Skocz do zawartości

Zbrush4-news


Kirian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wszystko albo prawie wszystko o nowych zspheres w tutorialach ktore pojawily sie na stronie Pixologic:

 

http://www.pixologic.com/zclassroom/homeroom/

 

[edit]

 

Dodano video tutoriale dotyczace nowej opcji "noise". Wszystko wskazuje na to ze Pixologic bliski jest wydania Z3.5 ale wciaz nie mam potwierdzenia tego faktu.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawać te cuda do testów :) czekamy czekamy ... pewno w końcu się doczekamy. Bo tak to możemy tylko spekulować... ZSphere II będzie wypas... nie będzie wyas... będzie cudo. będzie cudo jak im się udo... dawać dawać :) niech się forum wypowie!

Ja osobiście jestem dobrej myśli jak chodzi o innowacje wydawane przez Pixologic... będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi podoba się że to robią to czego ludzie oczekują. ZS2 poza rozwinięciem idei zsfer to przecie odpowiedz na dłubanie w voxelach (3dcoat) którego ludzie bardzo chcieli. Natomiast planar brushe to ukłon w stronę mody na wszelkiego rodzaju modele hardedge. Boje się myśleć jak mistrzowie zetki połączą te ficzery. Nie zapominajmy jeszcze o GoZ. Łostro. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ni ma sie co napalac jednak zanim nie zobaczy sie jak wyjdzie w praniu, tak ajk mówił Reanimator- HDsculpting też fajnie wyglądał na filmikach. A goZ to chyba w 4 dopiero nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie wyrobia w miesiac to mi wyrosna kaktusy na obu posladkach :D Te ich zapowiedzi sa rownie wiarygodne jak zapowiedzi polskich politykow - i jednym i drugim juz nie wierze, obojetnie co by nie mowili.

 

deshu - kurna, czlowieku ;) Mial byc od ilustam miesiecy i tak przekladaja te daty ze sie rzygac chce. A napisalem, ze sa bliscy wydania bo bylo pozno i COKOLWIEK sie ruszylo w temacie. To bardziej pobozne zyczenie ;)

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie wyrobia w miesiac to mi wyrosna kaktusy na obu posladkach :D Te ich zapowiedzi sa rownie wiarygodne jak zapowiedzi polskich politykow - i jednym i drugim juz nie wierze, obojetnie co by nie mowili.

 

Cha,cha:D ja też nie wierze,tylko powtarzam co napisali na blogu:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, mowili - w pierwszej prezentacji GoZ wspominali, ze na razie tylko Majka, pozniej inne softy...

To było o wersji na Maca,że narazie maya,cinema 4d i modo.Wersja na Pc to co innego,na maca nie było wsparcia chociażby dla maxa czy xsi bo nie ma macowych wersji tych softów....;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem sobie te tut wprowadzenia do zspheres 2 iiiii.... Tylko mi to przypomina blob modeling? Pamiętam że tak z 10 lat (albo i więcej...) temu były specjalne softy do tego typu modelowania i nigdy się nie przyjęły. Na razie jakoś nie widzę zastosowania dla tych narzędzi. Zspheres same w sobie są oki, dużo osób jest w stanie z nich zrobić zgrabne meshe bardzo szybko, ale ich plusem jest możliwie najprostsza topologia aby była swoboda w modelowaniu, po co to tracić (niskie poziomy zagęszczenia) babrać się z jakimiś kulko blobami, następnie użerać z przerobieniem szkieletu tak aby dało się przenieść "detale" i mieć w wyniku delikatnie mówiąc dziwny mesh o gęstej siatce? Co było nie tak w po prostu "wyrzeźbieniu" tych mięśni? (?!?)

 

A co do opóźnień pixolowych to patrząc z boku wygląda to na jakąś szeroko zakrojoną akcję stosunków przerywanych z fan boyami :).

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=077864

 

R3 powinno być dostępne już dzisiaj.

Bałem się że zatrważająca ilość pędzi nie zmaleje a jest jeszcze gorzej. Lol. Za to teraz mamy wyszukiwarkę dlatego dzieci uczmy się wszystkich nazw na pamięć. Turbo-Planar-Almost-Medium-Cut-Path. ;)

Na szczęście wszystkie pluginy mają już działać.

Czekam na maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze przyznac ze MEGA mnie zaskoczyla ilosc zmian i nowosci :O

 

Szkoda gadac - jaram sie. Patrzac na to boje cie pomyslec co bedzie w Z4 :D. Ale co zabawniejsze - GoZ na PC wciaz niet, prawda? Ci geniusze pracuja w takim chaosie ze chyba sami juz nie wiedza co i kiedy zapowiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie o GOZ ani słowa:D.Mi się wydaje że to pierwsze wydanie 3.5 to tak na łapu capu zrobili,obiecali Z4 -nie wyszło na czas i się ratowali na szybko "poskładanym" 3.5,całe szczęscie że poprawiają:).O spauzowałem filmik i pisało "Added brush control for faster or slower sampling"-chyba już nie będzie kropkujących brushy:)

Edytowane przez mafida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kropkuje,kropkuje tylko trzeba szybko machać,najlepiej widac na dam standard brush...Naszczęście rozwiązanie z 3.5r2 dalej działa.Viste i photoshopa też mam specjalne wersje:p

 

O znalazłem suwak z napisem Trails,trochę pomaga na kropkowanie:)

Edytowane przez mafida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kropkuje tak samo na gęstych i rzadkich siatkach.Nie wiem czy na słabych kompach -u mnie c2duo 2.66/8GB ram.To nie kwestia wydajności tylko brushe inaczej działają w 3.5 -na obrazku widać że w 3.1(130 ileś tys poly) kropki w damstandard są tak jakby połączone ze sobą.W 3.5r3(95 tys poly) brak efektu połączenia kropek-coś jak spacing brusha w photoshopie.Po zastosowaniu tricku z lazy mouse w 3.5 rysuje płynniej niż w 3.1 nawet na modelach po 20 mln poly-wydajniej niż 3.1...

 

Pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRICKU? Toz to najnormalniejsza w swiecie opcja jest...

 

Przy okazji - nowa opcyjka equalize surface area ladnie mi podzielila ponaciagana siatke i nie musze sie jeszcze babrac w retopo tylko moge pociagnac sculpt dalej dzieki jednemu klikniecu...

Zaraz zerkne jak sie sprawuje remesh..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRICKU? Toz to najnormalniejsza w swiecie opcja jest...

O kurde Nezumi dzięki ja myślałem że nienormalna:DJeśli muszę używać tej normalnej opcji do obchodzenia problemów kombinując z ustawieniami żeby działało tak jak powinno(przynajmniej dla mnie) to mogę sobie te kombinacje(a nie opcję)nazwać trick'iem:p

 

Jak już wcześniej napisałem nowa opcja Trails w opcjach brusha rozwiązuje problem-przynajmniej z damstandard(reszty mi się nie chciało sprawdzać),da się ustawić tak żeby działał mniej więcej jak w 3.1

 

Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Ciesze sie twoim szczesciem, ze juz teraz tez ci dziala jak reszcie swiata :D (dooobra no - zlosliwostka taka na Swieto Dziekczynienia ;))

 

[edit]

Mialem problem z remeshem ale juz wszystko pasuje.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala - ale jaki blad? W takim razie w photoshopie spacing to tez jest blad? Jak cie denerwuje to wlaczasz lazy mouse i juz wszystko masz tak jak potrzebujesz. Szukacie dziury w calym ;) Ja jak modeluje to nie macham piorkiem jak przy rysowaniu wiec nie mam tego problemu.

Osobiscie patrze zawsze na mistrzow, ktorzy na Zbrush central nie raz i nie dwa pokazali juz cuda na patyku. Jesli oni nie narzekaja to znaczy ze to ja robie cos zle a nie ze "jest blad, buuuuu!". A na temat tego "kropkowania" Aurick wypowiedzial sie juz dobrych kilka razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat auricka wypowiedzi mam w d*** bo gość już nie raz udowodnił że nie jest obiektywny mówiąc delikatnie. Mistrzowie o których piszesz są od tego żeby chwalić zbrusha. Mafida wcale od takich mistrzów nie odbiega(mówię o skillu), Kirian też na to narzekał i parę innych osób bo to po prostu przeszkadza ludziom którzy przywykli do działania brusha z 3.1.

A samo lazy mouse błędu nie naprawia tylko trzeba dodatkowo w nim dwie rzeczy ustawić które sprawiają że już nie działa jak normalne lazy mouse tylko zwykły brush bez kropkowania. Jak chcesz mieć mormalne lazy mouse to znowu musisz zmieniać ustawienia. A o kropkowaniu nie tylko my tutaj mówimy ale ludzie na zbc też. Jakoś wcześniej nikt nie pisał że brush działa gówniano bo nie kropkuje więc po co było to zmieniać?

Przy niemal wszystkich brushach by mi to wcale nie przeszkadzało ale właśnie dam_standard działa przez to tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kazda nowa wersja jak cos zmienia to przez pierwsze 2 miesiace ten i ow placze ze nie jest tak jak bylo wczesniej. Co to sie ludziska naplakali nad smoothem jak wyszedl Z3 to do poznej starosci bede pamietal :D. Potem to cichnie wszystko, ludzie sie przyzwyczajaja. To jakas moda tak plakusiac, ze trzeba suwaczkem cos pod siebie dopasowac? Uo matko boska - toz to praca ponad sily..

Rick Baker starszy gosc, kilka oskarow na koncie ma, na rzezbie zeby zjadl - i nie slysze nigdy zeby narzekal. Robi swoje - ma narzedzie i wykorzystuje je z niemalym sukcesem. Sebastien Legrain modelowal hard surface'y w 3.1 doskonalac swoja technike, podczas gdy masa innych osob wciaz oplakiwala nowego smootha i skupiala sie na bzdetach.

Nie mowie ze Zbrush nie ma wad - jakies tam pewnie ma, jak wszystko. Ale juz mi sie rzygac chce z tym samym w kolko. Kropkuje i kropkuje. Przesun trails i juz nie kropkuje.

 

Pomysl jakby zabraklo dam_standard w ogole - to juz by sie nic nie dalo zrobic w zbrushu...

-------------------------

Ale generalnie - kazdy ma jakies swoje podejscie. Masz rozwiazanie problemu i jest git. Ide cos poszkicowac.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności