Monio Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 UI blendera nie jest toporne. Jakbyś poznał podstawy to zobaczyłbyś że jest super elastyczne i wygodne. Po prostu oczekujesz że to będzie działało jak ten soft który znasz. Chcesz jeździć na rolkach jak na hulajnodze.
Traitor Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Uczylem się podstaw, i prawde mowiac przez caly ten czas czulem się jak bym miał nalozyc paste do zebow trzymając szczoteczke miedzy palcami u lewej nogi:) Gdy lata temu uczyłem się maxa, intuicyjność tego programu była po prostu niesamowita.
Maciek Jutrzenka Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Blender toporny interface który trzeba klikać? u what m..? to maxa interface który jest zrobiony tylko pod jedną rozdzielczość i tylko jedno ustawienie okien. i ma 3 skróty klawiszowe na krzyż a reszte trzeba klikać myszką. Jest w takim razie czym? a i wygląd pamięta atari xD
Gość e=mc^2 Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Każdy pracuje na tym na czym jest mu wygodnie. Nikt nikomu nie kaze uzywac tego czy innego softu, wiec dywagowanie w zasadzie nie ma sensu. Ja lubie pracować na maxie, i watpie bym się kiedyś przesiadł na blendera ze względu na jego toporne UI. To jest najwieksza wada tego programu, i ciekaw jestem czy kiedykolwiek cos z tym zrobia. traitor dobrze gada
Monio Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Traitor - Intuicyjność to nie wygoda korzystania. Blender nie jest intuicyjny, to fakt. Jednak jak wpoisz sobie te kilkanaście głównych skrótów i nauczysz operować layoutami to dostajesz super ergonomie pracy, większość zadań robisz szybciej. Idealnie byłoby mieć ergonomie i intuicyjność ale to jest arcy trudne do wykonania i zawsze muszą być jakieś kompromisy. Nad usprawnianiem UI developerzy pracują z wersji na wersje, duże poprawki wskakują w co jeden duży numerek po dwójce.
tiger250 Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 ma 3 skróty klawiszowe na krzyż a reszte trzeba klikać myszką. Serio? Jak modeluję to mam wszystko pod skrótami, myszki używam tylko do obracania modelu... Ludzie jaki wy macie ścisk dupy z tym MAXem? Każdy narzeka bo to jest modne? Tak samo jak trzeba narzekać na Windowsy? Niech każdy sobie pracuje w czym mu wygodnie... Wyznawcy Blendera to jest ta sama grupa co wielbiciele Apple, czego by nie zrobili to jest cudne a cała reszta to kpina. Trochę trzeźwego myślenia. Temat o licencji Maxa i znowu blenderowcy muszą się wtrącą i komentować, nie macie swojego forum gdzie możecie się rozpływać nad swoim cudnym softem? Ja w kategorie o blenderze nie wchodzę bo mnie nie interesi, a wy macie jakąś perwersyjna przyjemność z wygłaszania swoich mądrości wszędzie. @Monio przynajmniej ma jakieś argumenty i konkretną wiedzę. A kolega Jutrzenka, mieli ozorem żeby tylko coś napisać.
Hris Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Przez 6 lat używałem Cinemy 4D, poszedłem do inne pracowni w której wizki robię , musiałem nauczyć się 3D Maxa, potem Sketchupa i trochę Autocada (2D i 3D) a w międzyczasie podstaw Blendera (od 2.49). Tyle z samego softu 3D do wizek. I w każdym coś mogę zrobić szybciej lub wolniej...a są przecież ludzie którzy jeszcze coś wydłubią w tym samym co ja i do tego umieją Zbrusha, Modo, 3DCoat'a, Mudboxa i kupe softu z postprodukcji...Uwielbiam Cineme 4D, ale ja zatrzymałem się na wersji R10, czyli około 10 lat temu. Może wrócę do nowej R17 jak kasa pozwoli, bo bardzo lubiłem tam modelować różne sci-fi koncepty. W 3D Maxie też umiem, w Sketchupie też, w Blenderze też bym wydłubał coś sci-fi, ale nie umiem wskazać który soft jest "the best" i którego twórcy mniej nas naciągają na kasę. Wiem że Cinema 4D od wersji R16 ma silnik z pełnym wsparciem Global Illumination (opartym na irradiance cache), czyli w sumie nie trzeba silnika kupować, lub Coronę się kupi za 1800 zł jak wyjdzie w końcu full wersja. Za chwilę wyjdzie beta Corony dla Sketchupa, i jest już plugin Skatter do Sketchupa który udaje FOrest Packa...tyle jest możliwości że każdy coś znajdzie dla siebie i dla swojego portfela. Blender za darmo, ale ile razy się odbiłem od jego interfejsu to głowa mała, dziś już nieco śmielej podchodzę, czasem nawet coś staram się wymodelować (próby przeniesienia scen z Blendka dla Ue4). Ta dyskusja nie ma puenty w sumie.
Camel Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 W ciągu najbliższego półrocza mają wyjść dwie wersje alpha Corony dla C4D , a potem wreszcie przełom, wersja 1.0 Hris, tak, dyskusja nie ma puenty. Każdy robi w czym chce i na tym koniec. Nie da się ukryć, że jako oburzeni na politykę autobiurka jakoś biadolimy ;)
ptaszek Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Postaram sie na weekend zrobic tutka jak przestawic sie na BLendera. Jest pare waznych spraw ktore trzeba poruszyc i pewne zmiany w ustawieniach ktore trzeba poczynic a pozniej jest juz tylko pieknie.
Reanimator Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Na vimeo sa fajne tutki dla przesiadaczy. To mi otworzylo oczy najbardziej, po tym bylo juz milo i przyjemnie. Gdyby nie irytujacy bug z particlami to bym pewnie siedzial teraz w Blendku.
Maciek Jutrzenka Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Serio? Jak modeluję to mam wszystko pod skrótami, myszki używam tylko do obracania modelu... widzę że nie załapałeś przesłania. napisałem po prostu tak samo na temat maxa jak traitor napisał na temat blendera. czyli od czapy..
Camel Napisano 23 Marzec 2016 Napisano 23 Marzec 2016 Ptaszku, jak będziesz robił tutka, to postaraj się zrobić napisy, jeśli mają być jakieś kwestie które będziesz nagrywał głosowo. Niesłyszący mogliby skorzystać. Na przykład ja... A właśnie chcę sobie blendera ogarnąć.
ptaszek Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 SPoczko nie ma sprawy, pewnie bede kalaczyl angielski to dodam poslkie napisy :)
drakul Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 do Traitora i innych mówiących o topornym i nieintuicyjnym UI blendera. siedze w maxie od wersji 3.0. blendka znam od 5 lat. odstraszyl mnie 2.49. ale jak wszedl 2.5 to usiadlem do niego. i teraz po tych kilku latach blendka i nastu maxa moge powiedziec ze robienie w maxie to jak krojenie chleba widelcem robienie w blenderze to jak krojenie chleba ostrym i cienkim nozem
KLICEK Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 Postaram sie na weekend zrobic tutka jak przestawic sie na BLendera. Jest pare waznych spraw ktore trzeba poruszyc i pewne zmiany w ustawieniach ktore trzeba poczynic a pozniej jest juz tylko pieknie. dawaj dawaj :)
Maciek Jutrzenka Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 SPoczko nie ma sprawy, pewnie bede kalaczyl angielski to dodam poslkie napisy :) widze że nie ty jeden będziesz kręcił filmik ja też mam w planach nakręcić filmik który tłumaczy jakby filozofie blendera.
nervoo Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 Hmm a czemu nikt nie wspomina o alternatywie w postaci Houdiniego za 200$ rocznie? http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=244&Itemid=399
Hris Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 dawaj dawaj :) ja też się przyłączę - Dawaj Dawaj! Każda dawka wiedzy o tym jak lepiej korzystać z Blendka, szczególnie dla takich jak ja, co to maksiora na co dzień jednak używają - będzie bezcenna. Czekam! :) Pozdrawiam
Creator Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 [...] ja też mam w planach nakręcić filmik który tłumaczy jakby filozofie blendera.Będziesz tłumaczył filozofie... jakoś mnie to nie zaskoczyło ;)
Reanimator Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 Hmm a czemu nikt nie wspomina o alternatywie w postaci Houdiniego za 200$ rocznie? http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=244&Itemid=399 Zaczniemy jak wskazesz mi pare osob, ktorzy modeluja i animuja postacie w Hudym ;)
Monio Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 Houdini nie jest alternatywą dla wymienianych tutaj programów. Soft zupełnie do innych celów dla innych ludzi. ;) Reanimator- Możesz przypomnieć o co chodziło z tymi bugami w blendku? To dotyczyło tylko particli czy jeszcze jakieś inne blockery napotkałeś? Masz gdzieś jeszcze linki do bugraportów? Redesignują teraz wszystko związane z cząsteczkami i symulacjami, można się z nimi skontaktować.
Reanimator Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 Moj blad zamkneli wlasnie dlatego, ze "beda przeszywac calosc i nie ma sensu fixowac". Kilka rzeczy jeszcze mnie zawiodlo, nie pamietam juz dokladnie co. Ale pewnie znowu sie sprobuje z Blendkiem za czas jakis, bo zostal w moim sercu ;)))) Problemem w sumie jest to, ze do niego nie wraca sie latwo po przerwie. To moze byc dowodem na jego nieintuicyjnosc w niektorych rejonach. Mam poczucie, ze musze znowu ogladac te tutoriale przesiadkowe. No ale ze Zbrushem jest podobnie i ludzie zyja.
diabelt Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 Może jestem dziwny ale dla mnie zbrush jest intuicyjny, inny ale intuicyjny. A od blendera odbija mnie jak od ściany:(
Reanimator Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 Trzeba podejsc ze swiezym, otwartym umyslem i godzic sie z tym, ze zaczyna sie od zera. Potraktuj to jak przygode, albo nauke egzotycznego jezyka. Wtedy idzie jak po masle. Sprobuj tez czegos w tym stylu: Mnie bardzo zmotywowalo to: https://cgcookie.com/course/short-film-character-production/ zobaczylem bowiem, ze w darmowym sofcie mozna zrobic cos tak przyjemnego dla oka. To byl mocny kop.
Monio Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 No nie przesadzałbym z tą nauką od zera. Zasady 3D takie same jak wszędzie, większość narzędzi nazwana tak samo, workflow bardzo podobny. Mi przesiadka z majki zajęła jakiś miesiąc, znam gościa który z maxa przeskoczyli do blendka w 2 tygodnie, motywacją była posada w studio. Chyba o motywacje głownie się rozchodzi. ;) Pierwszą sprawą którą trzeba pojąć jest mechanika okien-edytorów blendera. Blender to multi-apikacja gdzie widok 3D to tylko jeden z wielu edytorów. Nie ma jednego głównego menu do sterowania wszystkim - opcje i narzędzia dotyczące pracy na danym kontekście znajdują się w panelach i menusach odpowiednich edytorów. Wiele osób narzeka że nie ma jednego głównego menu ale to po prostu nie miało prawa działać w tak różnorodnych zastosowaniach. W blenderze da się zmontować film, zrobić compositing obrazka, namalować ilustracje (jak ktoś umie bez warstw ;) ), zrobić match moving, pisać kod (nawet taki nie związany z blender API). Masa rzeczy które nie muszą wcale dotyczyć modeli 3D i edytowanej sceny.
Reanimator Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 Chodzi mi o podejscie, nie stan faktyczny. Jak nastawiony jestes na uczenie sie od zera to nie probujesz robic czegos po staremu.
Nezumi Napisano 24 Marzec 2016 Napisano 24 Marzec 2016 (edytowane) Jak chodzi o motywacje - Max Puliero ( https://www.youtube.com/user/Fu3r82 ) uzywal sporo Blendera przy pracy nad Dark Souls III. I nie bylo to "raz rozlozylem sobie UVke" - mowil mi ze gdzie tylko sie da uzywa Blendera bo mu jest latwiej po prostu. Na jego kanale znajdziecie swietna serie filmikow The Beast. Jeszcze jakby ktos szukal motywacji w sculpcie to http://www.kfirmerlaubart.com/ . Wiekszosc to czysty Blender. Edytowane 24 Marzec 2016 przez Nezumi
diabelt Napisano 25 Marzec 2016 Napisano 25 Marzec 2016 Może jestem za stary, jednak nie mam takich problemów z opanowaniem innych nowych programów. Może to kwestia podświadomych uprzedzeń;). Albo właśnie motywacji, jak się da w maxie albo w maya to się nie chce za bardzo...
Monio Napisano 25 Marzec 2016 Napisano 25 Marzec 2016 Może to kwestia podświadomych uprzedzeń;)Jak się czyta posty Kramona coś może być na rzeczy. ;) Blenderowi najbardziej szkodzą jego najwięksi fanboje. Normali userzy triggerują się tylko jak ktoś kto do czynienia z blenderem nie miał zaczyna wmawiać innym że blender się nie nadaje do profesjonalnych zastosowań. Mnie to wkurza strasznie, po 4 latach pracy w tym sofcie znam jego słabe i mocne strony i jednak twierdzę że się nadaje. ;) Reanimator- A to święta racja. Nie inaczej jest ze zbrushem. Różnica taka że ZB raczej nie ma realnej konkurencji i stał się standardem więc ludzie mają większą motywacje żeby się przebić przez odmienny interface. W klimacie przedświątecznego offtopa. Oryginalne zastosowanie blendka i druku 3D:
damian85osg Napisano 25 Marzec 2016 Napisano 25 Marzec 2016 Co do 3ds maxa. Niektórzy już podobno są w posiadaniu triala i podobno max zdechł.
wujek_kane Napisano 25 Marzec 2016 Napisano 25 Marzec 2016 Co do 3ds maxa. Niektórzy już podobno są w posiadaniu triala i podobno max zdechł. A tak... Jaśniej?
Camel Napisano 25 Marzec 2016 Napisano 25 Marzec 2016 moja analiza wskazuje na to że mental ray i iray skoro zostały kupione przez nvidię, miały prawo zniknąć z maxa; ale co możemy wiedzieć jeśli nie jest znany nam żaden changelog? podlinkuję do artykułu z labu autobiurka - chodzi o to że w maxie 2017 ART Renderer jest ... http://labs.blogs.com/its_alive_in_the_lab/2015/07/free-technology-preview-of-autodesk-raytracer-art-for-3ds-max-available-via-autodesk-labs.html
ptaszek Napisano 26 Marzec 2016 Napisano 26 Marzec 2016 Ptaszku, jak będziesz robił tutka, to postaraj się zrobić napisy... Ufff jakoś poszło z napisami :) [video=youtube_share;nzamd5O4TZQ] Nie mam pojęcia czy taki tutek coś pomoże, ale myśle że mi by pomógł. Starałem się jak mogłem :) Jak lipa to usunę. Pozdrowienia!
Maciek Jutrzenka Napisano 26 Marzec 2016 Napisano 26 Marzec 2016 Hymn całkiem fajny filmik ale myślę że to dalej nie rozwiązuje problemu ja poświetach zmontuje w weekend film, bo obecnie rodzina jest u mnie czyli 3-4 kwietnia nagram i wrzucę. Moim zdaniem zmiana presetu klawiszy na Maya, jest nie do końca dobrym pomysłem, jako iż ciężko danej osobie będzie się czegokolwiek uczyć.. czy wiele spraw jest pominiętych i jest jeden wielki bałagan. + dużo ciężej zapamiętać skróty. jako iż nie są to pierwsze literki danej funkcji. Ja bardziej oprócz oczywiście informacji jak dostosować interface do swoich potrzeb boo jest to jedna z mocniejszsych stron blendera. i pokazać że te UI ma jednak plusy a nie minusy. oraz całym zamyśle blendera. czyli że wszystko kręci się w okół obiektu a nie na odwrót tak jak w wielu aplikacjach. czyli po prostu że obiekt jest centrum po jego wybraniu interface kręci się w okół niego mamy informacje na jego temat i tak dalej...
artzgodka Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 materiałów na temat blendera jest dużo ... choćby ten: http://polskikursblendera.pl/ potrzebna jest tylko decyzja :)
Nezumi Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 To tak dla odmiany w temacie - wpadlem na taki... przeciek co do nowego maxa. Zostawie bez komentarza bo jestem ohydnym Blenderowco-ZBrushowcem co sie nie zna na pro-pajplajnach. Ale tak na moje amatorskie oko, to ni cholery bym nie placil za to worka pieniedzy co roku. Moze jednak sie komus przyda info: http://polycount.com/discussion/167469/3dsmax-2017
damian85osg Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Chyba powoli uśmiercają maxa. Nie dodają już nawet nowych opcji do modelowania, a by się przydało jak na lekarstwo coś ala MeshFusion z Modo czy chociaż jakieś lepsze retopo jak to jest w Maya i Unwrap. Totalna kaszana, a tymczasem taki Blender, niby plugin do niego, ale kurna zawsze...
Traitor Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Nikt nikomu uzywac maxa nie kaze. Po co to biadolenie?:) Gdyby wszyscy nazekacze juz dawno zaprzestali konsekwentnie uzywac tego programu,mieli by juz temat z glowy. Chyba ze to nazekaja Ci ktorzy uzywaja na codzien co innego? Nie rozumiem tego narodu. Nie podoba sie, przesiadaj sie i temat zamkniety. Po co to biadolenie?
damian85osg Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Nikt nikomu uzywac maxa nie kaze. Po co to biadolenie?:) Gdyby wszyscy nazekacze juz dawno zaprzestali konsekwentnie uzywac tego programu,mieli by juz temat z glowy. Chyba ze to nazekaja Ci ktorzy uzywaja na codzien co innego? Nie rozumiem tego narodu. Nie podoba sie, przesiadaj sie i temat zamkniety. Po co to biadolenie? Dawno tak niemądrego posta nie widziałem ^^
Traitor Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Faktycznie, zapomnialem ze przeciez polski narod ma zakorzenione biadolenie:) Biadolmy zatem dalej:)))
damian85osg Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Faktycznie, zapomnialem ze przeciez polski narod ma zakorzenione biadolenie:) Biadolmy zatem dalej:))) Zobaczymy jak firma narzuci Ci soft z góry i nie będziesz mógł go zmienić, a było to narzędzie od którego zaczynałeś przygodę z 3d. Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno ^^
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Faktycznie, zapomnialem ze przeciez polski narod ma zakorzenione biadolenie:) Biadolmy zatem dalej:))) to nie jest biadolenie. twój post to było biadolenie na temat tego że poco rozmawiamy o maxie.. i wogóle co my robimy.. że jak my śmiemy porównywać programy jeszcze wyjdzie że max jest słaby :( tu jest chyba sedno że zaczyna cię to dotykać.. Trajtor jest wkrecony w warszawke, ma pieniadze i kolegow, ktorzy podrzucaja mu robote to nie musi biadolic :-) been there done that.. bez maxa.. i uciekłem.
Traitor Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Gadajcie, gadajcie, od gadania wiele drzew uroslo;)
Reanimator Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Traitor, czy kiedylkkowiek pracowales w innym sofcie niz Max?
Traitor Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Pracowalem na roznych. Nie pracowalem w maya i hudym jezeli o to pytasz. Dlaczego? Bo nie mam, i raczej nie bede mial nigdy takiej potrzeby. Jak bym mial potrzebe sie przeniesc, to bym sie juz dawno przestawil, a nie tylko o tym gadal przez 8 kolejnych edycji:) przypomina mi to rozmowy polakow pod sklepem z piwem "jest zle,tak jest zle, idz kup fajki i flaszke"
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Pracowalem na roznych. Nie pracowalem w maya i hudym jezeli o to pytasz. Dlaczego? Bo nie mam, i raczej nie bede mial nigdy takiej potrzeby. Jak bym mial potrzebe sie przeniesc, to bym sie juz dawno przestawil, a nie tylko o tym gadal przez 8 kolejnych edycji:) przypomina mi to rozmowy polakow pod sklepem z piwem "jest zle,tak jest zle, idz kup fajki i flaszke" Ja tu widzę bardziej. Jest dobrze.. niechce zmiań niechce iść do przodu. Nie ciekawi cię sprawa czy cała pracę nie było by ci łatwiej prościej i szybciej wykonywać przy czym zysk miałbyś wiekszy? bo raz. szybciej byś robił pracę, dwa mniej byś wydawał na soft. = więcej czasu dla ciebie dla znajomych/rodziny na udoskonalenie samego siebie. Oczywiście nie mówie że jak zmienisz soft to tak będzie, ale nie masz takiej czystej ciekawości? piszesz: "jest zle,tak jest zle, idz kup fajki i flaszke" nie jest tak ludzie są niezadowoleni z faktu jaki prezentuje teraz max i pojawił się temat co sądzimy na temat najnowszej polityki autodesku i jest dyskusja na temat tego czy warto zmienić może program. na nowe propozycje na rynku. a nie siedzieć z zamknietymi klapkami i ciągle robić tym samym narzedzięm. otworzyć się na świat... a nie zamknąć się w piwnicy.
Traitor Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 No tak ale po co szukac skoro wiadomo ktore softy sa wypasowe? Przeniesc sie i juz. Powinno sie podejmowac szybko decyzje a nie gadac i gadac. Ja sie nie przesiadam bo mi sie tutaj podoba:) Szybciej, wiecej? Wyscig szczurow mam juz 6 lat za soba, gdy konczylem pewien etap zycia. Kto sie lubi scigac niech sie sciga, na zdrowie.
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 nikt nie mówi aby się ścigać ale może po zmianie softa tą samą robote wykonasz 2 razy szybciej i wygodniej.. przez co będziesz miał więcej czasu dla siebie. albo wezmiesz kolejne zlecenie to już sam zadecydujesz.
Traitor Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 Wole mniej ale tresciwiej. Lubie ten soft i dlatego wydalem na niego niemala gotowke. Oczywiscie nie jest to szal, ale po prostu go lubie i nie zmienie. Lubisz jezdzic innym softem to prosze bardzo, tylko po co kogos uszczesliwiac na sile? Ja nie wchodze do dzialu Blender i nie mowie jakie max ma zalety.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się