Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Wyświetleń 292,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

jak wspomnialem w poprzednim poscie, pobawilem sie nad zmapowaniem scenki.

oto efekt:

 

http://maciejkuciara.com/matte_test_003.avi

 

calosc oparlem o techniki 2,5d camera mappingu z tutoriali chrisa stoskiego + kilka podpowiedzi technicznych ze strony biglebowskiego. cala scenka oparta jest o prosta geometrie z zwyklym camera map. sekwencje podrzucilem nastepnie do compo, dodalem drobna korekcje kolorow, winiete itp. mgielki i dymki z chmurki texturki + animowane fractale w compo.

 

i jeszcze siateczka:

http://maciejkuciara.com/wire.jpg

 

anyway, scenka jest dosc malo ambitna, aczkolwiek sporo sie z niej nauczylem. na chwile obecna wydaje mi sie ze ruch kamery jest zbyt szybki + moznabylo by zrobic duzo lepiej z dymami, materialami w scenie oraz dodac jakies fajne reflekty. nie mialem juz jednak sily dlubac w tym dluzej bo traktowalem scene jako material treningowy, mimo to wszelki feedback bedzie zawsze mile widziany, w ramach edukacyjnych.

 

przyznam ze 2,5d matte i set extension to cos zupelnie nowego dla mnie, ale podoba mi sie tematyka :)

 

edit:

aaa jeszcze gwoli wyjasnienia. dosc nieregularna liczba poly w siatce to wynik zmiany z zwyklego bitmap materialu na camera per pixel. na chwile obecna nie jestem pewien ktora metoda jest lepsza, bitmapowy material bardzo ladnie oglada sie w viewportach i bardzo pomocne to jest podczas ustawiania ruchu kamer i podgladaniu obiektow. z 2 strony czas renderowania leci w gore niemilosiernie bo potrzebne sa geste meshe zeby uniknac zalaman textur i stretchingu. rozmyslam jak rozlozyc pipeline na przyszle pracki w tym stylu ale to juz inny temat.

Napisano

Chyba jedyna moja uwaga to taka ze kurz powinien zachodzic za ta kapliczke(?) po srodku a nie wchodzic na nia. Poza tym - baaaardzo pro

Napisano

najbardziej w oczy rzuca sie brak paralaxy na schodach, moze dorob jeszcze siatke do nich

na tej studni po prawej widac czarny pasek pod koniec sekwencji, i tez jakos dziwnie wyglada, tlo jest chyba za blisko

tylko moich sugesti ;)

oprocz tego to elegancko i poziom jest

Napisano
  • Autor

co do kurzu, wlasciwie powinienem byl zastosowac 2 odrebne warstwy w tej samej technice, jedna zamaskowana zbufferem z maxowej scenki, 2 na pierwszy plan, ale przyznam szczerze ze czas renderingu skutecznie mnie zniechecil :) musze przemyslec jak rozsadniej korzystac z fraktali, lub jakiegos innego sposobu na wyrenderowanie taniego dymu (szczegolnie ze mam nadal lekkie braki wiedzy na temat maxa i fusiona).

 

czarny pasek to niedopracowana alfa 'studzienki', schodki jedynie liznalem wiec zgadzam sie w zupelnosci, co do tla, byc moze, na wireframe nie widac idealnie gdzie to tlo lezy ale jest dosc daleko od reszty. staralem sie znalezc kompromis, tak by tlo sensownie sie plasowalo w scenie.

 

chce pewne rzeczy zastosowac w nastepnych prackach, szczegolnie ze widzi mi sie zrobienie czegos z bardziej zdecydowanym ruchem kamery i wieksza iloscia paralaxingu, efektow itp.

Napisano

Nie wiem czego używasz do postprodukcji ale pod AE jest świetny plugin do systemów cząsteczkowych, bodajże Particular się nazywa. Wydaje mi się ze o wiele szybciej by ci poszło jakbyś rozłożył to na warstwy i właśnie w postprodukcji takie efekty dodawał. Plugin ten ma cały silnik 3d i można go podglądać niemal w realtimie

Napisano
  • Autor

@ omen

na tak malo skomplikowany dym wole unikac renderowanych particli. gdyby byl to innego rodzaju dym , owszem. do tego pewnie sprobowalbym fumeFX, w pracy jeden gosciu na tym pracuje i efekty sa zabojcze :)

 

bawie sie na Fusionie i przyznam ze system oparty o nodsy odpowiada mi bardziej niz layery z AE. przypomina mi bardzo mocno FlowGraph jaki mamy w Cryengine2 w wielu miejscach wiec zalapanie podstawowego workflow bylo dosyc szybkie, jedynie pewne 'niuanse' sprawiaja problemy, ale wszystkiego da sie wyuczyc. + z tego co sie orientuje fusion bardzo dobrze potrafi emulowac pluginy AE, takze byc moze i particular moze w nim dzialac, trzeba sprawdzic.

 

@ tortur

zainstaluj fddshow, filmik kodowany jest w h.264

Napisano

Nie żebym ekspertem jakimś był bo w takie rzeczy to się tylko bawię po godzinach ale w czym ten kurz renderujesz? Bo jakoś zrozumiałem ze w maxie co mi się wydaje overkilem na coś tak subtelnego... A ten Particular jest na tyle fajny ze możne być prościutki jak Particle Ilusion. Ja generalnie po odwiedzeniu tej stonki http://www.videocopilot.net/tutorials/ dostałem objawienia ze w postprodukcji można załatwić naprawdę wiele rzeczy i to nieporównywalnie szybciej niż w pełnym 3d

Napisano

Teksturki bardzo przyjemne przeszkadza jedynie brak paralaxy na schodach i kapliczce na środku. Całość robi jednak bardzo pozytywne wrażenie. Niestety ta technika przy takich skrótach mocno kuleje. Dymek też by się przydał z particulara. Plugin świetny. Co prawda ma kilka specyficznych uniedogodnień ale do dymów tego typu nadaje się idealnie. Trochę jak przyjemniejsza wersja Particle Illusion:)

Co do samej szybkości kamery to zgodzę się, że wolniejszy ruch nadałby więcej patosu i nie uwydatniałby tak braków techniki. Przy takich ujęciach zazwyczaj kamera nie zwalnia na początku i na końcu animacji.

W zasadzie często gęsto takie scenki w całości robi się w kompozycji. Wystarczy z 3d wyeksportować kamerkę dla ewentualnych dodatkowych animowalnych elementów do aftera czy fjużona i jechane z układaniem planów. Są przecież w nich światła rzucające cienie, są kamerki z dofem a całość jest zdecydowanie szybsza w renderingu.

 

Pozdrawiam

DaveBorck

Napisano
  • Autor

dorzucam jeszcze jeden matte tescik. po raz kolejny prosty ruch kamery, 2,5d projection, z ta roznica ze w przeciwienstwie do poprzedniego, nie jest to photo extension

 

sm.jpg

 

mesh i kamera wraz z textura wyrenderowane w maxie, do tego bardzo proste particle z PF i object mblur. dymki na 1 planie to mix PF oraz fumeFX. dymki w tle zwykla ruszajaca sie texturka (1 i ta sama na 4 warstwach).

 

calosc zlozona w nuke'u (chyba polubilem bardziej niz fusion), wraz z korekcja kolorow oraz delikatnym camera shake.

 

efekt w postaci 9 sekundowej sekwencji mozna zobaczyc tutaj:

http://www.maciejkuciara.com/asdasd/test_14_R.avi

 

sa rzeczy ktore ruszylem ledwie powierzchownie;np reflekty sniegu na 1 planie mozna bylo bardziej zanimowac i dodac troszke zycia, ale tez glownie dlatego ze sa rzeczy ktorych musze sie jeszcze douczyc w compo, a do tego potrzeba nieco wiecej wolnego czasu.

 

anyway, komentarze mile widzane.

pozdr

Napisano

Genialne jak cala teczka :) Chcialbym umiec cos wiecej o tym powiedziec :) Strasznie mi sie podobaja takie scenerie, szczególnie w TAKIM wykonaniu.

Napisano

wow...no filmik bardziej robi wrazenie niz ilustracja- i chyba o to chodzilo

dobra robota...a co do softu, ktorego uzywales to .. pierwsze slysze :D full pro! respekcik!

Napisano

Genialne i przepiękne jak wszystko co robisz!!! Gratulacje! Świetna robota i znakomity efekt! Pozdrawiam

Napisano

trzyma poziom,

 

pokaz prosze siatke bo cos 1szy plan mi do konca nie pasuje :/

 

dymki fajne, nawet bardzo az sie intro z nowego wow'a przypomina :)

Napisano

Ehhhh... te filmiki maja taki wysoki poziom wykonania... az sie prosi zeby w nich bylo "cos" a nie tylko pejzary ladne - czepiam sie wiem ale jakis wbity w lod statek posrodku tej zasniezonej dolinki zedecydowanie utrudnil by mi dzis w nocy spanie ;]

Napisano

Świetne, aż ciekaw jestem technik produkcji takiej pracy. Rzeczywiście rewelacyjne tło pod animacje. Czy podobne rezultat dałoby się osiągnąć w after effects jeśli chodzi o compositing

Napisano

Rewela to wyglada. Gratulacje man. Fajnie, ze swoje "wyczucie 2D" zaczales przekladac na cos w ruchu. Bedzie sie dzialo.

Napisano

a gdzie znajde fote na ktorej byl overpainting?

Napisano

Hie hie :D poczucie humorku dopisuje widzę :) bida bida ale znośna bida. Dla mnie ok. Powiem więcej.. skoro zajmujesz się tematem od niedawna i to pierwsze próby to za kilka kolejnych takich testów czeka Cię pewno przesiadka z gierek na set extension artist przy jakiejś produkcji. Dajesz radę!

Napisano

Miazga po całości! :o

Napisano

Masakra, chyba ktos ma chrapke na Blizzarda....

 

Vrocker: w afterze spokojnie bys cos takiego pociagnal, tu wiekszosc i tak zalezy od tego co zrobiles w maxie... pozniej tylko wrzucasz i dajesz mode layera na screen, mulitply, bla bla itd :p, ustawiasz kolejnosc i gra...

Napisano

kosisz.

zacne to jest oj zacne.

mnie tez kojarzy sie automatycznie z wow'em.

gratki:)

Napisano

Masakra ;OOO wszystie prace mi się podobają .. dosłownie. naprawde konkretny poziom, a wykonanie mistrzowskie ;O gratuluje pomysłu i umiejętnosci.

Napisano

Pokażesz kiedyś jakiś mały making of? Bardzo fajnie to wygląda.

Napisano
  • Autor

wrzucam troszke wiekszy update. przez ostatnie 2 miesiace, w wolnych chwilach pracowalem przy online'owym filmie 'The hunt for gollum' , autorstwa Chrisa Boucharda, jednego z pracownikow Framestore. Film bezbudzetowy ale calkiem fajna zabawa. Premiera online 3 maja, na dailymotion.

 

wrzucam kilka ujec, ktore zrobilem dla filmu, glownie praca z filmem, podmalowki + compositing w Nuke, projekcje 2.5D i ruchy kamer ewentualne (bylo ich dosc malo) w Maya, w ujeciu z konikiem rotoscope i compozycja na cardach w nuke, w gollumowych keyeing i podobniez cardy. color grading bedzie dodany juz w ostatecznej wersji filmu. dokladniejszy breakdown wrzucilem na swoja stronke.

 

shot5-2.jpg

 

shot5-2-3dmesh.jpg

 

shot31-2.jpg

 

shot31mesh.jpg

 

shot_32.jpg

 

shot_32_op.jpg

 

shot14.jpg

 

shot14_op.jpg

 

shot26.jpg

 

shot26op.jpg

 

shot15-5.jpg

 

shot15-5op.jpg

 

 

wszystkie z powyzszych ujec sa w matte demo reel:

http://www.maciejkuciara.com/reel.html

jakby cos, moge dorzucic

 

dodatkowo dorzucam kilka starych (2007) conceptow z Crysisa. Powinienem byl je opublikowac dosc dawno juz, ale nigdy za pozno, chyba :)

 

methagen.jpg

 

warrior.jpg

 

hunter.jpg

 

box.jpg

 

camp.jpg

 

scanner.jpg

 

zycze milego ogladania, wszelkie uwagi i pytania mile widziane :)

Edytowane przez Cpt.Obvious

Napisano

Miło, że rodak robił koncepty do jednej z największych gier ostatnich lat :) Chciałbym być oryginalny...więc się wcale nie wypowiem :D

Napisano

Godlike! - gratulacje, świetne prace, świetna stronka, genialne koncepty

Edytowane przez Kubasa

Napisano

Duma mi piers rozsadza jak pomysle, ze ja z Toba hamburgery kiedys... w McDonaldzie kiedys... jadlem.

 

Dobra sprawa z tym projektem gollumowym, prawie tylko jeden projekt, ale reel pelnowartosciowy. Ladna nowa stronka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.