Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

indian - nie używasz referencji. To widać. Warto sobie uświadomić, że często tylko się nam wydaje że wiemy jak rzeczy wyglądają. Popatrz choćby na kształt oczu czy nosa.

Poza tym, rzeczywiście wszystkie Twoje modele wyglądają jak ta sama twarz. Brakuje im zdefiniowania kształtów. Mniej obłości! (heh, kto to mówi;))

Było takie forum, nie pamiętam już adresu, ale może ktoś pomoże, na którym były wątki do poszczególnych elementów twarzy, na początku każdego z nich był zbiór referencji. Dużo dobrego tam było. Ale tak czy inaczej, zdjęć twarzy są miliony w googlach, a lustro też prawdopodobnie masz w domu;).

Napisano

Luki chyba myślimy o tym samym forum, pytałem o nie w wątku tutoriale medyczne w sculptingu, ale bez odzewu ;/ No ale google poratuje, to fakt.

Napisano

Indian: może lepiej tak by odwyknąć od tej akurat bryły, poćwicz na jakieś kulce lub bliżej nieokreślonym obłym kształcie tak by nie narzucała proporcji.

 

taki niedopieszczony:

 

55382574.jpg

Napisano (edytowane)

dwie skrobanki z dzisiejszego wieczera (jak zawsze render w zbrushu, reszta w sculptris)

 

takie cuś:

 

rogi.jpg

 

i głowa do retopo, bo póki co lecę z kulek i nie mam żadnej bazy, a koniecznie chce mieć swoją :)

 

head-semi-real.jpg

 

pozdrawiać.

Edytowane przez lukanus
Napisano

@Gumen, przy dłubaniu ciuchów raczej nie obejdzie się bez referencji. wygoogluj kilka obrazków spodni i zobacz jak sie materiał podwija, zgina, itd.

fajne bootki :]

Napisano

Dokończyłem jeśli chodzi o sculptowanie ten model, chociaż nie jestem zadowolony za bardzo, za dużo bugów, ale już daje temu spokój. Kolorki for fun, w sculptrisie malowanie jeszcze nie jest takie jak być powinno, brakuje mi parę narzędzi. Poza tym nie ogarniam tworzenia gałek ocznych :P

 

batman3.png

batmankolorprzod.png

 

http://img602.imageshack.us/img602/4329/batmana.png

http://img574.imageshack.us/img574/8371/batman3.png

http://img176.imageshack.us/img176/2217/batmanprzod.png

http://img571.imageshack.us/img571/957/batmankolorbok.png

http://img560.imageshack.us/img560/9893/batmankolorperspectiv.png

http://img513.imageshack.us/img513/4769/batmankolorprzod.png

Napisano (edytowane)

witam,

kameleon na dziś (albo raczej wolny szkic) :) jeszcze troszkę nad nim posiedzę, a oto obecny stan, czas pracy to jakieś 3-4 godziny, tym razem baza ze zsphery:

17286723.jpg

salut.

Edytowane przez indian
Napisano

Tak sobie dłubię ostatnio

Właściwie w ramach testów, próba wyboru metody sculptu

dlatego spodnie (baza i sculpt blender 2.49b), koszula (baza 2.49; sculpt blender 2.5), głowa (baza 2.49b; sculpt sculptris; retopo w 2.49b i kilka modyfikatorów w 2.5 w rezultacie sculpt w 2.5), reszta modelowana w 2.49b.

Trochę namieszałem ale w tej chwili cały model gotowy do poprawek w 2.5

 

Sculpt jeszcze bardzo u mnie kuleje dlatego proszę o rady.

Ha teraz widzę, że koszula mu się skurczyła.

Puki co jedynie buty uznaję za skończone.

cowboywip009.jpg

Napisano

Koszula mała i przez to ogólna proporcja leży, przynajmniej tak mi to wygląda, szyja deko krótka, klata coś do całości mi nie pasuje, zdaję się być za mało masywna. Ciuszki dostaną fałdki w przyszłości pewnie więc poczekam z tym, buty rzeczywiście fajne, ale teraz przydałoby im się nadać lekkiego użycia ( wyglądają jakby nie widziały świata poza 'pudełkiem') :D I tak się zastanawiam czy body ( brzuch ) lub nogi nie byłyby dłuższe, ale pewny nie jestem, trzeba byłoby się wesprzeć czymś ;). Mięśnie szyi możesz mu zmniejszyć. Ogólnie fajnie sobie poczynasz, pozdrawiam :).

Napisano

He

dzięki za rady, biorę się do roboty i będzie cacy bo widzę, że główny problem to proporcje, no i jeszcze jego twarz przejdzie derastyczne zmiany.

Napisano

Dodaj sobie sfery to będzie CI lepiej rzeźbić, inaczej się na to patrzy ;) A jeśli chodzi o te tutaj to zasadniczo brak mi tu górnej powieki :D Musisz mocniej akcentować pewne części ciała, fałdki na skórze itp Pozdro

Gość fishinthewater
Napisano

To ja tez swojego gniota z dzisiaj zapodam :)

2h

 

finalresi_aqwqqw.png

Napisano

Boskie.

Mam pare pytań. Ile lat modelujesz/ sculptujesz/ rysujesz? Ile siedzisz w branży i czy miałeś jakąś edukacje w kierunku artystycznym.

Imho twoje sculpty to polska czołówka. :)

Napisano

@No]2, wrzuć profil tego batmana.pozdr.

 

@miszczu, póki co strasznie bulwiasto, ale to wip, więc pewnie będzie happy end. nie wiem czy sam ustawiałeś światła, czy to jakiś preset z błotka, ale nie pomaga, bo potęguje wrażenie tej "bulwistości" (?). czekam na up. pozdr.

Napisano

Wstyd wrzucać, ale dawno nic nie robiłem z braku czasu, i chyba najwyższy czas żeby wrócić. Dodatkowo odkryłem, że miałem źle ustawioną rozdziałkę i dlatego moje scuplty tak dziwnie wyglądały, chodzi mi głownie o monka. Niedługo może jakiegoś up'a z monkiem wystosuję.

 

headbust.png

 

Pozdrawiam Kuba

Napisano

Kuba co się stało z mnichem? Masz jeszcze czas bo Diablo 3 wyjdzie za rok :D Przynajmniej ja tak sobie powiedział, że skończę demon huntera do premiery Diablo 3 :)

 

Chyba za wysoki sdiv :) Głowa trochę kanciata, ucho sam wiesz pewnie, że nie pasuje :)

Barki bym dał trochę w górę. Tzn. wiesz o co chodzi. Mówi się na to motylki :)

 

Generalnie bywało lepiej :)

Napisano (edytowane)

Piotrze, z mnichem nic się nie stało, będzie kontynuowany, tyle, że po tej przerwie od ZB trochę przyrdzewiałem i muszę sobie troszkę przypomnieć. Wtedy dopiero do niego wrócę, pewnie nastąpi to niedługo.

Co do sculpta to nie będę się tłumaczył bo nie ma sensu, następny będzie lepszy.

 

Fajna ta rączka, tylko wnętrze dłoni troszkę płasko.

 

Pozdrawiam Kuba.

Edytowane przez Cyanide
Gość fishinthewater
Napisano

@lukanus tak sobie porownalem twoja pierwsza lapke z moja pierwsza, ktora robilem jakis czas temu i tu pokazywalem i wychodzi ze zdecydowanie lepiej ci to wyszlo.

Zgodze sie ze wnetrze ciut za plaskie. Fajnych matcap'ow uzywasz.

 

@Cyanide - strasznie sie opusciles. Wracaj do nas. Mordka calkiem spoko jak na tak dluga przerwe.

 

pozdrawiam

Gość fishinthewater
Napisano

heya,

Takie pytanko,

jak najszybciej zrobic wlosy? chodzi o speedsculpta wiec czas sie tu bardzo liczy.

Czy robic je odrazu na podstawowej bryle, dodac subtoola czy poprzez nalozenie maski, nadanie grubosci i extract?

 

question_qwasne.png

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

tak jak mówisz, tj. przez ekstrakcje, albo dodaj kulkę (lub kilka) jako subtool i ją porozciągaj, albo zrób włosy z zkulek i je porozciągaj (chyba najszybsza opcja), albo skorzystaj z ZSketchu (na Youtubie jest filmik, pokazujący jak zrobić szybko proste włosy korzystając z opcji ZSketch). pozdr.

Edytowane przez lukanus
Napisano (edytowane)

Hmm, ja w końcu przysiadłem do Zbrusha, troszkę tutoriali pooglądałem i tak oto prezentuje się moja pierwsza praca :

zbrushdocument.png

Edytowane przez No]2
Napisano

Kiszka panie. Bryła leży i kwicy:) Widzę że sobie zoomujesz więc rada ode mnie:

Kiedy rzeźbisz nie przybliżaj - musisz widzieć całą bryłę głowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności