ikkiz Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 Postanowiłem samodzielnie wykonać z werteksów w programie doczyde komputerowy model trójwymiarowy pojazdu "Patmobil" (nie Batmobil), który możecie obejrzeć na twojejtubie pod adresem url takim: http://www.youtube.com/watch?v=XjDF8ftB8ZM oto komputerowo (w procesie renderingu) wygenerowane obrazy tego modelu. model w chwili obecnej jest częściowo niekompletny, gdyż prace nad nim są aktualnie w trakcie.
floo Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 @ikkiz dołączasz do grona tych co kochają detal :) Czekam na więcej!
ikkiz Napisano 3 Marzec 2014 Autor Napisano 3 Marzec 2014 gaźnik mnie trzymał w miejscu przez tydzień, albo dłużej. teraz już może poleci, choć jeszcze wnętrze kabiny z całym szmelcem i deską rozdzielczą jak w komputer w "przybyszach z matplanety" mogą być koszmarne.
2013 Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 Magik! I jeszcze lewituje, niesamowite! Bardzo fajny!
ikkiz Napisano 3 Marzec 2014 Autor Napisano 3 Marzec 2014 :) dzięki zaawansowanym technikom cyfrowym będę dodawał nawet kilka werteksów naraz.
kliment woroszyłow Napisano 3 Marzec 2014 Napisano 3 Marzec 2014 zapowiada się bardzo ładnie... jak na zaawansowaną technikę cyfrową... muszę przyznać!:) a silnik wiesz jaki robisz? Wygląda mi na coś z rodziny P & W, ciekawość który. będę zaglądał :)
ikkiz Napisano 3 Marzec 2014 Autor Napisano 3 Marzec 2014 @kliment woroszyłow: Silnik to czeski Avia M462, modyfikacja ruskiego Ivchenko AI-14, ale też bardzo podobny do kolejnej modyfikacji: Vedeneyev M14P. Ciężko miałem znaleźć, ale mrys Marek Ryś z blenderowni (nie wiem czy tu ma konto) mnie naprowadził. Budę sam znalazłem, jest z Forda Pickupa rocznik 1937, tylko z obniżonym dachem.
ikkiz Napisano 4 Marzec 2014 Autor Napisano 4 Marzec 2014 nic nowego, ale tak się renderuje moja scena bez żadnych zmian po włączeniu addona "clay". Świecące plejny też się sklajowały, więc świeci tylko lampka typu lamp, efekt się zrobił romantyczny, to wrzucam.
2013 Napisano 16 Marzec 2014 Napisano 16 Marzec 2014 Gruba robota, fajne to drugie ujęcie! Mógłbyś tak wstawiac fotki jak poniżej? Przyjemniej się ogląda :)
ikkiz Napisano 16 Marzec 2014 Autor Napisano 16 Marzec 2014 No racja. Zapomniałem, że tu jest ten fajny skrypt i się gimnastykuje z wkładaniem linkowanej miniatury.
ikkiz Napisano 17 Marzec 2014 Autor Napisano 17 Marzec 2014 Nie ma się czym chwalić, bo są tymczasowe. Każdy, z wyjątkiem poniższego, to mix shaderów diffuse z glossy, przy różnym roughtness w glossy. Będę je potem brudził, rdzewił, rysował, plamił... a tu jest jeden ciekawszy materiał - pleciony pancerz przewodu. Nie wiem, czy dobrze puściłem kierunek anizotropowego shadera.
Azbesty Napisano 17 Marzec 2014 Napisano 17 Marzec 2014 do tangenta wywal tą teksturę. tylko podłącz node tangent z UV'ką hehe też siedzę na 2.7 swoją drogą :D
ikkiz Napisano 18 Marzec 2014 Autor Napisano 18 Marzec 2014 @Azbesty: jak bym podłączył node tangent z uv-ką, to bym miał anizotropowość w jednym kierunku, a ten pancerz jest pleciony na jodełkę i to pod kątem 45* (prostą szachownicę było łatwiej zrobić, więc skos ma zrobiony ułożeniem na UV). Jak bym zrobił, jak mówisz, to nie było by efektu, że jedne druciki odbijają światło w jednym kierunku, a prostopadłe są anizotropowe w prostopadłym kierunku. Chyba, że cię nie rozumiem. A tak, na czerwonym idą w kierunku U, a na zielonym idą w kierunku V (czy tam odwrotnie, nie pamietam) @Matchias mam takie repozytorium podpięte do Linuksa, z którego mi się świeże kompilacje instalują jak aktualizacje co 2 albo 3 dni. Jak by nie to, to w Mint i chyba też w Ubuntu Blender się instaluje w wersji 2.66 :) 2.69 mam rozpakowany i odpalam z katalogu, 2.70 też, ale łatwiej odpalić z menu start tą wersję z repo, Bugów się nie boje, wręcz liczę, że jakiegoś trafię i bohatersko zgłoszę :) więc tak już od roku siedzę na "bleedeng edge technology"
ikkiz Napisano 21 Marzec 2014 Autor Napisano 21 Marzec 2014 świece i rurki z powietrzem układu rozruchowego dorobiłem to w zasadzie cały silnik. ups, zorientowałem się taraz, że mam gaźnik ukryty, nie ma na renderze.
floo Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 @ikkiz przy takim detalu pozostaje pytanie - czy będą testy silnika na hamowni? :)
ikkiz Napisano 22 Marzec 2014 Autor Napisano 22 Marzec 2014 (edytowane) Fajnie, że się na razie podoba, chyba mogę powiedzieć, że najtrudniejszy element gotowy. Ale z drugiej strony właśnie się skończyła pomoc blueprintów i przekrojów z dokumentacji, z zaczną się foty zardzewiałego i umazanego smarem rat roda, więc być może graviora manent: najgorsze dopiero nadejdzie. Tak przy okazji, jako produkt uboczny powstały dwa tip tuty dla piratów (oba w HD) [video=youtube_share;j52HQdFgC1c] [video=youtube_share;S4uMKt3K43E] tylko dla użytkowników TurboElo 2.0, zaawansowanego programu do czyde Edytowane 22 Marzec 2014 przez ikkiz
2013 Napisano 22 Marzec 2014 Napisano 22 Marzec 2014 Bardzo fajnie tłumaczysz, miło się słucha, co prawda nie uczę się blendera, ale z przyjemnością zobaczyłem całość!
floo Napisano 22 Marzec 2014 Napisano 22 Marzec 2014 @ikkiz tricków używasz? szczwana bestia z ciebie.
ikkiz Napisano 22 Marzec 2014 Autor Napisano 22 Marzec 2014 no, zauważyłem, ze są takie ficzery, których nigdy nikt nie tyka w mainstrimowych tutorialach z Piekarni i z Australii. Na przykład ustawienie clippingu przy modelowaniu, żeby się dobrać do zasłoniętych verteksów, albo użycie Alt B, żeby ukryć wszystko, prócz wycinka przestrzeni... Nikt nie używa maskowania i ukrywania siatki w trybie sculpt, Nikt nie tyka Transform orientation, albo wyrównania widoku do ściany/modelu. A to wszystko działa i ratuje dupę w zagmatwanych sytuacjach. To pomyślałem, że się podzielę na bieżąco.
floo Napisano 22 Marzec 2014 Napisano 22 Marzec 2014 Jestem jak najbardziej na TAK! Powiew świeżości i konkretnie na temat. A gdybyś miał ochotę zrobić prezentacje składania takiego silnika. To polecam Addon Oscurart Action Offset - Motion graphics.
ikkiz Napisano 23 Marzec 2014 Autor Napisano 23 Marzec 2014 jeszcze trochę części i stelaż. Jest dość wiernie, choć nie zrobiłem części, które nie są zamontowane do ratroda
JakóbM Napisano 23 Marzec 2014 Napisano 23 Marzec 2014 A nie szkoda czasu na taką zabawe w blenderze. Jeśli masz smykalke do mechanicznych rzeczy to czy nie lepiej robić coś takiego w jakimś mechanikalu typu Inwentor, Solid Works, Catia , NX ? Poświęcasz tyle czasu a gdybyś to robił w tych programach to miałbyś możliwość równolegle mieć parametryczny model, bazę do stworzenia rysunków 2d ,albo jakiejś tam analizy MES. Silnik wygląda pięknie i pewnie jak każde ustrojstwo mechaniczne które stworzysz ale tylko wygląda. Nie warto zrobić tego inaczej ?
ikkiz Napisano 24 Marzec 2014 Autor Napisano 24 Marzec 2014 @JakóbM W pytaniach zawarłeś odpowiedź. Nie szkoda mi czasu na taką zabawę w Blenderze. Nie warto zrobić tego inaczej. Idź spytaj Klimenta, czy mu nie szkoda czasu w maxie modelować Henschela, tam też raczej nie zrobi analizy MES (cokolwiek to jest). Bo jaką ja tam mam smykałkę do mechanicznych rzeczy, ja głownie cycki robię?
ikkiz Napisano 23 Kwiecień 2014 Autor Napisano 23 Kwiecień 2014 jest tylko kilka zdjęć i wideo krótkie, a jeszcze w dodatku wszystko w naturze jest pordzewiałe albo w kolorze starego usmarowanego żelastwa, więc trudno się dopatrzeć szczegółów zawieszenia, no ale powoli, po troszku...
Sebazx6r Napisano 23 Kwiecień 2014 Napisano 23 Kwiecień 2014 Ten przód jest Mega fajny designersko :). Fajny model sobie wybrałeś. Tylko qrde Fajnie by wyglądał jakbyś tył zrobił ala Pikap :)....
ikkiz Napisano 24 Kwiecień 2014 Autor Napisano 24 Kwiecień 2014 @dexter47 Silnik to czeski M462-RF montowany w Zlín Z32, ale jest bardzo podobny do Ivchenko AI-14 a ten z kolei był montowany w polskich Wilgach @Sebazx6r no będę robił jak najbardziej zgodny z oryginałem. Tam z tyłu są zbiorniki ciśnieniowe potrzebne do rozruchu - muszą być i fajnie wyglądają. Dzięki za film, przyda się, bo jest tam kilka cennych ujęć.
kliment woroszyłow Napisano 27 Kwiecień 2014 Napisano 27 Kwiecień 2014 Fajny ten przód :), A jak będzie wyglądał z tyłu?
2013 Napisano 27 Kwiecień 2014 Napisano 27 Kwiecień 2014 No fajny ten przód, elegancko się komponuje!
ikkiz Napisano 27 Kwiecień 2014 Autor Napisano 27 Kwiecień 2014 z tyłu jest tylko tylni most, fajowskie światła i dwa zbiorniki na sprzężone powietrze, bo ten silnik startuje na sprężone powietrze
Pawlito Napisano 27 Kwiecień 2014 Napisano 27 Kwiecień 2014 Powiem ci że jak człowiek mysli że juz widział wszystko to zawsze zjawi się ktoś i powie że byłes w błędzie. Myślałem że ten silnik gwiezdzisty to twoja interpretacja, lub jak kto woli, wartość dodana. Widziałem auta z silnikami odrzutowymi, ale z lotniczymi tłokowymi... ah grubo.
ikkiz Napisano 27 Kwiecień 2014 Autor Napisano 27 Kwiecień 2014 @dexter47 wiem, że się różni. zrobię jeszcze raz, bo tego praktycznie nie da się edytować przez te "żeberka" i kratę z przodu- pogięły by się. @Pawlito Najpiękniejszy samochód na świecie (choć do jazdy się nie nadaje). Od pierwszego wejrzenia, wiedziałem, ze kiedyś muszę go wymodelować.
kliment woroszyłow Napisano 27 Kwiecień 2014 Napisano 27 Kwiecień 2014 I Ty kiedyś mówiłeś że mój samolot jest brzydalem!? :D
ikkiz Napisano 27 Kwiecień 2014 Autor Napisano 27 Kwiecień 2014 turpizm technologiczny :D zwymiotował bym tęczą z brokatem, jak bym miał wymodelować Lambo
kliment woroszyłow Napisano 27 Kwiecień 2014 Napisano 27 Kwiecień 2014 To akurat rozumiem...mam podobnie.
Monio Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 Ikkiz- Silnik super mi się podoba. Nigdy nie wymodelowałem niczego bardziej żlożonego. Reszta elementów wykonana jest też na poziomie ale jak to określiłeś "turpizm technologiczny" do mnie nie przemawia. ;) Jak zamierzasz go teksturować? Ma być błysk i brylantyna czy brud i rdza? Trzymam kciuki. Poświęcasz tyle czasu a gdybyś to robił w tych programach to miałbyś możliwość równolegle mieć parametryczny model, bazę do stworzenia rysunków 2d ,albo jakiejś tam analizy MES. Silnik wygląda pięknie i pewnie jak każde ustrojstwo mechaniczne które stworzysz ale tylko wygląda. Nie warto zrobić tego inaczej ?Pytanie brzmi, czy nie szkoda tracić czas na solidworksy i robienie analizy MES czymkolwiek to jest do modelu którego jedynym zastosowaniem będzie wyrenderowana ilustracja? Nie, nie warto. Tak samo jak nie warto przygotowywać do druku modeli które nie mają być drukowane i robić symulacje mięśni na postaciach które nie będą się animowały. To się nazywa overkill.
ikkiz Napisano 2 Maj 2014 Autor Napisano 2 Maj 2014 będę go brudził fest na całordzawo, tak jak w orginale, ale dopiero jak już skończę wszystko, żeby najpierw zachować sobie błyszczącą wersję funkiel nówka z foliami na siedzeniach. Potem będę brudził i żeby się nie zarżnąć z UV, będę próbował proceduralnie i z mapowaniem box, object i wykorzystując dirty vertex colors, a UV tylko tam Gdzie napisy, zegary ... Zriguje drzwi i zawieszenie i zrobię parę shotów z wolumetryką, że niby nadymił w garażu :)
Monio Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 Cycles będzie do takiej rdzy idealny. Zamiast dirty vertex color polecam ci jednak zmapować model (nawet byle jak z masą seamów) i pobawić się bakeowaniem w cyclesie. Wypalisz sobie AO albo jakiś OSLowy skrypt jako mapkę do dalszych działań, potem proceduralne texy i box maping tak jak planujesz, lepszy rezultat wyciągniesz. Następnie możesz już gotową texę wypalić i zaoszczędzisz na czasie renderu krocie. Mapki proceduralne na diffuse color bakeują się bardzo szybko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się