Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 164
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Narazie sie nie da. To taki zabieg promocyjny. Nic sie jednak nie stanie jak ktos sobie wystempluje czy dokadruje render ;)

Napisano (edytowane)

A podobno jest jakiś sposób na wyłączenie bez większego hackowania :-)

 

No no. Fajnie się ten wątek rozkrecil.

 

Zed: Swietne te roslinki!

Edytowane przez Adek
Napisano

Oj tam oj tam. Nie ma zadnego sposobu :P

 

Miejmy nadzieje ze NOX rozkreci sie podobnie ;)

 

A takie dam badyle ;) Dzieki.

Napisano

Tak się jeszcze spytam , czy to będzie szybciej renderować kiedyś ? bo jakoś komputerem nie szarpie ... , czy tak renderują renderery na CPU ?

Napisano

Tak przy porannej kawce napiszę. Jeśli ktoś pamięta początki Indygo lub Maxwella (który nie supportował materiałów nawet) to NOX ma doskonały start. Wiem, bo swego czasu przy jednym i drugim byłem testerem RC.

Odnośnie logo NOXa, da się to usunąć, programistycznie. Ale trzeba bardzo dobrze się znać. Nie łapię po co komu to,skoro i tak z czasem samo zniknie :)

Napisano

Dizek - nie wiem czy potrzeba wiecej tutkow poki co ;) Jesli masz pytania to wal smialo a postaramy sie pomoc. Moze z czasem powstana bardziej kompleksowe tutoriale jak oswietlic wnetrze itd ale na tym etapie troche szkoda czasu.

Co do szybkosci - na pewno bedzie szybciej w przyszlosci ;) Jak napisal Adam inne popularne silniki tez zaczynaly w bolach ;)

 

Velopl - oficjalnie slotu do hdr nie ma ale mozesz zrobic duza sfere/hemisfere, odwrocic normalne i dac na nia material emitera z zaladowana exr'ka. Wazne zeby sfera byla dosyc duza wzgledem oswietlanej sceny. Przygotuj sie ze moze szumic doscy mocno ;)

 

Odswiezylem moja stara scenke noxowa.

Rendzilo sie przez 16h na dual quad core xeon 2,5 Ghz w rozdzielce 3000x1500pix

Caly post oczywiscie wykonany w NOXie.

Zrobilem pare shotow zeby pokazac jak mozna ladnie zrownowazyc szum kiedy na render nakladamy gladziutkiego jak pupa niemowlaka fake dofa ;)

Zarzucilem tez wersje bez dofa.

 

http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_01.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_02.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/wnetrze_ag_4_03.jpg

 

01 - fake dof + grain dla zrownowazenia szumu

02 - j.w. ale bez grain

03 - bez dofa i graina

 

Pozdro

Gość Chrupek3D
Napisano

wersja z Dofem liczyła się 16h?

ech przypomniały mi się stare czasy z maxwellem ;)

Napisano

16h liczyla sie wersja bez dofa - tutaj jest fake dof dodany w post. Goly obrazek masz pod 03.

 

Pierwsze rednery na testowej wersji maxwella robilem na jakims p4 3ghz :) ojj mial procek co robic rendery 800x600 smazyly sie nocami... z roznym skutkiem :)

Gość Chrupek3D
Napisano

to mi się coś pokićkało, bo myślałem ze jak się włączy fake dof'a to liczy się szybciej.

A tu o post produkcje chodzi tak?

Napisano

Liczy sie szybciej bo renderowanie z real dofem wymaga dluzszego czasu zeby wycziscic nieostre obszary - to zmora kazdego silnika ;)

Szczegolnie jesli glebia jest plytka - wtedy fake dof na prawde sie przydaje. W tej scenie mozna by jeszcze od biedy renderowac z real dofem bo rozmycie nie jest tak duze i powinno sie przez te 16h calkiem dobrze wyczyscic. Puszcze na noc render i porownamy ;)

Gość Chrupek3D
Napisano

będziesz spał 16 godzin? ;)

Napisano

Ciezko cokolwiek powiedziec w tej chwili. Uzycie systemowego ramu jak w Indigo znosi ograniczenia ramu na karcie ale uderza w wydajnosc. Bedziemy sie zastanawiac w odpowiednim czasie ;)

Napisano

imho fajna opcja by byla stworzenie bazy materialow/setupow/scen z dostepem online bezposrednio z NOXa

 

cieszy ze ktos z pl sie zabral za pisanie renderera!

Napisano

z tego co się orientuje nowe CUDA (nie wiem czy już jest na rynku) znosi ograniczenie pamięci RAM na kartach, teraz posiadając 2 i więcej kart będzie można sumować ilość RAM na GPU. Info od przedstawiciela nVidia.

Napisano

Dunuś - opcja przelaczania wydaje sie byc calkiem razsadna ;) Zanotowane.

 

SWRSC - sumowac ram na kartach mozna juz od jakiegos czasu. Chodzi jednak o uzycie systemowego ramu ktory jakby nie patrzec jest duuuzo tanszy niz 2-3 karty graficzne w kompie - niestety uzycie ramu systemowego niesie spore ograniczenia. Zmierzymy sie z tym implementujac obsluge GPU do NOXa. Nie ma co za duzo gdybac bo to na pewno jeszcze troche potrwa i moga pojawic sie nowe rozwiazania od producentow kart graficznych ;)

Napisano

melman: ja w sumie tez wiedzialem ;)

 

pxl666: chwilowo na pewno nie bo krew by Cie zalala podczas krecenia widokiem :) ale jak juz dojdzie kiedys sprawnie liczacy silnik na gpu to nie bedzie przeszkod.

 

zapodalem sobie na noc taki arch tescik. Przy okazji sprawdzilem fake dofa bo w sumie ciekawe tlo do rozmycia ;)

Caly post oczywiscie z poziomu NOXa.

 

 

greeble_rings_nox_01_1280.jpg

 

greeble_rings_nox_02_1280.jpg

 

greeble_rings_nox_03_1280.jpg

 

 

hiresy:

 

01 02 03

Gość Chrupek3D
Napisano

Dobry obrazek na benchmark, coś a'la Octane.

a planujesz do wyboru jakiś algorytm (kernel) renderujący jak w Indyku, czy Octane (Path Tracing, Metropolis (MLT), PMC). MLT to widzę, ze jest, ale może jakiś inny szybki podgladzik :-)

Nie znam się na tym, wiec sorka za dyletanctwo ;)

Napisano
Napiszcie kto wiedział ze firma Evermotion i ich render jest z BIAŁEGOSTOKU!

 

Ja wiedziałem bo tu mieszkam i miałem przyjemność widzieć z bliska ewolucję.

 

ale tego że http://www.kraytracing.com/ jest z Ostrołęki - tam się urodziłem i wychowałem to już nie wiedziałem.

 

pozdrawiam obydwie firmy, które są doskonałą ilustracją powiedzenia, że Polak potrafi.

 

p.s. Ostrołęka nie pęka !!

Napisano

Chrupek3D: poki co NOX leci na MLT. Nie podlelismy jeszcze ostatecznej decyzji na ile bedzemy pracowac nad ulepszeniem MLT a na ile skupimy sily na wdrozeniu Path Tracing. Na pewno bedzie mozna korzystac z obu silnikow jezeli takowe beda w NOXie.

 

dizek: mysle ze moglbym zrobic ;) Postaram sie cosik przygotowac w najblizszym czasie.

Napisano
...pozdrawiam obydwie firmy, które są doskonałą ilustracją powiedzenia, że Polak potrafi.

 

To może jeszcze offtopem jako ciekawostke dodam, że znany na świecie syntezator mowy "Ivona" jest z Bytowa :)

Napisano
lezacych sie po prostu juz nie bije ;)

 

;)ech! też bym sobie tak poleżał jak Eversi ... biały piasek egzotycznej plaży, drinki z parasolką i miliord na koncie.

Napisano

Fajnie prezentują się rendery z tego silnika, wydaje mi się tylko, że brak bumpa i dispa dość mocno ograniczają końcowy efekt. Kiedy można się spodziewać pojawienia się tych funkcji?

Napisano (edytowane)

Na pewno ograniczja. Sam bump juz wiele by zalatwil i on pewnie pojawi sie pierwszy. Z dispem bedzie wiecej zabawy. Nie napisze teraz kiedy i jakie ficzery beda dodane. Niebawem przygotujemy dokladny plan prac co i kiedy powinno byc wprowadzone ale musimy sie dokladnie zastanowic. Poki co pierwsze dni po premierze to raczej rozmowa z userami i poprawianie mniejszych bledow ktore wylapali testujacy.

 

 

zapraszam po update noxa:

http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?p=349688

Edytowane przez Zed
Napisano

ja bym chciał zobaczyc tutorial (caly razem tym w maxie) , tej sceny wooden_boxes czy jakos tak , co jest w sample_scenes bardzo bym prosił ;)

Napisano

No super. Jeśli rzeczywiście będzie za free i rzeczywiśćie będzie sie rozwijał a unsuporty poznikają.. to by bylo coś. Z drugiej strony kasa która trzeba wyłożyć na np vraya w porównaniu z kosztem samego maksa to i tak pierdnięcie a mental jest w zestawie. Ale tak czy siak bardzo fajna inicjatywa. Marszczenie czoła że nie obsługuje tego czy tamtego na tym etapie jest kompletnie bez sensu.

Napisano (edytowane)
Z drugiej strony kasa która trzeba wyłożyć na np vraya w porównaniu z kosztem samego maksa to i tak pierdnięcie a mental jest w zestawie.

 

Wspominalem juz wczesniej ze exporter do maxa powstal glownie z tego powodu iz na nim pracujemy ;) O wiele latwiej testowac bo mase scen jest pod reka. Beda inne exportery wiec luzik ;)

 

Z drugiej jednak strony vray to nie unbias i nie jest kompletnym rozwiazaniem dla kogos kto bedzie chcial renderowac w maxie przy uzyciu unbiasa. Rasowe unbiasy maja light layers i generalnie daja dobre efekty bez zaglebiania sie w ustawienia renderingu co jest czesto porzadane przez srednio obeznanych w temacie renderowania architektow ;)

Juz na etapie wstepnego renderowania mozna dopasowac oswietlenie layerami i zapisac sobie configi do pliku ;) Dosyc to latwe i w sumie bardzo przyjemne bo mozna dowolnie experymentowac bez renderowania passow np. z vraya i skladania w programie do compo.

 

Z drugiej jednak strony widzialem mase tak paskudnych renderow z unbiasow ze ciezko twierdzic iz zawsze daja rewelacyjne efekty bo to nieprawda ;) majac lustrzanke tez nie zrobimy swietnych zdjec nie majac pojecia o fotografii.

 

 

Dizek: da sie zrobic ;)

 

 

zalaczam jeszcze render nissana w wersji exterior ;)

rendering 8h na laptopie z quad core Q720

 

nissan hires

 

nissan_GTR_concrete_1280.jpg

Edytowane przez Zed
Napisano

dzieki dizek ;) Po wakacjach wezme sie za jakies tutki wiec dopiero na poczatku sierpnia

 

a tu taka abstrakcja dla relaxu:

 

1,5 godzinki na laptopie.

 

hires

 

metal_geosphere_02_1280.jpg

Napisano (edytowane)

poleżał, drink z palemką ??? :D

my tu taki zapierdziel mamy, że śpimy na czas a jedyny drink to woda z plastikowego kubka, a palemkę to możemy sobie wyrenderować, ...ale zapraszam,zapraszam, sam zobaczysz :P

 

PS.Jeszcze tak z off-topem pojadę, tam mi się nasunęło odnośnie kopania leżących, białych plaż. W pewnej dżungli,na pewnej wyspie żyje taki paskudny robal. Jest brzydki i od wszystkich dostaje bęcki. Nawet o wiele mniejsze mrówki dają mu łupnia. Do czasu. Przychodzi taki okres w życiu tego robala, że zapada w letarg,leży na ziemi i udaje martwego. W tym czasie się przepoczwarza w jednego z najbardziej wrednych robali jakie widziałem. W wyniku tego leniuchowania, robal dostaje naturalną broń. Potrafi z ogromną siła strzelać stężonym kwasem. W ułamku sekundy potrafi ugotować swoją ofiarę. Nawet o wiele większe ptaki spierdzielają od niego (widziałem jego atak na własne oczy,ja przeżyłem,moje ubranie nie) ... >:]

 

Zed> śliczności, az olłejs!

Edytowane przez Adam_Guzowski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności