Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Marqson- Cudna ta laska z irokezem.

 

Może ktoś jest chętny na pobawienie się w reaktywacje Dwu Tygodniowego Speed Sculptu? Tylko jakiś normalny luźny temat, bez żadnych steampunkowych kucharek bo znowu wszyscy spasują na starcie.

Napisano

Luki Luki - jeśli mam być szczery to bardzo mocno opierałem się właśnie o ten model do którego dałeś linka, człowiek uczy się naśladując ;)

 

Co do speedsculptingu to czemu nie, byłbym za restartem i "lżejszymi" tematami.

Napisano

No właśnie ciekawy byłem czy ktoś do reaktywacji speedsculptu się znajdzie. Są jeszcze jacyś chętni? Z tymi tematami racja. Powinniśmy raczej robić coś rozwojowego a nie kucharki i potwory;) IMO nie ma co się tak bawić jak to bywało w tamtym speedzie.

Napisano

Rozwojowe to znaczy siadasz z refkami i ćwiczysz anatomie? Albo modelowanie draperii? Nie sądzę że to przyciągnie ludków, temat z ciuszkami i anatomią był i wzięcie było mizerne. Nauka jest ważna ale i tak każdy to robi z mniejszą czy większą intensywnością. Speedy bym pozostawił w luźnej formie, moje zdanie takie że im więcej swobody się da ludkowi to tym chętniej coś stworzy.

Najwięcej prac było w tematach takich jak: Mityczne stworzenie, LotR, a już w ogóle najwięcej w historii dtss miał temat Demon. Ja na rozruszanie proponuje coś kosmicznie objechanego czyli kosmita.

 

Co do takiej pro-rozwojowej akcji to wpadłem teraz na pomysł że niezależnie od speedów można by było zrobić "Szkółkę sculptu". Tematy odgórnie nałożone, dotyczące głównie anatomii czy standardowych zagadnień rzeźbiarskich. Jakaś czaszunia robiona z refkami, w następnym tygodniu płaszczyzny twarzy w stylu Asaro head, potem skórzany but... takie klimaty. Co tydzień lub dwa temacik w którym ludzie będą umieszczali szoty swoich ćwiczeń i o nich gadali. Bez głosowania konkursowego bo bezcelowe i zniechęci ludzi do pokazywania WIPów. Jest to jakiś pomysł?

Napisano

Do szkółki sculptu trzeba jeszcze jakiegoś wymiatacza co ją poprowadzi;) Nie zapominaj o tym;) A jak chodzi o frekwencję to myślę że ważniejsza jest jakość niż ilość.

Napisano

No jeśli ktoś by prowadził szkółkę sculptu to mi się ten pomysł bardzo podoba. Mimo, że sculpt raczej mało mnie interesuje to jak byłaby taka akacja czemu, nie ;)

Napisano

Dlaczego taką szkółkę musi prowadzić jeden wymiatasz a nie przykładowo 3 tylko "dobrych" ogarniaczy? ;) Kursy z wymiataczami zazwyczaj kosztują grubą kasę, jest tego jakiś start i koniec, grupy są małe i wszyscy są zdeterminowani. Nie o coś takiego mi chodzi.

Myślę raczej o czymś czym mógłby być ten wątek a nie jest. ;) Tutaj nie ma za bardzo atmosfery konstruktywnej krytyki tylko raczej jest szybka pokazówka, fajne/niefajne i koniec. Ktoś się napoci 3 dni nad ćwiczeniem ale post niżej jakiś wymiatacz wstawia speeda który jest na tyle dobry że trudno mu dać krytykę. Masz taką ekspozycje że w efekcie jest mało komentarzy do obu prac. ;)

W momencie kiedy wątek byłby ukierunkowany na jedną konkretną rzecz to opinie i krytyka wychodziłaby naturalnie same z siebie bo wszyscy uczestniczący mają wspólny cel. Kilka osób zbiera refki, pojawiają się pierwsze sculpty, ludzie porównują je między sobą, wytykają błędy, robią overpainty. Konkretny temat a nie miszmasz jak w tym wątku. Tak to widzę i myślę że można spróbować.

 

Co do DTSS. Najfajniejsze i najlepsze jakościowo prace pojawiały się w tych tematach gdzie była największa ilość zgłoszeń. Tak to działa. Tematy typu anatomia były już przerabianie i nie widzę powodu dlaczego akurat tym razem miałoby się zgłosić więcej niż 2 osoby jak to było do tej pory. Finał byłby taki że dtss znowu przestanie funkcjonować przez zerowe zainteresowanie czyli coś co przerabiamy teraz. Kolejny raz popełnianie tego samego błędu jest jeszcze większym błędem. :P Jeśli to będzie dla ludzi forma zabawy i odpoczynku to ludzie będą chętniej brali udział, nauki i napinki każdy ma na co dzień pod dostatkiem. Dla tych którzy jeszcze nie mają szkółka sculptu. :P

Gość fishinthewater
Napisano

Zgadzam się w zupełności z tym co pisze Monio, nie potrzebny jest jeden wymiatacz który to pociągnie, każdy może napisać każdemu kilka uwag i wyciągnąć z tego wnioski. Mam nadzieję że tym razem się uda bo kiedyś próbowaliśmy tutaj w kilka osób coś w stylu szybkich speedów na luzie bez glosowania i ograniczenia czasowego, podawane było 5 tematów na cały tydzień i kto chciał robił to co mu podpasowało....niestety słabo to wyszło. Może tym razem...

 

 

DTSS... moim zdaniem przyczyną słabej frekwencji jest fakt że jest to wątek odseparowany, leży sobie gdzieś tam w subforum o którym połowa ludzi nie ma pojęcia...sam kiedyś przez przypadek tam wlazłem i tak się dowiedziałem o jego istnieniu. O wiele więcej osób zagląda do wpia...wyciągnijcie tego speeda tak jak TSP a może się ruszy.

 

Szkółka to samo, osobny wątek w wipie.

 

Powodzenia.

 

pzdr.

Napisano

Było takie forum, nie pamietam jak się nazywało, na którym co jakiś czas rzezbilo się element anatomii. Sam nos, same usta, potem korpus, dłoń czy nogę i stopę. Wydaje mi się, ze to fajne ćwiczenie. Nie zajmuje dużo czasu, a jak się wymasteruje pojedyncze elementy, to potem chyba łatwiej zająć się cała postacią.

Napisano

Szkółka sculptu to jest bardzo dobry pomysł jednakże musi sie tym ktoś zajac. Myśle ze z przykelejeniem tematu w WIP nie bedzie problemu. Sam czesto nie wiem za co sie zabrac, a nie zawsze chce sie zabierać za czasochłonne prace. Zacząć można od szkieletu z czasem wzbogacić go o mięśnie a na koniec skóra. Tylko ze jak to sie mówi. Zawsze ludzi sie chętni na początku a pózniej nic z tego nie wychodzi. Tak samo było z ostatnim tematem dtss. Ludzie chcieli, temat powstał i 0 odpowiedzi.

 

 

Wysłano z telefonu.

Napisano
Było takie forum, nie pamietam jak się nazywało, na którym co jakiś czas rzezbilo się element anatomii. Sam nos, same usta, potem korpus, dłoń czy nogę i stopę. Wydaje mi się, ze to fajne ćwiczenie. Nie zajmuje dużo czasu, a jak się wymasteruje pojedyncze elementy, to potem chyba łatwiej zająć się cała postacią.
To masz na myśli ? :) http://www.theartofanatomy.com/phpBB3/index.php szkoda, że już dawno nie odwiedzane. A co do systemu zaczynania nauki sculptu od poszczególnych części ciała - dłonie, usta, nos itd. to jest to IMHO bardzo dobry kierunek. Na pewno człowiek więcej się nauczy niż rzeźbiąc z głowy jakieś stwory nie mając pojęcia o anatomii. Rzeźbiarze tradycyjni od tego właśnie zaczynają - części ciała -> portret -> cała postać. Przynajmniej mnie tak uczono. Pozdrawiam
Napisano

Właśnie o tym myślałem co kolega Black. Co z tego że wyrzeźbisz z głowy sobie Jokera albo Pingwina skoro nie posuniesz się przez to ani o krok naprzód? Można się tak bawić tylko pytanie po co?

Napisano

każdą inicjatywę propsuję ;) oby tylko coś się działo.

Każda praca pomaga wypracować stylóweczkę - jednak wg mnie bardziej się można wykazać na np. popiersiu postaci niż tylko na nosie.

Zakładam także, iż biorący udział w speedsculpt'cie mają jakieś pojęcie o bryle/anatomi itp.. i są w stanie wypaciać coś ciekawego. Imo warto mimo wszystko stawiać sobie poprzeczkę wyżej.

Napisano
Można się tak bawić

W pełni wystarczający powód. ;) Oczywiście to nieprawda że rzeźbiąc coś for fun się nie rozwijamy. Każdy sculpt to kroczek do przodu, po prostu robiąc coś z głowy nie rozwija się wiedzy o anatomi ale nie tylko o to chodzi w sculpcie rajt? Wrażliwość na bryłę w dużej mierze rozwija się eksperymentując a to jest przy odwzorowywaniu anatomii wykluczone.

Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie grafa to głownie zajawka i fajne spędzanie czasu a dopiero na drugim miejscu praca. Chce się rozwijać ale szczerze powiedziawszy same ćwiczenia anatomiczne bawią mnie na umiarkowanym poziomie i dlatego często robię sobie jakieś speedsculpty z wyobraźni. Ludziom się podobają, ja mam radochę je robiąc i się rozwijam więc nie uważam żeby to była zła droga.

 

Ćwiczenie anatomi w formie takiej jak miał DTSS jest imho bez sensu. Jak wcześniej pisałem, głosowanie będzie zniechęcało do pokazywania wipów, konkursowa forma będzie zniechęcała niektórych słabszych do brania udziału w ogóle bo po co brać udział jak wiadomo że nikt nie odda na nich głosu. To nie przejdzie bo w przypadku takich ćwiczeń potrzebna jest współpraca a nie współzawodnictwo.

Dlatego forma taka o jakiej mówiłem ja, Luki czy BLack. Tematy gdzie rozkłada się na czynniki pierwsze jakieś zagadnienie, ludzie wrzucają wipy i je omawiają.

Takich pro-rozwojowych tematów z miejsca mógłbym wypisać ze 100, nie tylko dotyczących samej anatomi. Z rym raczej nie będzie problemu bo jak już się tym ktoś zajmuje chwile to wie co musi przećwiczyć. Proponuje przenieść te posty do jakiegoś roboczego tematu gdzie razem wspólnie sporządzimy listę tematów i ustalimy zasady działania takiej szkołki. Ja jestem zainteresowany organizowaniem tego i sam chętnie będę brał udział.

 

Taka szkółka to jedno ale otwartą kwestią pozostaje wtedy DTSS. Na konkursy anatomiczne nie będzie w ogóle chętnych podobnie jak na wykręcone tematy. Propozycja czarliego słaba bo znowu temat bardzo zawężony, skierowany wyłącznie do fanów świata batmana. To byłoby spoko jeśli zamienić ją na "batman" czyli wszystko co jest związane z tym uniwersum. Tematyka od razu dużo większa i swobodniejsza. Może ktoś nie będący szczególnym fanem batmana zrobi redesign samego batmana, postawi na ukazanie seksapilu catwoman albo zrobi ciekawy koncept skrzyżowania człowieka z nietoperzem. Czemu by nie. Keep it simple.

Napisano

Monio, ja chyba nie sculptowałem przez rok, ale po tym co napisałeś i po tym jaki widzę odzew to w końcu mam ochotę tutaj zaglądać. Panowie, stwórzmy coś! Ważne jest by nawet garstka osób na początku starała się pchać temat do przodu, ludzie z czasem się przekonają jeśli będzie to coś kreatywnego. Do tej pory ten temat poszedł troszkę w złą stronę, stał się albo wysypiskiem śmieci albo pokazówką "pro", bez głębszej krytyki, 0 nauki. Myślę, że ta inicjatywa zrobiła by "dobrze" tematowi sculptu na tym forum. Do dzieła :)

Napisano

Zdecydowanie za dużo pojechałeś z objętością mięśni, szczególnie na plecach i brzuchu ;d

 

EDIT: btw, wyciąłeś mu kręgosłup ;D

Napisano (edytowane)

Render psuje prezentacje bryły. Odpuść to AO bo źle działa z tym materiałem.

Poprzednik dobrze mówi. Mięśnie zrobiłeś spompowane ale nie w taki sposób jak wyglądałyby one u kulturysty, raczej gość wygląda jakby zdjęto z niego skórę.

To co jeszcze nie gra to sam sposób w jaki te mięśnie na postaci budujesz, dam ci protip: Ciało raczej nie ma wgłębień, większość brył jest wypukła tak jakbyśmy byli zbudowani z baloników. To co z początku może się wydawać wklęsłym miejscem jest łączeniem pomiędzy dwoma kształtami, doliną. Co ciekawe to dotyczy nie tylko dużych partii mięśni ale ciała w każdej skali, fałdki tłuszczu, zmarszczki czy faktura skóry również układają się w wypukłości i doliny pomiędzy nimi.

 

YD8C2.jpg

Edytowane przez Monio
Napisano

A ja bym ci radził żebyś nauczył się używać shifta. Z shiftem zintensity gdzieś na 15 i jedziesz po formie. Model byłby zdecydowanie gładszy i przyjemniejszy. Pomogłoby to na przedramina i nogi a także na kanciaste brzucho w tym przypadku. Poza tym zwróć uwagę że człowiek składa się nie tylko z masy mięśniowej, ale także kości i skóry, które także wpływają na kształt ostatecznej bryły.

Napisano (edytowane)

bust, chodziło mi tylko o twarz, kaptur jak i szyja i niżej na bardzo szybko nawet nie zwracałem na to uwagi, w następnym poświęce temu dużo czasu i może się kiedyś nauczę :)

 

dQquS.jpg

 

salut.

Edytowane przez indian
Napisano

Hej dzieki za cenne uwagi. Postaramsie podrysowac glownie kosciec. Co do miesowatosci. splacze troche srodkowe plecow (czy jak to sie nazywa. Postarm sie podreslic miednicy (kosci) kosci kregoslupakolan pisczeli przedramion etc...Chce ze by postac byla odtluszczona i odwodniona wtedy skora mocna przywiera do miesni.

Napisano

Warto żebyś pooglądał sobie na forach jak wyglądają modele rzeźbione pod rendery z sss. Viewport zbrusha bardzo mocno przekłamuje i trzeba uważać i dokładnie oglądac model już od początku tworzenia.

attachment.php?attachmentid=166679

Napisano

Ścięgna odchodzące od środka łuków brwiowych powodują u ciebie dosyć znaczne spłaszczenie czoła. Cała twarzoczaszka trochę za mocno wysunięta do przodu co potęguje wrażenie spłaszczonego czoła. Przydałoby się trochę dopieścić dziurki nosa i będzie gitarka.

Napisano

Lucek ja w chwili obecnej robie w mudboxie ;/.... A ten tu to taki tlustawy :0... Fajny IMO jescze pewnie daleka droga tylko czy oni maja jakis specjalny brush do miecha? Mysle wqrtce na Z sie przesiasc. Tyle ze jak ogarne troche zezbienie poprostu wtedy narzedzie zmienie. Bede powoli chyba konczyl z ta postacia i sprobuje cos nowego. Poprawiac moge wnieskonczonosc i bledow nie zobacze jak nie odpoczne.

 

hurtz.png

Napisano

No i lepiej, mięśnie brzucha znacznie lepiej. Popraw barki i boczne mięśnie brzucha. Poza tym coś nie tak w okolicach pępka, klatka piersiowa w miejscu mostka też nie halo. Jeśli chodzi o klatkę to też możesz ją smoothem potraktować z lekka, szczególnie w dolnych partiach. A tak w ogóle to najlepiej zacznij nowy model bo rąbanie 1 w kółko to błędne koło :) Za niedługo postaram się przyłączyć do zabawy żeby nie było, że biadole :) generalnie fajnie, że się coś dzieje ;)

Napisano

Weź sobie move tool czy jak tam się to w mudboksie nazywa i uwypuklij klatkę po bokach żeby gość miał żebra. Potem popraw kształt szyi żeby była rurą a nie trójkątem. Potem pokaż tył to zobaczymy.

Napisano (edytowane)

Szkoda tylko ze z paker po wielu zabiegach robi sie huderlak :).

 

 

 

Dobra starczy z tym meczeniem...

 

sculpppp.png

 

 

Pen mi sie opsnąłă:

 

brzydal3.png

 

brzydala.png

 

brzydal2.png

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano (edytowane)

Oooo dzięki, korzystałem z refek ale takich fajnych nie miałem, rep :)

 

EDIT: parę modyfikacji, myślę, że już troszkę lepiej // ah właśnie zobaczyłem, że zbląbliłem 1 mięsień boczny za bardzo :P

RBb55.jpg

Edytowane przez No]2
Napisano

Zewnętrzny kącik oka i wszystko w okół niego jest za bardzo wysunięty do tyłu, szczególnie wewnętrzna struktura, wygląda jakby mu kość oczodołu przypiłowali o 2 centymetry. Przy zamkniętych oczach powieki raczej tworzą ciągłą powierzchnie z łukiem brwiowym, nawet u starszych osób trudno wtedy zaobserwować taką zmarszczkę. https://www.google.pl/search?q=closed+eyes&tbm=isch

Co do noska to jest z grubsza ok ale Ten Tutek polecam, o rysowaniu ale świetnie zsyntezował formę wewnętrznych struktur nosa. Raz zrób i instant levelup.

 

Usteczka super, reszta jest najs.

Napisano

nie wiem gdzie to wrzucić dokładnie, ale znalazłem fajny tutek gdzie jest objaśnione sporo zagadnień na temat sculptingu twarzy, anatomii itp. dobry materiał

Napisano

Ryjek boski ale tył bez konkretu i mało czytelny. Nie wiem czy to plecy postaci czy szyja, ten element z dołu nie pomaga w odbiorze. Zachowaj mordke a reszta do gruntownego odpicowania.

Napisano

Ryjek ma wyraz, ale cała bryła się kupy nie trzyma. Rzeźb bazę tak, żeby widzieć całość w pomniejszeniu ( i skupić się na bryle a nie na gębie) bo zawsze tak będzie wychodzić.

Napisano (edytowane)

Pracki w ramach zabawy z blenderem

Vampirek, sculpt ok 8 godz. tekstury: ps, render Blender internal

51792718005636857723.jpg

Głowa ok 6 godz pracy

04381294615276327083.jpg

Stworek 2 godz

99643551825180586604.jpg

78148964714800509526.jpg

pozdrawiam

Edytowane przez genitalius

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności