Skocz do zawartości

Zbrush4-news


Kirian

Rekomendowane odpowiedzi

Phi:rolleyes: jaka moda płakusiać...moda panuje akurat odwrotna,wystarczy popatrzyć na wątek z ogłoszeniem r3 na zbrushcentral-same awesome,oh god i I love you pixologic:p

Brushe działają trochę inaczej niż w 3.1 i zapewniam że nie tylko Tomala i ja narzekamy.Widocznie tak musiało być,dołożyli tyle funkcji do pędzelków że nie dało się zrobić żeby działały jak dawniej.Zresztą widać że pixologic wziął pod uwagę narzekania na zachowanie brushy po R2-w R3 dołożyli trails,zmienili suwak mouse and tablet samples-teraz można do 1000 podkręcić-nawet jeśli nie ma wielkiej różnicy to efekt psychologiczny też się liczy:).Tak że może czasem warto trochę popłakać żeby było lepiej w przyszłości-płakali niektórzy o dziwną nawigację w zbrushu,i proszę mamy nową pod prawym przyciskiem z ctrl i alt jak w normalnych programach:D

 

 

Sam update jest świetny,trails działa z kropkowaniem przy standard brushach i dobrze że dołożyli tą opcję w R3.Tilt brush -następna fajna opcja przy robieniu łusek i nie tylko przyda się napewno .Remesh fajnie działa i nawet dobrze się sculptuje po tej nowej siatce-bardzo przydatne jak się mesh ponaciąga a za wcześnie jeszcze na retopo.

Polish brushe-świetne w końcu flatten działa tak jak powinno.Polygroup'y z polypaintingu,auto loopy wokół grup...Poprawiona przeżroczystość soobtooli,HD na normal mapach,różne tekstury na subtoolach,planar brushe,back track i cholera wie co tam jeszcze:D

 

A przede wszystkim to najważniejsza część GOZ już działa-importujesz obj ze zmienioną topologią i zbrush sam przenosi detale,zero problemów ze zmienioną kolejnością vertexów można sobie nawet dziury powycinać i śmiga,jeszcze ładnie zamaskuje nowe części żebyś zauważył co się zmieniło:D

Do tego jeszcze mocno poprawiona wydajność w stosunku do 3.1

 

O ile R2 było takie sobie to na R3 moim zdaniem już warto się przesiąść:)

 

Pozdro i mam nadzieje Nezumi że nie zwymiotujesz przez mój płacz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Niee tam - ja tez sobie poplacze czasem :D. Po prostu juz mi sie znudzilo sluchanie o tym kropkowaniu. No kropkuje, w morde jeza ;) Ale da sie to obejsc wiec martwmy sie o cos innego. Co do tego, ze narzekanie dziala na pixologic - moze i tak a moze i nie - ile czasu ludziska narzekaja na biedne nieco retopo? I jakos nic w tym wzgladzie nie drgnelo choc moze cos do 4ki szykuja.. Podobnie z 64 bitami. Ze nie wspomne o ich systemie "zapowiemy, olejemy termin i bedziemy milczec".

 

Ciekawa sprawa z tymi brushami - ten wasz ukochany :P dam standard mam co prawda w katalogu z brushami ale nie mam go w samym programie dopuki go sobie recznie nie wgram. Ktos cos wie o co biega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi- Wiem że ja jestem noobem i w ogóle na niczym się nie znam ale parę spraw co do zetki dla mnie i nie tylko dla mnie to pewniki.

Jeden sztandarowy to fakt że ten "not bug, feature" z kropkowaniem uprzykrza życie 99% userów zbrusza. Dlatego ci miękną uczy jak po raz kolejny to czytasz bo w istocie czytasz to po raz kolejny, pisane przez tysięczną osobę z kolei. Ja wiem że ludzie pokazali że w zetce można zrobić cuda, że kropkowanie da się ominąć ale nie rozumiem postawy pixologic dlaczego nie mogą w standardzie ustawić żeby tego nie było a jako opcja (czy ustawienie w brushach które tego w pełni wymagają) dać możliwość żeby kropkowanie było.

Tyle co poznałem zetkę to było trochę mojego babrania się i 80% czytania opinii w necie, od mistrzów do nowicjuszy. Narzekają na tą akurat pierdołę wszyscy, BEZ względu na ich skilla. Czemu tego nie zmienić?

 

Mafida- Moda na oh i ahy w tematach założonych przez pixolatora panowała od zawsze. Tak z czystej ciekawości popatrz na tematy ludzi którzy walą najwięcej AWESOMEów. Można się nieźle dowartościować niskim kosztem. ;)

 

Co by nie było że jestem narzekającym, zaplutym polaczkiem ze słabym kompem (jak to jeden pan na tym forum mnie podsumował, ad personam, kocham). Mi R3 podoba się ogromnie i żałuje że nie mam jeszcze takiego skilla żeby smakować te wszystkie cukiereczki którymi poczęstowało pixologic. Mimo to trochę bawienia się zetką, nawet takiego bezproduktywnego mam za sobą (bo to jest po prostu tak fajne jak plastelina na ecstazy) i kilka spraw czy zmian względem 3.1 traktuje jak chwilowa nuta goryczy tegoż cukierka.

 

BTW. Jak wam się podoba SNAKE BRUSH? :D To mały krok dla pixologic ale wielki skok dla lam (patrz avatar). :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie tyle chodzi o to zeby nie narzekac w ogole tylko nie narzekac w kolko na to samo. Pixologic i tak ma to w dupie a wy dalej jak jakies baby "No ale pani kochana, jak to mozliwe zeby kropkowalo! W pelni sie z pania zgadzam, droga sasiadko! To skandal z tym kropkowaniem! A ta spod czworki to mowi ze jej nie kropkuje ale ona to jakas dziwna jest" :D

 

Co do awesomow - ciezko sie nie zgodzic ze zbrush jest awesome :P Nie spotkalem drugiego softu ktory by wzbudzal we mnie tyle entuzjazmu i dawal mi tyle radosci z dlubania w wirtualnej glinie. Jestem fanem z-kulek od dawna a i zbrushowa wersja rigu mi odpowiada bo za animacje sie nie zabieram poki co. Na ZC awesomy sypia sie jak z rekawa - to prawda. I moze to byc rownie nuzace jak wieczne narzekanie.

Przydalby sie zloty srodek.

 

To powie mi ktos z lokalnych fachowcow czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,dobra Nezumi już nie narzekaj w kółko na to narzekanie na to kropkowanie bo robisz to samo co my,baby,tylko w drugą stronę:D:D:D

 

czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

Masz w katalogu Pixologic/zbrush/zbrushes -przenieś do katalogu pixologic/zbrush/zdata/brushpresets

Też tam wgrałem swoje brushe z 3.1 i się dziwiłem czemu ni ma:p

 

Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powie mi ktos z lokalnych fachowcow czemu mam niektore brushe w katalogu ale w programie ich nie pokazuje? Jak dam load to wszycho gra wiec same brushe sa ok. W 3.1 mialem tak raz z materialami jak nawrzucalem za duzo..

 

Ja od zawsze wrzucam do ZStartup/BrushPresets/ i brushe są normalnie obok innych stanardowych. Tak samo z materiałami i alphami też jak wrzucisz do ZStartup/x to bedą się ładowały do programu przy starcie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaliście to? post#179

 

No co działa przecież:)

Jeszcze tylko plugin muszą dorobić i sie będzie przerzucało jednym kliknięciem bez zabawy z obj.

A do Z4 moga jeszcze dużo dodać-chociażby porządne retopo,albo malowanie tekstur jak w bodypaint-na warstwach i niezależne od ilości poly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,no żeby nie było że znowu narzekam:pJa tylko napisałem co mogą jeszcze poprawić bo się pytałeś co im zostało do dodania w Z4.Ja retopo i tak w maxie robię i pewnie dalej będę...

 

Jedyne na co moge narzekac ja to ze tak nie potrafie jak ten ktos z linka.

Potrafisz:mad:To tylko kwestia czasu,uporu,dobrego konceptu i refek;)

 

Jak jeszcze nie widziałes to ten z linka zrobił fajny tutorial :

 

http://www.thegnomonworkshop.com/store/product/544/Character-Design-and-Modeling-for-Next-Gen-Games

 

Pozdr:)

Edytowane przez mafida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja retopo w zbrushu jednak - chyba jestem na poziomie na ktorym mi nie przeszkadzaja jego ulomnosci. 3dcoat ma fajne retopo - trzeba mu to oddac, silo tez nie jest zle (tylko jego stabilnosc jest u mnie dyskusyjna).

 

Tutek fajny, poki co nie mam jednak wolnych 70 zielonych. Przygotowuje sie na nadejscie szopki CS5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja retopo w zbrushu jednak - chyba jestem na poziomie na ktorym mi nie przeszkadzaja jego ulomnosci. 3dcoat ma fajne retopo - trzeba mu to oddac, silo tez nie jest zle (tylko jego stabilnosc jest u mnie dyskusyjna).

Zbrushowe retopo nie jest złe,czasem tylko ciężko "dojść" w niektóre miejsca.No i wkurza jak nieraz zgubi symetrię,jedziesz sobie spokojnie jedną stronę,patrzysz po 30 minutach na drugą stronę modelu a tam kiszka:)

3dcoat trialem sie kiedyś bawiłem ale się skończyło na wycinaniu dziur w voxelach:)Trial mi się skończył zanim doszedłem do retopo.

Retopo w Maxie?! :O Masochista.

 

TopoGun nawet nie?!

Czemu,całkiem fajne jest retopo w max 2010,chociaż napewno nie takie dobre jak w Topogunie.Miałem kiedyś jakąś alfe czy bete Topoguna ale jakoś mi się nie chciało obsługi nauczyć:Dto już chyba ten wiek że nowości przerażają:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też robię retopo w maxie. Używam poly boosta do zbudowania siatki na zaimportowanym z zb modelu(oczywiście nie najwyższego subd lv). Robi się szybko i wygodnie a z zaimportowaniem tego do zbrusha nie ma już kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Topogun jest strasznie prosty. 10 minut ogladania filmikow i wiesz wszystko ;)

 

BTW, jakie max ma retopo wlasciwie? :>

No może sobie obejrzę te filmiki:p

Max ma całkiem niezłe retopo,troche mu jeszcze brakuje ale nie jest żle,tutaj w pierwszym i czwartym filmiku coś tam widać:

http://area.autodesk.com/blogs/shane/100_new_modeling_features

 

Nie jest może doskonałe ale plusem jest że w każdej chwili można wyjść z trybu retopo i normalnie sobie coś domodelowac czy poprawić....

 

Pozdr:)

 

Edit:

Ja też robię retopo w maxie. Używam poly boosta do zbudowania siatki na zaimportowanym z zb modelu(oczywiście nie najwyższego subd lv). Robi się szybko i wygodnie a z zaimportowaniem tego do zbrusha nie ma już kłopotów.

 

O proszę nie jestem jedynym "masochistą":p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomala, i wszystko jasne. Nie mam czasu za bardzo czytać wszystkiego, sorki za to:)

 

Faktycznie skandal z tym kropkowaniem:D

Pozostaje na z4 czekać chyba. Trochę to denerwujące, niektórzy tu pracują a nie sobie testują z braku laku:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, Wam też tak kropkuje np dam_standard, czy nawet standard?

 

Znaczy bardziej niż w 3.1 kropkuje?

Chciałem porobić takie jakby fałdy na skórze i musiałem wskoczyć do 3.1 bo linie były niepłynne.

 

a lazy ? nic nie kropkuje (i co najwazniejsze nie trzeba zmieniac softu) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież lazy jest z opóźnieniem, mnie to denerwuje na ten przykład.

 

Tu jest jak ustawic lazy bez opóżnienia,nie jest idealnie ale sie sprawdza w miare...

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=63635

 

A ten suwak "trails" ktory pomaga na kropkowanie to gdzie mozna znaleźć?

 

W opcjach brusha w zakładce modifiers,dla standard mniej więcej 8-10 trails poprawia sytuacje ale też troche inaczej sie brush prowadzi niż było w 3.1

 

Pozdr:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

nie wiem moze mi sie wydaje , ale slash3 z wyłączonym lazy mouse działa zdaje sie jak ten dam ale zero kropków jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brushe z trails jednak działają inaczej, trail zmiększa łuk pędzla:/ To nie to, łeeee...

 

Slash3 znowu też może by i był taki trochę podobny, ale przy włączeniu alphy z dam_standard to już są kropki znowu.

 

Dziwne, że przy różnych alphach są kropki lub ich nie ma albo to ja mam zwidy jakieś teraz:)

 

PS EDIT: ale polish brushe są wyśmienite za to:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna, wiecie jak sprawic zeby smoothowanie uv dzialalo? Wlasciwie mam z tym problem od poczatku pracy w ZB, zwykle to po prostu obchodzilem jakos, ale ile mozna? Moze cos zle robie? Moze trzeba sie zlapac prawa reka za lewe ucho podczas klikania "suv"?

Robie tak: importuje model, wciskam "suv", robie divide. Po wypaleniu displace'u czy po wczytaniu gestego modelu do mayi widac ze uvauki sa nie wysmoothowane.

Jakies pomysly? Chyba po prostu jestem lamą i czegos nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki dam standard: http://www.mediafire.com/?02oyzdwgdjo

 

Podobny do tego z 3.1?

 

Ten Twój dam standard działa o wiele lepiej ale mi się robi takie coś że jak go używam w trybie Zsub to często mi się kamera pierdzieli.

Wygląda to tak: przybliżam sobie jakąś część modelu, wciskam alt i maziam coś tam sobie dam standardem a tu nagle mi się kamera oddala i z rozpędu wale wielkie bruzdy po całym modelu. Strasznie to denerwujące.

Mało tego, zbrush mi sie już kilka razy wywalił i zawsze przy korzystaniu właśnie z tego brusha.

Macie podobne problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z kamerą to genialny pomysł pixologic na udoskonalenie nawigacji.Dodali tą funkcje Frame(skrót F) pod dwukrotne szybkie kliknięcie z altem.Też mnie to wkurza.Można to zredukować na szczęście,w menu preferences/interface trzeba obniżyć click time i chyba można też pokombinować z click distance ale już nie pamiętam czy lepiej zwiększyć czy zmniejszyć.ALE jak za bardzo obniżysz click time to znowu blurowanie maski może być utrudnione(trzeba bardzo szybko stukac piórkiem:mad:)

 

Co do wywalania Zbrusha to powodem może być lazy mouse w moim pędzelku.Było kilka wątków na ZCentral,niektórym się wywala R3 z lazy mouse,niektórym nie.U mnie na szczęście od lazy sie nie wiesza,ale i tak jest troche mniej stabilny od 3.1...W każdym razie support twierdzi że problem z wywalaniem się R2 przez lazy mouse został rozwiązany w R3:D

 

Pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne :)

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)

Z funkcji frame korzysta się na tyle rzadko że pomysł z tym skrótem wydaje mi się idiotyczny.

Bez lazy mouse dam strasznie kropkuje, na szczęście w tym Twoim brushu na kropkowanie narzekać nie można. Szkoda że to lazy mouse czasami się sypnie, może następny update coś zmieni na lepsze :D

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzisiaj na zbc w ostatnio dodanych postach widniał temat "1st April 2010 ZBrush 4 will be released." Niestety po kliknięciu w linka pojawił się znany komunikat "Invalid Thread specified. If you followed a valid link..."

Czyżby nowy zbrush miał się na prawdę pojawić 1 kwietnia? Może ktoś coś więcej słyszał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kirian, zobowiązuje Cię do przesyłania mi takich info kanałem priorytetowym, żebyśmy mogli razem się podniecać, a nie się z forum dowiaduję ostatni:D

 

EDIT:

kto to powiedział że pixologic wali w ....a?:d

Edytowane przez Levus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności