Posted May 8, 20159 yr Hejka Pracka na konkurs "Ancient Rome" Render Competition organizowany przez Humster3D. Wkrotce wyniki wiec trzymajcie kciuki ;) Wszystko robione w Blenderze a render w Maxwellu. Troszke wiecej w portfolio. making of http://humster3d.com/2015/06/17/making-of-circus-maximus/ Dzieki! Edited June 18, 20159 yr by ptaszek
May 8, 20159 yr Kompozycyjnie bardzo mi sie podoba. Pomysl na plus. Konie mega! Wielki plus ze Blender. Krytyka: 1. Z maxwella da sie wycisnac znacznie wiecej :) 2. Na koniu z lewej widac ze UV jest mirrorowane.
May 8, 20159 yr Praca genialna, powodzenia, ale @boltic, dlaczego plus za Blendera? Soft jak soft, nie gorszy, nie lepszy od innych.
May 9, 20159 yr Powodzenia! Też mi się wydaje, że podium będzie. Ciekawostka w sumie z tym Maxwellem. Niezbyt często widzę rendery z niego.
May 10, 20159 yr Praca genialna, powodzenia, ale @boltic, dlaczego plus za Blendera? Soft jak soft, nie gorszy, nie lepszy od innych. Nie gorszy, nie lepszy ale zupełnie darmowy o możliwościach komercyjnych programów to go mocno wyróżnia !!!
May 10, 20159 yr Author Hejka :) Po pierwsze faktycznie nie ma co plusowac za blendera bo dla mnie to najprzyjemniejszy soft :) Dla mnie o niebo lepszy od Maya w ktorym na codzien pracuje, ale to subiektywne zdanie oczywiscie :) Plusowac mozna jednak za Blendera i Maxwella bo mimo pluginu dosc karkolomne jeszcze polaczenie i nie jakos super wygodne. Zdecydowalem sie jednak na Maxwella, bo od okolo miesiaca bardzo sie nim zainteresowalem i mi sie bardzo spodobal. A konkurs daje szanse na wygranie pelnej wersji ;) Oczywiscie mozna wyciagnac duuuzo wiecej ale to moj 2gi skonczony render w Maxwellu. Dzieki za pozytywne komentarze :)
May 11, 20159 yr Author Jest spoko, trzymam kciuki za Ciebie w tym konkursie :) Dzieki! :) Ale nie napalam sie, bo juz mi sie ta pracka nie podoba :P
May 11, 20159 yr @Ptaszek, gratulacje, bardzo ciekawe, dynamiczne ujęcie, dodatkowo kolorystyka robi klimat. Konie wyszły świetnie, jedynie zastanawiają wyostrzone krawędzie tej peleryny (paludamentum?), ma być tak na kant? No właśnie, opowiadaj jak wygląda współpraca blendera z maxwellem - w połowie zeszłego roku odpaliłem exporter i demko, ale skończyłem na prostych testach. Jak to ma się do pracy z cyclesem, a z punktu widzenia integracji do V-Raya? I jak wygląda obsługa displacementu w maxwellu po stronie blendera? Lista silników coraz szersza, mam nadzieje, że kiedyś doczekamy się też oficjalnego pluginu do arnolda. Powodzenia :)
May 12, 20159 yr Przeglądałem prace, które uczestniczą w tym konkursie, powinieneś wygrać, a jeśli nie będzie Ciebie nawet na podium to nie wiem kto to ocenia ;D
May 12, 20159 yr Author Dzieki Panowie :) Trisquote no nie mozna mowic hop :) roznie z tym bywa, rozne rzeczy sie ocenia. Wiem ze nie jestem najgorszy, ale sa bardzo mocne pracki. No nic.. w piatek bedzie wiadomo wiecej ;) Fajnie by bylo miec najlepszy render w maxwellu bedac nawet poza podium. To mi sie marzy. Alex3D dzieki wielkie! hmm czy na kant :) nie zastanawialem sie w sumie.. zrobilem na krzywych i tak mi sie spodobalo :D Moze faktycznie przesadzilem :P Co do integracji to jeszcze radze poczekac, bo dopiero od ostatniej wersji jest FIRE czyli realtime w viewporcie, ale tylko na shaderach juz wczesniej zrobionych z reference. I nie zawsze dziala jak potrzeba :) U mnie to bylo tak: Cale modelowanie w Blenderze i hairs (grzywy i ogony i ten pioropusz) I export do maxwell studio jednym kliknieciem z blendera. Pozniej tam ustawilem sun and sky i shadery i pozniej shadery zalinkowalem w blenderze i sun and sky przekopiowalem ustawienia. Takze pozniej moglem w Blenderze tweakowac hairs, pozycje obiektow, kamere itp i tylko przez F12 juz exportowalem nie do maxwell studia tylko jako maxwell render (bezposrednio). Na tamtym etapie FIRE nie dzialalo. Mozna sie bawic jesli nie jest to komercyjmy projekt i nie ma za wielu shaderow, a tak to lepiej z blendera export do maxwell studio i tam te scene juz trzymac. :) Tak czy siak i tak to chyba lepiej jak vray bo tam nie dziala live prev w blenderze zupelnie :) Jesli chodzi o Cycles to super jest, ale maxwell to najlepsza jakosc co juz widze mimo ze tam jeszcze raczkuje. Nie ma co dyskutowac, najbardziej realistyczny renderer ale wolny i tylko na CPU.
May 12, 20159 yr Bardzo dobra praca, choć tak jak napisał Alex coś na rzeczy z tym płaszczem. Lewy koń wygląda sztywno ale chyba go dyszel do góry podniósł bo koło odpadło. Myślę ,że będziesz w pierwszej trójce. Moje typy :). 1) Restoration: http://humster3d.com/wp-content/uploads/2015/05/03/ROME-restoration.jpg 2) Colloseum ruins: http://humster3d.com/wp-content/uploads/2015/05/05/ROMAV1.jpg 3) Circus Maximus - czyli Twoja. 4) Conspiracy - Ma bardzo ładną stylizacje choć trochę za mocny back light i SSS. I ten szumy troche drazni. (ale przynajmnie wyróżnienie bo modele są naprawdę dobre i render ich tez niegłupi. Trochę gorze z tłem ale jest bardzo fajne. http://humster3d.com/wp-content/uploads/2015/05/06/Conspiracy_final.jpg Jest jeszcze kilka fajnych prac ,ale jak się przyjżeć to mają dużo niedociągnięć.
May 12, 20159 yr Buldożerem po antykach jeżdzo!! Pierwsza praca strasznie mi sie podoba, to jakiś prawdziwy rzymski budynek?
May 13, 20159 yr Gratulacje i życzę powodzenia! Pracka wygląda bardzo zacnie. Restoration jest rzeczywiście mocne, ale osobiście nie lubię tego stylu - szczególnie w konkursach 3D. Wygląda to jak typowy reklamowy print, który ma w sobie więcej photoshopa/podmalówek niż czystego rendera...
May 18, 20159 yr A widze ze z 2 pracami strzelilem i ze moja 4 nominacja jeszcze wyzej. Chyba duzo zwracano uwage na jakąś formę historii, bo każda z 3 prac jaką historię opowiada. Technicznie druga jest słabsza od 3 ale postacie są mega tylko troche przepalone. Gratuluje 3 miejsca.
May 18, 20159 yr Jest lekka niespójność, za każdym razem rzuca mi się w oczy kiedy patrzę na twoja pracę, mianowicie to szybko turlające się koło wskazuje że zupełnie chwilę temu oderwało się od rydwanu i w takim wypadku siła bezwładności powinna go jeszcze trzymać na miejscu. Ale ale, miejsce zupełnie zasłużone i praca pomysłowa. Na tym humsterze pooglądałem prace z innych konkursów i obiektywnie starając się oceniać niektóre nominacje były krzywdzące, a raczej ich brak ale to zawsze jest decyzja subiektywna. No i oczywiście, gratulacje.
May 18, 20159 yr Gratuluję trzeciego miejsca. Praca świetna, niełatwo jest tak uchwycić dynamikę zdarzenia w 3d. Świetna robota !
May 19, 20159 yr Praca super, nic dodać nic ująć. Tylko jakoś nie widzę struktury "sierści konia" tylko jakby koń był z trochę zmatowionego plastiku. Ale efekt dosyć artystyczny więc żadnego minusa tu nie będzie, same plusy! Bardzo szczerze zastanawia mnie to jak długo trwa eksport z blendka do Maxwella, jak z animacją, jak z optymalizacją np. displace, proxy itp. i jak w ogóle z wydajnością samego Maxwella, szczególnie do arch viz. Corona jest w drodze. Ja niestety już nie mam i tak ponoc starego Maxwella pod Maxa, nie nabyłem nowego, nie jestem na bieżąco w tym temacie.
May 19, 20159 yr Tylko jakoś nie widzę struktury "sierści konia" tylko jakby koń był z trochę zmatowionego plastiku. podobnież sądze ;)
May 25, 20159 yr Author Macie racje Panowie co do konia :) Nie starczyło cierpliwości. Boris, nie jest wbudowany. Trzeba użyć addon B-maxwell. Mam nadzieję, że niedługo będzie wspierany oficjalnie. Jeśli chodzi Ci o fronta na blender artists to zapewne dla tego że wszystko poza renderem było w Blenderze robione.
May 26, 20159 yr Author heh :) No powiem Ci szczerze ze tez jestem zaskoczony ze bardziej frontuja modelowanie w Blenderze niz rendery Cycles na gotowych modelach.
June 18, 20159 yr Author Jakby ktos byl zainteresowany making ofem to zapraszam http://humster3d.com/2015/06/17/making-of-circus-maximus/