Jump to content
goral_44

Obiekt 3D: DKM Bismarck

Recommended Posts

Witam.

Dzieki za miłe słowa i słowa dotyczące scenek, filmu, fal, wystrzalów, biegających marynarzy, Arado, Swordfisha, Pioruna i innych takich. Rodneya zapomniałem. Rodneya strzelającego też.

Model nie zostal stworzony do filmu, ale zupełnie do czegoś innego i taki był zamysł by pokazać strukturę okrętu i detale na nim występujące.

 

Do pomalowanie czegokolwiek w Psie, niestety, trzeba mieć talent. Mój talen plastyczny wygasł w podstawówce, jak malowaliśmy bydło rogate. Namalowałem przepiękną(jak dla mnie) krowę, a Pani od Palstyki powiedziała, że ta świnia wygląda prawie jak żywa.

 

Co do wypalenia sie, to nie mam na to czasu.

Od 2 tygodni pracuje nad innym okrętem. Myśle że ciut mniej wymagajacym, ale to okaże sie, jak skończe.

 

Pozdrawiam. Waldek (Viktor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow no ilość detali mnie zabiła, i szacun za cierpliwość przez te wszystkie miesiące

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waldek pełen respect. Dla tych którzy pytają o powody powstania takiego modelu, kochani czasem robi się coś bo się to lubi?

 

Pozdrawiam,

Wiesław

Share this post


Link to post
Share on other sites

e..takie se... ;) nie no.....gratuluje cierpliosci, i mocnego kompa...a co do textrowania....no to teraz moglby byc problemik, chyba ze masz zrobione elementy referencyjne gdzies ukryte na scenie i tylko mapujac 1 element wszystkim zmieni sie mapowanie, jak nie...to nie ma sensu sie w to babrac teraz...chyba ze klient tego wymagac bedzie...otexturowanie jest mozliwe, ale czasem brakuje juz siły na to :) 6* odemnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie... po prostu...

gratuluję wytrwałości, szczegółowości, detalu. Po prostu prezentuje się to niesamowicie :)

jakby do tego była scenka jeszcze to ocena 5 była by za mała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna rzecz.

No nie wiem co tu napisać więcej. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jak zwykle ilość detali zwala z nóg. szacun także za wierność iryginałowi (wierze na słowo).

Tak czy siak przyłącze sie do tych którzy uwazają ze strasznia szkoda że nie robisz z tymi modelami czegoś wiecej. Że nie pokazujesz ich w całych scenach. Opowiadasz dużo o samym okręcie (w zasadzie praktycznie wszystko) i to jest super. Ale brakuje jaiegoś kontekstu, szerszych ram dla tej opowieści. pomijając juz że tak wszechstronnie wymodelowany obiekt az sie prosi o przynajmniej krótką animację. Gdyby lekko to zadymić, zachlapać, dodac troche innych obiektów (inne okręty, morze, chmury, przelatujące samoloty) a tekstury zastąpić w większości nawet zwykłymi proceduralkami i proceduralnymi mapami brudów to w animacji myśle że by wystarczyło w upełności.

 

Masz po prostu zaj... aktora który nigdy nie zagra w filmie. Troche szkoda.

 

Z drugiej strony nie wiem czy tak jest w twoim przypadku ale wiem że po takiej robocie często człowiek ma juz dość tematu na długo.

 

5 stars anyway :)

Edited by Adek

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście arcydzieło.

Co do czasu renderu to zainteresuj się procesorem graficznym (tak ten od karty graficznej). Render na zwykłym procesorze tworzy się w przykładowo 40min a na GPU w 40sek! Sony i Pixar już to odkryli :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No podobno. Nie mam czasu i siły grzebać w tech nowinkach ale tak mówią. Ja czekam aż te pomysły stana sie codziennością

Sory za OT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest _Kreska_

niezle, naprawde niezle:) 5* za cierpliwosc! ogrom detalu przytlacza, brak mi słow...

no jak mam sie czepiac to tylko antyaliasing moglbys kapke zwiekszyc ;) bo linki znikaja. chyba ze to kwestja kompresji/zmiany rozdzialki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro już na główną wykopu trafiło to muszę skomentować ;)

Naprawde podziwiam za ten detal, widać pracę dla 4 modelarzy. Nawet bez teksturek jest ok, ale pierwszy obrazek fajnie było by zobaczyć w 3x większej rozdzielczości jak nie więcej :D Prawdę mówiąc to myślę że i takie modele najlepiej prezentują się na ścianie w postaci wielgaśnego plakatu. Przy czym oczywiście rozumiem parszywe ograniczenia sprzętowe i z tego tytułu staram się nie czepiać :) Gratuluję wspaniałego modelu i z chęcią zobaczę resztę!

 

PS.

Bismarck to też taki sterowiec co spłonął był??

[edit]

coś mi sie pomyliło z Hindenburgiem :D sorki za offtop

Edited by Plastique

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dekiel

10 m-cy?! respekt za cierpliwość!

Share this post


Link to post
Share on other sites

o mamusiu. przewróciłem się. orgom detalu powala. Ktoś powinien udostępnić Ci farmę do wyrenderowania tego w sensownej rozdziałce. I trochę lepszych samplach na okluzji bo teraz to słabo wygląda. Rendery słabiutkie. Ale grunt, ze widać detal A ten zwala z nóg. Nie mam pytań! Dziubdzianiny mnóstwo. :)

gratki! bardzo bardzo dawno nie dałem pięciu gwiazdek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasa już do niego napisała żeby wrzucił jakie tam chce textury i ustawienia do odpowiednich folderów i jutro w południe wystawił kompa przed dom, po zabezpieczeniu terenu wystrzelą wiąskę laserową z satelity zwiadowczego i wyrenderuje mu bismarcka w rozdziałce 1000000x10000000:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No taaa.... jakby to chcial ktos przebic to by chyba musial wystawic Yamato :D (czym pewnie moglby nas zaszczycic za dwa lata :D).

Szkoda troszke ze renderowi brakuje ostrosci. Smialbym rzecz, ze praca (po lekkim podkreceniu renderu) zasluguje nie tylko na glowna, ale takze na srebrna/zlota galerie, bo jakas odmiana po samochodach, wizkach i renderowanych sculptach by sie tam przydala z pewnoscia :)

Pozrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba marzeniem każdego z nas na tym forum byłoby renderowanie tego modelu :)

Gratulacje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

piękny model :) niesamowita ilość szegółów.

Co do renderingu, myślę że mógłbyś coś wykombinować kontaktując się z firmami, osobami które posiadają lepszy sprzęt i wyrenderować to za kasę. Nie sądze żebyś zapłacił za to jakies astronomiczne kwoty.

Szkoda po protu żeby model sie zmarnował :( Jakbym spędził aż tyle czasu nad jedną pracą to koniecznie bym to wydrukował i powiesił na ścianie :).

 

co do ilości poly, czy korzystałeś może z vray proxy ? na pewno sporo elementów sie miejscami powtarza. Napisałes że sam łańcuch ma 50 mln czyli wiekszośc z całosći. Myślę ze takie coś dałby się lepiej zoptymalizowac aby nie zabić kompa.

Edited by [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

po ustawieniu kadrów i odpowiednim przygotowaniu scen to nie byłoby aż takie ciężkie do renderingu. usunąć to co jest poza kadrem, uprościć geometrię na dalszym planie... jest masa sposobów ;)

 

fajny model, widać ogrom pracy hehe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest stachu666

Staaaary.... model niesamowity, gałwytrzeszcz ;-)

ile scena miejsca na HDD zajmuje? i ile przecietny render w jakiej rozdzielczości trwał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wnętrza tez modelowałeś :P nie no żart ;)

 

Wgniata w fotel Gratulacje 5*****

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy