Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mnie nie tyle chodzi o to zeby nie narzekac w ogole tylko nie narzekac w kolko na to samo. Pixologic i tak ma to w dupie a wy dalej jak jakies baby "No ale pani kochana, jak to mozliwe zeby kropkowalo! W pelni sie z pania zgadzam, droga sasiadko! To skandal z tym kropkowaniem! A ta spod czworki to mowi ze jej nie kropkuje ale ona to jakas dziwna jest" :D

 

Co do awesomow - ciezko sie nie zgodzic ze zbrush jest awesome :P Nie spotkalem drugiego softu ktory by wzbudzal we mnie tyle entuzjazmu i dawal mi tyle radosci z dlubania w wirtualnej glinie. Jestem fanem z-kulek od dawna a i zbrushowa wersja rigu mi odpowiada bo za animacje sie nie zabieram poki co. Na ZC awesomy sypia sie jak z rekawa - to prawda. I moze to byc rownie nuzace jak wieczne narzekanie.

Przydalby sie zloty srodek.

 

To powie mi ktos z lokalnych fachowcow czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

  • Odpowiedzi 150
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra,dobra Nezumi już nie narzekaj w kółko na to narzekanie na to kropkowanie bo robisz to samo co my,baby,tylko w drugą stronę:D:D:D

 

czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

Masz w katalogu Pixologic/zbrush/zbrushes -przenieś do katalogu pixologic/zbrush/zdata/brushpresets

Też tam wgrałem swoje brushe z 3.1 i się dziwiłem czemu ni ma:p

 

Pozdro:)

Napisano

To powie mi ktos z lokalnych fachowcow czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

 

Ja od zawsze wrzucam do ZStartup/BrushPresets/ i brushe są normalnie obok innych stanardowych. Tak samo z materiałami i alphami też jak wrzucisz do ZStartup/x to bedą się ładowały do programu przy starcie.

  • Like 1
Napisano

no czytalem. Cos tak jakby brakowalo tylko przycisku GoZ :D Ale nie testowalem jeszcze tego. Anyways - jak wszstko juz jest to co dodadza w Z4? browser obrazkow?

Napisano
Czytaliście to? post#179

 

No co działa przecież:)

Jeszcze tylko plugin muszą dorobić i sie będzie przerzucało jednym kliknięciem bez zabawy z obj.

A do Z4 moga jeszcze dużo dodać-chociażby porządne retopo,albo malowanie tekstur jak w bodypaint-na warstwach i niezależne od ilości poly...

Napisano (edytowane)

No,no żeby nie było że znowu narzekam:pJa tylko napisałem co mogą jeszcze poprawić bo się pytałeś co im zostało do dodania w Z4.Ja retopo i tak w maxie robię i pewnie dalej będę...

 

Jedyne na co moge narzekac ja to ze tak nie potrafie jak ten ktos z linka.

Potrafisz:mad:To tylko kwestia czasu,uporu,dobrego konceptu i refek;)

 

Jak jeszcze nie widziałes to ten z linka zrobił fajny tutorial :

 

http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/544/Character-Design-and-Modeling-for-Next-Gen-Games

 

Pozdr:)

Edytowane przez mafida
Napisano

Ja retopo w zbrushu jednak - chyba jestem na poziomie na ktorym mi nie przeszkadzaja jego ulomnosci. 3dcoat ma fajne retopo - trzeba mu to oddac, silo tez nie jest zle (tylko jego stabilnosc jest u mnie dyskusyjna).

 

Tutek fajny, poki co nie mam jednak wolnych 70 zielonych. Przygotowuje sie na nadejscie szopki CS5.

Napisano
Ja retopo w zbrushu jednak - chyba jestem na poziomie na ktorym mi nie przeszkadzaja jego ulomnosci. 3dcoat ma fajne retopo - trzeba mu to oddac, silo tez nie jest zle (tylko jego stabilnosc jest u mnie dyskusyjna).

Zbrushowe retopo nie jest złe,czasem tylko ciężko "dojść" w niektóre miejsca.No i wkurza jak nieraz zgubi symetrię,jedziesz sobie spokojnie jedną stronę,patrzysz po 30 minutach na drugą stronę modelu a tam kiszka:)

3dcoat trialem sie kiedyś bawiłem ale się skończyło na wycinaniu dziur w voxelach:)Trial mi się skończył zanim doszedłem do retopo.

Retopo w Maxie?! :O Masochista.

 

TopoGun nawet nie?!

Czemu,całkiem fajne jest retopo w max 2010,chociaż napewno nie takie dobre jak w Topogunie.Miałem kiedyś jakąś alfe czy bete Topoguna ale jakoś mi się nie chciało obsługi nauczyć:Dto już chyba ten wiek że nowości przerażają:D

Napisano

Ja też robię retopo w maxie. Używam poly boosta do zbudowania siatki na zaimportowanym z zb modelu(oczywiście nie najwyższego subd lv). Robi się szybko i wygodnie a z zaimportowaniem tego do zbrusha nie ma już kłopotów.

Napisano
Topogun jest strasznie prosty. 10 minut ogladania filmikow i wiesz wszystko ;)

 

BTW, jakie max ma retopo wlasciwie? :>

No może sobie obejrzę te filmiki:p

Max ma całkiem niezłe retopo,troche mu jeszcze brakuje ale nie jest żle,tutaj w pierwszym i czwartym filmiku coś tam widać:

http://area.autodesk.com/blogs/shane/100_new_modeling_features

 

Nie jest może doskonałe ale plusem jest że w każdej chwili można wyjść z trybu retopo i normalnie sobie coś domodelowac czy poprawić....

 

Pozdr:)

 

Edit:

Ja też robię retopo w maxie. Używam poly boosta do zbudowania siatki na zaimportowanym z zb modelu(oczywiście nie najwyższego subd lv). Robi się szybko i wygodnie a z zaimportowaniem tego do zbrusha nie ma już kłopotów.

 

O proszę nie jestem jedynym "masochistą":p

Napisano

Ej, Wam też tak kropkuje np dam_standard, czy nawet standard?

 

Znaczy bardziej niż w 3.1 kropkuje?

Chciałem porobić takie jakby fałdy na skórze i musiałem wskoczyć do 3.1 bo linie były niepłynne.

Napisano

Dzięki Tomala, i wszystko jasne. Nie mam czasu za bardzo czytać wszystkiego, sorki za to:)

 

Faktycznie skandal z tym kropkowaniem:D

Pozostaje na z4 czekać chyba. Trochę to denerwujące, niektórzy tu pracują a nie sobie testują z braku laku:/

Napisano
Ej, Wam też tak kropkuje np dam_standard, czy nawet standard?

 

Znaczy bardziej niż w 3.1 kropkuje?

Chciałem porobić takie jakby fałdy na skórze i musiałem wskoczyć do 3.1 bo linie były niepłynne.

 

a lazy ? nic nie kropkuje (i co najwazniejsze nie trzeba zmieniac softu) :)

Napisano
Przecież lazy jest z opóźnieniem, mnie to denerwuje na ten przykład.

 

Tu jest jak ustawic lazy bez opóżnienia,nie jest idealnie ale sie sprawdza w miare...

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=63635

 

A ten suwak "trails" ktory pomaga na kropkowanie to gdzie mozna znaleźć?

 

W opcjach brusha w zakładce modifiers,dla standard mniej więcej 8-10 trails poprawia sytuacje ale też troche inaczej sie brush prowadzi niż było w 3.1

 

Pozdr:)

  • Like 1
Gość Marioza
Napisano

nie wiem moze mi sie wydaje , ale slash3 z wyłączonym lazy mouse działa zdaje sie jak ten dam ale zero kropków jest

Napisano

Brushe z trails jednak działają inaczej, trail zmiększa łuk pędzla:/ To nie to, łeeee...

 

Slash3 znowu też może by i był taki trochę podobny, ale przy włączeniu alphy z dam_standard to już są kropki znowu.

 

Dziwne, że przy różnych alphach są kropki lub ich nie ma albo to ja mam zwidy jakieś teraz:)

 

PS EDIT: ale polish brushe są wyśmienite za to:)

Napisano

Kurna, wiecie jak sprawic zeby smoothowanie uv dzialalo? Wlasciwie mam z tym problem od poczatku pracy w ZB, zwykle to po prostu obchodzilem jakos, ale ile mozna? Moze cos zle robie? Moze trzeba sie zlapac prawa reka za lewe ucho podczas klikania "suv"?

Robie tak: importuje model, wciskam "suv", robie divide. Po wypaleniu displace'u czy po wczytaniu gestego modelu do mayi widac ze uvauki sa nie wysmoothowane.

Jakies pomysly? Chyba po prostu jestem lamą i czegos nie wiem.

Napisano

No dobra, okazalo sie ze jestem lamą, byc moze wczesniej nie robilem tego jak nalezy albo narzekam bez potrzeby. Po prostu zbrush smoothuje uvy ale tylko wewnatrz shella, granice pozostaja niewysmoothowane. Niestety.

Napisano

A taki dam standard: http://www.mediafire.com/?02oyzdwgdjo

 

Podobny do tego z 3.1?

 

Ten Twój dam standard działa o wiele lepiej ale mi się robi takie coś że jak go używam w trybie Zsub to często mi się kamera pierdzieli.

Wygląda to tak: przybliżam sobie jakąś część modelu, wciskam alt i maziam coś tam sobie dam standardem a tu nagle mi się kamera oddala i z rozpędu wale wielkie bruzdy po całym modelu. Strasznie to denerwujące.

Mało tego, zbrush mi sie już kilka razy wywalił i zawsze przy korzystaniu właśnie z tego brusha.

Macie podobne problemy?

Napisano

To z kamerą to genialny pomysł pixologic na udoskonalenie nawigacji.Dodali tą funkcje Frame(skrót F) pod dwukrotne szybkie kliknięcie z altem.Też mnie to wkurza.Można to zredukować na szczęście,w menu preferences/interface trzeba obniżyć click time i chyba można też pokombinować z click distance ale już nie pamiętam czy lepiej zwiększyć czy zmniejszyć.ALE jak za bardzo obniżysz click time to znowu blurowanie maski może być utrudnione(trzeba bardzo szybko stukac piórkiem:mad:)

 

Co do wywalania Zbrusha to powodem może być lazy mouse w moim pędzelku.Było kilka wątków na ZCentral,niektórym się wywala R3 z lazy mouse,niektórym nie.U mnie na szczęście od lazy sie nie wiesza,ale i tak jest troche mniej stabilny od 3.1...W każdym razie support twierdzi że problem z wywalaniem się R2 przez lazy mouse został rozwiązany w R3:D

 

Pozdr:)

Napisano

No i wszystko jasne :)

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

Z funkcji frame korzysta się na tyle rzadko że pomysł z tym skrótem wydaje mi się idiotyczny.

Bez lazy mouse dam strasznie kropkuje, na szczęście w tym Twoim brushu na kropkowanie narzekać nie można. Szkoda że to lazy mouse czasami się sypnie, może następny update coś zmieni na lepsze :D

 

Pozdro.

Napisano

Hej, dzisiaj na zbc w ostatnio dodanych postach widniał temat "1st April 2010 ZBrush 4 will be released." Niestety po kliknięciu w linka pojawił się znany komunikat "Invalid Thread specified. If you followed a valid link..."

Czyżby nowy zbrush miał się na prawdę pojawić 1 kwietnia? Może ktoś coś więcej słyszał?

Napisano

Jak to działa tak jak na filmiku to chyba mamy najlepsze/najszybsze narzędzie do mapowania organiki jakie do tej pory widziałem. Nie uwierzę do póki nie spróbuję :D

Napisano (edytowane)

Kirian, zobowiązuje Cię do przesyłania mi takich info kanałem priorytetowym, żebyśmy mogli razem się podniecać, a nie się z forum dowiaduję ostatni:D

 

EDIT:

kto to powiedział że pixologic wali w ....a?:d

Edytowane przez Levus
Napisano
No to jeszcze nowe retopo i będzie ultimejt soluszyn z tego zbrusha:)

Phi,harcorowcy robia retopo w maxie czy tam w maya bez pluginów ręcznie na oko:D

Napisano
Maf, Ty serio robisz retopo w maxie na oko?

Weź się przestaw na coata, godzina i sprawnie pracujesz:)

Czemu Vadim też budował lowpoly bez wsparcia softu do retopo:

Wzoruję sie na najlepszych;)

Zobacze te 3dcoat,ściągne triala i obadam sprawę jak tak zachwalasz:)

 

Ja tam ostatnio wypróbowałem topoguna - fajnie pomyślane ale się mi wykrzacza bez powodu. Używa ktoś?

Mi sie tez wykrzaczał kiedyś,ale to jakaś beta chyba była,nie pamiętam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności