Selena Napisano 22 Lipiec 2012 Napisano 22 Lipiec 2012 (edytowane) Hej Wyrzeźbiłam sobie drugą głowę, tym razem potworek mojego pomysłu.. a tutaj z krwią Edytowane 23 Lipiec 2012 przez Selena
odnetniN Napisano 23 Lipiec 2012 Napisano 23 Lipiec 2012 Bardzo fajne **** PS:Wrzucaj wieksze obrazki :P
Lucek Napisano 23 Lipiec 2012 Napisano 23 Lipiec 2012 Selena: traktujesz te twarze bardzo szkicowo. Anatomia w nich nie powala i może warto by przysiąść dłużej nad jedną z nich i pójść w tej materii trochę do przodu.
odnetniN Napisano 23 Lipiec 2012 Napisano 23 Lipiec 2012 Zgodze sie z luckiem, ale i tak dobre, rzadko kiedy widzi sie na forum takie prace :P
Selena Napisano 23 Lipiec 2012 Autor Napisano 23 Lipiec 2012 dzięki:) Lucek..ja traktuję te prace jako szkicowe:)
Lucek Napisano 23 Lipiec 2012 Napisano 23 Lipiec 2012 Nie widzę sensu robienia takich szkicy, przez które nie posuwasz się do przodu ani na piędź. Robisz już kolejną postać ze zdeformowaną anatomią. Te oczy i uszy oraz budowa czoła noe świadczą najlepiej o twoim sculptingowym skillu. Zrobisz jak chcesz, ale za takie prace nie spodziewaj się specjalnego poklasku.
Selena Napisano 23 Lipiec 2012 Autor Napisano 23 Lipiec 2012 nie spodziewam się poklasku... pokazuję praktycznie czystą rzeźbę w zbrushu, lekko podmalowaną:) a czy posuwam się do przodu? bez wątpienia:) a jeśli chodzi o anatomię...proszę o sprecyzowanie, krytyka mile widziana.
Lucek Napisano 23 Lipiec 2012 Napisano 23 Lipiec 2012 Proszę bardzo. Nie wiem czy korzystasz z Dynamesha, ale na pewno z jego pomocą mogłabyś szybko doprecyzować kształt małżowiny usznej (patrz obrazek). Łuki brwiowe zwężyłbym półtora raza, a kształt powiek budował dookoła gotowego oka. Szyja i okolice przerysowane, wydaje mi się że niecelowo. Ponadto z materiałami mogłabyś się o wiele bardziej postarać. Zbrush daje takie możliwości pod tym względem a ty dałaś od siebie tylko parę machnięć brushem. Sugerowałbym WIP'a jeżeli chcesz ten model poprawić. W takim wypadku służę moją skromną pomocą;)
polka dot Napisano 23 Lipiec 2012 Napisano 23 Lipiec 2012 imho małżowina niewiele by tu zmieniła:d chora wizja, pozytywna interpretacja postaci z filmów
Selena Napisano 24 Lipiec 2012 Autor Napisano 24 Lipiec 2012 Proszę bardzo. Nie wiem czy korzystasz z Dynamesha, ale na pewno z jego pomocą mogłabyś szybko doprecyzować kształt małżowiny usznej (patrz obrazek). Łuki brwiowe zwężyłbym półtora raza, a kształt powiek budował dookoła gotowego oka. Szyja i okolice przerysowane, wydaje mi się że niecelowo. Ponadto z materiałami mogłabyś się o wiele bardziej postarać. Zbrush daje takie możliwości pod tym względem a ty dałaś od siebie tylko parę machnięć brushem. Sugerowałbym WIP'a jeżeli chcesz ten model poprawić. W takim wypadku służę moją skromną pomocą;) tak jak napisał polka dot małżowina uszna niewiele by tu zminiła, ale masz rację co do niej:) powinnam popracować nad nią, łuki brwiowe takie miały być (po prostu taki miałam pomysł) :) szyja i okolice są wypchane potworkiem który wręcz ją rozerwał, tak więc nie są przerysowane, kolor materiału jest tylko lekko nałożony bo głównie chodziło mi o design głowy, potworka, cały koncept i rzeźbę, rozdarcie skóry, strach w oczach itd...jak już napisałam wyżej traktuję to jak szkic, zarys. W przyszłości chcę się nauczyć jednak fajnych renderów... Dziękuję jednak za wskazówki, na pewno się przydadzą :) W takim wypadku służę moją skromną pomocą;) trzymam za słowo ;)
Monio Napisano 24 Lipiec 2012 Napisano 24 Lipiec 2012 W sumie to trochę głupio mi mówić bo sam sculptuje znacznie gorzej niż ty ale widzę kolejną twoją pracę i cisną mi się na usta 2 słowa. Anatomia i refki. Lucek ma racje w tym co piszę i trudno by podawać jakieś konkretne przykłady błędów które popełniłaś bo w sumie to dotyczyłyby co drugiego fragmentu pracy w jakimś stopniu. Nie mówię że jest źle ale mogłoby być lepiej w niemal każdym miejscu. Chociażby te obojczyki, ja wiem że przerysowane, potworek i ogólna idea anatomiczna jest uchwycona ale ja, mimo dużo mniejszego stażu, widzę żeś tam nazmyślała bardzo. ;) Ja średnio co jakieś pół roku sculptuje sobie z refkami ludzką czaszkę. Za każdym razem widzę pewien skok w moim pojmowaniu anatomii i dlatego wszystkim takie ćwiczenie polecam. Myślę że jak przysiądziesz mocniej z konkretnymi refkami to wystrzelisz w górę. Takie szkicowanie głowy z głowy jest super fajne i osobiście uwielbiam tak spędzać czas ale jeśli się tą głowę z głowy szkicuje "bez głowy" to dostaje się mało punktów doświadczenia. ;) To nie chodzi o to żeby takie ćwiczenia były lekkie łatwe i przyjemne, jeśli takie masz odczucia po ich zrobieniu to źle zrobiłaś ćwiczenie. ;) Poszerzanie strefy komfortu z zasady ma być niekomfortowe. Potem się zostaje Scottem Eatonem i w pół godzinki trzaska idealnie anatomiczne portrety. W glinie. Lewą stopą. Tak czy siak praca bardzo fajna i ma klimat. Jednak od samego słodzenia jeszcze nikt skilla nie nabrał więc do dzieła bo masz potencjał na więcej.
Touch Napisano 24 Lipiec 2012 Napisano 24 Lipiec 2012 Selena, rób swoje! Masz jakąś swoją wizję, potrafisz ją realizować, przekazać modelem emocje, a to jest już bardzo dużo! O wiele więcej niż prawidłowa na tip top anatomia. Jestem pewny, że kiedy poczujesz potrzebę odwzorowania budowy ciała w 100%, to tak właśnie zrobisz i sobie z tym poradzisz:) Działaj, działaj, bo dobrze się na to patrzy! Pozdr
Monio Napisano 24 Lipiec 2012 Napisano 24 Lipiec 2012 O wiele więcej niż prawidłowa na tip top anatomia.Hmmm. Przyznaj tak z łapką na sercu, nie miałeś za dużo wspólnego z prawdziwą nauką anatomi, zgadłem? ;) Anatomia "na tip-top" to lata pracy stary, długie lata.
dziadek3D Napisano 24 Lipiec 2012 Napisano 24 Lipiec 2012 @Swlena ... rób swoje, jak ktoś śpiewa "jak tracisz twarz to stajesz się częścią tła".... a tła tu pod dostatkiem...:)))... tak jak mówi Touch...!!!
Nezumi Napisano 24 Lipiec 2012 Napisano 24 Lipiec 2012 Mozna tez "robic swoje" z dobra anatomia... A pracka fajna, jak sie nie zaglebiac to nie widac tych uchybien. Cos jak z literowkami - jesli czytasz szykbo to ich nie widac tak bardzo ;)
Selena Napisano 24 Lipiec 2012 Autor Napisano 24 Lipiec 2012 dziękuję wszystkim, będę się uczyć dalej anatomii, ale styl i charakter zostanie taki jaki jest:D Touch - dzięki, zgadzam się w 100%:D Monio - dziękuję za wskazówki, przy każdej pracy czegoś nowego się uczę, najwięcej w pracy, w domu traktuję rzeźbienie bardziej jak zabawę niż ćwiczenia bo to ma być czysta przyjemność...w pracy nie śpieszę się jakoś tak:) Jeśli chodzi o tą rzeźbę to w sumie jestem z niej zadowolona, facet jest powyciągany jak skarpeta, wypchany przez robala, powykręcane gnaty ma i tak miało być, dlatego trudno mówić o poprawnej anatomii tutaj (co z resztą ułatwiło mi prace).....ale ucho mogło być faktycznie lepsze;/... co do ćwiczenia anatomii:) mam czas i ochotę więc wszystko zmierza w dobrą stronę;) dziękuję. dziadek3d - "jak tracisz twarz to stajesz się częścią tła" - bardzo dobrze powiedziane:) podoba mi się;) Nezumi - tenkiju:)
Touch Napisano 24 Lipiec 2012 Napisano 24 Lipiec 2012 Hmmm. Przyznaj tak z łapką na sercu, nie miałeś za dużo wspólnego z prawdziwą nauką anatomi, zgadłem? ;) Anatomia "na tip-top" to lata pracy stary, długie lata. Nie mam nawet nic wspólnego z nauką nieprawdziwej anatomii, co wcale nie odbiera mi przecież prawa do własnej oceny:) Ba, nic wspólnego z dobrą znajomością anatomii nie ma również jakieś 90% osób, które będą miały możliwość zapoznania się z tą, czy inną pracą, która nie będzie oddawała może prawidłowej budowy ludzkiego, czy innego ciała, ale będzie potrafiła ukazać emocje, czy inną wartość, a te będą naprawdę ważniejsze od wierności oddania szczegółów, o których teraz mowa. Nie ma co podchodzić tutaj zbyt ambicjonalnie Monio, ja doskonale zdaję sobie sprawę, że anatomia to ciężki orzech i trzeba nad tym pracować i pracować. Po prostu praca Seleny trafia do mnie mimo wszystkich możliwych niedociągnięć. Pozdr
beny Napisano 24 Lipiec 2012 Napisano 24 Lipiec 2012 To coś z niego wychodzi, wchodzi, czy brzydki pan postanowił to coś wyssać?
Selena Napisano 25 Lipiec 2012 Autor Napisano 25 Lipiec 2012 hehe..beny dobre pytanie więc teoretycznie przechodzi :D i wychodzi ustami..
tr3buh Napisano 25 Lipiec 2012 Napisano 25 Lipiec 2012 seksowny sculpt ;] Ja najbardziej sobie cenię film Carpentera, ten nowy film jest zbyt hollywoodzki i schematyczny jak na moj gust mam nadzieje ze co niektorzy tutaj nie zniechecili Cie za bardzo i wrzucisz wiecej sculptow w tym stylu, anatomia anatomią ale ważny jest też pomysł, czekam na kolejne rzeźby Pozdr
Selena Napisano 25 Lipiec 2012 Autor Napisano 25 Lipiec 2012 tr3buh - o tak, "the thing" Carpentera miał świetny klimat, mimo że efekty były gorsze to film nieporównywalnie lepszy niż jego remake z 2011 roku:) i nie zniechęcili mnie:) nie da się chyba:D a sculptów będzie więcej w tych klimatach, przynajmniej jeszcze 3 mi chodzą po głowie:), dzięki...
Rekomendowane odpowiedzi