Skocz do zawartości

Autodesk zamierza podobnie jak Adobe wypożyczać swoje oprogramowanie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czytałem na CGTalk'u o tym. Autodesk swego czasu na FB ankiety dawał do wypełnienia o tym. Teraz wystarczy czekać aż podadzą cene i czego aż tak drogo ;)

Napisano

Mi autodesk nie ma nic do zaoferowania więc bezpośrednio mnie to nie dotyczy. Ale ciesze się bo freelancerzy dostana tak po dupie że będą uciekać do konkurencji. :) Ciekawe jak z cenami. Ja obstawiam 600pln miesięcznie haraczu, tak jakby rozłożyć cene maxa/majki na 3 lata.

 

Swoją drogą jestem ciekaw czy komuś z was udało się kupić Photoshopa CC na firmę. Ja po tygodniu dzwonienia na polską infolinie nie doczekałem się aż ktoś raczy podnieść słuchawkę. Pewnie obsługa była zajęta byciem kreatywnymi na fejsiku. Biorę CS6 i to jedyne co Adobe na mnie zarobi w tej dekadzie.

Napisano

O to był główny hejt na Adobiego, że postawił tylko na wypożyczenie. Jaka opcja, to już inna sprawa. Tyle, że w przypadku Adobe na początku też było to jako opcja, a skończyło się tak jak wszyscy wiedzą.

Napisano (edytowane)

Legomir- Ponieważ animacje to wątek głównie należący do profesjonalistów pracujących przy cinematic-ach i reklamach. Najprawdopodobniej większość z nich nie ma czasu zaglądać na fora takie jak max3D :P

Edytowane przez TomaszK
Napisano

Etam gadanie nawet tutaj parę takich osób jest ;) Jako opcja to nie jest naprawdę złe. Mi jako osobie, która się uczy to by bardzo pasowało możesz mieć cały czas na studeckiej i kupić powiedzmy na miesiąc licencje.

Napisano

@legomir - kupić czy nie - to zależy od ceny jaką Autodesk zaśpiewa sa pakieciki. Przy cenie 600zł/miech jak Monio obstawia to dla niektórych będzie to nieopłacalne bo w miesiąc zrobią jedną wizke (bo więcej ofert nie wyłapią np.) dostaną 300zł i będą w plecy. Ale to zależy od tego jakim jesteś biznesmenem i czy potrafisz się sprzedać ;) Dlatego trzeba poczekać na polityke cenową Autodesku. Jakby cena była na poziomie 500zł/miesiąc to wtedy mógłbym pomyślec nad zakupem. Jako opcja to sprawa znakomita, jeżeli będą tylko wyporzyczać to znowu internet oszaleje jak było w przypadku Adobe :)

Chciałbym również zobaczyć jakieś promocje np. 12 miesięcy w cenie 10 ;) lub zniżka dla tych co przechodzą ze studenckiej na komercje itp. Ale to chyba nierealne...

Napisano
kupić powiedzmy na miesiąc licencje.

Pytanie jaka cena będzie za subskrypcje którą możesz po miesiącu przerwać, czyli bez podpisywania lojalki na rok. W przypadku Creative cloud dla firm te ceny to bzdura, to może się opłacać dla eksperymentalnych startupów albo jak bierzesz kogoś na okres testowy na parę miesięcy. Dokładnie po 22 miesiącach wpłaca się równowartość szopa cs6 tyle że potem nadal nie ma się programu ani możliwości taniego upgradeu. Upgrady które był wypuszczane do tej pory co 2 lata to teraz równowartość kosztu 4 miesięcy licencji!

Fakty są takie że po 2 i pół roku każdy kto korzysta regularnie z szopa i kupuje każdy upgrade (swoją droga ile osób tak robi?) nie będzie miał programu na własność i od tego momentu będzie już wyłącznie tracił grube pieniądze przepłacając sześciokrotnie za aktualny soft.

Jak ktoś nie wie czy chce być grafikiem to chmurka jest spoko, ja wiem że nie zamierzam zmieniać pracy za 2 lata i dla mnie matma jest bezlitośnie prosta.

 

Jeden plus. Nie wiem czy wiecie ale Adobe jakiś czas temu po cichu się wycofało z tego że nie będzie już sprzedawało pudełkowych wersji. CS6 będzie można kupić ciągle, tylko soft nie będzie miał żadnego supportu i prawdopodobnie podniosą ceny. Łaskawcy. ;)

Napisano (edytowane)
Przy cenie 600zł/miech jak Monio obstawia to dla niektórych będzie to nieopłacalne bo w miesiąc zrobią jedną wizke (bo więcej ofert nie wyłapią np.) dostaną 300zł i będą w plecy.

 

To wtedy taka osoba będzie robić wizkę za minimum 600zł. Klient strzela focha, to proszę bardzo, niech sobie wynajmie soft na miesiąc w jakieś promocji i robi sam. A jak nie potrafi to niech negocjuje obniżenie ceny z firmą Adobe albo Autodesk ;) Jakoś trzeba opłacić te abonamenty.

Edytowane przez michalz00
Napisano (edytowane)

Na miejscu ziomka co robi w Blenderze, jeszcze wyżej bym podniósł cenę. Przecież praca w tym programie to harówka ;)

Edytowane przez michalz00
Napisano
Pojdzie do ziomecka ktory robi wizki na blenderze/modo a oni mu dadza normalna cene i ty odpadasz :)

 

Bo modo jest za darmo... 1500$ przy frekwencji 1 wizka na miesiąc jakiś dorabiający student to się nie opłaca. A Blendera mam całkiem gdzieś od kiedy stwierdzili, że jestem za głupi dla ich softu i dlatego nie zrobią lepiej zaplanowanego UI.

 

Zresztą w sumie może im ten pomysł wyjść na dobre jeśli zrobią niezłe ceny na Bifroście(naiadzie) jako, że ma być zintegrowany z Mayką to wypożyczenie takiego czegoś na miesiąc/dwa do jednego projektu opcja całkiem fajna. Zresztą Autodesk ma w porównaniu do Adobe za dużo do stracenia żeby postawić tylko na miesięczne subskrypcje.

Napisano (edytowane)
Na miejscu ziomka co robi w Blenderze, jeszcze wyżej bym podniósł cenę. Przecież praca w tym programie to harówka ;)

Na miejscu ziomka co robi w Blenderze nie narzekalbys na Blendera :D

 

legomir - 1500$ ale masz soft na zawsze a nie na chwile. Po kilku zleceniach (obojetnie od ich czestotliwosci) sie zwroci, podczac gdy wynajmowanego softu nie sposob splacic.

Co do tego ze nie zmienili w Blenderze calego UI bo kilku osobom nie odpowiada to... ;) To jakbys chcial zeby zupe pomidorowa robili z ogorkow bo ty nie lubisz pomidorow. Normalna sprawa - nie odpowiada ci to nie uzywasz. UI Zbrusha tez wielu nie odpowiada a tysiace osob sobie chwala i nikt go nie zmienia. Po prostu Blender nie jest dla ciebie a jak mowisz o "lepiej zaplanowanym" to masz na mysli bardziej odpowiadajace Tobie.

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)

A ja bym chciał żeby max nie widział jak z 98 i był zrobiony nie dla myszki tylko klawiatury i myszki jak przystało na dzisiejsze czasy. Czy to zrobią? nie?

 

Po za tym Blender. Reklamy hugo bossa są w nim robione. Misiek z Ted'a był w nim robiony model i UV'ka

 

 

nie hejtuje mayka i max to ogromny combajn ale tak prawdę mówiąc przez to że jest takim kombajnem to w niczym nie jest mistrzem. A odpowiedź sobię naprawdę czy wykorzystujesz chociaż 50% maxa albo mayi?

Zapewne nie więc :D po co przepłacać jak można kupić Modo albo Blendera.

Edytowane przez Kramon
Napisano

@Kramon

Ale jakoś mało z Blendera wnętrz i architektury. Być może jednak nie do wszystkiego jest taki "super". Do pewnych zastosowań mogą być lepsze programy.

Powtórzę po innych - trudno zrozumieć o czym piszesz. "...żeby max nie widział jak z 98..." ???

A klawiatura podczas korzystania z 3ds max się nie wyłącza. Działa cały czas i nawet da się użyć czasem jakiegoś "skrótu". Oczywiście jak ktoś wie co nacisnąć :-)

 

A w temacie. Nie wiadomo jak bardzo prawdziwe te słowa, ale Autodesk zapewnia, że nie będzie wprowadzał nowej polityki tak agresywnie jak Adobe. Tym bardziej, że system subskrypcji dostarcza im dosyć sporą część dochodów, o czym sami wspominają.

Napisano
Co do tego ze nie zmienili w Blenderze calego UI bo kilku osobom nie odpowiada to... ;) To jakbys chcial zeby zupe pomidorowa robili z ogorkow bo ty nie lubisz pomidorow. Normalna sprawa - nie odpowiada ci to nie uzywasz. UI Zbrusha tez wielu nie odpowiada a tysiace osob sobie chwala i nikt go nie zmienia. Po prostu Blender nie jest dla ciebie a jak mowisz o "lepiej zaplanowanym" to masz na mysli bardziej odpowiadajace Tobie.

 

Akurat ja Zbrush'a krytykuje za okropny UI ;) Ale Pixologic wyciąga rękę do takich ludzi jak ja i proponuje mi w zamian, bardzo prostego, Sculptrisa :) I chwała im za to. Może Blender też powinien wyjść naprzeciw użytkowników innych programów 3D i zrobić wersje "light". Albo porobić jakieś nakładki upodabniające Blendera do 3DS Max'a albo Cinemy ;) Wtedy łatwiej by się przechodziło do Blendera.

Napisano
nie hejtuje mayka i max to ogromny combajn ale tak prawdę mówiąc przez to że jest takim kombajnem to w niczym nie jest mistrzem.

 

I właśnie dlatego właściwie prawie każda animacja klasyczną techniką jest robiona w Mayce ;)

 

Co do kwestii klawiatury dla mnie wszystko co się obsługuje klawiaturą jest głupie :P W May'i mam dosłownie cały program pod spacją i większość gestami pod 3/4 klawiszami.

Napisano

@Kramon

Ale jakoś mało z Blendera wnętrz i architektury. Być może jednak nie do wszystkiego jest taki "super". Do pewnych zastosowań mogą być lepsze programy.

Powtórzę po innych - trudno zrozumieć o czym piszesz. "...żeby max nie widział jak z 98..." ???

A klawiatura podczas korzystania z 3ds max się nie wyłącza. Działa cały czas i nawet da się użyć czasem jakiegoś "skrótu". Oczywiście jak ktoś wie co nacisnąć :-)

 

Bo to forum maxa więc?

 

wszedłęm na forum blendera temat z pracami i pomijając to że pracemaxa no nie ukrywajmy większość ludzi używa tego softu do zarabiania więc interiory interiory i interiory... tymczasem w galeri blendera jest wszystko. czy to plus czy minus nie. ale ludzie tworzą pracę też dla siebie co jest fajne według mnie. :)

 

no ale parę interiorów

 

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?279930-Family-villa-interiors-trying-Cycles

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?225094-Greenhouses

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?238220-Module-house-near-the-lake

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?267908-Alpha-Rest-Room

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?175916-the-room

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?269485-dune_boiserie

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?305216

 

 

 

"Co do kwestii klawiatury dla mnie wszystko co się obsługuje klawiaturą jest głupie :P W May'i mam dosłownie cały program pod spacją i większość gestami pod 3/4 klawiszami."

w blenderze po wciśnięciu spacji masz też cały program.

 

 

 

btw koniec dyskusji bo znowu się zrobi bezsensowna awantura Blender vs reszta świata

Napisano

Mysle ze pomaga Autodeskowi fakt, ze crack do ich softu pojawia sie na sieci zanim pojawi sie nowa wersja :D I w tym wzgledzie nic sie nie zmieni jak znam zycie tak ze nie przewiduje spadku popularnosci nawet jakby podniesli ceny dwukrotnie. Duzych bedzie stac a domowi tworcy poradza sobie jak zwykle. Nie promuje piractwa - mowie o realiach.

Napisano
Mysle ze pomaga Autodeskowi fakt, ze crack do ich softu pojawia sie na sieci zanim pojawi sie nowa wersja :D I w tym wzgledzie nic sie nie zmieni jak znam zycie tak ze nie przewiduje spadku popularnosci nawet jakby podniesli ceny dwukrotnie. Duzych bedzie stac a domowi tworcy poradza sobie jak zwykle. Nie promuje piractwa - mowie o realiach.

 

no w końcu politechnika warszawska uczy :D już odmałego jak zdobyć pirata.

Napisano

Akurat Autodesk ma zdaje sie wersje darmowe dla studentow ;) Ale wiadomo jak to jest - ani sie obejrzysz a studentem byc przestajesz i jakos niekoniecznie natychmiast wkraczasz w swiat wielkiej finansjery.

Tym niemniej jestem ciekaw jakie to ceny zarzuci Autodesk. Adobe ma umiarkowane tylko niestety fakt kumulacji w nieskonczonosc niekoniecznie jest fajny.

Napisano
Dzięki Kramon za linki do arch z blenda - sam bym tego nigdy nie znalazł a są na prawde ciekawe.

 

prawdę mówiąc to przy interiorach soft takiego dużego znaczenia nie ma. bo to w końcu wymodelować parę ścian meble zazwyczaj są już pobrane, jeśli nie to trzeba wymodelować tutaj dużej filozofi też nie ma zabardzo. No i chyba największe skrzypce gra tutaj silnik renderujący.

Napisano
Właśnie o to mi chodzi że cycles łądnie daje rade.

 

w jasnych scenach tak :> jak jest jakaś bardziej dynamiczna nocą itp te sprawy. no to jednak trochę sampli trzeba strzelić. ale wiesz fajne jest to że niewielkim kosztem możesz zbudować sobie naprawdę pokaźną farmę do renderowania.

 

80% bardziej ogarniętych userów ma najmocniejszego i7 powiedzmy. Chcą zrobić rozbudowę muszą kupić xenona. który swoje kosztuje chociaż jest jeden tani który kosztuje tyle ile i7. Ale problemem jest płyta główna która kosztuje sporo i ciężko zdobyć najtańszą jaką znalazłem tylko na 2 proce była za 2400zł. + 2 proce powiedzmy za 1300zł no to mamy 5 tyś. Za tą kwotę mamy titana. Który w renderingu no cyferki zabijają scenkę z BMW wyrenderował w 20-30 sekund. Powiedzmy że za jakiś czas stwierdzimy że to nam nie wystarczy możemy sobie kupić kolejnego titana..

Napisano
Ale jakoś mało z Blendera wnętrz i architektury.

Na pewno chodzi o to że blender jest słaby a nie z uwagi na jego N razy mniejszą popularność. ;)

 

Być może jednak nie do wszystkiego jest taki "super". Do pewnych zastosowań mogą być lepsze programy.
No popatrz. To zupełnie jak max czy majka. Podałem za przykład modelowanie i mapowanie. Mam łącznie 2 lata przepracowane w majce i 3 w blendku, starym i nowym. Ani widzę wracać do majki bo jest po prostu słaba w narzędziach do modelowania. Dopiero w 2014 się trochę poprawiło ale nadal jest słabo jak porównasz do obecnego stanu blendera. To nie jest kwestia gustu tylko brakach w funkcjonalności albo ilości kroków potrzebnych na wykonanie czegoś, z tym trudno dyskutować. Mapowanie w majce jest najgorsze jakie widziałem w ogóle. Ludzie się jarają tym że jak zrobisz szwy w majce to możesz zaimportować obiekt do zbrusha i tam go rozłożyć. Mi w blenderze zajmuje to jakieś pół sekundy, dwukrotne naciśnięcie U i siatka jest rozłożona. Ba... mogę na bieżąco edytować szwy i w realtime mam podgląd jak zmienia się rozłożenie siatki.

Do tego jeszcze piny, kursor 2d, podgląd stretcha. W blendku uv zrobisz łatwiej, dokładniej i kilkukrotnie szybciej.

 

Znowu zaznaczam że nie uważam że blender jest najlepszy we wszystkim, bo żaden soft nie jest. Niektóre aspekty ma zupełnie słabe ale są takie które błyszczą i rozwalają w pył to co ma do zaoferowania autodesk czy inne softy.

 

Zwyczajnie mnie irytuje bełkot ignorantów którzy piszą jak to trudno i że się nie da w blenderze. Pieprzenie ludzi z lenistwem poznawczym którzy wymagają żeby inne programy działały tak samo jak ten który akurat poznali jako pierwszy. Tak samo narzekanie na sterowanie w kamerą w zbrushu, bez zastanowienia się że tenże jest programem przystosowanym do tabletów a nie każde piórko ma 3 guziki a nawet jak ma to nawigacja byłaby koszmarnie niewygodna.

 

U nas w firmie działamy na blendku i jeden modeler jak dostał robotę przestawił się z maxa na blendera w tydzień. To nie z blenderem jest problem tylko z bezsensownym podejściem którego przykład wygląda tak:

 

nakładki upodabniające Blendera do 3DS Max'a
Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

ja się tylko zastanawiam, po co przekonywać kogoś do Blendera... ja w ciszy i spokoju robię swoją robotę i ani mi w głowie przekonywać kogoś do mojego sposobu myślenia. Będę chciał ładnie coś otexturować nauczę się Mari i nie zamierzam tutaj o tym wspominać. Jak zapragnę pracować w PI przyuczę się Mayki i Arnolda, bo wiem, że nie pracują na Blenderze. Po co w ogóle o tym dyskutować... chcesz pracować w branży, ucz się programów na których pracuje branża i wszystko. Chyba, że zamierzasz przekonywać PI, że Blender jest lepszy...

 

Monio, bez obrazy, ale mnie na przykład nie interesuje co Ty masz w pracy... za to interesuje mnie jakiego programu używał Jonasz_Real texturując Wiedzmina, czy sposób SEB'a na morfing twarzy.

 

Zawodowcy nie wdają się w dyskusje, czego używają i który jest lepszy... osiągają cel i tyle.

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Ja nie miałem na celu przekonywać nikogo do blendera tylko sprostować bzdurne gadanie jaki ten soft jest ciężki i wybrakowany. Ma słabe momenty tak samo jak ma je majka (modelowanie i mapowanie) czy dowolny inny soft. To nie jest tak że siedzę na blendku tylko dlatego że jest darmowy i lubię idee opensource. Jakbym chciał zostać animatorem też bym się nie zastanawiał i wybrał mayke ale modele do moich animacji na pewno by w niej nie powstawały bo już za bardzo jestem przyzwyczajony do wygody i możliwości blendera.

 

Może zainteresuje cię jak przyspieszyliśmy z Muodym pipeline w naszej firmie o 1/3 czasu pisząc w pythonie własny tool który generuje tunele do naszego AiRace speed? Za parę miechów wrzucimy posta. ;)

Napisano

200 zeta za miesiąc (podatek wliczony) to niby niezła cena ale wykastrowali ten soft nie do zaakceptowania. Tylko 25k polygonów na całą scene w eksporterze fbx czyli stanowczo poniżej specyfikacji gier na obecne telefony. Postać da się w tym zmieścić spokojnie ale level już chyba tylko taki jak na starym nintendo DS. Bierzcie pod uwagę że bez MELa i SDK nie da się napisać własnego eksportera, FBX to jedyna możliwość przerzucenia czegoś z animacją do silnika.

Najsłabsza opcja to brak pluginów bez których majka jest biedna, każdy kto na niej pracował ma creative crasha w zakładkach i wie że często najprostsze zadania stają się nierealne bez pluginów, szczególnie przy riggu i animacji.

Jest biednie.

Napisano (edytowane)

Monio - 25k na obiekt hmmm... Przy budowaniu scen szczerze nie eksportowałem obiektów większych niż 25k. Przy budowie scen raczej składa się z klocków wcześniej przygotowanych, tak więc nie powinno być dużego problemu akurat z tym ograniczeniem (tak samo jeden większy obiekt po prostu możesz pociąć na mniejsze i wyeksportować)

 

Większym problemem w cycles jest ilość RAM-u karty :P dużych scenach na instancjach wrzucić można bardzo dużo, ale przy gigantycznych scenach jesteś ograniczony RAM-em GPU(nie poszalejesz z teksturami) ;c

Edytowane przez TomaszK
Napisano
Większym problemem w cycles jest ilość RAM-u karty :P dużych scenach na instancjach wrzucić można bardzo dużo, ale przy gigantycznych scenach jesteś ograniczony RAM-em GPU(nie poszalejesz z teksturami) ;c

 

e tam przesadzasz jak masz 4 gigową kartę albo titana 6 gigowego to naprawdę spore sceny można upchnąć cycles dosyć dobrze zarządza pamięcią.

Napisano

Jest glebszy sens przekonywac ludzi do blendera. Im wiecej osob bedzie w nim pracowac tym tansze bedzie 3d studio i cala reszta. Ja wierze ze powoli coraz wieksze studia beda sie przerzucac na ten soft. Moze na poczatku jakies chinskie, indyjskie, polskie :D Sam z checia bym sie nauczyl blendera ale brakuje czasu. Jezeli moglbym cofnac czas to na pierwszy soft uczylbym sie blendera. Mam nadzieje ze sie go naucze w blizszej przyszlosci.

Złej baletnicy to i rabek u spódnicy przeszkadza.

A wracajac do meritum sprawy, subskrypcia maxa to cos kolo 3500pln. jezeli by podzielic ta kwote przez 12 miesiecy a potem pomnozyc razy 2. Obstawiam ze max bedzie za 600pln miesiecznie. Co dla mnie jest duza cena, i zostane przy wersji 2009.

Napisano

Duke: Odczytuje Twoje slowa tak: Idzicie wy Wszyscy robic w Blenderze, bo bede mial za to kiedys maxa tanszego;) Ludzie...

 

Mamy wolnosc, internet, dostep do oprogramowania. Kazdy moze pobrac dana aplikacje, pobawic sie trialem lub pelna wersja, i samemu okreslic w czym chce sie bawic. Nie wpychajmy komus na sile fotela pod dupe. Fotel trzeba samemu przetestowac by w koncu stwierdzic "tak, na tym siedzisku moje posladki czuja sie szczesliwe".

Napisano
Na pewno chodzi o to że blender jest słaby a nie z uwagi na jego N razy mniejszą popularność. ;)

 

To nie jest kwestia gustu tylko brakach w funkcjonalności albo ilości kroków potrzebnych na wykonanie czegoś, z tym trudno dyskutować. Mapowanie w majce jest najgorsze jakie widziałem w ogóle. Ludzie się jarają tym że jak zrobisz szwy w majce to możesz zaimportować obiekt do zbrusha i tam go rozłożyć. Mi w blenderze zajmuje to jakieś pół sekundy, dwukrotne naciśnięcie U i siatka jest rozłożona. Ba... mogę na bieżąco edytować szwy i w realtime mam podgląd jak zmienia się rozłożenie siatki.

Do tego jeszcze piny, kursor 2d, podgląd stretcha. W blendku uv zrobisz łatwiej, dokładniej i kilkukrotnie szybciej.

 

tak:

 

 

hm monio zapodaj jakis link z tym cudownym mapowaniem w blenderze. Bo o ile pamietam ten kod od dawna jest jako plugin w mayi i

sam przestalem w sumie go uzywac bo jednak nie ma to jak recznie zmapowac. Zreszta do mapowania w mayi jest pierdziliard skryptow

i naprawde ciekaw jestem co takiego ma ten blender ze miazdy maye .

Napisano

Blender ma niezle mozliwosci, glowna wada jest taka ze jest malo popularny i wszyscy wola uczyc sie maxa albo mayi bo to sa programy popularne. I kolo sie zamyka. Trudniej znalezc nawet platne modele do blendera bo jest to program niszowy. Nie ma sie co rozpisywac co ktory program ma a ktory czegos nie ma.

Ja w blenderze widze duzy potencjal, rozwija sie szybko i we wlasciwym kierunku. Dla wielu grafikow blender to byloby swietne rozwiazanie i dla wielu sie staje. Jezeli kazdy grafik 3d przelalbym 50 dolarow na konto blendera, to wydaje mi sie ze w rok albo dwa przegnalby wszystkie komercyjne softy razem wziete. I chyba sam to zaraz uczynie, bo ci ludzie robia dobra robote.

Napisano
Blender ma niezle mozliwosci, glowna wada jest taka ze jest malo popularny i wszyscy wola uczyc sie maxa albo mayi bo to sa programy popularne. I kolo sie zamyka. Trudniej znalezc nawet platne modele do blendera bo jest to program niszowy. Nie ma sie co rozpisywac co ktory program ma a ktory czegos nie ma.

Ja w blenderze widze duzy potencjal, rozwija sie szybko i we wlasciwym kierunku. Dla wielu grafikow blender to byloby swietne rozwiazanie i dla wielu sie staje. Jezeli kazdy grafik 3d przelalbym 50 dolarow na konto blendera, to wydaje mi sie ze w rok albo dwa przegnalby wszystkie komercyjne softy razem wziete. I chyba sam to zaraz uczynie, bo ci ludzie robia dobra robote.

 

mi sie zdaję że jest zmowa między autodeskiem i innymi paroma firmami że po prostu W blenderze nie dodają paru spraw które sprawiają że Blender nie może być zastosowany tak komercyjnie w paru aspektach. Bo kasę to oni mają.

Napisano

Komercyjne pakiety maja zalete o ktorej ktos juz kiedys tu na maxie napisal, to sa softy ktore maja powiedzmy filozofie dzialania przemyslana od a do z. W blenderze jest raczej burza mozgow, rotacja programistow, panuje wiekszy chaos. Mozna by porownac to z fabryka mercedesa gdzie wszystko robi sie w jednym miejscu i fabryka skody gdzie niektore czesci robi sie w niemczech, inne w korei, inne w sam nie wiem gdzie. Co nie znaczy ze skoda to gorszy samochod. Nie jest to najlepszy przyklad ale mniej wiecej chyba obrazuje o co chodzi.

Napisano

@duke

Ostatnio płaciłem za subskrypcję 2.000, czyli sporo taniej niż podajesz. Raczej nie można na tej podstawie kalkulować ewentualnego "wypożyczania" bo do subskrypcji trzeba jeszcze doliczyć zakup na początku, licencji na program.

Napisano
Ja w blenderze widze duzy potencjal, rozwija sie szybko i we wlasciwym kierunku. Dla wielu grafikow blender to byloby swietne rozwiazanie i dla wielu sie staje. Jezeli kazdy grafik 3d przelalbym 50 dolarow na konto blendera, to wydaje mi sie ze w rok albo dwa przegnalby wszystkie komercyjne softy razem wziete. I chyba sam to zaraz uczynie, bo ci ludzie robia dobra robote.

 

Po 3. miesiącach nie mieliby już od kogo zżynać i skończyłyby się rzeczy otwarte do zaimplementowania ^^

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności