Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 164
  • Wyświetleń 36,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Staszek do mentala i vraya nawet nie startuje poki co ;)

Napisano

Jak wyłączyć logo nox w renderze?

 

i co z modelami Evermotion pod renderer Nox? :)

Napisano

Narazie sie nie da. To taki zabieg promocyjny. Nic sie jednak nie stanie jak ktos sobie wystempluje czy dokadruje render ;)

Napisano
  • Autor

A podobno jest jakiś sposób na wyłączenie bez większego hackowania :-)

 

No no. Fajnie się ten wątek rozkrecil.

 

Zed: Swietne te roslinki!

Edytowane przez Adek

Napisano

Oj tam oj tam. Nie ma zadnego sposobu :P

 

Miejmy nadzieje ze NOX rozkreci sie podobnie ;)

 

A takie dam badyle ;) Dzieki.

Napisano

Tak się jeszcze spytam , czy to będzie szybciej renderować kiedyś ? bo jakoś komputerem nie szarpie ... , czy tak renderują renderery na CPU ?

Napisano

sciagnij demo Indyka i porownaj:

http://www.indigorenderer.com/

Napisano

Tak przy porannej kawce napiszę. Jeśli ktoś pamięta początki Indygo lub Maxwella (który nie supportował materiałów nawet) to NOX ma doskonały start. Wiem, bo swego czasu przy jednym i drugim byłem testerem RC.

Odnośnie logo NOXa, da się to usunąć, programistycznie. Ale trzeba bardzo dobrze się znać. Nie łapię po co komu to,skoro i tak z czasem samo zniknie :)

Napisano

a ja chcialbym ponowic moje pytanie...czy da sie swiecic hdr'ka ? bo nie moge nic takiego znalezc :(

Napisano

Dizek - nie wiem czy potrzeba wiecej tutkow poki co ;) Jesli masz pytania to wal smialo a postaramy sie pomoc. Moze z czasem powstana bardziej kompleksowe tutoriale jak oswietlic wnetrze itd ale na tym etapie troche szkoda czasu.

Co do szybkosci - na pewno bedzie szybciej w przyszlosci ;) Jak napisal Adam inne popularne silniki tez zaczynaly w bolach ;)

 

Velopl - oficjalnie slotu do hdr nie ma ale mozesz zrobic duza sfere/hemisfere, odwrocic normalne i dac na nia material emitera z zaladowana exr'ka. Wazne zeby sfera byla dosyc duza wzgledem oswietlanej sceny. Przygotuj sie ze moze szumic doscy mocno ;)

 

Odswiezylem moja stara scenke noxowa.

Rendzilo sie przez 16h na dual quad core xeon 2,5 Ghz w rozdzielce 3000x1500pix

Caly post oczywiscie wykonany w NOXie.

Zrobilem pare shotow zeby pokazac jak mozna ladnie zrownowazyc szum kiedy na render nakladamy gladziutkiego jak pupa niemowlaka fake dofa ;)

Zarzucilem tez wersje bez dofa.

 

http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_01.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_02.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_03.jpg

 

01 - fake dof + grain dla zrownowazenia szumu

02 - j.w. ale bez grain

03 - bez dofa i graina

 

Pozdro

Napisano

wersja z Dofem liczyła się 16h?

ech przypomniały mi się stare czasy z maxwellem ;)

Napisano

16h liczyla sie wersja bez dofa - tutaj jest fake dof dodany w post. Goly obrazek masz pod 03.

 

Pierwsze rednery na testowej wersji maxwella robilem na jakims p4 3ghz :) ojj mial procek co robic rendery 800x600 smazyly sie nocami... z roznym skutkiem :)

Napisano

to mi się coś pokićkało, bo myślałem ze jak się włączy fake dof'a to liczy się szybciej.

A tu o post produkcje chodzi tak?

Napisano

Liczy sie szybciej bo renderowanie z real dofem wymaga dluzszego czasu zeby wycziscic nieostre obszary - to zmora kazdego silnika ;)

Szczegolnie jesli glebia jest plytka - wtedy fake dof na prawde sie przydaje. W tej scenie mozna by jeszcze od biedy renderowac z real dofem bo rozmycie nie jest tak duze i powinno sie przez te 16h calkiem dobrze wyczyscic. Puszcze na noc render i porownamy ;)

Napisano

będziesz spał 16 godzin? ;)

Napisano

"na noc" to taki skrot myslowy :P

jak puszcze render przed wyjsciem ze studia ok 16 to do rana bedzie ;)

Napisano

rozważacie możliwość używania pamięci RAM w wersji GPU tego NOX'a ? ;)

jeśli to w ogóle będzie możliwe?

Napisano

Ciezko cokolwiek powiedziec w tej chwili. Uzycie systemowego ramu jak w Indigo znosi ograniczenia ramu na karcie ale uderza w wydajnosc. Bedziemy sie zastanawiac w odpowiednim czasie ;)

Napisano

imho fajna opcja by byla stworzenie bazy materialow/setupow/scen z dostepem online bezposrednio z NOXa

 

cieszy ze ktos z pl sie zabral za pisanie renderera!

Napisano

zed: to żeby ktoś mógł włączyć/wyłączyć obsługę dwóch rodzajów pamięci.. to może nieco rewelka by była ;)

Napisano

z tego co się orientuje nowe CUDA (nie wiem czy już jest na rynku) znosi ograniczenie pamięci RAM na kartach, teraz posiadając 2 i więcej kart będzie można sumować ilość RAM na GPU. Info od przedstawiciela nVidia.

Napisano

Dunuś - opcja przelaczania wydaje sie byc calkiem razsadna ;) Zanotowane.

 

SWRSC - sumowac ram na kartach mozna juz od jakiegos czasu. Chodzi jednak o uzycie systemowego ramu ktory jakby nie patrzec jest duuuzo tanszy niz 2-3 karty graficzne w kompie - niestety uzycie ramu systemowego niesie spore ograniczenia. Zmierzymy sie z tym implementujac obsluge GPU do NOXa. Nie ma co za duzo gdybac bo to na pewno jeszcze troche potrwa i moga pojawic sie nowe rozwiazania od producentow kart graficznych ;)

Napisano

mookie: Grzybu (Grzegorz Rakoczy) pisze plugin do blendera. Jest jeszcze Tomasz(Tomasz Marek) ktory pisze plugin do sketchupa

Napisano

Napiszcie kto wiedział ze firma Evermotion i ich render jest z BIAŁEGOSTOKU!

Napisano

ja wiedzialem ... a co?

 

ad NOXa - planujecie dac mozliwosc ruchu kamery podczas renderowania? ficzer ostatnio dosyc popularny...

Napisano

melman: ja w sumie tez wiedzialem ;)

 

pxl666: chwilowo na pewno nie bo krew by Cie zalala podczas krecenia widokiem :) ale jak juz dojdzie kiedys sprawnie liczacy silnik na gpu to nie bedzie przeszkod.

 

zapodalem sobie na noc taki arch tescik. Przy okazji sprawdzilem fake dofa bo w sumie ciekawe tlo do rozmycia ;)

Caly post oczywiscie z poziomu NOXa.

 

 

greeble_rings_nox_01_1280.jpg

 

greeble_rings_nox_02_1280.jpg

 

greeble_rings_nox_03_1280.jpg

 

 

hiresy:

 

01 02 03

Napisano

Dobry obrazek na benchmark, coś a'la Octane.

a planujesz do wyboru jakiś algorytm (kernel) renderujący jak w Indyku, czy Octane (Path Tracing, Metropolis (MLT), PMC). MLT to widzę, ze jest, ale może jakiś inny szybki podgladzik :-)

Nie znam się na tym, wiec sorka za dyletanctwo ;)

Napisano

@Zed to moze ty byś zrobił jakiś tutek , dla jednej z twoich prac , jakie wyrenderowałeś w NOX'ie , są super

Napisano
Napiszcie kto wiedział ze firma Evermotion i ich render jest z BIAŁEGOSTOKU!

 

Ja wiedziałem bo tu mieszkam i miałem przyjemność widzieć z bliska ewolucję.

 

ale tego że http://www.kraytracing.com/ jest z Ostrołęki - tam się urodziłem i wychowałem to już nie wiedziałem.

 

pozdrawiam obydwie firmy, które są doskonałą ilustracją powiedzenia, że Polak potrafi.

 

p.s. Ostrołęka nie pęka !!

Napisano

Chrupek3D: poki co NOX leci na MLT. Nie podlelismy jeszcze ostatecznej decyzji na ile bedzemy pracowac nad ulepszeniem MLT a na ile skupimy sily na wdrozeniu Path Tracing. Na pewno bedzie mozna korzystac z obu silnikow jezeli takowe beda w NOXie.

 

dizek: mysle ze moglbym zrobic ;) Postaram sie cosik przygotowac w najblizszym czasie.

Napisano
...pozdrawiam obydwie firmy, które są doskonałą ilustracją powiedzenia, że Polak potrafi.

 

To może jeszcze offtopem jako ciekawostke dodam, że znany na świecie syntezator mowy "Ivona" jest z Bytowa :)

Napisano
lezacych sie po prostu juz nie bije ;)

 

;)ech! też bym sobie tak poleżał jak Eversi ... biały piasek egzotycznej plaży, drinki z parasolką i miliord na koncie.

Napisano

Fajnie prezentują się rendery z tego silnika, wydaje mi się tylko, że brak bumpa i dispa dość mocno ograniczają końcowy efekt. Kiedy można się spodziewać pojawienia się tych funkcji?

Napisano

Na pewno ograniczja. Sam bump juz wiele by zalatwil i on pewnie pojawi sie pierwszy. Z dispem bedzie wiecej zabawy. Nie napisze teraz kiedy i jakie ficzery beda dodane. Niebawem przygotujemy dokladny plan prac co i kiedy powinno byc wprowadzone ale musimy sie dokladnie zastanowic. Poki co pierwsze dni po premierze to raczej rozmowa z userami i poprawianie mniejszych bledow ktore wylapali testujacy.

 

 

zapraszam po update noxa:

http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?p=349688

Edytowane przez Zed

Napisano

ja bym chciał zobaczyc tutorial (caly razem tym w maxie) , tej sceny wooden_boxes czy jakos tak , co jest w sample_scenes bardzo bym prosił ;)

Napisano

No super. Jeśli rzeczywiście będzie za free i rzeczywiśćie będzie sie rozwijał a unsuporty poznikają.. to by bylo coś. Z drugiej strony kasa która trzeba wyłożyć na np vraya w porównaniu z kosztem samego maksa to i tak pierdnięcie a mental jest w zestawie. Ale tak czy siak bardzo fajna inicjatywa. Marszczenie czoła że nie obsługuje tego czy tamtego na tym etapie jest kompletnie bez sensu.

Napisano
Z drugiej strony kasa która trzeba wyłożyć na np vraya w porównaniu z kosztem samego maksa to i tak pierdnięcie a mental jest w zestawie.

 

Wspominalem juz wczesniej ze exporter do maxa powstal glownie z tego powodu iz na nim pracujemy ;) O wiele latwiej testowac bo mase scen jest pod reka. Beda inne exportery wiec luzik ;)

 

Z drugiej jednak strony vray to nie unbias i nie jest kompletnym rozwiazaniem dla kogos kto bedzie chcial renderowac w maxie przy uzyciu unbiasa. Rasowe unbiasy maja light layers i generalnie daja dobre efekty bez zaglebiania sie w ustawienia renderingu co jest czesto porzadane przez srednio obeznanych w temacie renderowania architektow ;)

Juz na etapie wstepnego renderowania mozna dopasowac oswietlenie layerami i zapisac sobie configi do pliku ;) Dosyc to latwe i w sumie bardzo przyjemne bo mozna dowolnie experymentowac bez renderowania passow np. z vraya i skladania w programie do compo.

 

Z drugiej jednak strony widzialem mase tak paskudnych renderow z unbiasow ze ciezko twierdzic iz zawsze daja rewelacyjne efekty bo to nieprawda ;) majac lustrzanke tez nie zrobimy swietnych zdjec nie majac pojecia o fotografii.

 

 

Dizek: da sie zrobic ;)

 

 

zalaczam jeszcze render nissana w wersji exterior ;)

rendering 8h na laptopie z quad core Q720

 

nissan hires

 

nissan_GTR_concrete_1280.jpg

Edytowane przez Zed

Napisano

dzieki dizek ;) Po wakacjach wezme sie za jakies tutki wiec dopiero na poczatku sierpnia

 

a tu taka abstrakcja dla relaxu:

 

1,5 godzinki na laptopie.

 

hires

 

metal_geosphere_02_1280.jpg

Napisano

poleżał, drink z palemką ??? :D

my tu taki zapierdziel mamy, że śpimy na czas a jedyny drink to woda z plastikowego kubka, a palemkę to możemy sobie wyrenderować, ...ale zapraszam,zapraszam, sam zobaczysz :P

 

PS.Jeszcze tak z off-topem pojadę, tam mi się nasunęło odnośnie kopania leżących, białych plaż. W pewnej dżungli,na pewnej wyspie żyje taki paskudny robal. Jest brzydki i od wszystkich dostaje bęcki. Nawet o wiele mniejsze mrówki dają mu łupnia. Do czasu. Przychodzi taki okres w życiu tego robala, że zapada w letarg,leży na ziemi i udaje martwego. W tym czasie się przepoczwarza w jednego z najbardziej wrednych robali jakie widziałem. W wyniku tego leniuchowania, robal dostaje naturalną broń. Potrafi z ogromną siła strzelać stężonym kwasem. W ułamku sekundy potrafi ugotować swoją ofiarę. Nawet o wiele większe ptaki spierdzielają od niego (widziałem jego atak na własne oczy,ja przeżyłem,moje ubranie nie) ... >:]

 

Zed> śliczności, az olłejs!

Edytowane przez Adam_Guzowski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności