Akierek Napisano 22 Październik 2023 Autor Napisano 22 Październik 2023 dzialam, ale idzie jak po grudzie, z niektorych elementow jestem zadowolony a z niektorych nie...
alex3d Napisano 22 Październik 2023 Napisano 22 Październik 2023 Ten mocap nie jest najszczęśliwszy do oceny siatki. Daj coś w połysku, wire i bez. Lewy dolny róg obramowania szyby tylnej - masz tam trisa - jego krawędź przecina kierunek loopa i załamuje siatkę, zamiast wygładzać. Ogólnie tył daje dziwne refleksy. Ogólnie, po tych wcześniejszych zrzutach, widać że przy subd, "kurczy" Ci się siatka i jest mniejsza niż oryginał - trzeba mieć to pod kontrolą i to sprawdzać co jakiś czas, zanim siatka będzie miała odpowiedną topologię i minimalne, równomiernie zagęszczenie. Dlatego tyle masz uwag, że coś jest niezgodne z oryginałem. Najpierw obrys bryły i topologia. Jak to się zgadza z referkami to lecisz z kolejnymi szczegółami. Teraz jak masz wszystko wymodelowane to ciężko Ci poprawiać ogólny kształt siatki. Masz dobre referencje tej fury oprócz blueprintów? Zrobiłeś postęp. Pomyśl czy nie obejrzeć dobrego tutoriala, może zwrócisz uwagę na coś nowego i znów podniesiesz skilla. Nawet na forum znajdziesz coś dobrego z czasów, gdzie ludzie jarali się grafiką i robili tutki. Mam wrażenie, że wielu z tych ludzi już nie robi grafiki i nie chodzi tylko o social media. Widać 3D też podlega modom.
Akierek Napisano 24 Październik 2023 Autor Napisano 24 Październik 2023 @alex3d- dzieki za komentarz. Poprawilem tyl, proporcje sie zgadzaja bardziej jest mniej krzywo znacznie i lepiej to wyglada, musialem zrobic retopologie, bo na gestej siatce byloby to trudniejsze Tak mam dobre referencje, korzystam ze strony caricos https://www.caricos.com/cars/b/bmw/2019_bmw_x7/images/212.html
Akierek Napisano 25 Październik 2023 Autor Napisano 25 Październik 2023 Przod poprawilem jak moglem, a teraz sprawdzam refleksy
maciek.m Napisano 27 Październik 2023 Napisano 27 Październik 2023 Ja bym dodał grubość paneli i chamfery. Zupełnie inny odbiór będzie bryły, plus niektóre nierówności zgubią się na przetłoczeniach. Ogólnie nie wygląda źle 😉
Akierek Napisano 27 Październik 2023 Autor Napisano 27 Październik 2023 @maciek.m- dzięki ! Będe powoli dodawal grubosc blachom, drzwi i maske juz tak zrobilem teraz
Akierek Napisano 27 Październik 2023 Autor Napisano 27 Październik 2023 @pecet - dzięki ! Myślę, że więcej czasu teraz poświęcam na przeglądanie zdjęć i analizę kształtu, no i wspomagam sie sketchfabem jak czegos nie wiem ( modelem zrobionym przez kogoś) oraz na refleksy patrzę albo na zebrze albo na car paincie blenderowo matcapowym
Akierek Napisano 27 Październik 2023 Autor Napisano 27 Październik 2023 Tak sie pobawilem w ramach odpoczynku chwilowego od modelowania renderem, podgladowym
Akierek Napisano 28 Październik 2023 Autor Napisano 28 Październik 2023 W tym kierunku będę szedł, ale najpierw musze skonczyc model, bo jak tak bede sie bawil to nigdy go nie skoncze 😄
Akierek Napisano 28 Październik 2023 Autor Napisano 28 Październik 2023 tu jeszcze male spojrzenie na grill
Akierek Napisano 28 Październik 2023 Autor Napisano 28 Październik 2023 Dobra to juz ostatnie rendery, obiecuje 😄 jutro zabieram sie za model
Akierek Napisano 30 Październik 2023 Autor Napisano 30 Październik 2023 krotki podglad na render swiatel:
Akierek Napisano 31 Październik 2023 Autor Napisano 31 Październik 2023 Jak myslicie, dobry kierunek obrałem? 1
triget Napisano 31 Październik 2023 Napisano 31 Październik 2023 (edytowane) Jest lepiej. Z tego co widzę, są problemy z odbiciami tj. nie równo się odbija otoczenie (kolor zielony), są szpary (kolor czerwony) oraz jakaś dziwna nierówność (kolor żółty). Na odbicia jest prosta metoda tj. modelowanie za pomocą shrinkwrap. Wtedy zrobisz idealne odbicia. PS. Asfalt chyba jest "za duży", bo wygląda nie naturalnie. Możliwe, że trzeba go dopasować, albo zmienić materiał na inny. Edytowane 31 Październik 2023 przez triget 2
maciek.m Napisano 1 Listopad 2023 Napisano 1 Listopad 2023 Każde otoczenie dobrze zrobione będzie fajnie wyglądać. Tak na prawdę mało to ważne, ważniejsze są dobre ciekawe ujęcia, dobre materiały, oświetlenie oraz spójność sesji. Myślę że na razie odpuść sobie scene, na początek skup się na modelu, i materiałach. Model ma tak mocne rozbierznosci względem oryginalnych części że aż koli, ma takie przekłamania jak byś robił go z pamieci. Raz spojrzał na zdjęcie a potem cały dzień robił w ciemno. Skup się na dopracowaniu detali modelu jeszcze wiele można poprawić na plus. Przykład, przód maski, nie mówiąc już o słupku A. 1 1
Akierek Napisano 2 Listopad 2023 Autor Napisano 2 Listopad 2023 @triget- ja uzywam shrinkwrapa, ale zapomnialem ze do podzialow elementow tez trzeba uzywac(bo tak to uzywalem do wycinania otworow tylko) @maciek.m- ok, bede poprawial, na poczatek poprawilem maske, ale ze slupkiem nie wiem co jest nie tak... Poprawilem grubosci blach, wyrownalem nierownosc na szybie, dodalem nowe opony, oraz poprawilem maske i grill a takze jesli chodzi o render zmienilem asfalt. a i dodalem siatki w zderzaku, jeszcze teraz musze zrobic prog i uchwyty na dachu i bedzie dobrze 1
Akierek Napisano 21 Listopad 2023 Autor Napisano 21 Listopad 2023 Na grafiki wleciały końcowe rendery
Akierek Napisano 28 Listopad 2023 Autor Napisano 28 Listopad 2023 Cześc, rozpoczynam kolejne modelowanie tym razem Audi a5 sportback 2017, narazie duzo do zrobienia ale mysle ze progress w moim modelowaniu jest juz znaczaco widoczny. 4
Destroyer Napisano 28 Listopad 2023 Napisano 28 Listopad 2023 Nie wiem jak samochodziarze się na to zapatrują ale siatka jest bardzo spoko jak na moje oko, tylko przednia szyba psuje efekt 🙂 No i na shadingu tylne światło wydaje się jakieś takie blobowate 1
Akierek Napisano 28 Listopad 2023 Autor Napisano 28 Listopad 2023 Dzięki @triget! @Destroyer - przednia szyba to w ogole mi z ''obiegu wyszla'' bo dalem tam lopa przy slupku nie potrzebnie i teraz tam jest krzywo, ale to sie wyrowna. Jesli chodzi o tyl, to masz na mysli klosz za pewne? czy samo swiatlo, odbicie jakby? Bo klosz ma takie wybrzuszenia wlasnie, moze brakuje tam ostrzejszej krawedzi, ale to zaraz zobacze co tam nie gra
Destroyer Napisano 28 Listopad 2023 Napisano 28 Listopad 2023 (edytowane) U Ciebie te światła wydają się za mało zdefiniowane i są jakby wklęśnięcia szczególnie na tej dłuższej wypukłej powierzchni i tam zaraz przy samym końcu. Ciężko mi ocenić jak to wygląda w rzeczywistości bo na zdjęciach to gówno widać w tych odbiciach i załamaniach szkła 😛 Edytowane 28 Listopad 2023 przez Destroyer 1
Akierek Napisano 28 Listopad 2023 Autor Napisano 28 Listopad 2023 @Destroyer - juz wiem o co chodzi , dzieki za wskazowke z tym zdefiniowaniem, sam ksztalt jest dobry ale brakuje loopow otaczajacych krawedzie. Zajme sie tym.
maciek.m Napisano 28 Listopad 2023 Napisano 28 Listopad 2023 Zdecydowanie jest progres do poprzedniego modelu, siatka równomiernie rozłożona, widać ładne linie i uwypuklenia. Jednak dalej jest kilka niezgodności z oryginałem mniejszych i większych, i 2 miejsca które sie krzywią ale nie do poprawy na tym etapie, widać że źle była zrobiona tam baza. 1
Akierek Napisano 1 Grudzień 2023 Autor Napisano 1 Grudzień 2023 @maciek.m - ja wiem gdzie sie krzywi, widze te miejsca, ale tak jak mowisz nie uda mi sie ich poprawic na tej siatce juz, probowalem ale pokrzywilbym bardziej wiec zostawilem tak jak jest. A tymaczasem robie dalej model, podobaja mi sie refleksy na boku auta, jestem zadowolony z tego ze model ogolnie nabiera dobrych ksztaltow i to ze nie ma jakichs ogromnych zafalowan. 1
Destroyer Napisano 1 Grudzień 2023 Napisano 1 Grudzień 2023 Widać progres i wygląda to dużo bardziej profesjonalnie niż wcześniejsze modele 🙂 1
Akierek Napisano 3 Grudzień 2023 Autor Napisano 3 Grudzień 2023 Dzięki panowie! Zrobilem felge oraz wstawilem tarcze i klocek hamulcowy(materialy do dporacowania) 1
Sebazx6r Napisano 3 Grudzień 2023 Napisano 3 Grudzień 2023 Bardzo ładny render. Dodaj wagi laticem na opone by lekko siadlo i wybrzuszylo sie Oponka tez ladnie wyglada. 1
Akierek Napisano 3 Grudzień 2023 Autor Napisano 3 Grudzień 2023 @Sebazx6r - dzieki ! tak wlasnie zamierzam zrobic zeby bylo czuc ze opona wazy
Akierek Napisano 5 Grudzień 2023 Autor Napisano 5 Grudzień 2023 Tak wyglada model na czerwonym matcapie polyskliwym:
Akierek Napisano 8 Grudzień 2023 Autor Napisano 8 Grudzień 2023 Nie chcialbym zaczynac nowego watku/tematu wiec zapytam tu: Ogolnie napisala do mnie pewna babka z zagranicy, a konkretnie z holandii, ze podobaja jej sie moje prace na artstation. Zapytalem w jakim celu do mnie pisze. To odparla ze chciala by wykupic kilka prac z mojego portfolio. Ja na to ktore konkretnie chcialaby kupic i za ile? ona: pokaz mi prosze ktore bys chcial /mogl odsprzedac. Pierwszy raz ogolnie spotykam sie z taka sytuacja. Przegladlem jej profil i pracuje w jakiejs firmie od sztuk wizualnych. Tylko nie pokoi mnie to ze ma na profilu poruszony temat nft ( nie wiem o co w tym chodzi do konca, ale slyszalem ze to sciema jest jesli chodzi o ten sytem nft) i teraz pytanie mam do Was: Czy spotkaliscie sie juz z czym takim? Czy to nie jest zwykly scam?
Akierek Napisano 8 Grudzień 2023 Autor Napisano 8 Grudzień 2023 @RaVirr- no skoro tak piszesz, to bede uwazal. Laska ogolnie jest z indii, co juz mi wlaczylo lampke ostrzegawcza. poza tym: Exceptional Female Investor Specializing In Breathtaking Portraits, 3D Arts And Character Models, ten opis tez jest jakis dziwny, Full-time Worker At Stichting ( tu nazwa firmy).
RaVirr Napisano 8 Grudzień 2023 Napisano 8 Grudzień 2023 Nie no, jeśli ktoś nie pisze do Ciebie z ofertą pracy tylko kupna dzieł sztuki (xD) to z miejsca możesz nie marnować czasu nawet na odpisywanie- osobiście czasem odpisuję by najpierw zrobić nadzieję dla scammera by później oznajmić, że jednak chce lepszej planety, jestem bogaty i ogólnie pieniądze mnie nie interesują, a swoje dzieła traktuje lepiej niż własne dzieci, których nie posiadam 😄 2
Akierek Napisano 8 Grudzień 2023 Autor Napisano 8 Grudzień 2023 @RaVirr- ok dam jej nadzieje i splawie 😄 Dobra, kolejny renderek ode mnie, doszly lusterka ale musze jeszcze je dopracowac 1
SebastianSz Napisano 8 Grudzień 2023 Napisano 8 Grudzień 2023 Olej takie wiadomości, to spam/scam. NFT + jakieś no-name "firmy" ze z dupy stanowiskami co to niby kupią jakąkolwiek prackę to 100% bullshit. 2
Akierek Napisano 9 Grudzień 2023 Autor Napisano 9 Grudzień 2023 11 godzin temu, SebastianSz napisał(a): Olej takie wiadomości, to spam/scam. NFT + jakieś no-name "firmy" ze z dupy stanowiskami co to niby kupią jakąkolwiek prackę to 100% bullshit. Juz ją zablokowalem 😄 Nie wiem czy mozna sie tu tak reklamowac, ale zaryzykuję( jak cos to admin pokiwa palcem i usunę post 😄 ) Zapraszam na strone https://www.facebook.com/profile.php?id=61554007905378. Jest to moja autorska strona, w ktorej umieszczam zdjecia modeli 3d oraz rendery wykonane w Blender 3D. Jestem artysta samochodowym i wykonuje modele samochodow od 8 lat.Wykonujac model 3d auta dbam przede wszystkim o jakosc tworzonego przeze mnie modelu a w pozniejszym etapie tworze obraz ktory ma przypominac badz byc realistyczny. Z checia podejme sie wspolpracy, jesli ktos potrzebowal by reklamy , modelu czy czegos w kierunku automotive. Pozdrawiam Ogolnie temat ktory ciagnie sie tu 8 lat dal mi duuzo fedbacku, ciekawych tipow, czy wskazowek, nawet uzasadnionej krytyki, z ktora ciezko mi bylo sie zmierzyc wczesniej. Teraz juz jest zupelnie inaczej, widze swoja bledy a takze widze swoj progress. Bede dalej sie rozwijal i sie nie poddam 😉 Dziekuje Wam wszystkim, ktorzy tu pisali i starali mi sie wbic do glowy pewne wazne wskazowki. Ciesze sie , ze nie daliscie mi ''spokoju'' 😄 To jak widac zaprocentowalo 😉 Pozdrawiam, i jak zwykle prosze o opinie na temat strony.
Akierek Napisano 9 Grudzień 2023 Autor Napisano 9 Grudzień 2023 Na koniec dnia , poczatek modelowania wnetrza :
Akierek Napisano 13 Grudzień 2023 Autor Napisano 13 Grudzień 2023 Staram sie odwzorowac interior, zwlaszcza teraz deske rozdzielcza oraz skrzynie biegow. Nie jest latwo, bo opieram sie tylko na zdjeiach, ale mysle ze nie jest najgorzej.
pecet Napisano 14 Grudzień 2023 Napisano 14 Grudzień 2023 Coś tam przypomina wnętrze A5, ale brakuje tu precyzji i takiej estetyki modelowania. Co do precyzji to zobacz np. na te elementy - kratki nawiewów powinny być jednakowej szerokości lub delikatnie się zwężać ku prawej stronie a u ciebie się rozszerzają. To samo z szarą listwą pod nimi. Profil góry deski też zupełnie inny. Co do estetyki - to popatrz np. na te nierówne szpary nad nawiewami, czy to jak jest pokrzywiona ta szara listwa pod nawiewami 2
Akierek Napisano 15 Grudzień 2023 Autor Napisano 15 Grudzień 2023 9 godzin temu, pecet napisał(a): Coś tam przypomina wnętrze A5, ale brakuje tu precyzji i takiej estetyki modelowania. Co do precyzji to zobacz np. na te elementy - kratki nawiewów powinny być jednakowej szerokości lub delikatnie się zwężać ku prawej stronie a u ciebie się rozszerzają. To samo z szarą listwą pod nimi. Profil góry deski też zupełnie inny. Co do estetyki - to popatrz np. na te nierówne szpary nad nawiewami, czy to jak jest pokrzywiona ta szara listwa pod nawiewami Dzięki za wskazanie niektorych bledow. Jestem swiadomy ze te szpary sa akurat mega krzywe, wiec bede je poprawial tak samo proporcje profilu gornej czesci deski. Ale dzieki za czujność i obserwacje oraz analize mojego modelu. To duzo dla mnie znaczy 🙂 1
Akierek Napisano 25 Grudzień 2023 Autor Napisano 25 Grudzień 2023 W ramach swiatecznego odpoczynku od modelowania wydziargalem taki render poprzedniego modelu x7
Sebazx6r Napisano 25 Grudzień 2023 Napisano 25 Grudzień 2023 Zacznij dodawc tlo w compo. Olej te tla z renderu. Wyredneruj ciebie osobno i poskladaj. Poza tym odbicia calkie m fajne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się