Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

potrzebuję porady. męczę się nad wytłoczeniem napisu w obiekcie.

 

używam trzech znanych mi technik: Boolean, ShapeMerge oraz Splines.

 

1) Boolean:

 

- po wytłoczeniu napisu (modyfikator Bevel) oraz wycięciu go w boxie i zrenderowaniu powstają problemy (obrazki w załączeniu)

 

2) ShapeMerge:

 

- tutaj jest podobnie. po konwersji do poly i extrudowaniu polygonów na renderze pojawiają się artefakty

 

3) Splines:

 

- tutaj efekt jest najlepszy. po narysowaniu prostokąta, zrobieniu napisu, konwersji obu do splines i zattachowaniu obu razem, dalej wrzuceniu extrude, render jest jak ma być, ale nie mam możliwości wygładzenia górnych krawędzi napisu, bo po konwersji do poly, usunięciu dolnego polygona, "zaślepieniu" dolnych krawędzi przez użycie funckji cap, siatka robi się masakrycznie pocięta a po nałożeniu chamfer na górne krawędzie pojawiają się artefakty.

 

obrazki są dodane zgodnie z powyższą kolejnością.

 

Jak wykonać taki napis, aby móc później wygładzić jego krawędzie, bo takie ostre w renderze wyglądają sztucznie?

Edytowane przez Sinnerslayer
  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
2;1037745']Pomyliłeś działy kolego ;)

 

fakt... nie zauważyłem, że to dział Sculpty. przeczytałem jedynie środek "porady" i jazda xD

 

czy moderator może w całości przenieść posta do odpowiedniego działu, czy muszę pisać od nowa? ;)

Napisano

Słowiak wg. mnie wyszło i to nawet baaardzo dobrze. Może Ci sie tak wydawać , bo opierając się na refce wyszło inaczej. Jednak pędze Ci powiedzieć, że wyszło inaczej gdyż dodałeś swojego stylu i dodałeś kreskówkowych rys do tej postaci, co wg. mnie jest bardzo fajne bo nie kopiujesz "tempo" innych prac tylko dodajesz coś od siebie. BAAARDZo na plus- odrazu widac tego zmanierowanego buca w tym skulpcie , bardzo fajny:D

Gość fishinthewater
Napisano

@Karkosik - Bardziej mi zależy na krytyce niż na ciepłych słowach, zwłaszcza że sam co nie co wiedzę ze jest nie tak, ale thanks dude!

 

@lucek & @No]2 - myślałem że tylko usta i powieki spaprałem dlatego fajnie że zwróciliście mi uwagę z tymi mięśniami, które chyba ogólnie olałem i nie poświęciłem im zbytniej uwagi. No nic zmotam następną, oby lepszą. @leszek_lenia już mi podesłał kilka fajnych pdf'ów więc zaczne od nich. Dzięki

 

pzdr.

Gość fishinthewater
Napisano

No]2 - fajna facjata, posiedział bym nad nią jeszcze i dopracował na cacy bo ma potencjał.

Takie dwa ćwiczonka ode mnie z dzisiaj, dłoń kaszana wiem, proporcje, mały nadgarstek, krzywe palce itp...ale pokaże bo to 4 dłoń dzisiaj, która w miarę wygląda ;/ Ogólnie ciężki temat.

1leg03.jpg

hand4.jpg

pzdr.

Napisano

@lukanus : dzięki, przyda się, po reinstalacji systemu pogubiło się troszkę takich bajerów,

@slowiak : Noga papa, ale dłoń daję nawet rady. Generalnie same proporcje jak wiesz, ale idziesz w dobrą stronę. Palce mogą być troszkę krzywe, z tym, że popraw ich długość i rozmieszczenie. A poza wymienionymi sprawami ręki takiej grubej nie rób za nadgarstkiem ;) Czekam na kolejną łapkę, pozdrawiam.

Gość fishinthewater
Napisano

@No]2 - kolejna już się robi, a raczej kolejne bo znowu kilka podejść było. Zaraz przetestuję ten programik @lukanusa, powinien pomóc przy proporcjach. Btw @lukanus - dzięki, rep poszedł.

pzdr.

Napisano

slowiak. Tak chcialam tylko powiedziec ze mega progres. pamietam jakies twoje stare prace no i teraz raczke widze. nie jestem moze stalym bywalcem ani w teczce ani w sculptingu ale czasem cos przypadkiem zobacze i moze dla tego dla mnie to wielkie wrazenie zrobilo:)

Napisano

Mały test shadowboxa. Stwierdzam, że mi nie leży ; d Siatka jest dziwnie rozłożona dlatego pozwoliłem sobie olać detal ;)

 

EzKY3.png

Gość fishinthewater
Napisano

@guru - miło mi to słyszeć. Bardzo motywujące:) Dzięki.

@No]2 - powiem Ci że chciał bym mieć taką bazę, wygląda ok.

Powoli mam dosyć anatomii, cały dzień męczę dłoń i dalej coś jest nie tak.

Używałem programiku od @lukanusa ale i tak proporcje uciekły lekko i lekko spłaszczona wyszla, imo najlepsza z dzisiaj.

 

new.jpg

pzdr.

Napisano

No]2: to zrób retopo jak siatka nie leży Tobie :)

 

Palce są za długie IMO :) 4 widok na górze, zobacz na środkowy palec :) Odstęp między zmarszczkami jest zbyt duży :) Chyba, że mu tak dziwnie palec się zgina :) Palce w rzeczywistości są trochę bardziej okrągłe :) u Ciebie one są wydłużone w górę i dół.

Napisano

Pozwoliłem sobie zarysować parę rzeczy na zdjęciu, jak coś to usunę. Generalnie to masz źle rozmieszczone zmarszczki na zgięciach palców, w paru miejscach troszkę zakrzywiłeś tak jak nie trzeba, uciekły proporcje. No i w paru miejscach za chudo/grubo. Generalnie wygląda o niebo lepiej jak ta pierwsza łapa, jestem pod wrażeniem. Zdradź mi jak tworzysz paznokcie, całkiem zacnie wyglądają. No i ile to poly sobie liczy. Co do mojej "bazy" to Ci mogę to dać, ale siata jest do poprawy, z shadowboxa wygląda ona bardzo średnio. Pozdrawiam.

newhm.jpg

newhm.jpg

Napisano

@No]2, imo wyszło przyzwoicie. pociągnąłbyś to dalej. przy siatce z shadowboxa czy zsketchu zostaje ci dłubać głównie claybrushem. a jak ci dokucza topologia, to próbuj sił w sculptrisie albo w (super-świetnym) 3dcoat ;)

 

@slowiak, łapka zdecydowanie lepsza od poprzednich. odbiór trochę psuje mały palec, bo nienaturalnie poszerza całą dłoń. trochę niżej daj też kciuk i zwróć uwagę, że paliczki bliższe są długie na mniej więcej połowę każdego palca. pozdr.

Gość fishinthewater
Napisano

O! @No]2 - dzięki! zaraz postaram się nanieść te poprawki o ile dam rade. Macie 100% racje z Vegą co do tych zmarszczek na zgięciach, są nie tam gdzie powinny.

Co do paznokci to robię najpierw wgłębienie calybuildup(zsub), potem obrys demstandard, znowu claybuildup(zadd), jeszcze raz demstandard i pinch+smooth. Co do poly to 5 subidiv okolł 510k, alphy z porami użyłem na 6.

Odezwij się na gg 2790551, chętnie zobaczę tą bazę.

 

 

EDIT//

@lukanus - ok dzięki, już to obczajam ;)

 

pzdr.

Gość fishinthewater
Napisano (edytowane)

Hehe myślałem że poprawiłem a tu następny dowalił;)

Poprawiłem co się dało tak jak pisaliście, @leszek_lenia naniósł swoje poprawki na moją poprawkę ;D chwała mu za to albo i nie;/ czyli:

poprawkacopy.jpg

 

Zmusiłem się i poprawiłem jeszcze raz, niestety daleko od ideału. Chwilowo robię sobie przerwę od dłoni bo już mam dosyć;)

Rezultat wszystkich poprawek:

 

poprawka5.jpg

 

pzdr.

Edytowane przez fishinthewater
Napisano (edytowane)

Generalnie zdaję mi się, że lepiej by Ci było zrobić najpierw proste palce i ewentualnie potem je jakoś ustawiać. Wpadasz w to samo co ja przy rysowaniu - źle zginasz, ustawiasz pozę i wychodzą krzywe, połamane :P

 

 

___________________________________

 

Potrzebuje rady, co myślicie o proporcjach ?

2Sc67.png____________________________________________

 

UP #2 A tutaj łapka dla odmiany :P

 

wu26e.png

Edytowane przez No]2
Napisano

@No]2, to postać "z baji", więc proporcje nie mają tu chyba aż takiego znaczenia. wysunąłbym mu nieco do przodu szczękę i żuchwę, lekko obniżył nos. jak dłubiesz łapkę, to zerkaj na swoją i porównuj. w tej co wrzuciłeś, poprawić trzeba by palce, profil i wydaje mi się,że kciuk nie siedzi jak powinien (ale może mi się wydaje :) )

 

@lukasz1330, w zetce masz włączoną perspektywę (przycisk persp, po prawej stronie, tam gdzie knefle od nawigacji)?

Napisano

@lukanus, wiem, że z bajki, ale to robota dla kolegi i chce żeby było wszystko cacy;)

Co do ręki to non-stop patrze na swoją, starałem się jak najlepiej ją odwzorować, co do poprawek to mógłbyś bardziej szczegółowo lub jakiś paintover czy coś. pozdro.

Napisano

@No]2, kciuk wydaje sie być za wysoko (patrząc na profil nie góra/dół tylko lewo/ prawo; za bardzo w lewo), jest też chyba trochę za długi i zbyt odstaje (szpara między wskazującym a kciukiem). palce mają mniej więcej stałą szerokość patrząc z góry, ale jak popatrzysz z boku, to widzisz,ze się zwężają. w twojej pracy palce mają jednakowy obwód na całej długości, trochę jak parówki. układ palców też jest chyba trochę nie taki jak być powinien. spróbuj ustawić dłoń w takiej "pozie" jak twój model.zobacz jak zachowują się palce, tj. jak się ustawiają. podstawa palców nie jest linią prostą. główka kości łokciowej, ta przy nadgarstku (jeśli dobrze mówię) wystaje nieco bardziej, a jak popatrzysz na dłoń z boku, to widzisz jak wierzch dłoni opada za tą główką własnie, zaś po drugiej stronie, za odwodzicielem kciuka (tak to się niby nazywa) masz "wgłębienie". sam odwodziciel kciuka mógłby być też nieco bardziej "napakowany", bo teraz dłoń wygląda płasko. żeby nie było, ja pisze o osobistych odczuciach, tj. jak ja bym to widział, bo specem od anatomii nie jestem, wiec może być tak, że nie mam racji :) pozdr.

 

edit: może pokaż jeszcze profil z drugiej strony, tj. od małego palca.

Gość fishinthewater
Napisano

@vrocker świetne oba!

Ta druga ma jakieś dziwne czoło, za bardzo wklęsłe pomiędzy łukami brwiowymi.

 

pzdr.

Napisano

żuchwę raczej trza by nieco poprawić, tj. skrócić na całej długości i ściąć kąt. teraz jest mało kobieca, niemal półkolista. przesunąłbym też łuk brwiowy odrobinę do przodu. z drugiej strony, może to kwestia osobistych preferencji :] koniecznie dorób te uszka i może dostrugaj jej jakąś fryzurkę (jak Ci się będzie chciało).pozdr.

Napisano

Dzięki za rady.

Będzie mi się chciało. Docelowo to ma być łepek jednej z postaci do mojego reela. ;)

Z łukiem brwiowym próbowałem tak jak piszesz i też było dobrze, zobaczę za te parę dni jak będzie mi to wtedy leżało, cała okolica oczodołu pewnie się trochę pozmienia.

 

Co do tej żuchwy. Mógłbyś na obrazku poniżej jakimiś paroma kreskami zarysować jakiś lepszy kształt? Sporo by mi to pomogło. :)

 

DtyYo.jpg

Napisano

ja bym to widział tak:

 

kWCrK.jpg

 

twarz jest też za szeroka (kości jarzmowe i żuchwa) i profil głowy lekko kuleje, ale to będziesz pewnie poprawiał przy okazji szyi.

Napisano

lukanus- Dzięki wielkie. :) Faktycznie bardzo duża poprawa.

smoku- No dosyć luźne skojarzenie. ;P Ale racja że szczękę trzeba będzie poprawić.

Napisano

Lukanus źle podpowiadasz. Zobacz ile twarzy uciąłeś. Twarz właśnie była spoko. Dołóż jakieś prowizoryczne włosy i uszy to zobaczysz.

 

Modelując kompletnie z bani ciężko ocenić proporcje - szczególnie na łysolu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności