Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

empeck - dzięki,

peter_f - dzięki, fronta? tutaj? z czołgu? i jeszcze z WIPa? mam już swoje lata i w bajki nie wierzę:D

Kliment - to co nam jeszcze brakuje, żeby mieć komplet?

hcpiter - dzięki

  • Odpowiedzi 128
  • Wyświetleń 24,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wow, jak sie robi taki fajny dirt przy krawedziach? Napewno nie vray dirt) To sprawka tego renderera... JafaRay czy jakos tak??

Napisano

Rewelacyjny model, ale ..... przez ten brud wygląda jakby był narysowany( no chyba, że tak chciałeś ) . Ale tak to nie ma się do czego przyczepić.

Napisano
to razem mamy już niemal komplet polskiej pancerki z 39 roku ;)

 

Część w formie sformatowanej :P ;)

Napisano

Piękna robota i bardzo fajna prezentacja samego modelu.

Oj będę tu zaglądał :-)

Napisano

Model fajny że aż skwierczy. Aż się prosi żeby ktoś te wszystkie powstające tu czołgi zanimował.

Napisano
  • Autor

Maestro101 - dzięki, hehe ja się tego nie podejmę:)

PICsell - dzięki

Klimek - zmieniłem trochę kolory myślę że jest lepiej

011pa.jpg

012oi.jpg

Napisano

Fajnie. Ale ten zielony chyba za bardzo zielony. Powinien być raczej olive green niż green - jego numer to FS 34088 - http://www.colorserver.net/showcolor.asp?fs=34088. Aczkolwiek tutaj zakres kolorów jest dość szeroki i 34098 nie jest błędny.

 

Co do reszty kolorów to drobna uwaga - mimo że sporo modelarskich wydawnictw podaje, z uwagi na dostępność i popularność farby że piaskowy to piaskowy (sand) - w rzeczywistości był to dość specyficzny dla polskiego wojska kolor zwany polskim piaskowo szarym, nie taki nasycony jak piaskowy (malowany nim od 1935ego.o ile dobrze pamiętam).

Napisano
  • Autor

Klimek, nie może być, mistrz publicznie chwali ucznia, toż to nie polityczne zachowanie jest :D

Hynolu w pełni się z Tobą zgadzam.

 

szaro-piaskowa FS 33303~33448 (wg Polskiej Normy Wojskowej PNW Uzbr.Chem.12,19 i 44),

oliwkowo-zielona FS 34127~34098 (wg PNW Uzbr.Chem.12,19 i 54),

ciemno-brązowa FS 30032~30059 (wg PNW Uzbr.Chem.19,20).

 

Odpowiedniki w RGB znalazłem tutaj:

http://www.kalfakis.gr/aSCALEMODELS/gallery/federal_standard_595_paint_spec.htm

 

Jednak każdy kto choć raz malował mieszkanie wie jak się ma wzornik kolorów do tego co później widzi na ścianie.

Bardzo pomocna byłaby kolorowa fotka w dość wysokiej rozdzielczości, ale takowej niestety nie posiadam.

Napisano

Przepiękna robota Maciek. Świetny dif i subtelny bump. Myślę o jednej rzeczy: czy nie dobrze byłoby zróżnicować to malowanie - żeby krawędź przejścia nie była wszędzie jednakowa. Po prostu malując zwiększyć rozmycie gdzieniegdzie poprzez zwiększenie brusha. Wyobrażam sobie, że malując to, osoba trzymała pistolet natryskowy i czasem zbliżała pistolet do obiektu a czasem oddalała i wtedy w jednym miejscu krawędź byłaby bardziej skupiona, a w innym bardziej rozmyta.

Napisano
  • Autor

Peter dzięki, z tą krawędzią to ciekawa rzecz, bo ja celowo tego unikałem żeby nie byo że niedbale teksturę przygotowałem, ale rzeczywiście jakieś małe różnice dodam na końcu.

Tymczasem zacząłem mapować kadłub:

Aha i zielony kolor zmieniłem na bardziej oliwkowo-zielony jak sugerował Hynol

 

017kma.jpg

018ai.jpg

019vh.jpg

020o.jpg

Napisano

Cześć fajny czołg - sorki że zaśmiecam tutaj ale chciałbym Ci pokazać model małego modelarza który kiedyś wykonałem jet to Polski czołg rozpoznawczy PZinż 140 (4TP):

http://img5.imageshack.us/img5/6761/czogy.jpg

P.S Kiedyś go sobie odrestauruje i polakieruje:).

Edytowane przez bbandi

Napisano

super wyszło wreszcie widać ,że ten metal jest troszkę pognieciony, zapewne specular to proceduralna textura, mam rację?

Napisano
  • Autor

Klimek - cieszę się, że w końcu udało mi się cię zadowolić

Junior - dzięki

kellyq - specular to bitmapa, proceduralnymi texturami też pewnie dałoby radę ale jakoś nad bitmapą mam większą kontrolę

Tomala - dzięki

Napisano

Podoba mi się myślałem, że detal zniknie przy teksturze ale widzę, że jest ok.

Czy to będzie w jakiejś scenie zamieszczone ? Osobiście wydaje mi się, że ciekawie by wyglądał na tle jakiejś ważniejszej polskiej rzeczki stojący w zamulonym brzegu.

Napisano

Witam, widze ze wkoncu dodales troche zycia do speca, tak czy siak duzo za duzy. odblask malowanego materialu, jest minimalny, dodatkowo zakurzenie. Wszytko to wplywa na nieswiecenie jak psu j..ca: ]

 

Bardzo konkretny model :]

Napisano

KoMic - Ja juz to w jednym z wątków tłumaczyłem, psu jajca sie nie świecą! przeprowadziłem szeroko zakrojone obserwacje z natury i stanowczo nie świecą, to przesąd światło ćmiący! :D

Napisano
  • Autor

Klimek - dzięks

Mrys - masz imadło w ręku :), Tak to ciągle jest Yafaray i nie zamienię go na nic innego:)

Napisano

Wszystko super model materiały tylko mam jedno ale model za bardzo odbija światło, wygląda jak by był świeżo pomalowany lakierem nitro - reszta rewelacyjna

Napisano

Absolutnie rewelacyjna robota Maciek! Shader ściąga buty! Kapitalny specular! Powiedz czy ten specular jest malowany czy proceduralny? Metal wygląda NIESAMOWICIE!

Napisano
  • Autor

Tores, hcpiter, DonJakub - dzięki

mujas - może kapkę, w moich mniemaniu tak wygląda realniej

peter - dzięki, specular to bitmapka

 

Chyba koniec pracy nad modelem, jutro dam więcej obrazków.

 

069go.jpg

Napisano
  • Autor

O kurna, czas na nowy monitor, w domku kolorek podstawki to ciemny granat, przychodzę do paracy patrzę a tu fiolet.

Matko ale wstyd.

Napisano

Szkoda takiego modelu pod taka podstawkę; pal licho ten fiolet, ale litery wyglądają szkaradnie. Fe!

Napisano

Nieźle wygląda, jak już podstawka to bym kamyczki jakieś dorobił.

P.S Matchias - jak osiągnąć efekt takiego malowania?, chodzi mi ofarbę w czym to robiłeś w PS-ie jakbyś jakieś linki z tutkami mógł zapodać to byłbym very happy, bo szukam i nie wiem jak wyczrować taki efekt malowania:(.

Napisano

Ludzie jak juz klimet napisal ze podstawka do bani i sam Matchias tez to zauważył i powiedział że zmieni to po co w każdym poście powtarzacie to samo? Jakies dziwne echo po poscie klimeta 'podstawka...podstawk....podstaw...podsta....podst....pods....pod...po..p... koniec :)

Bedzie git po up'ie.

Napisano
Naturalnie podstawka poleciała do kosza:)

 

Masz szczęście bo już się balem ;)

Czekam co teraz wymyślisz.

Napisano

Vickers twoj jest git pewnie nie uda mi sie takiego efektu wyciagnac z moim vickersem jak u ciebie ale postaram sie detalem wymiatasz! :)

Napisano
  • Autor

hcpiter - podstawka i tak będzie ale inna i później

wiecho - dzięki.

A może coś takiego, sorki za jakość renderu późno już, a rano do pracy.

Klimek dzięki.

 

112gl.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności