Napisano 18 Styczeń18 Sty Gratulacje nowej pracy, bardzo fajne obrazki. Dostałeś modele i sobie ustawiałeś wedla woli, czy jak to tam wyglądało? Malowałeś coś po tym czy są to gołe rendery? Czasami mógłbyś coś podmazać pędzlem, na przykład tu, khem khem
Napisano 18 Styczeń18 Sty Autor Nieeeeeeeee, miałem giga długi komentarz i wywaliło mi stronkę: Od nowa zatem... Co do postaci to dostałem lowpoly modele z gry z bazowymi teksturami (bodaj 512x512 na całą postać), ale bez główek- tu już dokładałem sam. Trzeba było podokładać trochę elementów, trochę podsculptować/zagęścić siatkę, niektóre w ogóle zmienić, wymienić tekstury itd itp. Jako base modele były bardzo pomocne, ale sporo pracy trzeba było jednak w to włożyć by wyglądały atrakcyjnie na ilustracjach. Otoczenie głównie sam, mniejsze propy jak na przykład te: To od konceptu, poprzez model i materiały, aż do końca robiłem sam. Chodzący robocik był gotowym modelem z gry, ale musiałem pozmieniać tekstury. Wszystkie dymy, fxy, padający śnieg oczywiście w photoshopie. Paradoksalnie całkiem dużo było bashowania, ale jestem na tyle nieśmiały, że chciałem to jak najbardziej "ukryć"- nie lubię jak się coś mocno odcina na ilusutracjach i widać chamską granicę między 3d i photobashem. A co do samego procesu to standardowo- był opis, często dostawałem prosty szkic, czasem robiłem sam, później ustawianie bazowo w 3d do akceptu, rendery do akceptu i później już obróbka do finalnego akceptu- bardzo sprawnie to szło. A co do paska- być może to był jeden z tych haniebnych błędów przez które chłop, który robił ten model odszedł z roboty... :D Ogólnie było tego znacznie więcej, ale z części nie byłem zadowolony, z innych nie jestem dumny, jeszcze inne w ogóle mi nie pasują, kolejne były bardzo proste w przekazie pod opis, inne źle się moim zdaniem zestarzały więc nie wrzucałem. Edytowane 18 Styczeń18 Sty przez RaVirr
Napisano 19 Styczeń19 Sty W dniu 18.01.2025 o 01:14, RaVirr napisał: Rzucę małym spamem artów z Frostpunka 2 🙂 Partia 1: Na te obrazeczki było około 2-3 dni Partia 2: Na te z kolei było około 5 dni, ale trzeba było je później animować- to takie większe lensy dla większych wydarzeń, potrzebne było ogarnięcie warstw pod paralaxy itd. Mozesz to dodatkowo wrzucić do galerii?
Napisano 19 Styczeń19 Sty Autor 3 godziny temu, adek napisał: Mozesz to dodatkowo wrzucić do galerii? Wleciały do galerii, ale musiałem rozbić na 2 tematy z powodów ograniczeń transferu :(
Napisano 19 Styczeń19 Sty @RaVirr ale na koncie ci sie skonczylo miejsce czy limit obrazkow w poscie?
Napisano 19 Styczeń19 Sty W dniu 18.01.2025 o 01:14, RaVirr napisał(a): Rzucę małym spamem artów z Frostpunka 2 🙂 Partia 1: Na te obrazeczki było około 2-3 dni Partia 2: Na te z kolei było około 5 dni, ale trzeba było je później animować- to takie większe lensy dla większych wydarzeń, potrzebne było ogarnięcie warstw pod paralaxy itd. Mozesz Pan wrzucic Pan maly procesik powstawania tego?
Napisano 19 Styczeń19 Sty Autor 29 minut temu, Kalberos napisał: Mozesz Pan wrzucic Pan maly procesik powstawania tego? Mogę, ale proces jest identyczny, jak zawsze :D Cała scena ustawiona w 3d, render z mist passem, później podział na plany, fxy, photobash i drobne poprawki. Przykładowo ten chłop w bandażach w raw renderze w podglądzie z blendera wygląda tak:
Napisano 20 Styczeń20 Sty 12 godzin temu, RaVirr napisał: Limit w jednym poście @adek Spoko. TO na razie tak jak zrobiles - rozbicie na dwa posty jest OK. Ale sprawdze czy to mozna zmienic.
Napisano 23 Kwiecień23 Kwi Pisze ci tu @RaVirr bo Dicord mnie zablokował przez ten włam i te steamowe linki. Kasa też troszke poszła sie paść jak narazie.... czekam na zwrot z Paypala.... ja pie***e!Bo Idiota zapomniałem usunąć PayPalowe płaconko z konta steam i poszłoooo.... naszczepcie nie wszystko bo limit zadziałał... no ale kupa.
Napisano Czwartek o 23:522 dn Autor Zrobiłem 3 obrazki, ale w tym samym temacie bo polska w kosmosie wiecie
Napisano Piątek o 10:512 dn Autor 3 godziny temu, blazejbobek napisał:Sztosy! Sławosz nie ma takich spoko widoczków :)A SKĄD WIESZ?? BYŁEŚ W KOSMOSIE??? Dzięki! :D
Napisano Piątek o 11:242 dn 32 minutes ago, RaVirr said:A SKĄD WIESZ?? BYŁEŚ W KOSMOSIE??? Edytowane Piątek o 12:432 dn przez blazejbobek
Napisano 22 godziny temu22 godz Autor Zrobiłem jeszcze jeden jak polak biedak cofa się w czasie:a to same ludziki Edytowane 21 godzin temu21 godz przez RaVirr
Napisano 21 godzin temu21 godz Autor Pewnie, że na bogato! Ludziki to sklejki- testowałem te generatory AI do 3d i na podstawie obrazków generowałem ciuchy/elementy. Później sobie powycinałem, pomieszałem z jakimiś wcześniej wymodelowanymi rzeczami, część syfu pousuwałem, część po prostu wygładziłem sculptem. Teksturki trzeba było samemu. Głowy zrobiłem w character creatorze. Na plus, że 6 sztuk zrobione w 5h, z biedarigiem :)
Napisano 9 godzin temu9 godz 12 godzin temu, RaVirr napisał:Pewnie, że na bogato! Ludziki to sklejki- testowałem te generatory AI do 3d i na podstawie obrazków generowałem ciuchy/elementy. Później sobie powycinałem, pomieszałem z jakimiś wcześniej wymodelowanymi rzeczami, część syfu pousuwałem, część po prostu wygładziłem sculptem. Teksturki trzeba było samemu. Głowy zrobiłem w character creatorze. Na plus, że 6 sztuk zrobione w 5h, z biedarigiem :)no to szybciutko ogarnąłeś. I jak oceniasz taki workflow? Jest fajnie, lepiej/wygodniej niż oldschoolowo?
Napisano 7 godzin temu7 godz Autor Godzinę temu, EthicallyChallenged napisał:no to szybciutko ogarnąłeś. I jak oceniasz taki workflow? Jest fajnie, lepiej/wygodniej niż oldschoolowo?Pod ilustracje to moim zdaniem game changer bo jedna taka postac robilbym pewnie (co najmniej) caly dzien. To, co gdzies nie siedzi zatenteguje sie w photoshopie i nara.Sam fakt, ze chcialem taka scenke zrobic od dluzszego czasu- a ten "dluzszy czas" to jakos rok xD i nie dawalem rady sie zebrac bo wiedzialem, ze zejdzie sie z 2-3 tygodnie po pracy. Pomyslalem, ze to dobre pole testowe do tych generatorow i chcialem wlasnie tutaj sprawdzic czy to sie nada do czegos konkretnego. Finalnie postacie 5h, na reszte zeszlo z 10h wiec efekt niemal blyskawicznie.Druga sprawa jest natomiast taka, ze to chyba kwestia zdecydowania sie gdzie chcesz w danym momencie miec fun- ja chcialem zrobic ilustracje i tu mial byc fun. Gdybym chcial zrobic postac i jarac sie taorzeniem postaci to wtedy te generatory naturalnie traca sens :D
Napisano 7 godzin temu7 godz No efekt naprawdę zajebisty. Skąd miałeś ilustracje postaci? też generator?Jedynie te dłonie babki z lewj tak bardzo nienaturalnie wyszły a reszta supper.Powiem szczerze że trochę to traci przez to, że postaci są wygenerowane. Takie - "wow zajebiste, ale.."i fajnie jak byś jakieś wipy pokazał. Jak to wygląda raw, bez malowania i jakieś kroki. To mnie chyba najbardziej intresuje.
Napisano 6 godzin temu6 godz Osobiście każde maźnięcie na takim wygenerowanym gównie doprowadziłoby mnie do wymiotów na klawiaturę. Ciężko mi sobie wyobrazić abym sam był w stanie znaleźć choćby skrawek zabawy przy pracy nad czymś takim. Chociaż jestem w stanie sobie wyobrazić innych ludzi, którzy taki fun przy tym znajdują. Ludzie lubią różne rzeczy.Niemniej do komercyjnych zastosowań, gdzie wszystko de facto jest zmielonym burgerem z frytkami; jak znalazł. Chcesz mieć to jak najszybciej za sobą, zwłaszcza że nikomu nie zależy na cyzelowaniu, tylko na dowiezieniu... generatorek na wszystko co wymaga czasu i z bani. Byle tylko w umowach nie zabraniali, o tym niżej.Nie wiem tylko po co się oszukiwać i nie usunąć po prostu paru zbędnych palców z midżurneja, będzie jeszcze szybciej. Serio te 15h to był "fun" warty tego, aby tak całkiem nie popłynąć? Czy to tylko jakaś wewnętrzna walka o moralne alibi; ustawiasz sobie jakąś granicę, gdzie jeszcze nie jesteś totalnym ejaj slopperem? 😉Jest jeszcze kwestia kopyrajtuf, na ten moment jak pisał np. @Kalberos coraz częściej firmy się zabezpieczają prawnie i są już zakazy absolutne korzystania z ejaja, wtedy to się nie nadaje, chyba że nikomu nie powiesz i będziesz liczył, że się nikt nie zorientuje, albo sam workflow na tyle to przykrywa, że nie ma się czego obawiać.Jako teścik spoko. Najgorzej wyszły rączki tej rudej babki, jakby doklejone od leleczki Chuckie. I ręce trzymające flaszki, bardzo grabiaste; wyglądają jak protezy. Jeszcze jak dla mnie postacie nie mają barków, tylko wypchane watą szmaty, zwłaszcza męskie. Najbardziej to widać u tego typa z długim szalikiem. Chociaż na renderze z t-pose wszystkie zasadniczo mają ten sam problem w jakimś stopniu.
Napisano 5 godzin temu5 godz Autor @kengi A widzisz, mnie do podobnych odruchów doprowadzało bashowanie zdjęciami (ZUPEŁNIE LEGALNIE BO KORZYSTASZ TYLKO Z 20% CZYJEJŚ PRACY) płaskich obrazków i z tego powodu quitnąłem "branżę" na jakieś 8 lat. Moim zdaniem ta "moralność" skończyła się dość dawno temu i masz przesuwanie granicy. Nie wiem jak pracujesz, czy robisz czyste 2d czy wspomagasz się innymi toolami, ale spójrzmy prawdzie w oczy- czasy są takie, a nie inne. Kiedyś oszukiwaniem było zastosowanie czegoś innego niż okrąglaka, czasem można było (z bólem oczywiście) pomalować texture brushem. Później photobash wszędzie, później 3d z bazowych brył (jak się później okazało- niemal wszyscy prosi korzystali, tylko jakoś niekoniecznie o tym opowiadali i jebali młodych, że tak nie wolno), niedługo później bardziej zaawansowane scenki 3d jak ktoś miał kompa. Teraz masz generatory ludzi, generatory głów, bashowanie z gotowych elementów postaci/potworków w zbrushu, kitbashe, base meshe, vdm brushe, generatory lasów, terenu w jakimś zakresie doszło AI i pewnie mnóstwo innych rzeczy z innych rejonów, o których nawet nie mam pojęcia. Tak, ogólnie miałem fun bo obecnie bardziej podchodzę do tego wszystkiego bardziej technicznie niż artystycznie, liczyło się osiągnięcie celu- gdyby MJ wygenerowało mi dokładnie taki obrazek jak chce to... no pewnie bym tego nie zrobił bo już nic interesującego bym w tym nie znalazł :D Ale jak kto woli, jeśli ktoś by chciał to czemu nie, śmiało, niech robi. I tak jak wspomniałem wyżej- gdybym miał robić zrobić sobie do portfolio uber postać w fajnym ciuszku z epoki, w ramach sprawdzenia skilla to zrobiłbym to ręcznie bo cel przedsięwzięcia byłby inny. "coraz częściej firmy się zabezpieczają prawnie i są już zakazy absolutne korzystania z ejaja" ja widziałem w ogłoszeniach o pracę wręcz odwrotny trend, ale może to kwestia tego gdzie patrzysz.Jak coś to nie odbieram prawa do bycia oburzonym czy zdegustowanym, ja po prostu, w tym względzie, nie widzę zasad, które nie byłyby "łamane" od dekady. Jak pisałem- przez moje ówczesne zdegustowanie zrezygnowałem z robienia czegokolwiek, ludzie żyli dalej, robili swoje, nikt się nie przejął moją nieobecnością oprócz mnie samego- teraz nie chce mi się być znowu oburzonym xD @michalo Zrobiłem prościutkie koncepty tych ciuchów wykrojone z fotek (i pewnie ejaja) w T-posie- niestety ich nie pokażę bo usunąłem, ale może przy następnych próbach zachowam :D Co do wipów to robiłem jak zwykle, cała scena ustawiona w blenderze, render bazy, mist pass i bashowanie/efekty/color grading w photoshopie. Tak wygląda baza:https://youtu.be/bvELfJEm78sCo do samych rąk to one w ogóle za małe mi wyszły, przy takich grubasach powinny być bardziej nabite, ale jest jak jest :D
Napisano 5 godzin temu5 godz 32 minutes ago, RaVirr said:A widzisz, mnie do podobnych odruchów doprowadzało bashowanie zdjęciamiSame, same... ale mi nie przeszło. Do tego stopnia, że robię sobie 2D tylko dla zabawy i dla siebie. Chociaż nie nazwałbym tego oburzeniem. Nie przeszkadza mi, że inni się bawią w photobashing, czy tak jak piszesz anythinggoesbashing... wiem, że ja nie znalazłbym w tym przyjemności i tyle.38 minutes ago, RaVirr said:gdyby MJ wygenerowało mi dokładnie taki obrazek jak chce to... no pewnie bym tego nie zrobił bo już nic interesującego bym w tym nie znalazł :DNo o to mi głównie chodziło... gdzie ta granica jest u ciebie postawiona. I z jakich powodów. Czyli, że chodzi o jakąś część elementów do zrobienia, które będą sprawiały tobie radość. Rozumiem.Też widzę w ogłoszeniach teksty w rodzaju: mile widziana znajomość narzędzi ejaj (co mnie raczej bawi, bo nie widzę w tym nic ponad umiejętność pisania i liczenia palców.) Ale na ten moment, jeszcze z racji nieokreśloności prawnej, część firm nie może/nie chce sobie pozwolić na ryzyko. Jak się okaże, że można to się dopiero zacznie ejajsloppizm. Edytowane 5 godzin temu5 godz przez kengi
Napisano 4 godziny temu4 godz 39 minut temu, kengi napisał:Ale na ten moment, jeszcze z racji nieokreśloności prawnej, część firm nie może/nie chce sobie pozwolić na ryzyko. Jak się okaże, że można to się dopiero zacznie ejajsloppizm.jest też jeszcze element taki, że być może w ogłoszeniach jedno, a w praktyce, za kulisami drugie... Bo takie photobashe też nierzadko były nielegalne, z wykorzystywaniem fotek i innych rzeczy bez licencji, ale w produkcyjnym młynie jakoś ta nielegalność się rozchodziła po kątach, z użyciem ejaja może być podobnie.
Napisano 4 godziny temu4 godz Trochę szkoda, że "czeba" generować dzisiaj, ale it is what it is. Dla mnie to jednak odbiera urok, ale mogę mówić tylko za siebie :(
Napisano 4 godziny temu4 godz Autor @kengi noo ja niestety byłem w tej drugiej grupie i bardzo mi przeszkadzało, że inni to robili, strasznie sfrustrowany byłem. Cykl spierdolenia polegał na tym, że myślałem "jaki w tym artyzm jak tylko kleję fotki", nie uczyłem się tego robić bo w jakiś sposób godziło to w moje uczucia i nie dostawałem zleceń bo nie umiałem tego robić. Więc z mojej perspektywy i z racji przeżytych lat w innych zawodach uważam, że było to tylko ze szkodą dla mnie. Taka mini trauma artystyczna i pewnie stąd mój punkt widzenia. A nigdy nie byłem na tyle "utalentowany" by robić z łapy obrazki jak prosy.Nie wiem czy jest jakaś granica, zwłaszcza jeśli chodzi o wspomnianą "moralność"- raczej rozpatruję to wszystko w ramach znalezienia czegoś interesującego w procesie. Już nie chce bronić ludzi, którzy generują gotowe ilustracje, ale napisać prompt by AI wygenerowało Ci bardzo konkretny obrazek (zakładając, że kompletnie nie znasz fotosopa i nie ma konieczności żadnych poprawek i zmian) to też musi być musisz być bogiem pisania xD No może być różnie, mogą drzwi się otworzyć lub zamknąć. Moim zdaniem RACZEJ NA 100% to zawsze będzie pomocnik w tworzeniu jak wspomniane przeze mnie generatory wszystkiego. Edytowane 1 godzinę temu1 godz przez RaVirr
Napisano 4 godziny temu4 godz Autor 11 minut temu, SebastianSz napisał:Trochę szkoda, że "czeba" generować dzisiaj, ale it is what it is. Dla mnie to jednak odbiera urok, ale mogę mówić tylko za siebie :(Nie no, nie jest tak, że "czeba" :D Każdy się bawi jak chce!
Napisano 1 godzinę temu1 godz 2 godziny temu, RaVirr napisał:Więc z mojej perspektywy i z racji przeżytych lat w innych zawodach uważam, że to było to tylko ze szkodą dla mnie.Dokładnie tak było z digital sculptem, kiedy szturmował branżę wszelakich mini figurek, zabawek itp.Niestety branża jest taka jaka jest czyli liczy się zysk i czas, więc jak ma okazję to z niej korzysta. Chujowate to wszystko ale tak to niestety jest.Być może w końcu wszyscy staniemy przed takimi wyborem - albo używasz ai i robisz więcej/szybciej albo "do widzenia".Na pewno zostanie miejsce dla tych bardziej tradycyjnych rzeczy (teraz tradycyjne rzeczy to 100% digital :P) ale na pewno tych miejsc będzie mniej. 4 godziny temu, RaVirr napisał:Co do wipów to robiłem jak zwykle, cała scena ustawiona w blenderze, render bazy, mist pass i bashowanie/efekty/color grading w photoshopie. Tak wygląda baza:nooobardzo to dobrze wygląda w blenderku.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto