Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Wyświetleń 286,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

jak wspomnialem w poprzednim poscie, pobawilem sie nad zmapowaniem scenki.

oto efekt:

 

http://maciejkuciara.com/matte_test_003.avi

 

calosc oparlem o techniki 2,5d camera mappingu z tutoriali chrisa stoskiego + kilka podpowiedzi technicznych ze strony biglebowskiego. cala scenka oparta jest o prosta geometrie z zwyklym camera map. sekwencje podrzucilem nastepnie do compo, dodalem drobna korekcje kolorow, winiete itp. mgielki i dymki z chmurki texturki + animowane fractale w compo.

 

i jeszcze siateczka:

http://maciejkuciara.com/wire.jpg

 

anyway, scenka jest dosc malo ambitna, aczkolwiek sporo sie z niej nauczylem. na chwile obecna wydaje mi sie ze ruch kamery jest zbyt szybki + moznabylo by zrobic duzo lepiej z dymami, materialami w scenie oraz dodac jakies fajne reflekty. nie mialem juz jednak sily dlubac w tym dluzej bo traktowalem scene jako material treningowy, mimo to wszelki feedback bedzie zawsze mile widziany, w ramach edukacyjnych.

 

przyznam ze 2,5d matte i set extension to cos zupelnie nowego dla mnie, ale podoba mi sie tematyka :)

 

edit:

aaa jeszcze gwoli wyjasnienia. dosc nieregularna liczba poly w siatce to wynik zmiany z zwyklego bitmap materialu na camera per pixel. na chwile obecna nie jestem pewien ktora metoda jest lepsza, bitmapowy material bardzo ladnie oglada sie w viewportach i bardzo pomocne to jest podczas ustawiania ruchu kamer i podgladaniu obiektow. z 2 strony czas renderowania leci w gore niemilosiernie bo potrzebne sa geste meshe zeby uniknac zalaman textur i stretchingu. rozmyslam jak rozlozyc pipeline na przyszle pracki w tym stylu ale to juz inny temat.

Napisano

Chyba jedyna moja uwaga to taka ze kurz powinien zachodzic za ta kapliczke(?) po srodku a nie wchodzic na nia. Poza tym - baaaardzo pro

Napisano

najbardziej w oczy rzuca sie brak paralaxy na schodach, moze dorob jeszcze siatke do nich

na tej studni po prawej widac czarny pasek pod koniec sekwencji, i tez jakos dziwnie wyglada, tlo jest chyba za blisko

tylko moich sugesti ;)

oprocz tego to elegancko i poziom jest

Napisano
  • Autor

co do kurzu, wlasciwie powinienem byl zastosowac 2 odrebne warstwy w tej samej technice, jedna zamaskowana zbufferem z maxowej scenki, 2 na pierwszy plan, ale przyznam szczerze ze czas renderingu skutecznie mnie zniechecil :) musze przemyslec jak rozsadniej korzystac z fraktali, lub jakiegos innego sposobu na wyrenderowanie taniego dymu (szczegolnie ze mam nadal lekkie braki wiedzy na temat maxa i fusiona).

 

czarny pasek to niedopracowana alfa 'studzienki', schodki jedynie liznalem wiec zgadzam sie w zupelnosci, co do tla, byc moze, na wireframe nie widac idealnie gdzie to tlo lezy ale jest dosc daleko od reszty. staralem sie znalezc kompromis, tak by tlo sensownie sie plasowalo w scenie.

 

chce pewne rzeczy zastosowac w nastepnych prackach, szczegolnie ze widzi mi sie zrobienie czegos z bardziej zdecydowanym ruchem kamery i wieksza iloscia paralaxingu, efektow itp.

Napisano

Nie wiem czego używasz do postprodukcji ale pod AE jest świetny plugin do systemów cząsteczkowych, bodajże Particular się nazywa. Wydaje mi się ze o wiele szybciej by ci poszło jakbyś rozłożył to na warstwy i właśnie w postprodukcji takie efekty dodawał. Plugin ten ma cały silnik 3d i można go podglądać niemal w realtimie

Napisano
  • Autor

@ omen

na tak malo skomplikowany dym wole unikac renderowanych particli. gdyby byl to innego rodzaju dym , owszem. do tego pewnie sprobowalbym fumeFX, w pracy jeden gosciu na tym pracuje i efekty sa zabojcze :)

 

bawie sie na Fusionie i przyznam ze system oparty o nodsy odpowiada mi bardziej niz layery z AE. przypomina mi bardzo mocno FlowGraph jaki mamy w Cryengine2 w wielu miejscach wiec zalapanie podstawowego workflow bylo dosyc szybkie, jedynie pewne 'niuanse' sprawiaja problemy, ale wszystkiego da sie wyuczyc. + z tego co sie orientuje fusion bardzo dobrze potrafi emulowac pluginy AE, takze byc moze i particular moze w nim dzialac, trzeba sprawdzic.

 

@ tortur

zainstaluj fddshow, filmik kodowany jest w h.264

Napisano

Nie żebym ekspertem jakimś był bo w takie rzeczy to się tylko bawię po godzinach ale w czym ten kurz renderujesz? Bo jakoś zrozumiałem ze w maxie co mi się wydaje overkilem na coś tak subtelnego... A ten Particular jest na tyle fajny ze możne być prościutki jak Particle Ilusion. Ja generalnie po odwiedzeniu tej stonki http://www.videocopilot.net/tutorials/ dostałem objawienia ze w postprodukcji można załatwić naprawdę wiele rzeczy i to nieporównywalnie szybciej niż w pełnym 3d

Napisano

Teksturki bardzo przyjemne przeszkadza jedynie brak paralaxy na schodach i kapliczce na środku. Całość robi jednak bardzo pozytywne wrażenie. Niestety ta technika przy takich skrótach mocno kuleje. Dymek też by się przydał z particulara. Plugin świetny. Co prawda ma kilka specyficznych uniedogodnień ale do dymów tego typu nadaje się idealnie. Trochę jak przyjemniejsza wersja Particle Illusion:)

Co do samej szybkości kamery to zgodzę się, że wolniejszy ruch nadałby więcej patosu i nie uwydatniałby tak braków techniki. Przy takich ujęciach zazwyczaj kamera nie zwalnia na początku i na końcu animacji.

W zasadzie często gęsto takie scenki w całości robi się w kompozycji. Wystarczy z 3d wyeksportować kamerkę dla ewentualnych dodatkowych animowalnych elementów do aftera czy fjużona i jechane z układaniem planów. Są przecież w nich światła rzucające cienie, są kamerki z dofem a całość jest zdecydowanie szybsza w renderingu.

 

Pozdrawiam

DaveBorck

Napisano
  • Autor

dorzucam jeszcze jeden matte tescik. po raz kolejny prosty ruch kamery, 2,5d projection, z ta roznica ze w przeciwienstwie do poprzedniego, nie jest to photo extension

 

sm.jpg

 

mesh i kamera wraz z textura wyrenderowane w maxie, do tego bardzo proste particle z PF i object mblur. dymki na 1 planie to mix PF oraz fumeFX. dymki w tle zwykla ruszajaca sie texturka (1 i ta sama na 4 warstwach).

 

calosc zlozona w nuke'u (chyba polubilem bardziej niz fusion), wraz z korekcja kolorow oraz delikatnym camera shake.

 

efekt w postaci 9 sekundowej sekwencji mozna zobaczyc tutaj:

http://www.maciejkuciara.com/asdasd/test_14_R.avi

 

sa rzeczy ktore ruszylem ledwie powierzchownie;np reflekty sniegu na 1 planie mozna bylo bardziej zanimowac i dodac troszke zycia, ale tez glownie dlatego ze sa rzeczy ktorych musze sie jeszcze douczyc w compo, a do tego potrzeba nieco wiecej wolnego czasu.

 

anyway, komentarze mile widzane.

pozdr

Napisano

Genialne jak cala teczka :) Chcialbym umiec cos wiecej o tym powiedziec :) Strasznie mi sie podobaja takie scenerie, szczególnie w TAKIM wykonaniu.

Napisano

wow...no filmik bardziej robi wrazenie niz ilustracja- i chyba o to chodzilo

dobra robota...a co do softu, ktorego uzywales to .. pierwsze slysze :D full pro! respekcik!

Napisano

Genialne i przepiękne jak wszystko co robisz!!! Gratulacje! Świetna robota i znakomity efekt! Pozdrawiam

Napisano

trzyma poziom,

 

pokaz prosze siatke bo cos 1szy plan mi do konca nie pasuje :/

 

dymki fajne, nawet bardzo az sie intro z nowego wow'a przypomina :)

Napisano

Ehhhh... te filmiki maja taki wysoki poziom wykonania... az sie prosi zeby w nich bylo "cos" a nie tylko pejzary ladne - czepiam sie wiem ale jakis wbity w lod statek posrodku tej zasniezonej dolinki zedecydowanie utrudnil by mi dzis w nocy spanie ;]

Napisano

Świetne, aż ciekaw jestem technik produkcji takiej pracy. Rzeczywiście rewelacyjne tło pod animacje. Czy podobne rezultat dałoby się osiągnąć w after effects jeśli chodzi o compositing

Napisano

Rewela to wyglada. Gratulacje man. Fajnie, ze swoje "wyczucie 2D" zaczales przekladac na cos w ruchu. Bedzie sie dzialo.

Napisano

a gdzie znajde fote na ktorej byl overpainting?

Napisano

Hie hie :D poczucie humorku dopisuje widzę :) bida bida ale znośna bida. Dla mnie ok. Powiem więcej.. skoro zajmujesz się tematem od niedawna i to pierwsze próby to za kilka kolejnych takich testów czeka Cię pewno przesiadka z gierek na set extension artist przy jakiejś produkcji. Dajesz radę!

Napisano

Miazga po całości! :o

Napisano

Masakra, chyba ktos ma chrapke na Blizzarda....

 

Vrocker: w afterze spokojnie bys cos takiego pociagnal, tu wiekszosc i tak zalezy od tego co zrobiles w maxie... pozniej tylko wrzucasz i dajesz mode layera na screen, mulitply, bla bla itd :p, ustawiasz kolejnosc i gra...

Napisano

kosisz.

zacne to jest oj zacne.

mnie tez kojarzy sie automatycznie z wow'em.

gratki:)

Napisano

Masakra ;OOO wszystie prace mi się podobają .. dosłownie. naprawde konkretny poziom, a wykonanie mistrzowskie ;O gratuluje pomysłu i umiejętnosci.

Napisano

Pokażesz kiedyś jakiś mały making of? Bardzo fajnie to wygląda.

Napisano
  • Autor

wrzucam troszke wiekszy update. przez ostatnie 2 miesiace, w wolnych chwilach pracowalem przy online'owym filmie 'The hunt for gollum' , autorstwa Chrisa Boucharda, jednego z pracownikow Framestore. Film bezbudzetowy ale calkiem fajna zabawa. Premiera online 3 maja, na dailymotion.

 

wrzucam kilka ujec, ktore zrobilem dla filmu, glownie praca z filmem, podmalowki + compositing w Nuke, projekcje 2.5D i ruchy kamer ewentualne (bylo ich dosc malo) w Maya, w ujeciu z konikiem rotoscope i compozycja na cardach w nuke, w gollumowych keyeing i podobniez cardy. color grading bedzie dodany juz w ostatecznej wersji filmu. dokladniejszy breakdown wrzucilem na swoja stronke.

 

shot5-2.jpg

 

shot5-2-3dmesh.jpg

 

shot31-2.jpg

 

shot31mesh.jpg

 

shot_32.jpg

 

shot_32_op.jpg

 

shot14.jpg

 

shot14_op.jpg

 

shot26.jpg

 

shot26op.jpg

 

shot15-5.jpg

 

shot15-5op.jpg

 

 

wszystkie z powyzszych ujec sa w matte demo reel:

http://www.maciejkuciara.com/reel.html

jakby cos, moge dorzucic

 

dodatkowo dorzucam kilka starych (2007) conceptow z Crysisa. Powinienem byl je opublikowac dosc dawno juz, ale nigdy za pozno, chyba :)

 

methagen.jpg

 

warrior.jpg

 

hunter.jpg

 

box.jpg

 

camp.jpg

 

scanner.jpg

 

zycze milego ogladania, wszelkie uwagi i pytania mile widziane :)

Edytowane przez Cpt.Obvious

Napisano

Miło, że rodak robił koncepty do jednej z największych gier ostatnich lat :) Chciałbym być oryginalny...więc się wcale nie wypowiem :D

Napisano

Godlike! - gratulacje, świetne prace, świetna stronka, genialne koncepty

Edytowane przez Kubasa

Napisano

Duma mi piers rozsadza jak pomysle, ze ja z Toba hamburgery kiedys... w McDonaldzie kiedys... jadlem.

 

Dobra sprawa z tym projektem gollumowym, prawie tylko jeden projekt, ale reel pelnowartosciowy. Ladna nowa stronka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności