Napisano 13 Lipiec 201113 l Jak wyłączyć logo nox w renderze? i co z modelami Evermotion pod renderer Nox? :)
Napisano 13 Lipiec 201113 l Narazie sie nie da. To taki zabieg promocyjny. Nic sie jednak nie stanie jak ktos sobie wystempluje czy dokadruje render ;)
Napisano 13 Lipiec 201113 l Autor A podobno jest jakiś sposób na wyłączenie bez większego hackowania :-) No no. Fajnie się ten wątek rozkrecil. Zed: Swietne te roslinki! Edytowane 13 Lipiec 201113 l przez Adek
Napisano 13 Lipiec 201113 l Oj tam oj tam. Nie ma zadnego sposobu :P Miejmy nadzieje ze NOX rozkreci sie podobnie ;) A takie dam badyle ;) Dzieki.
Napisano 14 Lipiec 201113 l Tak się jeszcze spytam , czy to będzie szybciej renderować kiedyś ? bo jakoś komputerem nie szarpie ... , czy tak renderują renderery na CPU ?
Napisano 14 Lipiec 201113 l Tak przy porannej kawce napiszę. Jeśli ktoś pamięta początki Indygo lub Maxwella (który nie supportował materiałów nawet) to NOX ma doskonały start. Wiem, bo swego czasu przy jednym i drugim byłem testerem RC. Odnośnie logo NOXa, da się to usunąć, programistycznie. Ale trzeba bardzo dobrze się znać. Nie łapię po co komu to,skoro i tak z czasem samo zniknie :)
Napisano 14 Lipiec 201113 l a ja chcialbym ponowic moje pytanie...czy da sie swiecic hdr'ka ? bo nie moge nic takiego znalezc :(
Napisano 14 Lipiec 201113 l Dizek - nie wiem czy potrzeba wiecej tutkow poki co ;) Jesli masz pytania to wal smialo a postaramy sie pomoc. Moze z czasem powstana bardziej kompleksowe tutoriale jak oswietlic wnetrze itd ale na tym etapie troche szkoda czasu. Co do szybkosci - na pewno bedzie szybciej w przyszlosci ;) Jak napisal Adam inne popularne silniki tez zaczynaly w bolach ;) Velopl - oficjalnie slotu do hdr nie ma ale mozesz zrobic duza sfere/hemisfere, odwrocic normalne i dac na nia material emitera z zaladowana exr'ka. Wazne zeby sfera byla dosyc duza wzgledem oswietlanej sceny. Przygotuj sie ze moze szumic doscy mocno ;) Odswiezylem moja stara scenke noxowa. Rendzilo sie przez 16h na dual quad core xeon 2,5 Ghz w rozdzielce 3000x1500pix Caly post oczywiscie wykonany w NOXie. Zrobilem pare shotow zeby pokazac jak mozna ladnie zrownowazyc szum kiedy na render nakladamy gladziutkiego jak pupa niemowlaka fake dofa ;) Zarzucilem tez wersje bez dofa. http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_01.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_02.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_03.jpg 01 - fake dof + grain dla zrownowazenia szumu 02 - j.w. ale bez grain 03 - bez dofa i graina Pozdro
Napisano 14 Lipiec 201113 l wersja z Dofem liczyła się 16h? ech przypomniały mi się stare czasy z maxwellem ;)
Napisano 14 Lipiec 201113 l 16h liczyla sie wersja bez dofa - tutaj jest fake dof dodany w post. Goly obrazek masz pod 03. Pierwsze rednery na testowej wersji maxwella robilem na jakims p4 3ghz :) ojj mial procek co robic rendery 800x600 smazyly sie nocami... z roznym skutkiem :)
Napisano 14 Lipiec 201113 l to mi się coś pokićkało, bo myślałem ze jak się włączy fake dof'a to liczy się szybciej. A tu o post produkcje chodzi tak?
Napisano 14 Lipiec 201113 l Liczy sie szybciej bo renderowanie z real dofem wymaga dluzszego czasu zeby wycziscic nieostre obszary - to zmora kazdego silnika ;) Szczegolnie jesli glebia jest plytka - wtedy fake dof na prawde sie przydaje. W tej scenie mozna by jeszcze od biedy renderowac z real dofem bo rozmycie nie jest tak duze i powinno sie przez te 16h calkiem dobrze wyczyscic. Puszcze na noc render i porownamy ;)
Napisano 14 Lipiec 201113 l "na noc" to taki skrot myslowy :P jak puszcze render przed wyjsciem ze studia ok 16 to do rana bedzie ;)
Napisano 14 Lipiec 201113 l rozważacie możliwość używania pamięci RAM w wersji GPU tego NOX'a ? ;) jeśli to w ogóle będzie możliwe?
Napisano 14 Lipiec 201113 l Ciezko cokolwiek powiedziec w tej chwili. Uzycie systemowego ramu jak w Indigo znosi ograniczenia ramu na karcie ale uderza w wydajnosc. Bedziemy sie zastanawiac w odpowiednim czasie ;)
Napisano 14 Lipiec 201113 l imho fajna opcja by byla stworzenie bazy materialow/setupow/scen z dostepem online bezposrednio z NOXa cieszy ze ktos z pl sie zabral za pisanie renderera!
Napisano 14 Lipiec 201113 l aj aj, dam po uszach ;) Może nie ładnie tak pisać o innych przy swoim dziecku, ale Kray jest z PL i to od daaaawna - http://www.kraytracing.com/
Napisano 14 Lipiec 201113 l zed: to żeby ktoś mógł włączyć/wyłączyć obsługę dwóch rodzajów pamięci.. to może nieco rewelka by była ;)
Napisano 14 Lipiec 201113 l z tego co się orientuje nowe CUDA (nie wiem czy już jest na rynku) znosi ograniczenie pamięci RAM na kartach, teraz posiadając 2 i więcej kart będzie można sumować ilość RAM na GPU. Info od przedstawiciela nVidia.
Napisano 14 Lipiec 201113 l Dunuś - opcja przelaczania wydaje sie byc calkiem razsadna ;) Zanotowane. SWRSC - sumowac ram na kartach mozna juz od jakiegos czasu. Chodzi jednak o uzycie systemowego ramu ktory jakby nie patrzec jest duuuzo tanszy niz 2-3 karty graficzne w kompie - niestety uzycie ramu systemowego niesie spore ograniczenia. Zmierzymy sie z tym implementujac obsluge GPU do NOXa. Nie ma co za duzo gdybac bo to na pewno jeszcze troche potrwa i moga pojawic sie nowe rozwiazania od producentow kart graficznych ;)
Napisano 14 Lipiec 201113 l mookie: Grzybu (Grzegorz Rakoczy) pisze plugin do blendera. Jest jeszcze Tomasz(Tomasz Marek) ktory pisze plugin do sketchupa
Napisano 14 Lipiec 201113 l Napiszcie kto wiedział ze firma Evermotion i ich render jest z BIAŁEGOSTOKU!
Napisano 14 Lipiec 201113 l ja wiedzialem ... a co? ad NOXa - planujecie dac mozliwosc ruchu kamery podczas renderowania? ficzer ostatnio dosyc popularny...
Napisano 15 Lipiec 201113 l melman: ja w sumie tez wiedzialem ;) pxl666: chwilowo na pewno nie bo krew by Cie zalala podczas krecenia widokiem :) ale jak juz dojdzie kiedys sprawnie liczacy silnik na gpu to nie bedzie przeszkod. zapodalem sobie na noc taki arch tescik. Przy okazji sprawdzilem fake dofa bo w sumie ciekawe tlo do rozmycia ;) Caly post oczywiscie z poziomu NOXa. hiresy: 01 02 03
Napisano 15 Lipiec 201113 l Dobry obrazek na benchmark, coś a'la Octane. a planujesz do wyboru jakiś algorytm (kernel) renderujący jak w Indyku, czy Octane (Path Tracing, Metropolis (MLT), PMC). MLT to widzę, ze jest, ale może jakiś inny szybki podgladzik :-) Nie znam się na tym, wiec sorka za dyletanctwo ;)
Napisano 15 Lipiec 201113 l @Zed to moze ty byś zrobił jakiś tutek , dla jednej z twoich prac , jakie wyrenderowałeś w NOX'ie , są super
Napisano 15 Lipiec 201113 l melman napisał: Napiszcie kto wiedział ze firma Evermotion i ich render jest z BIAŁEGOSTOKU! Ja wiedziałem bo tu mieszkam i miałem przyjemność widzieć z bliska ewolucję. ale tego że http://www.kraytracing.com/ jest z Ostrołęki - tam się urodziłem i wychowałem to już nie wiedziałem. pozdrawiam obydwie firmy, które są doskonałą ilustracją powiedzenia, że Polak potrafi. p.s. Ostrołęka nie pęka !!
Napisano 15 Lipiec 201113 l Chrupek3D: poki co NOX leci na MLT. Nie podlelismy jeszcze ostatecznej decyzji na ile bedzemy pracowac nad ulepszeniem MLT a na ile skupimy sily na wdrozeniu Path Tracing. Na pewno bedzie mozna korzystac z obu silnikow jezeli takowe beda w NOXie. dizek: mysle ze moglbym zrobic ;) Postaram sie cosik przygotowac w najblizszym czasie.
Napisano 15 Lipiec 201113 l zdeno napisał: ...pozdrawiam obydwie firmy, które są doskonałą ilustracją powiedzenia, że Polak potrafi. To może jeszcze offtopem jako ciekawostke dodam, że znany na świecie syntezator mowy "Ivona" jest z Bytowa :)
Napisano 15 Lipiec 201113 l .... to Polacy odnaleźli źródło Amazonki :P ech, tyle postów i żadnych złośliwości pod kierunkiem Evermotion. O_o
Napisano 15 Lipiec 201113 l Adam_Guzowski napisał: ech, tyle postów i żadnych złośliwości pod kierunkiem Evermotion. O_o lezacych sie po prostu juz nie bije ;)
Napisano 15 Lipiec 201113 l Alojzy Bombelek napisał: lezacych sie po prostu juz nie bije ;) ;)ech! też bym sobie tak poleżał jak Eversi ... biały piasek egzotycznej plaży, drinki z parasolką i miliord na koncie.
Napisano 15 Lipiec 201113 l Fajnie prezentują się rendery z tego silnika, wydaje mi się tylko, że brak bumpa i dispa dość mocno ograniczają końcowy efekt. Kiedy można się spodziewać pojawienia się tych funkcji?
Napisano 15 Lipiec 201113 l Na pewno ograniczja. Sam bump juz wiele by zalatwil i on pewnie pojawi sie pierwszy. Z dispem bedzie wiecej zabawy. Nie napisze teraz kiedy i jakie ficzery beda dodane. Niebawem przygotujemy dokladny plan prac co i kiedy powinno byc wprowadzone ale musimy sie dokladnie zastanowic. Poki co pierwsze dni po premierze to raczej rozmowa z userami i poprawianie mniejszych bledow ktore wylapali testujacy. zapraszam po update noxa: http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?p=349688 Edytowane 15 Lipiec 201113 l przez Zed
Napisano 15 Lipiec 201113 l ja bym chciał zobaczyc tutorial (caly razem tym w maxie) , tej sceny wooden_boxes czy jakos tak , co jest w sample_scenes bardzo bym prosił ;)
Napisano 16 Lipiec 201113 l No super. Jeśli rzeczywiście będzie za free i rzeczywiśćie będzie sie rozwijał a unsuporty poznikają.. to by bylo coś. Z drugiej strony kasa która trzeba wyłożyć na np vraya w porównaniu z kosztem samego maksa to i tak pierdnięcie a mental jest w zestawie. Ale tak czy siak bardzo fajna inicjatywa. Marszczenie czoła że nie obsługuje tego czy tamtego na tym etapie jest kompletnie bez sensu.
Napisano 16 Lipiec 201113 l Cytat Z drugiej strony kasa która trzeba wyłożyć na np vraya w porównaniu z kosztem samego maksa to i tak pierdnięcie a mental jest w zestawie. Wspominalem juz wczesniej ze exporter do maxa powstal glownie z tego powodu iz na nim pracujemy ;) O wiele latwiej testowac bo mase scen jest pod reka. Beda inne exportery wiec luzik ;) Z drugiej jednak strony vray to nie unbias i nie jest kompletnym rozwiazaniem dla kogos kto bedzie chcial renderowac w maxie przy uzyciu unbiasa. Rasowe unbiasy maja light layers i generalnie daja dobre efekty bez zaglebiania sie w ustawienia renderingu co jest czesto porzadane przez srednio obeznanych w temacie renderowania architektow ;) Juz na etapie wstepnego renderowania mozna dopasowac oswietlenie layerami i zapisac sobie configi do pliku ;) Dosyc to latwe i w sumie bardzo przyjemne bo mozna dowolnie experymentowac bez renderowania passow np. z vraya i skladania w programie do compo. Z drugiej jednak strony widzialem mase tak paskudnych renderow z unbiasow ze ciezko twierdzic iz zawsze daja rewelacyjne efekty bo to nieprawda ;) majac lustrzanke tez nie zrobimy swietnych zdjec nie majac pojecia o fotografii. Dizek: da sie zrobic ;) zalaczam jeszcze render nissana w wersji exterior ;) rendering 8h na laptopie z quad core Q720 nissan hires Edytowane 16 Lipiec 201113 l przez Zed
Napisano 16 Lipiec 201113 l dzieki dizek ;) Po wakacjach wezme sie za jakies tutki wiec dopiero na poczatku sierpnia a tu taka abstrakcja dla relaxu: 1,5 godzinki na laptopie. hires
Napisano 16 Lipiec 201113 l poleżał, drink z palemką ??? :D my tu taki zapierdziel mamy, że śpimy na czas a jedyny drink to woda z plastikowego kubka, a palemkę to możemy sobie wyrenderować, ...ale zapraszam,zapraszam, sam zobaczysz :P PS.Jeszcze tak z off-topem pojadę, tam mi się nasunęło odnośnie kopania leżących, białych plaż. W pewnej dżungli,na pewnej wyspie żyje taki paskudny robal. Jest brzydki i od wszystkich dostaje bęcki. Nawet o wiele mniejsze mrówki dają mu łupnia. Do czasu. Przychodzi taki okres w życiu tego robala, że zapada w letarg,leży na ziemi i udaje martwego. W tym czasie się przepoczwarza w jednego z najbardziej wrednych robali jakie widziałem. W wyniku tego leniuchowania, robal dostaje naturalną broń. Potrafi z ogromną siła strzelać stężonym kwasem. W ułamku sekundy potrafi ugotować swoją ofiarę. Nawet o wiele większe ptaki spierdzielają od niego (widziałem jego atak na własne oczy,ja przeżyłem,moje ubranie nie) ... >:] Zed> śliczności, az olłejs! Edytowane 16 Lipiec 201113 l przez Adam_Guzowski
Napisano 16 Lipiec 201113 l Pozowlę sobie odpowiedzieć za Zeda. Grubo ponad 100 tyś. Aczkolwiek nie wszystko są samym rdzeniem ....
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto