Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 164
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Holy shit...

 

Ten Nissan jest lepszy niż fotka.

Skoro teraz dopiero udało mi się zarejestrować na Evermotion (ale nie ma żadnej opcji by pobrać nawet betę), to mam pytanie - będzie wersja na Linuxa? :>

 

I drugie pytanko (wolę się ośmieszyć i wiedzieć na przyszłość, niż potem się dziwić:P) - jeżeli jest jako exporter do Blendera, to będzie można renderować w Blenderowym oknie (tak jak obecnie Yafaray) oraz wykorzystywać Nody do Noxa?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Napisano

bo to fotka jest ;) Zed sobie parasol na kółkach kupił.

Wersji na Linuxa - nie będzie (ale oczekujmy cudu)

 

Zabiłeś mnie tym pytaniem. Wybacz ale,odpowiedzi trzeba szukać u autora programu. Odpiszę w poniedziałek.

 

Napisano
I drugie pytanko (wolę się ośmieszyć i wiedzieć na przyszłość, niż potem się dziwić:P) - jeżeli jest jako exporter do Blendera, to będzie można renderować w Blenderowym oknie (tak jak obecnie Yafaray) oraz wykorzystywać Nody do Noxa?

 

NOX to zewnetrzny renderer i liczenie sceny w oknie blendera (podobnie jak i 3ds maxa) nie jest mozliwe. Tworzysz scene w blenderze z materialami, emiterami itd ktora pozniej jest zapisywana w formacie *.nox i otwierana przez renderer. Tam dopiero zaczyna sie rendering. Takie rozwiazanie ma wiele zalet:

- przede wszystkim wieloplatformowosc - mozna napisac exportery do wszystkich aplikacji 3d na rynku. Integrowanie w 100% renderera z aplikacja byloby bardzo czasochlonne.

- kwestia oszczedzania pamieci RAM. Dosyc istotna przy wiekszych scenach. Po exporcie sceny mozesz zamknac aplikacje 3d gdyz nie jest juz ona potrzebna. Mozesz tez kontynuowac prace w programie podczas gdy scena liczy sie w tle Wylaczasz wtedy np. 1-2 potoki w menadzerze zadan dla procesu noxa (renderer64.exe) zeby odmulic nieco kompa.

 

Jak juz sie domyslasz nie bedzie mozliwosci wspolpracy NOXa z nodami blendera. Zapisany z NOXa render mozesz oczywiscie wrzucic do blendera i tam obrobic go po swojemu jesli okaze sie ze post NOXa bedzie dla Ciebie niewystarczajacy ;)

NOX umozliwia zapis rendera do open exr co bardzo przydaje sie podczas dalszej edycji.

Napisano

@Zed, Adam: Dziękuję za błyskawiczne odpowiedzi! :)

 

Z Linuxem co prawda, rozpędziłem się, ale jeżeli byłaby taka opcja, to byłoby kozacko, ale nie skrzywiłbym się, jeżeli odpowiedź brzmiałaby: absolutnie nie i kropka;)

Napisano

pxl666 też prawda, ale póki co Cyclesa nie udało się odpalić na żadnym buildzie pobranym z graphicala (Yafaraya też, tylko LuxRender jakoś szedł, ale to była istna masakra...), więc chętnie patrzę na tego NOXa ;) Nawet jeżeli byłby tylko na Windowsa.

Napisano

myślicie nad jakimś rozwiązaniem typu proxy? czy bardziej jak w modo replikatory ? (nie wiem czy to się w sumie wiele różni)

Napisano (edytowane)

Chłopaki mają listę naprawdę zmyślnych i oryginalnych "ficzersów" dla NOXa. Tyle o ile trzeba to sprawnie napisać. Instance/proxy muszą się pojawić. Sam NOX, nie jest jedynym "in housem" w Everach.

Na ile znam człowieka od NOXa, to będzie dużo dobrego. Nie dość że programista to jeszcze zapalony fotograf. Oblatywacz unbiasów Zed, także fotografuje... będzie się działo.

Swoją drogą nie pozostaje mi nic tylko podziękować w imieniu Everów za tak miłe przyjęcie NOXa. :)

Edytowane przez Adam_Guzowski
Napisano (edytowane)

Rendery wyglądają bardzo dobrze, gratuluje!

 

Nadal natomiast nie padła odpowiedź na pytanie, po co Evermotion taki projekt? Jest bodaj kilkanaście mniej lub bardziej zaawansowanych rendererów, niektóre free/open source. Czym ten ma się różnić od pozostałych i jaki interes Evermotion ma w tworzeniu darmowego narzędzia?(zakładając, że płaci za jego powstanie, a nie po prostu wspiera prywatny projekt programisty - bo ,jak wiadomo, każdy programista marzy o napisaniu ray tracera ;) ).

 

Jasność w tych sprawach mówi wiele o przyszłości NOXa.

Edytowane przez SYmek
Napisano

Przyszla kolej i na mnie :D

 

Po co nam taki projekt? hmm - odpowiedz wydaje sie oczywista:

 

Jesli chodzi o rendering sam w sobie to chyba mamy najwieksze community - chcac je powiekszyc trzeba "zwiekszyc oferte". Renderer nakierowany jest na studentow - czesto kulejacych finansowo - ale czy hobbystycznie czy komercyjnie swietnie poslugujacych sie narzedziami. Kiedys moze wejda w "branze" a wtedy czy tez z senstymentu czy tez nie - zaczna tez wspierac i nas. Firmy oparte tylko na zysku szybko tona. Kazda firma musi rownowazyc zysk i dobro spolecznosci. Evermotion jak wiecie (lub nie wiecie) ma sporo offowych projektow. Niektore chwytaja inne nie. Jesli NOX chwyci - bedziecie mieli darmowe i wrotce tez i zoptymalizowane (pod katem predkosci) narzedzie. a My jako portal - wieksze community. :D

 

pozdrawiam :D

Napisano

tak to sobie tłumaczyłem kilka dni temu - PENdzel - dzięki za info. Prawdę mówiąc - do dzisiaj nie rozumiem tych co przysłowiowo 'kopią leżącego'? Skąd się to w ogóle bierze? Z zazdrości? Co do Noxa to powodzenia Panowie i brawo za inicjatywę.

Napisano

No to sie troche wyjasnilo na co komu taki NOX ;)

 

ja ze swojej strony dorzucam pare renderkow nissana - szkoda by bylo zeby laptop sie nudzil przez weekend. Kazdy render szedl ok 8-10h

 

pozdro

 

 

hires

nissan_GTR_concrete_cam_007_1280.jpg

 

hires

nissan_GTR_concrete_cam_008_1280.jpg

 

hires

nissan_GTR_concrete_cam_009_1280.jpg

 

hires

nissan_GTR_concrete_cam_010_1280.jpg

Napisano

Super inicjatywa. Dzięki.

Powyższe rendery wyglądają zachęcająco.

Dawno nie testowałem nowego renderera, chętnie jak znajdę chwilę czasu zainstaluję i podzielę się uwagami.

 

Życzę powodzenia w rozbudowywaniu community :]

Napisano

mnie ciekawi czy pracujecie wszyscy przy tym zdalnie czy siedzicie na miejscu w firmie ? (Zed ma w podpisie Poznań, Adam "cały świat" ;)

pozdrawiam i gratuluje renderera

Napisano

Witam,

 

troche czasu minelo i byc moze niektorzy juz spisali NOXa na straty ;) Nic bardziej mylnego. Projekt caly czas jest rozwijany.

Wrzucam pare renderow. Niebawem pewnie bedzie wiecej. Update NOXa jakos na dniach.

Z nowosci - instance, normal mapping, nowe samplowanie, znaczny wzrost szybkosci renderera i jeszcze troche drobiazgow ktore rozpiszemy razem z updatem ;)

 

Pozdrowienia

Zed

 

 

 

High res speed:

http://pixelmustdie.com/zed/nox/nissan_new_7k_01_aaw_hp.jpg

nissan_new_7k_01_aaw_hp_m.jpg

 

Instancing:

http://pixelmustdie.com/zed/nox/teapots_nox_02_box2.jpg

teapots_nox_02_box2_m.jpg

 

Normal mapping:

http://pixelmustdie.com/zed/nox/normal_nox_07.jpg

normal_nox_07_m.jpg

 

 

 

 

Best regards

Zed

Napisano (edytowane)

Witam,

 

nowa wersja NOXa juz do pobrania. Zalaczam tez pare tescikow na zachete ;)

 

Pozdro

 

 

link do instalki - http://www.evermotion.org/nox/download

 

Changes:

- added instances, actually whole geometry engine was rewritten to work only on instances

- speed up

- normal maps

- added control on cautics, you can make fake caustics - glass materials will work like a fake glass except for first camera intersection (visible one). You can set which roughness value is border value for material to be caustic source. You can turn off bounce from caustic, it will render caustic but will deny any more light propagation from that caustic to scene. All of it is set on Render tab (first one). Also caustics should be redirected to GI buffer, so you can turn it off (Post tab) for the case of scene render difficulty.

- added fill algorithm choice - it allows to choose sequence for pixel filling

- added pseudorendering engine - "Intersections", which only eval first instersection and shades it to camera.

- added another filter - Box2 - no more big pixels on box filter

- Metropolis Light Transport temporarily does not work (due to instances)

- scene format changed a bit, old NOX scenes will not work (due to instances)

- fixed bug that made red appearance in Max 2012 realistic viewport

 

 

If you will have some problems with running it (crash on start) you may check these redistributables:

For NOX:

http://download.microsoft.com/downlo...redist_x86.EXE

http://download.microsoft.com/downlo...redist_x64.EXE

 

For Max 2010 and higher:

http://download.microsoft.com/downlo...redist_x86.exe

http://download.microsoft.com/downlo...redist_x64.exe

 

 

glass_tower_NOX_02.jpg

 

room_test_01_full.jpg

 

room_test_02_full.jpg

 

room_test_03_full.jpg

 

room_test_04_full.jpg

 

room_test_05_full.jpg

 

room_test_06_full.jpg

 

room_test_07_full.jpg

Edytowane przez Zed
Napisano

dzieki ;)

No wlasnie czas renderowania to glowny ficzer ktory sprawia ze mozna zaczac uzywac ten renderer bez wyrywania sobie wlosow z glowy ;) Do idealu jeszcze jeszcze ale na prawde mozna zrobic ladny obrazek przy odrobinie checi (ze o pomysle nie wspomne ;)

 

Dorzucam linki do hires testow wnetrza bo na forum tylko do 2000x lapie

 

http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_01_full.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_02_full.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_03_full.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_04_full.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_05_full.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_06_full.jpg

http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_07_full.jpg

Napisano

Wątek jest podpięty pod newsa. Nie chciałem tworzyć kolejnego, również dlatego, że tu takie świetne rzeczy się pojawiają. Dzięki Zed za informację oraz rendery.

Napisano (edytowane)

Nox kopie w zady Maxwella i calej konkurencji wiec juz przestalismy sie bawic w testy bo czy to 200 czy 300% szybciej to juz nie istotne :P

 

A tak powaznie zrobilismy porownanie z cycles (cpu oczywiscie) jakis czas temu. Przerenderowalem wczoraj na swiezo prosta scenke. Cycles rendzony na blenderze 262. Oba renderki szly po 30 min. Widac ze w tym wypadku NOX gora. Caly render lepiej wyczyszczony z szumu i duzo wiecej sampli dotarlo do zaulka przez co Suzi wygladla ladniej.

Trzeba bedzie troszke podrasowac ta scene - dodac pare obiektow jeszcze i rozne maty jak szklo i metale. Do tego troche glossow oraz pare emiterow i wtedy ponowic test.

 

Porownania z innymi silnikami na pewno szybko pojawia sie w sieci.

 

Cycles:

test_cycles_30min.jpg

 

Nox:

test_nox_30min.jpg

 

 

Scenki do pobrania jakby ktos chcial tweak'owac ustawienia cycles czy noxa:

 

http://pixelmustdie.com/zed/nox/simple_interior_test_NOX.rar

http://pixelmustdie.com/zed/nox/simple_interior_test_cycles.rar

Edytowane przez Zed
Napisano

Jeszcze pare renderkow:

 

glossy test:

po 1h renderowania:

 

3000x

http://pixelmustdie.com/zed/nox/wooden_boxes_glossy_test_1h.jpg

 

wooden_boxes_glossy_test_1h.jpg

 

 

i po 8h:

 

3000x

http://pixelmustdie.com/zed/nox/wooden_boxes_glossy_test.jpg

 

wooden_boxes_glossy_test.jpg

 

 

I jeszcze wnetrze ktore juz widzieliscie ale zrenderowane na nowej wersji:

 

3000x

http://pixelmustdie.com/zed/nox/interior_ag_01.jpg

 

interior_ag_01.jpg

 

 

3000x

http://pixelmustdie.com/zed/nox/interior_ag_02.jpg

 

interior_ag_02.jpg

 

 

to samo wnetrze na starszym silniku - czasu niestety nie pamietam ale golym okiem widac ze nie bylo szans zeby ladnie to doczyscic:

 

3000x

http://pixelmustdie.com/zed/nox/interior_ag_old.jpg

 

interior_ag_old.jpg

Napisano (edytowane)

Reanimator - mam nadzieje ze wylapales ironie w tym zdaniu bo mam watpliwosci ;)

 

Porownywaniami do innych silnikow raczej sie nie zajmowalismy bo zrobia to userzy ;) Swiadomosc ze czolowe unbiasy na rynku sa zdecydowanie przed NOXem jest i byla. NOX sprzedawany nie bedzie wiec nie ma cisnienia zeby pokonal konkurencje w bezposrednim starciu - np. wydajnosc. Poki co mozna nadrobic paroma pomyslami jak np. fake dof ktory jest na prawde bardzo praktyczny i skraca liczenie sceny.

Jest jeszcze wiele do zrobienia - sss, displace, dalsze poprawki w wydajnosci itd itd. Przyjdzie pewnie czas na ladniejsze UI. Poprawek wymaga bloom i glare z posta i jeszcze wiele innych ficzerow. Niemniej jednak nowa wersja dziala na tyle dobrze ze pozwala na calkiem przyjemna zabawe - do czego oczywiscie kazdego zachecam.

 

Pionier - sciagaj, sciagaj ziom ;)

 

Czaps - exportery sa sprawa otwarta. Wspominalem juz jakis czas temu - jesli pojawia sie ochotnicy ktorzy wezma na siebie exporter do danej aplikacji to szanse podpiecia NOXa pod rozne platformy sa do zrealizowania calkiem szybko. Tutaj znow klania sie fakt iz NOX jako free engine musi chociaz troszke bazowac na wsparciu uzytkownikow ;) Podobnie bylo z indigo zanim jeszcze sie skomercjalizowal i dzialalo to calkiem sprawnie.

Zobaczymy jak bedzie w przypadku naszego silnika. Najpiew musi sie przyjac i byc chociaz troche uzywany zeby ludziom zachcialo sie go wspierac. Pozyjemy zobaczymy ;)

Edytowane przez Zed
Napisano

maly tescik postaci - model z daz studio 4. Okazalo sie ze warto bylo pobrac ten soft za free. Calkiem fajna zabawka. Nie wykluczone ze kupie u nich troche dodatkow ;)

 

No ale do rzeczy:

 

Renderowane na notebooku - i7-2670QM, 16gb RAM przez 6h - oba rendery szly rownoczesnie i zasysaly polowe mocy proca wiec mozna przyjac ze 3h na reder ;)

Wlosy to oczywiscie plaszczyzny z teksturkami. NOX jeszcze nie wspiera Hair & Fur'a.

 

daz_woman_a_01.jpg

 

daz_woman_b_01.jpg

 

 

Pozdro

Zed

Napisano

Mam takie pytanko jak dodać więcej świateł (bądź które wspiera nox ) ponieważ u mnie jest tylko NOX Sun Light i jak próbuję dodać kolejne "słońce" to błąd jest .Czy by móc uzyskać efekt jak tu

tzn nie pytam o parametry jako takie tylko czy wystarczy umieścić światła na oddzielnych warstwach by dodały się do layer-ów w Blend-ach nox-a ?
Napisano

Slonce mozesz dodac tylko jedno ale to raczej logiczne ;)

Swiatla w rendererach typu unbiased sa fizycznymi emiterami a wiec tworzy sie je z poziomu materialu. Robisz prosty model - np. plane, pozniej nadajesz na niego material NOXa i zaznaczasz opcje emiter w materiale. Masz tam tez ustawienia mocy oraz barwy swiatla. Mozna tez wrzucic texture ktora bedzie swiecil emiter (tv, ekran kompa jako przyklad) Masz tam tez opcje na ktory layer wrzucasz deny emiter. Mozna je dowolnie laczyc wedle uznania. To juz zalezy od Twoich potrzeb i sceny. Domyslnie layery 1 i 2 sa przypisane dla sun i sky ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby to zignorowac jesli nie uzywasz w scenie swiatla dziennego.

Jakby jeszcze byly jakies problemy - pytaj smialo ;)

 

Przy okazji maly test z uzyciem roznych layerow:

 

Pozdro

Zed

  • Like 1
Napisano

Zed dzięki wielkie a test widziałem ,swoją drogą zwala z nóg .Z resztą śledzę sobie losy nox-a jak i blendera mam nadzieję ,że niebawem będzie wsparcie dla bump/normal mapping czy displacement :) .

Napisano

kotisded - prosty material z 1 odbijajacym layerem na ior 1,6 i rough 7. To zasluga textury z daz'a ktora calkiem daje rade. Reszta to juz miekkie swiatlo ktore oswietla twarz.

 

natas - polecam sie ;)

normal mapy w noxie juz sa. Nie mozna jeszcze ich regulowac (to trzeba robic np. z poziomu ps) mozna jednak osiagnac dobre efekty. Pracujemy nad dalszym rozwojem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności