JoseConseco Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 finał z tygodniowego speedpainta i testu Krity:
Nezumi Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 Kiedy widzisz kogos malujacego w Kricie wiedz, ze cos sie dzieje... To bardziej szkic niz skonczona praca ale ja takie lubie. Z reszta - skonczona jest wtedy kiedy autor uznal za skonczona.. Fajne. I jak tam Krita sie sprawuje? Na linuksie czy na windzie pracujesz?
JoseConseco Napisano 24 Maj 2012 Autor Napisano 24 Maj 2012 (edytowane) Nezumi, wydaje mi się, że warto zainwestować czas w poznanie Krity i dlatego opisałem co i jak na blogu - tutaj. Na razie jadę na Windowsie ale w sumie wypadałoby spróbować na Linuxie ale nie jestem pewien czy mi tablet będzie działał. Swiezy dzieki. Edytowane 24 Maj 2012 przez JoseConseco
n-pigeon Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 Zależy jaki masz tablet, Wacomy działają out of the box w Ubuntu, bez problemów, dodatkowo masz nawet od razu panel ustawień z systemem. Inne marki to rożnie, ale warto sprawdzić, zazwyczaj są obsługiwane również przez sterownik dla Wacoma, ponieważ te stary nie tworzy sam Wacom, lecz to raczej uniwersalny sterownik.
JoseConseco Napisano 27 Maj 2012 Autor Napisano 27 Maj 2012 Zależy jaki masz tablet, Wacomy działają out of the box w Ubuntu, bez problemów, dodatkowo masz nawet od razu panel ustawień z systemem. Inne marki to rożnie, ale warto sprawdzić, zazwyczaj są obsługiwane również przez sterownik dla Wacoma, ponieważ te stary nie tworzy sam Wacom, lecz to raczej uniwersalny sterownik. No właśnie Hanvona mam i długo nie działał pod Ubuntu Gnome. Dopiero pół roku temu jakiś ochotnik napisał sterownik. Ale to działało pod Gnome więc nie wiem czy Krita, którą używa bibliotek KDE będzie go wykrywać. W każdym razie jeszcze jeden malunek:
ICE Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 Fajnie kladziona plama w tym najnowszym, moim skromnym zdaniem powinienes kontynuowac prace nad taka wlasnie metodo malowania.
n-pigeon Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 Sterownik powinien działać dla każdego GUI Toolkit (Qt, GTK), oczywiście same tookity mają swoje funkcje do obsługi tabletów, ale to jest uogólniona funkcja, korzystająca z sterowników niższego poziomu. Możesz zainstalować Ubu przy pomocy Wubi dla testu, dzięki temu nie będziesz ryzykował. Hahaha ostatni genialny, uwielbiam takie klimaty xD ale brak mi ostrzejszych krawędzi wszystko takie miękkie.
JoseConseco Napisano 29 Maj 2012 Autor Napisano 29 Maj 2012 ICE, dzięki. Z tymi plamkami to tu akurat starałem się symulować łuski i trochę przez przypadek wyszła ta 'plamkowość'. n-pigeon - dzięki. Co do krawędzi to miała to byc mieszanka DOF'a i konceptu utraconych krawędzi (tutek o krawędziach). Z Ubuntu jeszcze spróbuje w przyszłości powalczyć. Nowy obraz, większości podoba się bardziej niż wąż, ale jak dla mnie to trochę zbyt wymęczony:
JoseConseco Napisano 30 Maj 2012 Autor Napisano 30 Maj 2012 I jeszcze jeden. Kolano mi nie wyszło więc uciałem :/
Rotcore Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 3 ostatnie naprawde bardzo fajne plastycznie i kolorystycznie... oby tak dalej, pozdro
JoseConseco Napisano 13 Czerwiec 2012 Autor Napisano 13 Czerwiec 2012 Dizęki. Jeszcze jeden. Nazwałem go 'Włochaty kut*afon' ;D :
resh Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 Powinien trzymać 2 jaja w łapach, było by super wtedy, a tak jest tylko spoko :p
JoseConseco Napisano 18 Czerwiec 2012 Autor Napisano 18 Czerwiec 2012 (edytowane) Powinien trzymać 2 jaja w łapach, było by super wtedy, a tak jest tylko spoko :p Miał mieć widelec i noż, ale już mi się odechciało robić. Nowy malunek - 'Franek' : Edytowane 18 Czerwiec 2012 przez JoseConseco
tr3buh Napisano 29 Czerwiec 2012 Napisano 29 Czerwiec 2012 A co sie stalo, czyzbys przerzucal sie teraz na malowanie zamiast rzezbienia?
albinoski1989 Napisano 29 Czerwiec 2012 Napisano 29 Czerwiec 2012 Fajnie że malujesz w Kricie, ktoś naprawdę zdolny powinien w tym sofcie kilka rysunków wykonać dla promocji programu.
JoseConseco Napisano 3 Lipiec 2012 Autor Napisano 3 Lipiec 2012 tr3buh - ta, rzeźba była do nauki anatomii - tak, że nie musiałem się martwić perspektywą i cieniowaniem. A teraz, jak już anatomię mniej więcej znam to na rysunek się przerzucam. albinoski1989 - ano racja, super sofcik skierowany głównie do cyforwego malowania. Jakieś dwa losowe cosie:
Nezumi Napisano 3 Lipiec 2012 Napisano 3 Lipiec 2012 (edytowane) Dobry, lekki, losowy cos numer dwa ;) Edytowane 3 Lipiec 2012 przez Nezumi
tr3buh Napisano 6 Lipiec 2012 Napisano 6 Lipiec 2012 tr3buh - ta, rzeźba była do nauki anatomii - tak, że nie musiałem się martwić perspektywą i cieniowaniem. A teraz, jak już anatomię mniej więcej znam to na rysunek się przerzucam. Nie chce być wredny, ale to do rzeźbienia masz większy talent niż do malowania, nie lepiej zająć się tym co lepiej wychodzi?
Swiezy Napisano 7 Lipiec 2012 Napisano 7 Lipiec 2012 tr3buh to naturalne w przypadku jeśli czemuś się poświęciło więcej czasu. A pracki całkiem jajcarskie. ;)
JoseConseco Napisano 8 Lipiec 2012 Autor Napisano 8 Lipiec 2012 (edytowane) Dzięki za komentarze wszystkim. Jest jak Swiezy mówi, plus malowanie wydaję się większym wyzwaniem niż modelowanie, co lubię. Drugi plus dlal mnie jest taki, że jak już się posiądzie umiejętność pokazania formy i tekstury, to imo. malowanie jest szybsze. Nie trzeba się męczyć z UV, oświetleniem, ustawianiem materiałów i resztą technicznych spraw. Co prawda zbrush pozwala pominąć wiele z tych aspektów ale i tak jeżeli chcemy dodać detal to w 2d wystarczy go zasugerować w miejscu które ma skupić uwagę widza, zaś w 3d to już racze wymaga dokładniejszego teksturowania całego modelu. np. dodanie porów w 2d - wystarczy dodać je tam gdzie połyskliwa skóra jest bo w pozostałych miejscach i tak giną dodanie porów w 3d - wymaga teksturowania całego modelu, bo do końca nie wiadomo co będzie widać, gdzie będzie spec. Edytowane 8 Lipiec 2012 przez JoseConseco
JoseConseco Napisano 17 Wrzesień 2012 Autor Napisano 17 Wrzesień 2012 W końcu miałem czas coś naskrobać, po mixamo. Wydaje mi się, że definiowanie bryły i perspektywę pomału zaczynam rozumieć...
olaf Napisano 17 Wrzesień 2012 Napisano 17 Wrzesień 2012 fajne, myślę, że wiele nie brakuje i przyjdzie z ilością.
JoseConseco Napisano 18 Wrzesień 2012 Autor Napisano 18 Wrzesień 2012 Dzięki. fajne, myślę, że wiele nie brakuje i przyjdzie z ilością.
j4q Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Djaboł wymita :D reszta charakterkow też sympatyczna :) pozdro!
JoseConseco Napisano 10 Marzec 2013 Autor Napisano 10 Marzec 2013 Kirita plus tablet asus ep121. Jak kogoś interesuje ten tablet to moge cos opisać.
JoseConseco Napisano 8 Kwiecień 2013 Autor Napisano 8 Kwiecień 2013 Oj widzę ludziska ostro cisną. Szkoda że tak mało czasu jest po robocie na 2d. Test nowego tabletu Wacoma (Intuos 4 z promocji ostatniej) i najnowszej wersji Krity 2.7 alpha Całkiem stabilnie działa.
Swiezy Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 O kurcze, mega. Świetna ostrość i kolory. Bardzo fajnie wydesignowana główka! Pozdro
emenems Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 ostatnia praca niesamowita, jak dotąd the best wg mnie... moze dlatego ze pewnie 3d zrobiło swoje... ;-) niemniej suuuper..!
Coyote Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 moze dlatego ze pewnie 3d zrobiło swoje... ;-) 3d sie samo nie robi, a ogarnięcie softu/proporcji/stylizacji to skill sam w sobie. ;)
emenems Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 3d sie samo nie robi, a ogarnięcie softu/proporcji/stylizacji to skill sam w sobie. ;) no sie zgadzam, nie mialem zamiaru nikomu umniejszac, tymbardziej ze sam chce sie 3d nauczyc, chodzilo mi jedynie o to ze zmiksowanie 2d z 3d dalo o wiele lepszy rezultat niz samo 2d... i tyle chcialem powiedziec... :P
JoseConseco Napisano 30 Maj 2013 Autor Napisano 30 Maj 2013 Dzieki. 3d o wiele latwiejsze jest imo, nie trzeba martwic sie cieniowaniem, perspektywa wiec pewnie dlatego latwiej mi to przychodzi. Pojazd z glowy na TSP na ktory sie nie wyrobilem: i bez blura: pozdro
JoseConseco Napisano 14 Lipiec 2013 Autor Napisano 14 Lipiec 2013 Nie chce mi się zakładać 2go wątku w 3d, wiec daję tu. Nazwałem go włochaty pasztet. 1szy test fibermesha, render w cycles. Mixamo skończone mam nadzieję tez dodam.
JoseConseco Napisano 19 Październik 2013 Autor Napisano 19 Październik 2013 Dzięki. Coś wystrugałem w kricie, dumny jestem z tego:
SammaeL Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 Witaj ! Fajne Drzewulce :D Widzę masz w teczce bardzo interesujące prace :) Tak z ciekawości .. Rzeźbisz w Zbrushu ? a może inne programy? ciężko jest się nauczyć modelowania obiektów w takich programach ? Zawsze mnie to zastanawiało bo miałem chęć porzeźbić no ale przeraża mnie opanowanie narzędzi jeszcze w języku obcym O_o Coś można polecić laikowi ? Jak wpływają umiejętności rzeźbienia na rysunek i malarstwo ? :D Wybacz za wysyp pytań ^^
Mocnek Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 fajnie wyszly te drzewa, jak dla mnie level up, zwlaszcza jesli chodzi o czytelnosc / ogolna czystosc calej pracki. Imo, jakbys chcial to podbic dalej, to wyciagnalbym ogolna bryle kazdego drzewka, by nie byly tak regularnie i jednolicie oswietlone - przy okazji fajniej to wyciagnie fakture, miejscami bedzie widoczna, miejscami mniej. Jakby jeszcze nieco rozbudowac plany (akurat masz zamglony las, wiec te drzewa w tle mozna by jeszcze bardziej uproscic, a te z przodu przyciemnic) i dodac koloru to tez by dodalo mocy:)
Kramon Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 nie obraziłbyś się jeśli za jakiś czas nie zainspirował się tworząc scenkę 3D twoją pracą?
JoseConseco Napisano 22 Październik 2013 Autor Napisano 22 Październik 2013 SammaeL - dla początkujących tylko sculptris. Jak ktoś nie będzie potrafił w nim czegoś sensownego wyrzeźbić to zbrush nie pomoże. Samo rzeźbienie ma się nijak do malowania, moim zdaniem. W sensie, znajomość anatomii pomaga w malowaniu, ale przy rysunku dochodzi wiele rzeczy którymi się nie trzeba przejmować przy rzeźbieniu np. perspektywa, cieniowanie bryły, renderowanie materiałów itp. Mocnek - masz rację ogólnie. Spłaszczenie bryły wynika z tego, że po dodaniu detalu (kora) gubi mi się podstawowa bryła, ale to mój stary problem z który walczę. Co do braku koloru i cieni, to miała być noc - tak że wszystko bez koloru jest, ale może tego nie widać. Kramon - było by super zobaczyć co z tego 'ulepisz' w 3d.
Kramon Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 A tak spytam z drugiej beczki testowałeś może te zbrushowe malowanie 2.5D?
SammaeL Napisano 23 Październik 2013 Napisano 23 Październik 2013 Czyli tak po prawdzie , najlepiej zaczynać przygodę z rzeźbieniem :) ten programik sobie sprawdzę w wolnym czasie Dzięki :)
JoseConseco Napisano 4 Grudzień 2013 Autor Napisano 4 Grudzień 2013 Ożywiam ten wątek szkicami stylizowanymi na Mullinsa - w sensie stylizowane na malarstwo analogowe:
JoseConseco Napisano 21 Grudzień 2013 Autor Napisano 21 Grudzień 2013 Dzięki. Testowanie modeli 3d w przeglądarce. Trochę kiepsko tekstury wyglądaja, pewnie przez ostrą kompresę używaną przez Verold: http://studio.verold.com/projects/52b553d21e0413020000007a
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się