Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

Chcialem poinformowac ze w okolicach poczatku grudnia online pojawi sie trailer krotkometrazowego filmu animowanego "Empsillnes" w mojej rezyserii. Tym razem norden dal rade trzymajac projekt w poltajemnicy meczac nim znajomych na fb i skonczyl to co zaczal. Caly projekt zajal w sumie rowno 4 lata. Ponizej umieszczam zdjecia promocyjne. W grudniu w tym samym temacie pojawi sie teaser/trailer. Pozdrawiam Jakub Grygier

149.jpg151.jpg150.jpg152.jpg

Edytowane przez norden
poprawialem tytul wg zasad watku.
  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Dzieki guys.

Short trwa 12 minut. Wyrenderowany w 2K na 3x GPU w kuchni i moim pokoju do EXR przez 5 miesiecy. (w koncu zmienilem korki w domu na lepsze a pradu ciagnalem tyle co cala klatka razem wzieta:p i pol klatki obok) Obecnie czekam az muzyk i sound designer skonczy jedno zlecenie w czasie gdy ja robilem postprodukcje. Dlatego teaser bedzie dopiero w przyszlym miesiacu. Po styczniu bedzie wiadomo czy gdzies sie ten filmik zalapal na listy. Pracujemy rowniez nad paczka DCP ale to narazie sie nie spieszy.

pozdro... wiecej w grudniu

Edytowane przez norden
Napisano

Czaad! Wygląda bardzo interesująco, pamiętam jeszcze Twoje pierwsze ujęcia jak w Techlandzie dawno temu pokazywałeś, cieszę się, że udało ci się zakonczyć. Gratulacje i powodzenia!

Napisano

WWWoj >// Tamtego szorta (Adevale3313) nigdy nie skonczylem i nigdy nie bede do niego wracal. Aczkolwiek... Ten obecny szort egzystuje w tej samej linii czasowej i uniwersum. Chcialbym tylko podwazyc to co napisales, ze pokazywalem komukolwiek w calosci publicznie ten film ktory teraz udalo sie skonczyc poza ekipa z ktora pracowalem. Film w pierwszej kolejnosci bedzie mozna zobaczyc tylko na festiwalach.

Napisano

hehe spoko! Nic takiego nie napisałem :) pokazanie znajomym z pracy to jeszcze nie upublicznienie :) tym bardziej, że to były jakieś pierwsze ujęcia i nie tego filmu jak się okazuje ;), ale rozumiem twoją opiekuńczość nad nowo powstałym dziełem :)

Powodzenia na festiwalach.

Napisano

12 minut, nice.

Ciekawa sprawa z tym renderingiem. Mnie osobiście cholernie ciekawi co stało za decyzją, że całość postanowiłeś wypiekać w domu, a nie na zewnętrznych renderfarmach. Wiadomo, że jedno i drugie rozwiązanie kosztuje (prąd nie jest za darmo). Domowe jest chyba wygodniejsze i bardziej elastyczne (tańsze? - to ciekawa kwestia przy 5 miesiącach i takim poborze), z kolei zewnętrzne wypiekanie jest jak mrugnięcie okiem. Kurcze w końcu to 18000 klatek (!) (przy założeniu że 25fps)

 

Aczkolwiek przez pięć miesięcy chyba można było zaoszczędzić na ogrzewaniu, piekarniki robią swoje ;)

Napisano (edytowane)

Ogolnie cena renderowania na zewnatrz gdy liczylem wynioslaby ok 8000zl liczmy 10k.

Cena pradu przy renderingu w domu kosztowalo ok. 1800zl. Roznica 8000 - 1800 to akurat tyle ile kosztowal moj komputer do pracy (Nie kupowalem niewiadomo jakiej maszyny zeby czasem nie przecholowac. Maszyna do renderu musi byc mocniejsza niz Twoj komputer do pracy). Komputer do renderu kosztowal troche wiecej, ale karty sprzedaje wiec czesc sie zwroci. Poza tym nie mam zaufania do zewnetrznych uslug a dwa nie uwazam ze moglbym pracowac z taka predkoscia i byc tak elastyczny w poprawianiu bledow jak renderujac na wlasnej maszynie. Gdy zaczynalem rendery sceny w filmie wymagaly wykonczenia. Cala moja praca polegala na zazebianiu sie renderingu i konczenia passow pod render. Gdybym nie skonczyl passu na czas opoznialbym rendering co motywowalo dosyc mocno. Staralem sie zawsze byc jakies 4-5 ujec przed renderem. Co dawalo ok 3-4 dni swobody. Niektore sceny wazyly po 1,4Gb wiec upload tego razem z teksturami... mijalby sie z celem.

BTW chce kto kupic ASUS GTX Titany Black 6Gb po 3600zl za sztuke w pudelku i z gwarancja. Mam dwa ale sie ich z radoscia pozbede

Edytowane przez norden
Napisano

No to są informacje..po prostu.. sól tej ziemi :D

Czyli nie tak źle (a prawdę mówiąc całkiem nieźle) rysuje się finansowa sprawa opłat za prąd. Myślałem, ze to są większe kwoty.

Info cenniejsze niż złoto, thnx!

Napisano

No niezle. 12min wow. Nie moge sie doczekac.

A zdradz co to za silnik do renderowania ze na GPU. Miales jakies ograniczenia ktorych sie trzymales w zwiazku z tym? Jak to to sie sprawdza w produkcji.

Gratulacje Norden.

Napisano (edytowane)

Guru>// Renderowalem pod Iray. Moze w podpunktach napisze o wrazeniach

PLUSY

+ Mozesz policzyc wiele rzeczy 30 razy szybciej niz na CPU.

+ Motion blur dostajesz praktycznie za friko

+ O dziwo majac 32Gb pamieci ani razu nie braklo jej przy liczeniu nawet ogromnych scen po 15mln poly z setkami materialow.

+ Nigdy nie wysypal mi sie render (pare razy tylko na osiedlu prad byl odlaczony w zwiazku z przebudowa drogi)

+ Czasem ustawiasz po prostu jedno swiatlo i jestes DONE! Nie potrzebujesz ustawiac wiecej swiatel...

+ Mozesz odpalic 2 rendery naraz na jednej karcie graficznej jezeli oba rendery licza sie w miare szybko.

+ dodanie drugiej karty graficznej przyspiesza prace rowno x2.

 

MINUSY

- Czasem nawet 1600 iteracji nie wystarcza by usunac szum na obrazie... wiec czasy na ramke moga osiagac nawet po 20 minut by to zniwelowac do konca zwlaszcza w ciemniejszych partiach obrazu tam gdzie oswietlenie jest przygaszone

- Sceny nie moga osiagac zbyt wielkich rozmiarow. Im wiecej powierzchni posiadasz na scenie tym liczenie oswietlenia trwa dluzej.

- Istnieje wyrazny problem z tym jak motion blur laczy sie z innymi rendererami.

- Nie wszystkie passy da sie wyrzucic z Iray. Jestes rowniez zmuszony do liczenia pod CPU.

 

Wiecej problemow lub plusow nie jestem w stanie wymienic poniewaz zalozeniem projektu bylo by wszystko bylo jak najprostsze. Tak wiec nie uzywalem zadnych zlozonych funkcji czy pluginow lub cokolwiek innego moze przyjsc wam do glowy. Wszystko mialo byc proste jak drut i calosc miala zostac zlozona w compo. Kompzycje byly robione z szablonu tzn. Wyrzucajac pewne passy te passy mialy juz przygotowane dla siebie sloty w kompozycji. Inaczej nie bylbym w stanie przerobic 194 ujec samemu. Scenariusz do filmu byl wrecz napisany w ten sposob by tworzenie tego filmu bylo proste i mozliwe do wykonania przez jedna osobe. Wydaje sie ze jest w tym filmie duzo... ale tak naprawde wszystko smiga na Xref i nie bylo niewiadomo jak skomplikowane w wykonaniu. Praca momentami byla wrecz nudna poniewaz 50 razy musialem powtorzyc ta sama operacje ktora ciagnela sie przez 14 dni. W takich momentach czasem rzucalem robote na 2-3 dni. Ciezko sie samemu robi. Mozna troche zaczac wariowac jak w jakims wiezieniu kiedy do konca nie wiesz kiedy wyjdziesz.

Edytowane przez norden
Napisano

iray korzysta z pamięci ram komputera a nie GPU?

 

+ O dziwo majac 32Gb pamieci ani razu nie braklo jej przy liczeniu nawet ogromnych scen po 15mln poly z setkami materialow.

 

15 mln poly to jest średnia scenka :P

Napisano

4 lata - respect:). Bardzo chętnie zobaczę kolejny Twój film. Pamiętam, że Adevale3313 też tworzyłeś dłuższy czas. Wytrwałość na najwyższym poziomie:)

Napisano

Cholera same stille mają pazura!

Skadrować to w pion, dodać dobre typo i masz świetne plakaty do promo.

 

Nie zgadzam się z komentarzem, że za duży monocolor. Stille siedzą idealnie, sam film zobaczymy :)

 

Boję się trochę tych 12 minut, ale czekam do premiery.

 

Mocno kibicuję i chylę czoło za wytrwałość.

Brawo!

 

Pozdrawiam

Michał Nowak

Napisano

Jeszcze może jakieś pytanie, bo interesuje mnie też strona mniej techniczna. Pamiętam, że po publikacji "Adevale3313" chyba będą już w PI pisałeś, ze dużo byś zmienił ze strony fabuły/reżyserii o ile się nie mylę. Możesz napisać ile z tych 4 lat poświęciłeś na fabułę, jej dopracowanie, storyboard, animatic. Domyślam się, że mimo wszystko bardziej kręciłoby Cię reżyserowanie i dopieszczałeś story i tę stronę niż każdy model, czy też się mylę i będziesz chciał pokazać się bardziej od strony technicznej?

Napisano (edytowane)

Sjon>//Podstawowym zalozeniem jakie sobie wyznaczylem lata temu byla tzw "praca passami". Nie wybiegac za bardzo naprzod co bylo podstawowym bledem przy Adevale.

1. Scenariusz - dopoki nie zostal skonczony nie rysuje konceptow

2. kazda scene konceptuje osobno - dopoki kazda scena nie zostala zakonceptowana nie robie storyboardow.

3. Robie storyboardy od poczatku do konca.

4. Modeluje low poly geometrie kazdej scenografii w calym filmie

i tak dalej...

 

Dopoki nie zamknalem wczesniejszego etapu projektu, nie zaczynalem nastepnego.

 

Co do screenplayu. Cwiczylem i przypominalem sobie liceum dramat itd. Odkrylem jednak ze struktura takiego tradycyjnego dramatu nie zawsze pasuje do wszystkiego i po czasie moze byc nudna i malo oryginalna. Sam wole rozbijac to na takie mniejsze kawalki ktore wygladaja ze do siebie pasuja ale znajdzie sie zawsze miejsce by dorobic wlasny puzzel taki puzzel od widza :). Ogolnie uczylem sie pisac wlasne krotkie historyjki... takie szorty na pare stron A4. Wynajdywalem w tym bledy i poprawialem je. W ten sposob przygotowywalem sie do fabuly empsillnes. Ogolnie chcialem polaczyc wszystkie te rzeczy ktore podobaja mi sie w sci fi. Montaz w filmie jest oszczedny i kolejne po sobie sceny nie nudza sie. Przez cale 12 minut ciagle widzimy cos nowego. Idziemy w podroz razem z bohaterem. Jest dosyc spora roznorodnosc scenografii. Design od poczatku byl nastawiony na: Efektownie ale tanio do wykonania w krotkim czasie.

 

Tak czy inaczej kazdy z was przekona sie sam za jakis czas czy Emp jest w porzadku. Dostalem potwierdzenie dzisiaj od muzyka ze praca nad trailerem rusza wiec mysle ze na 4-5 grudnia wyrobie sie ze zwiastunem ; )

154.jpg155.jpg156.jpg

Edytowane przez norden
Napisano

Dzięki za info, pewnie nie tylko mnie to interesowało:). Fajnie zobaczyć takie wycinki ze storyboardu. Bałem się, że nie będziesz chciał się wypowiadać przed pokazaniem czegoś. Nie wątpię, że po tym filmie skusisz się na prace nad kolejnym. Jeżeli tak to myślę, że możesz rozważyć przygotowanie jakiegoś videotutka, kręconego przy okazji. Część ludzi chętnie by zobaczyła jak ktoś z doświadczeniem tworzy całość (a z tego może nawet część kosztów zwróciłaby się kolejnym razem:)).

 

I to pytanie, które chyba pozostało bez odpowiedzi. Bardziej w reżyserie chciał byś wejść po tym projekcie, czy praca nad innym częściami produkcji? Skupiałeś się chyba do tej pory najbardziej na conceptarcie, czy to nadal pozostaje Twoim głównym celem?

 

Pozdrawiam i czekam na zwiastun.

Napisano (edytowane)

Sjon>// Kolejny projekt zaczalem 2 dni po skonczeniu Empsillnes. Mialem napisane 3 drafty scenariusza trzech roznych historyjek od 6-7 miesiecy. Duzo podrozuje ciuchcia po polsce i w czasie podrozy pisalem wstepne skrypty. Wystarczylo w koncu zdecydowac sie na ktorys. Wybralem ten ktory jest najprostszy technicznie do zrobienia ale rowniez story jest najbardzeij oryginalne sposrod tych trzech.

 

Bardziej chodzi mi o rozpromowanie robienia wlasnych animacji trojwymiarowych w domu lub w grupie kolegow anizeli kojarzenia tego jedynie z praca wykonywana przez duze polskie studia. Chcialbym widziec takich indy artystow w tym kraju ktorych nie laczy sie z PI czy innym studiem zeby ta cala branza sie troche przetasowala. Co taka praca przyniesie tego nie wiem. Narazie probuje znowu uciec na jakis kontrakt do VFX ale to zawsze jest jak loteria wiec rowniez zobaczymy.

 

Z prowadzeniem tuta... hmmm jestem za, ale do tego trzeba by chyba miec jeszcze wiecej dyscypliny. Moge nagrywac raz na jakis czas po pare ujec i gdzies to gromadzic.. Za pare lat zrobie jakis making of albo cos. Raczej nie chcialbym sobie takimi tutami przeszkadzac w czasie roboty.

Edytowane przez norden
Napisano

Swego czasu przeorałem cały watek Adevale3313 i po cichu kibicowałem twoim postępom bo mam nadzieje że prędzej czy później pójdę w twoje ślady. Już myślałem że straciłeś wenę do tego typu przedsięwzięć a tu proszę taka miła niespodzianka :) Czekam z niecierpliwością na to żeby zobaczyć co wykombinowałeś i gdzie ten projekt ciebie dalej zaniesie.

 

Powodzenia

Napisano

Cudne, widać że nowe, szczegółowe, i... z "duchem" starych filmów, aż mi się stare starwarsy przypomniały... :')

btw, pierwszy post z plakatem mi się wyswietla ^^

Napisano (edytowane)

Empsillnes dostalo nagrode za najlepsze efekty wizualne na australijskim festiwalu Sci-Fi.

Best CGI – Empsillnes (Poland)

http://scififilmfestival.com/scifi-film-festival-awards/

 

Bardzo malutka nagroda ale ciesze sie : )

 

Chcialbym rowniez napisac ze byl to w sumie ostatni festiwal na ktory czekalem i powoli bede sie przygotowywal by film wypuscic online. W pierwszej kolejnosci udostepnie soundtrack wykonany przez Pawla Gorniaka w formie albumu. Potem bede chcial najpierw porozmawiac z najrozniejszymi portalami w celu wypuszczenia filmu na poczatku nowego roku mniej wiecej w tym samym czasie. Chcialbym rowniez zrobic maly making of ale nie wiem czy dam rade. Nie wydaje mi sie ze mam przy sobie wszyztkie materialy ktore zostaly we Wroclawiu (jestem teraz na kontrakcie w Kanadzie) ale byc moze uda mi sie cos z tego poskladac i dodac jakis komentarz. Zobaczymy.

pozdrawiam i dziekuje wszystkim ktorzy kibicowali do tej pory!

SciFi-Film-Feastival5.v2.png

Edytowane przez norden
Napisano (edytowane)

W tak zwanym miedzyczasie kiedy bede opedzal rozne rzeczy zwiazane z tym filmem przed wypuszczeniem wrzuce wam tutaj troche obrazkow z czasu produkcji. Troche modeli, troche konceptow i innych takich roznosci. A za pare dni mysle ze wrzuce soundtrack. Chcialbym jednak by muzyk sie wypowiedzial czy pasuje mu wypuscic to w takiej formie jak w tej chwili renderuje. Poki co obrazki z produkcji! enjoy!

 

32.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

27.jpg

 

 

 

31.jpg

33.jpg

34.jpg

 

 

 

- - - Połączono posty - - -

 

I kontynnuacja w kolejnym poscie.

 

37.jpg

 

41.jpg

47.jpg

48.jpg

49.jpg

50.jpg

51.jpg

52.jpg

55.jpg

 

- - - Połączono posty - - -

 

i jeszcze dodatkowych 5 i na dzisiaj to koniec:

56.jpg

57.jpg

 

59.jpg

60.jpg

Edytowane przez norden
Napisano

Jak zawsze, podziwiam Twój zapał i konsekwencję i nie mogę się doczekać filmu. Przy czym jak z większością filmów ostatnio, w sumie chętniej bym obejrzał kilkugodzinny nawet making of :P Także jak uda Ci się pokazać coś więcej od kuchni to super.

Napisano

Hej!

Wrzucam kompletny album z muzyka z filmu Empsillnes wykonany przez Pawla Gorniaka. Wewnatrz video znajduja sie rowniez kadry z filmu, ktorych do tej pory nie bylo w sieci. Wiecej o tworcy tej muzyki mozecie dowiedziec sie na stronie: http://www.pgorniak.pl/

A ponizej link do albumu. Milego sluchania i ogladania kadrow. Link do albumu:

 

258.jpg

Napisano

Mnie się podoba w takim klimacie kosmos, czyli tajemniczej niewyobrażalnej pustki kryjącej swoje odległe tajemnice, w której gdzieś zawieszony został człowiek i jego los. Fragmentami to jak Battlestar Galactica, szczególnie statki, miasta i sceny walki, bo szczątki i śmieci kosmiczne prezentują się nawet lepiej.

Napisano

Po obejrzeniu/wysłuchaniu mówię: jest moc! A, nawet - dużo mocy! Obrazy i muzyka prezentują się zaje... Czekam z niecierpliwością na film. Gratulacje!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności