Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Ogolnie jest rewelka ale ten dosc juz legendarny downgrade grafy z powodu *********** (autocenzura) konsol jest bolesnie widoczny. Rozumiem przed jakim dylematem deweloper tu stoi - trzeba jakos popychac sprzedaz tych badziewi, a zignorowac takich mocazy finansowych jak Microsoft i Sony trudno... Giera wciaz wyglada fenomenalnie ale wkurza mnie ogladanie cudownej grafy na zapowiedziach a po premierze juz nie tak wesolo... W trailerze razi brak cienia kruka stojacego na glowie wisielca (0:34) i ten pop-up rosliny przed konskim lbem (0:50). Poza tym nie skupiam sie na negatywach - kapitalna muzyka, swietne ujecia, niezle spoilery :P

Na 100% zakupie. Fajnie by jednak bylo, gdyby po jakims czasie jak juz sprzedadza sie konsolowe wersje powstal patch pozwalajacy na zagranie na PC w zapowiadanej na E3 jakosci.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Mnie ucieszyło pojawienie się Talara i Letho. Wygląda na to, że wypuszczenie go żywego w II części może zaowocować spotkaniem go w przyszłości... co z resztą jakoś mnie nie dziwi.

Napisano

@Nezumi: "Fajnie by jednak bylo, gdyby po jakims czasie jak juz sprzedadza sie konsolowe wersje powstal patch pozwalajacy na zagranie na PC w zapowiadanej na E3 jakosci."

Napisano

Wiecie co? Ja chyba poczekam na Witchera FX. Kurde, to jest konsekwencja puszczania uber in-game engine trailerów pod targi a nie dla klientów.

Napisano (edytowane)

Na cutscenkach niektorych widać baardzo zejście jakością w dół.

Nie chce hejtować, artyści i developerzy wykonali fenomenalną robotę, olbrzymi szacun im za to.

 

Ale tymczasem w dziale księgowym:

2TgNZ9W.jpg

Edytowane przez olaf
Napisano

tekstury niektórych pęczków trawy i krzaczorów są miejscami okrutne....naprawdę nie dało sie zrobic lepszych? aż zęby bolą jak patrzę na grafikę w niektórych miejscach tej gry (podkreslam "niektórych"), juz pomijam downgrade innych elementów (mamy to omówione w internecie) ale te w/w elementy bolą najbardziej...cała nadzieje w fanowskich modach ...żeby nie było że hejtuję tylko: samą grą jaram się jak ksiądz na przybycie nowego ministranta (preorder już dawno zamówiony)

Napisano (edytowane)

Nezumi- Tak serio, jakie masz doświadczenie z tworzeniem silników gier? Skąd w twojej wypowiedzi ta pewność że downgrade grafiki jest spowodowany przez fakt wydania gry na konsole?

W pełni rozumiem narzekania graczy jak twórcy nagrywają wyreżyserowane filmiki na mocarnym PC z dwoma topowymi kartami grafiki i reklamują to jako "PS4 gameplay footage". Pewnie że to nie ma prawa tak wyglądać na konsoli bo te mają super słabe bebechy w porównaniu hi-end PC. Jednak pisanie jak to fakt wydania gry na konsole ograniczył twórców tak że musieli zrobić downgrade grafiki uważam za popisową ignorancje. Zapewne dużo wiesz na temat API PS4/XO i dzisiejszego pipelineu renderingu. Zgadza się? ;) Zastanowiłeś się kiedyś dlaczego pecetowa wersja GTA prosto od twórców wygląda nieporównywalnie słabiej od dokładnie tej samej gry z zainstalowanym modem wydanym parę miesięcy później? Grafika konsolowych wersji jest ograniczana przez moc konsol a grafika pecetowych wersji jest ograniczana mocą PC średniej klasy. To jest właśnie tak proste.

 

Azakiel- Pewnie że się dało. Wystarczy tylko wydłużyć czas produkcji, zwiększyć budżet i zatrudnić psychiatrę dla teamu grafików. ;)

Edytowane przez Monio
Napisano (edytowane)

Monio - mam zerowe doswiadczenie z tworzeniem silnikow gier. W ogole mam zerowe doswiadczenie w pisaniu czegokolwiek jesli nie liczyc gier tekstowych na C-64 :D Jesli jednak ktos zapowiada "spojrzcie, gra bedzie wygladala tak" a potem wyglada inaczej (wciaz genialnie! Ale widocznie gorzej) to tak sobie zalozylem ignorancko ze to jest powodem.

Grafika konsolowych wersji jest ograniczana przez moc konsol a grafika pecetowych wersji jest ograniczana mocą PC średniej klasy. To jest właśnie tak proste.

Gdyby tak bylo to gry na pecety nie mialyby roznych ustawien jakosci grafiki tylko mialyby jedne ustawienia, ktore uciagnie sredniej klasy pc. Jak latwo zauwazyc nie jest to takie proste. Silniejszy pecet uciagnie lepsza grafe a posiadacz slabszego sprzetu musi zadowolic sie czyms o mniejszych wymaganiach, powylaczac tekstury wiekszej rozdzielczosci, roznego rodzaju efekty. ALE te efekty sa dostepne i mozna na lepszym piecu miec lepiej wygladajaca grafe.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
Jednak pisanie jak to fakt wydania gry na konsole ograniczył twórców tak że musieli zrobić downgrade grafiki uważam za popisową ignorancje

Może silniki znasz, ale matematyki unikasz jak ognia.

W PCtach nie ma takiego ciśnienia, by słabszy komp wyświetlał najlepszą możliwą grafikę. Po zbiciu drawing distance nikt nie płacze, że ma łąkę bez trawki.

W konsolach ekonomia jest inna. Ma wyglądać tak samo dobrze jak na PC. By konsolowiec pomyślał sobie 'no, na SLI dopiero wyglada lepiej'. Konsolowcy mają kupić 2x droższą grę. Rynek na AAA na konsole jest pewniakiem (bo jest susza), ale nie można się wychylać. Nie dostaniesz na PC jakości jaką możesz mieć przy gamingowym PC, nie dlatego ze ktoś z 4letnim PCtem będzie płakał, tylko, by konsolowcy dostali produkt 'tak dobry jak na PC'.

To jest powód równania w dół, nie rynek PC. Nie chodzi tu o wymagania sprzętowe tylko biznesowe.

 

Pytanie do twórców: osoby pracujące nad 'gameplayami' targowymi są w creditsach Wiedzmina, czy to kompletnie rózne produkcje? :P

Napisano

olaf, nie wiem jak jest w innych firmach, ale w tym przypadku myslisz sie calkowicie. Nigdy nie bylo i nie ma zadnego "rownania do konsol", a juz na pewno nie z tak - wybacz - absurdalnego powodu.

 

A odpowiadajac na Twoje pytanie: wszystko, co bylo pokazane kiedykolwiek bylo tworzone przez zespol CDPR, przez devow.

Kazdy chcial zrobic jak najlepsza, jak najladniejsza gre i nigdy nie bylo zadnych polecen z gory, o jakich mowisz. Ta firma nigdy tak nie dzialala, bo takze na gorze siedza ludzie, ktorzy jaraja sie tym co robia i nie znosza kompromisow.

Twoje sugestie - przyznaje - troche mnie obrazaja.

Napisano
Twoje sugestie - przyznaje - troche mnie obrazaja.

Bo to było złośliwe i obraźliwe. Ale otrzecie łzy preorderami. Pamiętaj, że masz stabilną wypłatę dzięki temu, że jednak w kwestii wizualnej oszukaliście kupujących w przedsprzedaży i urażona duma to chyba niewielka cena za fajną posadę?

 

olaf, nie wiem jak jest w innych firmach, ale w tym przypadku myslisz sie calkowicie. Nigdy nie bylo i nie ma zadnego "rownania do konsol", a juz na pewno nie z tak - wybacz - absurdalnego powodu.

Widzisz proste chłopy jak ja widzą PS4 i PC Ultra i nie widzą różnicy. Takim głupkom nie wytłumaczysz, że czarne i białe to tak naprawdę koperkowy i jaśminowy.

 

Ta firma nigdy tak nie dzialala, bo takze na gorze siedza ludzie, ktorzy jaraja sie tym co robia i nie znosza kompromisow.

Przenieś się do firmy, gdzie art director jest ważniejszy od księgowego - porównasz. Tylko szybko zanim upadnie.

 

Pewnie gdybym zamówił preorder (a po zobaczeniu Novigradu z zapowiedzi prawie to zrobiłem), to bym Was pozwał, choćby po to byście wiedzieli, że oszukujecie. Ale czekałem czy da się uruchomić bez netu i przeszła nas taka fajna zabawa :)

Napisano

rownanie w dol do konsol jest i to potwierdzone przy wielu tytulach :) i to nawet mastery z ubi sie wypowiadali pod tym. szczegolnie bylo widoczne przy poprzedniej generacji. przy obecnej tez mniej, ale widac ze istnieje dalej :).

 

a co do samego wieska, nabylem wlasnie, tylko z przerazeniem czytam watki ze na 2 tytanach w sli ta gra robi okolo 50fps .. cos chyba niedokonca jest ok z optymalizacja? :))

Napisano

No coz, jestem bezsilny wobec Twojej arogancji.

 

Czujesz sie oszukany? Czy trailer e3 sprzed dwoch lat to material na podstawie ktorego ktos kupil gre? Nie sadze. Od tamtej pory bylo dziesiatki okazji, zeby sie przekonac jak gra wyglada.

Jezeli ktos sie oszukany poczul to zawsze mogl (i to zrobil) anulowac pre-order. Easy as this.

 

Jakos jest slabsza i to jest fakt. Ale jest to wynik reality-check i optymalizacji. Open-world okazal sie bowiem bardziej wymagajacy, niz sie spodziewalismy, nawet na PC.

Tak czy inaczej gra wyglada bardzo, bardzo dobrze jak na ten gatunek.

 

 

P.S. Nie pracuje juz w CDPR FTR.

Napisano

Z tą optymalizacją to jak czytam na forach dot. gier to średnio jest. Niestety widać tu mocno nvidia w akcji (w niektórych momentach 960 lepsza od 770 albo i 780). Szkoda, może później ktoś to poprawi.

Napisano

Ja odnośnie finalnego wyglądu Wieśka mam inne zarzuty. Największym problemem wcale nie jest wyraźny downgrade, ale rezygnacja z postprocesu który dodawał filmowego looku. Na prawdę jest lepiej gdy się doda trochę chłodu w cieniach i lekką winietę na screenach z gry. Tej decyzji nie rozumiem, i uważam ją za zwyczajnie złą. Z surowego klimatu Wiedźmina zrobiła się Viva la Piniata.

 

Dodatkowo, skoro się tak upieracie że downgrade wcale nie został wymuszony przez konsole, to należy w takim razie sprawę odwrócić, i przyznać, że gra nie została zaprojektowana tak, by na najmocniejszych pc wyglądała proporcjonalnie lepiej niż na przeciętnych.

Napisano
Na prawdę jest lepiej gdy się doda trochę chłodu w cieniach i lekką winietę na screenach z gry. Tej decyzji nie rozumiem, i uważam ją za zwyczajnie złą. Z surowego klimatu Wiedźmina zrobiła się Viva la Piniata.

 

Hmm... nie bardzo wiem co porownujesz, bo jest kilka roznych lokacji i rozna kolorystyka w kazdej z nich, a do tego rozne pory dnia i pogoda.

Napisano

no mnie też boli spadek jakości, szczególnie roślinność, płaskie bilbordy kolą w oczy a na starych trailerach było tak pięknie :)

No ale kupiłem na allegro za 3zł bo okazja była normalnie to i 6zł trzeba dać :)

REDzi tylko nie prze*******cie wszystkiego od razu na jakieś głupoty :D

 

a tak poważnie to janusze biznesu działają prężnie a ciemny lud kupuje, to już lepiej pirata ściągnąć niż dać zarabiać złodziejom :/

Napisano

Ja tam zupełnie nie rozumiem tego jojczenia. Odpaliłem wczoraj na pc na ultra i się prawie posikałem. Gra wygląda obłędnie. Takiej ilości detalu jeszcze nigdzie nie widziałem (mokre włosy ftw:D). Na moje oko wygląda to nieporównywalnie lepiej niż to, co było prezentowane na konsolach (ale oglądałem tylko jakieś recki na jutubach, więc może kwestia kompresji). A Teraz siedzę w pracy jak na szpilkach i czekam, żeby tylko wrócić do domu i dobrać się z powrotem do wieśka.

Napisano
to już lepiej pirata ściągnąć niż dać zarabiać złodziejom :/

 

Zlodziej to ktos, z powodu ktorego dzialania cos tracisz. Jezeli ktos zapewnia Ci dobra zabawe, to raczej cos dostajesz, niz tracisz.

Jezeli kupujesz gre za 3zl na Allegro to traci CDProjekt.

 

Kim wiec cie to czyni?

Napisano
"The PS4 uses a "modified" HD 7870

http://www.extremetech.com/extreme/1...-and-gpu-specs

 

So comparable to an NVidia GTX 580, 660, 660 Ti, according to Tom's Hardware:

http://www.tomshardware.com/reviews/...ew,3107-7.html

"

 

Cóż jeśli 660 pracowałaby w tych samych warunkach to tak, ale

 

Nie mogę już tego słuchać. Wbijcie sobie do łepetyn że konsole to (efektywnie) czterordzeniowy AMD z HD7770 który obsługuje te gry momentami w 900p DO 30fps. A teraz przemnóżcie to z 900p do 1080p i pomnóżcie razy dwa klatek na sekundę. Macie 2-4X więcej pikseli do obsłużenia w zależności od poziomu detali/efektów. HD7770 to 3.5k w 3DMarku11, GTX970 to 13K, 4 razy więcej. Wszystko się zgadza!

autor może nieco przesadził ale wszystkie konsole sa takie same więc łatwiej optymalizować, mimo to na pcetach i tak wygląda to świetnie

http://cdn.wccftech.com/wp-content/u.../witcher-3.jpg

 

W pierwszej kolumnie obrazek pierwszy i drugi od góry.

 

z tego co wiem to ma być wprowadzona ta korekcja w 1.01, zresztą zaraz będe mógł sprawdzić :D

Napisano
za duzo pisac nie moge i nie bede, ale mniej wiecej cos jak ten koles mowi

 

"latwiej kijek pocienkowac niz pozniej pogrubasic"

 

"Nie mam doswiadczenia w gamedevie"

Po tych słowach wyłączyłem.

Napisano (edytowane)
Gdyby tak bylo to gry na pecety nie mialyby roznych ustawien jakosci grafiki tylko mialyby jedne ustawienia, ktore uciagnie sredniej klasy pc.

Nie rozumiesz elementarnej różnicy pomiędzy pipelinem renderingu a aspektami skalowalnymi takimi jak rozdzielczość, rozdzielczość tekstur, AA i niektóre efekty które da się włączyć jak masz odpowiednio silny hardware. OBECNE konsole mają na tyle dobry i świeży hardware że potrafią obsługiwać najnowsze API renderingu czyli DirectX 11 i 12 na Xboxie i równoznaczne rozwiązania na PS4. GPU konsol nie są tak silne jak topowe karty do pieców ale technologia i rozwiązania które w nich siedzą nie ustępują im niemal wcale (jest duża różnica w GPGPU ale mówimy o wyświetlaniu grafiki a nie analizowaniu giełdy).

Pipeline renderingu na konsolach i topowych pecetach jest taki sam bo opiera się o najnowsze istniejące API renderingu. Rożnicę pojawiają się w efektach które możesz zaimplementować i tych aspektach które da się skalować bez znaczącej ingerencji w logikę renderowania obrazu. Na konsoli i średniej klasy PC włączysz proste AA i dasz mniejsze tekstury żeby zmieściły się w RAM/VRAM, na mocarnym PC włączysz zajebiste AA i dasz 4 razy większe tekstury i 60 klatek. To jest tak proste.

 

Wszystko rozbija się o budżet. Jestem pewien że ekipa REDów mogłaby poświęcić kilka dodatkowych miesięcy na genialne teksturki roślinności i otoczenia w ogromnej rozdziałce, optymalizować zaawansowane shadery i postprocesy, zrobić super złożone narzędzia które pozwoliłyby im jeszcze lepiej rozpropagować assety po tych dziesiątkach kilometrów kwadratowych. Problem jest taki że kosztowałoby to duuużo więcej kasy a jedynymi osobami które mogłyby nacieszyć tym oko byłby ten ułamek pecetowców z grafikami za 2500 zeta. Biznesowo to się nie kalkuluje.

Nadal trzeba przyznać że zrobili kupę świetnej roboty z grafiką i technologią (kto był na ostatnim ZTG to wie) a gra wygląda fenomenalnie na hi-end PC. Liczę że zrobią jeszcze parę patchy dla tych ludków z super sprzętem (albo średnim sprzętem za 2 lata) ale najpierw gra musi zarobić kasę żeby opłacało się tak przedłużać życie produktu.

 

rownanie w dol do konsol jest i to potwierdzone (...) szczegolnie bylo widoczne przy poprzedniej generacji.

Porównujesz 2 totalnie inne sytuacje. W końcówce życia PS3 faktycznie można było mówić o tym że multiplatformy ograniczały grafikę na piecu. Porównując ówczesne pecety średniej klasy można było mówić o 10 letniej różnicy w technologii, bardzo wiele się zmieniło w temacie API renderingu. Jednak to zupełnie nie tyczy się obecnych konsol! Przeczytaj co pisałem Nezumiemu.

 

Olaf- Gadanie o nacisku MS i Sony żeby przyciąć grafę na PC to bullshit nie z tej ziemi.

Trochę ci nie wyszedł ten adpersonam z matmą. Efekt byłby dużo lepszy jakby twój argument dotyczył matematyki. Czytasz swoje posty zanim naciśniesz guziczek "Wyślij"? Polecam! ;)

Edytowane przez Monio
Napisano
"Nie mam doswiadczenia w gamedevie"

Po tych słowach wyłączyłem.

 

no ale zapytal kogos i ktos mu powiedzial jak jest, rozumiem ze wiesz lepiej, spoko.

Napisano
Olaf- Gadanie o nacisku MS i Sony żeby przyciąć grafę na PC to bullshit nie z tej ziemi.

No tak, to czemu mogę włączyć 4k i AA na PCcie, a nie mogę zejść do 720p by mi szło w 30fps ale mieć takich efektów jak w zapowiedziach? Tylu ludzi na ulicy, takiej mgły? Tekstur, które nie są brane z Angry Birds? To przecież było wcześniej gotowe. W 3rd pp moge grać na 30fps 720p ale tak jak pokazali kiedyś. Tylko giganci się spocą, że gra jest nudniejsza na konsolach.

Mam podstawy uważać, że finalny kształt był 'szlifowany' z lobbystami.

 

Wszystko rozbija się o budżet.

no nie, bo w przedpremierowych gameplayach to już było. może cały świat nie był tak przygotowany ale nie było potrzeby zabierać tego z obecnych lokacji na PC.

 

Gra nadal wygląda fenomentalnie na topowym PC

No outdoor wyglada spoko. Indoor (szczegolnie postaci) jest słabo wykonany - porównując do zapowiedzi i np. AC Unity.

 

Trochę ci nie wyszedł ten adpersonam z matmą.

Bo skracam posty, po napisaniu. Chodzi o policzenie o jaki hajs się gra na konsoli i prawdopodobieństwo działań lobbystycznych.

 

Ale spoko, skoro Reanimator mówi, że preorder podskoczł jak pokazały się recenzje - czyli tuz przed premierą. Daje to nadzieje, że nie będzie w przyszłości aż takiego pompowania wersji na targi, bo to się nie przełoży na preordery.

Napisano

@Olaf

Komunikaty dot. preorderu są publiczne na każdym portalu giełdowym. Ostatni tydzień przed premierą = 0.5 miliona zamówień. Mam nadzieję, że do końca wekeendu dojdą chłopaki do 5mln. Trzymam kciuki.

 

Ale oczywiście zgadzam się, że dwa lata temu zaprezentowany na filmikach poziom był... wyżej dopieszczony. Ale można to zrzucić na marketing itepe.

Napisano

Czepialstwo trochę, ale jakie to ma znaczenie. Już*teraz jest niesamowity sukces i nawet te artykuły w zagranicznej prasie jak widać nie spowodowały odwrotu od tytułu. Będzie rekord myślę. Zastanawiam się jeszcze skąd wszyscy na fejsach pokazują te wiedzminy kolekcjonerskie. Max3D za promocje nie dostało ;) mode off> ;)

 

@Reanimator: cholera, w szoku jestem. Myślałem, że ta zmiana miasta to jakaś ściema w profilu. Nasuwa mi się*też od razu pytanie. Projekt został zakończony. Co dalej z tym zespołem, który w creditsach prawie nie ma końca. Rozumiem, że niektórzy będą jeszcze patchowali grę, ale czy teraz dla większości osób, które pracowały w CDP to i tak koniec? Czy jesteś jakimś wyjątkiem, który chciał zmienić środowisko pracy?

Napisano

Video, ktore Klicek podlinkowal doskonale opisuje powstawanie gry. W skrocie: zaden normalny developer nie ogranicza sie na poczatku z grafika, bo latwiej sprobowac i pozniej zmniejszac, niz zaczac nisko i zwiekszac.

 

Pierwszy trailer pokazuje stan gry z tego okresu, tak samo jak pokazywaly duzo gorsze materialy (behind closed doors) jeszcze przed nim rok wczesniej. Pozniej sila rzeczy optymalizacja wymusila zmiany. Nie ma w tym zlej woli, ani klamstwa. Oczywiscie rozumiem, ze ktos moze sie poczuc "oszukany".

 

 

Jezeli chodzi o pracownikow, to okres po projekcie jest tzw. okresem "spadachroniarzy", czyli ludzi, ktorzy odchodza. Jedni sie zmeczyli, drudzy szukaja przygod i nowych wrazen. Ja znalazlem je w Amsterdamie (Guerrilla) ;)

 

CDPR ma do zrobienia dodatki, Cyberpunka, nie ma potrzeby zwalniania pracownikow. Jest chyba wrecz odwrotnie: http://pl.cdprojektred.com/jobs/

Napisano

Wszystko rozbija się o budżet. Jestem pewien że ekipa REDów mogłaby poświęcić kilka dodatkowych miesięcy na genialne teksturki roślinności i otoczenia w ogromnej rozdziałce,

Akurat to juz zrobili na poczatku :D Zrobili, pokazali, nie przeszlo do koncowej wersji. Tyle.

Obecne konsole uwazam za marny zart i nie ma co glebiej wchodzic w temat bo jest on rozlegly i zahacza o rozne sytuacje w stylu "30FPS jest swietne bo bardziej filmowe" albo "pokazujemy Watch Dogs z cudowna grafa, potem wychodzi z duzo slabsza - motywujemy, ze to optymalizacja po czym na PC modder wlacza te opcje i jakos dziwnie nie wplywaja negatywnie na wydajnosc". Gry wydawane na PC - jak ostatni MKX gdzie nie chcialo im sie zrobic xrayow w 60 klatkach - ewidentnie cierpia przez te fantastyczne i nowoczesne next geny. A znowu takie jak GTA V pokazuja, ze pomiedzy PC i konsolami istnieje sprzetowa przepasc i wcale nie trzeba dwoch tytanow w SLI zeby bylo DUZO lepiej jak na konsoli. I prawde powiedziawszy ciezko sie temu dziwic skoro sa to zamkniete pudeleczka a PC mozna upgrade'owac co jakis czas. To ze uzywaja tych samych API i technologii dla mnie jako konsumenta ma znaczenie zerowe skoro efekt jest gorszy. A ze jest gorszy to chyba widac golym okiem, prawda?

 

Team od Wiedzmina mial widocznie powod zeby to zrobic. Nie chce sie zaglebiac bo po co. Daje kredyt zaufania Reanimatorowi ktory zna sprawe od srodka. Jest bardzo mozliwe ze byla to optymalizacja. Ale chyba ciezko winic ludzi ze podejrzewaja cos innego wiedzac jak wyglada sprawa z innymi tytulami. To tak jak z obiegowa opinia - jesli wielu naszych sasiadow bedzie zlodziejami to nas tez beda podejrzewac mimo, ze mozemy byc krystalicznie czysci.

 

Koniec koncow - gra w swojej obecnej postaci prezentuje sie swietnie, pewnie jakis patch jeszcze sie ukaze (chyba juz jeden wyszedl) - widac ze jest warta swojej ceny.

Napisano (edytowane)
no nie, bo w przedpremierowych gameplayach to już było. może cały świat nie był tak przygotowany ale nie było potrzeby zabierać tego z obecnych lokacji na PC.
Nie wiem czy to trolling czy po zwyczajnie nie masz zielonego pojęcia jak się produkuje gry. Pozwól że wyjaśnię. Przy wczesnym developmencie oraz robieniu Target trailera możesz sobie do silnika wrzucić
i odpalić dowolne efekty jakie udźwigną stacje robocze w studio. Żadnej optymalizacji, assety mogą być nawet przejechane automatem zmniejszającym ilość poly. W samym pudle kolekcjonerskim Witchera była nawet karteczka z podziękowaniami gdzie pisali że taka wczesna wersja gry zajmowała bodajże 166 gigabajtów danych. Dopiero w procesie optymalizacji dostosowuje się jakość assetów i ilość efektów do danej platformy. W to wliczamy oczywiście najpopularniejsze konfiguracje PC. Klicek podlinkował parą postów wcześniej dobry filmik który to laickim językiem to tłumaczy.

REDzi mogliby bez problemy zrobić dodatkowy LoD postaci i otoczenia żeby zadowolić te ~5% graczy ale to jest PRACA, która wymaga CZASU co generuje dodatkowy BUDŻET. Zapewniam cię że ta gra wyglądałaby lepiej na PC jeśli twoje mokre sny o tym jak wygląda typowy pecet do grania miałyby cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.

 

Wielu graczy o tym wie, każdy kto pracuje przy większych grach musi to wiedzieć. Jako developer gier powinieneś się spalić ze wstydu za wypisywanie takich bzdur.

 

Nezumi- Nie mówiłem o roboczych grafikach tylko o grafikach i efektach zoptymalizowanych pod te najsilniejsze sprzęty. Przeczytaj poprzednią część posta.

Edytowane przez Monio
Napisano

skoro mi sie instaluje (30min pisza) to potroluje:)).

 

/troll on/

skoro w obcenej generacji konsol robi sie to praktycznie tak samo i na xboxa i na ps4 i na pc-ty, to czemu na pcecie o parametrach nawet troche lepszych niz ps4 gre moge odpalic zeby plynnie grac ze wszysktim na low, a to low wyglada troche slabo w porownaniu do tego co jest na ps4? gdzie mam wrazenie ze na ps4 sa opcje pokroju medium/high :)

/troll off/

Napisano
skoro mi sie instaluje (30min pisza) to potroluje:)).

 

/troll on/

skoro w obcenej generacji konsol robi sie to praktycznie tak samo i na xboxa i na ps4 i na pc-ty, to czemu na pcecie o parametrach nawet troche lepszych niz ps4 gre moge odpalic zeby plynnie grac ze wszysktim na low, a to low wyglada troche slabo w porownaniu do tego co jest na ps4? gdzie mam wrazenie ze na ps4 sa opcje pokroju medium/high :)

/troll off/

 

Sprawa jest bajecznie prosta:

 

1. Tak, gry dzis na PC, PS4 i XBOX ONE robi sie tak samo - a to dzieki silnikom, ktore wyplowaja gotowy build gry na dana platforme, starajac sie zachowac te samo jakosc. W przypadku PC/XBOX jest latwiej, ale juz PS4/PC czy XBOX sa problemy, ale te problem rozwiazauja niskopoziomowe zaawansowane silniki.

 

2. PS4 i XBOX ONE to maszyny zaprojektowane przez ludzi bliskich geniuszu tylko i wylacznie w jednym celu: do grania. Dlatego wsio jest zoptymalizowane do granic rozsadku. Czas ladowania, triki w renderowaniu itd itp.

 

Punkt 2 moim skromnym zdaniem to odpowiedz.

Napisano
Jako developer gier powinieneś się spalić ze wstydu za wypisywanie takich bzdur.

Pierwsza sprawa, szkoda ze to wyglada tak, że jade strasznie po twórcach i trzeba się ze mną kłocić - bo nie chce mi się tego ciągnąć. Troche męczy mnie temat, szczególnie ze i tak nie jest konstruktywny.

 

Rozumiem Twoje zarzuty co do mojej wiedzy, wynika to pewnie z mojego niezrozumienia stanu gry. 8mcy przed planowana premierą na E3 nie spodziewałbym się gry w proszku, w stanie jakim opisujesz - gameplaya wyjętego z fap folderu developera, bo tak naprawdę gra powinna za 4-6miechów być już całkowicie skończona, więc już dawno powinna być po kilku przymiarkach do konsol i samych PC. Nie założyłem, przy tak szczerym i otwartym do graczy PRze, że twórca leci w chu#$ mając grę w proszku lub prezentuje - jak niektórzy znienawidzeni developerzy - wersję gry równoległą do Witchera 3. Co również jest 'leceniem w chu'.

 

Nie widze więc powodu, by się palić ze wstydu jeżeli oceniam, że kilka mies przed planowanym końcem produkcji (wtedy premiera była planowana na 24luty, wiec przed koncem roku można było się spodziewać wstępnie skonczonego produktu na wszystkie platformy, zatem 5-6mies przed koncem prac), zrozumiałem, że wydawca pokazał to co miało się pojawić.

Jeżeli było inaczej - tak jak opisujesz - to już wtedy wiedzieli, że nie wyrobią się do końca lutego. W takim wypadku mam prawo na arogancję odpowiedzieć ignorancją.

 

Skończmy, wiecej dziś czytam ten topic niż pracuję...

Napisano

Żadne "mając grę w proszku" tylko mając projekt gotowy do ostatniej fazy produkcji czyli optymalizacji. Tu nie ma żadnych oszustw bo po prostu tak wygląda proces powstawania dużych gier. Zamiast nonszalancko rzucać mięchem zrozum najpierw podstawy robienia takich projektów.

Napisano
Zamiast nonszalancko rzucać mięchem zrozum najpierw podstawy robienia takich projektów.

Ale po co? Nie było żadnego wyraźnego disclaimera, że gra nie reprezentuje finalnego produktu. Jako konsumentowi wiszą mi podstawy tworzenia produkcji. Na tym etapie powinni wiedzieć co dociągną i postarać się choćby o wyraźną notę wyjaśnienia, że gameplay jest wyssany spod ogona.

Nie zastanawiam się jak trudne jest pieczenie pączków - jak są do dupy, a miały być cud malina, to mówie, że piekarz to pi&a.

 

Jak tak wygląda proces powstawania gier, to tak właśnie wygląda proces komentowania takich gier.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności