Nezumi Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 (edytowane) Wszystko albo prawie wszystko o nowych zspheres w tutorialach ktore pojawily sie na stronie Pixologic: http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/ [edit] Dodano video tutoriale dotyczace nowej opcji "noise". Wszystko wskazuje na to ze Pixologic bliski jest wydania Z3.5 ale wciaz nie mam potwierdzenia tego faktu. Edytowane 8 Wrzesień 2009 przez Nezumi
deshu Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 kurna człowieku... bliski jest bo miał być do końca poprzedniego tygodnia:)
Monio Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Nikt nie dostał maila? :( Ja patrze, czekam i dupa.
Gość Morte Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 ja to już nawet zacząłem sprawdzać wschodnie serwery, może ruscy coś wiedza^^a na serio - u mnie tez cisza.
Monio Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Pixologic- Potężny soft, potężny marketing, potężne opóźnienia. ;) Polecam zobaczyć wszystkie filmiki o nowych zkulkach. To na prawdę będzie wymiatać, w połączeniu z GoZ otworzy nowe wyciupane możliwości.
Kris_R Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Dawać te cuda do testów :) czekamy czekamy ... pewno w końcu się doczekamy. Bo tak to możemy tylko spekulować... ZSphere II będzie wypas... nie będzie wyas... będzie cudo. będzie cudo jak im się udo... dawać dawać :) niech się forum wypowie! Ja osobiście jestem dobrej myśli jak chodzi o innowacje wydawane przez Pixologic... będzie git :)
Monio Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Mi podoba się że to robią to czego ludzie oczekują. ZS2 poza rozwinięciem idei zsfer to przecie odpowiedz na dłubanie w voxelach (3dcoat) którego ludzie bardzo chcieli. Natomiast planar brushe to ukłon w stronę mody na wszelkiego rodzaju modele hardedge. Boje się myśleć jak mistrzowie zetki połączą te ficzery. Nie zapominajmy jeszcze o GoZ. Łostro. :)
Gość Morte Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 ni ma sie co napalac jednak zanim nie zobaczy sie jak wyjdzie w praniu, tak ajk mówił Reanimator- HDsculpting też fajnie wyglądał na filmikach. A goZ to chyba w 4 dopiero nie?
Reanimator Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 nie, w 3.5 ma chyba byc. w koncu na OsX juz jest
Gość Morte Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 fajno to coś mi się pokiełbasiło. A jest jakieś info dot. rozszerzenia aplikacji obsługiwanych przez GoZ?
mafida Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 GoZ ma być w 3.5 ale dopiero mieśiąc po premierze jako następny update bo dopracowują,narazie nic nie mówili chyba jakie programy będzie wspierał... Pozdr:)
Nezumi Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 (edytowane) Jak sie wyrobia w miesiac to mi wyrosna kaktusy na obu posladkach :D Te ich zapowiedzi sa rownie wiarygodne jak zapowiedzi polskich politykow - i jednym i drugim juz nie wierze, obojetnie co by nie mowili. deshu - kurna, czlowieku ;) Mial byc od ilustam miesiecy i tak przekladaja te daty ze sie rzygac chce. A napisalem, ze sa bliscy wydania bo bylo pozno i COKOLWIEK sie ruszylo w temacie. To bardziej pobozne zyczenie ;) Edytowane 8 Wrzesień 2009 przez Nezumi
mafida Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Jak sie wyrobia w miesiac to mi wyrosna kaktusy na obu posladkach :D Te ich zapowiedzi sa rownie wiarygodne jak zapowiedzi polskich politykow - i jednym i drugim juz nie wierze, obojetnie co by nie mowili. Cha,cha:D ja też nie wierze,tylko powtarzam co napisali na blogu:P
mafida Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Owszem, mowili - w pierwszej prezentacji GoZ wspominali, ze na razie tylko Majka, pozniej inne softy... To było o wersji na Maca,że narazie maya,cinema 4d i modo.Wersja na Pc to co innego,na maca nie było wsparcia chociażby dla maxa czy xsi bo nie ma macowych wersji tych softów....;)
Nezumi Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Nie tylko Maya skoro mowili tez o Modo i o Cinema4d ;)
Monio Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Będę musiał odzyskiwać licencje po awarii kompa ale dopiero za jakieś 3 tygodnie bo mam coś do zrobienia. Ciekawe czy się wyrobią w tym czasie. Zetkulkidwa mnie zwilżają niebagatelnie. :D
Gotham Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Obejrzałem sobie te tut wprowadzenia do zspheres 2 iiiii.... Tylko mi to przypomina blob modeling? Pamiętam że tak z 10 lat (albo i więcej...) temu były specjalne softy do tego typu modelowania i nigdy się nie przyjęły. Na razie jakoś nie widzę zastosowania dla tych narzędzi. Zspheres same w sobie są oki, dużo osób jest w stanie z nich zrobić zgrabne meshe bardzo szybko, ale ich plusem jest możliwie najprostsza topologia aby była swoboda w modelowaniu, po co to tracić (niskie poziomy zagęszczenia) babrać się z jakimiś kulko blobami, następnie użerać z przerobieniem szkieletu tak aby dało się przenieść "detale" i mieć w wyniku delikatnie mówiąc dziwny mesh o gęstej siatce? Co było nie tak w po prostu "wyrzeźbieniu" tych mięśni? (?!?) A co do opóźnień pixolowych to patrząc z boku wygląda to na jakąś szeroko zakrojoną akcję stosunków przerywanych z fan boyami :). Pozdrawiam,
Nezumi Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 No i jeszcze wiecej tutoriali tym razem z gatunku hard surface brushes. Adres ten sam: http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/
zeet Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 Konsumpcja tortu przez szybę wystawową jest bardzo męcząca :) Wszystko pięknie wygląda ale i tak dopiero w użyciu można będzie stwierdzić czy działa tak dobrze jak na filmach .
Monio Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=077864 R3 powinno być dostępne już dzisiaj. Bałem się że zatrważająca ilość pędzi nie zmaleje a jest jeszcze gorzej. Lol. Za to teraz mamy wyszukiwarkę dlatego dzieci uczmy się wszystkich nazw na pamięć. Turbo-Planar-Almost-Medium-Cut-Path. ;) Na szczęście wszystkie pluginy mają już działać. Czekam na maila.
mafida Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Fajnie,mam nadzieję że te kropkowane brushe też poprawili.Te polish brushe zapowiadaja się ciekawie-ale zobaczymy:)
Nezumi Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Musze przyznac ze MEGA mnie zaskoczyla ilosc zmian i nowosci :O Szkoda gadac - jaram sie. Patrzac na to boje cie pomyslec co bedzie w Z4 :D. Ale co zabawniejsze - GoZ na PC wciaz niet, prawda? Ci geniusze pracuja w takim chaosie ze chyba sami juz nie wiedza co i kiedy zapowiedzieli.
mafida Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 (edytowane) No faktycznie o GOZ ani słowa:D.Mi się wydaje że to pierwsze wydanie 3.5 to tak na łapu capu zrobili,obiecali Z4 -nie wyszło na czas i się ratowali na szybko "poskładanym" 3.5,całe szczęscie że poprawiają:).O spauzowałem filmik i pisało "Added brush control for faster or slower sampling"-chyba już nie będzie kropkujących brushy:) Edytowane 24 Listopad 2009 przez mafida
michalo Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Zapowiada sie super. Ciekawe co czuja uzytkownicy Maca , hihi. Ciekawe czy ktos kiedys trzasnie porzadne auto przy pomocy ZBrusha.
Reanimator Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 (edytowane) Uzytkownicy Maca moga sie jedynie macac ;P Paint Poly Groups, OMFG YEAH! Mozliwosci SUbTools, FUCK YEAH! Mirror, WTFOMGFTW1!!11one!! Edytowane 24 Listopad 2009 przez Reanimator
michalo Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 O 2 rano dostalem link :D Ekstra, ze sa pluginy.
Kirian Napisano 25 Listopad 2009 Autor Napisano 25 Listopad 2009 hmmm puki co jest znacznie lepiej niz czyste 3.5/3.5_RC2 ... dam mu szanse na jakis czas, jak beda bledy napisze:)
Monio Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Może ktoś napisać jak ze stabilnością? R2 na moim kompie wykaszaniało się na dosyć podstawowych operacjach jeśli miałem dużo poly. W 3.1 te same rzeczy śmigały na równie skomplikowanych modelach.
michalo Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Nie bawilem sie duzo, ale mi nic zlego snie nie dzilo przy 8 mln. Gladko , szybko, stabilnie.
mafida Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Noo taa... a pędzelki jak kropkowały przy szybkim pociągnięciu tak kropkują:D
Tomala Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Noo taa... a pędzelki jak kropkowały przy szybkim pociągnięciu tak kropkują:D No to ładny zonk, a już miałem nadzieje czytając napisy podczas prezentacji ficzersów. :mad:
Monio Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=078030 Oficjalny tutorial do tego samochodziku z pokazówki R3.
Nezumi Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 A mnie nic nie kropkuje... Pewnie znowu mam specjalna wersje. Dolacze ja do moich specjalnych wersji: Visty z ktora mam zero problemow oraz Photoshopa CS4 ktory smiga jak szalony.
mafida Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 (edytowane) Kropkuje,kropkuje tylko trzeba szybko machać,najlepiej widac na dam standard brush...Naszczęście rozwiązanie z 3.5r2 dalej działa.Viste i photoshopa też mam specjalne wersje:p O znalazłem suwak z napisem Trails,trochę pomaga na kropkowanie:) Edytowane 26 Listopad 2009 przez mafida
KLICEK Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 kropkuje chyba tylko na slabych kompach albo na gigantycznych siatkach, nie wiecie jak to z tym jesdt ?
mafida Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Kropkuje tak samo na gęstych i rzadkich siatkach.Nie wiem czy na słabych kompach -u mnie c2duo 2.66/8GB ram.To nie kwestia wydajności tylko brushe inaczej działają w 3.5 -na obrazku widać że w 3.1(130 ileś tys poly) kropki w damstandard są tak jakby połączone ze sobą.W 3.5r3(95 tys poly) brak efektu połączenia kropek-coś jak spacing brusha w photoshopie.Po zastosowaniu tricku z lazy mouse w 3.5 rysuje płynniej niż w 3.1 nawet na modelach po 20 mln poly-wydajniej niż 3.1... Pozdr:)
Nezumi Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 TRICKU? Toz to najnormalniejsza w swiecie opcja jest... Przy okazji - nowa opcyjka equalize surface area ladnie mi podzielila ponaciagana siatke i nie musze sie jeszcze babrac w retopo tylko moge pociagnac sculpt dalej dzieki jednemu klikniecu... Zaraz zerkne jak sie sprawuje remesh..
mafida Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 TRICKU? Toz to najnormalniejsza w swiecie opcja jest... O kurde Nezumi dzięki ja myślałem że nienormalna:DJeśli muszę używać tej normalnej opcji do obchodzenia problemów kombinując z ustawieniami żeby działało tak jak powinno(przynajmniej dla mnie) to mogę sobie te kombinacje(a nie opcję)nazwać trick'iem:p Jak już wcześniej napisałem nowa opcja Trails w opcjach brusha rozwiązuje problem-przynajmniej z damstandard(reszty mi się nie chciało sprawdzać),da się ustawić tak żeby działał mniej więcej jak w 3.1 Pozdro:)
Nezumi Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 (edytowane) Spoko. Ciesze sie twoim szczesciem, ze juz teraz tez ci dziala jak reszcie swiata :D (dooobra no - zlosliwostka taka na Swieto Dziekczynienia ;)) [edit] Mialem problem z remeshem ale juz wszystko pasuje. Edytowane 27 Listopad 2009 przez Nezumi
Tomala Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Działa jak reszcie świata? Nezumi być może jeszcze nie miałeś okazji tego odczuć ale to o czym pisze mafida na prawdę denerwuje i u Ciebie też jest ten błąd.
Nezumi Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Tomala - ale jaki blad? W takim razie w photoshopie spacing to tez jest blad? Jak cie denerwuje to wlaczasz lazy mouse i juz wszystko masz tak jak potrzebujesz. Szukacie dziury w calym ;) Ja jak modeluje to nie macham piorkiem jak przy rysowaniu wiec nie mam tego problemu. Osobiscie patrze zawsze na mistrzow, ktorzy na Zbrush central nie raz i nie dwa pokazali juz cuda na patyku. Jesli oni nie narzekaja to znaczy ze to ja robie cos zle a nie ze "jest blad, buuuuu!". A na temat tego "kropkowania" Aurick wypowiedzial sie juz dobrych kilka razy...
Tomala Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Akurat auricka wypowiedzi mam w d*** bo gość już nie raz udowodnił że nie jest obiektywny mówiąc delikatnie. Mistrzowie o których piszesz są od tego żeby chwalić zbrusha. Mafida wcale od takich mistrzów nie odbiega(mówię o skillu), Kirian też na to narzekał i parę innych osób bo to po prostu przeszkadza ludziom którzy przywykli do działania brusha z 3.1. A samo lazy mouse błędu nie naprawia tylko trzeba dodatkowo w nim dwie rzeczy ustawić które sprawiają że już nie działa jak normalne lazy mouse tylko zwykły brush bez kropkowania. Jak chcesz mieć mormalne lazy mouse to znowu musisz zmieniać ustawienia. A o kropkowaniu nie tylko my tutaj mówimy ale ludzie na zbc też. Jakoś wcześniej nikt nie pisał że brush działa gówniano bo nie kropkuje więc po co było to zmieniać? Przy niemal wszystkich brushach by mi to wcale nie przeszkadzało ale właśnie dam_standard działa przez to tragicznie.
Nezumi Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 (edytowane) Za kazda nowa wersja jak cos zmienia to przez pierwsze 2 miesiace ten i ow placze ze nie jest tak jak bylo wczesniej. Co to sie ludziska naplakali nad smoothem jak wyszedl Z3 to do poznej starosci bede pamietal :D. Potem to cichnie wszystko, ludzie sie przyzwyczajaja. To jakas moda tak plakusiac, ze trzeba suwaczkem cos pod siebie dopasowac? Uo matko boska - toz to praca ponad sily.. Rick Baker starszy gosc, kilka oskarow na koncie ma, na rzezbie zeby zjadl - i nie slysze nigdy zeby narzekal. Robi swoje - ma narzedzie i wykorzystuje je z niemalym sukcesem. Sebastien Legrain modelowal hard surface'y w 3.1 doskonalac swoja technike, podczas gdy masa innych osob wciaz oplakiwala nowego smootha i skupiala sie na bzdetach. Nie mowie ze Zbrush nie ma wad - jakies tam pewnie ma, jak wszystko. Ale juz mi sie rzygac chce z tym samym w kolko. Kropkuje i kropkuje. Przesun trails i juz nie kropkuje. Pomysl jakby zabraklo dam_standard w ogole - to juz by sie nic nie dalo zrobic w zbrushu... ------------------------- Ale generalnie - kazdy ma jakies swoje podejscie. Masz rozwiazanie problemu i jest git. Ide cos poszkicowac. Edytowane 27 Listopad 2009 przez Nezumi
mafida Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 Phi:rolleyes: jaka moda płakusiać...moda panuje akurat odwrotna,wystarczy popatrzyć na wątek z ogłoszeniem r3 na zbrushcentral-same awesome,oh god i I love you pixologic:p Brushe działają trochę inaczej niż w 3.1 i zapewniam że nie tylko Tomala i ja narzekamy.Widocznie tak musiało być,dołożyli tyle funkcji do pędzelków że nie dało się zrobić żeby działały jak dawniej.Zresztą widać że pixologic wziął pod uwagę narzekania na zachowanie brushy po R2-w R3 dołożyli trails,zmienili suwak mouse and tablet samples-teraz można do 1000 podkręcić-nawet jeśli nie ma wielkiej różnicy to efekt psychologiczny też się liczy:).Tak że może czasem warto trochę popłakać żeby było lepiej w przyszłości-płakali niektórzy o dziwną nawigację w zbrushu,i proszę mamy nową pod prawym przyciskiem z ctrl i alt jak w normalnych programach:D Sam update jest świetny,trails działa z kropkowaniem przy standard brushach i dobrze że dołożyli tą opcję w R3.Tilt brush -następna fajna opcja przy robieniu łusek i nie tylko przyda się napewno .Remesh fajnie działa i nawet dobrze się sculptuje po tej nowej siatce-bardzo przydatne jak się mesh ponaciąga a za wcześnie jeszcze na retopo. Polish brushe-świetne w końcu flatten działa tak jak powinno.Polygroup'y z polypaintingu,auto loopy wokół grup...Poprawiona przeżroczystość soobtooli,HD na normal mapach,różne tekstury na subtoolach,planar brushe,back track i cholera wie co tam jeszcze:D A przede wszystkim to najważniejsza część GOZ już działa-importujesz obj ze zmienioną topologią i zbrush sam przenosi detale,zero problemów ze zmienioną kolejnością vertexów można sobie nawet dziury powycinać i śmiga,jeszcze ładnie zamaskuje nowe części żebyś zauważył co się zmieniło:D Do tego jeszcze mocno poprawiona wydajność w stosunku do 3.1 O ile R2 było takie sobie to na R3 moim zdaniem już warto się przesiąść:) Pozdro i mam nadzieje Nezumi że nie zwymiotujesz przez mój płacz;)
Nezumi Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Niee tam - ja tez sobie poplacze czasem :D. Po prostu juz mi sie znudzilo sluchanie o tym kropkowaniu. No kropkuje, w morde jeza ;) Ale da sie to obejsc wiec martwmy sie o cos innego. Co do tego, ze narzekanie dziala na pixologic - moze i tak a moze i nie - ile czasu ludziska narzekaja na biedne nieco retopo? I jakos nic w tym wzgladzie nie drgnelo choc moze cos do 4ki szykuja.. Podobnie z 64 bitami. Ze nie wspomne o ich systemie "zapowiemy, olejemy termin i bedziemy milczec". Ciekawa sprawa z tymi brushami - ten wasz ukochany :P dam standard mam co prawda w katalogu z brushami ale nie mam go w samym programie dopuki go sobie recznie nie wgram. Ktos cos wie o co biega?
Monio Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Nezumi- Wiem że ja jestem noobem i w ogóle na niczym się nie znam ale parę spraw co do zetki dla mnie i nie tylko dla mnie to pewniki. Jeden sztandarowy to fakt że ten "not bug, feature" z kropkowaniem uprzykrza życie 99% userów zbrusza. Dlatego ci miękną uczy jak po raz kolejny to czytasz bo w istocie czytasz to po raz kolejny, pisane przez tysięczną osobę z kolei. Ja wiem że ludzie pokazali że w zetce można zrobić cuda, że kropkowanie da się ominąć ale nie rozumiem postawy pixologic dlaczego nie mogą w standardzie ustawić żeby tego nie było a jako opcja (czy ustawienie w brushach które tego w pełni wymagają) dać możliwość żeby kropkowanie było. Tyle co poznałem zetkę to było trochę mojego babrania się i 80% czytania opinii w necie, od mistrzów do nowicjuszy. Narzekają na tą akurat pierdołę wszyscy, BEZ względu na ich skilla. Czemu tego nie zmienić? Mafida- Moda na oh i ahy w tematach założonych przez pixolatora panowała od zawsze. Tak z czystej ciekawości popatrz na tematy ludzi którzy walą najwięcej AWESOMEów. Można się nieźle dowartościować niskim kosztem. ;) Co by nie było że jestem narzekającym, zaplutym polaczkiem ze słabym kompem (jak to jeden pan na tym forum mnie podsumował, ad personam, kocham). Mi R3 podoba się ogromnie i żałuje że nie mam jeszcze takiego skilla żeby smakować te wszystkie cukiereczki którymi poczęstowało pixologic. Mimo to trochę bawienia się zetką, nawet takiego bezproduktywnego mam za sobą (bo to jest po prostu tak fajne jak plastelina na ecstazy) i kilka spraw czy zmian względem 3.1 traktuje jak chwilowa nuta goryczy tegoż cukierka. BTW. Jak wam się podoba SNAKE BRUSH? :D To mały krok dla pixologic ale wielki skok dla lam (patrz avatar). :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się