Jump to content
Kirian

Zbrush4-news

Recommended Posts

Guest Morte

Dobry pomysł choć goz ma już przecież swój temat, może by admina poprosić o połączenie wątków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... poki tego nie uzyje, to sie nie jaram. Zbrush przy wersji 3 udowodnil, ze w swoich filmach promocyjnych (przedpremierowych) potrafi niezle sciemnic.

 

Wyglada fajnie, ale czy bedzie wygodne? Poki co wyglada na to, ze mozna nakladac texture bez wchodzenia w Projection. No, chyba ze to ciagle polypainting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

dla mnie to wyglada jak mocno rozbudowany imageplane, ten cały light box też fajny, ale jakoś bez szału.

Może mój chłodny stosunek do tych marketingowych zagrywek. najpierw u wacomoa wszystko sie zaczyna, teraz world is your canvas... ech odpuścili by sobie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem jak będzie wyglądać ładowanie dużych siatek w tej majce. Ja jak załaduję 500 000 to Maya nie daje rady. Coś mi się wydaje że takie polycounty nie przejdą bez retopo i optymalizacji. A tutaj że niby takie przerzucanie bez problemu tych modeli razem z mapami - Jak tak to będzie wyglądać to kupuję zbrusha bez 2 zdań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, jak 500 000 poly bedzie dzialalo w Majce zalezy od Majki, prawda?

Na filmie przerzucaja dosyc lekka siatke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co przerzucać ciężką siatkę przez gozbrush,przecież nie będziesz zmieniał geometrii na modelu 500000 poly...A do normalek i retopo można użyć decimation majstra:).Najlepsze jak zrobił dziurę na wylot w majce a w zbrush łyknął bez problemu i przeniósł detale highpoly:)Chyba projekcje dopracowali:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, konkret. Po nad wyraz "ciekawym" filmiku o zabawach z fotami spodziewałem się potężnej dawki pustego marketingu spod znaku "błyskawicy", a tu naprawdę użyteczny stuff się szykuje. Miło, nawet bardzo :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre, dobre - zwlaszcza z ta dziurka wypasik.

 

Ale jak to - nie ma GoZ - Blender? Przeciez jest na Maca... :O

;););)

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

swoją drogą blender będzie mógł robić to samo, multires stało się modyfikatorem i można edytować pierwotnego mesha. Na dzisiaj z tego co patrzyłem można wycinać takie dzióry, z tym ze detalu jednak nie trzyma:P

A co do samego z brusha- bardzo fajnie to wyglada, ale mam nadzieję ze programików wspieranych przez GoZ bedzie wiecej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe co wymyslili jesli chodzi o samo rzezbienie. Malowanki fajne, GoZ super pomysl ale... gdzie jakis sculpt? :D

Pamietam kiedy zobaczylem pierwszy raz wideo "NEXT STEP" do Z3 (do dzis je mam gdzies na dysku) to mi szczena opadla - ilosc ficzerow wymiatala (nawet jesli filmik byl podrasowany nieco ;)). Watpie zeby tym razem tez dodali az tyle nowosci, ale chcialbym juz zobaczyc co tam za cuda chowaja w zanadrzu :P

 

Swoja droga az mi zal Autodeska z tym Mudboxem - przypomina mi takiego zawodnika z paraolimpiady - robi co moze i chwala mu za to, ale jednak niepelnosprawny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmik "next step" był marketingowym balonikiem, jak dla mnie był naprawdę zabawny.

 

A czego byś chciał do rzeźbienia? Na pewno dojdzie align brusha do normalnych (w wersji mac'owej już jest), ale jakiś specjalnych brushy dla niepełnosprawnych w rzeźbieniu bym się nie spodziewał ;).

 

Pozdrawiam,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reanimator - jakos rozwiniesz czy zawarles juz wszystko co miales do powiedzenia?

Bo nie wiem czy sie nie zgadzasz z tym ze mudbox odstaje od zbrusha, czy moze urazilo cie porownanie do niepelnosprawnych czy jaka cholera.. A moze uwazasz ze nie powinno mnie ciekawic co tam zmienili/dodali w Z4? Pelnym zdaniem i nie z pelnymi ustami prosze :P.

 

W razie czego - nie chce nikogo obrazac, to tylko porownanie. Sportowiec bez nogi - chocby nie wiem jak pieknie tego nie ujac - pozostaje mniej sprawny niz sportowiec co ma te nogi dwie. Mowimy o praktycznych wynikach bez uciekania sie w dyskusje o czlowieczenstwie i sratatata polityczna poprawnosc.

Mudbox chocby nie wiem jak go lubic nie ma takich opcji jak transpose, tworzenie UV czy retopo. Jest tak czy nie?

 

Gotham - filmik byl podkrecony - zwlaszcza to "rzezbienie koncepcyjne" (co nie znaczy ze nie dalo sie tego wykonac podobnie, ale na pewno nie tak ladnie i latwo jak na filmiku), ale nie rozbiegal sie z rzeczywistoscia tak bardzo. Pamietam ze matcap i transpose zrobily na mnie najwieksze wrazenie.

To czego bym chcial nie ma znaczenia bo i tak dostane to co oni tam dodali (wishlist w tym momencie? Nie sadze...).

I nie narzekam - jestem ciekaw po prostu. Nawet jakby 4ka nie wychodzila w ogole to wciaz jest to program z najlepszym "feelingiem" jesli chodzi o rzezbe.

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

ej ej chłopcy, watek jest o newsach o Z4 a nie o wyższości Zetki nad mudem- chcecie się pokłócić to może w innym wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi, chodzi mi o to, ze chociaz jeszcze nikt nie widzial Twoich prac w jednym i drugim sofcie, to porownujesz je, jakbys oba znal doskonale, chociaz mam bardziej wrazenie, ze oba znasz z materialow marketingowych.

 

Wklejasz te teksty do kazdego watku zwiazanego z jednym, lub drugim softem...

 

Z calym szacunkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morte - raczej nie sposob dyskutowac o jednym z tych softow bez uciekania sie do porownan skoro na rynku tak na prawde funkcjonuja jedynie te dwa tytuly (plus moze 3DCoat ale tego znam - i tu mialby racje Reanimator :D - jedynie z materialow marketingowych...).

 

Reanimator - no, to merytorycznie podszedles do sprawy... ;)

Pisalem juz, ze nie widze powodu pytania sie ludzi z forum czy dana prywatna praca jest OK, dopoki sam widze niedorobki. Dodatkowo przez ostatni rok-dwa trzaskam tylko komercje (jak sie zostaje tata to doba sie skraca i na nic nie ma czasu...), a komercja ma podobac sie klientowi i tylko jego zdanie mnie interesuje.

Jaki ma wplyw niezamieszczanie prac na znajomosc softow - nie mam pojecia prawde mowiac ;) Idac tym tropem - nigdy mnie nie widziales, wiec moze ja nie istnieje? :/

 

Mudboxa nie znam dobrze bo mi totalnie nie podszedl po prostu. Poznalem go jednak na tyle zeby wiedziec ze mi nie pasuje :D W z-brush transpose jest dla mnie zbawienne bo jesli chodzi o rig to jestem cienias nad cieniasy. Poza tym jest szybkie. Retopo - moze nie jest jakies najlepsze ale zdecydowanie mi wystarcza a Z-kulki sprowadzaja czesto base mesha do kilku klikniec. Zadnej z tych opcji nie mam w mudzie.

 

Nie odbierz tego jako zacheta do klotni - po prostu rozmawiajmy o programach a nie o sobie nawzajem.

 

Zupelnie inaczej sobie wyobrazalem moj 666 post... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

phew- pixologic wypuszcza Zbrusha 3.2 na mac-i:)

Moze jednak będą sie trzymać tych terminów..

A ma ktoś maca żeby sprawdzić jak w praniu wygląda goz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy