Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Skromny meeting notes, ale warto wiedzieć co się dzieje więc:

 

Hi.

 

Notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

 

1) Blender 2.65 Release

 

- Release Candidate happened last week. Unfortunately, there's a known

crasher when entering edit mode. We'll make RC2 AHOY middle next week

- We'll check on status next meeting and hopefully we could make final AHOY

soon after this

- Only crucial fixes are allowed! Brecht and Sergey will read over commits

next week to prevent accidents

- No interface strings changes, it'll break translations for the release

- Bug tracker is at 68 mark, some release stoppers are still there

- Maintainers should check if all their new features are in release notes:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.65

- Artists' help with sample .blend files and better images for notes is

welcome

 

2) Other projects

 

- Bastien was working on list_template improvements to make it's possible

to have several lists per panel. Review is needed:

https://codereview.appspot.com/6854125/

 

That's it for now, thanks everyone!

Napisano

Zapomniałem to wkleić a to bardzo ciekawe informacje, plany dotyczące Cycles dla 2.66:

 

Hi,

 

I'm still busy with bugfixing for 2.65 for a few weeks, but for 2.66

I'm currently thinking about working on these features:

 

* Displacement: finish true displacement / autobump

* Combo BSDF / Ubershader: single node with diffuse, glossy,

transparent for ease of use.

* OSL: tiled image cache support, optimizations

* Multiple importance sampling for lamps

 

None of these are really big (although not so simple either), instead

I'd like to focus on laying ground work for the releases after 2.66,

refactoring code and working out designs. We can start preparing code

and implementing some stuff, to then actually polish & enable it in

one of the next releases.

 

 

One big thing that will need work is our geometry / BVH code. We'll

need to support more primitives: hair curves/lines, quads and maybe

quad grids for more efficient storage of subdivision surfaces. All of

those will then also need to support deformation motion blur

eventually. And we'll also want to refactor our BVH code to better

support SSE optimizations. These things add complexity and need

refactoring in many places: our export code, BVH building and

traversal and path tracing kernel. After the basics are there, for one

of the next releases we can focus on finding efficient BVH building

and ray intersection algorithms for hair and deformation motion blur,

getting it work on GPU, and actually enabling the code.

 

The other big one is volumetric rendering. I'll look at the volumetric

rendering patch, and think about how it all fits our design, see how

it fits in our path tracing kernel and maybe do some work there to get

the volume rendering features extracted from the volume patch. In one

of the next release we can then actually enable it and evaluate how to

best do light sampling, and add support for voxel and point cloud

textures.

 

Also a note about the subdivision support in Cycles, my intention is

to drop this. I think it's better to focus on trying to improve the

modifiers in Blender and get efficient export, to avoid duplicating

code. Our current subdivision code is only approximate, doesn't

support triangles, creases and UV/color interpolation. The algorithms

there I don't know how to extend well, better to look at OpenSubdiv

for the Blender modifiers once.

 

Thanks,

Brecht.

Napisano

ma klimat ale zauważ, ze jest masa powtarzalnych elementów i wykonanie raczej nie było trudne tak jak wygląda to przy pełnej kompozycji. Co nie zmienia faktu, ze sama inicjatywa bardzo fajna.

Napisano

Pisał w temacie że jednym z złożeń było ponowne wykorzystanie assetów które robił do Projektu Mango. Wyszło mu to świetnie.

 

Tak w ogóle to polecam jego bloga i tutoriale o cyclesie na YT. Maaaasa wiedzy. To już jest poziom produkcyjny jak w mordę strzelił. Przy obecnym tempie rozwoju blendka i stagnacji w czołowych softach jeszcze parę latek i nikt nie będzie się dziwił że duże studia korzystają również z blendera. :)

http://nizuvault.wordpress.com/

Napisano (edytowane)

FAK JE! Właśnie w przyszłym tygodniu mam robić cyclesowe renderki razem z włosami. Idealnie w czas. Dzięki za info! :D

 

--------------------------

 

http://cg.bartekskorupa.com/nodes-efficiency-tools/

 

No no. Bartek pojechał po całości. Ten addon jest super!

 

-------------------------

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?274687-Another-FBX-Importer-Exporter-addon

Fbx import/export. :)

Edytowane przez Monio
Napisano

Oj tam zaraz przemysłową :-)

Bardzo proszę o ściągnięcie sobie jeszcze raz jeżeli ktoś "połasił się" na świeżutką najpierwszą z pierwszych z wczoraj, bo tam był malutki bug, który mógł trochę krwi napsuć.

Otóż póki co ten addon działa tylko w kompozitingu, a w materiałach nie, ale jak ktoś niechcący walnąłby jakimś skrótem z addonu gdy akurat ustawia materiały, to w kompozitingu w tle mogą pojawić się jakieś nieprzewidziane nowe nody, a tego byśmy raczej nie chcieli.

Jeżeli więc wolicie, aby Add On nie robił takich psikusów, proszę o ściągnięcie jeszcze raz najnowszej wersyjki sprzed pół godziny.

 

Kombinuję jeszcze jaki inne ficzersy by dodać i na pierwszy ogień pójdzie chyba opcja wymyślona przez Anię, czyli coś na kształt "Copy Attributes". Zaznaczamy nody tego samego typu, na przykład RGB Curves, Ctrl-Shift-C (to tylko przykładowa kombinacja) i mamy copy active to selected.

Napisano

Świetny pomysł, pfu co ja plotę, genialny pomysł na Addon, takich addonów zawsze mało niestety, znaczy zrobionych przez kogoś z prawdziwej potrzeby, kto używa Blendera na poważnie.

 

Sam mam kilka w fazie Alpha, myślę że użytecznych, kiedyś tu postne jak je trochę ogarnę.

Napisano

takie rzeczy zgłaszać na bug trackerze albo na BA w wątku z bmeshowymi toolsami w general discussion.

 

Howard i Campbell dalej udoskonalają bevel i jeszcze dużo mają roboty i tym wiedzą. Bevel to nie jest proste narzędzie no napisania, jego działanie zmienia się pod wpływem topologii to samo knife.

Napisano

Wiadomo. Jednak Bevel to na tyle podstawowa funkcja że dobry soft musi ją mieć. Imho tylko tej funkcji brakuje żeby móc z pełnym przekonaniem uznać blendka za czołówkę softów do modelowania.

 

A właśnie. To czego MI bardzo brakuje w blendku. Bryły prymitywne którym można zmieniać parametry kiedy się chce. Myślałem że można by było to załatwić jako modyfikator generujący, dajemy to na dowolną geometrie bo i tak będzie w pełni zmieniona. Potem wybieramy w modyfikatorze rodzaj bryłki z listy i ustawiamy parametry.

Modyfikator miałby zajebistą funkcjonalność w budowaniu wszelakich proxów. Przy budowaniu enviro super sprawa, żadnego podmieniania databloków tylko od razu modele WYSIWYG. Kolejna sprawa że parametry modyfikatorów można animować więc od razu nasuwa się najlepsze możliwe rozwiązanie dla animowania sprężynek. Parametr wysokości helixa podłączony driverem do czegoś i mamy perfect deformacje.

Kto jest za? Piszemy wątek na BA? :)

Napisano

Swoja drogą niesamowity gość z Tona. Tyle lat to ciągnie i jeszcze ma przyjemność pogrzebać w kodzie podczas wakacji, żeby wypicować takie detale, na które większość użytkowników nawet nie zwróciłaby uwagi :)

 

Blender w ostatnim czasie bardzo fajnie się rozwija - jeśli taki postęp się utrzyma i cycles zyska parę brakujących funkcji, to naprawdę skończą się żarty. Jest szansa na bardzo nowoczesne, profesjonalne i kompletne narzędzie.

Napisano

Nowe notatki z spotkania developerów.

 

Hehe bug z subtrackt to ja zgłaszałem xD raportowałem o 13:30 i do 14:00 było naprawione przez Brechta :)

 

Hi all,

 

Here is a summary of today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

 

1) Blender 2.65 release review

 

Most people agree that the release was quite stable, yet a couple of regressions make it better to upgrade to an 'a' release this week. Most notable:

- Obj imports with alpha zero

- Vertex Paint 'subtract' fails

- Bevel on wire edges crashed

 

Campbell will send a list of commits to be included in the 2.65 branch to this list, for confirmation.

 

Planning: wednesday "Ahoy", release on the day after.

 

2) Planning for 2.66

 

- Nicholas Bishop has Dynamic Topology sculpting read for review, can get included in 2.66.

http://wiki.blender.org/index.php/User:Nicholasbishop/Dyntopo

 

- Antonis Ryakiotakis: has been working on bringing back edge based UV stitch and possibly isomap unwrapping from the Google Summer of Code 'bratwurst' branch. Code can be found here https://github.com/Psy-Fi/psy-fi_blender

 

- Brecht van Lommel's roadmap for Cycles:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.6/Source/Render/Cycles/Roadmap

He will possibly merge the work on hair rendering... it's under review still.

 

- Freestyle is under review still - Bastien Montagne has been working there.

 

- Sergej Reich will work on getting his Bullet branch (rigid body support for animation) ready

He would still need more feedback from users, and people to help making docs, tutorials.

http://wiki.blender.org/index.php/User:Sergof/GSoC2012

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?255667-GSoC-2012-Bullet-Integration

 

- Planning for 2.66:

BCon 2 dec 30 (deadline for defining release targets)

BCon 3 jan 20 (latest date to get your stuff in)

BCon 4 feb 3 (only crucial fixes)

Release feb 10+

 

3) other projects

 

- Depsgraph recode, Brecht wrote up a proposal for how to structure it:

http://wiki.blender.org/index.php/User:Brecht/Depsgraph#Incremental_Steps

 

- Martin Felke sumitted a voronoi fracture modifier:

http://projects.blender.org/tracker/index.php?func=detail&aid=33557&group_id=9&atid=127

 

Thanks!

 

-Ton-

Napisano

Najs.

 

Orientuje się ktoś czy da się już zrobić swoje własne okienko za pomocą pythona? Kupuje sobie niedługo tablet. Chce go używać jako drugiego monitora (dotykowego :) ) przerzucić tam customowe guziczki.

Napisano

Nie nie. To nie o to chodzi. Ja chce sobie zakomponować całe własne okno. Jak masz listę gdzie wybierasz 3dview albo timeline czy video sequence editor to ja chce tam do wybrania swój własny ekran na którym za pomocą pytona poumieszczam własne guziki i skróty. Wiem że było w planach takie coś ale nie wiem jak to wyszukać.

 

EditL: n-pigeon, jesteś szybszy niż światło. Thx :)

Napisano

@n-pigeon wiem wiem, ale można zduplikować okno i tam rozłożyć oba menu z dodanymi przyciskami. Sam tak robiłem do czasu jak zrezygnowałem z drugiego monitora.

 

edit:

Monio mnie uprzedził. Szacun Panowie za ogarniane nowości z Blendera. ;)

Napisano (edytowane)

nawa intrygująca, ale co to robi, bo na filmie po prostu widać modelowanie. A może ja jakiś taki głupi jestem.

 

--edit--

a już wiem. jak jest zaznaczony jeden vert między dwoma edge'ami i się naciśnie f, to robi się face, romb, czyli dodawany jest jeden vert jakby po przekątnej.

Ale trzeba było inżynierii wstecznej, bo na filmie nie przyuważyłem, w internecie nie znalazłem, a po zainstalowaniu mam tylko info, że rozszerza możliwości skrótu f.

 

Ale fajne. jak by się przyzwyczaić, to może przyśpieszyć modelowanie poly by poly.

Edytowane przez ikkiz
Napisano

Tak robi dokładnie to co mówicie mogłem opisać, z video sam niewiele zrozumiałem tylko się domyślałem :)

 

Tworząc nowy vert mirroruje jego pozycje, jestem ciekaw czy tryb modalny + ustawianie nowego verta w pozycji starego i automatyczne wejście w translacje nie bylo by bardziej przydatne. Choć mirror też może być przydatny... po świętach może pobawię się trochę kodem tego skryptu, za tydzień w piątek ma wydać finalną wersje to jeszcze zobaczę co zmieni.

Napisano

Tutaj coś by się pośmiać :) List do Tona.

 

http://www.blender.org/bf/rt.jpg

 

Dev meeting notes:

 

Hi all,

 

Here are the notes of today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

 

1) Blender 2.66 targets

 

- Sergey Sharybin worked on reviewing Nicholas' Bishops "Dynamic Topology" sculpting.

Custom Data layers are currently not being interpolated, meaning that UVs/multires/vertex colors will currently disappear using Dynamic Topo sculpt. This limit is not easy to solve.

 

Sergey suggests to fix that, but not wait with merging in trunk for it. At least the UI could warn user about it.

Merger could be done within 2 weeks.

 

- Bastien Montagne likes to cleanup old values in code that still store degrees, instead of radians. It will break forward compatibility though (old binary read newer files). Ton Roosendaal suggests to to do this more organized, announced, together with other changes.

 

- Sergey proposes to remove old compositor from svn. He will write a doc how to add composite nodes for new system. Removal will happen after next week's meeting earliest, to gather feedback first.

 

2) Other projects

 

- Alex Kuznetsov has winterbreak, time to pick up the OpenGL Google Summer of Code project (also from Jason Wilkins). Whether this will be in time for 2.66 is uncertain, amount of changes might need more time.

First step: good top level doc describing the proposed changes.

 

Everyone immediately went back coding, short meeting!

 

Laters,

 

-Ton-

 

Napisano

jest zabawny teraz, ale nie wiem czy się mam prawo śmiać. Był taki czas, czas kiedy piraciłem sobie True Space (pamiętacie jeszcze?) i Rhinocerosa i jak się dowiedziałem o zupełnie darmowym, opensourceowym Blenderze, to mi się zachciało. Pokręciłem sobie viewportem z boksem i to w sumie tyle. Też poległem, tylko nie pisałem do nikogo listów z żalem, po prostu stwierdziłem, że jestem za głupi. Ale nie było wtedy youtube i wideotutoriali, internet był modemowy, programy były na płytach załączonych do gazet i na altalavista się szukało tylko cracków. No i z angielskim było krucho.

 

Jak teraz, znaczy dziś z takim dostępem do k* ... wszystkiego, ktoś, kto jest english native speaker pisze takie coś, to uczucia mam mieszane. Jednocześnie mi się nóż w kieszeni otwiera, ale trochę mi szkoda gostka, (który zaliczył faila jak ja kiedyś) oraz bawią mnie te groźby o braku zainteresowania. Mam nadzieję że takie głosy nie pociągną blendera w stronę "intuicyjności" i dodania palety z ikonkami do wszystkiego. Jest coś na rzeczy z tą stromością krzywej... Jest w zasadzie jeden schodek na początku. Trzeba zrozumieć interface i poznać podstawowe skróty, żeby potem korzystać z jego ergonomii.

Napisano

Spokojnie, Ton go wyśmiał :)

 

Dla mnie to kolejny idiota który szuka w FLOSS tego czym ono nie jest. Potykam się o takich co krok w śród użytkowników Gimpa, który ma przesrane będąc programem do 2D :) Tam to dopiero mamy armię noobów którzy pozjadali wszystkie rozumy świata bo kiedyś zainstalowali Photoshopa :)

 

Zaczynałem chyba w podobnych czasach co ty ikkiz, angielskiego nauczyłem się czytając wiki Manuala Blendera raz za razem, aż zrozumiem ;)

"Piękne" czasy. Obecnie mamy inwazje leni, wiedza jest podana na tacy, a oni jeszcze mają żal, że nikt za nich nie macha łyżką. :D

Nie żeby kiedyś było ich mniej, teraz po prostu są bardziej widoczni ^^

Gość Chrupek3D
Napisano

Fajnie się Was czyta, czekam kiedy podpalicie belweder i ruszycie na maxowców w koszulach z logiem blendera.

Widać, że za darmo też można zwariować...

 

Wysłane z planety Nexus 7

Napisano (edytowane)

@Chrupek3D

 

Co? :D Stary o co Ci chodzi? Musisz trochę wyluzować, bo ostatnio często skaczesz ludziom do gardeł bez powodu.

Do Maxowców nic nie mam :) nie gram w żadnej drużynie, nigdy nie byłem fanem piłki nożnej :P

 

@Monio

 

Coś głupoty wygadywał, albo on/ty źle coś zrozumieliście.

 

Devy nie mają nic do gadania jeśli chodzi o Addony, każdy może sobie robić Addony jakie mu się żywnie podoba. Zrobienie takiego Addona było by w sumie bardzo kłopotliwe, bo musiałby rozpoznawać jaki mesh jest w środku obiektu, by go poprawnie edytować, ale na pewno devy nie ukręcali by temu łba.

Już teraz w domyślnej instalacji Blendera jest bardzo dużo dziwnych niezgodnych z Blenderowym workflow Addonów, nikt niczemu nie ukręcał łba.

 

Taka funkcja jako Modyfikator miała by najwięcej sensu, sam bym takie coś chciał.

Napisz na Bf-committers o tym, zaproponuj by to dodać do Developement ToDO List, to nawet się podpisze.

 

PS

Możesz wcześniej napisać na BA jak temat podchwyci to dodać link na bf-committers.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

inna sprawą jest to że (wg mnie) większość softów 3d jest ciężkich do nauki, bo jest to bądź co bądź dość skomplikowany temat

a inną, że blender mógłby być bardziej przyjazny dla nowicjuszy;

po otworzeniu jedyne co kieruje to malutke linki do Manuala i User Community na splashu (który przy kliknieciu).

A kto lubi czytać podręczniki lub logować się na forum aby sprawdzić jego możliwości?

Zero linków do tutoriali typu "get started" kiedyś w katalogu z blenderem była pdfka z podstawami ale nie pamiętam czy była dostępna z samego blendera.

Zastanawiam się czy nie byłoby w blenderze możliwe zrobienie jakiegoś interaktywnego tutoriala, aby nauczyć podstaw w poruszaniu się po interface. Takie coś na pewno zmiejszyłoby ilość userów "odbijających" się od blendera.

Napisano

Zastanawiam się czy nie byłoby w blenderze możliwe zrobienie jakiegoś interaktywnego tutoriala, aby nauczyć podstaw w poruszaniu się po interface. Takie coś na pewno zmiejszyłoby ilość userów "odbijających" się od blendera.

Moim zdaniem to nie jest przyczyna jest http://polskikursblendera.pl/, http://samoloty3d.pl/wm-000_p.xml, blender cookie, to forum,blenderownia itd nie licząc masy videotutoriali gdzie są po drodze wszystkie skróty nawet wyświetlane itd więc wiedzy jest w brud. Przeciw jest to, że gdy ktoś che od razu być mega pro to sięga po maxa, bo większość firm jest zorientowanych na max+vray do tego chyba max dźwiga cięższe sceny. Jest masa osób sięgających po z-brush, mimo że interfejs wcale nie jest aż tak intuicyjny.

Napisano

@szczuro

 

Jak pisze natas, materiały są, a żyjemy w czasach gdzie każdy umie choć trochę korzystać z google. Max, Maya i inne produkty Autodesku mają Manuale, ale niewielu z moich znajomych używających ten soft chce do nich zaglądać, reszta nie może ich odnaleźć, bo strona internetowa Autodesku jest mega do d***, zdarzało mi się pokazywać komuś jak znaleźć Manual Maxa na jego stronie domowej :)

 

Tak jak pisałem, to nie haos, czy brak materiałów, tylko lenistwo. Ja się uczyłem kiedy głównym źródłem wiedzy o B był Manual już wtedy trochę nieaktualny... i głównie po ang.

 

Jak ktoś nie ma ochoty pokonać pierwszych trudności nauki czegoś nowego, to jego sprawa, nie nasza. Link w splashu to i tak dużo, można coś zrobić, by było lepiej niż jest, ale obecny stan nie jest winowajcą wszelkich problemów nowych użytkowników.

 

Jeśli ktoś się tym zajmie to super, wiem ile kiedyś sam zrobiłeś. Byłeś chyba głównym jeśli nie jedynym aktywnym tłumaczem Blenderowego Manuala :) Szacun.

Napisano (edytowane)

n-pigeon- Pogadałem z nim (meta-androcto) trochę dłużej wtedy i na pewno zrozumiałem dobrze. Addony może robić każdy ale był jakiś problem natury technicznej i gdy były prośby do devów o pomoc to kończyło się na tym że pomocy nie dostawali i "we get hammered". ;) Nie było żalu w tej rozmowie tylko raczej zdziwienie. Z drugiej strony trudno mieć do gości żal że mają odmienny pogląd na jakiś element programu który to głównie oni tworzą.

Mówił że wspomni na pierwszym styczniowym meetingu o pomyśle, do tego czasu tak jak mówisz można to posłać dalej. Ogarnę temat po świętach.

 

Szczuro- Imho wiele z tych osób o których piszesz odbije się nie tylko od blendera ale i od każdego softu. Oczywiście że można w temacie usability i łatwości nauki naprawić bardzo dużo i rozwój blendera powinien się również na tym skupić ale trzeba pamiętać żeby to nie stało się bronią obusieczną. KatsBits pisał ostatnio żeby stworzyć uproszczoną wersje interfaceu dla totalnych początkujących, tylko te opcje które są potrzebne do robienia podstaw + jakieś preesety a reszta pochowana. Dostał poklask jak pamiętam i to imho jest bardzo bardzo słaba sprawa. Jak z FinalCutPro na makach. Pojawiła się dziesiątka i nagle połowy funkcji nie ma, bach render wywalili bo na co komu, ikonki się błyszczą amazingiem i wszystko jest łatwe w obsłudze.

Dla mnie rezygnowanie z funkcjonalności softu na rzecz łatwości obsługi to kardynalnie najgorsza rzecz jaką można zrobić. Nawet nie mówię o samym fakcie utraty funkcji ale o tragicznym dla mnie zjawisku jakim jest rozwijanie w ludziach lenistwa poznawczego. Stan w którym człowiek jest przyzwyczajony że nic nie wymaga wysiłku intelektualnego i uwagi a byle jakie zaangażowanie powinno przynosić niewspółmierne efekty. Stąd właśnie biorą się tacy goście którzy przy obecnym zalewie łatwo dostępnej wiedzy nadal tylko narzekają i wysyłają takie liściki do Tona. ;)

Obsługa softów do 3d nie jest łatwą sprawą ale też nie mówmy że to jest coś trudnego. Wszystko jest do nauczenia tylko potrzebne są właśnie sensowne metody i chęć nauki. Przykładowo ten interaktywny tutorial o którym mówisz byłby dobrą metodą. Też pisałem o czymś takim jakiś czas temu. Tak czy siak nadal nie będzie tak łatwo dobrze rozplanować tok i metody nauki.

Jak byłbyś zainteresowany rozkminieniem tego interaktywnego tutoriala i spreparowanie ładnego proposala to ja bardzo chętnie. Jak dla mnie to dużo lepsza droga niż to co zaproponował KatsBits.

 

--------------------------------

 

Drugi mail do Tona. :)

http://www.blender.org/bf/rt1.jpg

Edytowane przez Monio
Napisano (edytowane)

@natas: tutki są, ty o nich wiesz ja wiem ale trzeba wejść przez User community (co mi osobiście nie kojarzy się z tutorialami) i wiedzieć które z tych stron są wartoścowe

co do ludzi którzy chcą używać maxa, niech sobie go używają. Ja tylko pisze że początek z blenderem mógłby być łatwiejszy

 

@n-pigeon: strona maxa jest słaba? ja do niego nie równam :P

tak ludzie są leniwi i teraz nawet w grach jest "press right arrow to move right" ;P czasem trzeba na początku poprowadzić za rączkę i pokazać możliwości

 

@Monio: Jeśli nowi odbiją się od innych softów a od blendera nie, to wg mnie tylko na plus dla blendera. Zubożanie interfece'u to wg mnie złą droga. Ten twój pomysł z przyciemnianiem itp fajny ale zbyt ingeruje w kod i podejżewam że nie będzie komu zaimplementować. Ja myślałem bardziej o skryptach pythona, ale nie wiem na ile jego api na to pozwoli. Ostatnio ostro ucze powtarzam pythona na codeacademy.com (genialna stronka i sposób uczenia) potem może spróbuje obadać możliwości api blendera.

 

Edit:// no i są chyba też kraje gdzie dostęp do netu jest ograniczony (modemy) i w nich tutoriale i manual z netu są mało przydatne.

Edytowane przez szczuro
Napisano

wybaczcie, że strasznie nie na temat, ale czegoś o cycles szukałem i taki film znalazłem. Najśmieszniejsze, że do pewnego momentu myślałem, że ma to coś... a z resztą, sami zobaczcie.

 

Napisano (edytowane)

Gołąb jest więc coś... ;) Cyriak jest super, polecam wszystko od niego.

 

---------------------------

http://projects.blender.org/scm/viewvc.php?view=rev&root=bf-blender&revision=53338

 

Nowy licznik trisów w obiect mode. Małe a cieszy.

 

---------------------------

http://lists.blender.org/pipermail/bf-blender-cvs/2012-December/052507.html

 

Incepcja w blenderze. Będzie można spakować pliki blend do pliku blend. ;)

 

http://inception.davepedu.com/

Edytowane przez Monio
Napisano

@ikkiz

 

WTH iz diz... xD

 

@Monio

 

O dzięki za comity, przez święta wypadłem z obiegu :D

 

Inne fajne commity z Trunk :)

 

http://www.miikahweb.com/en/blender/svn-logs/commit/53092

 

Jest co świętować. Antonis zmergował swój UV Stitch, ale tryb działający wykorzystując Edge nie Vertexy (ten był dostepny wcześniej).

Widzę, że Edgowy Stitch jest ustawiony jako domyślna operacja przy Stitch, i bardzo dobrze, bo jest w większości przypadków znacznie bardziej użyteczny od trybu Vertexowego.

 

http://www.miikahweb.com/en/blender/svn-logs/commit/53352

 

To chyba oznacza Vertex Bevel, ale głowy nie dam. Było by mega :)

 

http://www.miikahweb.com/en/blender/svn-logs/commit/53330

 

Usprawnienia dragu'n'drop mała rzecz, a ciszy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności