Dobrotek Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 Holy shit... Ten Nissan jest lepszy niż fotka. Skoro teraz dopiero udało mi się zarejestrować na Evermotion (ale nie ma żadnej opcji by pobrać nawet betę), to mam pytanie - będzie wersja na Linuxa? :> I drugie pytanko (wolę się ośmieszyć i wiedzieć na przyszłość, niż potem się dziwić:P) - jeżeli jest jako exporter do Blendera, to będzie można renderować w Blenderowym oknie (tak jak obecnie Yafaray) oraz wykorzystywać Nody do Noxa? Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Adam_Guzowski Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 bo to fotka jest ;) Zed sobie parasol na kółkach kupił. Wersji na Linuxa - nie będzie (ale oczekujmy cudu) Zabiłeś mnie tym pytaniem. Wybacz ale,odpowiedzi trzeba szukać u autora programu. Odpiszę w poniedziałek.
Zed Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 I drugie pytanko (wolę się ośmieszyć i wiedzieć na przyszłość, niż potem się dziwić:P) - jeżeli jest jako exporter do Blendera, to będzie można renderować w Blenderowym oknie (tak jak obecnie Yafaray) oraz wykorzystywać Nody do Noxa? NOX to zewnetrzny renderer i liczenie sceny w oknie blendera (podobnie jak i 3ds maxa) nie jest mozliwe. Tworzysz scene w blenderze z materialami, emiterami itd ktora pozniej jest zapisywana w formacie *.nox i otwierana przez renderer. Tam dopiero zaczyna sie rendering. Takie rozwiazanie ma wiele zalet: - przede wszystkim wieloplatformowosc - mozna napisac exportery do wszystkich aplikacji 3d na rynku. Integrowanie w 100% renderera z aplikacja byloby bardzo czasochlonne. - kwestia oszczedzania pamieci RAM. Dosyc istotna przy wiekszych scenach. Po exporcie sceny mozesz zamknac aplikacje 3d gdyz nie jest juz ona potrzebna. Mozesz tez kontynuowac prace w programie podczas gdy scena liczy sie w tle Wylaczasz wtedy np. 1-2 potoki w menadzerze zadan dla procesu noxa (renderer64.exe) zeby odmulic nieco kompa. Jak juz sie domyslasz nie bedzie mozliwosci wspolpracy NOXa z nodami blendera. Zapisany z NOXa render mozesz oczywiscie wrzucic do blendera i tam obrobic go po swojemu jesli okaze sie ze post NOXa bedzie dla Ciebie niewystarczajacy ;) NOX umozliwia zapis rendera do open exr co bardzo przydaje sie podczas dalszej edycji.
Dobrotek Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 @Zed, Adam: Dziękuję za błyskawiczne odpowiedzi! :) Z Linuxem co prawda, rozpędziłem się, ale jeżeli byłaby taka opcja, to byłoby kozacko, ale nie skrzywiłbym się, jeżeli odpowiedź brzmiałaby: absolutnie nie i kropka;)
pxl666 Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 imho od integralnosci z blenderem to teraz jest cycles...
Dobrotek Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 pxl666 też prawda, ale póki co Cyclesa nie udało się odpalić na żadnym buildzie pobranym z graphicala (Yafaraya też, tylko LuxRender jakoś szedł, ale to była istna masakra...), więc chętnie patrzę na tego NOXa ;) Nawet jeżeli byłby tylko na Windowsa.
Loki Napisano 16 Lipiec 2011 Napisano 16 Lipiec 2011 myślicie nad jakimś rozwiązaniem typu proxy? czy bardziej jak w modo replikatory ? (nie wiem czy to się w sumie wiele różni)
Adam_Guzowski Napisano 17 Lipiec 2011 Napisano 17 Lipiec 2011 (edytowane) Chłopaki mają listę naprawdę zmyślnych i oryginalnych "ficzersów" dla NOXa. Tyle o ile trzeba to sprawnie napisać. Instance/proxy muszą się pojawić. Sam NOX, nie jest jedynym "in housem" w Everach. Na ile znam człowieka od NOXa, to będzie dużo dobrego. Nie dość że programista to jeszcze zapalony fotograf. Oblatywacz unbiasów Zed, także fotografuje... będzie się działo. Swoją drogą nie pozostaje mi nic tylko podziękować w imieniu Everów za tak miłe przyjęcie NOXa. :) Edytowane 17 Lipiec 2011 przez Adam_Guzowski
SYmek Napisano 17 Lipiec 2011 Napisano 17 Lipiec 2011 (edytowane) Rendery wyglądają bardzo dobrze, gratuluje! Nadal natomiast nie padła odpowiedź na pytanie, po co Evermotion taki projekt? Jest bodaj kilkanaście mniej lub bardziej zaawansowanych rendererów, niektóre free/open source. Czym ten ma się różnić od pozostałych i jaki interes Evermotion ma w tworzeniu darmowego narzędzia?(zakładając, że płaci za jego powstanie, a nie po prostu wspiera prywatny projekt programisty - bo ,jak wiadomo, każdy programista marzy o napisaniu ray tracera ;) ). Jasność w tych sprawach mówi wiele o przyszłości NOXa. Edytowane 17 Lipiec 2011 przez SYmek
PENdzel Napisano 17 Lipiec 2011 Napisano 17 Lipiec 2011 Przyszla kolej i na mnie :D Po co nam taki projekt? hmm - odpowiedz wydaje sie oczywista: Jesli chodzi o rendering sam w sobie to chyba mamy najwieksze community - chcac je powiekszyc trzeba "zwiekszyc oferte". Renderer nakierowany jest na studentow - czesto kulejacych finansowo - ale czy hobbystycznie czy komercyjnie swietnie poslugujacych sie narzedziami. Kiedys moze wejda w "branze" a wtedy czy tez z senstymentu czy tez nie - zaczna tez wspierac i nas. Firmy oparte tylko na zysku szybko tona. Kazda firma musi rownowazyc zysk i dobro spolecznosci. Evermotion jak wiecie (lub nie wiecie) ma sporo offowych projektow. Niektore chwytaja inne nie. Jesli NOX chwyci - bedziecie mieli darmowe i wrotce tez i zoptymalizowane (pod katem predkosci) narzedzie. a My jako portal - wieksze community. :D pozdrawiam :D
SYmek Napisano 17 Lipiec 2011 Napisano 17 Lipiec 2011 Przyszla kolej i na mnie :D (...) Makes sense. Dzięki i życzę powodzenia! skk.
lukjaw Napisano 17 Lipiec 2011 Napisano 17 Lipiec 2011 tak to sobie tłumaczyłem kilka dni temu - PENdzel - dzięki za info. Prawdę mówiąc - do dzisiaj nie rozumiem tych co przysłowiowo 'kopią leżącego'? Skąd się to w ogóle bierze? Z zazdrości? Co do Noxa to powodzenia Panowie i brawo za inicjatywę.
Zed Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 No to sie troche wyjasnilo na co komu taki NOX ;) ja ze swojej strony dorzucam pare renderkow nissana - szkoda by bylo zeby laptop sie nudzil przez weekend. Kazdy render szedl ok 8-10h pozdro hires hires hires hires
wroniec Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 Super inicjatywa. Dzięki. Powyższe rendery wyglądają zachęcająco. Dawno nie testowałem nowego renderera, chętnie jak znajdę chwilę czasu zainstaluję i podzielę się uwagami. Życzę powodzenia w rozbudowywaniu community :]
jaras Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 mnie ciekawi czy pracujecie wszyscy przy tym zdalnie czy siedzicie na miejscu w firmie ? (Zed ma w podpisie Poznań, Adam "cały świat" ;) pozdrawiam i gratuluje renderera
Zed Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 Ja siedze sobie w Poznaniu czyli mozna powiedziec ze zdalnie ;)
Adam_Guzowski Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 W dżungli nie ma internetu więc muszę siedzieć w biurze. Ale z NOXem to ja mam tyle wspólnego co nasi politycy z mówieniem prawdy. ;)
Pionier Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 powodzenia ziomki, sam tez potestuje jak bedzie chwilka :) btw, PENdzel - pozdrawiam ;)
PENdzel Napisano 18 Lipiec 2011 Napisano 18 Lipiec 2011 Klaniam sie wszystkim Tobie tez Pionierze - czekam na wasze testy :D
Zed Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Witam, troche czasu minelo i byc moze niektorzy juz spisali NOXa na straty ;) Nic bardziej mylnego. Projekt caly czas jest rozwijany. Wrzucam pare renderow. Niebawem pewnie bedzie wiecej. Update NOXa jakos na dniach. Z nowosci - instance, normal mapping, nowe samplowanie, znaczny wzrost szybkosci renderera i jeszcze troche drobiazgow ktore rozpiszemy razem z updatem ;) Pozdrowienia Zed High res speed: http://pixelmustdie.com/zed/nox/nissan_new_7k_01_aaw_hp.jpg Instancing: http://pixelmustdie.com/zed/nox/teapots_nox_02_box2.jpg Normal mapping: http://pixelmustdie.com/zed/nox/normal_nox_07.jpg Best regards Zed
mookie Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Zed - mógłbyś podzielić się czasami renderingu tych scenek?
Zed Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 Masz tam linki do hires i czasy w lewym dolnym narozniku ;)
adek Napisano 25 Styczeń 2012 Autor Napisano 25 Styczeń 2012 No świetnie. Wyślijcie maila jak będzie update NOX'a.
mookie Napisano 25 Styczeń 2012 Napisano 25 Styczeń 2012 O widzisz, jakoś nie doscrollowałem do tego narożnika, dzięki!
Zed Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 (edytowane) Witam, nowa wersja NOXa juz do pobrania. Zalaczam tez pare tescikow na zachete ;) Pozdro link do instalki - http://www.evermotion.org/nox/download Changes: - added instances, actually whole geometry engine was rewritten to work only on instances - speed up - normal maps - added control on cautics, you can make fake caustics - glass materials will work like a fake glass except for first camera intersection (visible one). You can set which roughness value is border value for material to be caustic source. You can turn off bounce from caustic, it will render caustic but will deny any more light propagation from that caustic to scene. All of it is set on Render tab (first one). Also caustics should be redirected to GI buffer, so you can turn it off (Post tab) for the case of scene render difficulty. - added fill algorithm choice - it allows to choose sequence for pixel filling - added pseudorendering engine - "Intersections", which only eval first instersection and shades it to camera. - added another filter - Box2 - no more big pixels on box filter - Metropolis Light Transport temporarily does not work (due to instances) - scene format changed a bit, old NOX scenes will not work (due to instances) - fixed bug that made red appearance in Max 2012 realistic viewport If you will have some problems with running it (crash on start) you may check these redistributables: For NOX: http://download.microsoft.com/downlo...redist_x86.EXE http://download.microsoft.com/downlo...redist_x64.EXE For Max 2010 and higher: http://download.microsoft.com/downlo...redist_x86.exe http://download.microsoft.com/downlo...redist_x64.exe Edytowane 17 Luty 2012 przez Zed
JunioR Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Bardzo ciekawie to wygląda, fajne shadery i czasowo wypada nieźle.
Zed Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 dzieki ;) No wlasnie czas renderowania to glowny ficzer ktory sprawia ze mozna zaczac uzywac ten renderer bez wyrywania sobie wlosow z glowy ;) Do idealu jeszcze jeszcze ale na prawde mozna zrobic ladny obrazek przy odrobinie checi (ze o pomysle nie wspomne ;) Dorzucam linki do hires testow wnetrza bo na forum tylko do 2000x lapie http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_01_full.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_02_full.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_03_full.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_04_full.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_05_full.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_06_full.jpg http://pixelmustdie.com/zed/nox/room_test_07_full.jpg
adek Napisano 18 Luty 2012 Autor Napisano 18 Luty 2012 Wątek jest podpięty pod newsa. Nie chciałem tworzyć kolejnego, również dlatego, że tu takie świetne rzeczy się pojawiają. Dzięki Zed za informację oraz rendery.
ledman Napisano 18 Luty 2012 Napisano 18 Luty 2012 A jak długie są rendertime'y NOXa w stosunku do maxwella albo cyclesa? Jesteście w stanie to skonfrontować?
Zed Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 (edytowane) Nox kopie w zady Maxwella i calej konkurencji wiec juz przestalismy sie bawic w testy bo czy to 200 czy 300% szybciej to juz nie istotne :P A tak powaznie zrobilismy porownanie z cycles (cpu oczywiscie) jakis czas temu. Przerenderowalem wczoraj na swiezo prosta scenke. Cycles rendzony na blenderze 262. Oba renderki szly po 30 min. Widac ze w tym wypadku NOX gora. Caly render lepiej wyczyszczony z szumu i duzo wiecej sampli dotarlo do zaulka przez co Suzi wygladla ladniej. Trzeba bedzie troszke podrasowac ta scene - dodac pare obiektow jeszcze i rozne maty jak szklo i metale. Do tego troche glossow oraz pare emiterow i wtedy ponowic test. Porownania z innymi silnikami na pewno szybko pojawia sie w sieci. Cycles: Nox: Scenki do pobrania jakby ktos chcial tweak'owac ustawienia cycles czy noxa: http://pixelmustdie.com/zed/nox/simple_interior_test_NOX.rar http://pixelmustdie.com/zed/nox/simple_interior_test_cycles.rar Edytowane 20 Luty 2012 przez Zed
Zed Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Jeszcze pare renderkow: glossy test: po 1h renderowania: 3000x http://pixelmustdie.com/zed/nox/wooden_boxes_glossy_test_1h.jpg i po 8h: 3000x http://pixelmustdie.com/zed/nox/wooden_boxes_glossy_test.jpg I jeszcze wnetrze ktore juz widzieliscie ale zrenderowane na nowej wersji: 3000x http://pixelmustdie.com/zed/nox/interior_ag_01.jpg 3000x http://pixelmustdie.com/zed/nox/interior_ag_02.jpg to samo wnetrze na starszym silniku - czasu niestety nie pamietam ale golym okiem widac ze nie bylo szans zeby ladnie to doczyscic: 3000x http://pixelmustdie.com/zed/nox/interior_ag_old.jpg
AdiJager Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Crashuje mi się przy otwieraniu przykładowych scen :/
Zed Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Zgadza sie... podlinkowany jest jeszcze stary plik a nowy nox ich nie wspiera. Nasze niedopatrzenie. Jutro rano bedzie podmienione na serwerze a teraz zasysajcie ode mnie. Sorki za niedogodnosci ;) http://pixelmustdie.com/zed/nox/nox_0.3.44_default_scenes.rar
MRay Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Prezentuję się całkiem fajnie. Czy planowane jest wparcie GPU i wersja pod Linux'a w przyszłości?
Reanimator Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Wyglada to bardzo fajnie:) Nox kopie w zady Maxwella i calej konkurencji Lubie taka pewnosc siebie:) Mozesz rozwinac? Pod wzgledem szybkosci, czy czyms jeszcze?
Pionier Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 uwaga!..., ściągam nowa wersje :D @zed, bardzo fajnie, szczegolnie pierwszy render z nowej wersji!
czaps Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 Czy NOX w wersji Mayowej też będzie planowany/ rozwijany ? pozdrawiam czaps
Zed Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 (edytowane) Reanimator - mam nadzieje ze wylapales ironie w tym zdaniu bo mam watpliwosci ;) Porownywaniami do innych silnikow raczej sie nie zajmowalismy bo zrobia to userzy ;) Swiadomosc ze czolowe unbiasy na rynku sa zdecydowanie przed NOXem jest i byla. NOX sprzedawany nie bedzie wiec nie ma cisnienia zeby pokonal konkurencje w bezposrednim starciu - np. wydajnosc. Poki co mozna nadrobic paroma pomyslami jak np. fake dof ktory jest na prawde bardzo praktyczny i skraca liczenie sceny. Jest jeszcze wiele do zrobienia - sss, displace, dalsze poprawki w wydajnosci itd itd. Przyjdzie pewnie czas na ladniejsze UI. Poprawek wymaga bloom i glare z posta i jeszcze wiele innych ficzerow. Niemniej jednak nowa wersja dziala na tyle dobrze ze pozwala na calkiem przyjemna zabawe - do czego oczywiscie kazdego zachecam. Pionier - sciagaj, sciagaj ziom ;) Czaps - exportery sa sprawa otwarta. Wspominalem juz jakis czas temu - jesli pojawia sie ochotnicy ktorzy wezma na siebie exporter do danej aplikacji to szanse podpiecia NOXa pod rozne platformy sa do zrealizowania calkiem szybko. Tutaj znow klania sie fakt iz NOX jako free engine musi chociaz troszke bazowac na wsparciu uzytkownikow ;) Podobnie bylo z indigo zanim jeszcze sie skomercjalizowal i dzialalo to calkiem sprawnie. Zobaczymy jak bedzie w przypadku naszego silnika. Najpiew musi sie przyjac i byc chociaz troche uzywany zeby ludziom zachcialo sie go wspierac. Pozyjemy zobaczymy ;) Edytowane 20 Luty 2012 przez Zed
Zed Napisano 3 Marzec 2012 Napisano 3 Marzec 2012 maly tescik postaci - model z daz studio 4. Okazalo sie ze warto bylo pobrac ten soft za free. Calkiem fajna zabawka. Nie wykluczone ze kupie u nich troche dodatkow ;) No ale do rzeczy: Renderowane na notebooku - i7-2670QM, 16gb RAM przez 6h - oba rendery szly rownoczesnie i zasysaly polowe mocy proca wiec mozna przyjac ze 3h na reder ;) Wlosy to oczywiscie plaszczyzny z teksturkami. NOX jeszcze nie wspiera Hair & Fur'a. Pozdro Zed
natas Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Mam takie pytanko jak dodać więcej świateł (bądź które wspiera nox ) ponieważ u mnie jest tylko NOX Sun Light i jak próbuję dodać kolejne "słońce" to błąd jest .Czy by móc uzyskać efekt jak tu tzn nie pytam o parametry jako takie tylko czy wystarczy umieścić światła na oddzielnych warstwach by dodały się do layer-ów w Blend-ach nox-a ?
Zed Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Slonce mozesz dodac tylko jedno ale to raczej logiczne ;) Swiatla w rendererach typu unbiased sa fizycznymi emiterami a wiec tworzy sie je z poziomu materialu. Robisz prosty model - np. plane, pozniej nadajesz na niego material NOXa i zaznaczasz opcje emiter w materiale. Masz tam tez ustawienia mocy oraz barwy swiatla. Mozna tez wrzucic texture ktora bedzie swiecil emiter (tv, ekran kompa jako przyklad) Masz tam tez opcje na ktory layer wrzucasz deny emiter. Mozna je dowolnie laczyc wedle uznania. To juz zalezy od Twoich potrzeb i sceny. Domyslnie layery 1 i 2 sa przypisane dla sun i sky ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby to zignorowac jesli nie uzywasz w scenie swiatla dziennego. Jakby jeszcze byly jakies problemy - pytaj smialo ;) Przy okazji maly test z uzyciem roznych layerow: Pozdro Zed 1
kotisded Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Zed: Jak taką ładną skórę na Noxie dostałeś ?
natas Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Zed dzięki wielkie a test widziałem ,swoją drogą zwala z nóg .Z resztą śledzę sobie losy nox-a jak i blendera mam nadzieję ,że niebawem będzie wsparcie dla bump/normal mapping czy displacement :) .
Zed Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 kotisded - prosty material z 1 odbijajacym layerem na ior 1,6 i rough 7. To zasluga textury z daz'a ktora calkiem daje rade. Reszta to juz miekkie swiatlo ktore oswietla twarz. natas - polecam sie ;) normal mapy w noxie juz sa. Nie mozna jeszcze ich regulowac (to trzeba robic np. z poziomu ps) mozna jednak osiagnac dobre efekty. Pracujemy nad dalszym rozwojem ;)
natas Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Nie wiem czy to kwestia rozdzielczości ekranu czy czegoś innego ale ikonki u góry w nox-ie nachodzą na siebie .Jest na to sposób ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się