Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Gomez - niezła koncepcja swoją drogą :), szkoda, że szkic ma marzyciela buirkowego jako silny punkt no i musi być na obrazku zawarty "wróg", ale tak to bym się zastanowił nad takim podejściem.

 

Adam_m - cieszę się, że się podoba

 

Plasti - racja

 

Brumugun - a tak :) ale pozbędę się tej fałdy ciucha nad oponką

 

Kamil.ochel - prawda, ale jeszcze nie zdążyłem poprawić

 

Soska - yessir :D

 

Sorry, że ten update niewiele wnosi, ale porzuciłem Vraya i przewaliłem całą scenę na Mentala, w związku z tym tocząc okrutne boje, ale wg mnie jest teraz zanczna poprawa - dziewczyna już nie straszy. Postaram się w najbliższym czasie jakoś ruszyć dalsze modelowanie.

 

attachment.php?attachmentid=67976&stc=1&d=1259101556

 

 

Tak na marginesie - powiedzcie mi czy to ja jestem aż taki tępy czy include/exclude nie działa w światłach w mentalu? Za Chiny Ludowe nie mogę sprawić, by to u mnie odnosiło jakikolwiek efekt. Nie wymóżdżyłem także dotąd jak fotometrykom ograniczać zasięg działania.

Edytowane przez ArTooRo
  • Odpowiedzi 144
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Światełko ładne. Buzia dziewczyny jest ładniejsza niż przedtem, ale dalej ten zez. Lewym okiem patrzy się na własny nos. Będą rzęsy?

Napisano

W photometrykach zasieg dzialania masz w zakladce intensity/color/Attenuation

Far Attenuation to niby to wygaszanie swiatla. choc wogole tego nie stosuje dlatego ze photometryki samoistnie sie wygaszaja.

Jesli chodzi o include/exclude, to hmmmm jesli excludujesz obiekt z jakiegos swiatla, to nie bedzie on bezposrednio oswietlony, ale swiatlem odbitym od objektow oswtetlonych tym ze swiatlem juz tak. hehe czasem moze dawac to dosc dziwne efekty: ]

 

Modeliki super: ] bardzo mile dla oka.

Napisano

Ale przymkniesz lasce oczy troche? Bo teraz wyglada na czyms bardzo zaskoczoną. Gorne powieki podążają za galkami ocznymi, wiec jak patrzysz w dol to sie opuszczają a jak w gore to podnoszą.

Nie pasuje mi tez but dziewczyny, wyglada troche jakby zalozyla lewy na prawą noge i odwrotnie.

Jesli chodzi o chlopaka to wygladzilbym mu tą zmarszczke na brzuchu, takie opiete ciuchy nie marszczą się w ten sposob.

http://cache2.asset-cache.net/xc/200327455-001.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=5047FA587DE1CADE14F61C273A2A56C3042AE0F2A9924AF679298E3D1BDC69B5B5AF9B7D601FECA8

http://cache3.asset-cache.net/xc/88022763.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=B891D1489AC1BEAFD4EC1674D0722187C5242686639B0A2B6F95977DA0D37D6A

 

A poza tym, to fajny obrazek moze z tego wyjsc.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Trochę mnie nie było, więc update będzie nieco grubszy niż zwykle :)

 

Ania - tak, rzęsy są teraz teksturą na wygiętym plane.

 

Komic - dzięki za pomoc, posprawdzam to dokładnie. Generalnie to wiem jak działa exclude z GI, ale tu właśnie zdawało się nie być kompletnie żadnej różnicy. Jeszcze nad tym posiedzę w razie czego.

 

matizlob - cieszę się, że dało efekt

 

mookie - stopa jest skarykaturyzowana wg bodaj Asterixa, jeśli będzie razić to skoryguję. Okulary mają IOR, walczę z tym żeby dało to jakiś efekt bo działa zupełnie inaczej niż w Vrayu.

 

Luki Luki - jest dokładnie jak piszesz, taki był zamiar żeby wyglądała na zaskoczoną :) teraz jest nieco inaczej, ale ciągle nie jestem zadowolony, więc możliwe że setny raz wrócę do niej jak skończę resztę modeli. Dzięki za refki zmarszczek na brzuchu, i tak miałem zamiar go poprawić, ale Twoje refki mi bardzo pomogły - zmiana w updacie.

 

Zylak - thx, mam nadzieję, że teraz nie jest gorzej

 

 

W dzisiejszym updacie:

 

Nowy test render obrazka i wiele drobnych zmian... nie mam siły ich wymieniać :)

 

attachment.php?attachmentid=68706&stc=1&d=1261427409

 

Szkicowy rigging postaci marzyciela. Na początku riggowałem w ZBrushu zspherami, ale się z tym strasznie motałem przy takiej skomplikowanej pozie. Ostatecznie wysłałem spowrotem do maxa i tam z grubsza zriggowałem bipedem. Teraz drobne poprawki, wyseparowanie koszulki i rzeźbing.

 

attachment.php?attachmentid=68707&stc=1&d=1261427409

 

Kolejny etap prób poskładania sensownie całości do kupy. To jeszcze nie to, ale jestem chyba coraz bliżej :)

 

attachment.php?attachmentid=68708&stc=1&d=1261427409

Edytowane przez ArTooRo
  • Like 1
Napisano

Nabiera to rumieńców :) Czekam na finał - szkoda, że tak wolno Ci to idzie :P

Napisano

Bardzo ładnie oświetlone. Kolorowe to wszystko. Podoba mi się postać dziewczyny i chłopaka na ścianie, a nie podoba ten okularnik - taki jakiś obleśny jest. Ta postać w pierwszym planie tylko przeszkadza.

Napisano
Czy ja wiem czy przeszkadza? Mi sie wydaje że bez tej postaci wiele osob by nie zalapalo o co wogole chodzi ;)

Ja i tak nie wiem o co chodzi? Może jakieś marzenia senne?

Napisano (edytowane)

Postać z przodu na razie nie wygląda zbyt dobrze, coś między alienem a małpką, ale pewnie sculptem go wyratujesz.

Biedna dziewczyna dalej ma zeza.

Sukienka bardzo fajnie wyszła z tymi szwami.

Może dodaj jej luźny kosmyk włosów na czoło? Żeby zasłonić nasadę włosów, która w tej chwili wygląda trochę jak u lalki (jakby włosy wychodziły zza czoła).

Edytowane przez Ania
Napisano

M@ti - wolno idzie strasznie :/, ale prawda jest taka, że jak wracam z roboty to już mi się nic nie chce no i ogólnie już potem nie ma za dużo czasu. I tak cud, że się zmuszam i coś z tym robię na siłe cały czas. Ostatnio chorowałem, teraz okres gwiazdkowy i jeszcze kilka innych prywatnych spraw... ciągle cuś :)

 

lucek91 - thx :)

 

aknochaco - ciekawy pomysł, jak najbardziej do rozważenia

 

dac77 - w pierwszym poście jest opis, w późniejszych szkic koncepcyjny. Hmm... jeszcze nikt dotąd nie określił okularnika jako obleśnego :) a możesz to jakoś rozwinąć? :D

 

RaVirr - wiem to mylące, ale nie chcę co post pisać, że to zamiennik bo jeszcze trochę tam posiedzi

 

Pawelkos - ja też już bym chętnie finalizował :) zwłaszcza, że mam nowe projekty w głowie, ale jak wydłużą dobę do 30h conajmniej to diametralnie przyspieszę :D

 

Ania - postać z przodu to właściwie będzie prawie to samo co ta idąca, ciuch się zmieni jedynie. Minę chcę zachować tę samą za wyjątkiem oczu, które tu są otwarte. Z tym zezem, kurcze, obiektowo to ma już prawie rozbieżnego :) nie wiem co może powodować taki efekt, ciągle jak piszesz to jeszcze odsuwam, ale teraz ma już lekko rozjechane oczy, bardziej raczej nie da rady. Z kosmykiem to rozważam taką możliwość, włosy są na razie bardzo odcięte od głowy, mam nadzieję, że jak namaluje tekstury to się trochę zrosną wizualnie z czołem.

Napisano

No ja też nie wiem, może ma po prostu zbyt duże oczy, i przez duży obszar białego po bokach tak wygląda. Myślę że nie musi się patrzeć na chłopca "naprawdę", wystarczy żeby na renderze wyglądało dobrze, w 3d nie musi i może sobie być rozbieżne. (o ile kąt kamery zostanie taki sam)

Sory że się ciągle tego zeza czepiam, ale jakoś za każdym razem to pierwsze co mi się rzuca w oczy.

Napisano

Mam nadzieję, że ten okularnik to nie twoje alter ego i że się nie obraziłeś. Tak mi się kojarzy jako obleśny gdyż pomimo młodego wielu jest taki trochę statusiały z postury, ten brzuszek piwosza, brak mięśnia i kroki. Te gatki też mu nie pomagają i fakt że ma młodą laskę u boku.

Napisano

Ania - dobrze, że się "czepiasz", po to jest ten temat. Wypróbuję to potem jak wrócę do jej modelu zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

dac77 - hehe, okulary noszę rzadko, ale brzuch mi ostatnio powoli rośnie, więc kto wie :D

A tak poważnie to byłem po prostu ciekaw dlaczego akurat określenie "obleśny", bo wcześniej nikt jeszcze nie odebrał tej postaci w tak negatywnie odmienny sposób. Oczywiście się nie obrażam, tyle że jestem zaskoczony i staram się z tego wyciągnąć jakieś wnioski. Anatomicznie jest tak jak piszesz tj. efekt jest zamierzony, ale miał na celu wprowadzenie elementu komicznego nie natomiast obrzydzającego. Gatki są jak to u supermanów :) albo dzieciaków, którzy z braku lepszych środków na zbudowanie kostiumu superbohatera użyli tego co mieli dostępne w domu.

Napisano

Naciagane jest to co mowisz, no nie jestem wstanie tak odczytwac tej postaci- chlopczyk jest fajnie komiksowo przerysowany i kojarzy sie wlasnie z takim szkolnym hmm... chcialem tu napisac nieudacznikiem, popychadlem, ale nie no po prostu z marzycielem sie kojarzy... jak dla mnie swieena robota pod wzgledem stylizacji!

Napisano

Jesli chodzi o oczy, to posłuchaj Ani, bo dobrze mówi, teraz troche zezują.

Ja w swojej Ais mialem tak ustawione jak na obrazku.

oczy.jpg

Sam sie teraz dziwie jak na to patrze;). Zeby dobrze wygladaly bliki, zrobilem po prostu totalnie osobne oswietlenie dla jednego i drugiego oka. A jak robilem ten turnaround:

to dodalem odbitery ktore sie animują razem z obrotem kamery.

Zauwazylem ze czasem postacie w filmach mają tak zrobione oczy, że teczowki sa blisko siebie i powinny powodowac wrazenie zeza, a tego nie robią, ale nie mam pojecia w sumie dlaczego. Tak jest z tego co kojarze w planet 51 np. W kazdym razie u Ciebie jest zez;).

A, no i obleśnosci nie ma w tym dzieciaczku za grosz. Owszem, to kujon, ale na pewno nie oblesny;).

Napisano

Problem z pozornym zezem występuje jeśli twarz w okolicy oczu nie jest w jednej płaszczyźnie. Można temu zapobiec przez zwężenie zewnętrznych kącików oka.

Napisano (edytowane)

Dzięki za porady.

Koncepcji marzyciela w obu wcieleniach nie będę zmieniał, metodę z oczami spróbuję na pewno od razu jak wrócę do modelu dziewczynki (świetna pracka Luki).

 

Niewielki update, mnóstwo rzeczy w nim w powijakach (oczy, palce itp itd.), ale daję żeby nie było, że nic nie robię. Niestety mnożą mi się sprawy na mej głowie i idzie wolniej niż zwykle. Inna sprawa, że duży brak praktyki ze sculptingiem również spowalnia - jedno z drugim się napędza.

 

Za to plus, że nabyłem w tym tygodniu własnego Intuosa 4, więc mogę wreszcie oddać po pół roku nieco starszy tablet pentagrama moim znajomym :)

 

attachment.php?attachmentid=68952&stc=1&d=1262457169

Edytowane przez ArTooRo
Napisano

Twarz bardzo fajna, włosy też dają radę. Piszesz że poprawiłeś palce i to mnie trochę niepokoi bo wyglądają na razie na bardzo bazowy model, nawet nieupozowany.

W ogóle to sorki że tak z tym swoim obrazkiem wjechałem, ale nie miałem czym innym zilustrować o co chodziło;).

Napisano

Jak na razie jest ok, ale jeszcze nie ma tak rozmarzonego wyrazu twarzy jak na szkicu.

 

Zauwazylem ze czasem postacie w filmach mają tak zrobione oczy, że teczowki sa blisko siebie i powinny powodowac wrazenie zeza, a tego nie robią, ale nie mam pojecia w sumie dlaczego. Tak jest z tego co kojarze w planet 51 np
Chyba bo tęczówki nie dotykają brzegu oka. Przynajmniej tu: http://www.entertainmentwallpaper.com/images/desktops/movie/planet_51_03.jpg
Napisano

Dzięki serdeczne za komentarze i za starsy również :D

 

Luki Luki - miałem na myśli to, że palce i oczy są ledwie zaczęte, a nie ukończone. A za obrazek dzięki, bardzo się przydał i dał dowód na to, że metoda ma uzasadnienie.

Napisano

Surprajs :) Nowy update (jak widać tendencje czasowe nie ulegają zmianie :) )

 

W updacie to co widać, czyli ciuch długopis itd.

Postać sculptuję praktycznie już tylko z tego kąta co jest widoczna - przy tej przytłaczającej ilości czasu, którą dysponuję jest to niestety uzasadnione podejście.

 

Oczy skieruję w odpowiednią stronę raczej dopiero w maxie.

 

Na razie nie wprowadziłem pomysłu aconchaco z ołówkiem w ustach... póki co wydaje mi się, że mogłoby to w ujeciu całości wzbudzić skojarzenie rysownika i jego koncepcji. Leżący teraz długopis jest tak jakby manifestacją lenistwa i w związku z tym rozmarzenia.

 

attachment.php?attachmentid=69591&stc=1&d=1264576436

Napisano

Bliższe ramię popraw (koniecznie popraw łokieć, i ewentualnie leciutko wygnij ramię), bo teraz wygląda jak kikut.

Koszulka świetna.

Napisano

Ponownie dzięki :)

 

Ramię postaram się poprawić w najbliższym czasie zatem.

 

Aknochaco - sorry za przekręcenie ksywki, jakoś tak mi się wbiło do głowy, chyba przez prostszą wymowę.

 

 

Dziś update nietypowy. Rozpocząłem modelowanie tego "złego" ludka z tej samej bazy co dziewczynkę. Tym razem postanowiłem nagrać filmiki z tych krótkich sesji. Sorry za jakość tego pierwszego, ale wybrałem zły kodek i wyszło jak wyszło. Jeszcze dużo roboty przy grubasie, na razie propocję troszkę leżą i ręce.

 

Dla przypomnienia szkic:

 

attachment.php?attachmentid=69750&stc=1&d=1265100084

 

oraz rezultat aktualny

 

attachment.php?attachmentid=69751&stc=1&d=1265100093

 

I dwa filmiki:

 

 

Napisano

nie wiem dlaczego ale twoj bohater przypomina mi ciebie:D(jesli w avatarze to twoja twarz), wydaje mi sie ze robisz cos w rodzaju scenki autobiograficznej,

 

calkiem fajnie, skoncz juz to wreszcie:P:D

Napisano

Sęks :D

 

plasti - yay, jeśli tak to niezamierzenie :) ja raczej nie jestem i nigdy nie byłem taki pulchny na twarzy :D, ale może coś w tym jest... w sumie pracki są zazwyczaj nacechowane jakimiś elementami/przeżyciami/skojarzeniami autora. Jednakże bez obaw, nigdy nie wyobrażałem sobie siebie z gaciami na rajstopach... jedynie tylko z gaciami na głowie, także fear not ;)

 

Upek drobny zatem:

 

Łapska jeszcze nieupozowane i starałem się za bardzo niepozbywać symetrii, potem go podmodeluję jak już ostatecznie upozuję (dodałem z tyłu boxa niby-szafkę żebyście nie mieli skojarzeń :P).

 

attachment.php?attachmentid=69844&stc=1&d=1265358942

 

Dałem też filmik z końcówki sculptingu (na którym de facto widać jak moja siatka dłoni ssie), ale nie dawałem już filmiku z pozowania.

 

Napisano

Jak na mój gust ostatnia postać jest zbyt zdeformowana w porównaniu z pozostałymi,taka stożkogłowa, podczas gdy dziewczynka i chłopczyk wyglądają dość naturalnie.

Napisano
Jak na mój gust ostatnia postać jest zbyt zdeformowana w porównaniu z pozostałymi,taka stożkogłowa, podczas gdy dziewczynka i chłopczyk wyglądają dość naturalnie.

 

 

masz spoko sasiadow skoro wygladaja dla Ciebie naturalnieXD

 

ale zarty na bok - troche zbytnio skarykaturyzowany jest ten gruby

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności