Jump to content

„Dusiołek” - nowy trailer filmu z Drimagine


adek
 Share

Recommended Posts

Ja tez podziwiam wytrwalosc i chec tworzenia. Niemniej o ile strona graficzna i animacyjna to kwestia warsztatu (z czasem sie wyrobi) o tyle montaz scen gdzie pomieszano terazniejszosc z retrospekcja i przyszloscia wyszedl kiepsko i nie wrozy dobrze scenariuszowi.

Edited by ZelvaBOi
Link to comment
Share on other sites

i znowu zaczyna się... odezwali się eksperci CG. Pytam się, a gdzie wasze super wypasione animacje,dopieszczone w każdym calu? :D

Chwała dla twórców!Dawać dawać,nie przestawać!

 

I Twoje slowa na temat animacji "Ostatni z Rodu Olbrzymow":

 

"..drażni mnie oglądanie tego. Nie obejrzałem do końca. Animacja trawy nienaturalna, stąd może odwraca uwagę. Chmury, przemilczę. Animacja twarzy drażni. Wyłączyłem dźwięk i wyszło jakby postać miała skurcze mięśni.I nie rozumiem tego postu, tych przepaleń.."

 

PS: Dusiolek rzadzi! :D lubie to!

Link to comment
Share on other sites

Na pewno o wiele lepsze niż short z jaskiniowcami. Diabeł świetny :) Jak dla mnie to zapowiada się na najlepszego shorta jaki dotąd wyszedł z Drimagine.

 

ani ladu ani skladu ... slabe, ale jest

w odbiorze to niestety, bardzo słabo

 

Jaklbym był tutaj modem to BANany bym rozdawał za takie żałosne trollowanie. Zero infa o sobie, zero pokazywania własnych super hiper mega osiągnięć, żeby mozna było zobaczyc kto zacz, co sobą reprezentuje w CG że tak radykalnie osądza. Jeden w ogóle nie podaje wieku, drugi 18 letni mega ekspert z latami doświadczenia w branży. Żal pośladki ściska.

Edited by Maksym
Link to comment
Share on other sites

Forum to nie to samo co kino. Nawet sie nie wysili żeby napisac co konkretnie im nie pasuje. Co innego opinie takich ludzi jak np. Tweety, który konstruktywnie skrytykował oświetlenie w którymś shorcie z Drimagine, gdzie przy okazji sam tez się czegoś dowiedziałem.

/no i wiadomo kto to jest i czym się zajmuje...

Edited by Maksym
Link to comment
Share on other sites

I Twoje slowa na temat animacji "Ostatni z Rodu Olbrzymow":

 

"..drażni mnie oglądanie tego. Nie obejrzałem do końca. Animacja trawy nienaturalna, stąd może odwraca uwagę. Chmury, przemilczę. Animacja twarzy drażni. Wyłączyłem dźwięk i wyszło jakby postać miała skurcze mięśni.I nie rozumiem tego postu, tych przepaleń.."

 

PS: Dusiolek rzadzi! :D lubie to!

 

O ile mnie bardzo często irytują wypowiedzi Adama to tutaj miał rację - Ostatni z Rodu robiło profesjonalne studio i wyglądało słabo, a to jest amatorska animacja i wygląda tylko minimalnie gorzej.

Link to comment
Share on other sites

Cześć ludziska!

Na wstępie dziękuję wszystkim za opinie i wypowiedzi. Spróbuję odpowiedzieć na kilka pytań lub ewentualnie podzielić się wrażeniami z produkcji. Tak więc... po kolei.

Nie ukrywam, że środowisko otwartej przestrzeni było sporym wyzwaniem dla nas. Potknięcia zawsze się znajdą, ale prawdopodobnie najwięcej w życiu można się właśnie nauczyć na własnych błędach.

Główny nacisk w Drimagine to Maya, ale nie oszukujmy się - rok na wszystko, czyli naukę łącznie z produkcją shorta to śmieszna ilość. Dusiołka robiliśmy w 4 osoby, a niektórzy zaczynali od zera w świecie 3D. Niektórzy z nas mają jakieś życie, ba! są nawet tacy którzy jedzą i śpią(zboczeńcy):P To nie usprawiedliwienie czy powód do chwały tylko informacja dla porównania, jeśli kogoś interesuje ile można w jakim czasie, etc. Koniec końców to ile się nauczysz i jakiego programu i tak zawsze zależy od Ciebie.

Wchodząc w proces animacji mieliśmy zdecydowanie mniej doświadczenia niż mamy teraz i przewiduję, że taki proces uczenia się będzie trwał całymi latami - więc: owszem, za kilka lat na pewno będzie lepiej :P

Tak, znamy "sekretną wiedzę" dotyczącą smoothowania kluczy :) Każdy miał do zanimowania swoją część, były zapewne lepsze i gorsze dni, plus tak jak już wspomniałem - dzisiaj pewnie zrobilibyśmy to inaczej, ale tym sposobem projekt nigdy by nie został skończony.

Trollowanie jest zjawiskiem starszym niż to forum i zapewne nieodzownym już elementem Internetu. Każdy ma własną opinię, ale nie sprowadza się ona do wypowiedzi: "tak", "nie", "nie wiem" tylko dotyczy ona własnego zdania popartego jakimiś argumentami, konstruktywną krytyką lub ewentualnie pochwałą.

Ale ja nie o tym miałem... Trailer jest utrzymany w nieco innym klimacie niż animacja, odczucia dotyczące retrospekcji i scen teraźniejszości są również dla nas ciekawą informacją, jako, że nie wszystko jest powiedziane w animacji wprost i samo zakończenie nie jest jednoznaczne. Fajnie będzie poznać subiektywne zdania/wrażenia dotyczące przebiegu akcji:)

Jeszcze raz dzięki za każdą konstruktywną uwagę. Po to tu chyba jesteśmy, żeby się od siebie uczyć, rozwijać, itd. zatem jeśli ktoś ma ochotę coś wytknąć/pochwalić - proszę bardzo, wolny kraj, chętnie poczytamy :) Może tylko za opinie w stylu: "Pierogi? nie lubię..." podziękujemy :P bo niczego nie wnoszą.

Pozdrawiam wszystkich tych, którym się chce coś robić i wciąż uczą się czegoś nowego :D i życzę niesłabnącego zapału

Link to comment
Share on other sites

Pozdrawiam wszystkich tych, którym się chce coś robić i wciąż uczą się czegoś nowego :D i życzę niesłabnącego zapału

 

Dzięki :) Miałbym parę pytań od strony technicznej, bo parę rzeczy jest dla mnie zagadką.

 

1. Z tego co czytałem przy okazji innego shorta nie macie tam jakis potęznych stacji graficznych, a dosć przeciętne kompy. Z tego co zrozumiałem renderowane są te shorty w rendererze z odbiciami promieni. Jak to jest w ogóle możliwe ? Próbowałem kiedys w mental ray animacje renderować, to były nie do przyjęcia róznice z klatki na klatkę, jesli sie nie dało bardzo wysokich ustawien. Trzeba bylo calkowicie wylaczyc interpolacje miedzy punktami FG i dac tych punktow bardzo duzo, podobnie jak promieni i diffuse bounces, zeby bylo jako tako. Jedna klatka liczyla mi sie godzine.

 

2. Jakiego renderera użyliście w dusiołku - z odbiciami promnieni czy takiego "zwykłego" jak scanline w 3ds max ? Ile sie renderowały klatki z ta ruchomą trawą i ile ramu miał komp ? ile trójkątów miała scena ?

Link to comment
Share on other sites

Cześć wszystkim! Mam na imię Marcin i w Dusiołku zajmowałem się między innymi oświetleniem i renderingem. Odpowiadając na pytania maksyma:

1. W całym filmie nie użyliśmy ani razu FG. Wszystko jest oświetlane ręcznie. Podjęłem taką decyzję głownie ze względu na futro i dużą ilość geometri. Sredni czas renderu na klatke wynosił około 8 min. W sporej ilości scen drugi plan renderowałem za pomocą maya software. Głownie z powodu uciążliwej konwersji maya paint effects do polygonów. Jeśli chodzi o postacie i najbliższe środowisko to Mental Ray Rasterizer (nie raytrace). Przy raytrace pojawiały się artefakty na futrze.

 

2. Komputer, na którym renderowałem wszystko miał 12gb ramu, procesor i7 950.

 

Link to comment
Share on other sites

PodjElem decyzje, ze tez zrobie shorta w ktorym beda postaciE. :P

 

Z innej beczki - jesli te shorty sa efektem nauki (a jako takie sa prezentowane) to powinno sie chyba traktowac je nieco ulgowo. Ot jak jakis tam szkic, etap w drodze do celu - raczej pomoc, wskazac droge. To juz kolejny short ktory jako samodzielny, dojrzaly film nijak sie nie obroni - ale z tego co rozumiem jest to proba praktycznego zastosowania nabytej w szkole wiedzy i jako taki wcale tak slabo nie wyglada. Masa rzeczy do korekcji (bardzo kiepsko wyglada taka "rwana" animacja. Na przyklad pies - rusza glowa, zamiera, wykonuje kolejny gest, zamiera itd... Ktos tu juz wspomnial o smoothowaniu), ale to tylko shorcik z rocznej szkoly. Shorcik przy produkcji ktorego brali ludzie kompletnie zieloni w 3D. Ba, nawet w jezyku polskim tez :P Trzeba do tych filmow odpowiednia miarke przylozyc i nie porownywac z Pixarem bo to niedorzeczne.

Link to comment
Share on other sites

Maksym jak czytam twoje "wrzuty" to przyznam za głowę się łapie. Moje odczucia do trailera są proste i nie musiałem wypisywać wielu zdań, czemu tak sądzę a nie inaczej. Piszę o odbiorze a nie o kwestii technicznej, ponieważ ta jest w porządku i do niej nie miałem zamiaru się czepiać (akurat to co napisał Nezumi mówi dobrze jak powinno się techniczną sprawę traktować), a przycinający się ekran bardzo mało pokazujący jest dla mnie bardzo irytujący a nie w zamierzeniu tajemniczy ;] I daruj sobie powtórzę jeszcze raz tego typu wrzuty, bo naprawdę dobrze to o Tobie nie świadczy.

Link to comment
Share on other sites

Odwróćmy sytuację - jakby ktoś na forum tematycznym (czyli tutaj) w taki sposób...

 

w odbiorze to niestety, bardzo słabo

 

...wypowiedział się o Twoim gamearcie (bardzo fajnym tak na marginesie, przejrzałem Twoje posty) uznałbyś to za wartościową i pomocną Tobie wypowiedź...?

 

/chodzi o jakieś minimum szacunku dla siebie nawzajem i swojej pracy, nie mówię żeby sobie nawzajem d. miodem smarować, ale jak juz miażdzyc krytyką to poparta jakimis argumentami. Inaczej to forum będzie wyglądać jak laicki filmweb, gdzie czyta się opnie osób bez pojęcia w stylu "efekty specjalne standardowe jak w dzisiejszych czasach, nic specjalnego..." Nie tego chcemy chyba. Peace.

Edited by Maksym
Link to comment
Share on other sites

Dyskusja zamiera, ale nie miałem okazji widzieć filmu wcześniej więc dorzucę parę słów.

Jestem przekonany, że jako narzędzie edukacyjne film zadziałał lepiej niż niejeden wykład, i robienie takich projektów jest po prostu koniecznością jeżeli chce się nabierać wiedzy i rozwijać w tej branży. Przyczepiłbym się jednak nawet nie do uczniów, a do nauczycieli, bo przepuszczanie niektórych rzeczy owszem uczy, ale złych nawyków i dobrze byłoby zwracać jednak na nie uwagę. Taka jest rola prowadzącego/wykładowcy/promotora - żeby jednak jakoś nakierowywać studentów na właściwe ścieżki , czego trochę tu nie widzę. Nie piszę tego, żeby specjalnie teraz pastwić się nad projektem, czy promotorem, ale może przy kolejnym filmie warto było trochę jednak studentów pocisnąć. Są w tym klipie rzeczy, które w projekcie ludzi, którzy się uczą są właściwie nieuniknione, jak podstawowe błędy w animacji postaci, czy ogólne niedopracowanie - to wszystko jest zrozumiałe, ale designu postaci bym nie odpuszczał , a jest bardzo cienko, wręcz boleśnie dla oczu. To jest rzecz relatywnie łatwa do poprawienia na wstępnych etapach pracy i tu właśnie powinien, między innymi wkroczyć promotor. W miarę bezboleśnie , i bez spowalniania procesu produkcji, można by też pomaglować w tym filmie osobę odpowiedzialną za ruchy kamer - nie żeby zaraz było mistrzowsko, ale żeby chociaż uniknąć, nomen omen, szkolnych błędów w rodzaju stosowania szerokich kątów gdzie się tylko da czy nieładnie timingowanych najazdów i odjazdów. Montażyście trailera ktoś powinien zabrać kawę i też przydałaby się tu łapa prowadzącego, i też jest to rzecz, której do pewnego stopnia można nauczyć.

 

Trochę tego jest. Całkowicie rozumiem cel powstawania takich filmów i nie oczekuję "pixara" , ale oczekiwałbym od promotora cięższej łapy przy kolejnych projektach, bo w końcu po to są studenci, żeby przyjmować razy na klatę i uczyć się . Zdaję też sobie sprawę, że jest to szkoła szkoląca specjalistów od 3D a nie filmowców, ale skoro już powstaje film to niestety będzie oceniany jak film, i być może trzeba sięgnąć w konsultacjach do szkół filmowych lub ASP , żeby te, w gruncie rzeczy łatwe do poprawienia "filmowe" bolączki rozwiązać.

 

Przy tym projekcie, te moje gawędy nic nie zmienią, ale może przy kolejnym tak, czego życzę.

 

salut

t.

Link to comment
Share on other sites

ale designu postaci bym nie odpuszczał , a jest bardzo cienko, wręcz boleśnie dla oczu.(..)

 

A co sądzisz o designie postaci w shortach Frogged out i Face bug ? Czy jest gorszy niż w tym, czy lepszy ? Bo jak dla mnie (zwykłego widza, jeśli idzie o design i animację postaci) w Dusiołku właśnie design postaci jest znacznie lepszy. (szczególnie diabła)

Link to comment
Share on other sites

Maksym - ale dajesz tu wybór między złym i bardzo złym, więc żaden wybór w sytuacji kiedy akurat to można poprawić małym kosztem i czasem gdyby było to zrobione na początku projektu. I żeby być dobrze zrozumianym - ja tu nie oczekuję designu na poziomie Bigleba, i nie mam spinki żadnej na to, ale dobrze byłoby, gdyby osoba której powierza się projektowanie postaci albo znała podstawy, albo miała nad sobą kogoś kto te podstawy wymusi. Nie ma zmiłuj. Anyway - to sugestia na przyszłość, nie do zmiany w bierzącym projekcie, ale warto mieć tego świadomość.

 

salut

t.

Link to comment
Share on other sites

Jeeeeżżżuu... cała moja długa odpowiedź poszła w cholerę :/

Dobra to teraz będę pisał krótko bo już nie pamiętam dokładnie co pisałem :P

 

Dzięki Baggins za opinię, na pewno zwrócimy na tych kilka rzeczy uwagę w przyszłości, ale to już w zupełnie innych składach i okolicznościach. Doceniam Twój konkretny feedback Maksym.

Nasza piąta osoba zrezygnowała z udziału w projekcie bardzo wcześnie, a był to nasz "rysunkowy as" (no brzmi może nieco zbyt wzniośle, ale chodzi mi o rolę jaką ktoś miał odegrać). Proces preprodukcji musiał zatem zostać raczej sforsowany niż przeprowadzony gładko i na luzie. I to bardzo szybko.

Największym "failem" tego kursu był niewątpliwie rysunek. Można rzec, że jego nauki po prostu nie było wcale. Zatem z taką wiedzą i umiejętnościami w tej dziedzinie z jaką się przybyło to z taką się wyszło. Chyba, że oczywiście poświęcisz ten czas który masz na rysowanie non-stop i indywidualne dochodzenie to jakichś umiejętności. Należy tylko wtedy pamiętać, że nie rigujesz, nie animujesz, nie teksturujesz, itd. Coś za coś.

Mieliśmy jedną, główną osobę prowadzącą, która była skora do pomocy i miała niezłą wiedzę, ale była sama a nas ponad 40 osób. Jeśli chcecie zatem porównania ze szkołami zagranicznymi to proszę bardzo: "Tak, jesteśmy mocno do tyłu"

Wasze opinie pozwalają nam się ustosunkować do tego co zrobiliśmy, dowiedzieć które kroki były dobre a które złe, itd. Nie zamierzamy się ubiegać z tym szortem o Oscara (wyjątkowo :P ) ani żadną inną konkretną nagrodę. Mamy raczej pytania w stylu: "Co o tym sądzicie? Jak Wy byście to zrobili?" etc. Zatem (przynajmniej ja) zamierzam sobie wziąć do serca sugestie związane z animacją, designem itd., a opinie pochlebne - wiadomo - są miłe:)

Tylko dlaczego jesteśmy "zieloni nawet w języku polskim"? o.O

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy