Jump to content

Obiekt 3D: DKM Bismarck


Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

o w tyłek. nie wierze, że to zrobiłeś. a powiedz - możesz dać rzut z boku? Bismarck, z tego co pamiętam, ma super kolorystykę - takie pasy, które widać z boku. Chociaż szczerzę mówiąc, nie wiem jak miałbyś tego dokonać w Maxie :D raczej w PS chyba. tak czy inaczej - chylę czoło. Masakra...

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za Miłe Słowa.

Model powstawał 10 miesięcy po średnio od 12-16h dziennie czasem z sobotami i niedzielami. Renderowanie zajęło miesiąc (300 szt). Nie był przewidziany do żadnej sceny i tylko za sprawą Wojtka, powstał Denmark Strait, za co Serdecznie Dziękuję.

Z ciekawostek samego modelu, to łańcuch relingu na całym Bismarcku posiada 50Milionow Poly. Łącznie jest tego około 80 milionów z kawałkiem. Temperatura rdzeni mojego kompa sięgała 82 stopni przy renderowaniu.

 

Pozdrawiam. Waldek (Viktor)

Link to comment
Share on other sites

Modelik ostro wypasiony. Przyjemnie się patrzy na ten detal. Nawet nie chcę wiedziec ile to ma poly. Ale scenka, scenka, scenka... Jakieś Swordfishe atakujące, albo Piorun albo Rodney na horyzoncie. Byłoby pozamiatane :D. Ale i tak 5* się należy.

Link to comment
Share on other sites

A ja napisze tak, a próbowaliscie kiedys porządnie zamapować i otexturowac podobny model? (mówie tu o texturach w hi resie dopieszczonych, z mapkami bump, speccular itd) Ja nie , i pewnie nigdy sie nie podejme dopóki nie bede miał do dyspozycji wszystkich kompów NASA do dyspozycji. I mnie fakt ze model nie jest doskonale otexturowany nie dziwi bo wiem ze textury na modelu który ma dziesiątkitysięcy elementów i 80 mln poli zabije kazdego kompa przy redneringu. Wiec stad pewnie nie ma scenki tez.Pomijam ze po wielu miesiącach pracy przy modelowaniu takiego modelu moze sie poprostu juz nie chcieć ;)

Link to comment
Share on other sites

kliment woroszyłow : Z całym szacunkiem do Ciebie i Twoich umiejętności, nie zgodzę się w jednej kwestii. To, że ludzie się domagają textur to jedno a to czy to jest realne to drugie :) Jednak sama prezentacja modelu mogłabyć 2x lepsza nawet bez textur i tu się chyba zgodzisz. Mogę zrozumieć, że autorowi pracy już się nie chce nic porawiać etc. ale jeśli mu się chciało tyle modelować to chociaż kilka dobrych renderów powinno się pojawić. Pewnie nie jestem w stanie sobie wyobrazić jakiego sprzętu i cierpliwości potrzeba aby pokazać ten cały detal i nie daj boze jeszcze to texturować ale osoba która się nie zna na 3d i zobaczy coś takiego oceni to na zasadzie " no fajne nawet.... a to 2d?"

Chyba, że to sztuka dla sztuki...

 

Jakoś modelarze często mają tendencje do prezentowania świetnego modelu tak, że na 1 rzut oka wygląda jak przeciętny a chyba nie o to chodzi.

No wyjątkiem są samochodziarze. Dobra już się nie produkuje na ten temat bo i tak wyjdzie ze gowno wiem :)

Link to comment
Share on other sites

Model powstawał 10 miesięcy po średnio od 12-16h dziennie czasem z sobotami i niedzielami.

WOW!!! 10m/12H dziennie? To musiało być nieźle płatne zlecenie skoro tyle czasu na to poświęciłeś? Na coś innego miałeś czas (spanie or something else)? GRatuluję wytrwałości.

ps

Wnętrze tez jest?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Może ja odpowiem na temat renderów.

Okręt jest tak wydłubany, by pokazać wygląd okrętu na kilka dni przed zatopieniem.

Jedynym odstępstwem od oryginału jest brak sfastyk na dziobie i rufie. Niestety musi być zrobiony na konkretną date i konkretne malowanie. NIe może być żadnych odstępstw historycznych, sprawdzało to 5 czy 6 osób i co chwila nanosiłem poprawki.

Renderów i ustawinych kamer jest trzysta (300) i brakowało mi już miejsc z jakich mógłbym zrobić ciekawe ujęcia. Rendery ukazują najdrobniejsze szczegóły konstrukcyjne i detale pokładów. Ostatni render tutaj prezentowany, jest jednym z ujęć z pokładu. Rendery są zrobione tak by wyglądały jak wycieczka po nieistniejącym okręcie.

Nie bardzo rozumiem słowa "dobre rendery" dobre całe, dobre z pokładu, z powietrza?

Dla mnie ciekawe, to pokazujace dalmierz 3 m na miejscu jego ustawienia, by widzieć i pokazać ile miejsca miała obsługa do pracy, albo pokazanie ściany bocznej nadbudówki ze wszystkimi wywietrznikami jakie nie posiadały żadne ze znanych mi okrętów na świecie

Bazowałem na książce Das Original w którym jest 240 zdjęć Bismarcka z 1940 i początku 41 roku i tak starałem się pokazać Okręt

Kwestii samochodziarzy nie kumam, bo nie wiem ja porównać cos co ma 5 metrów w porywie, do czegoś co ma 250 o szerokości i wysokości nie wspomnę.

Edited by goral_44
Link to comment
Share on other sites

Witam.

Dzieki za miłe słowa i słowa dotyczące scenek, filmu, fal, wystrzalów, biegających marynarzy, Arado, Swordfisha, Pioruna i innych takich. Rodneya zapomniałem. Rodneya strzelającego też.

Model nie zostal stworzony do filmu, ale zupełnie do czegoś innego i taki był zamysł by pokazać strukturę okrętu i detale na nim występujące.

 

Do pomalowanie czegokolwiek w Psie, niestety, trzeba mieć talent. Mój talen plastyczny wygasł w podstawówce, jak malowaliśmy bydło rogate. Namalowałem przepiękną(jak dla mnie) krowę, a Pani od Palstyki powiedziała, że ta świnia wygląda prawie jak żywa.

 

Co do wypalenia sie, to nie mam na to czasu.

Od 2 tygodni pracuje nad innym okrętem. Myśle że ciut mniej wymagajacym, ale to okaże sie, jak skończe.

 

Pozdrawiam. Waldek (Viktor)

Link to comment
Share on other sites

e..takie se... ;) nie no.....gratuluje cierpliosci, i mocnego kompa...a co do textrowania....no to teraz moglby byc problemik, chyba ze masz zrobione elementy referencyjne gdzies ukryte na scenie i tylko mapujac 1 element wszystkim zmieni sie mapowanie, jak nie...to nie ma sensu sie w to babrac teraz...chyba ze klient tego wymagac bedzie...otexturowanie jest mozliwe, ale czasem brakuje juz siły na to :) 6* odemnie

Link to comment
Share on other sites

no jak zwykle ilość detali zwala z nóg. szacun także za wierność iryginałowi (wierze na słowo).

Tak czy siak przyłącze sie do tych którzy uwazają ze strasznia szkoda że nie robisz z tymi modelami czegoś wiecej. Że nie pokazujesz ich w całych scenach. Opowiadasz dużo o samym okręcie (w zasadzie praktycznie wszystko) i to jest super. Ale brakuje jaiegoś kontekstu, szerszych ram dla tej opowieści. pomijając juz że tak wszechstronnie wymodelowany obiekt az sie prosi o przynajmniej krótką animację. Gdyby lekko to zadymić, zachlapać, dodac troche innych obiektów (inne okręty, morze, chmury, przelatujące samoloty) a tekstury zastąpić w większości nawet zwykłymi proceduralkami i proceduralnymi mapami brudów to w animacji myśle że by wystarczyło w upełności.

 

Masz po prostu zaj... aktora który nigdy nie zagra w filmie. Troche szkoda.

 

Z drugiej strony nie wiem czy tak jest w twoim przypadku ale wiem że po takiej robocie często człowiek ma juz dość tematu na długo.

 

5 stars anyway :)

Edited by Adek
Link to comment
Share on other sites

oczywiście arcydzieło.

Co do czasu renderu to zainteresuj się procesorem graficznym (tak ten od karty graficznej). Render na zwykłym procesorze tworzy się w przykładowo 40min a na GPU w 40sek! Sony i Pixar już to odkryli :P

Link to comment
Share on other sites

Guest _Kreska_

niezle, naprawde niezle:) 5* za cierpliwosc! ogrom detalu przytlacza, brak mi słow...

no jak mam sie czepiac to tylko antyaliasing moglbys kapke zwiekszyc ;) bo linki znikaja. chyba ze to kwestja kompresji/zmiany rozdzialki.

Link to comment
Share on other sites

Skoro już na główną wykopu trafiło to muszę skomentować ;)

Naprawde podziwiam za ten detal, widać pracę dla 4 modelarzy. Nawet bez teksturek jest ok, ale pierwszy obrazek fajnie było by zobaczyć w 3x większej rozdzielczości jak nie więcej :D Prawdę mówiąc to myślę że i takie modele najlepiej prezentują się na ścianie w postaci wielgaśnego plakatu. Przy czym oczywiście rozumiem parszywe ograniczenia sprzętowe i z tego tytułu staram się nie czepiać :) Gratuluję wspaniałego modelu i z chęcią zobaczę resztę!

 

PS.

Bismarck to też taki sterowiec co spłonął był??

[edit]

coś mi sie pomyliło z Hindenburgiem :D sorki za offtop

Edited by Plastique
Link to comment
Share on other sites

o mamusiu. przewróciłem się. orgom detalu powala. Ktoś powinien udostępnić Ci farmę do wyrenderowania tego w sensownej rozdziałce. I trochę lepszych samplach na okluzji bo teraz to słabo wygląda. Rendery słabiutkie. Ale grunt, ze widać detal A ten zwala z nóg. Nie mam pytań! Dziubdzianiny mnóstwo. :)

gratki! bardzo bardzo dawno nie dałem pięciu gwiazdek!

Link to comment
Share on other sites

Nasa już do niego napisała żeby wrzucił jakie tam chce textury i ustawienia do odpowiednich folderów i jutro w południe wystawił kompa przed dom, po zabezpieczeniu terenu wystrzelą wiąskę laserową z satelity zwiadowczego i wyrenderuje mu bismarcka w rozdziałce 1000000x10000000:).

Link to comment
Share on other sites

No taaa.... jakby to chcial ktos przebic to by chyba musial wystawic Yamato :D (czym pewnie moglby nas zaszczycic za dwa lata :D).

Szkoda troszke ze renderowi brakuje ostrosci. Smialbym rzecz, ze praca (po lekkim podkreceniu renderu) zasluguje nie tylko na glowna, ale takze na srebrna/zlota galerie, bo jakas odmiana po samochodach, wizkach i renderowanych sculptach by sie tam przydala z pewnoscia :)

Pozrawiam

Link to comment
Share on other sites

piękny model :) niesamowita ilość szegółów.

Co do renderingu, myślę że mógłbyś coś wykombinować kontaktując się z firmami, osobami które posiadają lepszy sprzęt i wyrenderować to za kasę. Nie sądze żebyś zapłacił za to jakies astronomiczne kwoty.

Szkoda po protu żeby model sie zmarnował :( Jakbym spędził aż tyle czasu nad jedną pracą to koniecznie bym to wydrukował i powiesił na ścianie :).

 

co do ilości poly, czy korzystałeś może z vray proxy ? na pewno sporo elementów sie miejscami powtarza. Napisałes że sam łańcuch ma 50 mln czyli wiekszośc z całosći. Myślę ze takie coś dałby się lepiej zoptymalizowac aby nie zabić kompa.

Edited by Kub@
Link to comment
Share on other sites

po ustawieniu kadrów i odpowiednim przygotowaniu scen to nie byłoby aż takie ciężkie do renderingu. usunąć to co jest poza kadrem, uprościć geometrię na dalszym planie... jest masa sposobów ;)

 

fajny model, widać ogrom pracy hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Guest stachu666

Staaaary.... model niesamowity, gałwytrzeszcz ;-)

ile scena miejsca na HDD zajmuje? i ile przecietny render w jakiej rozdzielczości trwał?

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy