Skocz do zawartości

Postać/Zwierzę Jill Janus of Huntress


ikkiz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ale feedback! :) Widać trochę golizny nigdy nie szkodzi.

 

Pazury i szczupła ręka bardzo wydłużają dłoń. nie było łatwo dopasować, ale proporcja z długością twarzy jest już chyba ok. Nie mam takich zdjęć jak z 3d.sk więc od początku do końca jest raczej na czuja z proporcjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie będzie grał na gitarze. Tek koń po prostu nie będzie mógł ci pomóc, bo jest koniem.

 

Kopyta są złote, bo potrzebowałem przetestować efekt mieszanie trzech grup shaderów za pomocą jednej kolorowej mapy vertexcolor w obrębie jednego materiału.

Pysk i powieki i puzdro czerwone, sierść zielona, kopyta niebieskie i mogę w ten sposób robić łagodne przejścia z shadera na shader i nie potrzebuje do tego bitmap=oszczędzam pamięć.

 

@floo

Napiszę ci jak wrócę do domu. nie jest to kolosalna ilość, vieport bangla, tylko do malowania tekstur/vertexów/weight muszę wyłączyć z 3 poziomu multiresa na 1, co w podglądzie jest wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi

Dzięki :) kopytka to testowy shader, żeby zobaczyć czy dobrze się miesza z sierścią, ale przy okazji dają niezły feedback... na forum ;)

 

@floo 30340 trisów i na to 3 podziały multiresa (wtedy 692034 trisów) viewport jeszcze świetnie odpowiada, a sculpt powiedział bym, że znośnie. Mógł bym wypalić na normale i jeszcze by mógł pobiec w realtime, ale to będzie still więc nie widzę potrzeby futro to bump malowany.

 

widać siatkę tutaj i mój input do mieszania

za8pmi8.jpg

i jeszcze referka do włosów; grzywy i ogona

prawdziwy horseporn zaczyna się gdzieś od 30 sekundy, jak grzywa jest rozczesana.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model konia fajny, dobrze że nie będzie złotych kopyt. Tych kolorów ci starczy? Bo chyba nozdrza od środka powinny mieć inny kolor niż nos. Działa mieszanie większej ilośći kolorów niż 3 RGB?

 

Zostanie biały? Bo jakoś nosorożce dla dziewczynek zawsze są na biało, kojarzy się z różowymi kokardkami, fajnie gdyby twój był dla odmiany czarny, albo jakiś inny kolor, albo w takie plamki http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Appaloosa46-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedną mapą vertexcolors można zmieszać chyba 4 shadery/grupy shaderów (czarny:bazowy, ilość R:drugi shader, ilość G:trzeci shader, B:czwarty) Ja potrzebowałem 3. Pomyślałem, że to w sam raz tyle ile daje jeden vertexcolor, ale vertexcolorów model może mieć ile się chce, a każdym z nich daje 3 inputy w cycles nawet bez robienia UV :)

 

W tej chwili to wszystkie kolory jakich używam, ale mogę dodać jeszcze bitmapy z kolorem diffuse, i pewnie tak zrobię. W tej chwili mam bumpmapę i "comb mapę" z kierunkiem włosów. combmapa jest RGB i jest niewykorzystana na kopytach i bezwłosej skórze, więc tam na pewno coś pomaluje, bo i tak mam za darmo. Problem jest z umaszczeniem sierści, bo jak bym chciał różnicować kolory, to cos muszę dodać, jakiś input tekstury, albo vertexcolor. Tylko raczej srokaty (w plamki) nie będzie, bo by się rypła sprawa, że mam z lewą i prawą stronę ciała (prócz łba) na tym samym kawałku UV.

 

Na razie staram się tak pracować, żeby pasowało i do karego (czarnego, jak koń fryzyjski) i do siwego konia (biały, jak Andaluz). Zdecyduje o tym jak już będzie stał w scenie, albo zrobię dwie wersje.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kuń przedni. Nie wiem na jakim etapie jesteś, ale biore pod uwage że to nie skończone.

To napewno oczywiste dla Ciebie ale tak mówię w razie "W" - koń potrzebuje fakturę sierści - wiadomo ;)

Grzywa i ogon wyglądają średnio przez to, że poszczególne kosmyki nie kończą sie gładko (w szpic) tylko są grube na końcach.

Oczy Konia dopracuj bo to jest element który w łatwy sposób dopieścisz a zyskasz bardzo dużo. Żeby miały głębie. Bo teraz to tylko takie czarne kuleczki ;)

Róg nie wygląda bo jest wsadzony tak o na czoło konia. Musi tam być jakieś łączenie - zarówno na modelu jak i na teksturze. Jakieś zgrubienie na czole i do tego jakieś fajne gradalne przejście.

Jak tak też patrze to brzuch konia też chyba mógłby mieć inny odcień czy coś (ale i tak pewnie już nad tym pracujesz więc luz ;) )

Skałka do wymiany, ale taka zimna scena fajnie sie komponuje z białym koniem ;)

 

Jak narazie idzie świetnie. Pamietaj aby pieścić detale bo wtedy wyjdzie zajebiscie i praca zapadnie w pamieci.

 

Powodzenia w dalszych pracach.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oświetlenie ręcznie malowaną hadeerką, choć wyszło trochę przypadkiem, to podoba mi się na tyle, że będzie w ostatecznej scenie, ale jako oświetlenie, bo w tle widoczne w kamerze umieszczę jakieś ciekawsze chmury, pewnie tez malowane ręcznie.

fpH0F3C.jpg

a okoliczności przyrody wyglądać będą gdzieś mniej więcej tak, tylko chyba zmienię tą warstwową teksturę klifów, bo to się zdaje zupełnie inna skała, niże rumowisko, które wyszło fajnie.

k7BOuxi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że umieścisz ciekawsze chmury, bo te wyglądają kiepsko i odstają od reszty obrazka. Nie wiem jak będą wyglądać te, które namalujesz ale ja bym na Twoim miejscu nie podkręcał ich tak bardzo w kierunku bieli, bo jak będziesz się wzorował na tym co teraz masz to moim zdaniem możesz osiągnąć efekt, którego może nie do końca oczekiwałeś. Zmruż sobie oczy i spójrz na swój obrazek. Wydaje mi się, że oko za bardzo ucieka ku górze (prześwit w chmurze) obrazka mimo, że tam nic ciekawego się nie dzieje, z tego co zaproponowałeś teraz wygląda na to, że wszystko co ciekawe na obrazku będzie w miejscu / okolicach tego jednorożca. Może tą trawę trochę kolorystycznie podkręć. Daj jej trochę życia, w końcu idziesz w klimat fantasy to możesz trochę przekłamać oświetlenie, moim zdaniem obrazek na tym nie straci, a zyska. Co do rogu to rzeczywiście wygląda na przyklejony. Zobacz na przykładzie zdjęcia tego nosorożca jak można by sobie z tym poradzić.

 

LINK

 

Widoczna jest charakterystyczna fałda skórna pod rogiem, która działa jak korzeń dla tego rogu, dzięki czemu róg tego nosorożca ma prawo zostać w takiej pozycji jakiej jest, fałda od dołu działa jak podpora. Dzięki kilku tym niuansom dla obserwatora jasne jest, że róg nie jest przyklejony tylko z czegoś wyrasta i trzyma się w takiej pozycji jakiej jest.

 

Poza tym co napisałem to podziwiam, że tak długo pracujesz nad tym projektem i jeszcze Ci się nie znudził. Ale na tym etapie co jesteś nie możesz skończyć tak tej pracy, za długo nad tym pracowałeś, żeby teraz się poddać. W sumie nie wiem po co to piszę, bo raczej motywacji Ci nie brakuje więc mogę tylko życzyć powodzenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jaha, że nie zostawię. Jak sam zauważyłeś siedzę nad tym już tyle, że aż nie wypada na finale skończyć jakimś przedwczesnym

wytryskiem. Jeszcze "graviora mament" z bohaterką sceny więc odkładam moment zaproszenia jej do sceny jak długo się da. Będę musiał po nią i pod jej materiały jeszcze raz wszystko zrewidować.

 

nasadę rogu przemyślę pewnie tak jak mówisz zrobię, na razie zmieniłem sam róg. Dzięki za opinię.

A niebo i światło teraz wygląda tak:

pCX8hF8l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wtrącę swoje 3 grosze bo fajnie się zapowiada:] Najbardziej podoba mi się model konika, piękne zwierzę. To co bym poprawił to:

- róg, polecałbym zrobić w jasnym kolorze, np. biały, szary czy żółtawy. Do tego przypiłowałbym końcówkę bo robi sie zbyt cienki/ostry szpic - a to jest róg a nie szpikulec;]

- grzywa, myślę że zbyt równo przycięta. Jej dolna linia powinna lecieć nieco po skosie (jak szyja)

- kadr, który powinieneś jasno określić, czyli pionowy albo poziomy. Teraz jest kwadratowy i trochę nijako wygląda. Moim zdaniem powinieneś zrobić poziomy kadr, uciąć kawałek góry i dołu.

 

W tle też jeszcze bym coś dodał, np. jakieś duże ciekawe drzewo z boku albo rozwalony duży posąg. Ogólnie ciekaw jestem efektu końcowego bo ten konik strasznie mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- róg, spróbuję jak mówisz

- grzywa, święta racja

- kadr, jeszcze nie wiem jaki będzie. Mam przyrody na tyle, żeby sobie pozwolić na poziomy, ale też, gdy będzie dziewczyna na koniu, to to kompozycja może wymusić pionowy.

 

Ale propsów w drugim planie już robić nie będę, bo to zbyt kosztowne i pracochłonne jak na tło, i odciągało by uwagę od meritum kompozycji.

Dzięki za 3 grosze, będę je miał na uwadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo ikkiz!

Jak zwykle miażdżysz żebra, ale ten unicorn to przegięcie. :D Ostatni render strasznie kojarzy mi się ze stylistyką, zarówno barw jak i materiałów (chociażby skały będące lekko na bakier z realizmem), związaną z filmami lat 70/80 takich jak Niekończącej się historii. Mnie coś takiego kupuje^^ Standardowo tam, looknij na texty bo skały jeżdżą lekko, ale i tak pewnie dopiero będziesz to robił. Spróbuj może ten róg pociągnąć w tą stronę: http://mcphee.com/shop/media/catalog/product/m/a/magical_unicorn_mask_2.jpg bo w końcu rogi akurat istniały, a nawet istnieją w naszym świecie i wyglądają tak: http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Weltliche_Schatzkammer_Wienb.jpghttp://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Weltliche_Schatzkammer_Wienb.jpg

 

pzdr. Pirx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adek za uznanie, Flo i Pirx: miód na moje serce wasze uwagi i skojarzenia, bo znaczą, że zbliżam do założeń pierwotnych.

Bo wymyśliłem, żeby zrobić fanart w klimacie malarstwa Borisa Vallejo. Taka atmosfera z najlepszymi tradycjami fantasy lat 80 usprawiedliwiła by, no wiecie ...

336.gif

bo "gimby nie znajo" Ale skoro kojarzy się z filmami lat 70/80, to jestem blisko celu. Więc nienaturalne światło zostanie, "scenograficzne" otoczenie też. Jeszcze jak by mi się udało osiągnąć w unbiasowym cycles takie cieniowanie, jak często u Vallejo się ogląda zwłaszcza na skórze. Na razie marzenie ściętej głowy.

 

edit:

troszkę poprawiłem róg i grzywę. http://i.imgur.com/TOe3Bhn.jpg

TOe3Bhnl.jpg

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to że chce tobie schlebiać ale jak zobaczyłem portret to stwierdziłem że koniecznie muszę zobaczyć referencje tej dupeczki ale niestety jak zobaczyłem oryginał to się zupełnie rozczarowałem bo mnie nie kręci w przeciwieństwie do tej CGI :( Aż mi się jedna scena z Matrixa przypomniała

[video=youtube_share;TUGz7YEHIN0]

Tak że jakbyś mógł nas umówić to daj znać ;)

 

Co do samej pracy to powinieneś zastanowić się nad zupełnie innym kadrowaniem. Szukałbym otwartej kompozycji podchodzącej pod portret i ustawienia w bardziej agresywnej pozycji. Np. niech złapie konia za grzywę tak żeby jej ręka "przypadkowo" przykrywała piersi a koń niech stanie na tylne kopyta. Bo teraz wygląda jakby się wstydziła pozować do foty. btw. to jest docelowe oświetlenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności