Cpt.Obvious Napisano 28 Listopad 2008 Autor Napisano 28 Listopad 2008 jak wspomnialem w poprzednim poscie, pobawilem sie nad zmapowaniem scenki. oto efekt: http://maciejkuciara.com/matte_test_003.avi calosc oparlem o techniki 2,5d camera mappingu z tutoriali chrisa stoskiego + kilka podpowiedzi technicznych ze strony biglebowskiego. cala scenka oparta jest o prosta geometrie z zwyklym camera map. sekwencje podrzucilem nastepnie do compo, dodalem drobna korekcje kolorow, winiete itp. mgielki i dymki z chmurki texturki + animowane fractale w compo. i jeszcze siateczka: http://maciejkuciara.com/wire.jpg anyway, scenka jest dosc malo ambitna, aczkolwiek sporo sie z niej nauczylem. na chwile obecna wydaje mi sie ze ruch kamery jest zbyt szybki + moznabylo by zrobic duzo lepiej z dymami, materialami w scenie oraz dodac jakies fajne reflekty. nie mialem juz jednak sily dlubac w tym dluzej bo traktowalem scene jako material treningowy, mimo to wszelki feedback bedzie zawsze mile widziany, w ramach edukacyjnych. przyznam ze 2,5d matte i set extension to cos zupelnie nowego dla mnie, ale podoba mi sie tematyka :) edit: aaa jeszcze gwoli wyjasnienia. dosc nieregularna liczba poly w siatce to wynik zmiany z zwyklego bitmap materialu na camera per pixel. na chwile obecna nie jestem pewien ktora metoda jest lepsza, bitmapowy material bardzo ladnie oglada sie w viewportach i bardzo pomocne to jest podczas ustawiania ruchu kamer i podgladaniu obiektow. z 2 strony czas renderowania leci w gore niemilosiernie bo potrzebne sa geste meshe zeby uniknac zalaman textur i stretchingu. rozmyslam jak rozlozyc pipeline na przyszle pracki w tym stylu ale to juz inny temat.
noiprox Napisano 28 Listopad 2008 Napisano 28 Listopad 2008 Hmm dosyć przyjemne dla oka :) Nie znam się na tym, ale podoba mi się
Reanimator Napisano 28 Listopad 2008 Napisano 28 Listopad 2008 Ooo, zbiegiem okolicznosci tez musze sie tego nauczyc:) Fajnie wyszlo, mię się podoba :)
OmeN2501 Napisano 28 Listopad 2008 Napisano 28 Listopad 2008 Chyba jedyna moja uwaga to taka ze kurz powinien zachodzic za ta kapliczke(?) po srodku a nie wchodzic na nia. Poza tym - baaaardzo pro
ttaaddeekk Napisano 28 Listopad 2008 Napisano 28 Listopad 2008 najbardziej w oczy rzuca sie brak paralaxy na schodach, moze dorob jeszcze siatke do nich na tej studni po prawej widac czarny pasek pod koniec sekwencji, i tez jakos dziwnie wyglada, tlo jest chyba za blisko tylko moich sugesti ;) oprocz tego to elegancko i poziom jest
Cpt.Obvious Napisano 28 Listopad 2008 Autor Napisano 28 Listopad 2008 co do kurzu, wlasciwie powinienem byl zastosowac 2 odrebne warstwy w tej samej technice, jedna zamaskowana zbufferem z maxowej scenki, 2 na pierwszy plan, ale przyznam szczerze ze czas renderingu skutecznie mnie zniechecil :) musze przemyslec jak rozsadniej korzystac z fraktali, lub jakiegos innego sposobu na wyrenderowanie taniego dymu (szczegolnie ze mam nadal lekkie braki wiedzy na temat maxa i fusiona). czarny pasek to niedopracowana alfa 'studzienki', schodki jedynie liznalem wiec zgadzam sie w zupelnosci, co do tla, byc moze, na wireframe nie widac idealnie gdzie to tlo lezy ale jest dosc daleko od reszty. staralem sie znalezc kompromis, tak by tlo sensownie sie plasowalo w scenie. chce pewne rzeczy zastosowac w nastepnych prackach, szczegolnie ze widzi mi sie zrobienie czegos z bardziej zdecydowanym ruchem kamery i wieksza iloscia paralaxingu, efektow itp.
OmeN2501 Napisano 29 Listopad 2008 Napisano 29 Listopad 2008 Nie wiem czego używasz do postprodukcji ale pod AE jest świetny plugin do systemów cząsteczkowych, bodajże Particular się nazywa. Wydaje mi się ze o wiele szybciej by ci poszło jakbyś rozłożył to na warstwy i właśnie w postprodukcji takie efekty dodawał. Plugin ten ma cały silnik 3d i można go podglądać niemal w realtimie
Cpt.Obvious Napisano 29 Listopad 2008 Autor Napisano 29 Listopad 2008 @ omen na tak malo skomplikowany dym wole unikac renderowanych particli. gdyby byl to innego rodzaju dym , owszem. do tego pewnie sprobowalbym fumeFX, w pracy jeden gosciu na tym pracuje i efekty sa zabojcze :) bawie sie na Fusionie i przyznam ze system oparty o nodsy odpowiada mi bardziej niz layery z AE. przypomina mi bardzo mocno FlowGraph jaki mamy w Cryengine2 w wielu miejscach wiec zalapanie podstawowego workflow bylo dosyc szybkie, jedynie pewne 'niuanse' sprawiaja problemy, ale wszystkiego da sie wyuczyc. + z tego co sie orientuje fusion bardzo dobrze potrafi emulowac pluginy AE, takze byc moze i particular moze w nim dzialac, trzeba sprawdzic. @ tortur zainstaluj fddshow, filmik kodowany jest w h.264
OmeN2501 Napisano 29 Listopad 2008 Napisano 29 Listopad 2008 Nie żebym ekspertem jakimś był bo w takie rzeczy to się tylko bawię po godzinach ale w czym ten kurz renderujesz? Bo jakoś zrozumiałem ze w maxie co mi się wydaje overkilem na coś tak subtelnego... A ten Particular jest na tyle fajny ze możne być prościutki jak Particle Ilusion. Ja generalnie po odwiedzeniu tej stonki http://www.videocopilot.net/tutorials/ dostałem objawienia ze w postprodukcji można załatwić naprawdę wiele rzeczy i to nieporównywalnie szybciej niż w pełnym 3d
DaveBorck Napisano 29 Listopad 2008 Napisano 29 Listopad 2008 Teksturki bardzo przyjemne przeszkadza jedynie brak paralaxy na schodach i kapliczce na środku. Całość robi jednak bardzo pozytywne wrażenie. Niestety ta technika przy takich skrótach mocno kuleje. Dymek też by się przydał z particulara. Plugin świetny. Co prawda ma kilka specyficznych uniedogodnień ale do dymów tego typu nadaje się idealnie. Trochę jak przyjemniejsza wersja Particle Illusion:) Co do samej szybkości kamery to zgodzę się, że wolniejszy ruch nadałby więcej patosu i nie uwydatniałby tak braków techniki. Przy takich ujęciach zazwyczaj kamera nie zwalnia na początku i na końcu animacji. W zasadzie często gęsto takie scenki w całości robi się w kompozycji. Wystarczy z 3d wyeksportować kamerkę dla ewentualnych dodatkowych animowalnych elementów do aftera czy fjużona i jechane z układaniem planów. Są przecież w nich światła rzucające cienie, są kamerki z dofem a całość jest zdecydowanie szybsza w renderingu. Pozdrawiam DaveBorck
Cpt.Obvious Napisano 2 Styczeń 2009 Autor Napisano 2 Styczeń 2009 dorzucam jeszcze jeden matte tescik. po raz kolejny prosty ruch kamery, 2,5d projection, z ta roznica ze w przeciwienstwie do poprzedniego, nie jest to photo extension mesh i kamera wraz z textura wyrenderowane w maxie, do tego bardzo proste particle z PF i object mblur. dymki na 1 planie to mix PF oraz fumeFX. dymki w tle zwykla ruszajaca sie texturka (1 i ta sama na 4 warstwach). calosc zlozona w nuke'u (chyba polubilem bardziej niz fusion), wraz z korekcja kolorow oraz delikatnym camera shake. efekt w postaci 9 sekundowej sekwencji mozna zobaczyc tutaj: http://www.maciejkuciara.com/asdasd/test_14_R.avi sa rzeczy ktore ruszylem ledwie powierzchownie;np reflekty sniegu na 1 planie mozna bylo bardziej zanimowac i dodac troszke zycia, ale tez glownie dlatego ze sa rzeczy ktorych musze sie jeszcze douczyc w compo, a do tego potrzeba nieco wiecej wolnego czasu. anyway, komentarze mile widzane. pozdr
Urbanboogie Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Genialne jak cala teczka :) Chcialbym umiec cos wiecej o tym powiedziec :) Strasznie mi sie podobaja takie scenerie, szczególnie w TAKIM wykonaniu.
Dann.G Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 wow...no filmik bardziej robi wrazenie niz ilustracja- i chyba o to chodzilo dobra robota...a co do softu, ktorego uzywales to .. pierwsze slysze :D full pro! respekcik!
peter_f Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Genialne i przepiękne jak wszystko co robisz!!! Gratulacje! Świetna robota i znakomity efekt! Pozdrawiam
ttaaddeekk Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 trzyma poziom, pokaz prosze siatke bo cos 1szy plan mi do konca nie pasuje :/ dymki fajne, nawet bardzo az sie intro z nowego wow'a przypomina :)
Cpt.Obvious Napisano 2 Styczeń 2009 Autor Napisano 2 Styczeń 2009 siatka: http://maciejkuciara.com/images/mesh2.jpg
OmeN2501 Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Ehhhh... te filmiki maja taki wysoki poziom wykonania... az sie prosi zeby w nich bylo "cos" a nie tylko pejzary ladne - czepiam sie wiem ale jakis wbity w lod statek posrodku tej zasniezonej dolinki zedecydowanie utrudnil by mi dzis w nocy spanie ;]
mrkrzysiek Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 to co OmeN2501 napisał bo naprawdę wygląda to rewelacyjnie ale czegoś minimalnie brakuje:)
vrocker Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Świetne, aż ciekaw jestem technik produkcji takiej pracy. Rzeczywiście rewelacyjne tło pod animacje. Czy podobne rezultat dałoby się osiągnąć w after effects jeśli chodzi o compositing
leander Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Rewela to wyglada. Gratulacje man. Fajnie, ze swoje "wyczucie 2D" zaczales przekladac na cos w ruchu. Bedzie sie dzialo.
Gość dekiel Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 a gdzie znajde fote na ktorej byl overpainting?
kengi Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 dekiel: http://letmegooglethatforyou.com/?q=wyszukiwanie+zdjec bardzo fajnie zrobione... ladniutki obrazek. ale i tak lepiej jakbys, to wirajem albo lepiej skanlajnem z 3dstudio 3.0 pociagnal, szacun bylby wiekszy. a tak bida panie.
Kris_R Napisano 2 Styczeń 2009 Napisano 2 Styczeń 2009 Hie hie :D poczucie humorku dopisuje widzę :) bida bida ale znośna bida. Dla mnie ok. Powiem więcej.. skoro zajmujesz się tematem od niedawna i to pierwsze próby to za kilka kolejnych takich testów czeka Cię pewno przesiadka z gierek na set extension artist przy jakiejś produkcji. Dajesz radę!
LISEK Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Masakra, chyba ktos ma chrapke na Blizzarda.... Vrocker: w afterze spokojnie bys cos takiego pociagnal, tu wiekszosc i tak zalezy od tego co zrobiles w maxie... pozniej tylko wrzucasz i dajesz mode layera na screen, mulitply, bla bla itd :p, ustawiasz kolejnosc i gra...
tadzio Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 kosisz. zacne to jest oj zacne. mnie tez kojarzy sie automatycznie z wow'em. gratki:)
Valery Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 mam nadzieję, że się nie obrazisz że dodałem coś od siebie ale dla mnie dopiero teraz jest to praca skończona ;) http://img244.imageshack.us/img244/3361/hothmb8.jpg jeśli bym przegiął to daj znać, a szybko usunę
Urbanboogie Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Mi tez tylko tego brakowalo do pelni szczescia :DDD
Jozeph Napisano 3 Styczeń 2009 Napisano 3 Styczeń 2009 Masakra ;OOO wszystie prace mi się podobają .. dosłownie. naprawde konkretny poziom, a wykonanie mistrzowskie ;O gratuluje pomysłu i umiejętnosci.
Morbid Karbid Napisano 4 Styczeń 2009 Napisano 4 Styczeń 2009 Mięciutkie to. Z jakąś akcją w centrum spoko do łyknięcia ujęcie.
Reanimator Napisano 4 Styczeń 2009 Napisano 4 Styczeń 2009 Chociaz mię sie bardzo podoba, to pierwszy plan wydaje sie plejnem, przesuwajacym sie jedynie w dol.
Cpt.Obvious Napisano 8 Styczeń 2009 Autor Napisano 8 Styczeń 2009 (edytowane) kilka poprawek w meshu, ustawieniu kamery, specular oraz color correction: http://maciejkuciara.com/asdasd/final_sm_divx5.avi ,cpt Edytowane 8 Styczeń 2009 przez Cpt.Obvious
Kris_R Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Fajnie :) bardzo przyjemnie. Dla mnie w zupełności wystarczy ;) :D
Gość Mike Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Pokażesz kiedyś jakiś mały making of? Bardzo fajnie to wygląda.
Cpt.Obvious Napisano 17 Marzec 2009 Autor Napisano 17 Marzec 2009 (edytowane) wrzucam troszke wiekszy update. przez ostatnie 2 miesiace, w wolnych chwilach pracowalem przy online'owym filmie 'The hunt for gollum' , autorstwa Chrisa Boucharda, jednego z pracownikow Framestore. Film bezbudzetowy ale calkiem fajna zabawa. Premiera online 3 maja, na dailymotion. wrzucam kilka ujec, ktore zrobilem dla filmu, glownie praca z filmem, podmalowki + compositing w Nuke, projekcje 2.5D i ruchy kamer ewentualne (bylo ich dosc malo) w Maya, w ujeciu z konikiem rotoscope i compozycja na cardach w nuke, w gollumowych keyeing i podobniez cardy. color grading bedzie dodany juz w ostatecznej wersji filmu. dokladniejszy breakdown wrzucilem na swoja stronke. wszystkie z powyzszych ujec sa w matte demo reel: http://www.maciejkuciara.com/reel.html jakby cos, moge dorzucic dodatkowo dorzucam kilka starych (2007) conceptow z Crysisa. Powinienem byl je opublikowac dosc dawno juz, ale nigdy za pozno, chyba :) zycze milego ogladania, wszelkie uwagi i pytania mile widziane :) Edytowane 17 Marzec 2009 przez Cpt.Obvious 1
Urbanboogie Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 :O + avatar Coyote + lemur! Na filmie zupelnie sie nie znam, ale te koncepty ponizej wymiataja
RaVirr Napisano 17 Marzec 2009 Napisano 17 Marzec 2009 Miło, że rodak robił koncepty do jednej z największych gier ostatnich lat :) Chciałbym być oryginalny...więc się wcale nie wypowiem :D
peter_f Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 nie, tutaj nie da się nic napisać. Pokłony i gwiazdy. Mistrzostwo świata !
Kubasa Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 (edytowane) Godlike! - gratulacje, świetne prace, świetna stronka, genialne koncepty Edytowane 18 Marzec 2009 przez Kubasa
leander Napisano 18 Marzec 2009 Napisano 18 Marzec 2009 Duma mi piers rozsadza jak pomysle, ze ja z Toba hamburgery kiedys... w McDonaldzie kiedys... jadlem. Dobra sprawa z tym projektem gollumowym, prawie tylko jeden projekt, ale reel pelnowartosciowy. Ladna nowa stronka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się