Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kiedy widzisz kogos malujacego w Kricie wiedz, ze cos sie dzieje...

To bardziej szkic niz skonczona praca ale ja takie lubie. Z reszta - skonczona jest wtedy kiedy autor uznal za skonczona.. Fajne. I jak tam Krita sie sprawuje? Na linuksie czy na windzie pracujesz?

Napisano (edytowane)

Nezumi, wydaje mi się, że warto zainwestować czas w poznanie Krity i dlatego opisałem co i jak na blogu -

tutaj.

Na razie jadę na Windowsie ale w sumie wypadałoby spróbować na Linuxie ale nie jestem pewien czy mi tablet będzie działał.

 

Swiezy dzieki.

Edytowane przez JoseConseco
Napisano

Zależy jaki masz tablet, Wacomy działają out of the box w Ubuntu, bez problemów, dodatkowo masz nawet od razu panel ustawień z systemem. Inne marki to rożnie, ale warto sprawdzić, zazwyczaj są obsługiwane również przez sterownik dla Wacoma, ponieważ te stary nie tworzy sam Wacom, lecz to raczej uniwersalny sterownik.

Napisano
Zależy jaki masz tablet, Wacomy działają out of the box w Ubuntu, bez problemów, dodatkowo masz nawet od razu panel ustawień z systemem. Inne marki to rożnie, ale warto sprawdzić, zazwyczaj są obsługiwane również przez sterownik dla Wacoma, ponieważ te stary nie tworzy sam Wacom, lecz to raczej uniwersalny sterownik.

 

No właśnie Hanvona mam i długo nie działał pod Ubuntu Gnome. Dopiero pół roku temu jakiś ochotnik napisał sterownik. Ale to działało pod Gnome więc nie wiem czy Krita, którą używa bibliotek KDE będzie go wykrywać.

W każdym razie jeszcze jeden malunek:

34plxli.jpg

Napisano

Fajnie kladziona plama w tym najnowszym, moim skromnym zdaniem powinienes kontynuowac prace nad taka wlasnie metodo malowania.

Napisano

Sterownik powinien działać dla każdego GUI Toolkit (Qt, GTK), oczywiście same tookity mają swoje funkcje do obsługi tabletów, ale to jest uogólniona funkcja, korzystająca z sterowników niższego poziomu. Możesz zainstalować Ubu przy pomocy Wubi dla testu, dzięki temu nie będziesz ryzykował.

 

Hahaha ostatni genialny, uwielbiam takie klimaty xD ale brak mi ostrzejszych krawędzi wszystko takie miękkie.

Napisano

ICE, dzięki. Z tymi plamkami to tu akurat starałem się symulować łuski i trochę przez przypadek wyszła ta 'plamkowość'.

n-pigeon - dzięki. Co do krawędzi to miała to byc mieszanka DOF'a i konceptu utraconych krawędzi (tutek o krawędziach). Z Ubuntu jeszcze spróbuje w przyszłości powalczyć.

 

Nowy obraz, większości podoba się bardziej niż wąż, ale jak dla mnie to trochę zbyt wymęczony:

15f3jau.jpg

Napisano (edytowane)
Powinien trzymać 2 jaja w łapach, było by super wtedy, a tak jest tylko spoko :p

Miał mieć widelec i noż, ale już mi się odechciało robić.

Nowy malunek - 'Franek' :

35jhx8i.jpg

Edytowane przez JoseConseco
Napisano

tr3buh - ta, rzeźba była do nauki anatomii - tak, że nie musiałem się martwić perspektywą i cieniowaniem. A teraz, jak już anatomię mniej więcej znam to na rysunek się przerzucam.

 

albinoski1989 - ano racja, super sofcik skierowany głównie do cyforwego malowania.

 

Jakieś dwa losowe cosie:

9k18ag.jpg

2ntwshf.jpg

Napisano
tr3buh - ta, rzeźba była do nauki anatomii - tak, że nie musiałem się martwić perspektywą i cieniowaniem. A teraz, jak już anatomię mniej więcej znam to na rysunek się przerzucam.

Nie chce być wredny, ale to do rzeźbienia masz większy talent niż do malowania, nie lepiej zająć się tym co lepiej wychodzi?

Napisano (edytowane)

Dzięki za komentarze wszystkim. Jest jak Swiezy mówi, plus malowanie wydaję się większym wyzwaniem niż modelowanie, co lubię.

Drugi plus dlal mnie jest taki, że jak już się posiądzie umiejętność pokazania formy i tekstury, to imo. malowanie jest szybsze. Nie trzeba się męczyć z UV, oświetleniem, ustawianiem materiałów i resztą technicznych spraw. Co prawda zbrush pozwala pominąć wiele z tych aspektów ale i tak jeżeli chcemy dodać detal to w 2d wystarczy go zasugerować w miejscu które ma skupić uwagę widza, zaś w 3d to już racze wymaga dokładniejszego teksturowania całego modelu.

np. dodanie porów w 2d - wystarczy dodać je tam gdzie połyskliwa skóra jest bo w pozostałych miejscach i tak giną

dodanie porów w 3d - wymaga teksturowania całego modelu, bo do końca nie wiadomo co będzie widać, gdzie będzie spec.

 

2d6r3ma.jpg

Edytowane przez JoseConseco
Napisano

Oj widzę ludziska ostro cisną. Szkoda że tak mało czasu jest po robocie na 2d.

Test nowego tabletu Wacoma (Intuos 4 z promocji ostatniej) i najnowszej wersji Krity 2.7 alpha

e0o4mw.jpg

Całkiem stabilnie działa.

Napisano
moze dlatego ze pewnie 3d zrobiło swoje... ;-)

 

3d sie samo nie robi, a ogarnięcie softu/proporcji/stylizacji to skill sam w sobie. ;)

Napisano
3d sie samo nie robi, a ogarnięcie softu/proporcji/stylizacji to skill sam w sobie. ;)

 

no sie zgadzam, nie mialem zamiaru nikomu umniejszac, tymbardziej ze sam chce sie 3d nauczyc, chodzilo mi jedynie o to ze zmiksowanie 2d z 3d dalo o wiele lepszy rezultat niz samo 2d... i tyle chcialem powiedziec... :P

Napisano

Dzieki. 3d o wiele latwiejsze jest imo, nie trzeba martwic sie cieniowaniem, perspektywa wiec pewnie dlatego latwiej mi to przychodzi. Pojazd z glowy na TSP na ktory sie nie wyrobilem:

35a10li.png

i bez blura:

fohzf5.png

 

pozdro

Napisano

Nie chce mi się zakładać 2go wątku w 3d, wiec daję tu. Nazwałem go włochaty pasztet. 1szy test fibermesha, render w cycles.

2ldeiqw.jpg

 

Mixamo skończone mam nadzieję tez dodam.

Napisano

Witaj !

 

Fajne Drzewulce :D

 

Widzę masz w teczce bardzo interesujące prace :) Tak z ciekawości .. Rzeźbisz w Zbrushu ? a może inne programy? ciężko jest się nauczyć modelowania obiektów w takich programach ? Zawsze mnie to zastanawiało bo miałem chęć porzeźbić no ale przeraża mnie opanowanie narzędzi jeszcze w języku obcym O_o Coś można polecić laikowi ? Jak wpływają umiejętności rzeźbienia na rysunek i malarstwo ? :D Wybacz za wysyp pytań ^^

Napisano

fajnie wyszly te drzewa, jak dla mnie level up, zwlaszcza jesli chodzi o czytelnosc / ogolna czystosc calej pracki. Imo, jakbys chcial to podbic dalej, to wyciagnalbym ogolna bryle kazdego drzewka, by nie byly tak regularnie i jednolicie oswietlone - przy okazji fajniej to wyciagnie fakture, miejscami bedzie widoczna, miejscami mniej. Jakby jeszcze nieco rozbudowac plany (akurat masz zamglony las, wiec te drzewa w tle mozna by jeszcze bardziej uproscic, a te z przodu przyciemnic) i dodac koloru to tez by dodalo mocy:)

Napisano

SammaeL - dla początkujących tylko sculptris. Jak ktoś nie będzie potrafił w nim czegoś sensownego wyrzeźbić to zbrush nie pomoże. Samo rzeźbienie ma się nijak do malowania, moim zdaniem. W sensie, znajomość anatomii pomaga w malowaniu, ale przy rysunku dochodzi wiele rzeczy którymi się nie trzeba przejmować przy rzeźbieniu np. perspektywa, cieniowanie bryły, renderowanie materiałów itp.

 

Mocnek - masz rację ogólnie. Spłaszczenie bryły wynika z tego, że po dodaniu detalu (kora) gubi mi się podstawowa bryła, ale to mój stary problem z który walczę. Co do braku koloru i cieni, to miała być noc - tak że wszystko bez koloru jest, ale może tego nie widać.

 

Kramon - było by super zobaczyć co z tego 'ulepisz' w 3d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności