Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    ZBrush 2024

    Maxon poinformował o szeregu nowości związanych z wydaniem nowej wersji programu ZBrush 2024.
    ZBrush 2024 wprowadza szereg ulepszeń, które czynią standard branżowy dla cyfrowego rzeźbienia jeszcze lepszym.
    Innowacyjny Anchors Brush  otrzymuje aktualizację umożliwiającą korzystanie z pędzla bez konieczności maskowania powierzchni. Podział na Części rozszerza możliwości Knife Brush, pozwalając dzielić zasoby na kawałki, zachowując przy tym podzielone części jako oddzielne lub połączone części w menu SubTool. Narzędzia Gizmo i Transpose teraz oferują maskowanie topologii wraz z możliwością przyczepiania do centrum regionu maskowania. Gizmo i Linie Transpose mogą przyczepiać się wzdłuż zaznaczonego obszaru, ułatwiając pracę z maskowaniem dla artysty. Szumy Cinema 4D są teraz dostępne w galerii szumów powierzchni ZBrush. Dzięki nowej funkcji Repeat to Similar, artyści mogą łatwo powtarzać zmiany z edytowanej siatki źródłowej i przenosić zmiany na siatki docelowe o tej samej liczbie poligonów. Powtarzaj do Podobnych obsługuje zmiany w rzeźbieniu, pełną wymianę siatki, maskowanie i grupowanie poligonów. Możliwości maskowania Grow and Shrink są rozszerzone, aby zapewnić bardziej dynamiczną kontrolę i zwiększyć potencjał projektowy. Dodano nową opcję pociągnięcia o nazwie DragStamp. Umożliwia kontrolowanie intensywności związanej z przeciąganiem alfa na powierzchnię przez przesuwanie kursora w przód i tył. Dodano dwa nowe przyciski do fałd, zapewniając większą kontrolę nad obszarami aktywów, gdzie występują fałdy i krawędzie. Unmasked oraz Uncrease Unmasked Insert Mesh Brushes (Pędzle do Wstawiania Siatki) są teraz kompatybilne ze Stroke. Więcej: https://www.maxon.net/en/article/maxon-one-critical-enhancements-for-zbrush-in-november-release

    11 komentarzy

    Half-Life: Dokument z Okazji 25. Rocznicy

    Aby uczcić 25. rocznicę wydania gry Half-Life, zespół deweloperski, który pracował nad oryginalną grą, został ponownie zgromadzony, aby podzielić się swoimi wspomnieniami z tworzenia pierwszej gry Valve.
    Zapraszamy do zapoznania się z aktualizacją z okazji 25. rocznicy Half-Life, przywróconą zawartością, nowymi mapami wieloosobowymi oraz licznymi ulepszeniami jakości życia dla oryginalnej gry na stronie https://half-life.com/halflife25
    Dodatkowo Half-Life jest za darmo na Steam. Valve wypuścił też patcha i dodał demo "Uplink".

    1 komentarz

    Blender 4 wydany!

    Nowa wersja programu Blender oznaczona numerem 4 została właśnie wydana. Zmian w "4" jest naprawdę sporo i zaszły one prawie na każdej płaszczyźnie.
    Zobaczcie filmy prezentujące w skrócie nowości Blender 4:
     
     
    Oficjalna strona wydania: https://www.blender.org/download/releases/4-0/
     

    13 komentarzy

    Katana 7.0 - ze splash screenem stworzonym przez Polaka

    Pojawiła się nowa wersja oprogramowania Katana oznaczona numerem 7 od The Foundry. A piszę o tym również z tego względu, że coraz więcej osób będzie mogło kojarzyć grafikę tytułową wykorzystaną w tym artykule. Została ona stworzona przez Dawida Cencora, który wrzucił kilka jej wersji również u nas. Zapraszamy do galerii.
    Wracając do samej Katany - chyba o niej wcześniej nie pisaliśmy. 
    "Katana" od The Foundry to zaawansowane narzędzie do oświetlania i tworzenia tzw. look developmentu  w procesie produkcji filmów i animacji. Jego główne zastosowania to:
    Look Development: Katana pozwala artystom na tworzenie, testowanie i udoskonalanie wyglądu assetów, takich jak postacie czy elementy środowiska, w kontekście produkcyjnym. Zapewnia narzędzia do zarządzania teksturami, materiałami i oświetleniem, co jest kluczowe w produkcji filmów animowanych i efektów wizualnych.
    Oświetlenie: Katana specjalizuje się w zaawansowanym oświetleniu scen. Umożliwia tworzenie złożonych schematów oświetleniowych, które mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane. Dzięki wydajnemu zarządzaniu scenami, Katana jest idealna do pracy nad dużymi scenami z wieloma źródłami światła.
    Efektywność Workflow: Katana jest zaprojektowana, aby wspierać procesy pracy w dużych studiach, gdzie wiele osób może pracować nad różnymi aspektami tego samego projektu. Posiada funkcje umożliwiające łatwe współdzielenie i aktualizację pracy pomiędzy różnymi działami.
    Zgodność z Innymi Narzędziami: Katana łatwo integruje się z innymi programami używanymi w produkcji filmowej i gier, takimi jak programy do tworzenia animacji 3D (np. Maya, Houdini) czy systemy renderowania (np. Arnold, RenderMan, V-Ray).
    Non-Destructive Workflow: Pozwala na nie-destrukcyjne podejście do look development i oświetlenia, co oznacza, że można wprowadzać zmiany bez wpływu na wcześniej wykonaną pracę.
    Skalowalność: Jest szczególnie ceniona w dużych produkcjach za jej zdolność do obsługi bardzo dużych i złożonych scen, nie tracąc przy tym na wydajności.
    Katana jest często wybierana w profesjonalnych studiach filmowych i produkcyjnych ze względu na jej mocne strony w zakresie zarządzania oświetleniem i look development w skomplikowanych scenach. Jest to narzędzie kluczowe w procesie tworzenia efektów wizualnych wysokiej jakości.
     

    10 komentarzy

    Chłopi - czy będzie Oskar?

    Myślę, że warto założyć wątek i rozpocząć dyskusję o filmie Chłopi, który pobił właśnie rekord kinowy - "Chłopi" to najczęściej oglądany film tego roku w Polsce.  Film jest wyjątkową produkcja od twórców Twój Vincent i kandydatem do Oskarów 2024 w kategorii filmu zagranicznego.
    Coraz więcej też ukazuje się materiałów dodatkowych związanych z filmem. Uwagę zwraca muzyka za którą odpowiadał Łukasz L.U.C. Rostkowski wraz z Rebel Babel Film Orchestra.
    Czy widzieliście już film? Co o nim sądzicie?
    Proces powstawania filmu
    Tutaj więcej możecie przeczytać w artykule w serwisie bankier.pl

    Fragment:
     

    29 komentarzy

    Zombies Cinematic - Call of Duty: Modern Warfare III - od Platige Image

    W internecie ukazał się cinematic do gry Call of Duty: Modern Warfare III 
    Animacja stworzona przez studio Platige Image we współpracy z Activision.
     
    Reżyser: Damian Nenow
    Supervisor CG: Hubert Zegardło
    Dyrektor artystyczny: Kamil Murzyn/Adrian Bajusz
    Producent: Ewelina Zawadzka
    Producent wykonawczy: Piotr Prokop
    Korekcja kolorów: Piotr Sasim

    0 komentarzy

    Zwiastun Cyberpunk 2077 Phantom Liberty - Idris Elba

    Premiera dodatku Phantom Liberty do gry Cyberpunk 2077 nastąpi 26 września 2023 roku. W ramach rozgrzewki przed tym wydarzeniem, CD Projekt przedstawił nowy klip filmowy, który z pewnością zrobił swoje. W najnowszym trailerze CP 2077 Phantom Liberty główną rolę odgrywa postać, którą zagrał znany z Hollywood aktor, Idris Elba, prezentując się niezwykle spektakularnie. Historia przedstawiona w zwiastunie wciąga, a nowo wprowadzony bohater robi prawdziwe furorę. 
    Zobaczcie zresztą zwiastun dodatku 🔥
    Making of:
     

    47 komentarzy

    3D TRIBE - event branży Arch-Viz - 22 wrzesień Gdańsk

    22 września w Gdańsku odbędzie się event o nazwie 3D TRIBE
    3D TRIBE to wydarzenie networkingowe, które gromadzi profesjonalistów z branży Arch-Viz oraz grafiki 3D. Dzięki różnorodności tematów i punktów widzenia każdy uczestnik może zdobyć cenną wiedzę oraz nowe doświadczenia.
    Najbliższa edycja eventu zapowiada się naprawdę ciekawie. 
    Od organizatora:
    Jesteśmy platformą integrującą różnorodne środowiska kreatywne, nieformalnie tworzącą nową sieć komunikacyjną. Wspieramy jednostki oraz firmy, przyczyniając się do ich rozwoju i ekspansji. Nasza konferencja stanowi doskonałą okazję do dzielenia się wiedzą, nawiązywania relacji oraz inspirujących dyskusji.
    Nasza misja to stworzenie otwartej przestrzeni dla rozwoju branży 3D w Polsce. Wszystkie działania w ramach 3D TRIBE mają charakter non-profit. Naszym celem jest stabilizacja i umocnienie zawodów kreatywnych w kraju.
    Podczas poprzednich edycji, gościliśmy specjalistów z zakresu sztucznej inteligencji, architektów, grafików 3D oraz twórców oprogramowania. To luźne i nieformalne spotkanie ma na celu połączenie różnych branż kreatywnych związanych z grafiką 3D oraz klientami.
    Więcej informacji: https://archvizartist.com/live-events/
     

    Strona wydarzenia: https://archvizartist.com/live-events/

    0 komentarzy

    Był sobie człowiek - animacja Kamila Wójcika

    Kamil Wójcik jest autorem zabawnej animacji zatytułowanej "Był sobie człowiek". Filmowi udało się zdobyć już pewną popularność w internecie, ale odsyłam tak naprawdę do wątku założonego przez samego autora tutaj. Tam znajdziecie więcej informacji i jeśli macie jakieś pytanie - zapewne Kamil na nie odpowie.
     

    0 komentarzy

    Promised Land Art Festival 2023 - 2 do 6 września EC1 w Łódź

    Znamy program Promised Land Art Festival 2023
    CD PROJEKT RED przedstawił szczegóły dotyczące programu tegorocznej edycji Promised Land Art Festival, wyjątkowego wydarzenia służącego wymianie doświadczeń profesjonalistek i profesjonalistów z branży kreatywnej, oraz towarzyszącego mu wydarzenia Open Day — które odbędą się w dniach od 2 do 6 września w kompleksie EC1 w Łodzi.
    W tegorocznym programie Promised Land Art Festival nie zabraknie interesujących wykładów na tematy związane m.in. z grafiką 3D, ilustracją, animacją, storytellingiem i szeroko pojętą technologią wykorzystywaną przy produkcji gier wideo z segmentu AAA i filmów. Udział w nich wezmą uznane ekspertki i eksperci tacy jak m.in. Masahiko Otsuka, jeden z założycieli studia Trigger, w którym powstało anime Cyberpunk: Edgerunners, Kamila Szutenberg znana ze swojej współpracy z Wizard of the Coast, Brian Matyas ze studia LucasArts i Ben Erd z Blizzard. W programie znalazły się również warsztaty malarstwa olejnego z Marcinem Minorem oraz warsztaty rzeźby z Tomaszem Radzewiczem i Romainem Van den Boghaertem, a także serii spotkań Open Talk dedykowanych dyskusjom artystek i artystów reprezentujących różne dziedziny sztuki tradycyjnej i cyfrowej. 
    Z pełnym programem festiwalu można zapoznać się w tym miejscu.
    Ideą festiwalu Promised Land jest wymiana wiedzy i doświadczenia, networking oraz zacieranie granic między sztuką tradycyjną i cyfrową. Inicjatywa ta skierowana jest zarówno do osób chcących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe, jak i tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w branży kreatywnej. 
    Wydarzeniem towarzyszącym festiwalowi jest odbywający się 2 września Open Day — w ramach którego odbędą się dodatkowe wykłady, a także konsultacje portfolio z udziałem m.in Jakuba Knapika i Lucjana Więcka z CD PROJEKT RED. Program wydarzenia znajduje się na oficjalnej stronie.
    Bilety na Promised Land Art Festival 2023 można nabyć za pośrednictwem oficjalnej strony wydarzenia. W ramach biletu osoby uczestniczące otrzymają dostęp do wszystkich aktywności planowanych w ramach głównej części festiwalu, a także wstęp na Open Day. Osoby zainteresowane udziałem wyłącznie w wydarzeniu towarzyszącym festiwalu mogą zakupić bilety oddzielnie na dedykowanej stronie.
     
    Organizatorem Promised Land Art Festival jest studio CD PROJEKT RED. Wśród partnerów znajdują się m.in. Adobe, Epic Games, Wacom, Vicon, Logitech, Autodesk, Samsung, Ekobilet, OSHEE oraz AMD. Patronem wydarzenia jest Miasto Łódź w ramach programu “600 lat Łodzi” i promocji marki “EC1 Łódź – Miasto Kultury”. Więcej informacji na temat festiwalu dostępnych jest za pośrednictwem oficjalnej strony wydarzenia.
     

    7 komentarzy

    Kulisy Motion Capture: Animacja ruchu w filmach, grach, AI - Adrian Perdjon

    Kulisy Motion Capture: Fascynująca Technologia Przenosząca Ruchy Aktorów do Przestrzeni 3D!
    W najnowszym odcinku podcastu Klaudii Borowiec dowiecie się więcej na temat motion capture - zachwycającej technologii, która przenosi ruchy aktorów do świata trójwymiarowego! Gościem odcinka jest Adrian Perdjon, współzałożyciel warszawskiego studia Bones, które może poszczycić się udziałem w wielu renomowanych produkcjach, takich jak "The Vanishing of Ethan Carter" (dwie nagrody BAFTA), "This War of Mine" (Time Magazine Awards dla "Gamechanger") oraz "Bound" (wyróżnienie za jakość animacji), a także produkcją wszystkich trzech części bestsellerowej gry "The Witcher".
    Tematy poruszone w podcaście:
    ▶️ rozwój branży motion capture oraz najnowsze trendy z nią związane.
    ▶️ proces pracy z wykorzystaniem tej technologii i jej wpływowi na tworzenie bardziej realistycznych postaci
    ▶️ najciekawsze projekty, kluczowe umiejętności specjalistów od motion capture, oprogramowanie, sprzęt, a także różnice między filmem a produkcją gier.
    ▶️ korzyści i możliwości, jakie niesie ze sobą motion capture (również wpływ sztucznej inteligencji na przyszłość branży).
     
     

    0 komentarzy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności