Jump to content

Vikings - trailer od Platige Image


adek
 Share

Recommended Posts

niby fajne...ale postacie jakoś wklejone wydają się w tło.... fx też sztucznie wyszły jak np. ogień w oku średnio bardzo, korzenie z reki, pióra strasznie się odcinają, tak samo jak płatki kwiatów...itp.. itd... no coś jednak chyba nie wyszło z tym zwiastunem pod względem efektów... bez charakteru....ok kruk jest zarąbisty :D

Edited by Selena
Link to comment
Share on other sites

Ja również mam podobne odczucia, jak zobaczyłem niusa to aż muzykę spauzowałem coby pozachwycać się Platige, a tymczasem się rozczarowałem.

 

Jakbym zobaczył go w telewizji to stwierdziłbym, że całkiem ładny (jak na "normalne" standardy), ale na pewno nie na poziomie Platige :P

Link to comment
Share on other sites

O przygodach przy tym projekcie można książkę napisać, łącznie z tym, że wszystko to było montowane i wymyślane do zupełnie innej muzyki, ale ja tam uważam, że wyszliśmy obronną ręką. Myślę, że niebawem uwolnimy trochę materiałów makingof i gołych plate'ów i się okaże, że z tymi efektami też nie jest źle. Dla nas duża nauka i też szansa zobaczenia od kuchni w jakich szalonych warunkach coś takiego powstaje. TV rządzi się swoimi prawami. Na pewno ludzie szukający spokoju w pracy dla TV go nie znajdą :)

Link to comment
Share on other sites

oj tam oj tam.

na co tu narzekać? spot nie odstaje w niczym od standardów światowych.

ja tam się cieszę, że coraz więcej tego typu produkcji na zamówienie z zewnątrz powstaje w kraju tem.

okienko na świat zaczyna się uchylać.

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy teaser Vikingów od PI zrzucił mnie z krzesła, oglądałem go co najmniej 50 razy i nawet do tej pory czasem odpalam (Vikings teaser). Przez ten teaser zacząłem oglądać serial i nawet mnie wciągnął - pomimo, że nie jest jakiś wybitny. Ten zwiastun już tak bardzo mnie nie porwał, ale wygląda fajnie. Lubię Lorde, ostatnio sporo słuchałem:]

Link to comment
Share on other sites

Kurcze. Ja mam takie mieszane uczucia. Nawet patriotyczne nastawienie nie bardzo pozwala mi przymknąć oko na pewne kwestie.

 

Samo Lorde jest ok. Utwór odpowiedni, a autorka jest teraz modna i rozpoznawalna.

 

@Baggins, nie uważasz, że jest to dość długie? Nawet jak na TV. Zdaje sobie sprawę, że to zostanie jeszcze pocięte itd. Ale jakoś całość jest dość monotonna, a jednocześnie za długa przy takiej narracji.

 

 

Tutaj to ma 30 sekund. Muzyka dodaje trochę lepszej narracji (wydaje się szybsze i bardziej dobitne niż jest w rzeczywistości). Taki wycinek czasu jest dobry dla tego Pana. Ale pozostałe postacie wycięte mogą już tak nie działać i być w jakichś sposób oderwane od całości. Tak mi się przynajmniej wydaje.

http://www.youtube.com/watch?v=08XM5IArdFo

Edited by CzAk1
Link to comment
Share on other sites

Czak1 - to jest najdłuższy edit. Najczęściej chodzi 60 sec, przy Superbowl poszła chyba też 60 ( ale tylko w paru stanach ). Całe założenia spotu wzięły się z wersji z inną muzyką - wierz mi przy bardziej trybalnych, cieższych rytmach to znacznie wolniej wchodzi - i wtedy nawet edit 2.30 był OK. Lorde ma inną dynamikę, nie wszystko dało się*do tej dynamiki dopasować na ostatniej prostej. Dajemy składkę nadłuższą, bo nie chcielibyśmy, żeby te wszystkie ujęcia poginęły :-) Maciek z ekipą włożyli w to masę pracy w dosyć trudnym okresie. Generalnie głowny montaż ma prawie 4 minuty - z tego stacja już sama ciachała sobie krótsze wersje dla różnych bohaterów.

Link to comment
Share on other sites

Hm, ciężko pisać nie będąc w kwestii postprodukcji nawet amatorem tylko leszczem...ale mam nadzieję że nikt tu mnie nie zje za moje subiektywne odczucia - dla mnie całe ujęcie początkowe gdzie ten wiking stoi na korzeniach drzewa leży i kwiczy:( Dla mnie ta postać po prostu tam nie pasuje - chodzi o oświetlenie i odczucie jakby była wycięta. Do tego w momencie ZOOM'u na tą postać zaczyna się bardzo mocno rzucać w oczy że drzewo to płaski rysunek a nie 3D...Camera Mapping ale jakby nie wszystko było SOLIDAMI na które nałożono teksturę drzewa. A nawet bym się pokusił o stwierdzenie że są to 3 płaskie warstwy - człowiek, za nim drzewo płaskie, i za tym drzewem environment czy jak to się tam zwie.

Zdecydowanie najsłabsze ujęcie z całego filmiku. Reszta całkiem dobra, naprawdę dobra.

Link to comment
Share on other sites

oi,

co do drzewa to chyba cale bylo modelem, tym bardziej ze caly klip jes w jednym miejscu ogranym wiec mialoby sens zrobienie modelu:)

co do slabych fx'ow, to sie mocno nie zgodze, ogien, piora formujace bron, reka, skora na glowie czy rozpadajaca sie zbroja to nie sa proste tematy i trzeba sobie troche krwi napsuc zeby uzyskac dobry motion,

co tutaj najbardziej kluje jak juz to niedokonczone compo, bo takie mam wrazenie ze czasu na nie zabraklo,

Link to comment
Share on other sites

A ja się będę upierał co do jakości pierwszego ujęcia (reszta mi się podoba i jest raczej OK). Trailer obejrzałem jeszcze 4 razy. Drzewo wygląda jak 2D (ruch kamery i to jak się przesuwa drzew i to co za nim zdradza że jednak to raczej płaskie warstwy).I nadal uważam że postać wikinga stojącego przed drzewem to najsłabszy punkt całości. Ta sama słabość wychodzi przy ostatnim ujęciu gdzie postacie są prezentowane na tle drzewa - no nie składa się to w jedną spójną całość - postacie wyglądają jak wklejone z innego filmu. Porównałem jakość FX'ów z poprzednim klipem ale trudno to zrobić - poprzedni klip jest praktycznie cały 3D, nie ma postaci tylko animacje 3D, a tu żywi ludzie. Jak wiemy łączenie żywego z syntetycznym otoczeniem jest mega trudne... Ja szanuję każdą pracę bo każda praca wymaga wysiłku - czy to wizka kubka do kawy czy 5 sekund lotu przez miasto niszczone wybuchami. Wszędzie trzeba się naklikać - ale czasem tego klikania nie widać...I dla mnie w tym pierwszym ujęciu z wikingiem na tle drzewa właśnie ta ciężka praca umknęła:( Znając życie termin był dla PI kosmiczny, ilość pracy jeszcze większa, a temat trzeba było zamknąć na termin i już. Czepiam się tylko szczegółów - nie całości. Całość jest naprawdę dobra.

Link to comment
Share on other sites

mnie tam się podoba, chętnie bym zobaczył więcej:)

taka spokojna muzyka dobrze się komponuje w połączeniu ze slow motion. idealnie wykonany montaż z przejściami na akcentach oraz ładne kadry.

epicki zwiastun jak dla mnie.

świetne skrzydełka i piórka, ale ten kogut hehe rozbawił mnie:) planowany był czy taki spontan w trakcie produkcji?

Link to comment
Share on other sites

Niestety trailer jest nudny, przegadany. Całość wygląda jak zlepek przypadkowych scen, jakoś słabo się to ze są wszystko komponuje. Pojedyncze sceny robią wrażenie, jako całość jednak nie podoba mi się. Po 1 minucie wyłączyłem, nie dałem rady wytrzymać. Trailer z 2013 świetny, dużo bardziej mi się spodobał.

Link to comment
Share on other sites

Drzewo i tła są full 3D. Ruchy kamer finalnie tego nie pokazały w praktyce, ale scenografia była całkowicie w 3D - inaczej nie dalibyśmy rady tego opędzić inaczej przy tej ilości ujęć. Każdy element ma swoje znaczenie w nordyckiej mitologii - w tym spocie mało co jest przypadkowe. Kogut to znak wojny, pióra to atrybut bogini Freyi i tak dalej. Nawet ustawienie finalnej grupy odpowiada z grubsza znakowi gungir. Ujęcia otwierającego oryginalnie nie było, ale z powodów symboliki bardzo zależało naszym klientom w takim a nie innym zaczęciu spotu. To tableau było od samego początku ujęciem dosyć kłopotliwym - dla nas nauczka na przyszłość, żeby następnym razem cisnąć na chociaż kawałek żywej scenografii na planie.

Link to comment
Share on other sites

fajna stylizacja, mimo ze troche na nie ta epoke ;)

ciekawe z ta muzyka. czy to dziala na zasadzie - fani poprzedniego sezonu i tak obejrza, a nowych trzeba przyciagnac czyms z innej beczki?

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie trailer wizualnie bardzo fajny. Nie ma się co czepiać kwestii merytorycznych bo dobrze wszyscy wiemy jak wygląda praca z klientem. Czasami jeden absurd popędza kolejny, a ekipa realizująca projekt musi zachować równowagę pomiędzy poziomem wykonania, a życzeniami i zmianami życzeń klienta.

 

Wizualnie gryzie mnie tylko pierwsze ujęcie, które jest płaskie. Może takie były wytyczne, ale trochę można było to inaczej złożyć w kompozycji, dodać atmosfery powietrznej , co by ten wiking nie był przyklejony jak karton do drzewa. Głębia ostrości też tu nie gra jak dla mnie. Widać, że może DOFem chciał ktoś właśnie zwiększyć odległość postaci od drzewa, ale mam wątpliwości czy efekt finalny jest poprawny w tej sytuacji. Choć najbardziej gryzie ten lekki ruch kamery w bok, który ujawnia, że wiking jest płaską warstwą.

Reszta wydaje mi się, jak zawsze na dobrym poziomie PI :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy