Napisano 28 Listopad 200816 l Autor jak wspomnialem w poprzednim poscie, pobawilem sie nad zmapowaniem scenki. oto efekt: http://maciejkuciara.com/matte_test_003.avi calosc oparlem o techniki 2,5d camera mappingu z tutoriali chrisa stoskiego + kilka podpowiedzi technicznych ze strony biglebowskiego. cala scenka oparta jest o prosta geometrie z zwyklym camera map. sekwencje podrzucilem nastepnie do compo, dodalem drobna korekcje kolorow, winiete itp. mgielki i dymki z chmurki texturki + animowane fractale w compo. i jeszcze siateczka: http://maciejkuciara.com/wire.jpg anyway, scenka jest dosc malo ambitna, aczkolwiek sporo sie z niej nauczylem. na chwile obecna wydaje mi sie ze ruch kamery jest zbyt szybki + moznabylo by zrobic duzo lepiej z dymami, materialami w scenie oraz dodac jakies fajne reflekty. nie mialem juz jednak sily dlubac w tym dluzej bo traktowalem scene jako material treningowy, mimo to wszelki feedback bedzie zawsze mile widziany, w ramach edukacyjnych. przyznam ze 2,5d matte i set extension to cos zupelnie nowego dla mnie, ale podoba mi sie tematyka :) edit: aaa jeszcze gwoli wyjasnienia. dosc nieregularna liczba poly w siatce to wynik zmiany z zwyklego bitmap materialu na camera per pixel. na chwile obecna nie jestem pewien ktora metoda jest lepsza, bitmapowy material bardzo ladnie oglada sie w viewportach i bardzo pomocne to jest podczas ustawiania ruchu kamer i podgladaniu obiektow. z 2 strony czas renderowania leci w gore niemilosiernie bo potrzebne sa geste meshe zeby uniknac zalaman textur i stretchingu. rozmyslam jak rozlozyc pipeline na przyszle pracki w tym stylu ale to juz inny temat.
Napisano 28 Listopad 200816 l Ooo, zbiegiem okolicznosci tez musze sie tego nauczyc:) Fajnie wyszlo, mię się podoba :)
Napisano 28 Listopad 200816 l Chyba jedyna moja uwaga to taka ze kurz powinien zachodzic za ta kapliczke(?) po srodku a nie wchodzic na nia. Poza tym - baaaardzo pro
Napisano 28 Listopad 200816 l najbardziej w oczy rzuca sie brak paralaxy na schodach, moze dorob jeszcze siatke do nich na tej studni po prawej widac czarny pasek pod koniec sekwencji, i tez jakos dziwnie wyglada, tlo jest chyba za blisko tylko moich sugesti ;) oprocz tego to elegancko i poziom jest
Napisano 28 Listopad 200816 l Autor co do kurzu, wlasciwie powinienem byl zastosowac 2 odrebne warstwy w tej samej technice, jedna zamaskowana zbufferem z maxowej scenki, 2 na pierwszy plan, ale przyznam szczerze ze czas renderingu skutecznie mnie zniechecil :) musze przemyslec jak rozsadniej korzystac z fraktali, lub jakiegos innego sposobu na wyrenderowanie taniego dymu (szczegolnie ze mam nadal lekkie braki wiedzy na temat maxa i fusiona). czarny pasek to niedopracowana alfa 'studzienki', schodki jedynie liznalem wiec zgadzam sie w zupelnosci, co do tla, byc moze, na wireframe nie widac idealnie gdzie to tlo lezy ale jest dosc daleko od reszty. staralem sie znalezc kompromis, tak by tlo sensownie sie plasowalo w scenie. chce pewne rzeczy zastosowac w nastepnych prackach, szczegolnie ze widzi mi sie zrobienie czegos z bardziej zdecydowanym ruchem kamery i wieksza iloscia paralaxingu, efektow itp.
Napisano 29 Listopad 200816 l Nie wiem czego używasz do postprodukcji ale pod AE jest świetny plugin do systemów cząsteczkowych, bodajże Particular się nazywa. Wydaje mi się ze o wiele szybciej by ci poszło jakbyś rozłożył to na warstwy i właśnie w postprodukcji takie efekty dodawał. Plugin ten ma cały silnik 3d i można go podglądać niemal w realtimie
Napisano 29 Listopad 200816 l Autor @ omen na tak malo skomplikowany dym wole unikac renderowanych particli. gdyby byl to innego rodzaju dym , owszem. do tego pewnie sprobowalbym fumeFX, w pracy jeden gosciu na tym pracuje i efekty sa zabojcze :) bawie sie na Fusionie i przyznam ze system oparty o nodsy odpowiada mi bardziej niz layery z AE. przypomina mi bardzo mocno FlowGraph jaki mamy w Cryengine2 w wielu miejscach wiec zalapanie podstawowego workflow bylo dosyc szybkie, jedynie pewne 'niuanse' sprawiaja problemy, ale wszystkiego da sie wyuczyc. + z tego co sie orientuje fusion bardzo dobrze potrafi emulowac pluginy AE, takze byc moze i particular moze w nim dzialac, trzeba sprawdzic. @ tortur zainstaluj fddshow, filmik kodowany jest w h.264
Napisano 29 Listopad 200816 l Nie żebym ekspertem jakimś był bo w takie rzeczy to się tylko bawię po godzinach ale w czym ten kurz renderujesz? Bo jakoś zrozumiałem ze w maxie co mi się wydaje overkilem na coś tak subtelnego... A ten Particular jest na tyle fajny ze możne być prościutki jak Particle Ilusion. Ja generalnie po odwiedzeniu tej stonki http://www.videocopilot.net/tutorials/ dostałem objawienia ze w postprodukcji można załatwić naprawdę wiele rzeczy i to nieporównywalnie szybciej niż w pełnym 3d
Napisano 29 Listopad 200816 l Teksturki bardzo przyjemne przeszkadza jedynie brak paralaxy na schodach i kapliczce na środku. Całość robi jednak bardzo pozytywne wrażenie. Niestety ta technika przy takich skrótach mocno kuleje. Dymek też by się przydał z particulara. Plugin świetny. Co prawda ma kilka specyficznych uniedogodnień ale do dymów tego typu nadaje się idealnie. Trochę jak przyjemniejsza wersja Particle Illusion:) Co do samej szybkości kamery to zgodzę się, że wolniejszy ruch nadałby więcej patosu i nie uwydatniałby tak braków techniki. Przy takich ujęciach zazwyczaj kamera nie zwalnia na początku i na końcu animacji. W zasadzie często gęsto takie scenki w całości robi się w kompozycji. Wystarczy z 3d wyeksportować kamerkę dla ewentualnych dodatkowych animowalnych elementów do aftera czy fjużona i jechane z układaniem planów. Są przecież w nich światła rzucające cienie, są kamerki z dofem a całość jest zdecydowanie szybsza w renderingu. Pozdrawiam DaveBorck
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor dorzucam jeszcze jeden matte tescik. po raz kolejny prosty ruch kamery, 2,5d projection, z ta roznica ze w przeciwienstwie do poprzedniego, nie jest to photo extension mesh i kamera wraz z textura wyrenderowane w maxie, do tego bardzo proste particle z PF i object mblur. dymki na 1 planie to mix PF oraz fumeFX. dymki w tle zwykla ruszajaca sie texturka (1 i ta sama na 4 warstwach). calosc zlozona w nuke'u (chyba polubilem bardziej niz fusion), wraz z korekcja kolorow oraz delikatnym camera shake. efekt w postaci 9 sekundowej sekwencji mozna zobaczyc tutaj: http://www.maciejkuciara.com/asdasd/test_14_R.avi sa rzeczy ktore ruszylem ledwie powierzchownie;np reflekty sniegu na 1 planie mozna bylo bardziej zanimowac i dodac troszke zycia, ale tez glownie dlatego ze sa rzeczy ktorych musze sie jeszcze douczyc w compo, a do tego potrzeba nieco wiecej wolnego czasu. anyway, komentarze mile widzane. pozdr
Napisano 2 Styczeń 200916 l Genialne jak cala teczka :) Chcialbym umiec cos wiecej o tym powiedziec :) Strasznie mi sie podobaja takie scenerie, szczególnie w TAKIM wykonaniu.
Napisano 2 Styczeń 200916 l wow...no filmik bardziej robi wrazenie niz ilustracja- i chyba o to chodzilo dobra robota...a co do softu, ktorego uzywales to .. pierwsze slysze :D full pro! respekcik!
Napisano 2 Styczeń 200916 l Genialne i przepiękne jak wszystko co robisz!!! Gratulacje! Świetna robota i znakomity efekt! Pozdrawiam
Napisano 2 Styczeń 200916 l trzyma poziom, pokaz prosze siatke bo cos 1szy plan mi do konca nie pasuje :/ dymki fajne, nawet bardzo az sie intro z nowego wow'a przypomina :)
Napisano 2 Styczeń 200916 l Ehhhh... te filmiki maja taki wysoki poziom wykonania... az sie prosi zeby w nich bylo "cos" a nie tylko pejzary ladne - czepiam sie wiem ale jakis wbity w lod statek posrodku tej zasniezonej dolinki zedecydowanie utrudnil by mi dzis w nocy spanie ;]
Napisano 2 Styczeń 200916 l to co OmeN2501 napisał bo naprawdę wygląda to rewelacyjnie ale czegoś minimalnie brakuje:)
Napisano 2 Styczeń 200916 l Świetne, aż ciekaw jestem technik produkcji takiej pracy. Rzeczywiście rewelacyjne tło pod animacje. Czy podobne rezultat dałoby się osiągnąć w after effects jeśli chodzi o compositing
Napisano 2 Styczeń 200916 l Rewela to wyglada. Gratulacje man. Fajnie, ze swoje "wyczucie 2D" zaczales przekladac na cos w ruchu. Bedzie sie dzialo.
