vision3d Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Hej! Przedstawiam portfoliowy projekt, robiony po godzinach wspolnie z Pawłem Fabjańskim. Jego celem bylo jak najlepsze skomponowanie elementow cg ze zdjeciem. Padlo na Asimo silujace sie z nowym modelem Infiniti, ogolnie mialo byc wesolo w tej scenie;) Calosc oswietlana pojedyncza mapa HDRI (wykonana na miejscu) i renderowana w srodowisku 3ds max Vrayem. Finalna rozdzialka cos kolo 9000px szerokosci. Autorem zdjecia jest Paweł, ktory zreszta ogarnal pozniejsza postprodukcje obrazu. Lokacja: PKiN ;) Testowanie swiatla i materialow: HDR'ka:
pecet Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Robot wygląda jak przyłapany na kradzieży ;) Fajny pomysł i wykonanie.
simonhc Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 (edytowane) Bardzo ladny montaz. Nie rozumiem do konca przepalen na suficie(sa tam jakies lampy?) 5 stars z mojego worka. EDIT: widze, sa:) Edytowane 27 Grudzień 2010 przez simonhc
pressenter Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Bardzo ładnie, zresztą czego tu się spodziewać, Paweł to profesjonalista, a i Twoje prace są przecież świetne. Jeśli już na prawdę miałbym się czegoś czepić, to że wentyl jest w kolorze felgi. :P Pozdrawiam Szymon Simonhc: są, zerknij na panoramę, zaraz nad listwą sztukateryjną. ;)
Camel Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 mężczyzna nie jest taki ostry, za to autko takie wyrażne.. To trochę jest odskocznia, naprawdę :) podobnie można powiedzieć o lakierze, mam takie wrażenie, ale nie mogę tego tak za bardzo wytłumaczyć.. Ale całość jest bardzo ładna, mimo imperfecta.
vision3d Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Napisano 27 Grudzień 2010 czas naswietlania foty to jakies 2s, uwierz mi ostrzej juz sie nie dalo:D
Camel Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 a odwrotnie się nie dało? zblurzyć nieco renderek+alpha, potem dać do foty? Możebyś spróbował ;) Oprócz blura na zdjęciu, widzę że mała aberracja chromatyczna czerwono-niebieska jest czy coś w ten deseń, ale nie wiem czy to do końca tak :>
vision3d Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Napisano 27 Grudzień 2010 po co blurowac calosc jak tylko model wyszedl nie do konca ostro? Taka byla specyfika pracy, to nie byl plan zdjeciowy, tylko zwykly 'tour' z przewodniczka gdzie na te shoty mielismy pare minut;)
Camel Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 nie myślałem o blurowaniu zdjęcia po zmergowaniu warstwy z asimo i autkiem, ale skoro miało być coś konkretnego, bez dodatkowych ficzersów to czemu nie, zwracam honor ;)
uncle Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 generalnie zajefajne chociaz troszeczke chyba brakuje przepalen na renderze wstosunku do zdjecia (sufit)
blinq Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Fantastycznie! Doprawdy nie wiem Panowie do czego Wy się czepiacie ;) Choćbym i przyczepić się chciał to za bardzo nie mam do czego :D Gratki!
blomd Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Ulala. Okropnie podobają mi się shadery jak i cała scena . Jedynie do czego mógłbym się przyczepić, to to, że nie czuć masy samochodu . Poza tym to wypas, no i te opony... Mógłbyś powiedzieć choć odrobinę o ich materiale, bo sam się z takimi zmagam i kiepsko coś wychodzą. Pozdrawiam. A no i 5* oczywiście
abuero Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Wszystko pięknie ale muszę wyłamać się z szeregu i zwrócić uwagę na jeden szczegół. Kompozycja wygląda jakby była ustawiona pod konkretne ujęcie samochodu a nie sytuację sceny. To co było już wcześniej wspomniane : nie widać masy auta. Generalnie koła w powietrzu raczej trochę opadają, a skręcenie przednich "pod górkę" również nie dodaje realizmu. Dla mnie auto wygląda jakby było żywcem przeniesione z innej sceny. Materiały i oświetlenie oczywiście bombowe. pozdrawiam
vision3d Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Napisano 27 Grudzień 2010 tak, zabieg celowy ze skretem kol i nie opadaniem zawieszenia, to jest "beauty shot" a nie realizm w przedstawianiu fizyki samochodu, takze nie wiem po co na sile w reklamiarskim obrazku szukac pelnego realizmu;)
abuero Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Oczywiście nie miałem na myśli kół wiszących jak na podnośniku u mechanika (może bardziej miałem na myśli naturalność niż realizm)...trochę razi mnie ta wymuszona poza ale rozumiem, że to tzw. chwyt marketingowy pzdr
Loki Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 jest swietnie jesli idzie o render, postpro i kompozycję. Brakuje mi tylko jeszcze ze 2 - 3 Asimo w scenie :) jeden jeszcze mógł by pomagać nieść auto (po lewej, samochód zdaje się przez swój rozmiar "przeważać" tego biednego robota), jeden np wyglądać gdzieś z tych drzwi po lewej stronie i sprawdzać jak im idzie kradzież :) ale tak czy inaczej - full pro panowie! Front się należy jak nic :)
Meedo_pl Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 Super praca, materiał felg jest bajeczny. Jedyną uwagę mam do tego przepalenia na suficie, które jest zdecydowanie za mocne. Mimo tego praca na 5. Pozdrawiam.
mookie Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 Zupełnie nie podoba mi się kompozycja, scenka również w ogóle nie wydaje mi się zabawna. Model samochodu jest rzeczywiście świetny, ale samo zdjęcie, jak i robot, całe wrażenie ogólne obrazka jako obrazka (a nie jakości połączenia rzeczywistości z CG) po prostu do mnie nie przemawia. Forma jest w porządku, z treścią dużo gorzej.
GrześDuro Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 Myśle ze była by zabawniejsza gdyby ASIMO był swojego wzrostu. Moim zdaniem bardzo dobry pokaz mozliwosci i dodatek do folio;)
bolitic Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 Zupełnie nie podoba mi się kompozycja, scenka również w ogóle nie wydaje mi się zabawna. Model samochodu jest rzeczywiście świetny, ale samo zdjęcie, jak i robot, całe wrażenie ogólne obrazka jako obrazka (a nie jakości połączenia rzeczywistości z CG) po prostu do mnie nie przemawia. Forma jest w porządku, z treścią dużo gorzej. W 100% się zgadzam z panem mookie. Poza tym wcale nie jest tak dobrze model wkomponowany - na obrazku w wersji full jest to widoczne, ale już w zbliżeniu wygląda o niebo lepiej. Pozdro!
Ania Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 (edytowane) Fajny pomysł, ale moim zdaniem kompozycja nie trafiona, zwłaszcza kolory. Nie jest dobrze że oprócz niebieskiego faceta (to na plus) najwyraźniejszym akcentem kolorystycznym jest czerwony dywan. Samochód i robot w barwach kamuflażowych zlewają się ze ścianą (a nie zlewają się na tyle żeby to wyglądało na zamierzony zabieg). Edytowane 28 Grudzień 2010 przez Ania
plasti Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 ten dywan jest karminowo-rozowy(chyba ze mam zwalony monitor), a co do pracy to pionteczka, co tu duzo mowic 5*
vision3d Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Napisano 28 Grudzień 2010 kolorystyka miala byc lekka, czy wyszlo za malo wyraziscie to juz mysle sprawa indywidualnego odbioru. Dywan faktycznie mocno sie wyroznia, ale nie bylo juz czasu na jego zwiniecie;)
pabulo Napisano 28 Grudzień 2010 Napisano 28 Grudzień 2010 też uwazam ze jest problem z masą auta. Z bardziej oczywistych rzeczy moznaby jej "zwisnąć" koła bardziej, tak jak by to miało miejsce w rzeczywistości (albo nawet lakko to przerysować). Podkreślenie cieni od robota i samochodu na podłodze też mogłoby pomóc Uwga ani dot. kolorów też moim zdaniem trafna. Ogólnie troche brakuje tu pomysłu na jakiś bardziej przemyślany rozkład akcentów. Możnaby scenariuszowo wyciągnąć z tego więcej
Bonifatz Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 Piękna robota ! pro podejście do tematu !
grzyb950 Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 Wszystko świetnie, z resztą jak zwykle. Bardzo mi się podoba
cichysit Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 Oczywiście jak zwykle model samochodu rewelka, również hdrka; jedynie mam wrażenie, że samochodowi brakuje ciężkości, odbieram go jako napompowany balon; pozdrawiam
maaaad Napisano 1 Styczeń 2011 Napisano 1 Styczeń 2011 Hehe, świetna pracka, naprawdę mi się podoba, zarówno pomysł, jak i wykonanie.
peter_f Napisano 2 Styczeń 2011 Napisano 2 Styczeń 2011 Rewelacyjna jakość Piter: model, render, postpro i świetna integracja z tłem. Zgadzam się z głosami krytyki odnośnie kompozycji, troszkę za szerokie ujęcie i do tego kolor wozu nie zatrzymuje wystarczająco wzroku. Niemniej fantastyczna robota i powalająca jakość, na pewno warta fronta!
Rekomendowane odpowiedzi