Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 157
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Wiadomo co tam w Sony się skrobie, a publiczne nie jest... ot przykład katana.

Choć mam wrażenie, że to taki iRay done right, damn fast.

 

damn fast... heh... u nich wszystko jest damn fast. jak na prezentacji GPU że do renderingu przydatne to pokazywali jakie to szybkie (Octane) tylko jeden mały szczegół że używali 100 GPU. to nic dziwnego że szybko chodziło...

 

tzn chodziło o grida wtedy ale w gridzie masz 32 karty a nie 100.. -,-

Napisano

Całkiem szybkie ale głowy nie urywa. Mniej niż 1/4 rozdziałki ekranu a po włączeniu indirect ilumination silny szum w zacienionych miejscach widać. Sama integracja z kataną to najfajniejsza sprawa.

Napisano
Wiadomo co tam w Sony się skrobie, a publiczne nie jest... ot przykład katana.

Choć mam wrażenie, że to taki iRay done right, damn fast.

 

Katana jest publicznie dostepna w ofercie TF.

Napisano (edytowane)
Kramon: Ale ty dziwny jestes, naprawde:)

 

bo?

 

i za co minusy bo kogoś boli że 3dsmax nie ma takiej funkcji?

 

i to samo z drugim postem minus bo? Powiedziałem prawdę? Sory ale pokazywanie jaki to render jest szybki na 100GPU czy farmie CPU jest komiczne, każdy soft będzie szybki w takim wypadku, byle by wspierał rdzenie.

 

Blender na 2 GPU a nie na farmie.. -,- nie wiem czym się tu jarać jak można mieć takie coś za darmo.

 

Edytowane przez Kramon
Napisano
Dalem Ci plusa na oslode:)

 

ps. Slyszales o VRay RT w maxie?

 

Vray jest zewnętrznym silnikiem za który trzeba zapłacić dodatkowo. Równie dobrze mogę napisać a słyszałeś o Octane..

 

ani tego ani tego nie masz domyślnie w maxie czy mayce...

 

 

zresztą sam widzisz że są odpowiedniki tego co więcej są za darmo. Więc wielkie mi jest odkrycie że ludzie w pixar używają live prev, no bo dlaczego mieli by tego nie używać a to że na pokazie jest dość szybkie to błagam z hardwarem za cene samochodu to..

Napisano

Kramon: Pisales, ze nie ma w maxie, nie wspominales o tym, ze musi to byc standardowy silnik zawarty w programie. Ale prosze bardzo, Iray jest standardowo w maxie. Nie slyszales o nim?

Napisano (edytowane)

Też nie rozumiem za co kramon dostał minusy :P. To, że używają "nowej" technologii chwała im za to, czas zużyty na poprawki i prerendery diametralnie się zmniejsza. Ameryki nie odkryli ;) Już jakiś rok temu słyszałem o tym, że mają na tyle mocy obliczeniowej, że prerendery robili real time, ciekawe czemu dopiero teraz się chwalą.

 

PS. Blender póki co odstaje, ponieważ nie jest zintegrowany z innymi softami w takim stopniu co inne komercyjne molochy (a to bardzo często przesądza o wyborze softu).

Edytowane przez TomaszK
Napisano
Kramon, jeszcze trochę i nawet mi zobrzydzisz Blendera....

 

yyy aha no to tylko pokazuje jak bardzo ludzie patrzą na soft. hahaha Jak by napisali na http://www.cgsociety.org/ że Blender to straszne zuo i nie można tego używać to rozumiem że byś przestał używać go hahah.

 

nie istotne jest to jakiego softu używasz ale to co potrafisz zrobić.

Napisano

Nie rozumiem Kramon czemu się burzysz... Mamy tępić ten film bo w Blenderze też można fajne rzeczy ulepić czy co?

Fajnie że Pixarowcy coś tam pokazują ze swojego pipelineu, niech pokazują więcej, ja na pewno nie mam nic przeciwko.

suntzu porównał to do iRaya który jest w Maxsie od jakiegoś czasu więc to nie jest specjalnie pochlebna opinia - jeśli chciałeś temperować czyjś zachwyt, to nie wiem czyj...

Na Blendera to chyba wszyscy liczą i myślą ciepło o tym jak się rozwija - choćby tylko licząc na to, że to da kopa Autodeskowi...

Napisano
Z ostatnim zdaniem sie zgodze. Masz jakies folio?

 

 

 

mam ale jakimś asem to ja nie jestem, obecnie grafikę traktuje jako hobby, pracuje dorywczo. Puki co staram się ogarnąć studia. Natomiast styczność z grafiką mam od 14 roku życia ale no pierwsze 3 lata to wiadomo wygłupy :P

 

http://www.behance.net/Kramon

 

a obecnie pracuje nad tym

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=90261

 

 

Nie rozumiem Kramon czemu się burzysz... Mamy tępić ten film bo w Blenderze też można fajne rzeczy ulepić czy co?

Fajnie że Pixarowcy coś tam pokazują ze swojego pipelineu, niech pokazują więcej, ja na pewno nie mam nic przeciwko.

suntzu porównał to do iRaya który jest w Maxsie od jakiegoś czasu więc to nie jest specjalnie pochlebna opinia - jeśli chciałeś temperować czyjś zachwyt, to nie wiem czyj...

Na Blendera to chyba wszyscy liczą i myślą ciepło o tym jak się rozwija - choćby tylko licząc na to, że to da kopa Autodeskowi...

 

 

ja się nie burzę cały problem polega na tym że napisałem żartobliwe że blender to ma. No bo w sumie ma.. jakby nie patrzeć fajnie że takie rozwiązania są też w darmowych softach. Cały problem pojawił się że nagle dostałem 9 minusów za co? tego nie rozumiem i oto poszła cała dyskusja.

Napisano

Ladne folio, dziekuje za linki.

 

Chodzi o to, ze wiekszosc userow bardzo dorbze wie o tym, ze Blender ma naprawde spory ladunek toolsow, ktore nie sa wcale gorsze od tych z komercyjnych softow. Wiesz, ludzi Twoje natarczywe wpisy zaczynaja po prostu meczyc. Kazdy uzywa softu jaki mu sie podoba, i nikt nikogo tutaj nie gani za to, ze jest uzytkowanikiem tej a nie innej aplikacji. Wyskakiwanie z transparentem Blender Rulez jest po prostu (jak dla mnie), zabawne. Ale zeby nie bylo, kiedys bardzo dawno temu robilem to samo - pisalem na murach Amiga Rulez;)

 

Mnie bardzo czesto w robocie wysmiewano, za to ze uzywam myszki bez rolki, za to ze pracuje na Corel Photopaint zamiast PS, ale kompletnie mnie to zgrzewalo, bo ja pracuje na tym na czym dobrze sie czuje. Wygoda to podstawa, i zgrzewa mnie to co mowia inni:) Mam to gdzies, grunt bym wykonal dobrze swoja robote. To jest dla mnie priorytet. Ja dalem kupe siana na soft, i nie zaluje. Max jest jaki jest, ale po prostu go lubie, i bylem w stanie wywalic uzbierana kase na niego. Nie zaluje ani jednej wydanej zlotowki, wiec rowniez uszanuj i moje przekonania.

 

Bardziej pozyteczna rzecza zamiast takich demonstracji, jest zmajstrowanie moze jakiegos artykulu? Making of? Pomysl, napewno niejeden Ci za to podziekuje, a i rzeczowo wesprzesz soft ktory tak lubisz.

 

PEACE & LOVE

Napisano
Ladne folio, dziekuje za linki.

 

Bardziej pozyteczna rzecza zamiast takich demonstracji, jest zmajstrowanie moze jakiegos artykulu? Making of? Pomysl, napewno niejeden Ci za to podziekuje, a i rzeczowo wesprzesz soft ktory tak lubisz.

 

PEACE & LOVE

 

 

:D robię tutki/tipy filmy

Napisano (edytowane)

Tak czytam sobie i postanowiłem się wtrącić jak to od czasu do czasu mam w zwyczaju.

Nie wiem czy ma to jakiś większy sens ale...

 

Kramon czemu dostałeś minusy to nie wiem, nie kumam nawet po co są te minusy i plusy ale dobra

są pewnie coś kiedyś dają lub zabierają???...

Ja po prostu za stary jestem na jakieś punktacje i społeczne lubienie lub nielubienie.

Jednak z racji tego o czym rozmawiamy wszyscy na tym forum wrócę do tematu postu.

Pisanie że Blender to ma to jakieś wielkie niezrozumienie tematu.

Czy Blender renderuje za pomocą OptiX'a Nvidi? Czy też współpracuje z Kataną?

No chyba nie. A te dwie opcje Pan z Pixara pokazuje jako nowość użyta podczas produkcji

Monsters Univerity i ich szorta z parasolami gdzie super im to pomogło, bo od wieków

renderuja wszystko w Rendermanie, który zawsze wszystko co może fejkuje aby było mega szybko

czyli znowu produkcyjnie. Ale wtedy koleszka od świecenia musiał ustawić dziesiątki jak nie setki świateł

aby uzyskać to co dziś ustawia za pomocą 5 świateł i kilku suwaków.

Na samym początku prezentacji Pan mówi że to dla nich nowa technologia, że zdecydowali się na jej wdrożenie.

Głównym powodem jest to iż Nvidia wypuszcza co jakiś czas nowe karty graficzne i wtedy to bez większych

problemów mogą wykorzystać wszystko co sobie napiszą czyli zainwestują kolejne tysiące dolców i

masę czasu w różne integracje tego systemu pracy do innych softów które mają, a jak wiemy mają ich

coraz więcej poza Mayą.

Po za tym prezentacja miała na celu oznajmienie światu iż faktycznie Pixar podjoł na szeroką skalę

współpracę z The Foundry i trochę większe szerzenie propagandy iż Katana jest super hiper extra.

A to jest fakt że jest super gdyż to co można zrobić i elastyczność różnych rzeczy generalnie w Katanie jest

jeszcze zupełnie nie osiągalne w innych rendererach samych w sobie. Zostaje ciągle problem że Katana

raczej nie jest jeszcze dla szarego "Kowalskiego" który sobie kulki renderuje i chce mieć pstryk i masz.

Trzeba mieć ludzi do tego żeby to wszystko podłączyć, oskryptować i wykminić jak to użyć.

To nie jest Vray RT czy IRay, chociaż niby kręcimy viewportem i się scenka renderuje.

Niby takie samo, a jednak trochę inne.

 

To tak jak moja Honda Civic z 1991 roku, którą sobie zbudowałem i się ścigałem na różnych zawodach.

Niby miałem w niej prawie 300 koni, super zrobioną skrzynie biegów do sportów, zawieszenie, hamulce, miałem

poniżej 5 sekund do 100km/h itd. i na ulicy byłem zawsze szybszy niż 450 konne Subaru Impreza

ale już na torze w Poznaniu to samo Subaru robiło "przeciąg" obok mnie przy prędkości 200km/h...

To była bardzo, bardzo szybka Honda i to było bardzo szybkie Subaru ale jednak każde z tych aut było bardzo inne...

 

Traitor ja do dziś pisze gdzie mogę AMIGA rulez :)

Nasz główny bardzo ważny serwer w firmie nazywa się Amiga

Edytowane przez olaf3de
Napisano

olaf3de: Uzbierasz tysiac plusow i adek wydaje ci Toster dobrej marki w nagrode;) Musimy sie kiedys umowic na malowanie murow;)

Kramon: A wystarczylo dac taki " ;) " usmieszek na koncu zdania, i wszystko byloby jasne:)

Napisano
olaf3de: Uzbierasz tysiac plusow i adek wydaje ci Toster dobrej marki w nagrode;) Musimy sie kiedys umowic na malowanie murow;)

Kramon: A wystarczylo dac taki " ;) " usmieszek na koncu zdania, i wszystko byloby jasne:)

 

E tam już leci minus na mnie bez czytania nawet, link do tutków też dostał minusy tak więc... :D

Napisano
kramon. wyrobiłeś sobie już taką opinię na tym forum, że nikt żartobliwości w twoich postach nie dostrzega..

 

pozdrawiam wszystkich którzy czytają nicki a nie posty :D Ale prawdę mówiąc to ja totalnie na to leje.

Napisano

To jaki program "rulez" dyktują studia. Blender się po prostu nie integruje z żadnym softem poza sobą samym i to go dyskwalifikuje jako główny soft dużego studia. Blendera mogą sobie freelancerzy robiący wizualki, albo gotowe ramki używać, ale pod względem produkcyjnym to taki darmowy Lightwave - wszystko w nim zrobisz i to może lepiej niż w Maxach, Maykach itd., ale co z tego jak ludzi do tego softu nie ma i nie zepniesz go z żadnym innym softem? Skończmy może, więc błazeńskie okrzyki "Blender rulez", bo to trochę przypomina okrzyki na Stadionie Narodowym "Polska górą!", a wynik pokazuje jak jest naprawdę.

Napisano
To jaki program "rulez" dyktują studia. Blender się po prostu nie integruje z żadnym softem poza sobą samym i to go dyskwalifikuje jako główny soft dużego studia. Blendera mogą sobie freelancerzy robiący wizualki, albo gotowe ramki używać, ale pod względem produkcyjnym to taki darmowy Lightwave - wszystko w nim zrobisz i to może lepiej niż w Maxach, Maykach itd., ale co z tego jak ludzi do tego softu nie ma i nie zepniesz go z żadnym innym softem? Skończmy może, więc błazeńskie okrzyki "Blender rulez", bo to trochę przypomina okrzyki na Stadionie Narodowym "Polska górą!", a wynik pokazuje jak jest naprawdę.

 

Masz absolutną rację blender w ogóle się nie integruje z 3dsmaxem czy mayką! Nie ma też exportu. A dostęp do jego kodu jest chroniony 128 bitowym kodem i nic nie można w nim zmienić.

 

Dziwna sprawa że jakoś firma która robiłą Ted'a zrobiła miśka w blenderze i stary zintegrowali się kurde jak to możliwe no ja nie wiem :P Chyba są bogami.

 

Octane tak nie mógł się zintegrować że wydał swoją wersję softu ;/

 

ahhh ten niedobry blender :>

 

już 11 minusów w 1 poście rekord niedługo padnie.

Napisano
To jaki program "rulez" dyktują studia. Blender się po prostu nie integruje z żadnym softem poza sobą samym i to go dyskwalifikuje jako główny soft dużego studia.

 

Jeżeli mogę zapytać, to dlaczego piszesz nieprawdę na forum? Albo nie znasz softu i po prostu wróżysz z fusów, albo po prostu piszesz bzdury na forum. Jeżeli mogę zapytać, to kiedy ostatnio użyłeś blendera skoro się wypowiadasz na jego temat?

 

Osobiście znam kilkadziesiąt osób, które robią w blenderze (część, bądź całość pracy), jeżeli jesteś w stanie używając danego softu dostarczyć produkt, o który chodzi zlecającemu, to tak naprawdę co za różnica w czym to zrobisz?

Napisano

hehe jest w przypadku właściciela mayki a właściciela blendera. To właściciel Blendera jest już 20 tyś do przodu na pierwszym zleceniu xD a za to można kupić komputer 16 rdzeniowy 32 wątki. 2 monitory... no Sprzęt na którym można pracować :>

Napisano

Beny - Jak chodzi ci o te kilkanaście firm które robią feature filmy i cinematiki do hitowych gier to masz racje. Nikt tam nie używa blendera. ;) Jednak jak popatrzysz już na małe studia które trzymają większość pipelineu w blenderze to jest już tego sporo. Wystarczy popatrzeć na oferty pracy na blenderartist i blender network.

Napisano

"Blender can do that!" nawet mnie rozbawiło, ale od razu wiedziałem że wielu ludziom się to nie spodoba - tylko czekałem aż ktoś poirytowany na to odpowie... Niektórym naprawdę się nie podobają takie dowcipy i to jest do przewidzenia.

Napisano

Do modelowania to oni używają z tego co wiem Maya/Modo. Do animacji coś co się nazywa eee... Gepetto czy jakoś? screeny można podejrzeć na jakiś wywiadach studia z czasem, ale wiadomo, że nie za dużo ;)

Napisano

w którymś breakdownie już nie pamietam przy okazji jakiego filmu całkiem sporo było na temat ich softu. albo to było przy okazji opensubdiv. ale nie dam sobie uciąć głowy ale na 100% jest sporo info na ten temat, bo oglądałem.

Napisano
... Do animacji coś co się nazywa eee... Gepetto czy jakoś? screeny można podejrzeć na jakiś wywiadach studia z czasem, ale wiadomo, że nie za dużo ;)

Presto

 

Napisano

Z tego co słyszałem do modelowania to majka jako otoczka API ale narzędzia modelerskie i silnik siatki mają napisany od zera sami. Elementem tego jest open subdiv i ptex.

Napisano
Jeżeli mogę zapytać, to dlaczego piszesz nieprawdę na forum? Albo nie znasz softu i po prostu wróżysz z fusów, albo po prostu piszesz bzdury na forum. Jeżeli mogę zapytać, to kiedy ostatnio użyłeś blendera skoro się wypowiadasz na jego temat?

 

Osobiście znam kilkadziesiąt osób, które robią w blenderze (część, bądź całość pracy), jeżeli jesteś w stanie używając danego softu dostarczyć produkt, o który chodzi zlecającemu, to tak naprawdę co za różnica w czym to zrobisz?

 

8 lat temu bawiłem się tym softem. "Kilkudziesiąt osób"! Dobre :D - z około setki grafików, których znam osobiście znam trzech (3!) znających ten soft. Kilkadziesiąt to może zajrzało w jego interfejs. Ale może obracam się wśród innych grafików. Szkoda, że Blendera muszą bronić fanatycy tego softu, bo nie może się obronić, ani możliwościami, ani darmową licencją, ani reelem. Naprawdę chciałbym żeby było inaczej, ale nie widzę przyszłości tego softu, po prostu pracuje się w nim nie w "moim stylu". Ale cieszę się, że jest i poniekąd powstrzymuje monopol Autodesku przed zrobieniem czegoś mega głupiego.

Napisano

Kurczę, kolejny potencjalnie ciekawy wątek zohydzony jałowymi dywagacjami - ostatnio o Blenderze. Jak lubię ten soft, to go znienawidzę za psucie wątków.

 

Sednem systemu Pixara jest przekładalność rozwiązania hardware'owego na ich software'owy renderer. Próbowali to zrobić co najmniej od czasów Carsów. Nie sztuka zrobić dzisiaj interaktywny renderer we viewporcie (jest ich bez liku), ale aby ten podgląd był zgodny z tym, co potem wypluje PRman z programowalnym shadingiem. Fajne to, ale bez przesady swoją drogą, ma to tylko znaczenie dla studia zabetonowanego w rendermanie.

 

@beny - nie wiem, skąd Twoja pryncypialność, mnie się wydaje że przyszłość Blendera jest jasna. Przy obecnym dostępie do wiedzy i komponentów, będzie tylko lepiej.

Napisano
@beny - nie wiem, skąd Twoja pryncypialność, mnie się wydaje że przyszłość Blendera jest jasna. Przy obecnym dostępie do wiedzy i komponentów, będzie tylko lepiej.

 

No to mnie skonfundowałeś ... ale się z Tobą zgadzam.

Napisano

ikkiz: Ale jak ktos nie lubi pracy w tym srodowisku, to co wtedy? Ja np nie lubie pracowac w Blendzie, a i owszem probowalem niejednokrotnie. Po prostu nie odpowiada ta aplikacja. Glowa pod gilotyne, bo nie lezy w moim guscie?:):) Jak ktos lubi to niech uzywa ile wlezie, ale tez niech nie zmusza innych, bo gusta sa rozne. Nie mamy jeszcze na swiecie totalitaryzmu software'owego, wiec cieszmy sie wolnoscia wyboru:)

Napisano
ikkiz: Ale jak ktos nie lubi pracy w tym srodowisku, to co wtedy? Ja np nie lubie pracowac w Blendzie, a i owszem probowalem niejednokrotnie. Po prostu nie odpowiada ta aplikacja. Glowa pod gilotyne, bo nie lezy w moim guscie?:):) Jak ktos lubi to niech uzywa ile wlezie, ale tez niech nie zmusza innych, bo gusta sa rozne. Nie mamy jeszcze na swiecie totalitaryzmu software'owego, wiec cieszmy sie wolnoscia wyboru:)

 

czy pisząc blender can do that, przystawiam ci pistolet do głowy? nie oznajmiam tylko że taka funkcja jest w blenderze, powinieneś był dziękować bo np możesz nie wiedzieć o jakiejś funkcji w maxie i np zobaczysz jakiś news apropo featurów w jakimś sofcie i ty byś napisał że o fajnie by było mieć coś takiego w maxie. A ktoś ci napisze że ale w maxie już jest takie coś. Ja po prostu nie czaje z kąd tyle hejtu się bierze.

Napisano (edytowane)

Kramon: Wiesz, takie notoryczne powtarzanie w kazdym watku, ze blender "B tez to ma", "po co oni na to wydaja pieniadze", itp. jest swego rodzaju przystawianiem pistoletu do glowy. Kazdy wie, ze Blender nie jest oldskulem, chociazby listy nowych ficzerow odnosnie nowej wersji tego programu, ktore sa dosyc czesto podawane na glownej max3d. Dobra, nie bede juz polemizowal, gdyz tylko poglebiamy oftop tego watku.

Edytowane przez Traitor
Napisano
"Kilkudziesiąt osób"! Dobre :D - z około setki grafików, których znam osobiście znam trzech (3!) znających ten soft. Kilkadziesiąt to może zajrzało w jego interfejs.

 

Przy jednym projekcie tylu brało udział... Więc nie wiem co tu takiego "dziwnego" i "zabawnego"? Wydaję mi się to logiczne, że osoba poruszająca się po forach blendera zna więcej osób pracujących w blenderze, niż np osoba, która siedzi na forum oraz w firmie, gdzie 3DS Max dominuje. Szczerze powątpiewam w twoją prawdomówność skoro 100 grafików siedzących w branży nie zna softów dostępnych na rynku...

 

Osobiście z "bardziej znanych" softów nie pracowałem tylko w Maya i Softimage XSI.

Napisano (edytowane)
Przy jednym projekcie tylu brało udział... Więc nie wiem co tu takiego "dziwnego" i "zabawnego"? Wydaję mi się to logiczne, że osoba poruszająca się po forach blendera zna więcej osób pracujących w blenderze, niż np osoba, która siedzi na forum oraz w firmie, gdzie 3DS Max dominuje. Szczerze powątpiewam w twoją prawdomówność skoro 100 grafików siedzących w branży nie zna softów dostępnych na rynku...

 

Osobiście z "bardziej znanych" softów nie pracowałem tylko w Maya i Softimage XSI.

 

Przepraszam, więc za moją niewiedzę - chętnie zobaczę Wasz projekt wyprodukowany przez kilkudziesięciu grafików na Blenderze. Musiało mi gdzieś to umknąć. Mógłbyś jakiś link do tego projektu podać? Napisz coś o Waszym pipelinie, rendererach oraz w jaki sposób integrowaliście się z innymi softami. Może faktycznie jestem dinozaurem i czas poszerzyć horyzonty.

 

A co do moich znajomych umiejących Blendera to mi się wydaje, że mylisz pewne pojęcia - ja mówię "umieją program", a ty masz na myśli "widzieli kiedyś Blendera".

 

Fajnie że umiesz tyle softów - masz więc porównanie. Skoro tylko nie pracowałes tylko w Maya i XSI to rozumiem, że masz za sobą naukę Blendera, Maxa, Houdiniego, Lightwava, Vue, Posera, Realflow, Naiad, Marvelous Designer, Mari, ZBrusha, Cinema4D i Modo. Ja umiem tylko kilka z nich niestety :(

Edytowane przez beny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności