Skocz do zawartości

Teczka Zbrush


Sebazx6r

Rekomendowane odpowiedzi

Lil update. Skupiame siętrochę na anatomi.  Updateowałem poze i pracuje dalej. Normalnie bym edytował poprzedni post w temacie, ale z jakiegoś powodu nie mogę ;).
-Zbrush.
-ciuchy poza rajstopami MD plus przeoprzesuwane razem z body w Zbrush
-Buty wstepnie w zbrushu potem topo w mayce i dalej Zbrush.

Robię dużo turntabli i wrzucam dużo stuffu'u bo łatwiej mi wtedy wylapac co mi nie siedzi.

 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy dzień ehmmm, noc. Nowa rzeczywiśtość. W sumei wczoraj to poszedłem spać o 6 xD wic 4h snu i out. Jutro tez sie nei wyspie. Rano córa na konie leci. Dobrado meritum.

 Do tej pory kto inny w pracy zajmował się skanowaniem. Od 2 dni rozpracowuje Reality Caputre i jak się okazało najważniejsze są zdjęcia:
- niskie ISO 
- duża głębia ostrość
- najlpiej w miarę krótki czas naświetlania (szczególnie jak z ręki)
- kolorwoa podkladka
- zdjecia z gory z kata i incremen mały co 5-10stopni i w bok.
- dobrze by bylo mieć ambientowe oświetlnie
- następny step będzimy testować podział meshowania na Layery 2 pasy zdjęć jeden z kolorem drugi pokryte specjalnym znikającym z czasem preparatem do scanowania. Problem jest głęboka czerń skanowanego przedmiotu i połysk. Podeszwy wręcz się błyszczą. Kolorowy matowy but - blyszczac podeszwa na 32 aparatach z rigu do twarzy miejscami wyszedl z zajebistym detalem.
- w chuj zdjęć - niektorzy robiaą pod 1000 ja mam około 100-140

- na chwilę obecną robiłem testy aparatem. Teraz wyciągnałem tanią lustrzankę którą kiedyś dostaliśmy w prezencie. Fajnei bo po doswiadczeniach z komórka wszyskie fota trafily do 1 komponentu i nie trzeba stawiac Control Pointow by je zmergować. Niestety najwiekrzy error jest pod 2. Co poroadzic Parkinson

 

Mesh ma dość sporo noise pewnie głównie przez błyszczącą się powierzchnie. Przydalby się filtr polaryzujacy ewentualnie coś do zmatowienia. 
W opisie filmu jest super link do tutka ktora nie mącil tak jak inne tylko po koli pokazywał proces. 
W przypadku gdy powstanie wiecej niz Component 0 mozna sprobowac postawić pkt controlne i i zmergowac componenty. W tym ,ze lepiej jest poprstu zrobic lepsze zdjęcia. 
Łapa z parkinsonem więc bez statywu sie nie obejdzie. 
Przy okazji jak odwiedzicie kanał możecie popatrzeć jak popierdalam motorkiem ;p.


Nagralem filmik ale bez dzwieku.  po 9min przeskocznie na okolo 28-29 bo zapomnial obiac
 

 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio w robocie bawie się fotogrametrią, za dużo Ci nie podpowiem bo jestem żółtkiem natomiast, to co zauważyłem, to najlepiej wychodzą skany na zewnątrz w taką pogode jak mamy teraz. Później ewentualnie można fotki obrabiać i bawić się jeszcze tone mapinigem, wyciskać detal, wypłaszczać itd.

 

Co do tekstury. To możesz w reality jeszcze pozaznaczać kamery z których chcesz żeby robił teksture na meshu. 

Czyli możesz odznaczyć sobie kamery z daleka a wykorzystac tylko te z bliska, wtedy elegancko łapie wszystkie małe detale nitki na bucie itd.

Miłego skanowania 😄 poka jak coś wyjdzie konkretnego.

 

p.s Aha i jaja moga się pojawić przy skanowaniu cieńkich rzeczy jak np koszulka wisząca na wieszaku. Z tego co zauważyłem, wtedy najlepiej robić jednego skana od przodu, drugiego od tyłu i go mergować później, w przeciwnym razie prawdopodobnie porobi Ci różne dziwne dziury na meshu. Potestujesz, zobaczysz 😄 pozdro 

Edytowane przez ArnoldSzczesliwy
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś testowalismy spray. I przynzam ze dupki to nie rwie. Scieka poglakiej powierchni trohe zachowuje się jak hmm suchy lód? czy zamrazanie azotem xD...

Tak mi sie wydaje ze powierzchnie trzebaby pierrwszo zmatwoić. 
Dobrze by bylo przetestować swiatla z filtrami polaryzacyjnymi i filtr na kamere. ;/ W kazdym razie chodząć dookoła przynajmniej mamy bryle i textur bo pyknelismy na 2 razy xD...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko dalo sie dzieki niemu zeskanowac powierzchnie blyszczace i lapie lepiej detal. Tylko wczesniej najelpiej pewnie zmatowic ... jak nie szkoda przedmiotu

A sprawy ulatnia sie sam

 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XD nie bede kompromitowal firmy....  I chyba nie moge xD choc buty sa w prod ale by troche projekt zdradzilo. 

Chciałbym wprowadzić w miarę sprawny setup do scanowania przedmiotów. Obecnie jest tylko na stałe do twarzy.

Ale cisnę ich o skaner ręczny. 

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszyl dziad. Przynam ,że chyba kupi jakiś niedrogi namiot bezcieniowy i jakiś statyw.

Jakość jak narazie kupa na tle nawet normal settings od Reality Capture. I jakos powolne. Wyłaczylem downscale w depth map n1 z 2 ale czuje ze i tak nic ciekawe sie nie uzyska.



xSExfCL.jpg

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche detalu ucieklo. Maciek musial zejsc troche z rodziałki potem chyba juz mniej to robiliśmy. Zostąło chyba 5 postaci. Podobno będą wyglądać lepiej.
Modele stoją przed centrum Olimpijskim w Warszawie. Maciek widział jak wysiadał z auta jak dzieci zginaja drug z kula Anity a mamusia nic sobie z tego nie robi ;/.
Konopacka mogłaby mieć więkrzą głowę. Wogole miałem w planach przy niej pogrzebać ale klepneli. Chyba pomogła "mnogość zdjęć".

 

H9nCOuw.png

foN8TXH.png

LPKda17.png

yfOZsUN.png

WNolwf3.jpg

oD9r50O.jpg

G1RTFfG.jpg

njJC9rc.jpg

 

YLvkc2N.jpg

Pcd2Jjb.jpg

XuUzFkf.jpg

jXX5NY5.jpg

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drukowane na domowej drukarce 😉
No ale efekt spoko więc chyba to się liczy. 

Apropo dzieciarów i ich rodziców - wszędzie tak jest. Byłem w parku fontann, tam jest taka rzeźba niedźwiedzia i wiewiórki - bardzo fajna, i dzieciaki się na nią wspinały, zachęcane przez rodziców żeby im zdjęcia cykać. 

Wszędzie tak jest. Zabytek, nie zabytek, ogrodzone czy nie - muszą włazić 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na domowej to nie wiem ja nie drukowałem. Raczej dość spore te kawałki były.
150k pln xD to ładny masz budżet domowy xD.

https://urbicum.com/pl/

Obstawiam ze najwiekrzej jakiej mają:
https://urbicum.com/wp-content/uploads/2020/01/UrbicumGX2019.pdf

 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

|Zobaczymy jak te kolejne będą. Bo tu ziomek chyba nizsza rozdzialke wysylal do druku, bo tak prosili. Nie wiem.
Tam wodotryskow w tych sculptach nie ma.

Wiem ze druk laserem w proszku jest opcja wieloformatowa ale to kosmiczne pieniadze a przynajmnie tak bylo w 2013/15? Dla typa cos kiedys robilem i zrezygnował z wydruku bo szlo w dziesiatki tys i tylko USA.



 

 

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie, z proszku druk to kosmos cena. Jak robilismy statuetke V uzywalismy tej samej metody co wy (tylko chyba drukarki nie byly tak drogie) po prostu kazdy element byl zlozony z pierdyliarda malych kawalkow. Cos jak klocki lego 😄 musze przyznac ze roboty z tym ludzie mieli od groma, takze szacun ze projekt skonczony i wyszlo elegnacko 🙂

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Córka brata interesuje się ostatnio Marvelem. 
Pomyśląłem ,że dobrym pomysłem byłoby wydrukować hulk. W momemcie obróbki postanowięł mtro jednak troch przerobić. 
Ziomek ma drukareczke wię sprawdzimy jak leci.
 

 

1OmmtZO.jpg

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej powinien byc wypelniony bez dziwnych rzeczy w srodku. Niekotrzy robia shela tzn grubosc scianki pod drugk ale drukarki niby sobie z tym radza. Ciecie raczej wynika z faktu ze nie miesci sie w drukarce. Z drugiej strony wazniejszy jest fakt ze jak robiona jest forma trzeba moc to jakos z niej wyjac.

A tak poza tym to nie wiem 1 raz bede cos takiego robil. W popednich modelach wydruk mnie nie interesowal.|


Troche 10x speed z proby hardsurface. Akurat fajnie mi sie grzebie w sculptirs mode w tym ze czasem wylaczam bo trim dynamic i hPolish maya trudnosci.

 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o SLA,

Szykując model w zbrushu zwykle nie musisz robić shella. Radzi sobie z tym (lepiej) program który już robi plik wykonywalny dla drukarki tzw. slicer.  W nim robi się podpórki i ustawia wszystkie parametry wydruku. 

Cięcia są też po to żeby była możliwość lepszego ułożenia , bo każdy element wymaga podpórek, które mogą pozostawić ślady wymagające obróbki.  Także lepiej aby były tam gdzie detal jest mniej istotny. 

Cięcia także mogą skrócić czas wydruku bo tutaj liczy się tylko wysokość modelu a nie ilość.  10 duplikatów drukuje się tyle co jeden. Jedyne kompilacja w slicerze trwa chwilę dłużej. 

Przy cięciach trzeba też wiedzieć co się robi, czy tylko pod druk czy też do formy i do jakiego rodzaju formy. 

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Przy cięciach trzeba też wiedzieć co się robi, czy tylko pod druk czy też do formy i do jakiego rodzaju formy. 

To akurat miałem na odlewnictwie i na tworzywach sztucznych w polibudzie. obstawiam ze wtryskarka raczej nie będzie używana. 
Aczkolwiek xD ja fromy robic raczej nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Texture publisher. Dalej robie stuff dla standinów. Potem jak skill pozwoli połącze. Prawdopodbnie bede musia inaczej przearanzowac tabelki z danymi. 
To jak ludzie zapisuja pliki xD ... to jest masakra.
 

For fileNodes:
- Python and Pyside 2
- inlcudes UDIM and tx 
- doesnt duplicate same textures
- creates proper hierarhii
- repath filenodes
- check for wrong path
- easy problematic nodes select
- optional  check before copy.
- pop up menu with problematic nodes afterwards (will have to change it)

Copy progress is speed up... It takes longers. 

Next step Arnold aiStandIn... (already in progress)

 

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długiej przerwie, praktycznie zerowym rzeźbieniu prócz shotmodelingu w pracy i męczeniu technicaliów, dawania uwag ludziom (tu na szczescie artystycznych) postanowiłem odrdzewieć. x10 speed....
W sumie troche na pałe.

Zaraz powinno wpaść:


 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórych rzeczy kompletnie nie lubie robic w Zbrushu.
Curve brush.... czy booleany xD w Zetce to dla mnie czysta masakra.Butym w sumie bym zretopowal i moze by bylo szybciej. Moglby porobic jakies faktury etc. W sumie retopo na tym etapie i tak by bylo w miare przyjemne i szybkie.

Na dzien dobry wycialem 10x crashowania zbrushu. Jak sie okazalo mialem schowane kawalek mesha.
Na koniec meczylem sie troche z jednym elementem. W sumie moglem go sprobowac zrobic w zmodelerze. Takie kółeczko.

Turntable:

Timelaps:

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK mała uwaga... na zdjęcie ciuchów nie byłem przygotowany! Jak kafarem w łeb! 😵
Ale fajny modelik pakuj dalej! 🙂  

No i jak @michalo pochwalił serduszkiem, to musi być dobrze! 
P.S.
Tylko uważaj jak będziesz robił pieska... bo zdarza się mu zwyzywać go od kotków 😄 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności