ArTooRo Napisano 24 Listopad 2009 Autor Napisano 24 Listopad 2009 (edytowane) Gomez - niezła koncepcja swoją drogą :), szkoda, że szkic ma marzyciela buirkowego jako silny punkt no i musi być na obrazku zawarty "wróg", ale tak to bym się zastanowił nad takim podejściem. Adam_m - cieszę się, że się podoba Plasti - racja Brumugun - a tak :) ale pozbędę się tej fałdy ciucha nad oponką Kamil.ochel - prawda, ale jeszcze nie zdążyłem poprawić Soska - yessir :D Sorry, że ten update niewiele wnosi, ale porzuciłem Vraya i przewaliłem całą scenę na Mentala, w związku z tym tocząc okrutne boje, ale wg mnie jest teraz zanczna poprawa - dziewczyna już nie straszy. Postaram się w najbliższym czasie jakoś ruszyć dalsze modelowanie. Tak na marginesie - powiedzcie mi czy to ja jestem aż taki tępy czy include/exclude nie działa w światłach w mentalu? Za Chiny Ludowe nie mogę sprawić, by to u mnie odnosiło jakikolwiek efekt. Nie wymóżdżyłem także dotąd jak fotometrykom ograniczać zasięg działania. Edytowane 24 Listopad 2009 przez ArTooRo
Ania Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Światełko ładne. Buzia dziewczyny jest ładniejsza niż przedtem, ale dalej ten zez. Lewym okiem patrzy się na własny nos. Będą rzęsy?
KoMic Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 W photometrykach zasieg dzialania masz w zakladce intensity/color/Attenuation Far Attenuation to niby to wygaszanie swiatla. choc wogole tego nie stosuje dlatego ze photometryki samoistnie sie wygaszaja. Jesli chodzi o include/exclude, to hmmmm jesli excludujesz obiekt z jakiegos swiatla, to nie bedzie on bezposrednio oswietlony, ale swiatlem odbitym od objektow oswtetlonych tym ze swiatlem juz tak. hehe czasem moze dawac to dosc dziwne efekty: ] Modeliki super: ] bardzo mile dla oka.
matizlob Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 dobrze, że dałeś światło kontrujące, wzbogaca to ładnie modelki :)
mookie Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Prawa stopa chłopaka jest strasznie dziwnie zgięta, dałbym też jakiś IOR na szkła okularów.
Luki Luki Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Ale przymkniesz lasce oczy troche? Bo teraz wyglada na czyms bardzo zaskoczoną. Gorne powieki podążają za galkami ocznymi, wiec jak patrzysz w dol to sie opuszczają a jak w gore to podnoszą. Nie pasuje mi tez but dziewczyny, wyglada troche jakby zalozyla lewy na prawą noge i odwrotnie. Jesli chodzi o chlopaka to wygladzilbym mu tą zmarszczke na brzuchu, takie opiete ciuchy nie marszczą się w ten sposob. http://cache2.asset-cache.net/xc/200327455-001.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=5047FA587DE1CADE14F61C273A2A56C3042AE0F2A9924AF679298E3D1BDC69B5B5AF9B7D601FECA8 http://cache3.asset-cache.net/xc/88022763.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=B891D1489AC1BEAFD4EC1674D0722187C5242686639B0A2B6F95977DA0D37D6A A poza tym, to fajny obrazek moze z tego wyjsc. 1
Zylak Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 praca zapowiada się zajebiście, fajnie wyszło Ci światło na ostatnim "obrazku" powodzenia
ArTooRo Napisano 21 Grudzień 2009 Autor Napisano 21 Grudzień 2009 (edytowane) Trochę mnie nie było, więc update będzie nieco grubszy niż zwykle :) Ania - tak, rzęsy są teraz teksturą na wygiętym plane. Komic - dzięki za pomoc, posprawdzam to dokładnie. Generalnie to wiem jak działa exclude z GI, ale tu właśnie zdawało się nie być kompletnie żadnej różnicy. Jeszcze nad tym posiedzę w razie czego. matizlob - cieszę się, że dało efekt mookie - stopa jest skarykaturyzowana wg bodaj Asterixa, jeśli będzie razić to skoryguję. Okulary mają IOR, walczę z tym żeby dało to jakiś efekt bo działa zupełnie inaczej niż w Vrayu. Luki Luki - jest dokładnie jak piszesz, taki był zamiar żeby wyglądała na zaskoczoną :) teraz jest nieco inaczej, ale ciągle nie jestem zadowolony, więc możliwe że setny raz wrócę do niej jak skończę resztę modeli. Dzięki za refki zmarszczek na brzuchu, i tak miałem zamiar go poprawić, ale Twoje refki mi bardzo pomogły - zmiana w updacie. Zylak - thx, mam nadzieję, że teraz nie jest gorzej W dzisiejszym updacie: Nowy test render obrazka i wiele drobnych zmian... nie mam siły ich wymieniać :) Szkicowy rigging postaci marzyciela. Na początku riggowałem w ZBrushu zspherami, ale się z tym strasznie motałem przy takiej skomplikowanej pozie. Ostatecznie wysłałem spowrotem do maxa i tam z grubsza zriggowałem bipedem. Teraz drobne poprawki, wyseparowanie koszulki i rzeźbing. Kolejny etap prób poskładania sensownie całości do kupy. To jeszcze nie to, ale jestem chyba coraz bliżej :) Edytowane 21 Grudzień 2009 przez ArTooRo 1
Gość User190 Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Nabiera to rumieńców :) Czekam na finał - szkoda, że tak wolno Ci to idzie :P
aknochaco Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Moglbyś temu na ławce wetknąć jakiś ołówek w usta :) myśle że by fajnie wyglądało :)
dac77 Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Bardzo ładnie oświetlone. Kolorowe to wszystko. Podoba mi się postać dziewczyny i chłopaka na ścianie, a nie podoba ten okularnik - taki jakiś obleśny jest. Ta postać w pierwszym planie tylko przeszkadza.
aknochaco Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Czy ja wiem czy przeszkadza? Mi sie wydaje że bez tej postaci wiele osob by nie zalapalo o co wogole chodzi ;)
RaVirr Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Fajnie, tylko nie wiem po co ten chłopak na ścianie:P EDIT: Dobra już doczytałem :D:D:D
dac77 Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Czy ja wiem czy przeszkadza? Mi sie wydaje że bez tej postaci wiele osob by nie zalapalo o co wogole chodzi ;) Ja i tak nie wiem o co chodzi? Może jakieś marzenia senne?
Pawelkos Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Fajnie idzie tylko szkoda ze updaty tak rzadko bo chetnie bym zobaczyl juz finala wersje. Lubie takie cartoonowe klimaty.
Ania Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 (edytowane) Postać z przodu na razie nie wygląda zbyt dobrze, coś między alienem a małpką, ale pewnie sculptem go wyratujesz. Biedna dziewczyna dalej ma zeza. Sukienka bardzo fajnie wyszła z tymi szwami. Może dodaj jej luźny kosmyk włosów na czoło? Żeby zasłonić nasadę włosów, która w tej chwili wygląda trochę jak u lalki (jakby włosy wychodziły zza czoła). Edytowane 22 Grudzień 2009 przez Ania
ArTooRo Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Napisano 22 Grudzień 2009 M@ti - wolno idzie strasznie :/, ale prawda jest taka, że jak wracam z roboty to już mi się nic nie chce no i ogólnie już potem nie ma za dużo czasu. I tak cud, że się zmuszam i coś z tym robię na siłe cały czas. Ostatnio chorowałem, teraz okres gwiazdkowy i jeszcze kilka innych prywatnych spraw... ciągle cuś :) lucek91 - thx :) aknochaco - ciekawy pomysł, jak najbardziej do rozważenia dac77 - w pierwszym poście jest opis, w późniejszych szkic koncepcyjny. Hmm... jeszcze nikt dotąd nie określił okularnika jako obleśnego :) a możesz to jakoś rozwinąć? :D RaVirr - wiem to mylące, ale nie chcę co post pisać, że to zamiennik bo jeszcze trochę tam posiedzi Pawelkos - ja też już bym chętnie finalizował :) zwłaszcza, że mam nowe projekty w głowie, ale jak wydłużą dobę do 30h conajmniej to diametralnie przyspieszę :D Ania - postać z przodu to właściwie będzie prawie to samo co ta idąca, ciuch się zmieni jedynie. Minę chcę zachować tę samą za wyjątkiem oczu, które tu są otwarte. Z tym zezem, kurcze, obiektowo to ma już prawie rozbieżnego :) nie wiem co może powodować taki efekt, ciągle jak piszesz to jeszcze odsuwam, ale teraz ma już lekko rozjechane oczy, bardziej raczej nie da rady. Z kosmykiem to rozważam taką możliwość, włosy są na razie bardzo odcięte od głowy, mam nadzieję, że jak namaluje tekstury to się trochę zrosną wizualnie z czołem.
Ania Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 No ja też nie wiem, może ma po prostu zbyt duże oczy, i przez duży obszar białego po bokach tak wygląda. Myślę że nie musi się patrzeć na chłopca "naprawdę", wystarczy żeby na renderze wyglądało dobrze, w 3d nie musi i może sobie być rozbieżne. (o ile kąt kamery zostanie taki sam) Sory że się ciągle tego zeza czepiam, ale jakoś za każdym razem to pierwsze co mi się rzuca w oczy.
dac77 Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Mam nadzieję, że ten okularnik to nie twoje alter ego i że się nie obraziłeś. Tak mi się kojarzy jako obleśny gdyż pomimo młodego wielu jest taki trochę statusiały z postury, ten brzuszek piwosza, brak mięśnia i kroki. Te gatki też mu nie pomagają i fakt że ma młodą laskę u boku.
ArTooRo Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Napisano 22 Grudzień 2009 Ania - dobrze, że się "czepiasz", po to jest ten temat. Wypróbuję to potem jak wrócę do jej modelu zobaczymy co z tego wyjdzie. dac77 - hehe, okulary noszę rzadko, ale brzuch mi ostatnio powoli rośnie, więc kto wie :D A tak poważnie to byłem po prostu ciekaw dlaczego akurat określenie "obleśny", bo wcześniej nikt jeszcze nie odebrał tej postaci w tak negatywnie odmienny sposób. Oczywiście się nie obrażam, tyle że jestem zaskoczony i staram się z tego wyciągnąć jakieś wnioski. Anatomicznie jest tak jak piszesz tj. efekt jest zamierzony, ale miał na celu wprowadzenie elementu komicznego nie natomiast obrzydzającego. Gatki są jak to u supermanów :) albo dzieciaków, którzy z braku lepszych środków na zbudowanie kostiumu superbohatera użyli tego co mieli dostępne w domu.
dac77 Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Cieszę się że się nie obraziłeś. Dla mnie osobiście centrum uwagi tej sceny to ta dziewuszka która wyszła zdecydowanie najlepiej.
Gość Morte Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Naciagane jest to co mowisz, no nie jestem wstanie tak odczytwac tej postaci- chlopczyk jest fajnie komiksowo przerysowany i kojarzy sie wlasnie z takim szkolnym hmm... chcialem tu napisac nieudacznikiem, popychadlem, ale nie no po prostu z marzycielem sie kojarzy... jak dla mnie swieena robota pod wzgledem stylizacji!
dac77 Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 @Morte - Ty nie jesteś w stanie więc jest naciągane? Każdy człowiek jest inny. I wątek do góry.
Luki Luki Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Jesli chodzi o oczy, to posłuchaj Ani, bo dobrze mówi, teraz troche zezują. Ja w swojej Ais mialem tak ustawione jak na obrazku. Sam sie teraz dziwie jak na to patrze;). Zeby dobrze wygladaly bliki, zrobilem po prostu totalnie osobne oswietlenie dla jednego i drugiego oka. A jak robilem ten turnaround: to dodalem odbitery ktore sie animują razem z obrotem kamery. Zauwazylem ze czasem postacie w filmach mają tak zrobione oczy, że teczowki sa blisko siebie i powinny powodowac wrazenie zeza, a tego nie robią, ale nie mam pojecia w sumie dlaczego. Tak jest z tego co kojarze w planet 51 np. W kazdym razie u Ciebie jest zez;). A, no i obleśnosci nie ma w tym dzieciaczku za grosz. Owszem, to kujon, ale na pewno nie oblesny;).
dac77 Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Problem z pozornym zezem występuje jeśli twarz w okolicy oczu nie jest w jednej płaszczyźnie. Można temu zapobiec przez zwężenie zewnętrznych kącików oka.
ArTooRo Napisano 2 Styczeń 2010 Autor Napisano 2 Styczeń 2010 (edytowane) Dzięki za porady. Koncepcji marzyciela w obu wcieleniach nie będę zmieniał, metodę z oczami spróbuję na pewno od razu jak wrócę do modelu dziewczynki (świetna pracka Luki). Niewielki update, mnóstwo rzeczy w nim w powijakach (oczy, palce itp itd.), ale daję żeby nie było, że nic nie robię. Niestety mnożą mi się sprawy na mej głowie i idzie wolniej niż zwykle. Inna sprawa, że duży brak praktyki ze sculptingiem również spowalnia - jedno z drugim się napędza. Za to plus, że nabyłem w tym tygodniu własnego Intuosa 4, więc mogę wreszcie oddać po pół roku nieco starszy tablet pentagrama moim znajomym :) Edytowane 2 Styczeń 2010 przez ArTooRo
plasti Napisano 2 Styczeń 2010 Napisano 2 Styczeń 2010 rowniez 3mam kciuki za pomyslne dobrniecie do koncowego efektu oraz zamierzonych 5*:D
Luki Luki Napisano 2 Styczeń 2010 Napisano 2 Styczeń 2010 Twarz bardzo fajna, włosy też dają radę. Piszesz że poprawiłeś palce i to mnie trochę niepokoi bo wyglądają na razie na bardzo bazowy model, nawet nieupozowany. W ogóle to sorki że tak z tym swoim obrazkiem wjechałem, ale nie miałem czym innym zilustrować o co chodziło;).
peter_f Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Świetnie idzie! Bardzo mi się podoba jak rozwinąłeś ten pomysł! Bardzo, bardzo fajnie!
Ania Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Jak na razie jest ok, ale jeszcze nie ma tak rozmarzonego wyrazu twarzy jak na szkicu. Zauwazylem ze czasem postacie w filmach mają tak zrobione oczy, że teczowki sa blisko siebie i powinny powodowac wrazenie zeza, a tego nie robią, ale nie mam pojecia w sumie dlaczego. Tak jest z tego co kojarze w planet 51 npChyba bo tęczówki nie dotykają brzegu oka. Przynajmniej tu: http://www.entertainmentwallpaper.com/images/desktops/movie/planet_51_03.jpg
mafida Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Bardzo fajne te postacie tworzysz,świetny sympatyczny klimacik:) Czekam na finish w końcu i fronta zawczasu życzę:) Pozdr:)
ArTooRo Napisano 4 Styczeń 2010 Autor Napisano 4 Styczeń 2010 Dzięki serdeczne za komentarze i za starsy również :D Luki Luki - miałem na myśli to, że palce i oczy są ledwie zaczęte, a nie ukończone. A za obrazek dzięki, bardzo się przydał i dał dowód na to, że metoda ma uzasadnienie.
ArTooRo Napisano 27 Styczeń 2010 Autor Napisano 27 Styczeń 2010 Surprajs :) Nowy update (jak widać tendencje czasowe nie ulegają zmianie :) ) W updacie to co widać, czyli ciuch długopis itd. Postać sculptuję praktycznie już tylko z tego kąta co jest widoczna - przy tej przytłaczającej ilości czasu, którą dysponuję jest to niestety uzasadnione podejście. Oczy skieruję w odpowiednią stronę raczej dopiero w maxie. Na razie nie wprowadziłem pomysłu aconchaco z ołówkiem w ustach... póki co wydaje mi się, że mogłoby to w ujeciu całości wzbudzić skojarzenie rysownika i jego koncepcji. Leżący teraz długopis jest tak jakby manifestacją lenistwa i w związku z tym rozmarzenia.
peter_f Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Piękne! Wspaniały sculpt! Świetna ta koszulka.
Ania Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Bliższe ramię popraw (koniecznie popraw łokieć, i ewentualnie leciutko wygnij ramię), bo teraz wygląda jak kikut. Koszulka świetna.
aknochaco Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Hah aconchaco? nie pamietam zebym nick zmienial :) A no w sumie z tym motywem rysownika to tez tak mozna odebrac ;) wiec chyba lepiej niech ten olowek lezy ;)
ArTooRo Napisano 2 Luty 2010 Autor Napisano 2 Luty 2010 Ponownie dzięki :) Ramię postaram się poprawić w najbliższym czasie zatem. Aknochaco - sorry za przekręcenie ksywki, jakoś tak mi się wbiło do głowy, chyba przez prostszą wymowę. Dziś update nietypowy. Rozpocząłem modelowanie tego "złego" ludka z tej samej bazy co dziewczynkę. Tym razem postanowiłem nagrać filmiki z tych krótkich sesji. Sorry za jakość tego pierwszego, ale wybrałem zły kodek i wyszło jak wyszło. Jeszcze dużo roboty przy grubasie, na razie propocję troszkę leżą i ręce. Dla przypomnienia szkic: oraz rezultat aktualny I dwa filmiki:
forestt Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 Ładnie Ci to idzie, fajna scenka, klimacik. Czekam na finisz:-)
plasti Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 nie wiem dlaczego ale twoj bohater przypomina mi ciebie:D(jesli w avatarze to twoja twarz), wydaje mi sie ze robisz cos w rodzaju scenki autobiograficznej, calkiem fajnie, skoncz juz to wreszcie:P:D
ArTooRo Napisano 5 Luty 2010 Autor Napisano 5 Luty 2010 Sęks :D plasti - yay, jeśli tak to niezamierzenie :) ja raczej nie jestem i nigdy nie byłem taki pulchny na twarzy :D, ale może coś w tym jest... w sumie pracki są zazwyczaj nacechowane jakimiś elementami/przeżyciami/skojarzeniami autora. Jednakże bez obaw, nigdy nie wyobrażałem sobie siebie z gaciami na rajstopach... jedynie tylko z gaciami na głowie, także fear not ;) Upek drobny zatem: Łapska jeszcze nieupozowane i starałem się za bardzo niepozbywać symetrii, potem go podmodeluję jak już ostatecznie upozuję (dodałem z tyłu boxa niby-szafkę żebyście nie mieli skojarzeń :P). Dałem też filmik z końcówki sculptingu (na którym de facto widać jak moja siatka dłoni ssie), ale nie dawałem już filmiku z pozowania.
mookie Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Jak na mój gust ostatnia postać jest zbyt zdeformowana w porównaniu z pozostałymi,taka stożkogłowa, podczas gdy dziewczynka i chłopczyk wyglądają dość naturalnie.
mafida Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 No jest troche taki stożkogłowy ale na koncepcie też ma taki łeb podłużny.Z włosami może będzie lepiej:) Pozdr:)
M4rcus Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Jak na mój gust ostatnia postać jest zbyt zdeformowana w porównaniu z pozostałymi,taka stożkogłowa, podczas gdy dziewczynka i chłopczyk wyglądają dość naturalnie. masz spoko sasiadow skoro wygladaja dla Ciebie naturalnieXD ale zarty na bok - troche zbytnio skarykaturyzowany jest ten gruby
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się