Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Sąd o tym co dało więcej o kolorze jest trochę niepoważny.

 

Ale wywołał interesującą dyskusję :D

Czasem trzeba wsadzić patyk w mrowisko, żeby ktoś napisał coś do rzeczy :]

A oparłem na tym artykule http://pl.wikipedia.org/wiki/Impresjonizm - a konkretniej akapit tło historyczne. Co ile wniosło to zwykle kwestia subiektywnej oceny :)

  • Odpowiedzi 398
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

portret fajny, widać bryłę głowy, ale kadr mi absolutnie nie odpowiada. obciąć albo z lewej albo z prawej, co by nie było, że kompozycja centralna jest. w ogóle myśl troche więcej o kompozycji. czasem dobra kompozycja wynagradza niedociągnięcia w malowaniu.

 

co do muchy: kompozycja zła. ale sama muszka wygląda nawet spoko. szkoda ze tło jest takie abstrakcyjne, mogłeś zrobić albo wyraźniejszą tapetę albo jakieś drewno, że niby na ścianie drewnianej se siedzi. no i cienia jej brak :)

Napisano

Dzięki telthona racja, o kompozycji pomyśleć nawet mi do głowy ostatnio nie przychodzi. Szybkie ćwiczenie z fotki, głównie na kolor, ręka do poprawki i chyba się za to wezmę od nowa biorąc pod uwagę poprawność anatomiczną i to co wypracowałem w kolorze. Wszelkie opinie bardzo mile widziane.

 

face01h.jpg

Napisano

Joel dzieki

 

ola-f proszę bardzo

refka.jpg

 

Wrzucam też prackę którą dłubię od jakiegoś czasu, przechodziła dosyć dużą metamorfozę tematyczną w trakcie, ale nie na tym się skupiałem. Zbyt szybko wchodzę w detal, ale mam nadzieję, że jakoś sobie z tym radzę póki co. Liczę na dużo krytyki zanim skończę.

 

Pierwszy szkic, zamysł jak widać nie był precyzyjny, nawet nie wiedziałem co on ma tam trzymać

espg.jpg

Dalej szkic... trochę więcej mówi, jakiś sprzęt się pojawił

esp2a.jpg

Pierwszy kolor

esp3.jpg

Dalej jakieś rozpracowanie tematu, kompozycji, przez co pojawia się (coś płonącego - teraz mam w planach śmigłowiec) a karabinek zmienia się w RPG przez co też cała dłoń ulegnie zmianie

esp4a.jpg

No i etap na którym jestem twarz nabrała więcej detalu (choć osobiście im mniej detalu tym bardziej mi się podoba takie niedopowiedziane jak na poprzednim). Co do tematu -przeniosło nas gdzieś na Kubę

esp5.jpg

Dorzucam zooma na samą postać:

detal.jpg

No i oczywiście liczę na wszelką pomoc. Czeka mnie rzecz z którą rzadko miałem do czynienia - ubranie, ogień, dym.

Napisano

mnie sie bardzo podoba ramie, mocna anatomia fajnie wyszlo i wogole kompozycja bardzo ciakwa :) duzo by wymieniac co fajne a co nie dlatego czekam do finalu ^^

Napisano

Szkoda, ze zgubiles calkowicie charakter twarzy ze szkicu, a musze przyznac, ze tam prezentuje sie ta twarz swietnie- ma fajny wyraz i jest calkiem dobrze zbudowana. W ogole ten pierwszy szkic jest moim zdaniem najciekawszy. Zapowiadalo sie nietypowo i z klimatem, a zaczyna wychodzic kolejny nudny koles z gnatem... Moze warto by bylo wrocic do tej twarzy z poczatku i sprobowac zestawic te intrygujaco smutne oczy z otoczeniem pelnym wybuchow itp.? Powstanie wtedy taki emocjonalny kontrast i namiastka jakiejs ciekawej historii i osobowosci glownego bohatera... Cos co zatrzyma widza i zadziala na jego emocje, bo teraz to sie robi obrazek pt. "acha, koles z gnatem..." ;)

Napisano

KhazadThard, Areien, telthona, dzięki za miłe słowa.

 

lordbiernac, Joel, emmilius oczywiście się zgadzam, charakter gdzieś się zagubił, dokonałem w tym temacie paru poprawek ale wrzucę jak podmaluję więcej, a póki co daje sobie odpocząć od tej pracy.

 

Tymczasem wrzucam kolejne coś, co prawda nie skończone, w tej ilustracji chcę jeszcze popróbować sił w teksturkach i bardziej wylizanym detalu ale to też wrzucam do teki, poddaje pod wasze opinie jakie jest i odkładam na jakąś chwilę. Myślę też sobie żeby nadać temu więcej historii, ale nie chce mi się póki co - nie przepadam za taką tematyka. ;)

 

sleepkopia.jpg

Napisano

dziewczyna zrobiona świetnie, korzystałeś z jakiejś referki ?

wydaje mi sie że powinieneś trochę pocieniować tą łopatkę bo wygląda jakby miała jakiś spuchnięty bark ;P albo jej wypadł

a co do kompozycji to nie wiem czym jest to w tle ale sprawdziłbym jak wygląda to po zmniejszeniu jako okno :) w każdym razie sympatycznie

Napisano

samborek dzięki, tak referka tutaj była. To w tle to miał być portal na który zupełnie nie miałem pomysłu, jeszcze pewnie się zmieni. Cóż, te prace leżą sobie póki co nie ruszane, mam złą tendencję nie kończenia prac, choć ostatnio nie miałem okazji zacząć niczego nowego przez pracę, dopiero dziś się znalazła chwila a to jej efekt, taki sobie speed.

house2kopia.jpg

Napisano

Żołnierz Narodowych Sił Zbrojnych, ok 15 h, narzucona texturka. Wiem, że ręka strasznie sztywna i niedopracowana, ale już mi się nie chciało szukać referencji więc po części z głowy i odpuszczone. Wszelkie komentarze bardzo mile widziane, pozdrawiam. projekt13kopia.jpg

Napisano (edytowane)

Wiem, ze wspomniales o rece, ale pergamin wtapia sie w palca, mozliwe, ze to zwykle przeoczenie.

Edytowane przez ICE
Napisano

za bardzo dopracowałeś detale, co spowodowało "wyjście" na wierzch brak pieczołowitości w wykonaniu reszty obrazka: guziki są niemal w 3d :P przez co podkreślają płaskość reszty. tak samo orzełek na czapce i to wiszące coś (przperaszam, ale naprawde nie znam sie na orderach i odznaczeniach)

 

tło kolorystycznie pasuje ale troche zbyt rozmyte jak na mój gust.

twarz za to bardzo realistycznie wyszła :)

a, i jego prawa noga jest ułamana w pewnym momencie xD

Napisano

Dzięki za komenty,

icecold obiecuje poprawić rękę, bo aż mnie samego razi.

telthona wielkie dzięki za korektę, tego mi brakowało, samemu ciężko mi już było spojrzeć chłodnym okiem a brakowało mi już cierpliwości siedzieć nad ubraniem - to naprawdę żmudna i męcząca materia. Ale trzeba jeszcze popracować, żeby wszystko było na tym samym poziomie. Co do nogi, w niefortunnym momencie wykadrowałem, ponieważ tak się układają spodnie, a to coś wiszące to ryngraf, rzecz charakterystyczna dla NSZ. :) Jeżeli jeszcze macie jakieś spostrzeżenia, swoje wizje, albo chcecie po prostu po pastwić się nad tą pracą, śmiało teraz bo będę pracował dalej i każda uwaga się przyda.

 

oto i moja referencja:

nsz03skal2.jpg

Napisano

Zeus to pomnik? On ma trójząb? Neptun miał trójząb. Zeus być pan Olimpu, gromowładny. Najwyżej go z włócznią widziałem =]. Poprawić, poprawić. Pzdr.

Napisano

No faktycznie. Muszę częściej telewizor włączać, tyle się w rządzie i w polityce pozmieniało =]. Ostatnie pracki - chyba każdy takie ma. Może też kiedyś swoje pokażę. Drugi imo najlepszy.

Napisano

Dzięki emmilius za jakikolwiek odzew w teczce. ;) Pokazuj, po to są teczki, nie mówię o zalewie takich prac ale kilka w ramach ciekawostki na pewno warto.

 

Tymczasem kolejna pracka.

 

"Riders On The Storm"

ridersoonthestorm.jpg

 

Trochę przy tym bawiłem się nakładkami, próbowałem też nałożyć kolor na czarno biały szkic, ale efekty nie były zadowalające.

Napisano (edytowane)

Wbrew pozorom kolor nakladany na czarno biala prace to nie takie hop siup jak sie wiekszosci wydaje, moze po prostu trzeba bylo brnac dale,j nakladac kolejne warstyw i zobaczyc co z tego wyjdzie :)

 

Dla przykladu, kiedys zrobilem autoportret zombie. Samych warstw traktujacych o kolorze po tej jednej scalonej czarno bialej bylo okolo 20. Oczywiscie mozna zawsze sprawe uproscic, ale czasem dobrze zostawic sobie otwarta furtke z mozliwoscia ponownej modyfikacji.

 

Troche nie trafia do mnie walor, wyszedl nieco mdlyw niektorych rejonach. Na starcie tez ciagle oscylowalem w takich odcieniach, ale dalsze cwiczenia w b&w wyrobia ci oko na odpowiednie kontrasty i harmonie. No i niestety wekszosc bryl wyszla ci tutaj bardzo plasko, glownie na motorze.

 

Najmocniejsza strona pracy jest tors motocyklisty i jego lewe ramie. Reszta dookola zdaje sie "nie siedziec" w obrazku.

 

Ale pochwale sie za bardzo realistyczne pofaldowania materialu i dobre proporcje.

 

To nielatwy orzech; ale dasz rade, wiem ze dasz. Pozdrawiam.

Edytowane przez ICE
Napisano

Postać fajna, ale ta lewa noga. Sądzę, że jesteś wystarczająco ogarniętym człowiekiem, by to poprawić. A co do tego kolorowania b&w, hmm, chyba musze to kiedyś przeforsować :).

 

O... tam jest motor ;p

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Dzięki chłopaki za nieocenioną pomoc.

icecold bardzo baczny obserwator z Ciebie, też miałem wątpliowści co do waloru, nie chciałem walić 100% czernią i bielą a co więcej chyba nie potrzebnie dodałem fakturę na górnej warstwie, przez to strasznie zamdliło cały obrazek, to też spowodowało ową płaskość brył. Dodatkowo analizując dalej tą bryłę - popełniłem prosty błąd, nie budowałem po formie, przez co motocykl wydaje się płaski.

Joel dzięki, noga poprawiona.

 

riderst.jpg

Mały bonus, taka prezentacja próby sił w nakładkach z kolorem. Około godziny

kolor.jpg

 

PS> Po wszystkich tych zabiegach nie podobają mi się te płaskie czernie które wyszły na wierzch, żeby to poprawić to mam pracy na kolejne kilka godzin, więc odkładam tą pracę na stos skończonych, które będą czekać na lepsze czasy a biorę się za coś innego. ;)

 

PPS> Myśle, myśle, obserwuje i dochodze do wniosku, że pierwotna wersja jest jakaś taka bardziej delikatniejsza, a ta w kolorze to jakaś tragedia... sam już nie wiem.

Edytowane przez Paweł Kaczmarczyk
Napisano

jak dla mnie światło na kasku i bluzie się nie zgrywa a kolorek tylko bardziej t uwidacznia

 

co do czarnych cieni mogłeś najpierw wszystkiemu nadać jakiś odcień bawiąc się suwakami chociażby albo warstwę color czy jakąś taką, a fakturę przez maskę nałożyć

(mam nadzieję ze w miarę z sensem piszę xD) mi b/w też bardziej podchodzi btw

a no i jakoś połączenie tułowia z nogami jakoś nie leży, takjakby dziwny skręt tułowia no i tułów w sumie długi trochę chyba (nie wiem czy dałbym radę tak ustać) i troszkę damskie nogima w stosunku do brzucha (choć może po prostu taki jego urok) no i jego prawa ręka w stosunku do lewej wygląda jakby była wybita z barku trochę

anyłej fajne ćwiczonko

Napisano

Jak malowałem moje pierwsze dwa obrazki B&W a potem kolor nawet fajnie mi wyszło jak na początek i myślałem że jak się poduczę to już na stałę zostanę przy tej technice. Rebusy zaczęły się później. A to jakieś spłukane kolory, nierównomierne nasycenie barw, blah, blah i inne anomalie. Nie jest to takie proste i nie do wszystkiego się imo nadaje.

Pan motorbiker - zaczynałeś plamką czy np szkieletem loomisa? Troszkę proporcje miejscami uciekły. Ja się jeszcze nie czuję żeby zaczynać malować plamą bo potem mam za dużo poprawiania, może powinienem częściej na luz wrzucać? Speeda mogę pokazać po 2h ale pokażę po 4-5h żeby wszystko jak na moje oko w miarę ok było.

Tors fajnie wyszedł. Motorek z refki bym pociągnął (płaski jak koledzy wyżej napisali) i troszkę inaczej kompozycję ułożył.

Odnośnie kolorków ja jeszcze czasem robię taką mieszaną technikę, najpierw B&W, potem kolor wstępny, następnie scalam b&w z kolorem i wykańczam już na kolorowo. Zawsze to nieco inny punkt widzenia jak na początkującego. Bardziej wtedy mam wrażenie że kolorki się mnie słuchają. Pzdr

Napisano

yarosh masz rację, nie zgrywa się bo próbowałem nadać odpowiednie materiały i nie udało się. Z tymi cieniami próbowałem na wiele sposobów.

 

emmilius zaczynałem budując szybko formę z pędzlem na około 30-40, taka moja technika, coś pomiędzy zupełną plamą a zupełnym szkicem. potem nakładałem walor. Proporcje się tutaj posypały z tego względu, że nadal nie potrafię pracować całościowo nad obrazkiem. Chciaż i tak uważam, że tutaj nie jest jakoś fatalnie z anatomią.

 

Wieczorny speed, właśnie tutaj próba równomiernej pracy nad całością. Chyba zacząłem dusić pracę tymi customowymi pędzlami. :/

okret.jpg

Napisano

Nie dziób a tył statku, to Rzymska Trirema. ;) Masz rację dach się źle czyta, mam duży problem z miejscem gdzie spód okrętu dotyka wody i te żagle nieszczęsne... próbowałem je różnie ustawić, tak żeby nie zaburzyć tej namiastki kompozycji która tu została i ciężki z tym, mam ochotę podejść do tego tematu od nowa, może jakieś inne ujęcie, lub oświetlenie. ;)

Napisano

Od jakiegoś czasu powoli pracuję nad tym, póki co szło całkiem nieźle, ale czuję, że zaczynam się gubić, więc liczę na garść porad od Was. Z założenia zwykła ilustracja jakiegoś wojownika. Głównie skupiam się nad sposobem pracy (całościowym) no i na kolorze.

 

29824524.jpg

 

52386316.jpg

 

71119326.jpg

 

80614135.jpg

 

79208423.jpg

Napisano

Php Florian nam wlaczyl 3ci bieg, brawo duzy postep, ja mam praktycznie takie same uwagi, jak i Emmilius.

 

Mam taka mala propozycje, sporboj sobie na osobnej warstwie zamazac ta ciemniejsza czesc twarzy bardzo ciemnym kolorem i zostaw jasniejsze oko, taki komiksowo-Frazettowy trik. ( potraktuj tez tak czesc nosa) Moim skromnym zdaniem nada to mocy obrazkowi.

Napisano

Dzięki mościpanowie ;)

 

emmilius niebo poprawię, a przynajmniej spróbuję, mi osobiście coś nie grało w kolorach, ta przedostatnia wersja wydaje mi się lepsza pod tym względem.

Co do hełmu, to tak jak cały tors i peleryna jeszcze nie doczekał się żadnego detalu. Generalnie dopiero zacząłem go malować i wtedy przestało mi się podobać, więc zwracam się o rady do Was. ;)

Joel dzięki, z tym rumieńcem nie planowałem, ale były próby, nie bardzo mi odpowiadało.

icecold dzięki, spróbuję z tym cieniem, ale gdybyś mógł zrobić mały over byłbym wdzięczny. ;)

Napisano

Bardzo fajne te kolory na chuscie! Wydaje mi sie ze roznice w walorze na twarzy sa troche zbyt duze, zrobily sie takie "przepalenia". Powinienes tez ladnie pozawijac krawedzie helmu, bo "rybkowata" elipsa go wyplaszcza. Ladna pracka sie szykuje ;)

Napisano

Coś nie działa z torsem jak trzeba. Jest taki strasznie spuchnięty. Weź jeszcze podpatrz anatomię, żeby się wszystko zgadzało.

Napisano

Urbanboogie dzięki, właśnie z tymi przepaleniami prowadzę walkę, też rzucało mi się to jakoś w oczy. No i dzięki za trafną uwagę z hełmem!

Kpax dzięki za miłe słowo. ;)

Joel akurat tors wydaje mi się ok, celowo miałem na uwadze zaznaczenie grubości pancerza, wkońcu taki woj pare warstw materiału i skóry nosił na sobie. ;)

 

Tymczasem portrecik Ogra, zrobiony na odprężenie. Kolor narzucony na szybko, bardziej z ciekawości. ;)

ork1v.jpg

 

ork2.jpg

Napisano

Co do woja, to może masz rację, ale nie wiem, czy w dobrym miejscu jest ta grubość, brałem to pod uwagę, po prostu nie wiem, czy tam właśnie tak powinno być. Może inne części, np. płaszcz, albo ręka potęguje to wrażenie, w każdym razie, po prostu tak mi się zdawało. Mimo to, jeśli wziąłeś to uprzednio pod uwagę i nie zapomniałeś o tym miejscu to dobrze, mogę ci to spokojnie zostawić :). Co do ogra nie będę tracił czasu na siłowe wyszukiwanie błędów, jak na moje niewprawne oko mega jest ten portrecik.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności