Napisano 8 Maj 20159 l Hejka Pracka na konkurs "Ancient Rome" Render Competition organizowany przez Humster3D. Wkrotce wyniki wiec trzymajcie kciuki ;) Wszystko robione w Blenderze a render w Maxwellu. Troszke wiecej w portfolio. making of http://humster3d.com/2015/06/17/making-of-circus-maximus/ Dzieki! Edytowane 18 Czerwiec 20159 l przez ptaszek
Napisano 8 Maj 20159 l Kompozycyjnie bardzo mi sie podoba. Pomysl na plus. Konie mega! Wielki plus ze Blender. Krytyka: 1. Z maxwella da sie wycisnac znacznie wiecej :) 2. Na koniu z lewej widac ze UV jest mirrorowane.
Napisano 8 Maj 20159 l Praca genialna, powodzenia, ale @boltic, dlaczego plus za Blendera? Soft jak soft, nie gorszy, nie lepszy od innych.
Napisano 9 Maj 20159 l szkoda że dopiero teraz dowiedzialem sie o tym konkursie bo na pewno wzialbym udzial
Napisano 9 Maj 20159 l Powodzenia! Też mi się wydaje, że podium będzie. Ciekawostka w sumie z tym Maxwellem. Niezbyt często widzę rendery z niego.
Napisano 10 Maj 20159 l Praca genialna, powodzenia, ale @boltic, dlaczego plus za Blendera? Soft jak soft, nie gorszy, nie lepszy od innych. Nie gorszy, nie lepszy ale zupełnie darmowy o możliwościach komercyjnych programów to go mocno wyróżnia !!!
Napisano 10 Maj 20159 l Autor Hejka :) Po pierwsze faktycznie nie ma co plusowac za blendera bo dla mnie to najprzyjemniejszy soft :) Dla mnie o niebo lepszy od Maya w ktorym na codzien pracuje, ale to subiektywne zdanie oczywiscie :) Plusowac mozna jednak za Blendera i Maxwella bo mimo pluginu dosc karkolomne jeszcze polaczenie i nie jakos super wygodne. Zdecydowalem sie jednak na Maxwella, bo od okolo miesiaca bardzo sie nim zainteresowalem i mi sie bardzo spodobal. A konkurs daje szanse na wygranie pelnej wersji ;) Oczywiscie mozna wyciagnac duuuzo wiecej ale to moj 2gi skonczony render w Maxwellu. Dzieki za pozytywne komentarze :)
Napisano 11 Maj 20159 l Autor Jest spoko, trzymam kciuki za Ciebie w tym konkursie :) Dzieki! :) Ale nie napalam sie, bo juz mi sie ta pracka nie podoba :P
Napisano 11 Maj 20159 l @Ptaszek, gratulacje, bardzo ciekawe, dynamiczne ujęcie, dodatkowo kolorystyka robi klimat. Konie wyszły świetnie, jedynie zastanawiają wyostrzone krawędzie tej peleryny (paludamentum?), ma być tak na kant? No właśnie, opowiadaj jak wygląda współpraca blendera z maxwellem - w połowie zeszłego roku odpaliłem exporter i demko, ale skończyłem na prostych testach. Jak to ma się do pracy z cyclesem, a z punktu widzenia integracji do V-Raya? I jak wygląda obsługa displacementu w maxwellu po stronie blendera? Lista silników coraz szersza, mam nadzieje, że kiedyś doczekamy się też oficjalnego pluginu do arnolda. Powodzenia :)
Napisano 12 Maj 20159 l Przeglądałem prace, które uczestniczą w tym konkursie, powinieneś wygrać, a jeśli nie będzie Ciebie nawet na podium to nie wiem kto to ocenia ;D
Napisano 12 Maj 20159 l Autor Dzieki Panowie :) Trisquote no nie mozna mowic hop :) roznie z tym bywa, rozne rzeczy sie ocenia. Wiem ze nie jestem najgorszy, ale sa bardzo mocne pracki. No nic.. w piatek bedzie wiadomo wiecej ;) Fajnie by bylo miec najlepszy render w maxwellu bedac nawet poza podium. To mi sie marzy. Alex3D dzieki wielkie! hmm czy na kant :) nie zastanawialem sie w sumie.. zrobilem na krzywych i tak mi sie spodobalo :D Moze faktycznie przesadzilem :P Co do integracji to jeszcze radze poczekac, bo dopiero od ostatniej wersji jest FIRE czyli realtime w viewporcie, ale tylko na shaderach juz wczesniej zrobionych z reference. I nie zawsze dziala jak potrzeba :) U mnie to bylo tak: Cale modelowanie w Blenderze i hairs (grzywy i ogony i ten pioropusz) I export do maxwell studio jednym kliknieciem z blendera. Pozniej tam ustawilem sun and sky i shadery i pozniej shadery zalinkowalem w blenderze i sun and sky przekopiowalem ustawienia. Takze pozniej moglem w Blenderze tweakowac hairs, pozycje obiektow, kamere itp i tylko przez F12 juz exportowalem nie do maxwell studia tylko jako maxwell render (bezposrednio). Na tamtym etapie FIRE nie dzialalo. Mozna sie bawic jesli nie jest to komercyjmy projekt i nie ma za wielu shaderow, a tak to lepiej z blendera export do maxwell studio i tam te scene juz trzymac. :) Tak czy siak i tak to chyba lepiej jak vray bo tam nie dziala live prev w blenderze zupelnie :) Jesli chodzi o Cycles to super jest, ale maxwell to najlepsza jakosc co juz widze mimo ze tam jeszcze raczkuje. Nie ma co dyskutowac, najbardziej realistyczny renderer ale wolny i tylko na CPU.
Napisano 12 Maj 20159 l Bardzo dobra praca, choć tak jak napisał Alex coś na rzeczy z tym płaszczem. Lewy koń wygląda sztywno ale chyba go dyszel do góry podniósł bo koło odpadło. Myślę ,że będziesz w pierwszej trójce. Moje typy :). 1) Restoration: http://humster3d.com/wp-content/uploads/2015/05/03/ROME-restoration.jpg 2) Colloseum ruins: http://humster3d.com/wp-content/uploads/2015/05/05/ROMAV1.jpg 3) Circus Maximus - czyli Twoja. 4) Conspiracy - Ma bardzo ładną stylizacje choć trochę za mocny back light i SSS. I ten szumy troche drazni. (ale przynajmnie wyróżnienie bo modele są naprawdę dobre i render ich tez niegłupi. Trochę gorze z tłem ale jest bardzo fajne. http://humster3d.com/wp-content/uploads/2015/05/06/Conspiracy_final.jpg Jest jeszcze kilka fajnych prac ,ale jak się przyjżeć to mają dużo niedociągnięć.
Napisano 12 Maj 20159 l Buldożerem po antykach jeżdzo!! Pierwsza praca strasznie mi sie podoba, to jakiś prawdziwy rzymski budynek?
Napisano 13 Maj 20159 l Gratulacje i życzę powodzenia! Pracka wygląda bardzo zacnie. Restoration jest rzeczywiście mocne, ale osobiście nie lubię tego stylu - szczególnie w konkursach 3D. Wygląda to jak typowy reklamowy print, który ma w sobie więcej photoshopa/podmalówek niż czystego rendera...
Napisano 18 Maj 20159 l A widze ze z 2 pracami strzelilem i ze moja 4 nominacja jeszcze wyzej. Chyba duzo zwracano uwage na jakąś formę historii, bo każda z 3 prac jaką historię opowiada. Technicznie druga jest słabsza od 3 ale postacie są mega tylko troche przepalone. Gratuluje 3 miejsca.
Napisano 18 Maj 20159 l Jest lekka niespójność, za każdym razem rzuca mi się w oczy kiedy patrzę na twoja pracę, mianowicie to szybko turlające się koło wskazuje że zupełnie chwilę temu oderwało się od rydwanu i w takim wypadku siła bezwładności powinna go jeszcze trzymać na miejscu. Ale ale, miejsce zupełnie zasłużone i praca pomysłowa. Na tym humsterze pooglądałem prace z innych konkursów i obiektywnie starając się oceniać niektóre nominacje były krzywdzące, a raczej ich brak ale to zawsze jest decyzja subiektywna. No i oczywiście, gratulacje.
Napisano 18 Maj 20159 l Gratuluję trzeciego miejsca. Praca świetna, niełatwo jest tak uchwycić dynamikę zdarzenia w 3d. Świetna robota !
Napisano 19 Maj 20159 l Praca super, nic dodać nic ująć. Tylko jakoś nie widzę struktury "sierści konia" tylko jakby koń był z trochę zmatowionego plastiku. Ale efekt dosyć artystyczny więc żadnego minusa tu nie będzie, same plusy! Bardzo szczerze zastanawia mnie to jak długo trwa eksport z blendka do Maxwella, jak z animacją, jak z optymalizacją np. displace, proxy itp. i jak w ogóle z wydajnością samego Maxwella, szczególnie do arch viz. Corona jest w drodze. Ja niestety już nie mam i tak ponoc starego Maxwella pod Maxa, nie nabyłem nowego, nie jestem na bieżąco w tym temacie.
Napisano 19 Maj 20159 l Tylko jakoś nie widzę struktury "sierści konia" tylko jakby koń był z trochę zmatowionego plastiku. podobnież sądze ;)
Napisano 25 Maj 20159 l Autor Macie racje Panowie co do konia :) Nie starczyło cierpliwości. Boris, nie jest wbudowany. Trzeba użyć addon B-maxwell. Mam nadzieję, że niedługo będzie wspierany oficjalnie. Jeśli chodzi Ci o fronta na blender artists to zapewne dla tego że wszystko poza renderem było w Blenderze robione.
Napisano 26 Maj 20159 l Autor heh :) No powiem Ci szczerze ze tez jestem zaskoczony ze bardziej frontuja modelowanie w Blenderze niz rendery Cycles na gotowych modelach.
Napisano 18 Czerwiec 20159 l Autor Jakby ktos byl zainteresowany making ofem to zapraszam http://humster3d.com/2015/06/17/making-of-circus-maximus/