Napisano 2 Styczeń 200916 l dekiel: http://letmegooglethatforyou.com/?q=wyszukiwanie+zdjec bardzo fajnie zrobione... ladniutki obrazek. ale i tak lepiej jakbys, to wirajem albo lepiej skanlajnem z 3dstudio 3.0 pociagnal, szacun bylby wiekszy. a tak bida panie.
Napisano 2 Styczeń 200916 l Hie hie :D poczucie humorku dopisuje widzę :) bida bida ale znośna bida. Dla mnie ok. Powiem więcej.. skoro zajmujesz się tematem od niedawna i to pierwsze próby to za kilka kolejnych takich testów czeka Cię pewno przesiadka z gierek na set extension artist przy jakiejś produkcji. Dajesz radę!
Napisano 3 Styczeń 200916 l Masakra, chyba ktos ma chrapke na Blizzarda.... Vrocker: w afterze spokojnie bys cos takiego pociagnal, tu wiekszosc i tak zalezy od tego co zrobiles w maxie... pozniej tylko wrzucasz i dajesz mode layera na screen, mulitply, bla bla itd :p, ustawiasz kolejnosc i gra...
Napisano 3 Styczeń 200916 l kosisz. zacne to jest oj zacne. mnie tez kojarzy sie automatycznie z wow'em. gratki:)
Napisano 3 Styczeń 200916 l mam nadzieję, że się nie obrazisz że dodałem coś od siebie ale dla mnie dopiero teraz jest to praca skończona ;) http://img244.imageshack.us/img244/3361/hothmb8.jpg jeśli bym przegiął to daj znać, a szybko usunę
Napisano 3 Styczeń 200916 l Masakra ;OOO wszystie prace mi się podobają .. dosłownie. naprawde konkretny poziom, a wykonanie mistrzowskie ;O gratuluje pomysłu i umiejętnosci.
Napisano 4 Styczeń 200916 l Chociaz mię sie bardzo podoba, to pierwszy plan wydaje sie plejnem, przesuwajacym sie jedynie w dol.
Napisano 8 Styczeń 200916 l Autor kilka poprawek w meshu, ustawieniu kamery, specular oraz color correction: http://maciejkuciara.com/asdasd/final_sm_divx5.avi ,cpt Edytowane 8 Styczeń 200916 l przez Cpt.Obvious
Napisano 17 Marzec 200915 l Autor wrzucam troszke wiekszy update. przez ostatnie 2 miesiace, w wolnych chwilach pracowalem przy online'owym filmie 'The hunt for gollum' , autorstwa Chrisa Boucharda, jednego z pracownikow Framestore. Film bezbudzetowy ale calkiem fajna zabawa. Premiera online 3 maja, na dailymotion. wrzucam kilka ujec, ktore zrobilem dla filmu, glownie praca z filmem, podmalowki + compositing w Nuke, projekcje 2.5D i ruchy kamer ewentualne (bylo ich dosc malo) w Maya, w ujeciu z konikiem rotoscope i compozycja na cardach w nuke, w gollumowych keyeing i podobniez cardy. color grading bedzie dodany juz w ostatecznej wersji filmu. dokladniejszy breakdown wrzucilem na swoja stronke. wszystkie z powyzszych ujec sa w matte demo reel: http://www.maciejkuciara.com/reel.html jakby cos, moge dorzucic dodatkowo dorzucam kilka starych (2007) conceptow z Crysisa. Powinienem byl je opublikowac dosc dawno juz, ale nigdy za pozno, chyba :) zycze milego ogladania, wszelkie uwagi i pytania mile widziane :) Edytowane 17 Marzec 200915 l przez Cpt.Obvious
Napisano 17 Marzec 200915 l :O + avatar Coyote + lemur! Na filmie zupelnie sie nie znam, ale te koncepty ponizej wymiataja
Napisano 17 Marzec 200915 l Miło, że rodak robił koncepty do jednej z największych gier ostatnich lat :) Chciałbym być oryginalny...więc się wcale nie wypowiem :D
Napisano 18 Marzec 200915 l nie, tutaj nie da się nic napisać. Pokłony i gwiazdy. Mistrzostwo świata !
Napisano 18 Marzec 200915 l Godlike! - gratulacje, świetne prace, świetna stronka, genialne koncepty Edytowane 18 Marzec 200915 l przez Kubasa
Napisano 18 Marzec 200915 l Duma mi piers rozsadza jak pomysle, ze ja z Toba hamburgery kiedys... w McDonaldzie kiedys... jadlem. Dobra sprawa z tym projektem gollumowym, prawie tylko jeden projekt, ale reel pelnowartosciowy. Ladna nowa stronka.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto