Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zapoznalem się z sekcja dla Maya. Dlaczego milaby to być zart? Bo nie bardzo rozumiem sens Twojego posta. Wydaje się, ze w Maya zintegrowano NEX'a do modelingu, to raczej bardziej wartościowe niż nowe ikonki!

Napisano

Nie będę tutaj zaczynal dyskusji o Autodesk kontra reszta swiata. Skoro bardziej odpowiada Ci modo to pracuj w modo! Nie zaprzeczam, ze Autodesk muli upgrady swoich softow i konkurencja dotrzymuje mu kroku. Jednak tak jak np. Maya jest daleko do przodu od Modo pod wzgledem uniwersalności softu i takie pierdu pierdu o wyzszosci jednego nad drugim to tylko bezsensowna prowokacja do głupich dyskusji, które nie raz już się ciagnely tutaj na forum. Każdy robi w tym co lubi!

Napisano

mi coraz bardziej zaczyna się podobać Cinema4D... jej filozofia rozwoju.

 

Zaczyna to bardzo źle wróżyć na przyszłość. Albo Autodesk robi to specjalnie bo i tak za niedługo wypuści nowy program 3D ale po prostu mają to w w d****.

Napisano

no widziałem ikony wymiatają ;).... wydajesz kasę na nową wersję i główna zmiana to nowa ikonka :)

Napisano
no widziałem ikony wymiatają ;).... wydajesz kasę na nową wersję i główna zmiana to nowa ikonka :)

 

Alez Ty bzdury opowiadasz! Zmiany sa na lepsze, ale obawiam się, ze "moherowe berety" i uparcie zagorzali entuzjaści "reszty swiata" nie zdaja sobie sprawy z tego. Softy, które atakujecie, to fundament produkcji 3d. Może nowe szaleją z nowinkami, może zaczynają się zblizac z możliwościami technologicznymi, ale jek Modo był dopiero pomysłem, to Maya, czy Max już szalały na polu walki i to więcej ich konkurencja ma do nadrobienia niż one same nowości do zaoferowania.

Napisano
to fundament produkcji 3d.

 

Tak samo kiedyś było z programem Softimage 3D... fundament za niewiarygodne w tedy pieniądze i okazało się że w inny programie co się rozwijał Maya to samo można zrobić dużo szybciej bo w tamtych czasach oferowała oskryptowania dosłownie wszystkiego. Spóźnili się z przepisaniem Softimage XSI (pierwsza wersja nie miała narzędzi do modelowania;) ) i po ptokach :D

 

 

Softy, które atakujecie

 

Wszystko się zmienia trzeba po prostu w odpowiednim momencie dostrzec tą chwile.

Napisano
Alez Ty bzdury opowiadasz! Zmiany sa na lepsze, ale obawiam się, ze "moherowe berety" i uparcie zagorzali entuzjaści "reszty swiata" nie zdaja sobie sprawy z tego. Softy, które atakujecie, to fundament produkcji 3d. Może nowe szaleją z nowinkami, może zaczynają się zblizac z możliwościami technologicznymi, ale jek Modo był dopiero pomysłem, to Maya, czy Max już szalały na polu walki i to więcej ich konkurencja ma do nadrobienia niż one same nowości do zaoferowania.

 

Ales sie uczepil tego biednego modo.

Obaj z GB macie zamiar jakiegos flejma robic w dluzszej perspektywie?

Branding jest naprawde fajny.

Na nowe narzedzia do modelowania w Mayi - duze YES! Ale zobaczymy jak to bedzie dzialalo w swiecie rzeczywistym... Te wszystkie viewporty nowe tez mialybyc super hiper a na codzien okazuje sie ze do podgladu materialu innego niz sobie tworcy zamyslili to.... no kaman.

Fajnie, ze dodaja rzeczy to mayi, maxa, xsi. Oby one dzialaly tak jak sie reklamuja. Zreszta to sie tez tyczy modo... Wszsytko fajnie do momentu kiedy rzeczywiste projekty pokazuja gdzie lezy granica/waskie gardlo tych nowych ficzursow...

Napisano

Uwielbiam specjalistów, którzy wykożystują 15% możliwości softu, są znawcami w każdej dziedzinie i chcieliby, żeby co roku wychodziły updejty gdzie autodesk ładował by tonę nowego gówna.

Napisano

Piszac o Softimage 3d nie masz chyba na myśli Autodeska. To rdzenna firma doprowadzila go do niszy! Firma Alias pracując nad Mayka, nadala nowy standard, który do tej pory jest respektowany przez grom firm zajmujących się filmem i nie tylko. Modo, Cinema 4D, dopiero kielkuja w produkcji 3d i zyskują zwolennikow .Alias i Descreet pewnie uleglo Atodeskowi, to już sprawa marketingowa. Jednak grono uzytkownikow Maxa czy Maya dawno miała to, co teraz nowe programy wprowdzaja, z bajerami i nowinkami

Napisano

Inna sprawa że to co w maksie czy w majce było już od dawna często jest już dzisiaj nieoptymalne i niewydajne. Za to te nowe uboższe w funkcje softy potrafią działać jak błyskawica.

Napisano
Piszac o Softimage 3d nie masz chyba na myśli Autodeska.

 

Chodziło mi ogólnie o sytuacje nie firmę. Źle wróży na przyszłość zachowanie Autodesku. Nie od wczoraj nowe wersje nie są adekwatne do ceny jaką trzeba zapłacić za soft.

 

To jak kupowania łady której konstrukcja prawie nie zmieniła się od lat. Jest sprawdzona, wiadomo co się popsuje i jak to ominąć/ naprawić a w reflektorach dodali jedną diodę led i sprzedają to pod hasłem: niewiarygodna widoczność na drodze.

Napisano

@Lucek ciekaw jestem tych "starych" niewydajnych i nieoptymalnych funkcji, o których piszesz! Zreszta nie biore dalej udziału w tej dyskusji. Następne kilkanaście postow żali i marudzenia!

Napisano

przyznam ze nie spodziewalem sie niewiadomo czego ale leciutko sie zawiodlem. Po cichu liczylem na stereo live viewport albo transform attributes jak w maya.

Napisano (edytowane)

No panowie a dlaczego mamy nie narzekac .Kurde moze wiekszosc jedzie na piratach w domu a w pracy to ich rybka bo nie placa za to ale sa tacy co maja mala firme i chca wyjsc z domu i sa zmuszeni do kupna softu za 20 kafli . I tu dochodza wszystkie za i przeciw liczenie kazdej zlotowki funkcji i koszty updejtow .

Mam znajomego ,ktory rezygnuje z autodeska i nie bedzie robil updejta przechodzi na cineme bo stwierdza ze ten soft wiecej mu oferuje

i defakto jest tanszy. Ja chcialem kupic sobie wersje Maya complete pare lat temu ale autodesk skutecznie temu zaradzil likwidujac ta wersje. Wedlug mnie autodesk strzela sobie w stope ale najgorsze jest to ze oni maja to wszytko wyliczone .Poprostu odcinaja kupony bo maja marna konkurencje . Coz ciemnosc widze prognozuje, ze bedzie to samo przez ladnych pare lat.

Edytowane przez jacenty
Napisano

@Lucek, zgadzam się w pełni z Tobą, i nawet nie o wiek softu chodzi, a o jakość i innowacyjność. Niby taka Maya powstała w 1998 i co, skoro od tego czasu wciąż działa tak samo kiepsko, a możliwe, że i coraz wolniej, a Cinema 4D od 93' przeszła nie jedną pełną modernizację i przepisanie kodu na nowo dzięki czemu zasuwa kilkukrotnie szybciej i niemalże bezbłędnie - nie trzeba się bawić z softem i ze strachem klikać funkcje "bo się jeszcze zawiesi", a drugiej połowy omijać, bo zwyczajnie nie działają...

Napisano
@Lucek' date=' zgadzam się w pełni z Tobą, i nawet nie o wiek softu chodzi, a o jakość i innowacyjność. Niby taka Maya powstała w 1998 i co, skoro od tego czasu wciąż działa tak samo kiepsko, a możliwe, że i coraz wolniej, a Cinema 4D od 93' przeszła nie jedną pełną modernizację i przepisanie kodu na nowo dzięki czemu zasuwa kilkukrotnie szybciej i niemalże bezbłędnie - nie trzeba się bawić z softem i ze strachem klikać funkcje "bo się jeszcze zawiesi", a drugiej połowy omijać, bo zwyczajnie nie działają...[/quote']

 

Hmm, działa kiepsko Maya powiadasz. Ciekawe dlaczego od roku powstania Mayki studia filmowe bazowaly na niej, w swojej komercyjności i checi szybkiego zarobienia kasy?

Co do historii to zaczątki Cinemy4d powstaly w 1990 roku i powstaly wersje nieoficjalne przed wydaniem pierwszej w 1993 roku, jak taki jesteś entuzjasta to powinieneś wiedzieć!

  • Sad 1
Napisano (edytowane)

Wiem, jednakże co miało do rzeczy pisanie kodu, skoro program nie był przed 93 dostępny nawet na amidze, hm? Chyba, że Ty byłeś betatesterem mayi w aliasie chwaląc ją na długo przed premierą...

 

Jeśli chciałeś być tak precyzyjny, to kodowanie samej C4D zaczęło się raczej w 91'.

Edytowane przez Q'bot
Napisano

Była dostepna wersja testowa w '92. A Maye poznałem kilka lat temu i pocztkow jej nie znam. Wiem tylko, ze i tak daleko jeszcze Cinemie4d do Mayi.

PS. Dyskusja jak zwykle przebiega w kontekście zali i pragnień.

 

Ciekawi mnie tylko jak "kombajn 3d", z ficzerami jakich się domagacie, ma być tak samo wydajny jak program ukierunkowany tylko do konkretnych zastosowan? Poczekajcie na Modo z particlami, symulacja dynamiki, fluidami... zobaczymy i porównamy wtedy stabilność.

Napisano

Qbot Czlowieku co ty piszesz Maya wczesniej to Power animator na Sgi . Wyszlo tego chyba 8 wersji . Dolicz sobie kilkanascie wersji mayi

Pamietam wszczeniejsze wersje mayi 2, 2,5 ,3 ktore chulaly na nt 4.0 i wieszaly sie raz na rok. Pamietam tez poczatki Cinemy

i raczej to nie byl dobry soft. Z czasem sie poprawilo jak zaczeli rznac bezczelnie glownie z mayi.

Pierwsze wersja mayi kosztowala kilkadziesiat tysiecy dolcow. Porownujesz syrenke do merola. Generalnie maya jesli chodzi o wszechstronnosc gniecie wysztko i nie ma konkurencji.

  • Sad 1
Napisano
Inna sprawa że to co w maksie czy w majce było już od dawna często jest już dzisiaj nieoptymalne i niewydajne. Za to te nowe uboższe w funkcje softy potrafią działać jak błyskawica.

 

moze piszesz o maxie bo o mayi to pojecia nie masz.

Napisano

@Jacenty ma racje! jakby nie maya, która nadawala reszcie tor rozwoju, to pewnie nie byłoby tej dyskusji dzisiaj, bo nie byłoby o czym!!! Jakos maya nie zawiesz mi się w takim stopniu jak pisza o maxie! Cinema tez nie jest rodzynkiem ze swoimi i tak uboższymi możliwościami. O Modo nie pisze bo do Mayi to mu daleko.

Napisano
Jakos maya nie zawiesz mi się w takim stopniu jak pisza o maxie! Cinema tez nie jest rodzynkiem ze swoimi i tak uboższymi możliwościami. O Modo nie pisze bo do Mayi to mu daleko.

 

Dla mnie wszystko od autodeska to kosztowne generatory errorów i nic więcej, czasami podczas startu takiej mayi czy maxa nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać widząc po kilkadziesiąt (i to bez przesadyzmu) błędów na samym starcie nie wspominając o dalszych czynnościach... A ile razy pliki projektów bepowrotnie zniszczyła lub powodowała bsod'y to nawet nie chce mi się pisać.

Ale nie ma co się kłócić, niech każdy masochista zostanie tam gdzie mu najmilej ;>

Napisano
qbot nie znasz sie :)

 

Może tak, może nie, ale miałem styczność z wieloma wytworami szalonych programistów i jedynie C4D, Lightwave i Vue wyszły z tego obronną ręką, reszta może jedynie doprowadzić zupełnie spokojnego grafika do schizofrenii połączonej z losowymi napadami epilepsji i niepohamowaną rządzą zniszczenia.

Napisano
Może tak' date=' może nie, ale miałem styczność z wieloma wytworami szalonych programistów i jedynie C4D, Lightwave i Vue wyszły z tego obronną ręką, reszta może jedynie doprowadzić zupełnie spokojnego grafika do schizofrenii połączonej z losowymi napadami epilepsji i niepohamowaną rządzą zniszczenia.[/quote']

 

No to już bardziej Vue jest kapryśny od maxa. Swoja droga pewnie masz bardzo specyficzna konfiguracje sprzętu jak tak bardzo Cie doprowadazja do konwulsji programy Autodesku. Ja na swoim starym Core 2 Quad Q6600, 8 GB ramu i Gtx650 w Mayce zaliczyłem zwieche przy scenie 2,5G i 35 milinach poly. po optymalizacji i przemyślanym rozlozeniu obiektow na layery było niezle.

Dlatego dziwie się nieraz opiniom kolesi z mega nowymi sprzętami jak to im się zawieszają programy, nawet po uruchomieniu, nie mowiac o kilkugodzinnej pracy!

Napisano
lightwave daj spokuj nie brnij dalej please :P

 

Od dziesiątki wzwyż nie sprawiają żadnych problemów, więc o co Ci chodzi? Jakieś uprzedzenia? Zły dotyk myszki w przeszłości :P ?

 

Swoja droga pewnie masz bardzo specyficzna konfiguracje sprzętu jak tak bardzo Cie doprowadazja do konwulsji programy Autodesku. [...] Dlatego dziwie się nieraz opiniom kolesi z mega nowymi sprzętami jak to im się zawieszają programy, nawet po uruchomieniu, nie mowiac o kilkugodzinnej pracy!

 

Mam parę bebechów w użytku aktualnie od Phenomów po FX'y kilka radków, jedno FP i jeden GTX... Byćmoże wina sprzętu ale dlaczego występowałaby na kilku konfiguracjach? A co do Vue właśnie, to miałem okrutne problemy z viewportem i ogólnie stabilnością na FirePro właśnie, co jest nieco zabawne, ale jednak...

Napisano

Co do Vue to się zgodze bo jest bardzo kapryśny. Nie wiem jak jest z kartami Ati ale np. moja keplerowska nVidia nie lubi się z nim i nieraz zwiesza viewport bez powodu, być może brak kompatybilności sterownikow na razie. Ale z Maya nie miałem nigdy problemów i smieszne dla mnie sa zwiechy, o których nieraz pisza inni. Wczesniej dzialalem w maxie do wersji 2009 i na starym GF 9800gt jakos mi smigal, tez bez jakichś tam niespodziewanych zawieszen a jak były to tylko z mojej winy.

Napisano

Zawsze mogli napisac ze nie mozesz kupic 3ds maxa wogole... az do czasu ukazania sie wersji 2014. Czy ktos broni kupic np. ipada 2 przed premiera ipada 3? Nie slyszalem ;)

Napisano

No i tak by bylo sensownie. Jak ktos na prawde potrzebuje soft juz teraz a nie chce piracic to kupi. W sumie przez ten okres to nawet na trialu mozna poleciec wiec jakiej opcji by nie wybrac to i tak mozna pracowac ;)

Napisano

Ehh... smieszna ta dyskusja! Jakkolwiek by nie było i cokolwiek innego napisali to i tak byłoby ZLE! Autodesk beee... i już. Nikt nikogo nie na mawia do kupna programu. Jest wolny rynek i każdy kupuje to co mu się podoba. Ale widze, ze tutaj niedajboze cos pochwalić, albo stwierdzić, ze u mnie się nie zawiesza i dobrze mi się pracuje, bo zaraz zaczna walic minusami i mowic, ze "oni" nawet boxa nie zrobia, bo wywala program na starcie!

Napisano

jacenty to chyba jakaś dawna tradycja gdy kupowałem 2012 to 2013 miał się pokazać w sprzedaży za niecały miesiąc i jakos nie dostałem 2013 za free. A tak ogólnie najnowszy soft to zasadniczo mają ci co piracą i uczący się ;) bo żadnej firmy nie stać na zmiany co roku wersji maxa/may a tych co stać to i tak wychodzą z założeniem że może się przesiądą za jakieś 4-5 lat na to co będzie wtedy aktualne przez pięć minut ;)

Napisano

Przesiadaja sie tez Ci co maja subskrypcje ;) Update ze starszej wersji niestety w tej chwili jest malo oplacalny i lepiej wybulic na sub co roku i pracowac na biezacej wersji - tymbardziej ze ostatnie updaty sa calkiem sensowne i moim zdaniem warto. Oczywiscie jak w firmie jest 10 stanowisk to robi sie z tego nie mala sumka no ale z drugiej strony te 10 stanowisk powinno przynosic wystarczajacy dochod...

Napisano

Niech podniesie rękę chociaż jedna osoba która używa tylko i wyłącznie jednego softu, bez integracji kilku ,to będę wielce zdziwiony;) jak dla mnie mogą być małe updejty byle tylko stabilnie działające. Nie rozwodzić mi się teraz nad opłacalnością, że trzeba kupić kilka programów zamiast jednego itp. tak trzeba ale nie oszukujmy się zwracają się dość szybko no i sam Autodesk w dobrej cenie ma kolekcję Maya/Softimage/Max/Mudbox/Motionbuilder także...

Napisano
MariushO - Ale to taka polska tradycja, jad sie musi lac strumieniami, teorie spiskowe musza byc:)

 

Eeeeeeeee tam poczytaj sobie fora na zachodzie . Tam o wiele bardziej jada po autodesku wrecz padaja sforumlowania

ze autodesk obraza ludzi tym updejtem. A o rzucanych bluzgach to juz nawet nie wspomne.

Napisano

Nom co prawda to prawda. Użytkownicy May'i mówią, że ją sie przepisuje do Maxa, Softimage, że się je przepisuje do May'i, a użytkownicy Maxa, że tak naprawdę to ich mają najbardziej w dupie przynajmniej tak jest w Maykowym temacie na cgsociety, a i od czasu do czasu Duncan się odzywa :P

Napisano

Poużywałem trochę mayi 2014 i jestem bardzo zadowolony z nowych narzędzi do modelowania. Być może jest to Nex, nie wiem, nie używałem.

Z używania pluginów do modelowania wyleczyłem się po tym, kiedy okazało się, że np ConnectPolyShape powoduje, że nie można usunąć Shading Group jeśli w scenie był on użyty. Równie dziwne rzeczy działy się gdy używałem Koshigaya Script Package.

Jak się pracuje samemu, to pluginy nie mają takiego znaczenia w pipelinie, ale w studiu mogą powodować spore problemy jeśli wszyscy współpracownicy nie mają tych samych. Przy renderowaniu na farmie to też potrafi np zatrzymać render.

Dlatego taka integracja pluginu jest mi bardzo na rękę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności