Nezumi Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Mnie nie tyle chodzi o to zeby nie narzekac w ogole tylko nie narzekac w kolko na to samo. Pixologic i tak ma to w dupie a wy dalej jak jakies baby "No ale pani kochana, jak to mozliwe zeby kropkowalo! W pelni sie z pania zgadzam, droga sasiadko! To skandal z tym kropkowaniem! A ta spod czworki to mowi ze jej nie kropkuje ale ona to jakas dziwna jest" :D Co do awesomow - ciezko sie nie zgodzic ze zbrush jest awesome :P Nie spotkalem drugiego softu ktory by wzbudzal we mnie tyle entuzjazmu i dawal mi tyle radosci z dlubania w wirtualnej glinie. Jestem fanem z-kulek od dawna a i zbrushowa wersja rigu mi odpowiada bo za animacje sie nie zabieram poki co. Na ZC awesomy sypia sie jak z rekawa - to prawda. I moze to byc rownie nuzace jak wieczne narzekanie. Przydalby sie zloty srodek. To powie mi ktos z lokalnych fachowcow czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..
mafida Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Dobra,dobra Nezumi już nie narzekaj w kółko na to narzekanie na to kropkowanie bo robisz to samo co my,baby,tylko w drugą stronę:D:D:D czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo.. Masz w katalogu Pixologic/zbrush/zbrushes -przenieś do katalogu pixologic/zbrush/zdata/brushpresets Też tam wgrałem swoje brushe z 3.1 i się dziwiłem czemu ni ma:p Pozdro:)
Reanimator Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Nezumi, jakby ludzie nie narzekali, to by sie nic nie zmienialo na lepsze. Jasne, ze do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic, ale nie o to chodzi:) Milego weekendu zycze:)
Tomala Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 To powie mi ktos z lokalnych fachowcow czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo.. Ja od zawsze wrzucam do ZStartup/BrushPresets/ i brushe są normalnie obok innych stanardowych. Tak samo z materiałami i alphami też jak wrzucisz do ZStartup/x to bedą się ładowały do programu przy starcie. 1
Nezumi Napisano 30 Listopad 2009 Napisano 30 Listopad 2009 no czytalem. Cos tak jakby brakowalo tylko przycisku GoZ :D Ale nie testowalem jeszcze tego. Anyways - jak wszstko juz jest to co dodadza w Z4? browser obrazkow?
mafida Napisano 30 Listopad 2009 Napisano 30 Listopad 2009 Czytaliście to? post#179 No co działa przecież:) Jeszcze tylko plugin muszą dorobić i sie będzie przerzucało jednym kliknięciem bez zabawy z obj. A do Z4 moga jeszcze dużo dodać-chociażby porządne retopo,albo malowanie tekstur jak w bodypaint-na warstwach i niezależne od ilości poly...
Nezumi Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Jak widze takie prace wlasnie: http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=078266 to zaraz zapominam ze cos tam kropkuje, ze retopo jest slabe, czy ze malowanie mogloby byc lepsze.. blablabla. Jedyne na co moge narzekac ja to ze tak nie potrafie jak ten ktos z linka.
mafida Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 (edytowane) No,no żeby nie było że znowu narzekam:pJa tylko napisałem co mogą jeszcze poprawić bo się pytałeś co im zostało do dodania w Z4.Ja retopo i tak w maxie robię i pewnie dalej będę... Jedyne na co moge narzekac ja to ze tak nie potrafie jak ten ktos z linka. Potrafisz:mad:To tylko kwestia czasu,uporu,dobrego konceptu i refek;) Jak jeszcze nie widziałes to ten z linka zrobił fajny tutorial : http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/544/Character-Design-and-Modeling-for-Next-Gen-Games Pozdr:) Edytowane 1 Grudzień 2009 przez mafida
Nezumi Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Ja retopo w zbrushu jednak - chyba jestem na poziomie na ktorym mi nie przeszkadzaja jego ulomnosci. 3dcoat ma fajne retopo - trzeba mu to oddac, silo tez nie jest zle (tylko jego stabilnosc jest u mnie dyskusyjna). Tutek fajny, poki co nie mam jednak wolnych 70 zielonych. Przygotowuje sie na nadejscie szopki CS5.
Reanimator Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Retopo w Maxie?! :O Masochista. TopoGun nawet nie?!
mafida Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Ja retopo w zbrushu jednak - chyba jestem na poziomie na ktorym mi nie przeszkadzaja jego ulomnosci. 3dcoat ma fajne retopo - trzeba mu to oddac, silo tez nie jest zle (tylko jego stabilnosc jest u mnie dyskusyjna). Zbrushowe retopo nie jest złe,czasem tylko ciężko "dojść" w niektóre miejsca.No i wkurza jak nieraz zgubi symetrię,jedziesz sobie spokojnie jedną stronę,patrzysz po 30 minutach na drugą stronę modelu a tam kiszka:) 3dcoat trialem sie kiedyś bawiłem ale się skończyło na wycinaniu dziur w voxelach:)Trial mi się skończył zanim doszedłem do retopo. Retopo w Maxie?! :O Masochista. TopoGun nawet nie?! Czemu,całkiem fajne jest retopo w max 2010,chociaż napewno nie takie dobre jak w Topogunie.Miałem kiedyś jakąś alfe czy bete Topoguna ale jakoś mi się nie chciało obsługi nauczyć:Dto już chyba ten wiek że nowości przerażają:D
Reanimator Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Topogun jest strasznie prosty. 10 minut ogladania filmikow i wiesz wszystko ;) BTW, jakie max ma retopo wlasciwie? :>
Tomala Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Ja też robię retopo w maxie. Używam poly boosta do zbudowania siatki na zaimportowanym z zb modelu(oczywiście nie najwyższego subd lv). Robi się szybko i wygodnie a z zaimportowaniem tego do zbrusha nie ma już kłopotów.
mafida Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Topogun jest strasznie prosty. 10 minut ogladania filmikow i wiesz wszystko ;) BTW, jakie max ma retopo wlasciwie? :> No może sobie obejrzę te filmiki:p Max ma całkiem niezłe retopo,troche mu jeszcze brakuje ale nie jest żle,tutaj w pierwszym i czwartym filmiku coś tam widać: http://area.autodesk.com/blogs/shane/100_new_modeling_features Nie jest może doskonałe ale plusem jest że w każdej chwili można wyjść z trybu retopo i normalnie sobie coś domodelowac czy poprawić.... Pozdr:) Edit: Ja też robię retopo w maxie. Używam poly boosta do zbudowania siatki na zaimportowanym z zb modelu(oczywiście nie najwyższego subd lv). Robi się szybko i wygodnie a z zaimportowaniem tego do zbrusha nie ma już kłopotów. O proszę nie jestem jedynym "masochistą":p
Levus Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Ej, Wam też tak kropkuje np dam_standard, czy nawet standard? Znaczy bardziej niż w 3.1 kropkuje? Chciałem porobić takie jakby fałdy na skórze i musiałem wskoczyć do 3.1 bo linie były niepłynne.
Tomala Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Levus poczytaj o tym na stronach 9, 10 tego wątku ;)
Levus Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Dzięki Tomala, i wszystko jasne. Nie mam czasu za bardzo czytać wszystkiego, sorki za to:) Faktycznie skandal z tym kropkowaniem:D Pozostaje na z4 czekać chyba. Trochę to denerwujące, niektórzy tu pracują a nie sobie testują z braku laku:/
grizleyd Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Ej, Wam też tak kropkuje np dam_standard, czy nawet standard? Znaczy bardziej niż w 3.1 kropkuje? Chciałem porobić takie jakby fałdy na skórze i musiałem wskoczyć do 3.1 bo linie były niepłynne. a lazy ? nic nie kropkuje (i co najwazniejsze nie trzeba zmieniac softu) :)
Levus Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Przecież lazy jest z opóźnieniem, mnie to denerwuje na ten przykład.
Luki Luki Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 A ten suwak "trails" ktory pomaga na kropkowanie to gdzie mozna znaleźć?
mafida Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Przecież lazy jest z opóźnieniem, mnie to denerwuje na ten przykład. Tu jest jak ustawic lazy bez opóżnienia,nie jest idealnie ale sie sprawdza w miare... http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=63635 A ten suwak "trails" ktory pomaga na kropkowanie to gdzie mozna znaleźć? W opcjach brusha w zakładce modifiers,dla standard mniej więcej 8-10 trails poprawia sytuacje ale też troche inaczej sie brush prowadzi niż było w 3.1 Pozdr:) 1
Luki Luki Napisano 3 Grudzień 2009 Napisano 3 Grudzień 2009 Dzieki Mafida! Akurat tam w zyciu jeszcze nie zajrzalem, powaznie. Nie mialem potrzeby do tej pory;).
Levus Napisano 4 Grudzień 2009 Napisano 4 Grudzień 2009 Dzięki panowie, trails troche pomogło:) Experymentuję sobie z tym 3,5 co nieco, fajne te nowe brushe, nie powiem:)
Gość Marioza Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 nie wiem moze mi sie wydaje , ale slash3 z wyłączonym lazy mouse działa zdaje sie jak ten dam ale zero kropków jest
Levus Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Brushe z trails jednak działają inaczej, trail zmiększa łuk pędzla:/ To nie to, łeeee... Slash3 znowu też może by i był taki trochę podobny, ale przy włączeniu alphy z dam_standard to już są kropki znowu. Dziwne, że przy różnych alphach są kropki lub ich nie ma albo to ja mam zwidy jakieś teraz:) PS EDIT: ale polish brushe są wyśmienite za to:)
mafida Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Dziwne, że przy różnych alphach są kropki lub ich nie ma albo to ja mam zwidy jakieś teraz:) Chyba masz zwidy:D.U mnie są kropki i z alfami i bez-wystarczy szybko maznąć.Slash 3 bez lazy mouse tez kropkuje przy szybkich ruchach... A taki dam standard: http://www.mediafire.com/?02oyzdwgdjo Podobny do tego z 3.1?
Luki Luki Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Kurna, wiecie jak sprawic zeby smoothowanie uv dzialalo? Wlasciwie mam z tym problem od poczatku pracy w ZB, zwykle to po prostu obchodzilem jakos, ale ile mozna? Moze cos zle robie? Moze trzeba sie zlapac prawa reka za lewe ucho podczas klikania "suv"? Robie tak: importuje model, wciskam "suv", robie divide. Po wypaleniu displace'u czy po wczytaniu gestego modelu do mayi widac ze uvauki sa nie wysmoothowane. Jakies pomysly? Chyba po prostu jestem lamą i czegos nie wiem.
Luki Luki Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 No dobra, okazalo sie ze jestem lamą, byc moze wczesniej nie robilem tego jak nalezy albo narzekam bez potrzeby. Po prostu zbrush smoothuje uvy ale tylko wewnatrz shella, granice pozostaja niewysmoothowane. Niestety.
Luki Luki Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 http://eat3d.com/free/zbrush-35-r3-new-features Swietne wideo pokazujace nowe mozliwosci w zb 3.5r3. Znacznie ciekawsze niz oficjalne. 1
Tomala Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 A taki dam standard: http://www.mediafire.com/?02oyzdwgdjo Podobny do tego z 3.1? Ten Twój dam standard działa o wiele lepiej ale mi się robi takie coś że jak go używam w trybie Zsub to często mi się kamera pierdzieli. Wygląda to tak: przybliżam sobie jakąś część modelu, wciskam alt i maziam coś tam sobie dam standardem a tu nagle mi się kamera oddala i z rozpędu wale wielkie bruzdy po całym modelu. Strasznie to denerwujące. Mało tego, zbrush mi sie już kilka razy wywalił i zawsze przy korzystaniu właśnie z tego brusha. Macie podobne problemy?
mafida Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 To z kamerą to genialny pomysł pixologic na udoskonalenie nawigacji.Dodali tą funkcje Frame(skrót F) pod dwukrotne szybkie kliknięcie z altem.Też mnie to wkurza.Można to zredukować na szczęście,w menu preferences/interface trzeba obniżyć click time i chyba można też pokombinować z click distance ale już nie pamiętam czy lepiej zwiększyć czy zmniejszyć.ALE jak za bardzo obniżysz click time to znowu blurowanie maski może być utrudnione(trzeba bardzo szybko stukac piórkiem:mad:) Co do wywalania Zbrusha to powodem może być lazy mouse w moim pędzelku.Było kilka wątków na ZCentral,niektórym się wywala R3 z lazy mouse,niektórym nie.U mnie na szczęście od lazy sie nie wiesza,ale i tak jest troche mniej stabilny od 3.1...W każdym razie support twierdzi że problem z wywalaniem się R2 przez lazy mouse został rozwiązany w R3:D Pozdr:)
Tomala Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 No i wszystko jasne :) Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) Z funkcji frame korzysta się na tyle rzadko że pomysł z tym skrótem wydaje mi się idiotyczny. Bez lazy mouse dam strasznie kropkuje, na szczęście w tym Twoim brushu na kropkowanie narzekać nie można. Szkoda że to lazy mouse czasami się sypnie, może następny update coś zmieni na lepsze :D Pozdro.
Tomala Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Hej, dzisiaj na zbc w ostatnio dodanych postach widniał temat "1st April 2010 ZBrush 4 will be released." Niestety po kliknięciu w linka pojawił się znany komunikat "Invalid Thread specified. If you followed a valid link..." Czyżby nowy zbrush miał się na prawdę pojawić 1 kwietnia? Może ktoś coś więcej słyszał?
Monio Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Ja słyszałem że w tym samym dniu ma pojawić się Duke Nukem Forever. "Prima Aprilis" ;)
Kirian Napisano 24 Luty 2010 Autor Napisano 24 Luty 2010 (edytowane) http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=082643 UV w ZB?, tego jeszcze niebylo:) link do dyskucji z newsow: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=66037 Edytowane 24 Luty 2010 przez Kirian 1
claude Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 czadzior, na to właśnie czekałem robienie UV zawsze było dla mnie cierpieniem
Tomala Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 Jak to działa tak jak na filmiku to chyba mamy najlepsze/najszybsze narzędzie do mapowania organiki jakie do tej pory widziałem. Nie uwierzę do póki nie spróbuję :D
Levus Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 (edytowane) Kirian, zobowiązuje Cię do przesyłania mi takich info kanałem priorytetowym, żebyśmy mogli razem się podniecać, a nie się z forum dowiaduję ostatni:D EDIT: kto to powiedział że pixologic wali w ....a?:d Edytowane 24 Luty 2010 przez Levus
mafida Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 Kirian zmień podpis na "ZB3.5rc3 to shit...ale ma świetne narzędzie do UV":D :)
Lucek Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 No to jeszcze nowe retopo i będzie ultimejt soluszyn z tego zbrusha:)
mafida Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 No to jeszcze nowe retopo i będzie ultimejt soluszyn z tego zbrusha:) Phi,harcorowcy robia retopo w maxie czy tam w maya bez pluginów ręcznie na oko:D
Levus Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 Maf, Ty serio robisz retopo w maxie na oko? Weź się przestaw na coata, godzina i sprawnie pracujesz:)
Lucek Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 Ja tam ostatnio wypróbowałem topoguna - fajnie pomyślane ale się mi wykrzacza bez powodu. Używa ktoś?
mafida Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 Maf, Ty serio robisz retopo w maxie na oko? Weź się przestaw na coata, godzina i sprawnie pracujesz:) Czemu Vadim też budował lowpoly bez wsparcia softu do retopo: Wzoruję sie na najlepszych;) Zobacze te 3dcoat,ściągne triala i obadam sprawę jak tak zachwalasz:) Ja tam ostatnio wypróbowałem topoguna - fajnie pomyślane ale się mi wykrzacza bez powodu. Używa ktoś? Mi sie tez wykrzaczał kiedyś,ale to jakaś beta chyba była,nie pamiętam...
Lucek Napisano 24 Luty 2010 Napisano 24 Luty 2010 Ja mam tę nie- betę, ale chodzi jakby taką betą była. jak popracują nad wydajnością to będzie naprawdę fajny soft.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się