ArTooRo Posted April 11, 2009 Posted April 11, 2009 (edited) Witka, Wstępnie zarzucam taką oto ideę, wykonam pod warunkiem, że uda mi się to pierwej dobrze rozrysować. Temat nazewniczo może później zmienię na bardziej wyszukany... nic mi innego w tej chwili do głowy nie przychodzi. Temat to prosta jak w mordę strzelił interpretacja "niezrealizowanej idei, pomysłu" W szkolnej ławie zasiaduje dzieciak o ujemnym zainteresowaniu tematem lekcji. Unosi lekko swą przyodzianą w okulary głowę, zainteresowany tym co dzieje się ponad nią... a tamże w chmurze powstałej z zamyślenia formuje się obraz przedstawiający właśnie jego. Przechadza się szkolnym korytarzem w stroju superbohatera, dumny jak paw trzymając najładniejszą dziewczynę w szkole za rękę. Za plecami na szafce szkolnej niczym flaga powiewa jego największy wróg, bad boy szkolny, powieszony za swe majtki na rogu uchylających się drzwiczek. (Opcjonalnie) podziw zmieszany z zaskoczniem wylewa się z twarzy przypatrujących się w korytarzu dzieci. W sumie temat jest dość oklepany, ale co tam :D. Styl jak się domyślacie nieco toonkowy, planuję pójść w stylistykę podobną do Asterixa. Wszystko się okaże jak/jeśli wyjdzie koncepcyjny rysunek. Życzę powodzenia wszystkim pozostałym uczestnikom bitwy! ------------------------------------------------------------------------------------------- English version: Another boring lesson in the school makes dreaming a pleasing alternative. So does the kid whose nearly sleepy thoughts formed a soft levitating cloud filled with a dream he allways loved to come true. There he walks through the school corridor in a superhero costume with the most beautiful girl in the school by his side, leaving behind his villain and oppresor hanging with pants on the locker's door like a flag on a pole. The style of this work was very much inspired by "Asteix" comics and "Ratatouile" visual reference. Edited December 21, 2009 by ArTooRo
Bielik93 Posted April 11, 2009 Posted April 11, 2009 Lohoho no bardzo interesujace. Zycze Tobie powodzenia. Chetnie zobacze efekt koncowy. ;]
ArTooRo Posted April 16, 2009 Author Posted April 16, 2009 Dzięki :D Pierwsze skrobanie rysunkowe: Szybki megabrzydki "sketch" całości i rozwinięcia właściwe głównego bohatera. Sorry za jakość, zdjęcia waliłem z komóry
ArTooRo Posted April 16, 2009 Author Posted April 16, 2009 Dodana dziewczyna, pewnie jeszcze jakieś zmiany parze nadejdą.
Destroyer Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 rysunki super! :) zapowiada się extra pracka ! :)
kotisded Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Fajnie przetworzyłeś temat, podoba mi się, będę kibicował.
ArTooRo Posted April 16, 2009 Author Posted April 16, 2009 Dzięki za wsparcie :D Rysunki to nie w 100% moja zasługa - ściśle wzoruję się na rysunkach z Asterixa i różnych fotografiach. Koncept powoli się klaruje - z najważniejszego jeszcze został zły prześladowca... EDIT: ehh teraz widzę, że chłopiec na dole ma zbyt małe okulary i za małe dłonie w porównaniu do pierwotnego zamysłu - potem to poprawię.
ArTooRo Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Takiego badguya sobie dzisiaj wymyśliłem. Nie wiem czy fajny, Wy mi powiedzcie :)
Destroyer Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 super! :) podoba mi się desing zarys scenki z marzycielem leżącym na ławce genialny, bardzo fajny kliamt i styl :) dajesz dalej :)
KoMic Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 hehe, zastanow sie czy napewno chcesz to robic w 3d?, bo kreske w reku masz, nie mozna nic zarzucic: ]
ArTooRo Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 (edited) Thx :) No właśnie problem w tym, że nie mam. To może tak wygląda, ale poważnie ja dosłownie biorę pozy ze zdjęć i komiksów - całkiem z głowy bym tego nie narysował. Nie mówię, że to są plagiaty żywcem ramek komiksowych czy też fotek :), ale różne elementy podobne np. układ palców rąk są przerysowane z jakiegoś elementu komiksowego. Inna sprawa, że dużo się muszę nasapać przy tym, profesjonalista by to od ręki w moment rozrysował :D Edited April 17, 2009 by ArTooRo
ArTooRo Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Kolejna zlepka, tym razem ze skanów, a nie z komórki :P Poprawiłem w leżącym okulary i dłoń, zmieniłem minimalnie grzywę. Zastanawiam się czy przekaz jest czytelny, tj czy ten gość wiszący na szafce spełnia swoją rolę :/
Destroyer Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 jak dla mnie oki tylko bym chłopaka "flipnął" tak jak był poprzednio, jakoś wydaje mi się że łatwiej się go "czyta" :)
ArTooRo Posted April 19, 2009 Author Posted April 19, 2009 Idąc za poradą "flipnąłem" chłopaka spowrotem. Całość się teraz tak prezentuje, będę się powoli brał za modelowanie.
Fidiasz Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 no concept rewelka! hehe widac wplywy Asterixa :P czekam na 3d :)
lolipop Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 super. bardzo mi się podoba ten pomysł z chmurką.
ArTooRo Posted April 20, 2009 Author Posted April 20, 2009 Dzięki za komenty :) Pierwsze bazgranie z głową w 3d oraz ździebko poprawiony rysunek koncepcyjny (znowu)
viater Posted April 21, 2009 Posted April 21, 2009 Jak dla mnie bomba. jaki soft? (papier, ołówek i... :-))
tob01 Posted April 21, 2009 Posted April 21, 2009 nie lepiej na tej szafce zawiesić jakiegoś playboya? bo ten taki grubawy troszke, wygląda na nieudacznika jakiegoś a nie postrach szkoły i zdobywca serc
Pawelkos Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 fajny koncepcik i glowka tez wporzo, jestem ciekaw jak uda ci sie oddac ten komiksowy klimat w 3d, powodzenia
ArTooRo Posted April 30, 2009 Author Posted April 30, 2009 Dawno nic nie dawałem, ostatnio mam strasznie mało czasu (magisterka - lol :) ). Na szybko update - trochę dalej pobabrałem głowę. Włosy jeszcze WIP.
Bielik93 Posted April 30, 2009 Posted April 30, 2009 Wow bardzo mi sie podoba. Ten usmieszek mowi wszystko. :) ciekawy jestem efektu koncowego Twojej pracki. Jeszcze raz powodzenia
Simple_man Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 No stara gwardia w natarciu :) ArTooRo jak się weźmie do roboty to nie ma bata. Pozdrawiam i do dzieła :) BTW. główka jak ta lala, mucha nie siada.
RaVirr Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Świetny wyraz twarzy! Model chyba jest prosty...a tyle w nim uczuć widać:D Czekam na ciąg dalszy :)
hcpiter Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 swietnie wyglada ta glowka ! :) Zapowiada sie bardzo ciekawie !
nielot007 Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Witam!! Mnie się bardzo podoba, będę kibicować :) pozdrawiam
borob92 Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Super głowa :D Aż mi się zachciało oglądać starych bajek :P Styl podobny jak z bajki "UP" Disney'a może znajdziesz tu jakieś ciekawe pomysły. Ten dziadek z tej animacji ma podobne okulary do "marzyciela" z twojego projektu.
ArTooRo Posted May 2, 2009 Author Posted May 2, 2009 (edited) Dzięki, miło czytać takie opinie :) Co do wcześniejszego komentarza, to faktycznie rozważę zmianę tego badaguya na jakąś inszą wersję. "UP" fajny - myślę, że właśnie będę miał problem ze zrobieniem dobrego oświetlenia względem ciekawych kolorystycznie i wykonaniem tekstur, ta bajka może być ładną sugestią. Tego update'a miałem właściwie nie dawać, ale to już i tak spory skok względem poprzedniego, więc daję. Jestem początkujący w Z-Brushu (ten dzieciak to może mój 4-5 model w ZB jest) i jeszcze mnóstwa rzeczy się uczę. Render daję tym razem z Z-Brusha na roboczo a nie z 3ds Maxa, bo muszę jeszcze opanować jak mądrze wysyłać mapki displace zamiast całego tak gęstego mesha do 3ds Maxa. Uprzedzając pewne pytania/sugestie: Mina jest teraz dostosowana do dzieciaka idącego, a nie marzącego. GWIAZKI NA BLUZIE NIE BĘDZIE - to tylko tak dla szybkiego testu, tam będzie coś w stylu logo supermana OKULARY SIĘ POKRZYWIŁY - ale model prawidłowy mam w Maxie, więc też na to nei zwracajcie uwagi Edited May 2, 2009 by ArTooRo
ArTooRo Posted May 3, 2009 Author Posted May 3, 2009 Kolejny malutki update. Okulary już są w zasadzie normalne, jeszcze trochę pracy przy stopach i całej okolicy szyji.
chudy Posted May 4, 2009 Posted May 4, 2009 hah swietny :D model pierwsza klasa, zresztą jak zawsze pozdr.
ArTooRo Posted May 21, 2009 Author Posted May 21, 2009 Dzięki za dobre słowo :D Żebyście nie myśleli, że uciekłem z pola bitwy daję update (peleryna work in progress). Kurde robienie dłoni to w Zbrushu masakra - 3 razy od zera budowałem w maxie siatkę dłoni żeby była dobra do rzeźbienia i wyginania paluchów w ZB. Zdaje sobie sprawę, że raczej przed upływem terminu nie zdążę, ale postaram się pracę w ogóle skończyć mimo to :D
soshka.cg Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 Bardzo ładnie :) Czasu jest jeszcze sporo ArTooRo -zdążysz napewno :) Czekam na jakiś up ;)
ArTooRo Posted May 29, 2009 Author Posted May 29, 2009 (edited) Dzięki za wsparcie :D Magisterka mnie ciśnie coraz bardziej, teraz masa zaliczeń i 1,5 miesiąca (jak dobrze pójdzie), do obrony a praca ledwo zaczęta - także mimo najszczerszych chęci wątpię :D Mały up zatem. Raz... dwa... trzy... test, shader i quick postpro test. Na razie bez textur jakichkolwiek. Teraz muszę obcykać jak tu ładnie pogodzić 3dsmaxa z Zbrushem i dorobić jakieś mapowanie na gotowym modelu tak żeby grało w ZB... brzmi ciężkawo :D jednak bez tego nie ma co ruszać z następnym modelem. Da się bezboleśnie wysłać model niskiego levelu spowrotem do maxa z ZB, zrobić mapowanie, wrócić z tym do ZB i zrobić mapę normalsów albo displace? Pierwszy raz mam z tym do czynienia a słyszałem, że są z tym problemy. Aha i jeszcze drobne zmiany w pelerynie i uwydatnienie brzuszka. Edited May 29, 2009 by ArTooRo
adrian2608 Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 Za dobrze idzie ,żeby nie skończyć;) Odnośnie mapowania to musisz zejść na 1 poziom, potem eksportujesz model. Robisz mapowanie ,ale pamiętaj ,żeby nic nie ruszać ,zrób tylko mapowanie. Potem w Zbrushu będąc w 1 levelu w menu tool-> morph target klikasz "store morph target" .Teraz już tylko import tego zmapowanego modelu i powinno działać :D 1
ArTooRo Posted June 2, 2009 Author Posted June 2, 2009 Dziękuję za poradę :) Jak zwykle okazało się jednak, że było po drodze trochę problemów - zbrushcentral okazał się pomocny w wyszukaniu odpowiedzi. Najpierw niezgodność numerów vertexów, potem eksplodujący mesh po podniesieniu subdivisions, potem szczególne wymogi zmapowania dla exportu do mapki displace itd., ale już się chyba nauczyłem i mogę spróbować się z tym modelem - rezultat wkrótce. ZB chyba powininen mieć nowy slogan reklamowy "Z Zbrushem wszystko może być trudne!" :D
RaVirr Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 Świetna buźka!:D Jeśli cała praca będzie na takim poziomie...to aż strach się bać:)
ArTooRo Posted June 2, 2009 Author Posted June 2, 2009 Dzięks :D Dobra, pierwsze koty za płoty - obiekt siedzi w maxie, co prawda jeszcze nie wszystko zmapowane, ale to już pójdzie szybko. Nadal nie ma żadnych tekstur na postaci. Ogólnie to displacement trochę za mocno mi obciążał kompa, ale jacyś sprytni panowie wymyślili takie cuś co się Decimation Master zowie i to owo cuś daję radę :D Znowu teścik z postprodukcją... a hero walks among us :cool:
Bielik93 Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 Miodzio ten usmiech mnie rozwala. A co on bedzie mial na klacie? Bedzie mial znaczek supermana ;] zycze by reszta byla tak zrobiona jak ta postac ;] powodzenia
ArTooRo Posted June 6, 2009 Author Posted June 6, 2009 Thx :) Następny mały update - pomalowane gacie, wstępne logo "SW - Super Wiesiek" i drobna korekcja całości. Na razie zostawiam chłopaka w spokoju i spróbuję zabrać się trochę za obiekt jego westchnień.
Guest User190 Posted June 6, 2009 Posted June 6, 2009 Ładna plastyka postaci :) Dziura na brzuchu mu wyszła.
mancubus Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 No styl pelen wypas. Podoba mi sie podejscie do tematu - a wykonanie poki co klasa sama w sobie. Co do kolorystyki bardziej mi odpowiada niebieski kombinezon - bardziej mi sie kojarzy z superbohaterem. Z niecierpliwoscia czekam na dalsze upki!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now