Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
... nie wiem czy jest sens jeszcze ta prace męczyć, wole się zabrać za ćwiczenia kompozycja i perspektywa.

 

Ćwiczenia to dobry pomysł, ale na Twoim miejscu ćwiczyłbym najpierw anatomię.

Pani, którą zrobiłeś ma niezłe bary (nieco męskie) i dużą klatę ;) a nogi dość niewyraźne,

widać w tym Twoje niezdecydowanie w kwestii kształtu ciała postaci.

Równolegle można ćwiczyć perspektywę i kompozycję - cenna rada i link od Lucka ( też dziękuję ;] ) .

Możesz przecież sobie odstawić tą ilustrację i później do niej wrócić.

 

Pozdro.

Napisano

Dzięki za tutka własnie przerabiam " ctrl + paint" ha bary ma i to jakie :D...nie no miała być to cześć zbroi z której zrezygnowałem, no i zostawiłem tego byka, garba :P .Co do biustu oj to miał być duży ale ogólnie znowu muszę poćwiczyć anatomie bo widzę braki za bardzo się rozleniwiłem :P

Napisano

Może już to ktoś napisał, nie wiem bo chciało mi się czytać komentarzy wszystkich :P Ja bym Ci poradził dwie rzeczy, poćwicz sprawność ręki, proste linie i owale, zamiast robił łuk z kilku kresek zrób jedną, szybka, pewną, nie wchodź w każdy drobny szczegół, czasem wystarczy kreska, mała plamka. Druga sprawa, używaj zwykłego twardego pędzla, bez kontroli przeźroczystości przez nacisk! Statek podwodny super! Brakuje mi tam właśnie tlyko troche takich szybkich zdecydowanych kresek twardym pędzlem i byłby ideał! :)

 

A i fajny avatar! ^.^

Napisano (edytowane)

Dzięki za wypowiedz sprawdzę ustawienie w tym programie (Artweaver) bo w szopie mam ustawione tak jak ty to mówisz , tylko ze flow najlepiej na 30%

 

Chciałem podziękować Świeżemu i Wojtkowie za linki do ćwiczeń :D Gnomon itd

 

Takie szkice ćwiczenia i inne takie , kolejność rożna

 

4343434vvvvv.jpg

 

bqaaaaaaa.jpg

 

gg3gggggg.jpg

 

Pamiatka.jpg

 

skano6.jpg

 

skanow5.jpg

 

skanowanie00117mmmmmmmmm.jpg

 

skanowanie001f3ffff2.jpg

Edytowane przez Kalberos
Napisano

Masz strasznie niechlujna kreske w tych szkicach, przez co odbior bardzo traci na wartosci pomijajac juz nawet same tresci.

 

Dla mnie najwiekszym guru od zawsze byl Iain McCaig glowny artysta koncepcyjny gwiezdnych wojen. Jego szkice sa luzne, ale kontrolowane, zobacz:

 

McCaig_Horse.Final.jpg

 

McCaig15.jpg

 

- - - Updated - - -

 

P.S w 99% twoich postaci wlosy wygladaja jakby byly nalozona peruka, zobacz skad one tak na prawde i w jaki sposob wyrastaja.

Napisano (edytowane)

WIem ICE dzieki za dobre rady .Mam chaos bo na początku szkic wydaje sie nudny pare kresek i tyle ?? staram się to opanować żeby to lepiej wyglądało tak jak tu 1ccccccc.jpg a dwa strasznie się ołówek rozmazuje w tym szkicowniku Swiezy mi poradził żebym miękkimi rysował ołówkami, bo ja przyzwyczajony do ołówka automatycznego . Wezmę sobie te uwagi do serca i zobaczę szkice tego.Teraz jak tak patrze na włosy to faktycznie tak to wygląda :P dzięki trzeba będzie się poprawić

Edytowane przez Kalberos
Napisano

Trochę lepiej, ale wciąż widać szarpanie kreski, zamiast starać się płynnie operować linią i świadomie (w końcu opowiada nam o przedmiocie itp).

Zobacz chociażby na skałach, kontur ma takie niteczki. Zastanów się na ile się różni od tego na drzewie, użyte kreski w cieniowaniu, bo one dają nam informacje np. o organiczności bądź nie przedmiotu.

Kierunku kreski więcej wyuczysz się na martwej, cieniując i cross hatching na formach.

Tak jak ja teraz cisnę, to najpierw pojedyncze przedmioty, studiowanie ich (zwiększanie świadomości na temat perspektywy, bryły, faktury, odbijanie światła itp żebyś umiał jak najwięcej wiadomości czytać i wyuczyć się pokazywać), potem grupy żeby lepiej oceniać odległości, uczyć się kompozycji ofc osadzone w jakiejś przestrzeni, a na końcu dopiero np. pokój, większe sceny i plenery.

Choć na 100% nie ma jednej właściwiej drogi, to taka w gruncie rzecz wydaje mi się logiczna i słuszna.

Bo potem nic dziwnego tak samo jak ja miałem i jeszcze mam, że się męczę albo dłuży mi się rysowanie czegoś bardziej skomplikowanego, bo jeszcze sam za mało popracowałem nad podstawami i nad prostszymi przykładami.

Takie są moje wnioski.

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

SPoko wiem widzę to ale mi się ręka trzęsie (alkohol:D ) i robię krótkie szybkie ruchy tak nauczyłem sie rysować, tak tez jest mi wygodnie no i w dodatku jestem strasznie nerwowy :P .Postaram się z tym powalczyć ale nie długo bo ja szybko się poddaje no i jak nie będzie wychodziło to powrócę do chaosu:D

Edytowane przez Kalberos
Napisano

Sluchaj odnosnie chaosu, to nie jest w cale zly srodek, ale ty go nie ogarniasz, ty dajesz Jemu* oagranac swoje prace.

Sam bylem kiedys na tym etapie, ale uwierz mi musisz to zwalczyc, bo jeydne co tym osiagniesz to straszna niechlujnosc.

Swiezy dobrze zauwazyl o co chodzilo mi z twoja kreska na przykladzie tych skal.

 

Jako proste cwiczenie rob codziennie serie prostych kresek od reki, lacz 2 punkty na kartce zaczynajac od krotkich linni konczac na czyms minimum dlugosci a4, o ile te odleglosci ktore da rde zrobic z lokcia wychodza dosc latwo, o tyle dluzsze dystansy juz mniej :] To na zawsze poprawi twoja jakosc kreski, do tego mozesz dodac rysowanie elips z reki/gestu tak by nie wychodzily rybki, i by trafiac w linie, tak aby sie nie rozmijaly w punktach laczenia.

 

Zauwazylem tez, ze czesto mowisz, ze wiesz , ze cos robisz zle a potem powielasz ten sam blad, chodz sam napisales ze czesto sie poddajesz dosc szybko. No ale nikt nie mowil ze w zyciu bedzie lekko, latwo i przyjemnie, tylko ciezka praca daje efekty o ile nie urodziles sie z nazwiskiem Rembrandt w paszporcie ;]

 

P.S Odnosnie drawing tutorials online, to jest tylko jeden z miliona sposobow, mi on na przyklad osobiscie az tak bardzo nie odpowiada.

Jesli lubisz luzne, z pozoru chaotyczne rysunki zapoznaj sie z tworczoscia tego goscia: http://conceptart.org/forums/showthread.php?78317-Lukias-June-2011&highlight=

 

Pan nazywa sie Luke Hollis

Napisano (edytowane)

Dzieki ICE za rady muszę bardziej ścisnąć te poślady :D i zabrać sie za to "czystość" pracy . Ćwiczę te kreski i kołka Swiezy własnie mi to poradził no i przyznam ze jest to ciekawe ćwiczenie, niby takie proste a jednak takie wazne .Niestety nie mam konta na Conceptart i nie zobaczę znalazlem jednak jego portfolio i pikne prace . Kiedyś dodałeś prace własnie rysownika tam byli żołnierze gladiatorzy piękne chaotyczne ale genialne wręcz. Strasznie podobają mi się prace tego młodego geniusza i w takim kierunku pójdę jeśli chodzi o szkice http://conceptart.org/forums/showthread.php?97046-Miles-sketchbook-D/page140

Edytowane przez Kalberos
Napisano

Różowa skała przypomina świński ryjek, to celowo?

Wydaje mi się że coś nie tak z perspektywą w kanionie, te dwie jasnoniebieskie postacie są jakby za duże (głowa taka duża jak postaci na bliższym planie).

 

Na ostatnim szkicu te piersi chyba z szyi zwisają.

Napisano (edytowane)

Rice drugi nie musi od razu lecieć do śmieci pomysł jest wystarczy to doszlifować to tylko szkic

 

 

Ania Rozowa skala ma przypominać co sobie wyobrazisz ide wlasnie w takim kierunku bede staral sie psychodele pakowac do moich prac

 

 

jako ze dzis mija dzis 2 rocznica smierci mamy taki szkic

 

 

znowu to uczucie tone!! nie portafie wyplyna na powierchnie

 

434v.jpg

 

i dokonczony concept

new_home_by_kalberoos-d5hj55z.jpg

Edytowane przez Kalberos
Napisano

No ale masa! to świetnie żeś dodał te a la dziurawe sklepienie u góry! Super to zagrałeś ;)

I świetne szczegóły na skałach.

No no aż miło popatrzeć, nie stoisz w miejscu ziomek.

I w tej postaci się dużo dobrego dzieje, w sumie to widać tak jakby że w walorze i kolorach się fajnie rozwijasz z obserwacji, mimo to brakuje mi do tego fundamentów na które narzekam Ci już od dłuższego czasu.

Pozdrawiam

Napisano

Dokończony koncept wyszedł ciekawie, podobają mi się kolory :) Widzę tam nawet z lewej strony świński ryjek :D [ale może to tylko ja mam takie dziwne skojarzenia :>]

Napisano

A gdybyś spróbował ustawić drzewo bliżej kolesia; podkreśliłbyś ,że jest to jednak kawał drzewa. No i coś po prawej stronie ,żeby nie było tak pusto może jakąś rzeczkę/wodospadzik. I może jakoś jeszcze podkreślić to na co patrzy się ten koleś. Podoba mi się ta poprawiona woda :). Pozdro.

Napisano (edytowane)

Hej

Interesujący artykuł tutaj przeczytałem ostatnio:

http://sevencamels.blogspot.co.uk/2012/04/flat-funny-and-depth-dramatic.html

Z grubsza podsumowanie jest w tytule posta: Flat = Funny and Depth = Dramatic

 

Oba drzewa z przodu są na jednym planie, dodatkowo masz symetryczną kompozycję, czyli wychodzi u ciebie - flat = funny.

To psuje posępny, w miarę realistyczny efekt który zapewne chciałeś osiągnąć, dodaje niepotrzebnej bajkowości.

Dodatkowo value (jasność) planu z drzewem (główny) za bardzo zbiega się z pierwszym planem - więc drzewo nie jest "zakotwiczone" w enviro - robi razem z pierwszym planem taką "ramkę", daleki plan jest przez to podzielony na pół i poszatkowany.

 

Dwa - istnieje coś takiego jak "rimlight" (popularnie tak nazywany efekt) - krawędzie przedmiotów pod dużym kątem mają tendencję do przejmowania koloru ambientu za nimi - efekt podobny do "kałuż" odbijających niebo na gorącym asfalcie.

Pod dużym kątem wiele (pozornie mało refleksyjnych) obiektów zaczyna odbijać światło (szczególnie w zimie, kiedy pokryte są np. szronem).

To raz że pozwala lepiej "zakorzenić" obiekt w scenie, dwa - pozwala uciec od używania kolorów lokalnych.

Ja to robię tak że sampluję kolor światła który jest za obiektem - w tym przypadku niebieski głównie - i w zależności od tego jak refleksyjny może być materiał - maluję po powierzchniach pod kątem.

To przy okazji daje możliwość podrzeźbienia bryły w cieniu czy w jednolitej sylwetce.

Dodatkowo - w książce Carlsona o malowaniu pejzaży była ciekawa rzecz - im cieńsza jest gałąź w oddali - tym jaśniejszą się powinno ją malować - z powodu dyfrakcji światła zdaje się.

Mały over

kalberos_drzewko.jpg

- rozjaśniłem i powiększyłem/zmniejszyłem drzewa w zależności od odległości - oddaliłem od kamery prawe drzewo bo było na jednym planie z lewym.

W ten sposób nie masz takiej ramko-winietki na obrazku i plany są oddzielone.

Dodałem troszke tego rimlighta.

"Główne" drzewo trochę się zgubiło - ale zrobiłeś je po prostu za małe (jeśli to najważniejszy obiekt na scenie).

Edytowane przez gutekfiutek
  • Like 1
Napisano

Mogłeś trochę więcej wykorzystać pomocnego overa bo w tej chwili masz dużo brudno i ciemno. A na dodatek postać która wcześniej odznaczała się naprawdę ładnie w wejściu do paszczy mocną sylwetką teraz znikła w całym tym brudzie przyklejona do lewego drzewa.

Napisano

gutekfiutek - jak zwykle bardzo cenne spostrzeżenia. Powzwolę sobie rozwinąć myśl na podstawie innej książki:

 

Dodatkowo - w książce Carlsona o malowaniu pejzaży była ciekawa rzecz - im cieńsza jest gałąź w oddali - tym jaśniejszą się powinno ją malować - z powodu dyfrakcji światła zdaje się.

 

gdyż wiąże się to z istnieniem zjawiska kontrastu równoczesnego:

 

Efektem kontrastu równoczesnego jest zjawisko irradiacji, polegające na rozszerzaniu się jasnych plam kosztem ciemnych. Gdy oglądamy np. gałęzie drzewa na tle słonecznego nieba, to robią one wrażenie cieńszych niż są w rzeczywistości. Jasne, świecące powierzchnie nakładają swoje promieniowanie na powierzchnie ciemne i pozornie je zwężają. Dzieje się tak, ponieważ bardzo jasne światło ulega znacznemu rozproszeniu w układzie optycznym oka i pobudza te części siatkówki, na które pada ciemniejsza część obrazu. Powoduje to przesuwanie się granic obszaru jaśniejszego w sfery sąsiednie.

 

pzdr

Napisano (edytowane)

rozrack to nie jest niczym inspirowane tym bardziej tym czymś .

 

 

Zin wiem czytałem cały ten tekst co Gutek napisał ale dzięki ze jeszcze raz go przypomniałeś .Niestety nie będę już babrał przy tej pracy chciałem sobie zobrazować kolejny sen może kiedyś do niej wrócę .

 

 

 

adamczy: nic nie zmieniałem w kolorystyce jedynie postać i drzewo no i wyjasniej co masz na mysli mowiac "brudno" , u mnie ciemno nie jest .Szarość siega od 5% do 89 % .Pozdrawiam i dzięki za każda rade

Edytowane przez Kalberos
Napisano (edytowane)

adamczy: nic nie zmieniałem w kolorystyce jedynie postać i drzewo no i wyjasniej co masz na mysli mowiac "brudno" , u mnie ciemno nie jest .Szarość siega od 5% do 89 % .Pozdrawiam i dzięki za każda rade

 

No własnie, nic nie zmieniłeś w kolorystyce chociaż dostałeś porządny wykład od gutekfiutek gdzie masz czarno na białym opisane i narysowane co i jak powinno się zmienić na Twoim obrazku. I nie napisałem, że brudno i ciemno stało się w ostatnim up'ie tylko jest tak od początku.

 

Wiesz, co do procentów szarości to akurat jest to mało przekonywujący argument. Zaznaczyłem niżej moim zdaniem brudne i ciemne fragmenty:

 

treeoflifebykalberoosd5.jpg

Są zbyt ciemne i nijakie żeby miały coś wydobyć z pracy i zbyt rozmemłane by miały stanowić graficzne uproszczenie pierwszego (?) lub drugiego planu. Własciwie jest to - tak jak Ty to sobie w procentach liczysz - 33% pracy gdzie coś ma się dziać a dzieje się brudna nicość. gutekfiutek pokazał Ci jak wydobyć światło nawet z zaciemnionych fragmentów i nie skorzystałeś w ogóle Kalbe .. ;).

 

 

Edit:

 

Kalberos mam nadzieję, że wybaczysz za ten drastyczny over, ale skoro mam coś pomóc to obrazowo ;)

Over zrobiłem myszką .. (tablet mam teraz na głównym komputerze ale że muli długi render więc rysowałem na drugim) ale chciałem uchwycić "jak ja to widzę" pod względem kompozycyjnym oraz koloru i doświetlenia.

 

overav.jpg

 

Zmieniłem kompozycje i perspektywę żeby bardziej podkreslic cel wzroku oraz cel podrózy (?) piechura, podkreslilem cieplem przod dodajac takze troche kepek trawy dla detalu. Im dalej tym pogłebiłem odległość amtosferą/powietrzem. Dodałem mocniejszą poświate słońca a tło (ha, teraz to rozszyfrowałem że u Ciebie to są jakieś lodowce) zmieniłem na lekkie wzgorze z pierzastymi chmurami.

 

W sumie duzo nagmatwałem .. mam nadzieję ze mój myszkowy over jednak coś pomoże. Albo chociaż zmobilizuje ;)

Edytowane przez arturadamczyk
Napisano

Dzięki za pomoc z tego co teraz mam głowie to może wyjdą aż 3 rysuny :P hmm mnie nie trzeba mobilizować ja tym żyje nie w sensie ze zarabiam bo nie zarabiam ale to mnie napędza takie mój świat ,inni wolą dyskoteki ja wole rysować takie male porównanko.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki :D

Napisano

Dobre, tylko kapelusz ucina jej glowe w pol. Przydalo by sie poprawic, bo ciekawa pracka moze wyjsc z tego. Aha no i wlosy nie naturalnie sie zachowuja, wyrastaja z kapelusza, nie glowy.

Napisano

Kwestia tego czy chcecie mu pomóc, czy czepiać czyichś upodobań.

Ciągle szukacie tu problemu, skupiając się na nich nie doceniając zalet. ^^

Pozdrawiam

Napisano

To nie jest czepianie się upodobań, po prostu uważam że Kalberos jest na tyle dojrzały, że nie odbiera szczerej wypowiedzi jako atak osobisty, tylko jako sygnał że 'coś jest nie tak' i może ukierunkuje go to na dalszy rozwój ;)

Doceniaczy zalet i tak już jest wystarczająco dużo w tym wątku, po co kolejni? Chyba przegapiłem moment, kiedy to forum stało się kółkiem wzajemnej adoracji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności