Nezumi Napisano 14 Październik 2013 Napisano 14 Październik 2013 Co wy z ta NIENAWISCIA? Nienawidze to kolesi co morduja dzieci zeby wyciac im organy. Albo tych co robia snuff movies. Nienawidze wojny i pedofili ale Price'a? Po prostu nie trawie karierowicza, nie lubie go . No, ale jak ktos nie jest za to zaraz NIENAWIDZI, HEJTUJE. Dajcie spokoj, slowo daje. Ikkiz ma racje ze koles chce zmieniac cale UI a nigdy go nie widzialem zeby chociaz sculptu tknal czy innych wymienionych rzeczy. Fajnie ze wam sie filmik podoba - ale jest zrobiony po to zeby ponabijac odslon i tyle. Dopoki Price nie przedstawi KONKRETNYCH zmian (ca zamienic na co) to nie ma o czym mowic w zasadzie. Jest jak z politykami dbajacymi o popularnosc: -"Musimy zlikwidowac bezrobocie! Musimy podniesc wyplaty! Musimy poprawic sluzbe zdrowia!" - krzyczy jeden z drugim a ludzie ocieraja lze wzruszenia i biegna glosowac bo przeciez on tak pieknie wytknal co trzeba zmienic. I bardzo niewielu przeszkadza fakt ze nie zostalo wspomniane ani slowem JAK to zrobimy, nie zostal zaprezentowany zaden konkretny plan. Ja osobiscie juz nie moge sluchac gadajacej glowy Price'a dopoki nic z tego nie wynika. Wole sie skupic na sledzeniu konkretnych zmian i tego co pisza developerzy niz ogladac Andrew Telenowele. To nie hejt, to znudzenie.
Kramon Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 To ja powiem tak jeśli ktoś przesłuchał oba ostatnie podkasty andrew, to wychodzi z nich że 90% spraw z tych 2 filmików było jednak głupie. według mnie do czego ma rację: - wartości przydało by się w paskach gdzie wartość można ustawić od 0 do 1 zastąpić to procentami. Wtedy odrazu człowiek wie że maksymalnie jest 100% a tam gdzie jest cyfra znaczy sprawa jest nie ograniczona. Druga sprawa. Warning okienka. Np przy particlach, blender czyta jaki komputer ma dana osoba i ile ma ramu. I z prostego algorytmu wylicza powyrzej jakiej liczby blender może przestać chodzić płynnie, wyskakuje okienko jak w zbrushu, czy na pewno, ta akcja może spowodować zawieszenie programu/spowolnienie. No i chyba najwarzniejsza sprawa. opis gdy najedziemy na ikonkę czy jaką wartość to powinno pojawiać się okienko z opisem co dana wartość robi. Wbrew pozorą nie jest tego dużo do opisania. A interface odrazu byłby prostrzy dla nowego użytkownika. Progress bar przy imporcie/exporcie. Za takimi zmianami jestem za. Niestety z tego co andrew pisze i myśli wychodzi że ma być to clon 3dsmaxa, a jak wszyscy wiedzą nie jest to król interfaców jest stary niczym maya, i prawdę mówiąc przy obecnych standardach to porarzka. Z mayką jest trochę inaczej bo jej interface to jeden wielki custom co odpowiada wielkim korporacją. Ale Blender też ma pełną kustomizacje jeżeli dane studio ma kogoś kto zna pythona choć trochę. to tyle odemnie :>
ikkiz Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 Ja tam słyszę inną mantrę: blender jest popsuty, blender jest popsuty, blender jest popsuty. userbase, userbase, userbase ... Price nie nienawidzę, tylko to nie toleruję i uważam, że mąci wodę, żeby zrealizować swoje ambicje, Ale nie ma ani kompetencji ani zdolności interpersonalnych, żeby prowadzić merytoryczną dyskusję. Brak mu pełnego obrazu, bo używa blendera po łebkach. Toolbar i ikonami? Bo to takie proste do napisania i takie nieszkodliwe bo se wyłączę? Myślisz, że to takie proste? A co jak bym ci powiedział, że polecenia w blenderze działają w kontekście jednego viewportu, tego który ma hoover myszki bo w innym jest przeważnie co innego? Czyli każdy viewport musiał by mieć swój toolbar i jak się jednego używa jak Price, to może by i było miejsce, ale jak się coś trudniejszego robi, to interface blendera z tą możliwością podziału jest na prawdę świetny, tylko że wtedy już nie ma miejsca na toolbar. To jest http://imgur.com/9iRJUYJ screen zrobiony rok temu, albo wcześniej, ja tak na prawdę robiłem tą animację i nie jest to ustawka, żeby poprzeć argument w tej dyskusji. Toolbar w viewporcie by nie zdawał egzaminu, a jak by go zrobić globalnie dla okna z boku, to też nie, bo wtedy by trzeba by tracić hoover i kontekst viewportu. Czyli dotychczasowa konstrukcja by traciła sens - a jest świetna, albo bez sensu jest toolbar. Drugi przykład: http://imgur.com/8IbSCEq też nie ustawka. Gdzie byś wcisnął toolbar, albo te slideujące na "zmarnowaną lewą stronę panoramy" panele? W dodatku na prawdę by to wymagało przepisania interfejsu od nowa, jak mówi Price, a to strata czasu fotosyntezujących programistów na przepisania z dogłębną zmianą zasady działania, a wtedy na prawdę straci bym swój ulubiony program. Tylko że wy zdajecie się tego nie wiedzieć, jak byście także nie mieli pełnego obrazu. Interface to nie tylko wygląd, ale też sposób w jaki program przetwarza polecenia od użytkownika, wszystkie te "on hoover", "on click", "on mouse drag", konteksty okna, modalne i niemodalne elementy... Jak kogoś podpowiedzi pythonowe drażnią, bo jest "artystą, a nie programistą" to pewnie sobie z tego sprawy nie zdaje, ale też nie ma kompetencji, żeby się na ten temat wypowiadać. Dalej argument, żeby mi nie zaszkodziło, bo bym sobie wyłączył (na pewno! od razu!) ale gro nowych użytkowników nigdy by tego nie zrobiła i pracowali by na wykastrowanym interfejsie z przyprawionymi sztucznymi cyckami, od których nigdy się nie odczepią. Dla nich blender nie stał by się tym, czym jest dla mnie, a każdemu tego z serca życzę. Nie da się jeździć szybko na rowerku z bocznymi kółeczkami i nie da się szybko modelować włączając operatory ikonkami.
mallow Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 (edytowane) Dopoki Price nie przedstawi KONKRETNYCH zmian (ca zamienic na co) to nie ma o czym mowic w zasadzie. No przecież przedstawił konkretne zmiany: - ujednolicenie wartości na paskach, suwakach - wyłączenie tooltipów pythona - włączenie domyślnie zapytania o zapisanie pliku przed wyjściem z programu - zamiana niektórych nazw (nie ze wszystkim się zgodzę, ale np. Translate zamienić na Move lub Grab wręcz trzeba) - zamiana domyślnego zaznaczania prawym przyciskiem na lewy (najbardziej chyba dyskusyjna rzecz, ale też łatwa do zmiany w preferencjach) - zamiana kilku przycisków tekstowych na ikonki - dodanie ostrzeżenia przed renderem o brakujących teksturach z zapytaniem czy kontynuować mimo tego Wszystko to i więcej było w tych jego filmach. Jeśli tego nie zauważyłeś, to trudno mi zrozumieć dlaczego. Być może przez zaślepienie nietrawieniem Price'a (cofam słowo nienawiść). W dodatku bardzo dużo proponowanych zmian jest raczej banalnie prosta w realizacji. Np. te domyślne ustawienia. Podpowiedzi w tooltipach bez tych tekstów do Pythona są dużo bardziej przejrzyste. A naprawdę mało komu są te wpisy pythona potrzebne. @ikkiz: Ja widzę np. proste rozwiązanie, które nie wymaga przepisania interfejsu od nowa, ani nie koliduje z tym co opisałeś. Chowany panel już mamy, nazwy się Toolshelf. Na górze mamy przyciski tekstowe Translate, Rotate i Scale. Zobacz ile one miejsca zajmują. Przecież zamiast nich zmieściło by nam się całkiem sporo przycisków z ikonami. Poza tym szybciej się wyłowi wzrokiem ikonki niż teksty - nowi użytkownicy łatwiej by znaleźli przyciski do podstawowych edycji, gdyby zamiast tekstów byłaby tam strzałka (lub łapka), okrąg ze strzałką i dwa kwadraty - jeden mniejszy, drugi większy. Od razu wiadomo co robią te przyciski i mamy miejsce, żeby dodać tam kilka innych. Obecnie jest tam w dodatku tekst Translate zamiast Move i przez to te buttony są zupełnie nieintuicyjne. Nie wiem gdzie słyszysz mantrę "Blender jest popsuty", bo poza tytułem tych filmów Price'a nigdzie tak nikt nie napisał chyba. Blender nie jest popsuty, ale po prostu może być udoskonalony. Wszyscy na tym zyskają, jeśli doświadczeni użytkownicy przestaną iść w zaparte, że wszystko jest już super i zaczną dyskutować nie czy robić zmiany, ale gdzie robić i jakie. Edytowane 15 Październik 2013 przez mallow
rice Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 To co proponuje guru jest krokiem do przodu mogących przyczynić się do wzrostu popularności. "Price nie nienawidzę" sam sobie zaprzeczasz. Znaczy się że go uwielbiasz. ;) ale fakt faktem dla pro userów większość z tego o czym on mówi jest odwracaniem uwagi developerów od rzeczy istotniejszych.
Gość e=mc^2 Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 rozwalaja mnie te wszystkie rozmowy o blenderze, o tym jaki to blender zajebisty i wogole, sory panowie fanatycy ale podejdzcie do tego jak do narzedzia a nie jak do jakiegos kultu, blender nigdy nie bedzie tak dobry jak inne komercyjne programy dopoki nie beda go tworzyc ludzie ktorzy za ta prace beda zywic swoje rodziny i tyle i sory ale interfejs blendery jest bardzo sredni dla mnie
ikkiz Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 (edytowane) e=mc^2 Czy mam cię może przeprosić, że mi Blender odpowiada i więcej tak nie pisać, żeby cię nie "rozwalać"? Edytowane 15 Październik 2013 przez ikkiz
Nezumi Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 A tymczasem mamy RC2 http://download.blender.org/release/Blender2.69/ --------------------------- mallow - zauwazylem te wspaniale propozycje ktore zmienia Blendera w cudowny program. Ja nie wiem, moze juz za stary jestem albo co, za chwile zaczne mowic "za moich czasow" :D Ale na prawde jak slucham o tym prawym kliku jaki to straszny problem, albo o tym jak to KONIECZNIE trzeba zamienic "translate" na "move" bo inaczej to sie nie da zrozumiec (ja jakos rozumiem...) to mam wrazenie ze ludzie maja dzis budyn zamiast mozgow skoro to stanowi dla nich wielki problem. Zwlaszcza teraz gdzie masz google i setki stron z podpowiedziami i ludzi na forach gotowych podpowiedziec - trzeba byc umyslowym inwalida zeby nie dac rady. Kiedy uczylem sie jak tu wyrenderowac kulke w Real3D na Amidze nie bylo ZADNYCH materialow i czlowiek jakos dawal rade. A teraz jakis bezwlad... Wybacz, ale ja na prawde odbieram te filmiki guru jako bicie piany wokol siebie i tyle. Niemal codziennie widze rzeczy ktore na prawde wymiataja, propozycje takie jak ta: http://wiki.blender.org/index.php/User:Apinzonf/Gsoc2013/proposal i to cale zamieszanie ze zmianami nazw i ikonkami uwazam poprostu za trywialne. Ja bym chetnie zobaczyl na przyklad maske dzialajaca razem z matcapem a takie tam duperele jak wylaczanie tooltipow bo "zamazuja przekaz" - mnie nie zamazuja chociaz totalnie nie znam sie na programowaniu. No ale juz ok, jestem hejterem Endriu bo nie przeszkadza mi to co jemu. Trudno - takie zycie. e=mc^2 - zdaje sie ze kilka osob jest zatrudnionych na etacie i nie programuje w ramach niedzielnej rozrywki wiec nie wiem o czym mowisz...
ikkiz Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 wcześniej, czy później "etos profesjonalisty" musiał zostać użyty jako argument totalny i ostateczny, jak zawsze w dyskusji o Blenderze. Więc jako amatorski amator nie mam tu już nic do powiedzenia w takim układzie. Ale moje stanowisko w sprawie ajfonowania interfejsu Blendera pozostaje stanowczo niezmienne.
deshu Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 Nezumi i reszta siedzących mocniej w temacie, pytanko: Czy jest jakaś strona, czy blog, gdzie pokazuje się tylko takie nowe featury blenderowe, jak ten z tego linka? http://wiki.blender.org/index.php/User:Apinzonf/Gsoc2013/proposal
Monio Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 Deshu- W kolejności przyswajalności i ilości danych. 1. Blendernation 2. AdventuresInBlender. Strona na google plus, obecnie główny agregator blenderowych newsów. 3. Ten temat na BA + cały dział forum Latest News 4. Logi z SVN w czytelnej formie Jeszcze 2 fajne techniczne blogi: Adaptive Samples Blender Sushi Tylko uważaj bo jak sie wkrecisz to wyssa twój czas. ;)
Kramon Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 Ja bym powiedział głównie ten temat tzn dałbym go na pozycji numer 1 :D http://www.blenderartists.org/forum/showthread.php?284575-Did-you-see-the-latest-awesomeness-being-implemented-in-Blender-just-today!!!/page68 Co do blender nation mehh mało tam info jest raczej bardziej officialne staffy.
Monio Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 Chodziło mi o to że im dalszy numerek tym więcej newsów i są trudniejsze do przetrawienia. Logi svn i listy mailingowe są już dla zupełnych nerdów jak ja.
Nezumi Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 Ubiegl mnie Monio. Ja glownie z Google+ czerpie newsy. Sporo stronek poswieconych Blenderowi ale tez ogolnie OS. Z pewnoscia AdventuresInBlender jest jedna z najlepiej prowadzonych. W ogole G+ jak dodac sobie pare fajnych stronek dziala wysmienicie jako podglad newsow. Facebook jest zasmiecony na maksa bzdurkami-kotkami-smiesznymi filmikami.
Sok Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 Az mnie tchnęło żeby się wypowiedzieć mimo iż nie napisałem żadnego posta na żadnym forum od niepamiętnych czasów (swoją drogą to mój pierwszy post tutaj). A wypowiem się jako że ciągle przewija się tu nawiązanie do nowych użytkowników Blendera. Tak się złożyło że właśnie do takowej grupy należę- pierwszy raz Blendera otworzyłem z rok temu ale tak na prawdę to zacząłem się poważniej go uczyć od czerwca. W związku z tym mogę rzetelnie zweryfikować część argumentów przytoczonych w tej jakże długiej debacie. I tak: Nie widzę najmniejszego problemu w zaznaczaniu obiektów prawym przyciskiem myszy. Przyzwyczajenie się do tego zajęło mi jakieś 5 minut i nie sprawiło NAJMNIEJSZEGO problemu. Nie zastanawiałem się czemu jest tak a nie inaczej, po prostu przyjąłem że tak jest i jakoś do tej pory działa. Co do przycisków transformacji- spostrzeżenie nie moje lecz przeczytane gdzieś tam w otchłani sieci: jaki mają sens te przyciski skoro przebieg transformacji zależy od położenia kursora? Zważywszy na takie rozwiązanie to mogłoby ich w ogóle nie być :P (inaczej wyglądałaby sprawa jeśli transformacja działałaby tylko podczas wciskania jakiegoś klawisza). Ciekawsze jest, że sprawdziłem to dopiero po przeczytaniu owej wypowiedzi, gdyż do tej pory używałem wyłączenie skrótów R, S, G (których poznanie nie było wybitnie problematyczne) co również świadczy o tym jak proste jest przyzwyczajenie się do takiej funkcji. Jeśli ktoś chce się faktycznie uczyć 3D używając Blendera to nie wydaje mi się żeby takie drobiazgi były przeszkodą, co innego jeśli ktoś chce sobie czysto hobbistycznie poklikać, to fakt- soft powinien być możliwie najprostszy. Mnie osobiście nie zraziły takie rzeczy jak zaznaczanie prawym czy brak jakiegoś przycisku (choć można się zdenerwować nie pamiętając skrótu i nie mogąc znaleźć odpowiedzi w menu pod spacją czy zakładce input w user preferences). I czy nauka skrótów nie jest nabieraniem dobrych nawyków, które zaowocują w przyszłości zwiększając tempo pracy? Nawet jeśli jest to bardziej uciążliwe niż kliknięcie przycisku wyciągniętego na wierzch interfejsu? Zaczynając naukę Blendera nie zrażałem się momentami kompletnej niewiedzy bo z góry wiedziałem że żaden program do 3D nie jest łatwy ze względu na ogrom możliwości jakie program taki daje użytkownikowi, a więc i nauki będzie dużo. A jeśli ktoś ma inne podejście to nie wróżę takiej osobie długiej kariery w 3D. A ze stwierdzeniem że Blender jest ciężki do nauki to się nie do końca zgodzę. No błagam- przecież społeczność Blenderowa jest Ogromna (przez duże O:P) a materiałów do nauki jest kosmicznie dużo (dalej nie ogarniam jak to jest możliwe że wszystko mam podane jak na tacy:D)! Szczerze, to był również jeden z argumentów przemawiających za tym że zacznę właśnie od Blendera a nie na przykład Maxa. A tak z innej beczki- max3d.pl przeglądam od początku zainteresowania grafiką 3D (ba- to zainteresowanie przerodziło się w działanie po części przez ten portal:) ) i zauważyłem ciekawą zależność ilości postów do tematu newsa :D Wszystkie newsy blenderowe są w czołówce :D Mimo że nie zawsze ilość równa się jakość... Ale cóż, dalej twardo przewijam kolejne strony z wypowiedziami z nadzieją że wyciągnę z tego jakieś przydatne informacje (jak na przykład niektóre linki podane powyżej:) )
ikkiz Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 http://www.blenderguru.com/podcast-interview-with-thomas-dinges-and-campbell-barton/ Andrew chyba chce być community managerem, który by filtrował i zlecał deweloperom zadania od społeczności. Serio, jak go lubieć. Klapsy dostał choć bardzo czule. aaaah interesting ...
mallow Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 (...)Zaczynając naukę Blendera nie zrażałem się momentami kompletnej niewiedzy bo z góry wiedziałem że żaden program do 3D nie jest łatwy ze względu na ogrom możliwości jakie program taki daje użytkownikowi, a więc i nauki będzie dużo. A jeśli ktoś ma inne podejście to nie wróżę takiej osobie długiej kariery w 3D.(...) Ja się zgadzam z wszystkim co piszesz, ale... Piszesz to z perspektywy osoby, która, jak to określiłeś, chce zrobić "długą karierę w 3D". 3D ma być Twoim głównym zajęciem, jeśli rozumiem. Chcesz codziennie używać wybranego programu do 3D, np. właśnie Blendera. Poza takimi ludźmi są nie tylko hobbyści, ale też ludzie, którzy zajmują się grafiką, ale po 3D sięgają okazjonalnie. Np. projektanci graficzni, którzy czasami potrzebują w swoich projektach umieścić elementy 3D. Również artyści koncepcyjni, którzy w większym stopniu są grafikami 2D, ale niejednokrotnie posiłkują się grafiką 3D. Dla takich osób Blender byłby świetnym rozwiązaniem, bo na program, z którego korzystali by okazjonalnie szkoda wydawać kilkanaście tysięcy złotych. Tylko Blender powinien być dla takich ludzi bardziej przystępny. Przyciski do transformacji, o których wspomniałeś - pierwsza rzecz, o której pisałem już wcześniej, to zamiana tekstów na ikonki - wtedy łatwiej te przyciski złapać wzrokiem i byłoby bardziej wiadomo do czego służą. Wyglądałyby po prostu jak przyciski o podobnej funkcji z programów do grafiki 2D. Druga istotna sprawa w kontekście tych przycisków - masz rację, ich działanie jest mocno skorelowane z kursorem, dlatego są mniej wygodne niż skróty klawiaturowe (i ja sam ich przez to nie używam). Co warte podkreślenia, w domyślnej konfiguracji Blendera są te przyciski mało wygodne, a przycisk Translate (który powinien się nazywać Move lub Grab przez skojarzenie ze skrótem) jest wręcz nieużywalny. Te przyciski są z lewej strony ekranu. Jak klikniesz na Translate i chcesz przesunąć obiekt w lewo, to możesz jedynie odrobinę, bo zaraz kończy się okno Blendera i kursor się zatrzymuje. Jest jednak na to sposób - w preferencjach, w zakładce Input jest opcja Continuous Grab, którą ja mam domyślnie włączoną i nie wiem czemu nie jest tak ustawione jako Default. Po włączeniu kursor myszy działa tak, że jak (w trakcie przekształceń typu R, S, G) dojedziesz nim do lewej krawędzi ekranu (a raczej aktywnego okna, np. 3D View), to zamiast zatrzymywać się - pojawia się przy prawej krawędzi. Dzięki temu nie trzeba np. przesuwać czy skalować "na raty". Nie wiem czy jasno to opisuję, ale sprawdź sam - włącz tę opcję i wypróbuj wtedy działanie przycisków R, S, G. To pokazuje tylko to, że nie do końca interfejs Blendera jest przemyślany. Te przyciski do przekształceń w Toolshelf mają rację bytu tylko w połączeniu z opcją Continuous Grab, która domyślnie jest wyłączona. Jak się ją włączy, to wszystko działa rewelacyjnie. Ale znowu... nowy użytkownik nawet nie wie o takiej opcji.
ikkiz Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 (edytowane) Tylko kto jest ważniejszy. okazjonalny użytkownik, który by wolał mieć jak w Photoshopie, czy może taki, co robi rzeczy, przy których by się zaklikał na śmierć, gdyby był skazany tylko na ikonki? i czy taki "konsument" - dajmy na to projektant nadruków na kubki (co próbuje wyłudzić za darmo na forach model kubka, żeby tylko wgrywał jotpega i żeby mu się renderowało od razu kilka ujęć )? Czy taki konsument będzie sponsorował Fundacje? zgłaszał bugi? pisał rozszerzenia? czy jego prace przekonają kogoś o tym, że Blender jest kompletnym pakietem do modelowania i animacji i do wszystkiego innego, do czego jest? Już widzę drwiny na 3dmax.pl. Już teraz łatwo przeczytać, że jak ktoś chce "robić lowpoly z krzywą teksturą, to Blender wystarcza, ale jak cos więcej, to trzeba profesjonalnego programu". Może by jeszcze obok lowpoly z krzywa tekstura wpisać krzywy kubek z nadrukiem? Sorry, ale taka userbaza nie ma znaczenia, więc się przed nią nikt nie będzie gimnastykował z interfejsem. A każdy z "bezużytecznych" guzików z panelu ma jakże "mylący" tooltip z opisem co robi i jaki jest skrót. Nawet ćwierćinteligent by wykombinował co ma zrobić, jak by miał problem z przesunięciem w lewo - tylko by musiał mieć otwartą głowę i nie mieć postawy roszczeniowej. No chyba, ze się pytonga przestraszy tak jak Price się boi pythonowych podpowiedzi. Jeszcze jeden argument. Ja byłem takim "klientem" od 2d, któremu było coś potrzebne. Chciałem sobie pomóc w digital paintingu jakimś fantomem (zamiast drewnianego) do ustawienia pozy, czy może jakąś scenerią, żeby mieć światło i perspektywe a potem zrobić overpainting. Nie miałem ambicji zostać zawodowcem (dalej nie mam), tylko chciałem sobie pomóc darmowym programem. I tak wsiąkłem w ten "popsuty" interfejs, że już bym tak nie namalował na pewno jak renderuje. Edytowane 16 Październik 2013 przez ikkiz
mallow Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 (edytowane) Tylko kto jest ważniejszy. okazjonalny użytkownik, który by wolał mieć jak w Photoshopie, czy może taki, co robi rzeczy, przy których by się zaklikał na śmierć, gdyby był skazany tylko na ikonki?(...) Słuchaj, ja już z Tobą nie dyskutuję. Kilka razy pisałem Ci, że moim zdaniem przyciski powinny być jedynie dodatkiem do skrótów z klawiatury, których nikt nie chce usuwać. A Ty dalej swoje: "gdyby był skazany tylko na ikonki". Poza tym te przyciski, o których pisałem wyżej już są w Blenderze, a ja jedynie mówię o zamianie gdzieniegdzie tekstu na ikonę, przez co mniej np. trzeba by scrollować toolshelfa, bo by mniej miejsca zajmowały. O czym Ty więc do mnie teraz piszesz? Zresztą nieważne, nie odpowiadaj, bo ciągle piszesz to samo, nie czytając najwidoczniej moich odpowiedzi. P.s. Natomiast podcast, który podlinkowałeś był bardzo ciekawy. Ale czy Andrew "Klapsy dostał choć bardzo czule. aaaah interesting ..." ??? Moim zdaniem w wielu kwestiach developerzy się z nim zgodzili, a tam gdzie były różnice zdań, każdy z rozmówców potrafił kulturalnie przedstawić swój punkt widzenia i odnieść się do argumentów innych. Szkoda, że nie zauważasz takich rzeczy. Edytowane 16 Październik 2013 przez mallow
ikkiz Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 (edytowane) Ikonki zamiast tekstu by mi nie zaszkodziły, nikomu by nie zaszkodził. Na przykład podoba mi się zmiana butonów na ikonki tam gdzie się włącza normale, ale to sa detale do wypolerowania, które nie wymagają dołożenia dodatkowego paska, ani piepszenia, że interfejs jest broken. Choć mam wrażenie, że buttony są, bo są, ale deweloperzy tak na prawdę nie chcą, żeby ktoś w nie klikał (przynajmniej G,S,R) Nie twierdzę, że ktoś chce usuwać skróty, twierdzę tylko, że w zasadzie buttony/ikony są bezużyteczne, bo klikanie w ikonki jest nieergonomiczne i dla tego powodowało by zaklikanie na śmierć w większym modelu. Masz dużo więcej życzliwości interpretacyjnej dla Price'a, niż dla mnie. Ale to naturalnie, skoro się z Guru zgadzasz, a ze mną nie. Trzeba zbijać przeciwne argumenty - prawda? Tylko nie pisz, że ze mną nie dyskutujesz, jak dyskutujesz. Edytowane 16 Październik 2013 przez ikkiz
floo Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Ciekawa dyskusja, jednak mam pytanie do was. Dlaczego pewne rzeczy nie zmieniają się mimo że ktoś podaje gotowe rozwiązanie jako addon? Mam na myśli np. drewniany 3d Cursor, którego nie mogę ruszyć z poziomu skryptu. :/
mallow Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Ikonki zamiast tekstu by mi nie zaszkodziły, nikomu by nie zaszkodził. Na przykład podoba mi się zmiana butonów na ikonki tam gdzie się włącza normale, ale to sa detale do wypolerowania, które nie wymagają dołożenia dodatkowego paska, ani piepszenia, że interfejs jest broken. Choć mam wrażenie, że buttony są, bo są, ale deweloperzy tak na prawdę nie chcą, żeby ktoś w nie klikał (przynajmniej G,S,R) Już wcześniej pisałem, że zamiast dokładać nowy pasek, można wykorzystać Toolshelfa. I przyciski, które tam już nawet są, ale można zamiast tekstu dać ikonki, co upodobni to do przycisków w Photoshopie lub Illustratorze. No i kto niby mówi, że interfejs Blendera jest broken? Nie ja. Miał taki tytuł ten film Price'a, ale on się z tego wycofał, a w podcaście, który podlinkowałeś przepraszał developerów za użycie tego niefortunnego tytułu. Nie twierdzę, że ktoś chce usuwać skróty, twierdzę tylko, że w zasadzie buttony/ikony są bezużyteczne, bo klikanie w ikonki jest nieergonomiczne i dla tego powodowało by zaklikanie na śmierć w większym modelu. Używanie ikonek podczas modelowania, klikanie na toolshelf przy każdym verteksie to oczywiście szaleństwo. Natomiast używanie tych przycisków/ikonek do przesunięcia, obrócenia czy przeskalowania kilku obiektów? Czemu nie. Poza tym zgadzam się z Price'em, że Blender kiepsko wypada przy pierwszym kontakcie, jeśli użytkownik nie potrafi nawet zaznaczyć czy przesunąć obiektu. Tutaj kilka przycisków z ikonkami pomogłoby początkującym, a w niczym nie przeszkodziło doświadczonym użytkownikom. Masz dużo więcej życzliwości interpretacyjnej dla Price'a, niż dla mnie. Ale to naturalnie, skoro się z Guru zgadzasz, a ze mną nie. Nie wynika to z tego z kim się zgadzam, tylko z tego, że często nie słuchasz argumentów innych (nie musisz się zgadzać, ale wysłuchać wypada) oraz wmawiasz mi rzeczy, których nie mówię. Teraz tak nie napisałeś, ale wcześniej kilkukrotnie piszesz tak, jakbym nawoływał do usunięcia skrótów klawiszowych i oparciu interfejsu o ikonki. Trzeba zbijać przeciwne argumenty - prawda? Ja tego tak nie widzę. Nie chcę na siłę zbijać argumenty. Jeśli mam inne zdanie na jakiś temat, wysuwam kontrargumenty, ale też szukam kompromisów. Ty, jako jeden z doświadczonych użytkownik chcesz pracować głównie ze skrótami klawiszowymi. Nie chcesz dodatkowych pasków z ikonkami. Nowym użytkownikom brak klikalnych ikonek, dzięki którym wykonają podstawowe czynności w Blenderze bez czytania helpów i szukania informacji w internecie. Stąd pomysł kompromisowego rozwiązania - ulepszenia już istniejących przycisków w Toolshelfie. Zyskaliby na tym wszyscy, włącznie z Tobą, bo mniej byś musiał scrollować toolshelfa, a Twój workflow pozostał by wciąż oparty na skrótach. Tylko nie pisz, że ze mną nie dyskutujesz, jak dyskutujesz. Nie chcę dyskutować w sytuacji, gdy przekręcasz moje wypowiedzi, zarzucasz mi pomysły, których ani ja ani nikt inny nie proponował. Jeśli natomiast piszesz z sensem, nawet mając zupełnie odmienne zdanie od mojego, to chętnie rozmawiam. Każdy głos w dyskusji jest ważny, ale musi to być głos rozsądny i wypowiadany z szacunkiem dla współrozmówców.
makak Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 A w czym problem a by były i ikony, i tekst? W C4D tak jest, można mieć ikonę/text/ikonę+text (plus jeszcze różny rozmiar ikon).
Nezumi Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Zaczynam sie zastanawiac czy to wszystko na powaznie jest... "zamiast tekstu dac ikonki"... Kurde, powaznie? To jest problem? I najlepiej zeby byly duze i kolorowe? Jakby byly animowane to jeszcze lepiej pewnie. I z dzwiekiem. Wielki problem bo jest tekst - blagam... Przeciez to jest juz zupelnie nowy stopien zidiocenia. Czy ktos pracowal tu na XSI? Koniecznie trzeba im napisac ze ich program jest nieintuicyjny i nieprofesjonalny bo nie ma ikonek tylko przyciski z tekstem. Z pewnoscia Andrew - niekwestionowany ekspert od UI - moglby im pomoc biedaczkom. Price im dalej brnie w ta dyskusje tym gorzej dla niego. Sluchalem tego ostatniego podcastu i jakos nie slyszalem zeby deweloperzy uginali sie pod ciezarem argumentow Andrew. Jasne ze sie zgodzili w kilku przypadkach ale w znacznej czesci wytlumaczyli guru dlaczego jego pomysly nie zawsze sa genialne. Swietnym podsumowaniem tego podcastu bylo dla mnie porownanie mowiace o tym, ze deweloperzy sa czasami dla userow jak rodzice. To ze, dzieci chca jesc cukierki caly czas nie znaczy ze nalezy im na to pozwolic - dla ich dobra. Andrew jest TYLKO userem ktory zrobil kilka calkiem ok tutoriali a teraz juz chce wplywac na rozwoj softu. W glowce sie poprzewracalo. Jak jest takim guru to moze niech zrobi swoj branch - w koncu Blender ma otwarte zrodlo i nic nie stoi na przeszkodzie. Co? Ze nie jest programista? No z cala pewnoscia nie jest tez ekspertem od UI i UX ale nie przeszkadza mu to ciagnac ta jalowa dyskusje.
Kramon Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 (edytowane) Ikonki to zuo.. powiedzmy.. mamy ikonkę jakiegoś narzędzia. Niewiemy whata hell ta ikonka robi myślimy sobię ah! wpiszę nazwę narzedzia w google i ah oh y niema nazwy jest ikonka :D zdecydowanie wolę używać nazw narzędzi bo potem łatwo operować tym jak się z kimś rozmawia. pamiętasz te nazwy mówisz wciśnij to i to. A nie jak czasem. No wciśnij tą ikonkę taką ma 3 punkty i trójkąta. oczywiśćie prosżę czytać to z dystansem, po najechaniu wyświetlała by się nazwa ale prawda jest taka że używasz tego i pamiętasz to co widzisz a nazwę będziesz widział przez mikro uamek sekundy. Pozatym jak żucisz komuś wciśnij Flip normals. To koleś będzie musiał pomyśleć wtf jest normale, pomyśleć jak taka ikonka wygląda znaleźć ją i wcisnąć. Edytowane 16 Październik 2013 przez Kramon
Nezumi Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Zeby jeszcze Endriu przedstawil konkretny projekt ikonek ktore sam zaprojektowal, ale on tylko bije piane a te wszystkie zmiany maja zrobic inni oczywiscie. Mowie - Andrew to kapitalny material na polityka.
ikkiz Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Tylko, że nie jego głupie pomysły są najgorsze, ale to, że wszędzie w Blenderowym środowisku czuje się rozłam. Nie pamiętam takiego smrodu odkąd używam Blendera. Co z tego, że przeprosił za "blender is broken", skoro najpierw rozmyślnie użył tego sformułowania, żeby namącić wodę, żeby jednych nastawić przeciw drugim i zostać samozwańczym komjunity menadżerem. Niech by już przedstawił ten swój projekt, niech by usłyszał NIE, i zajął się swoimi interesami.
legomir Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 hmm... Ale po co walczycie z tymi ikonkami? W Mayi każdy przycisk w narzędziach ma ikonke(90% na oczy nie widziałem, ale kiedy do narzędzi nie ma gestu, to szybciej znaleźć oku ikonkę niż tekst), w SI analogicznie musisz właczyć shelf, w Houdinim większość nodów ma swoje ikonki co jest bardzo przydatne w żeby sie zoorientować jak to działa, nie mówię o C4D już... Ikonki do opcja pozwalająca częstokroć więcej upchać na belce. Modo wszyscy, lubią(czy tam kochają czy kto co tam robi) interfejs modo, a ikonek tam w cholere i ciut, ciut... Zresztą SI to całkiem dobry przykład nie wyobrażam sobie zorientowania sie w jego szalonym outlinerze bez kolorów i ikonek.
Sok Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 jak to określiłeś, chce zrobić "długą karierę w 3D" hehe, może wielka kariera to złe określenie ale po prostu praca w 3D w przyszłości jest wystarczająco motywująca co by się nie przejmować prawym przyciskiem myszy :) Co do opcji Continuous Grab to miałem to szczęście napotkania jej w jednym z pierwszych podstawowych tutoriali jakie zrobiłem :) Aczkolwiek miło że takie rzeczy piszesz bo na pewno prędzej czy później (zapewne prędzej:P) dowiem się w ten sposób o innej opcji której nie znam:) Ale ale- przy skalowaniu tak ładnie to nie będzie wyglądało bo "prędkość/stopień/moc" (jakkolwiek byśmy to określili) tej operacji zależy od odległości kursora od skalowanego obiektu. A z resztą jak sam zauważyłeś odnalezienie tej opcji przez początkującego użytkownika jest jednak mało prawdopodobne. A co do waszej rozmowy (nazwałbym to mallow vs. ikkiz i reszta świata :D) to i tak nie dojdziecie do większego porozumienia bo wydaje mi się, że takowe dałoby się osiągnąć tylko w rozmowie in real a nie na forum:P Choć mimo wszystko nie jest ona taka bezcelowa bo na przykład do mnie, trafiają argumenty raz jednego raz drugiego, więc jest do dobra okazja żeby wyrobić sobie jakieś zdanie zarówno w kwestii interfejsu jak i Price'a. I jeszcze mnie natchnęliście co by posłuchać tego podcastu bo szczerze to nie chciało mi się tego robić do tej pory
ikkiz Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 w blenderze jest ponoć 1500 operatorów, które są nie narzędziami, jak clone brush w Photoshopie, tylko poleceniami. Zrobienie piktogramu, który by intuicyjnie ale i w miarę jednoznacznie obrazował każdy operator to chyba nie wykonalne. Pamiętam jak robiłem ikony do sterownika do kotła C.O. Miałem na przykład zobrazować "histerezę temperatury", czyli o ile temperatura zmierzona musi się różnić od nastawionej, żeby się nadmuch włączył. 16X16 pikseli 1 bit koloru. zrobiłem, ale coś mi się zdaje, że bez podpisu i instrukcji i tak g* użytkownik by z niej wywnioskował. Po co ikona, jak musi być podpis? Dla ozdoby?
Nezumi Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Nikt nie walczy poza Endrju :D Niech sobie ikonki sa albo niech ich nie ma - nie stanowi to absolutnie zadnego problemu. Na razie nie widzialem propozycji ikonek - nie ma z czym walczyc. Price robi z igly widly, szum jest, kreacja jest - kilka osob mu uwierzylo bo to przeciez GURU i ubijanie pianki trwa. Ludzie chca wierzyc ze to nie ich wina ze nie umieja czegos zrobic a programu. Tymczasem rzeczywistosc jest dokladnie taka jak przedstawiona przez deweloperow w ostatnim podcascie - jesli ktos nie wie nic o 3D to sie NIE DA zmienic programu tak zeby ten ktos wiedzial. Te bajki, ze tam ktos na poczatku w innym sofcie zakumal wiecej - no i co z tego? Zrobil film bez uczenia sie? Nie? To szkoda pradu na te zmiany. Sa duzo wazniejsze rzeczy jak te wymyslone problemy pana karierowicza. Mowie - jest zrodlo otwarte - niech Endrju skrzyknie swoich fanow i niech sobie zrobia swoja galaz. Zobaczymy jak im to swietnie wyjdzie.
legomir Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Te bajki, ze tam ktos na poczatku w innym sofcie zakumal wiecej - no i co z tego? Miałem tak z Maya, dlatego jeśli dadzą mi za rok ICE w niej to jestem gotów ruszyć na kampanie przeciw całemu światu sławiąc jej imię(jest tylko jeden powód z, którego aktualnie z niej korzystam), a jeśli nie to hm... mam Houdiniego.
Sok Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Z tym interfejsem to tak jakby (oczywiście mocno wyolbrzymiając :P) ktoś chciał nauczyć się latać samolotem a w kabinie pilota spodziewał się tylko tego: :D
Nezumi Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Miałem tak z Maya, dlatego jeśli dadzą mi za rok ICE w niej to jestem gotów ruszyć na kampanie przeciw całemu światu sławiąc jej imię(jest tylko jeden powód z, którego aktualnie z niej korzystam), a jeśli nie to hm... mam Houdiniego. A sa jakies plany zeby dodac ICE do Mayi w ogole? Sok - Touché! :D
mallow Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Czyli interfejs jest nieistotny? Absolutnie wszystkie przyciski w Blenderze mogą wyglądać tak samo, nie mieć ikonek tylko teksty i pracowało będzie się tak samo? Idę krok dalej. Grafika nie jest istotna. Kompozycja nie jest istotna. Grafiki i menu na max3d.pl nie są istotne. W ogóle nie ułatwiają poruszania się po stronie. Zamienić wszystko na monochromatyczny tryb tekstowy! Będzie większa moc, a strona będzie szybciej się wgrywać. Tyle ode mnie. Dalsza rozmowa nie ma sensu, bo trudno rozmawiać o poprawkach interfejsu z osobami negującymi sens interfejsu w ogóle. No hard feelings ;-) Po prostu się tu nie dogadamy.
legomir Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 A sa jakies plany zeby dodac ICE do Mayi w ogole? Chodzą ploty ;) A shaderFX z M LT wygląda prawie jak z SI czyli musieli w tym maczać ludzie od ICE.
Nezumi Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 (edytowane) Mallow - tam masz wyzej screenshota z SI. Odpowiedz sobie na pytanie czy tony ikonek sa istotne. Zmiany proponowane przez Andrew sa w wiekszosci nieistotne. Ta dyskusja jest nieistotna. Nikt nie neguje istnienia UI w ogole - wlacz sobie kiedys Blendera - on juz ma UI. Neguje co najwyzej przelewanie z pustego w prozne i twierdzenie ze wszystkie UI powinny byc takie same, zeby bylo latwiej zapamietac. Dogadamy sie co do jednego - ze sie nie dogadamy ;) legomir - to by bylo niesamowite. Do Mayi ma ogromny sentyment niestety ze wzgledu na finanse ten zwiazek nie moze zostac skonsumowany. Ale jak juz mowilem - do moich potrzeb zakup Mayi bylby jak zakup bolida F1 zeby skoczyc do sklepu po mleko. ---------------------------- No, to tu jest oficjalna propozycja Andrew co do UI. Ladies and Gentlemen - POSER meets INSTAGRAM! Mam nadzieje ze niedlugo skonczy sie ten dramat. Edytowane 16 Październik 2013 przez Nezumi
Kramon Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Chodzą ploty ;) A shaderFX z M LT wygląda prawie jak z SI czyli musieli w tym maczać ludzie od ICE. no nic dziwnego skoro maye obecnie piszę cały team który pracował przez x lat przy ICE... Co do propozycji Andrew. To andrew chyba nie dokońca wie że takie menu i taki układ już istnieje i można go sobie bez problemowo ustawić :> Wystarczy chwilkę posiedzieć i poprzesuwać okienka i będzie wszystko tak jak na jego filmie.
floo Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Zmiany proponowane przez Andrew to jakiś żart jest. Mój wynik jest taki że Blender ma stać się programem dla leniwych kosztem wydajności i rozwoju. Mnie interesuje wydajność i elastyczność, a nie piękne ikonki z opcją przeciągnij i upuść. Zamiast profesjonalizacji kierunek w stronę lukrowej krainy? Niczym Baba Jaga kusi na chatkę z piernika. Chce, szybkiego viewportu, rozwoju Sculpt + Texture Paint + lepsze Retopo i większej swobody przy tworzeniu nowych narzędzi, a nie straty czasu i zmian które spowalniają rozwój. Niech wprowadzają takie rozwiązania na stałe i zachęcają innych do tworzenia narzędzi. https://sites.google.com/site/aleonserra/home/scripts/system-library Przecież nie trzeba daleko szukać żeby przekonać się o tym że diametralne zmiany sieją chaos i minie 1-2lata zanim to się uspokoi, a i tak zostanie bajzel, jak przy 2.49. Przepisanie tego wszystkiego to jakiś koszmar jest. Będzie dużo nowych userów, jeszcze większy bałagan i nieudolna, bez produktywna pogoń za profesjonalizmem.(autodestrukcja)
Nezumi Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Ale spokojnie, przeciez Andrew to tak na prawde nie jest nikt kto by do tych zmian mogl doprowadzic. Koles rznie wielkiego guru, dzieciaki go lubia i to tyle. Prawde mowiac zaskoczyl nawet takiego nooba jak ja mialkoscia tej propozycji. "Zaslania mi wielki pasek" - chlopie, to sobie go przesun na litosc boska. "przycisk cancel zamiast naciskania w escapea" - nooo, rewolucja panie! Po prostu od teraz wszystko stanie sie prostsze. Nawet juz mi sie smiac z tego nie chce.
Kramon Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Problem jest taki że just jest temat na BA na temat zrzuty na developera który to zakoduje... Totalny bez sens! zamiast temu developerowi dać zlecenie dużo dużo lepsze to oni zrobią katastrofe.
Nezumi Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Wiesz niech sobie robia zrzute - w koncu to open source. Jesli bedzie sobie osobna wersja - wszystko git. Kto to badziewie bedzie rozwijal dalej? To jest tak poroniony pomysl ze szkoda gadac. I co - jeden developer ma to ogarnac wszystko? Ci ludzie maja pojecie... blade. Blender institute powinien przedstawic swoje oficjalne zdanie na ten temat albo po prostu zignorowac to - to wszystko jest slomiany zapal, BARDZO bym sie zdziwil gdyby doszlo do realizacji. Wyobraz sobie jaka mase problemow to by pociagnelo za soba. A Endriu nawet zedytowac wideo w Blenderze nie potrafi - jakos go nie widze jako glowy kierujacej rozwojem softu na dluzsza mete.
legomir Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Tzn. nie wygląda to tak okropnie... Chociaż wygląda jak 123D, dobra może macie racje...
le_chu Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Kurcze a ja bym tylko chciał sss i displace pod gpu w cyclesie, przeforsuje to ktos?
Monio Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Wymyślił to spoko ale zupełnie nie do blendera. Ogólny pomysł tabów nie ma szans przejść w obecnym blendku bo jest zbyt radykalny i wymagałby zbyt wiele zmian w całym blenderze i sposobie korzystania z niego. Chociaż ja chętnie zobaczę jak zrobią branch który tak wygląda więc niech zbierają kasę. Jego toolbar słaby, już wole wolny w obsłudze tekst na buttonach, tegoroczny proposal na GSOC był świetny. Jest kilka pomniejszych pomysłów które dałoby się zawrzeć bez rozwalania obecnego interfaceu. To co on pokazuje apropo materiału załatwi nam Ubershader, większość opcji będzie można wybrać w properties bez wchodzenia w nody. Menu kontekstowe po PPM w zależności od edytora, trybu, selekcji... Mistrzostwo. To by tak masakrycznie poprawiło workflow. Po pierwsze od razu przypomina rzeczy w rejonach w których nie jesteśmy biegli. Po drugie przyśpiesza wybranie opcji które obecnie są niewygodne na klawiaturze, Alt+M, parentowanie i łączenie, w sumie wszystko co nie jest w okolicach W. Najfajniejsze że to wszystko da się zrobić już za pomoca pythona jako addon. Trzeba tylko bardzo zmyślnie rozplanować na sucho sieć zależności w oparciu o podstawowe metody pracy. W temacie dyskusji tekst vs ikonki- No ja pier... jak można tak nie rozumieć podstaw przekazu wizualnego. Piktogamy odczytuje się kilka razy szybciej niż tekst. Tekst wymaga od naszego mózgu działania wielu dodatkowych ośrodków żeby go dekodować. Dużo silniej angażuje pamięć. Gdy mamy doczynienia z listą komend to czas potrzebny na zrozumienie wszystkich haseł się odpowiednio multiplikuje. Możecie się upierać ale w rzeczywistości jeśli już potraficie korzystać z blendera to nadal operujecie głównie na wizualnym układzie buttonów a nie na hasłach, tylko tyle że jesteście spowalniani przez fiksacje oka. Problem z ikonami pojawia się tylko jeśli jest ich zbyt wiele i są do siebie zbyt podobne, tylko to również występuje przy listach komend tylko że znowu z silniejszym działaniem. Ikonki są szybsze, to nie jest subiektywna opinia tylko nauka. To jest dla mnie nie do pomyślenia żeby osoba która uznaje się za grafika nie wiedziała tak elementarnych rzeczy z dziedziny designu. Nezumi- Dobry argument z XSI... Wiele osób narzeka na jego trudny interface a sam program z czasem tylko traci na popularności. Zostają przy nim głównie tech artist czyli mała grupa osób. le_chu- SSS będzie na gpu w 2.69. Normalny displace jest zupełnie w powijakach i trzeba bedzie na niego poczekać kilka miesięcy. Na razie korzystaj z modyfikatora displace i testuj jaki level zapycha ci kartę.
floo Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 To może teraz tak Fakty: - Blender ma obecnie w przybliżeniu ~1300 skryptów w pythonie + w tym addony i dojdzie jeszcze więcej gdy ktoś ma swoje własne. Każda poważna zmiana UI oznacza że to wszystko trzeba przepisać, a przy organizacji jaką mamy to będzie trwało bardzo długo. Naprawdę chcecie tego pięknego UI na które trzeba będzie czekać rok i kolejny rok na wrzucenie tego wszystkiego co użyteczne do środka? Co mi po pięknym interface który będzie pusty? Przecież do UI musi usiąść zespół ludzi, dobrze zgranych którzy rozumieją problem. A nie grafik z wizją programu dla dzieci. A co do szybkości działania i pamięci mięśniowej to wszystko sprowadza się właśnie do tego by mieć tylko to czego się używa. Do Sculptu, Retopo, Texturowania, Rigowania, Animacji itd. trzeba za każdym razem innego rozstawienia z którego korzystamy. Niech posprzątają to co jest dziś, a później bawią się w wielkie zmiany, bo blender to nie autodesck gdzie sztab ludzi na etacie zasuwa bo musi, bo to ich praca. W końcu jest gdzieś ta przyczyna wielu niedorobionych rzeczy, które kuleją do dziś i nie działają jak powinny. Zmiany powinny iść w stronę przebudowania obecnego UI tak aby uwidocznić to co jest używane, a ukryć pozostałe rzeczy.
Monio Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Andrew sobie nie zdaje sprawy jakie konsekwencje może za sobą pociągnąć tak radykalna zmiana. To co maksymalnie może wyjść z tego pomysły to mały branch który będzie robiony długo, będzie niepopularny i dosyć szybko umrze przez niekompatybilność z addonami (bo te zazwyczaj zagnieżdzają przyciski w panelach które on wywalił). Anyway to tylko jeden z wielu pomysłów na UI blendera, nic zobowiązującego. Dobrze że takie dyskusje się dzieją bo to jest ostatni gwizdek przez zmianami na całe lata. Jeszcze w tym roku prawdopodobnie dojdzie zbranchowania blendka na 2.7 i 2.8 i jeśli mają być podjęte jakieś ważne decyzje do do interfaceu to musza one nastąpić najszybciej jak to możliwe. Ja nadal podpisuje się wszystkimi kończynami za pomysłem z selekcją LPM i tym zajebistym menu pod prawym. Jednolitość, intuicyjność, szybkość, same plusy. Dinozaury sobie zamienią miejscami żeby selekcja działała jak teraz a menu było po Ctrl+LPM zamiast proponowanego przesuwania kursora. Nikomu krzywda się nie dzieje i wszyscy są szczęśliwi.
ikkiz Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 (edytowane) WIĘKSZE KULKI mógł *** na górze! takie coś by było nie do zaakceptowania, przy sposobie w jaki pracuje: http://i.imgur.com/HNQPthb.jpg http://imgur.com/8IbSCEq A Ctrl+LPM zamiast proponowanego przesuwania kursora jest dinozaurom potrzebny, żeby robić extrude, a prawy z controlem jest dinozaurom potrzebny, żeby zaznaczać vertex path. Ciesze się, ze projekt i tak spłynie w kiblu. Edytowane 18 Październik 2013 przez Adek
floo Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Przyznam że przepisanie addonu zainspirowało mnie do zrobienia kilku propozycji gdzie chce postawić na praktyczność. np. script list Korzystałem z takiego narzędzia nie raz w innym sofcie i to cudo przyśpiesza godziny klikania oszczędzając czas. W każdym pliku wklepuje to co działa z consoli i nie muszę klepać całego kodu pod pojednyńczy button.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się