Jump to content

„Hero and The Message” - zwiastun


adek
 Share

Recommended Posts

Jakoś dawno temu już byliśmy na specjalnym pokazie w kinie tego filmu zrobionego przez ludzi z Platige.

Na dużym ekranie wyglądało to genialnie. Naprawdę raz jeszcze wielkie gratulacje za tak doskonałą jakość,

która powstała w tak krótkim czasie jak i wielkie ogarnięcie tak wielkiej ekipy ludzi pracujących przy tym.

Wielki szacunek dla wszystkich którzy to robili...

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że konie i wielbłądy nie maja tekstur sierści, jest na to prosty patent. Z jednej strony postaci mają na wypasie zrobione włosy, a z drugiej zwykły lambert z fresnelem na tych zwierzętach.

Ale generalnie cały projekt jest fajny, z rozmachem. Bardzo mi się podoba.

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje!

Trailer pikny, extremalnie krótki czas realizacji raczej nie sprawia, że jest ładniejszy, ale szacunek za ogarnięcie tematu się należy jak najbardziej ;)

Chętnie obejrzałbym całość...

Swoją drogą jak w takim krótkim czasie dajecie radę 25 minut obrobić na poziomie to nic tylko się brać za pełny metraż jakiś ;)

 

PS: Jeszcze pewnie wszyscy jesteście przy tym bardzo młodzi i urodziwi ;D

Link to comment
Share on other sites

Przyznam, że spodziewałem się wylewu komentarzy, tak duży projekt, zrealizowany w ekstremalnie krótkim czasie, kontrowersyjny klient, a tutaj cisza...

 

...bo sie nie ma do czego przyczepić :)

 

Szkoda, że konie i wielbłądy nie maja tekstur sierści, jest na to prosty patent. Z jednej strony postaci mają na wypasie zrobione włosy, a z drugiej zwykły lambert z fresnelem na tych zwierzętach.

 

Fakt, to troche odstaje. Atakowanie futra na wielbłądku i drugorzednych koniach wydawało mi sie zbyt ryzykowne produkcyjnie,

dlatego odpuscilismy na starcie. One maja w filmie kilka ujeć na krzyż, wolelismy sily przeniesc w inne miejsce.

A takie teksturowo-displacowe siersci jakoś mi nie siedzłay w stylistyce. Dla mnie to zawsze wyglada tanio.

Stad taki minimalizm.

 

Obiecuje, ze w drugiej czesci bedzie wiecej futrzanych zwierzątek.

Link to comment
Share on other sites

Przyznam, że spodziewałem się wylewu komentarzy, tak duży projekt, zrealizowany w ekstremalnie krótkim czasie, kontrowersyjny klient, a tutaj cisza...

 

E3 sie dzieje :) Zreszta nie sadze by platiże potrzebowali komentarzy i pochlebieństw by wiedziec, że porzadny kawal roboty odwalili

 

Mnie ciekawi kwestia animacji. Bo patrze w creditsach jest studio Nice Ninja. Jaki byl podzial animacji Platige / Nice Ninja? Czy rzeczywiscie jestesmy juz w stanie wypusic taki kawal filmu z pelni wyanimowanymi postaciami? Bo zdaje sie u nas animatorow dobrych tyle co kot naplakal i dotychczas zalatwiane to bylo tak, by tej animacji postaci bylo jak najmniej.

Link to comment
Share on other sites

Mnie ciekawi kwestia animacji. Bo patrze w creditsach jest studio Nice Ninja. Jaki byl podzial animacji Platige / Nice Ninja? Czy rzeczywiscie jestesmy juz w stanie wypusic taki kawal filmu z pelni wyanimowanymi postaciami? Bo zdaje sie u nas animatorow dobrych tyle co kot naplakal i dotychczas zalatwiane to bylo tak, by tej animacji postaci bylo jak najmniej.

 

W kreditsach pojawia sie Nice Ninja - takie małe studio z Dani - kilku animatorów. Podzlecilismy im animacje postaci do kilku sekwencji,

głównie po to, żeby zdywersyfikować ryzyko. Zreszta nie było tego duzo - moze kilkanascie procent całej animacji postaci w filmie.

 

Z tymi animatorami dobrymi w PL co ich nie ma - to sie chyba juz zrobiło urban legend. W ostatnich latach, moze dzieki tej legendzie, pojawilo sie bardzo duzo animatorów, i przynajmniej kilkunastu bardzo utalentowanych. Moze nie jest jakos super - bo przy grach i prostej reklamie dosc trudno sie wyciwiczyc w pozatechnicznych aspektach animacji - ale z mojej perspektywy jakos strasznie w PL pod tym wzgledem juz nie jest.

 

No i przynajmniej w tym projekcie zupełnie nie mamy sie czego wstydzić - najlepsze ujecia powstały i tak w Polsce. I pod wzgledem wydajnosci, i pod względem jakosci duzo bardziej bylismy zadowoleni z tego co robili chlopcy (i dziewczeta) w studio i na freelansie, niz nasi przyjaciele z Zachodu. Z tego co pamietam - Nenow, który reżyserował animacje, duzo czesciej obrażał matki dunki, niz matki polski piszac komentarze do ujeć.

Link to comment
Share on other sites

takie teksturowo-displacowe siersci jakoś mi nie siedzłay w stylistyce. Dla mnie to zawsze wyglada tanio.

Stad taki minimalizm.

 

Twórcy "Surf's Up" pewnie by się nie zgodzili. ;)

No ale wiadomo, że to nie tylko sama tekstura wtedy wchodzi w grę, ale też dobry shader, bo ze zwykłym anisotropikiem też jest w cholerę problemów.

Link to comment
Share on other sites

Twórcy "Surf's Up" pewnie by się nie zgodzili. ;)

 

Mogliby sie nawet obrazić, jakby ktoś ich pingwinki nazwał prostym patentem :)

O panie, jakbysmy taki shaderowo-displejsowo-futerkowy kosmos umieli uzyskać w vrayu.....

 

Az sobie odswiezyłem papier z Siggraphu. Bardzo ładnie przypomina o naszym miejscu w szeregu, zwlaszcza jak sie spojrzy date publikacji. Ale przynajmniej kamerke podobną mamy od niedawna.

Link to comment
Share on other sites

Mogliby sie nawet obrazić, jakby ktoś ich pingwinki nazwał prostym patentem :)

O panie, jakbysmy taki shaderowo-displejsowo-futerkowy kosmos umieli uzyskać w vrayu.....

 

No tak, mi w sumie chodziło o prosty patent na narysowanie samej tekstury diffuse + wyciągnięty z niej bump. To jest oczywiście dopiero połowa sukcesu, bo potem trzeba jeszcze zrobić shader i tu zaczynają się schody. Edit: Ale dzięki temu działoby się trochę więcej na tych modelach.

Ale domyślam się, że przetestowaliście jakieś rozwiązania i wybraliście to co najbardziej pasuje do klimatu i nie posyła rendertimów pod niebiosa. ;)

 

Edit: Się uczepiłem, bo się nie ma czego innego czepiać. ;)

Link to comment
Share on other sites

o teraz już jest powiedziane jak chmury bo jak była premiera to nie było tego i wtedy szukałem a zostało powiedziane na CG... tak więc to co chciałem wiedzieć to się dowiedziałem i się w sumie tego spodziewałem że volumentryka nie była używana bo sam z nią grałem i po prostu jest tak niestablina i nie przewidywalna że nadaje się tylko do pojedyńczych ujęć.

Link to comment
Share on other sites

Zreszta nie sadze by platiże potrzebowali komentarzy i pochlebieństw by wiedziec, że porzadny kawal roboty odwalili.

 

Nie chodzi o pochlebstwa ;), jak człowiek spędzi pół roku nad projektem, to jest ciekawy jak odbiera go szersza publika (tutaj ubolewam nad niemożliwością zobaczenia całości w necie). Tym bardziej, że twórcy widzą niedociągnięcia których nikt inny nigdy nie wychwyci, przez co nie mogą w pełni obiektywnie ocenić pracy.

Link to comment
Share on other sites

To jak już jest temat taki to ja spytam o starsza produkcję krótkiego shorta też w stylu rysowanym, samoloty, czym renderowane był chmury?

 

W shorcie pt. Samoloty chmury byly renderowane scanlinem+vertex color z vraya+plaskie facy, w filmie pt. Latajace Pociagi sekwencja lotu w chmurach renderowana byla przy uzyciu Vue. Zadnego z tych rozwiazań nie polecam, chyba że potrzebujesz dokładnie takich stylizowanych, malarskich chmur jakie Damian zrobił.

Link to comment
Share on other sites

W shorcie pt. Samoloty chmury byly renderowane scanlinem+vertex color z vraya+plaskie facy, w filmie pt. Latajace Pociagi sekwencja lotu w chmurach renderowana byla przy uzyciu Vue. Zadnego z tych rozwiazań nie polecam, chyba że potrzebujesz dokładnie takich stylizowanych, malarskich chmur jakie Damian zrobił.

Ostatnio nawet widzialem tutka na yt gdzie ktos pokazywal wlasnie tez wypalanie na vertexach z vraya i mowil ze patent zna od Nenowa :P O dokladnie to:

 

Ja osobicie polecam tego tutka Allana McKay

Link to comment
Share on other sites

W shorcie pt. Samoloty chmury byly renderowane scanlinem+vertex color z vraya+plaskie facy, w filmie pt. Latajace Pociagi sekwencja lotu w chmurach renderowana byla przy uzyciu Vue. Zadnego z tych rozwiazań nie polecam, chyba że potrzebujesz dokładnie takich stylizowanych, malarskich chmur jakie Damian zrobił.

 

Potrzebuje systemu do zrobienia realistycznych chmur z pełną kontrolą ich kształtu. Volumentryka odpada siedziałem z nią 2 tygodnie i owszem uzyskałem odpowiedni system ale był zbyt niestabilny i renderował się lata.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy