Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To znaczy w sumie nic bardzo skomplikowanego. Przynajmniej nie w momencie gdy już się uzyska efekt zamierzony :). Tutaj jest teksturka którą wsadziłem do slotu bumpa, może troszke nietypowo wygląda, ale skoro działa...:

 

deskax.jpg

 

Dodatkowo włączona anizotropia odbić w osi podłużnej (głębokość) obiektu ustawiona na 0,5 ze zmianą kontową odbić o 45 stopni. Materiał to zwykły zblurowany metal.

  • Like 1
Napisano

Ciekawe ile będzie zarażonych jeszcze tą pandemią! Powiedz tylko czy wolisz ołtarzyk marmurowy czy konwencjonalny, dębowy w stylu szczecińsko-zakopiańskim? Wznoszę właśnie... 5*****

Napisano

Ołtarzyk na pandemię to za mało. Nie wiem czy kapliczka wystarczy. Może jednak ze względu na wielkość tego szaleństwa, mała świątynia, cóś jak w Licheniu, no może Ciut większa.

Hynol, pokłony nad wiedzą i jakością.

Szkoda ze jest tylko 5 *.

 

Pozdrawiam. Waldek

Napisano
Dodatkowo włączona anizotropia odbić w osi podłużnej (głębokość) obiektu ustawiona na 0,5 ze zmianą kontową odbić o 45 stopni. Materiał to zwykły zblurowany metal.

yyy... co?

Napisano

Freedom, uratowałeś mnie, bo myślałem że tylko ja nic z tego nie skumałem, ze względu na wiek.

 

Hynol a może byś tak dla kumatych inaczej? Bardziej ŁOPATOLOGICZNIE.

 

Pozdrawiam. Waldek

Napisano

No to ja piszę jak jest w Vrayu. Tam anizotropia może przyjąć wartość od -1 do 1. Dodatkowo można "skręcić" odbicia w zakresie 0- 180 stopni - ja dałem na 45 i wyszło ok. Jeżeli inny renderer nie ma takich nastawów, to można pokombinować starając się to przybliżyć. W mentalu macie w arch and design anizotropię od 0 do 10, przy czym ja bym się bawił około wartości 0,1. Rotacja przyjmuje wartość od zero do jeden - wartość 0,3-0,4 powinna być ok. Jak to będzie działać na modelu - nie mam pojęcia :).

 

A co do kapliczek, to nie pitolcie - sami robicie niesamowite modele. Zresztą odwiedzam to forum głównie po to żeby zobaczyć co Ci wariaci jeszcze tam wykombinowali ;).

Napisano (edytowane)

Bez obaw. Praktycznie do studyjnego renderu już wszystko mam. Ale jeszcze scenkę zewnętrzną muszę zbudować i troszke to zajmie, ale nie aż tak długo :).

 

A - w jeszcze jeden mi się samochód przypomniał który muszę zrobić, chociaż jak dla mnie to bardzo nowoczesny - Volvo P1800 ;)

Edytowane przez Hynol
Napisano

Klimek montuje fajne ołtarzyki ;)

 

Świetna robota. zarówno modlowanie jak i teksturowanie. Podglądam uważnie, bo mam zamiar wrócić zaniedługo do mojego Leoparda :)

Napisano

Środek jest już prawie kompletny - tylko kanapę dodać. Odbicia troszke leżą bo z depth 2 renderowałem i fejkowałem odbicia przez override'a (co niestety widać).

 

Co do kierownicy i lawiny uwag która się zaraz posypie - nie to nie jest błąd teksturowania (peltem bym to w 5 min zrobił). Ta kierownica była w istocie metalową ramą okładaną czterema kawałkami drewna, którego słoje dokładnie w ten sposób szły.

 

Dodatkowo wrzucam teksturki "szumu" które można używać do brudzenia i łamania odbić metalu (ale ostrożnie!!! ;) ). Nic wielkiego, ale czasem takiego czegoś brakuje.

 

bugattikorp106.jpg

 

maskmetaldirt.jpg

 

maskmetaldirt2.jpg

  • Like 1
Napisano
Co do kierownicy i lawiny uwag która się zaraz posypie - nie to nie jest błąd teksturowania

 

Tak się nie robi! Czeka się spokojnie na uwagi a potem miażdży oponentów merytorycznie! A ty od razu wyjaśniasz.... To jest nieprofesjonalne ;)

 

Świetna robota i dzięki za teksturki.

Napisano
Dodatkowo wrzucam teksturki "szumu" które można używać do brudzenia i łamania odbić metalu (ale ostrożnie!!! ;) ). Nic wielkiego, ale czasem takiego czegoś brakuje.

Czy przez łamanie odbić masz na myśli te kąty o których mówiłeś wcześniej czy coś bardziej przyziemnego (i zrozumiałego) jak np. specular.

Napisano

Świetne Panie Hynol, świetnie jak zawsze.

 

Jeśli można o coś zapytać, czy dla każdej sceny masz taki sam model oświetlenia jeśli chodzi o testy shaderow? ja zawsze mam problem czy shadery które ustawie w jeden scenie będą grały w scenie z nieco innym oświetleniem i kiedy można uznać ze światło nadaje się do testowania shaderow hmm..

 

sorki za takie pytanie ale zawsze byleś za mnie wzorem jeśli chodzi o te sprawy :)

 

tak trzymaj, zapowiada się niezła praca!

 

serdeczności,

pionier.

Napisano

Dzięki.

peter_f - tak P11 czeka i jest następna w kolejce, bo muszę z jakimś latadłem się pobawić

kamil.ochel - jak będą jakieś dodatkowe tekstury to też wrzucę.

mrys - w sumie racja :). Jakoś się pospieszyłem.

Freedom Fighter - coś bardziej przyziemnego - specular, reflection, glosiness, diffuse (ale wiadomo - nie na 100%. Z tym że bardziej lubię użyć takie tekstury jako maski w blend materiałach nakładanych na bazowy metal - łatwiej kontrolować wtedy wygląd.

Pionier - z tym zawsze jest kłopot. Mam prostą scenkę oświetloną ufizi_probe która nieźle symuluje warunki dla oświetlenia bez mocnych świateł kierunkowych i ma dość niezłą "neutralną" kolorystykę. Dodatkowo zmodyfikowałem ją nieco żeby mieć więcej nieba a budynki były niższe. Jeżeli w planie mam tylko jeden rendering, to staram się najpierw ustawić światło (na materiałach domyślnych - 128,128,128 z lekkim odbiciem) a dopiero potem shadery. Ale tu zamierzam zrobić kilka hi-resowych renderingów. Oczywiście liczę się z tym że dla każdej sceny będzie potrzebna korekta siły odbić i procentowego wpływu warstw w blend materiałach. Oczywiście dopiero w praniu i po testowych renderach wyjdzie jak niewielka.

Napisano

Valdek ;). Mała obsówa, bo właśnie montuje moje pierwsze augment reality do bardzo fajnego projektu. Jak skończę to pokażę. No i potem zaraz się zabiorę za maszynkę.

Napisano

W zasadzie materiały są już wszystkie w miarę ustawione. Teraz tylko mapowanie głównie, maski, resetowanie elementów i takie tam pierdółki. Na renderach sporo elementów pochowanych jeszcze. Widać brud i przetarcia lakieru.

 

bugattikorp129.jpg

bugattikorp130.jpg

bugattikorp131.jpg

Napisano

Najpierw skrytykuję chrom :P Za czysty. A poza tym kopara na podłodze się wala. Ten detal (pasek skórzany, śrubeczki i te panele !!!!!!!!!!!!!!!! no i geometria tych otworów w masce, nawet korbka poraża!!!!). Piękne te przetarcia i brud!!!!!!! Oj dziś dam na ofiarę coś na Twój ołtarzyk! Mistrz!!!!!!

Napisano

Przyszedłem popatrzyć bo dłubię coś z tego okresu, ale trochę się zniechęciłem - takiej ilości szczegułów napewno nie będzie mi się chciało. Ciekawe czy są jakieś gry z takimi oldtimerami?

Napisano
Przyszedłem popatrzyć bo dłubię coś z tego okresu, ale trochę się zniechęciłem - takiej ilości szczegułów napewno nie będzie mi się chciało. Ciekawe czy są jakieś gry z takimi oldtimerami?

 

Mafia. Można sobie pojeździć Bugatką i innymi przedwojennymi maszynami, chociaż ze względu na copyrighty inaczej się nazywają. Ale gra jest wypas.

 

Dzięki reszcie za komenty - co do chromu to może rzeczywiście dodam minimalne uszkodzenia i go troszkę potłamszę. Mam nadzieję że uda się skończyć niebawem.

Napisano

ja cie pierdyka :D wlasnie przelecialem z gory do dolu caly topic i stwierdzam ze przy takich orlach bocian (czyt. ja) nie bede sie braz za samochodzy xD pozdrawiam :))

Napisano

Ja tam nikogo nie chce zawstydzać - ja sobie po prostu hobbystycznie dłubie :).

 

Mały up. Myśłałem że będę musiał się bawić w mapowanie, ale w sumie zrobiłem skórę na mapach proceduralnych i wygląda chyba nie gorzej niż bitmapowa. W każdym razie dla mnie wystarczy taka.

 

paseku.jpg

 

P.S. - tak, tak - wiem - opona ma niskie nastawy displacementu.

Napisano
P.S. - tak, tak - wiem - opona ma niskie nastawy displacementu. [/Quote] Skubany :D No i co ja mam teraz krytykować ?! I weź tu Panie nie słodź ;)
Napisano
Skubany :D No i co ja mam teraz krytykować ?!

 

W pasku nie ma dziurek... Na razie ;). Sprzączka chyba weszła troszkę w pasek. Zawsze coś się znajdzie :D

Napisano

Ostatni chyba up w WIPie. Wszystko na miejscu, zmapowane i zmateriałowane. Pozostało wyrenderować porządnie. Model w tym momencie ma 480k poly (nie tak znowu dużo - myślałem że przekroczyłem 600k).

 

Na koniec zainspirowany walką z Kopernikiem w anaglifie, ostatnie preview:

bugattikorpstereo.jpg

 

Pozdrawiam wszystkich kibiców i innych "szaleńców" którzy nie dają mi zapomnieć jak powinno się bawić z modelikami w 3D ;).

Napisano

Muszę załatwić sobie wreszcie te okularki bo póki co to zamiast "wow" powiem tylko "auu... moje oczy".

 

Chociaż z okularkami czy bez to mogę śmiało powiedzieć, że odwaliłeś kawał dobrej roboty i teraz czekam tylko na jakąś fajną scenkę :)

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności