Shrike Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 Witam, Zainstalowałem sobie niedawno maxa 2014 (wcześniej miałem 2012), tylko ze względu na to, że w 2012 nie dało się otwierać plików z 2014. Wszystko jest prawie tak samo, ale znalazłem na razie trzy "niespodzianki", żeby się użytkownik nie nudził. Mianowicie po zaznaczeniu edge'a normalnie SHIFT + LPM na kolejnym edge'u tworzył loopa. Teraz to nie działa. Wejście w tryb np. vertexów to "1", ale wyjście to już "6", a wcześniej tak samo "1" pozwalało wyjść. Dodatkowo "6" nie jest przypisane do niczego w "User Interface", więc nie ma jak się dobrać do polecenia. Ostatnia najgorsza, po wejściu w x-ray (ALT + X), cały model ma efekt dziwnego ziarna, przez które paradoksalnie nic nie widać (np. blueprinta). Dzieje się tak, co ciekawe, dopóki rusza się wierzchołkami czy widokiem... Czy ktoś może rozszyfrował te "udogodnienia" i wie jak to pozmieniać na bardziej przyjazne?
Dynamico Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 x-ray: wyłącz wyświetlanie cienia i AO w viewporcie.
deshu Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 Mianowicie po zaznaczeniu edge'a normalnie SHIFT + LPM na kolejnym edge'u tworzył loopa. Teraz to nie działa. Nieprawda. Działa jak działało. Wejście w tryb np. vertexów to "1", ale wyjście to już "6", a wcześniej tak samo "1" pozwalało wyjść. Dodatkowo "6" nie jest przypisane do niczego w "User Interface", więc nie ma jak się dobrać do polecenia. Nieprawda. Działa jak działało. Ostatnia najgorsza, po wejściu w x-ray (ALT + X), cały model ma efekt dziwnego ziarna, przez które paradoksalnie nic nie widać (np. blueprinta). Z realistic zmień sobie na shaded.
Miłosz3ds Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 Wejście w tryb np. vertexów to "1", ale wyjście to już "6", a wcześniej tak samo "1" pozwalało wyjść. U mnie tak samo, raz działa raz nie. Częściej jednak nie działa. Z przyjemnością dowiem się, jak to przestawić skoro Tobie Deshu wszystko śmiga.
mafida Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 Czy 6 działa czy nie działa zależy od ustawienia "keyboard override" ;)
lukis8787 Napisano 24 Listopad 2013 Napisano 24 Listopad 2013 (edytowane) Teraz żeby zaznaczyć loopa trzeba dwa razy kliknąć LPM, a żeby zaznaczyć ring Shift (to samo przy vertexach zaznacza "loop na vertexach"). Wejście i wyjście w tryb np. vertexów przez kliknięcie 1. U mnie tak to działa:) Edytowane 24 Listopad 2013 przez lukis8787
Lubasz Napisano 25 Listopad 2013 Napisano 25 Listopad 2013 We wcześniejszych wersjach wejść do izolacji jak i wyjśc można było przy pomocy skrótu alt+q w 2014 tym skrótem można jedynie wejść do izolacji, a jak wyjść przy użyciu skrótu? Czesto się też zdarza, że przy zaznaczonym obieckie wyłączenie siatki obiektu (F4) nie działa, siatka w ogóle nie znika, dopiero po odznaczeniu obiektu można wyłączyć siatkę.
Juzwa Napisano 25 Listopad 2013 Napisano 25 Listopad 2013 We wcześniejszych wersjach wejść do izolacji jak i wyjśc można było przy pomocy skrótu alt+q w 2014 tym skrótem można jedynie wejść do izolacji, a jak wyjść przy użyciu skrótu? Czesto się też zdarza, że przy zaznaczonym obieckie wyłączenie siatki obiektu (F4) nie działa, siatka w ogóle nie znika, dopiero po odznaczeniu obiektu można wyłączyć siatkę. Trzeba recznie sobie ustawic, po prostu usuneli ten skrot z wyjscia, lol :D F3 i F4 tez czesto mi sie zacina i trzeba sie pokrecic w viewporcie zeby zadzialalo. A jak ustawicie seobie sterowanie na majkowe i z wcisnietym Q nacisniecie ALT to tworzy sie cos w stylu The Neverending Selection :D Ale juz przywyklem do tych pierdół w nowej wersji i sobie cenie. Za zadne skarby nie chcialbym wracac do 2013 a niedajboze do 2012
Shrike Napisano 26 Listopad 2013 Autor Napisano 26 Listopad 2013 Teraz żeby zaznaczyć loopa trzeba dwa razy kliknąć LPM, a żeby zaznaczyć ring Shift (to samo przy vertexach zaznacza "loop na vertexach"). Wejście i wyjście w tryb np. vertexów przez kliknięcie 1. U mnie tak to działa:) O dzięki za loopy właśnie tego nie mogłem znaleźć. Na vertexach wszystko działa z SHIFTem, tylko edge loop zrobili na 2x LPM xD. Ja mam takie samo mapowanie klawiszy, ale "1" daje tylko wejście, wyjść nie mogę. Nie mogę znaleźć nigdzie komendy, która pozwala na wyjście i do której przypisana jest to nieszczęsne "6". Cienie wyłączone, AO wyłączone, a kaszka i tak jest na Realistic i na Consistent Colors. Na Shaded tylko nie ma, ale wtedy są i tak cienie. W konfiguracji nie bardzo wiem jak to pozmieniać. [ATTACH=CONFIG]92223[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92224[/ATTACH] To apropo x-raya. Te same ustawienia, tylko, że w "bez kaszki" nie ruszałem dwie sekundy viewportem ani modelem i wtedy przezroczystość jest taka jak trzeba. Ale normalnie to nic nie widać i tak się nie da pracować. Też tak macie?
Miłosz3ds Napisano 26 Listopad 2013 Napisano 26 Listopad 2013 Te same ustawienia, tylko, że w "bez kaszki" nie ruszałem dwie sekundy viewportem ani modelem i wtedy przezroczystość jest taka jak trzeba. Ale normalnie to nic nie widać i tak się nie da pracować. Też tak macie? Ustaw sobie tryb wyświetlania na "shaded", będzie wszystko ok.
arturprx2 Napisano 26 Listopad 2013 Napisano 26 Listopad 2013 Shrike, nie wiem jak w zwykłym maxie bo pracuje na dizajnach ale stuknij prawym w dolną belkę, nie wiem jak się to menu nazywa :P i zaznacz transparency w visual style.
Shrike Napisano 29 Listopad 2013 Autor Napisano 29 Listopad 2013 Shaded właśnie nie jest taki super. Jak zwykły box to ok, ale na wymodelowanych już polygonach pojawiają się różne cienie w zależności od kąta patrzenia. A tych cieni nie da się wyłączyć. arturprx2 to transparency to tylko włącza/wyłącza możliwość przenikania obiektów i domyślnie jest włączone :).
arturprx2 Napisano 29 Listopad 2013 Napisano 29 Listopad 2013 Możliwe że w zwykłym maxie jest domyślnie włączone. Przenikania obiektów? Nic mi to nie mówi, możesz rozwinąć ?
diabelt Napisano 29 Listopad 2013 Napisano 29 Listopad 2013 Jakie cienie, co masz poustawiane w visual style i apperance? Wrzuć obrazek bo ciężko stwierdzić o co chodzi.
Shrike Napisano 1 Grudzień 2013 Autor Napisano 1 Grudzień 2013 No przenikanie to właśnie transparency, x-ray, czyli, że jak naciśniej ALT+X, albo ustawisz w object properties See-Through, to będziesz mógł widzieć przez obiekt, tak jak na screenach. Miałem na myśli po prostu widzenie przez obiekt :). Na shaded widać wyraźnie, że polygony po bokach są znacznie ciemniejsze od tych w środku. Na consistent colors tego nie ma, wszystko ma taką samą jasność, dlatego wolę pracować na consistent. [ATTACH=CONFIG]92303[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92304[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92305[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92306[/ATTACH]
rdawlud Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 A zauważyliście spadek jakości w 2014, względem 2013? bo u mnie widać na oko. Ostatnio sobie ściągnałem i robię w nim projekt teraz i tekstury w viewporcie co jakiś czas się krzaczą, np. podkład mapy wygląda u mnie zupełnie nieczytelnie. Na każdym sterowniku viewportu. Otworzyłem to samo chwilę potem w 2013 i działa bez zarzutu. Biblioteki materiałów dłużej sie ładują, dłużej się włącza i ogólnie mam wrażenie że 2013 jakoś duzo płynniej u mnie działał.
diabelt Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 No przenikanie to właśnie transparency........ dlatego wolę pracować na consistent. Albo jedno albo drugie. Tak działa - na shaded masz prostą przeźroczystość. W trybie 'consistent colors' masz przeźroczystość taką jak w trybie 'realistic'. Stopniowo renderuje w viewporcie do ostatecznej jakości - stąd powoli znikający noise. Nie da się tego wyłączyć. Nie wiem dlaczego tak to zrobili, ale nie da się tego zmienić.
Shrike Napisano 2 Grudzień 2013 Autor Napisano 2 Grudzień 2013 Hmm, no dobra, dzięki, przynajmniej nie będę więcej marnował czasu na szukanie rozwiązania, którego nie ma. Co do jakości textur w viewporcie: Ja robiłem coś na 2012, a człowiek z tutoriala na 2014 i chyba faktycznie wyglądało gorzej u niego - a raczej musiał zmienić więcej rzeczy niż ja, żeby wyglądało dobrze. Poza zmianą sterownika (chyba najlepiej na direct 3D), to jeszcze jest taki myk, może nie próbowałeś: render setup -> common -> Bitmap Performance (przycisk Setup) -> zaznaczyć Enable Proxy System -> zmienić downscale map na full. Powinno być lepiej.
Ania Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 U mnie najlepiej działa Nitrous (właściwie bez zarzutu, tylko że viewport canvas nie obsługuje), Direct 3d bardzo muli przy większych modelach, a takich jeszcze większych to nawet nie raczy otworzyć. Przy czym zazwyczaj używam widoku Shaded bez żadnych cieni. Wielkość tekstur wyświetlanych przez Nitrous można zmienić skryptem, niestety nie pamiętam nazwy bo mam go tylko w pracy. A błędy miałam z modelami przeniesionymi z wcześniejszej wersji (2012, powywracane normale), przy modelach robionych już w 2014 wszystko było ok. Service paczki macie zainstalowane?
skalpel3d Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 dla mnie meczącym patentem jest automatyka setup gamma/lut wieczne pamiętanie przy zapisywaniu plików z jaką gamma mają być, szczególnie jeśli na wyjściowych nie pracuje się w 2,2. Następny defekt jaki jest nie wiem czy tylko u mnie slice plane w editabled poly jeśli się pracuje np na ścianie z oknami potrafi wytworzyć w nich zbędne polygony, co ciekawe niema tego przy zastosowaniu slice spod editabled mesh. nagminne wywracanie się programu przy włączaniu edytora materiałów szczególnie gdy pracuje z większa ilością dużych tekstur, pod 2013 nie mam z tym żadnych problemów Ania z tymi up to trzeba uważać np tylko 6 z 2013 był sensowny inne potrafiły wywalać dodatkowe problemy :)
rdawlud Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 No ja mam wszystko poinstalowane. A pracuje się naprawdę słabo, gdyby nie to że mam za darmo wersje studencką to byłoby mi naprawdę szkoda pieniędzy za aktualizację bo chyba będe wracał do 2013. nagminne wywracanie się programu przy włączaniu edytora materiałów szczególnie gdy pracuje z większa ilością dużych tekstur, pod 2013 nie mam z tym żadnych problemów no dokładnie to samo mam. Edytor materiałów włącza mi się kilka minut, jak np. teraz. Włączyłem sobie i przeglądam stronki czekając aż się załaduje ;) Albo miganie viewportu jak przesuwam, mam zawsze na shaded bez bajerów żeby było szybko, a i tak czasem znika wszystko na chwilę, załącza się wireframe i dopiero po chwili normalny widok. Bardzo irytuje mnie to przy pracy. Z wersją 2013 nie miałem praktycznie takich problemów.
Kramon Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 No ja mam wszystko poinstalowane. A pracuje się naprawdę słabo, gdyby nie to że mam za darmo wersje studencką to byłoby mi naprawdę szkoda pieniędzy za aktualizację bo chyba będe wracał do 2013. no dokładnie to samo mam. Edytor materiałów włącza mi się kilka minut, jak np. teraz. Włączyłem sobie i przeglądam stronki czekając aż się załaduje ;) Albo miganie viewportu jak przesuwam, mam zawsze na shaded bez bajerów żeby było szybko, a i tak czasem znika wszystko na chwilę, załącza się wireframe i dopiero po chwili normalny widok. Bardzo irytuje mnie to przy pracy. Z wersją 2013 nie miałem praktycznie takich problemów. Kilka minut? Oo Zastanawiam się co jest gorsze wchodzenie w tryb edycji w blenderze jak masz np obiekt 2 miliony i drugi też ma np 2 miliony to przejście z edycji jednego na drugi to też jest chwilowa zwiecha rzędu 30-40 sekund. Czy materiały w maxie :D
rdawlud Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 No 2-3 min. Tak samo jak np. biblioteka z teksturami itp. Z tym, że nie jest to za każdym razem jak włączam edytor a po każdym ponownym uruchomieniu maxa. Jak włączam pierwszy raz to czekam aż to wszystko się załaduje. Potem jest juz normalnie szybko. W 2013 zawsze było szybko.
skalpel3d Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 Wczytywanie hdri powyżej 12000 jest po prostu snem wariata szczególnie gdy chce się je wyświetlić w oknie roboczym, z tego powodu nadał pracuje na 2013 a podobno miało być lepiej w viewportach :)
Ania Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 Kramon to nie ten dział. mam zawsze na shaded bez bajerów żeby było szybko, a i tak czasem znika wszystko na chwilę, załącza się wireframe i dopiero po chwili normalny widok próbowałeś klawisz O (adaptive degradation)? Ale racja, u mnie też niekiedy znikają obiekty, i to w wireframe mode, i pojawiają się dopiero jak przesunę viewport. Mam taką głowę kolesia która najczęściej się pokazuje tylko w aktywnym widoku, a w innych znika.
skalpel3d Napisano 4 Grudzień 2013 Napisano 4 Grudzień 2013 Albo miganie viewportu jak przesuwam, mam zawsze na shaded bez bajerów żeby było szybko, a i tak czasem znika wszystko na chwilę, załącza się wireframe i dopiero po chwili normalny widok. Bardzo irytuje mnie to przy pracy. Z wersją 2013 nie miałem praktycznie takich problemów. zapewne masz włączona degradacje widoku w trakcie ruszania i obracania możesz to skonfigurować w display performance Kramon mówiłem o hdri o rozdziałkach powyżej 12 tysięcy dłuższego boku :) oooooooooo Ania mnie ubiegła :)
Shrike Napisano 18 Grudzień 2013 Autor Napisano 18 Grudzień 2013 (edytowane) A wiecie co zrobić, żeby plane z teksturą był widoczny tylko z jednej strony w viewporcie? W 2012 tak było automatycznie. Bez tego modelowanie przy jednoczesnym blueprincie na left i right jest niemożliwe... Jak podnieść jakoś bitmapów? Blueprint nałożony na plane'a w 2012 wygląda dobrze, a w 2014 jest tak rozpikselowany, że się nie daje pracować. Na Nitrousie. Edytowane 18 Grudzień 2013 przez Shrike
Miłosz3ds Napisano 18 Grudzień 2013 Napisano 18 Grudzień 2013 Co do pierwszego - nie odpowiem Ci, bo nie mam możliwości uruchomienia maxa, a z pamięci nie powiem. Co do drugiego - to zobacz tutaj: http://forums.autodesk.com/t5/3ds-Max-3ds-Max-Design-General/SOLVED-Texture-map-resolution-course-low-in-Nitrous-viewport-Not/td-p/4287722
natas Napisano 18 Grudzień 2013 Napisano 18 Grudzień 2013 A wiecie co zrobić, żeby plane z teksturą był widoczny tylko z jednej strony w viewporcie? W 2012 tak było automatycznie. Bez tego modelowanie przy jednoczesnym blueprincie na left i right jest niemożliwe Jeżeli używasz Vray mlt przechodzisz do Options i odptaszkowujesz Double-sided.
Shrike Napisano 18 Grudzień 2013 Autor Napisano 18 Grudzień 2013 o cudownie, wszystko działa jak trzeba wreszcie :). Dzięki! A ta "kaszka" na consistent colors pozostaje nierozwiązana? :)
_Orion_ Napisano 18 Grudzień 2013 Napisano 18 Grudzień 2013 (edytowane) Po wczytaniu scenki (2014) z nowego ArchInteriors30 wydajność spada do fps:0,377! Praktycznie nic nie da się zrobić. Ta sama scena w 2013 ma fps:998! Tak się zastanawiam za co zapłaciłem te 3,5k za subskrypcję? Nie ma jakiś łatek, żeby to naprawić? Dodam, że zainstalowałem service pack 3. Edytowane 18 Grudzień 2013 przez _Orion_
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się