Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

WitamZ przyjemnością chciałbym zaprezentować tutaj po raz pierwszy, mój najnowszy projekt. Jest to wizualizacja/wariacja projektu House O - Jun Igarashi Architects, który wybrałem do tej realizacji. Jest to kontynuacja w jakimś sensie, poprzedniej mojej "Matsubary" House in Matsubara, czyli próba pociśnięcia realistycznej wizualizacji, na bazie prostego projektu, bez szczegółów i detali. Nad całością pracowałem w sumie 3 miesiące, po godzinach, końcówkę, ze względu na ciężki rendering w Maxwellu, realizowałem w firmie. Kilka słów o samej realizacji. Modelowałem całość w Modo, scenę zestawiałem w CInema 4D, cały rendering szedł w Maxwellu 3. Tak jak przy realizacji wspomnianej Matsubary, tak i tutaj, chciałem w jakiś sposób "zbadać", co można wycisnąć z najnowszego renderera NextLimit. Wiele efektów można osiągnąć bardzo prosto w photoshopie, jednak moim celem było zasymulowanie fizycznych efektów w pełnym 3D i rendering. W 3D jest prawie wszystko poza finalnym postpro ( kolory, kontrast itp ) w photoshopie, lightroom i red giant looks, a głównie:- wszystkie obiekty scen są opracowane w 3D ( owady, krople wody na liniach energetycznych, zieleń, cały "osprzęt" leżący na terenie itp. )- ruchome obiekty jak owady pod latarnią w ujęciu nocnym, nad krzewami w panorami dziennej, jesienne liście to animowane obiekty 3D z funkcją Maxwella object motion blur- efekty dyfrakcji, wolumetryka scen, para nad klimatyzacją oraz kanałem są efektami wyrenderowanymi w Maxwellu- DOF - Maxwell- zdecydowana większość powierzchni terenu ( ziemia, chodniki, krawężniki, asfalt ) są opracowane z użyciem displacementZapraszam do obejrzenia zestawu renderów i małego filmu, któr trochę obrazuje jak to wszystko wyglądało.

 

 

Dziękuję za odwiedziny!

 

Pozdrawiam

Neb

 

autumnfinala.jpg autumnmosaica.jpg autumnpanoaa.jpg autumnpanoba.jpg dayfinala.jpg daymosaica.jpg daypanoaa.jpg daypanoba.jpg daypanoca.jpg nightfinala.jpg nightpanoaa.jpg nightpanoba.jpg

  • Confused 1
  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co kolejny render, tym lepiej wygląda (pierwszy wypada moim zdaniem najsłabiej z racji zbyt dużej poświaty wokół budynku, choć to nadal wysoki poziom). Kapitalne, szczegółowe, seria ma wyjątkowy urok, który nie tkwi nawet w stricte realiźmie, ale takiej jego malarskiej odmianie. Brawo.

Napisano

Dziękuję za komentarze!

skalpel3D - o to w sumie chodziło, żeby było trochę pod górę z tą "brzydotą".

mookie - jesień to z kolei mój faworyt. Ten widok oddał najbardziej detale sceny. Oryginalne rendery mają 6000 pix, a i tak wielu efektów nie widać wyraźnie. To jest ograniczenie cyfrowego obrazu. To co napisałeś jest dla mnie ważne, ponieważ w pewnym momencie pracy nad tym projektem, gdy zabrałem się za ustawianie z grubsza finalnego wyglądu pierwszych ujęć, mając na uwadze realizm sceny, zacząłem mieć wątpliwości, ponieważ wpakowałem swoje trzy grosze do tego. Po chwili refleksji, uzmysłowiłem sobie, że to przecież moja robota i powinna być w stylu, który mi odpowiada :) Tak też poleciałem do końca. Dziękuję.

Napisano

Widziałem przed chwilą na everach. Geniusz niewyobrażalny! Napatrzeć się nie moge :)

Wyszło fantastycznie, szczególnie zielonki. Gratuluje talentu i ciężkiej pracy!

Pozdrawiam.

Napisano

Bardzo podoba mi się zieleń, woda na drutach, popękany asfalt, cudne wykonanie.

Brakuje większej ilości zbliżeń, bo im bliżej tym smaczniej to wygląda.

Wiele genialnych akcentów, chociażby wspomniana woda na drutach, albo kamyczki przy krawężniku czy owady, świetnie znasz się na swoim fachu, podziwiam!

 

Bardzo bym prosił o wskazanie mi drogi do wykonania takiego popękanego asfaltu.

Coś o co mógłbym się zaczepić aby się tego nauczyć, dziękuję!

Napisano

Xmass - dziękuję bardzo :) 2013 - dziękuję również! Podstawa dla asfaltu i tego typu powierzchni to zestaw bitmap. Przy takim zakresie ulicy bitmapy muszą mieć rozdzielczość co najmniej 10 000 pikseli. Same pęknięcia jak i nierówności to displacement. Odpowiednio przygotowana siatka. Maxwell ma dwie opcje displacement, jedna powiedzmy standardowa, a druga którą zazwyczaj stosuję, dzieli siatkę coraz drobniej podczas kolejnych faz odświerzania renderu. Bitmapy do displace powinny być co najmniej 16 bitowe, a nawet zalecane jest użycie 32 bitów. Reasumując displace i dobrze przygotowane bitmapy to podstawa.

Azbesty - nie jestem zwolennikiem konfrontacji surówki czyli wyjściowych renderów z finalnymi widokami. Jest pewna niepisana zasada, że próbujemy cisnąć rendery aby były jak najbliższe do finalnego efektu. Im bliżej tym lepiej. Przy realistycznych efektach jest pożądane aby wyjściowy render był bliski finalnego obrazu, ja jednak zawsze staram się ustawić render pod postprodukcję. Zostawiam przestrzeń "od góry" i "od dołu" tak żeby mieć możliwość kontrastowania i obróbki obrazu w postprodukcji. Dodatkowo maxwell działa w trybie reinhard, który jest "tępy" ale dobrze się go edytuje w postpro. Finalne rendery cdlowo są lekko ustawione pod edycję, a nie do końca pod finalny wygląd. Postaram się coś znaleźć :)

Napisano

No, w końcu skończyłeś. Gratulacje za projekt i wytrwałość ;) Chociaż i tak wstydź się, że dłubałeś mapy w takich rozdzielczościach tylko po to, żeby potem wrzucić rendery w tak małej rodziałce ;)

Napisano

Dzięki Chasdiel, skończyłem :) Odpowiadając na Twój post. Drodzy forumowicze, klikając bezpośrednio na wizualizacje otwierają się naprawdę duże pliki. Stormwind - dziękuję za miłe słowa.

Napisano

A ja jeszcze bym dopytał, ile trwał czas renderingu. Maxwell jawił mi się zawsze jako jeden z wolniejszych silników renderujących, ale może coś się pod tym względem zmieniło.

Napisano

blukazs - thx!

mookie - wiedziałem, że prędze czy później to pytanie padnie. To czy dany silnik renderujący jest wolny czy szybki, należy rozpatrywać w oparciu o to co liczy. W tym przypadku liczył wszystko czyli rozszczepienie światła jeśli występuje, kaustykę, displace na najwyższych ustawieniach, antyaliasing którego się nie ustawia tylko po prostu program go rzeźbi ile wlezie itp. Algorytmy światła też są inne niż w programach, które "fejkują". Dodatkowo była w użyciu volumetryka, czyli cała scena była wypełniona definiowaną atmosferą, którą także należało wyliczyć. O motion blur na kamerce nie wspominam :) Biorąc pod uwagę powyższe, czasy należy określić jako absurdalne w potocznym rozumieniu :) Ogólnie widok w rozdzielczości 6000 pix liczyłem po sieci na 4 kompach klasy i7-3770 3,9 GHz.

Napisano

NEBULA - respect na dzielni:) 3 miesiące dziergania i to w swoim prywatnym czasie, dla siebie samego? Masz chłopie charakter:) Detal powala. Wszystkie rendery biorę i przytulam. Nie wydziwiam :) Artyzm na wysokiej półce. Że też chciało Ci się nawet te drobne kamyczki przy trawie robić...jesteś klasą sam dla siebie :) Ciekawe czy ktoś tu pójdzie podobnym tropem i zbliży się do tego co osiągnąłeś. Lubię takie momenty na forum, gdy po wielu pracach które tu oglądam i są dobre, lub bardzo dobre, ja wciąż czekam na jakiś przełom...i czekam, i czekam...i nagle JEB, prosto znikąd ląduje tu coś takiego...kolejne przesunięcie poprzeczki w górę :) Motywujące.

Dzięki za ucztę dla oczu i pozdrawiam

Krzysztof Czerwiński

Napisano

Budynek mi sie nie podoba - ot boxy jak to w nowoczesnej architekturze... ALE render i otoczenie, ilosc detalu, realizm, swiatlo... WOW. Wymiata. Czysty miodzik.

Napisano

Kwintesencja podejścia do grafiki 3D, gratulacje :) Jesteś perfekcjonistą i to widać w każdym detalu, świetna robota. No właśnie, dobry renderer można poznać po dobrym displacemencie ;)

Napisano

Dziekuję Panowie za kolejne miłe słowa. alex3d - displace maxwella jest bardzo "user friendly" :) rasie - takie były główne założenia zarówno dla Matsubary jak i House O, żeby ciągnąć prostą bryłę, bez fajerwerków na maksimum. Miło, że zauważyłeś tę ideę.

Napisano

praca genialna tu nie ma co dodawac, ale ten system mulitilight maxwella czad, super zabawa i to po wyrenderowaniu, naprawde fajna zabawka ulatwiajaca korekcje, podoba mi sie :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności