Napisano 24 Maj 201212 l Kiedy widzisz kogos malujacego w Kricie wiedz, ze cos sie dzieje... To bardziej szkic niz skonczona praca ale ja takie lubie. Z reszta - skonczona jest wtedy kiedy autor uznal za skonczona.. Fajne. I jak tam Krita sie sprawuje? Na linuksie czy na windzie pracujesz?
Napisano 24 Maj 201212 l Autor Nezumi, wydaje mi się, że warto zainwestować czas w poznanie Krity i dlatego opisałem co i jak na blogu - tutaj. Na razie jadę na Windowsie ale w sumie wypadałoby spróbować na Linuxie ale nie jestem pewien czy mi tablet będzie działał. Swiezy dzieki. Edytowane 24 Maj 201212 l przez JoseConseco
Napisano 24 Maj 201212 l Zależy jaki masz tablet, Wacomy działają out of the box w Ubuntu, bez problemów, dodatkowo masz nawet od razu panel ustawień z systemem. Inne marki to rożnie, ale warto sprawdzić, zazwyczaj są obsługiwane również przez sterownik dla Wacoma, ponieważ te stary nie tworzy sam Wacom, lecz to raczej uniwersalny sterownik.
Napisano 27 Maj 201212 l Autor n-pigeon napisał: Zależy jaki masz tablet, Wacomy działają out of the box w Ubuntu, bez problemów, dodatkowo masz nawet od razu panel ustawień z systemem. Inne marki to rożnie, ale warto sprawdzić, zazwyczaj są obsługiwane również przez sterownik dla Wacoma, ponieważ te stary nie tworzy sam Wacom, lecz to raczej uniwersalny sterownik. No właśnie Hanvona mam i długo nie działał pod Ubuntu Gnome. Dopiero pół roku temu jakiś ochotnik napisał sterownik. Ale to działało pod Gnome więc nie wiem czy Krita, którą używa bibliotek KDE będzie go wykrywać. W każdym razie jeszcze jeden malunek:
Napisano 27 Maj 201212 l Fajnie kladziona plama w tym najnowszym, moim skromnym zdaniem powinienes kontynuowac prace nad taka wlasnie metodo malowania.
Napisano 27 Maj 201212 l Sterownik powinien działać dla każdego GUI Toolkit (Qt, GTK), oczywiście same tookity mają swoje funkcje do obsługi tabletów, ale to jest uogólniona funkcja, korzystająca z sterowników niższego poziomu. Możesz zainstalować Ubu przy pomocy Wubi dla testu, dzięki temu nie będziesz ryzykował. Hahaha ostatni genialny, uwielbiam takie klimaty xD ale brak mi ostrzejszych krawędzi wszystko takie miękkie.
Napisano 29 Maj 201212 l Autor ICE, dzięki. Z tymi plamkami to tu akurat starałem się symulować łuski i trochę przez przypadek wyszła ta 'plamkowość'. n-pigeon - dzięki. Co do krawędzi to miała to byc mieszanka DOF'a i konceptu utraconych krawędzi (tutek o krawędziach). Z Ubuntu jeszcze spróbuje w przyszłości powalczyć. Nowy obraz, większości podoba się bardziej niż wąż, ale jak dla mnie to trochę zbyt wymęczony:
Napisano 31 Maj 201212 l 3 ostatnie naprawde bardzo fajne plastycznie i kolorystycznie... oby tak dalej, pozdro
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Powinien trzymać 2 jaja w łapach, było by super wtedy, a tak jest tylko spoko :p
Napisano 18 Czerwiec 201212 l Autor resh napisał: Powinien trzymać 2 jaja w łapach, było by super wtedy, a tak jest tylko spoko :p Miał mieć widelec i noż, ale już mi się odechciało robić. Nowy malunek - 'Franek' : Edytowane 18 Czerwiec 201212 l przez JoseConseco
Napisano 29 Czerwiec 201212 l A co sie stalo, czyzbys przerzucal sie teraz na malowanie zamiast rzezbienia?
Napisano 29 Czerwiec 201212 l Fajnie że malujesz w Kricie, ktoś naprawdę zdolny powinien w tym sofcie kilka rysunków wykonać dla promocji programu.
Napisano 3 Lipiec 201212 l Autor tr3buh - ta, rzeźba była do nauki anatomii - tak, że nie musiałem się martwić perspektywą i cieniowaniem. A teraz, jak już anatomię mniej więcej znam to na rysunek się przerzucam. albinoski1989 - ano racja, super sofcik skierowany głównie do cyforwego malowania. Jakieś dwa losowe cosie:
Napisano 3 Lipiec 201212 l Dobry, lekki, losowy cos numer dwa ;) Edytowane 3 Lipiec 201212 l przez Nezumi
Napisano 6 Lipiec 201212 l JoseConseco napisał: tr3buh - ta, rzeźba była do nauki anatomii - tak, że nie musiałem się martwić perspektywą i cieniowaniem. A teraz, jak już anatomię mniej więcej znam to na rysunek się przerzucam. Nie chce być wredny, ale to do rzeźbienia masz większy talent niż do malowania, nie lepiej zająć się tym co lepiej wychodzi?
Napisano 7 Lipiec 201212 l tr3buh to naturalne w przypadku jeśli czemuś się poświęciło więcej czasu. A pracki całkiem jajcarskie. ;)
Napisano 8 Lipiec 201212 l Autor Dzięki za komentarze wszystkim. Jest jak Swiezy mówi, plus malowanie wydaję się większym wyzwaniem niż modelowanie, co lubię. Drugi plus dlal mnie jest taki, że jak już się posiądzie umiejętność pokazania formy i tekstury, to imo. malowanie jest szybsze. Nie trzeba się męczyć z UV, oświetleniem, ustawianiem materiałów i resztą technicznych spraw. Co prawda zbrush pozwala pominąć wiele z tych aspektów ale i tak jeżeli chcemy dodać detal to w 2d wystarczy go zasugerować w miejscu które ma skupić uwagę widza, zaś w 3d to już racze wymaga dokładniejszego teksturowania całego modelu. np. dodanie porów w 2d - wystarczy dodać je tam gdzie połyskliwa skóra jest bo w pozostałych miejscach i tak giną dodanie porów w 3d - wymaga teksturowania całego modelu, bo do końca nie wiadomo co będzie widać, gdzie będzie spec. Edytowane 8 Lipiec 201212 l przez JoseConseco
Napisano 17 Wrzesień 201212 l Autor W końcu miałem czas coś naskrobać, po mixamo. Wydaje mi się, że definiowanie bryły i perspektywę pomału zaczynam rozumieć...
Napisano 18 Wrzesień 201212 l Autor Dzięki. ola-f napisał: fajne, myślę, że wiele nie brakuje i przyjdzie z ilością.
Napisano 10 Marzec 201312 l Autor Kirita plus tablet asus ep121. Jak kogoś interesuje ten tablet to moge cos opisać.
Napisano 8 Kwiecień 201311 l Autor Oj widzę ludziska ostro cisną. Szkoda że tak mało czasu jest po robocie na 2d. Test nowego tabletu Wacoma (Intuos 4 z promocji ostatniej) i najnowszej wersji Krity 2.7 alpha Całkiem stabilnie działa.
Napisano 5 Maj 201311 l O kurcze, mega. Świetna ostrość i kolory. Bardzo fajnie wydesignowana główka! Pozdro
Napisano 5 Maj 201311 l ostatnia praca niesamowita, jak dotąd the best wg mnie... moze dlatego ze pewnie 3d zrobiło swoje... ;-) niemniej suuuper..!
Napisano 5 Maj 201311 l emenems napisał: moze dlatego ze pewnie 3d zrobiło swoje... ;-) 3d sie samo nie robi, a ogarnięcie softu/proporcji/stylizacji to skill sam w sobie. ;)
Napisano 5 Maj 201311 l Coyote napisał: 3d sie samo nie robi, a ogarnięcie softu/proporcji/stylizacji to skill sam w sobie. ;) no sie zgadzam, nie mialem zamiaru nikomu umniejszac, tymbardziej ze sam chce sie 3d nauczyc, chodzilo mi jedynie o to ze zmiksowanie 2d z 3d dalo o wiele lepszy rezultat niz samo 2d... i tyle chcialem powiedziec... :P
Napisano 30 Maj 201311 l Autor Dzieki. 3d o wiele latwiejsze jest imo, nie trzeba martwic sie cieniowaniem, perspektywa wiec pewnie dlatego latwiej mi to przychodzi. Pojazd z glowy na TSP na ktory sie nie wyrobilem: i bez blura: pozdro
Napisano 14 Lipiec 201311 l Autor Nie chce mi się zakładać 2go wątku w 3d, wiec daję tu. Nazwałem go włochaty pasztet. 1szy test fibermesha, render w cycles. Mixamo skończone mam nadzieję tez dodam.
Napisano 19 Październik 201311 l Witaj ! Fajne Drzewulce :D Widzę masz w teczce bardzo interesujące prace :) Tak z ciekawości .. Rzeźbisz w Zbrushu ? a może inne programy? ciężko jest się nauczyć modelowania obiektów w takich programach ? Zawsze mnie to zastanawiało bo miałem chęć porzeźbić no ale przeraża mnie opanowanie narzędzi jeszcze w języku obcym O_o Coś można polecić laikowi ? Jak wpływają umiejętności rzeźbienia na rysunek i malarstwo ? :D Wybacz za wysyp pytań ^^
Napisano 21 Październik 201311 l fajnie wyszly te drzewa, jak dla mnie level up, zwlaszcza jesli chodzi o czytelnosc / ogolna czystosc calej pracki. Imo, jakbys chcial to podbic dalej, to wyciagnalbym ogolna bryle kazdego drzewka, by nie byly tak regularnie i jednolicie oswietlone - przy okazji fajniej to wyciagnie fakture, miejscami bedzie widoczna, miejscami mniej. Jakby jeszcze nieco rozbudowac plany (akurat masz zamglony las, wiec te drzewa w tle mozna by jeszcze bardziej uproscic, a te z przodu przyciemnic) i dodac koloru to tez by dodalo mocy:)
Napisano 21 Październik 201311 l nie obraziłbyś się jeśli za jakiś czas nie zainspirował się tworząc scenkę 3D twoją pracą?
Napisano 22 Październik 201311 l Autor SammaeL - dla początkujących tylko sculptris. Jak ktoś nie będzie potrafił w nim czegoś sensownego wyrzeźbić to zbrush nie pomoże. Samo rzeźbienie ma się nijak do malowania, moim zdaniem. W sensie, znajomość anatomii pomaga w malowaniu, ale przy rysunku dochodzi wiele rzeczy którymi się nie trzeba przejmować przy rzeźbieniu np. perspektywa, cieniowanie bryły, renderowanie materiałów itp. Mocnek - masz rację ogólnie. Spłaszczenie bryły wynika z tego, że po dodaniu detalu (kora) gubi mi się podstawowa bryła, ale to mój stary problem z który walczę. Co do braku koloru i cieni, to miała być noc - tak że wszystko bez koloru jest, ale może tego nie widać. Kramon - było by super zobaczyć co z tego 'ulepisz' w 3d.
Napisano 22 Październik 201311 l A tak spytam z drugiej beczki testowałeś może te zbrushowe malowanie 2.5D?
Napisano 23 Październik 201311 l Czyli tak po prawdzie , najlepiej zaczynać przygodę z rzeźbieniem :) ten programik sobie sprawdzę w wolnym czasie Dzięki :)
Napisano 4 Grudzień 201311 l Autor Ożywiam ten wątek szkicami stylizowanymi na Mullinsa - w sensie stylizowane na malarstwo analogowe:
Napisano 21 Grudzień 201311 l Autor Dzięki. Testowanie modeli 3d w przeglądarce. Trochę kiepsko tekstury wyglądaja, pewnie przez ostrą kompresę używaną przez Verold: http://studio.verold.com/projects/52b553d21e0413020000007a
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto