Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 7,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jakoś dawno temu już byliśmy na specjalnym pokazie w kinie tego filmu zrobionego przez ludzi z Platige.

Na dużym ekranie wyglądało to genialnie. Naprawdę raz jeszcze wielkie gratulacje za tak doskonałą jakość,

która powstała w tak krótkim czasie jak i wielkie ogarnięcie tak wielkiej ekipy ludzi pracujących przy tym.

Wielki szacunek dla wszystkich którzy to robili...

Napisano
  beny napisał:
Miażdży suty!

podpisuję się obiema rekami i nogami:)

pracować przy takim projekcie to była by sama przyjemność

Napisano

Łukasz Burnet umieścił na swoim profilu kilka zarąbistych animacji z filmu:

 

.. i making off'y:

 

Wygląda to super! Gratulacje!

Napisano
  zio_mal napisał:
podpisuję się obiema rekami i nogami:)

pracować przy takim projekcie to była by sama przyjemność

 

Uwierz mi że bywały chwile że nie była to sama przyjemność ;)

Napisano

Przyznam, że spodziewałem się wylewu komentarzy, tak duży projekt, zrealizowany w ekstremalnie krótkim czasie, kontrowersyjny klient, a tutaj cisza...

Napisano

Szkoda, że konie i wielbłądy nie maja tekstur sierści, jest na to prosty patent. Z jednej strony postaci mają na wypasie zrobione włosy, a z drugiej zwykły lambert z fresnelem na tych zwierzętach.

Ale generalnie cały projekt jest fajny, z rozmachem. Bardzo mi się podoba.

Napisano

Gratulacje!

Trailer pikny, extremalnie krótki czas realizacji raczej nie sprawia, że jest ładniejszy, ale szacunek za ogarnięcie tematu się należy jak najbardziej ;)

Chętnie obejrzałbym całość...

Swoją drogą jak w takim krótkim czasie dajecie radę 25 minut obrobić na poziomie to nic tylko się brać za pełny metraż jakiś ;)

 

PS: Jeszcze pewnie wszyscy jesteście przy tym bardzo młodzi i urodziwi ;D

Napisano
  Klamot napisał:
Przyznam, że spodziewałem się wylewu komentarzy, tak duży projekt, zrealizowany w ekstremalnie krótkim czasie, kontrowersyjny klient, a tutaj cisza...

 

...bo sie nie ma do czego przyczepić :)

 

  Luki Luki napisał:
Szkoda, że konie i wielbłądy nie maja tekstur sierści, jest na to prosty patent. Z jednej strony postaci mają na wypasie zrobione włosy, a z drugiej zwykły lambert z fresnelem na tych zwierzętach.

 

Fakt, to troche odstaje. Atakowanie futra na wielbłądku i drugorzednych koniach wydawało mi sie zbyt ryzykowne produkcyjnie,

dlatego odpuscilismy na starcie. One maja w filmie kilka ujeć na krzyż, wolelismy sily przeniesc w inne miejsce.

A takie teksturowo-displacowe siersci jakoś mi nie siedzłay w stylistyce. Dla mnie to zawsze wyglada tanio.

Stad taki minimalizm.

 

Obiecuje, ze w drugiej czesci bedzie wiecej futrzanych zwierzątek.

Napisano
  Klamot napisał:
Przyznam, że spodziewałem się wylewu komentarzy, tak duży projekt, zrealizowany w ekstremalnie krótkim czasie, kontrowersyjny klient, a tutaj cisza...

 

E3 sie dzieje :) Zreszta nie sadze by platiże potrzebowali komentarzy i pochlebieństw by wiedziec, że porzadny kawal roboty odwalili

 

Mnie ciekawi kwestia animacji. Bo patrze w creditsach jest studio Nice Ninja. Jaki byl podzial animacji Platige / Nice Ninja? Czy rzeczywiscie jestesmy juz w stanie wypusic taki kawal filmu z pelni wyanimowanymi postaciami? Bo zdaje sie u nas animatorow dobrych tyle co kot naplakal i dotychczas zalatwiane to bylo tak, by tej animacji postaci bylo jak najmniej.

Napisano
  Juzwa napisał:
Mnie ciekawi kwestia animacji. Bo patrze w creditsach jest studio Nice Ninja. Jaki byl podzial animacji Platige / Nice Ninja? Czy rzeczywiscie jestesmy juz w stanie wypusic taki kawal filmu z pelni wyanimowanymi postaciami? Bo zdaje sie u nas animatorow dobrych tyle co kot naplakal i dotychczas zalatwiane to bylo tak, by tej animacji postaci bylo jak najmniej.

 

W kreditsach pojawia sie Nice Ninja - takie małe studio z Dani - kilku animatorów. Podzlecilismy im animacje postaci do kilku sekwencji,

głównie po to, żeby zdywersyfikować ryzyko. Zreszta nie było tego duzo - moze kilkanascie procent całej animacji postaci w filmie.

 

Z tymi animatorami dobrymi w PL co ich nie ma - to sie chyba juz zrobiło urban legend. W ostatnich latach, moze dzieki tej legendzie, pojawilo sie bardzo duzo animatorów, i przynajmniej kilkunastu bardzo utalentowanych. Moze nie jest jakos super - bo przy grach i prostej reklamie dosc trudno sie wyciwiczyc w pozatechnicznych aspektach animacji - ale z mojej perspektywy jakos strasznie w PL pod tym wzgledem juz nie jest.

 

No i przynajmniej w tym projekcie zupełnie nie mamy sie czego wstydzić - najlepsze ujecia powstały i tak w Polsce. I pod wzgledem wydajnosci, i pod względem jakosci duzo bardziej bylismy zadowoleni z tego co robili chlopcy (i dziewczeta) w studio i na freelansie, niz nasi przyjaciele z Zachodu. Z tego co pamietam - Nenow, który reżyserował animacje, duzo czesciej obrażał matki dunki, niz matki polski piszac komentarze do ujeć.

Napisano
  nes napisał:

takie teksturowo-displacowe siersci jakoś mi nie siedzłay w stylistyce. Dla mnie to zawsze wyglada tanio.

Stad taki minimalizm.

 

Twórcy "Surf's Up" pewnie by się nie zgodzili. ;)

No ale wiadomo, że to nie tylko sama tekstura wtedy wchodzi w grę, ale też dobry shader, bo ze zwykłym anisotropikiem też jest w cholerę problemów.

Napisano
  Luki Luki napisał:
Twórcy "Surf's Up" pewnie by się nie zgodzili. ;)

 

Mogliby sie nawet obrazić, jakby ktoś ich pingwinki nazwał prostym patentem :)

O panie, jakbysmy taki shaderowo-displejsowo-futerkowy kosmos umieli uzyskać w vrayu.....

 

Az sobie odswiezyłem papier z Siggraphu. Bardzo ładnie przypomina o naszym miejscu w szeregu, zwlaszcza jak sie spojrzy date publikacji. Ale przynajmniej kamerke podobną mamy od niedawna.

Napisano

Bardzo to wszystko ladnie wyglada i z checia zobaczylbym calosc. Teraz tylko czekac na pelny metraz spodz strzechy PI w tym samym klimacie (tzn kolorwy i wesoly film a nie szary, smutny i przepelniony patosem)

Napisano

Koncepty i trailer wyglądają znakomicie. Widać rękę Allaha.

 

Swoją drogą trochę szkoda, że odzew internetowy ogranicza się do kilku arabskich komentarzy.

Napisano
  nes napisał:
Mogliby sie nawet obrazić, jakby ktoś ich pingwinki nazwał prostym patentem :)

O panie, jakbysmy taki shaderowo-displejsowo-futerkowy kosmos umieli uzyskać w vrayu.....

 

No tak, mi w sumie chodziło o prosty patent na narysowanie samej tekstury diffuse + wyciągnięty z niej bump. To jest oczywiście dopiero połowa sukcesu, bo potem trzeba jeszcze zrobić shader i tu zaczynają się schody. Edit: Ale dzięki temu działoby się trochę więcej na tych modelach.

Ale domyślam się, że przetestowaliście jakieś rozwiązania i wybraliście to co najbardziej pasuje do klimatu i nie posyła rendertimów pod niebiosa. ;)

 

Edit: Się uczepiłem, bo się nie ma czego innego czepiać. ;)

Napisano

To jak już jest temat taki to ja spytam o starsza produkcję krótkiego shorta też w stylu rysowanym, samoloty, czym renderowane był chmury?

Napisano

o teraz już jest powiedziane jak chmury bo jak była premiera to nie było tego i wtedy szukałem a zostało powiedziane na CG... tak więc to co chciałem wiedzieć to się dowiedziałem i się w sumie tego spodziewałem że volumentryka nie była używana bo sam z nią grałem i po prostu jest tak niestablina i nie przewidywalna że nadaje się tylko do pojedyńczych ujęć.

Napisano
  Juzwa napisał:
Zreszta nie sadze by platiże potrzebowali komentarzy i pochlebieństw by wiedziec, że porzadny kawal roboty odwalili.

 

Nie chodzi o pochlebstwa ;), jak człowiek spędzi pół roku nad projektem, to jest ciekawy jak odbiera go szersza publika (tutaj ubolewam nad niemożliwością zobaczenia całości w necie). Tym bardziej, że twórcy widzą niedociągnięcia których nikt inny nigdy nie wychwyci, przez co nie mogą w pełni obiektywnie ocenić pracy.

Napisano
  Kramon napisał:
To jak już jest temat taki to ja spytam o starsza produkcję krótkiego shorta też w stylu rysowanym, samoloty, czym renderowane był chmury?

 

W shorcie pt. Samoloty chmury byly renderowane scanlinem+vertex color z vraya+plaskie facy, w filmie pt. Latajace Pociagi sekwencja lotu w chmurach renderowana byla przy uzyciu Vue. Zadnego z tych rozwiazań nie polecam, chyba że potrzebujesz dokładnie takich stylizowanych, malarskich chmur jakie Damian zrobił.

Napisano
  nes napisał:
W shorcie pt. Samoloty chmury byly renderowane scanlinem+vertex color z vraya+plaskie facy, w filmie pt. Latajace Pociagi sekwencja lotu w chmurach renderowana byla przy uzyciu Vue. Zadnego z tych rozwiazań nie polecam, chyba że potrzebujesz dokładnie takich stylizowanych, malarskich chmur jakie Damian zrobił.

Ostatnio nawet widzialem tutka na yt gdzie ktos pokazywal wlasnie tez wypalanie na vertexach z vraya i mowil ze patent zna od Nenowa :P O dokladnie to:

 

Ja osobicie polecam tego tutka Allana McKay

Napisano
  nes napisał:
W shorcie pt. Samoloty chmury byly renderowane scanlinem+vertex color z vraya+plaskie facy, w filmie pt. Latajace Pociagi sekwencja lotu w chmurach renderowana byla przy uzyciu Vue. Zadnego z tych rozwiazań nie polecam, chyba że potrzebujesz dokładnie takich stylizowanych, malarskich chmur jakie Damian zrobił.

 

Potrzebuje systemu do zrobienia realistycznych chmur z pełną kontrolą ich kształtu. Volumentryka odpada siedziałem z nią 2 tygodnie i owszem uzyskałem odpowiedni system ale był zbyt niestabilny i renderował się lata.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności