Skocz do zawartości

Wiz: Lagune of Nador


Zed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

przedstawiam jeden z naszych ostatnich projektow. Wizualizacja koncepcji zagospodarowania laguny w Nador w Maroku.

Prace nad projektem trwaly ok 4-5 dni. Pozniej juz tylko renderowanie - ok 2 tygodnie na 3 maszynach dual quad xeon. Czasy renderingu byly niestety dosyc spore gdyz cala roslinnosc w scenie to modele 3d lacznie z trawa. Zeby uniknac nieprzyjemnego flikowania trzeba bylo ustawic w miare dobre sety samplera. W scenie jest ok 60 tys obiektow proxy - glownie zielen.

Soft: 3ds max, vray, toxik, vegas.

 

 

siateczki dla zainteresowanych:

http://pixelmustdie.com/zed/nador_wire_01.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nador_wire_02.jpg

 

Milego ogladania ;)

 

Pozdro

Zed

Edytowane przez Zed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzieki Tores,

moze doprecyzuje - ta wersja jest dla nas do portfolio. Klient dostal znacznie dluzsza w mniejsze rozdzielce (PAL) Wersja dla klienta nieco inaczej oblatywala projekt - malo ciekawie i nudno. Do portfolio wolalem cos bardziej dynamicznego. Nie chcialem sie pastwic nad scena robiac pare ujec wiec zdecydowalem sie na szybki przelot po calym terenie.

Ze wzgledu na expresowy czas wykonania projektu celowo odpuscilem sobie renderowanie datali z bliska ktore nie sa przesadnie dopracowane. Projekt zakladal raczej pokazanie calosci wiec skupilismy sie na tej czesci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez VrayScattera. kompy na ktorych sie liczylo maja po 16gb i scenka wciagnla dokladnie polowe wiec tutaj nie bylo problemow. Czas na klatke to 20-30 min na 3 kompach dual quad xeon 2,5ghz w rozdzielczosci 1280x544.

Wersja PAL liczyla sie znacznie szybciej bo raz ze mniejsza a dwa ze moglismy (a nawet musielismy) tam przyciac nieco na jakosci bo na liczenie za wiele czasu nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka animacja i tylko 9 komentarzy w tym połowa autora ? Niezbadane są wyroki forum...

Animacja pełen wypas, szacunek za opanowanie tak ogromnej sceny. Dawno nie widziałem tak dobrze wykonanych materiałów roślin w animacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

dokladnie, chlopaki wlasnie pastwia sie nad jakas kulka i ksiazkami :-)

 

Faktycznie, szacunek za ogarniecie projektu, bo wyglada nieziemsko... ciekawe ile przez ten czas zjedliscie paczkow i wypiliscie coli ;P

Normalnie ogarnac cos takiego to trzeba miec... glowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje i wielki szacunek za świetnie wykonaną robotę.

Mam pytanie jak rozsiewaliście trawę jakimś pluginem typu advanced painter czy jakoś inaczej?

I jak wasz komputer radził sobie z wyświetlaniem tej całej trawy w viewport przymulało coś czy raczej bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Panowie

 

Chrupek3D - obylo sie jakos bez coli i paczkow ;)

 

Sroka8888 - sialismy zielen objectPainterem z pakietu skryptow soulCollections.

Scena troche zamulala ale jak sie dobrze rozdzieli rozne sekcje i wyrzuci do xrefow to idzie ladnie ;) kluczem przy takich projektach jest dobre zarzadzanie scena zeby nie tracic czasu na zbytnie przymulanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie coś niewyobrażalnego...

jakość, ilość zieleni poraża. świetne!

 

ale mam drobną uwagę, którą można olać bo nie znam standardów - od dawna nie siedzę w wizualizacjach.

czy robienie tak spektakularnych i czasochłonnych rzeczy w 2,5 tygodnia, to nie jest psucie rynku? wiem, że zdarzają się zlecenia na wczoraj, jednorazowe projekty, które trzeba zrobić migusiem. jednak w przypadku ciągłego powtarzania się takiego procederu odbierał bym to trochę negatywnie.

oczywiście nie jest to zarzut do autora, bo nie znam podłoża zlecenia, taki tylko psztyczek do dyskusji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się komentuje takie prace. Całość idealnie do mnie przemawia. Te kolory, delikatny fog...

Może jakiegoś minimalnego motion blura brakuje, ale to by zabiło czasy renderów, więc to nie zarzut. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MaGuu o jakim psuciu rynku mowisz? Co jest zlego w tym ze potrafimy sprawnie zrobic taki projekt? Mamy zwlekac i udawac ze pracujemy w pocie czola przez miesiac? Kasujemy odpowiednia stawke za taka robote i zabieramy sie za nastepna ;) Przeciez nie robimy tego za 'grosze'... a krotki czas wykonania moze tylko podniesc cene. No ale moze myslisz o czyms innym - rozwin mysl please ;)

 

RA - motion blur jest dodany w post. Ze wzgledu na bledy w jego tworzeniu (duza szybkosc kamery) musialem zminimalizowac rozmycie. Spauzuj sobie pare klatek to zobaczysz ze jest ;) Bez mb wygladalo slabiej. Zgadzam sie jednak ze przydaloby sie wieksze rozmycie - najlepiej renderowane ale jak piszesz czasy skacza wtedy nieco w gore ;) Wtedy bylby idealnie plynnie - bedzie na pewno w kawalku do naszego nastepnego reela ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MaGuu pewnie chodzi o to, że za szybko zrobiliście taki projekt. Więc popsuliście rynek, bo pokazaliście że pracujecie - teraz wszyscy zleceniodawcy będą traktować grafików jak ludzi pracy i będą wymagać czasów realizacji, które zakładają ciężką pracę i co najważniejsze - skuteczność i zorganizowanie.

Od dziś koniec z przeglądaniem max3d, czy oglądaniem youtube w trakcie godzin pracy ;)

 

 

 

A projekcik miodzio!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psucie ryku to jest wtedy jak ktoś pitoli coś takiego 2 miesiące na jednym kompie i daje stawki za które nie może kupić dodatkowych kompów ( o legalnym oprogramowaniu nie wspominając ).

Gratulacje za fronta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa sam w sobie, chodź terminem bym się nie podniecał a raczej zasobem ogromu wiedzy, tak jak było wspominane wyżej, bo bez umiejętności zarządzania sceną kompletnie nic nie zrobisz..Pomijając tu kwestie sprzętowe i sam pomysł jak.., Dwa znowu się odniosę to twej wiedzy, – która zawsze wychodziło daleko poza ramy tego forum – w końcu byłeś chyba jednym z pierwszych prekursorów wprowadzających v-reya na rynek Pol- gdzie, jakość tamtych prac jest nie osiągalna dla wielu dzisiaj, mimo tak ogromnego zasobu szkoleniowego, jaki mamy obecnie, a jaki był a raczej jakiego nie było wówczas .. Wiec ZED nic się nie zmieniło u ciebie:), co więcej i mentalnie jesteś znacznie dalej.. KLASA.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huh no to pocisnales ;) Az nie wiem jak sie ustosunkowac wiec moze przemilcze ;)

Chcialbym tylko dodac ze PMD to nie tylko ja ale rowniez Mac ;) dzialamy razem praktycznie od poczatku ;)

Pozdro!

Edytowane przez Zed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności